![a5pUFuA.jpg]()
![7CIR69l.png]()
GEZOCHT: onder het algemeen genoemde vieze man (Nee, niet
deze) die vroeger bekendstond als
bekend TV-persoonlijkheid was en nu als
berucht TV-persoonlijkheid.
En tegenwoordig vooral bekend als gillend speenvarken:
(2:49, mocht de timecode niet werken)
"Soms gaat het niet, soms kan het niet..."Nadat Peter Jan in de periode rondom 2006 al zijn vrouw inruilde voor een Thais avontuur en zijn ex met hoge schulden achterliet deden de wildste geruchten haar ronde. Een oplichter, een dromer, een aftroggelaar... Toch blijft Peter Jan terugkeren met steeds een ander project. Dan wil hij een publieke omroep starten, dan weer een eigen online zender genaamd Rens1, wil hij een nieuwe film van Meneer Kaktus opnemen, start hij met Johan Vlemmix een politieke partij...
Ook zijn opvoedkunsten (of vooral gebrek daaraan) zal in de media geen goed gevoel opwekken. Peter-Jan heeft namelijk al een dochter uit een eerdere relatie, de 33-jarige Lutein. Sommige mensen zullen haar misschien kennen van de bekende belspelspelletjes op RTL 4, waar ze als presentatrice voor werkte. Peter-Jan heeft met de moeder van Lutein afgesproken dat hij verder geen omkijken zou hebben naar zijn dochter. Lutein groeide dus op zonder vader.
Dit alles is een peulenschil vergeleken bij zijn meest recente actie: een vriendin van 20 jaar die op haar 14e al moeder werd. Dronken gevoerd, zo schept hij er zelf graag voor de TV-camera's over op. Ontmoet 'de liefde van z'n leven', Virginia.
"U was aan de beurt maar het is over..."Virginia heeft een zoon, Jay die 6 jaar oud is. Omdat Virginia pas 14 was toen Jay werd geboren heeft haar moeder de voogdij. Sinds het contact met haar moeder is verbroken, ziet Virginia haar zoontje ook niet meer.
"En spelende vrouw, wat heb je nu geleerd?"In oktober werd bekend Peter Jan Rens en zijn 42 jaar jongere vriendin Virginia hun eerste kindje verwachtten. Virginia was ruim over de helft van haar zwangerschap en had een behoorlijke babybuik toen ze deze showde tijdens de perspresentatie van Sterren Springen 2014. Dit na een mislukte poging en miskraam, begin vorig jaar.
Op 11 juni 2014 kwam hun dochter, Djelisa Annieta Rens, ter wereld.
"Krijg een prik van de kaktus!"En toen vond Virginia het tijd voor een kort koppie:
quote:
Het laatste nieuws:
Peter-Jan Rens has left the whale! Of, nou ja... Dat lijkt toch wel zo. Of toch?
Doen ze het of doen ze het niet?quote:
En nog wat smullerij van meneer Santegoeds:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Virgien 'communiceert', naar de maatstaven van P 'eerlijk', door op perscommando over een staafje te p*ssen
Nu ook een dikke half uur pret met de Kaktus!http://www.npo.nl/de-week-van-filemon/08-09-2014/BNN_101369085![2pu07cl.jpg]()
Sulleewantsall
Thais Paradijsje
[ Bericht 1% gewijzigd door NothingHappened op 19-10-2014 00:05:41 ]
Leandra
Is onmogelijk
Verkeerde Thaise paradijsje trouwens, dat is het huis van de zus, het huis van Sulleewan is dat huis met het lichtere blauwe dak op de achtergrond.
Overigens kan ik me zo voorstellen dat PJR in het verleden heeft lopen blaten dat je zijn huizen vanuit de lucht al herkent... Lichtblauw en felblauw.
Wullie bin KOEL ©
SonealWhy be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible
?
Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 20:18 schreef tong80 het volgende:Heb m'n best gedaan, maar kan er niks van terugvinden. Hij heeft een mislukte talkshow gehad op de Duitse RTL. Hij sprak de taal niet, maar begon er toch aan. Ging af als een gieter. Iemand die er wel iets van terug kan vinden ?

Duitse? Dat was gewoon de Nederlandse versie? Daar ging ie iig af als een gieter... Begin van het einde?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 20:18 schreef tong80 het volgende:Heb m'n best gedaan, maar kan er niks van terugvinden. Hij heeft een mislukte talkshow gehad op de Duitse RTL. Hij sprak de taal niet, maar begon er toch aan. Ging af als een gieter. Iemand die er wel iets van terug kan vinden ?
Wel iets over een ander programma voor de Duitse TV, maar niks over een talkshow.
quote:
Naast kinderprogramma's is Peter Jan ook te zien in amusementsprogramma's en quizzen waarvan Doet ie 't of doet ie 't niet zijn meest succesvolle voorbeeld is. Maar niet alles wat Peter Jan doet is succesvol. In 1993 maakt Rens een overstap naar onze oosterburen. Hij verschijnt op de Duitse TV met Tut er es oder tut er es nicht. Duitsland zit hier echter niet op te wachten en Peter Jan verdwijnt weer snel van de Duitse buis. In hetzelfde jaar verdwijnt hij ook bij de VARA en treedt hij toe tot de groep presentatoren van RTL4.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
Joh!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
quote:
Dat geflopte spelletje was al bekend, het ging er nu om of-ie daar ook een talkshow gedaan had.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
Ik zag in de reclame volgens mij dat Chantal Janzen voor haar nieuwe programma bij PJR bleef slapen.
2 leeghoofden bij elkaar, perfecte tv.
Njosnavelin
tête folle
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 02:15 schreef qwerty_x het volgende:Z'n Linkedin profiel ziet er ook ...... uit:
CEO
Rens1
January 2011 – Present (3 years 10 months) Amsterdam Area, Netherlands
Boven het maaiveld TV voor iederenBeing Meneer Kaktus
Meneer Kaktus
January 1979 – Present (35 years 10 months) Amsterdam
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 01:04 schreef NothingHappened het volgende:[..]
Daar past duidelijk een Aristona beeldbuis van honderdzesentachtig kilo in een wanstaltige fineer eiken wandkast met klapdeurtjes bij. En een zeskantige salontafel met vloertegels van Oisterwijk...

Nouhouhou....levende legende. Ik weet dat bij mij als kind al m'n nekharen overeind gingen staan als ik hem op tv zag. Ik heb hem altijd vreselijk gevonden. Een man met een masker.
Levende legende misschien voor het gros klapvee, maar ik permitteer mij de luxe mezelf daar niet toe te rekenen ..kuch

Doet 'ie het of doet 'ie het niet was een programma wat goed was in waar het voor bedoeld was. Amusement bieden.
[ Bericht 0% gewijzigd door ArnieAlberts op 20-10-2014 04:45:30 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
ArnieAlberts
quote:

Zeker van dat je zijn ene Duitse seizoen niet verwart met Peter-Jan Rens Late Night op de Nederlandse RTL? Ik ben tv-gek en zou zoiets moeten weten, ik weet alleen dat hij 1 seizoen 'Tot es oder tot er es nicht' heeft gedaan, en dat was al geen groot succes.
Desalniettemin word ik in dit geval graag het tegendeel bewezen, lijkt me meesterlijk hier wat van te zien

Ook van de allereerste NL-talkshow uitzending, we hebben al gehoord dat het een ramp werd maar ik wil het nu ook zien
quote:
Zo is het!

Hij had de nieuwe Willem Ruis (wie?) kunnen worden. Alles aan boord om een hele grote te worden en dan toch zo de vernieling in gaan. Hoe krijg je het zo voor elkaar?
Daar is 'ie gelukkig pas sinds 2009 mee bezig
Luister naar XPLIZIT op
www.xms.nlVoor alles retro bezoek je het
Retroforum -
www.retroforum.nl
Maraca
#cijferfetisjist
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 13:52 schreef NothingHappened het volgende:Mensen, ik wilde even melden dat het verdacht stil is op facebook/twitter
Zeker al 2 dagen geen teken van leven. Zonder content kan ik niet werken Peter! Geef ons materiaal!
Zou Sulleewan eigenlijk twitter hebben? (Taiwan71

of Peter-Suck-a-Fart-Outo-Myass)
Me-No-Love-You-Longtime
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Maar alle gekheid op een stokje: hij heeft geen cent te makken, ja, een huis in Thailand wat niet van hem is en waarvan het hoogst onzeker is dat-ie daar ooit nog een cent van terugziet. Zij lijkt ook al geen rijke familie achter zich te hebben staan. Ergo: kale kip.

Hij kán ook niks en wát-ie kan daar zit niemand op te wachten. Zijn 'carrière' ligt al 20 jaar achter hem en de laatsten die zich zijn roem herinneren beginnen nu ook uit te sterven. Het ziet er eigenlijk niet jofel uit, zo zonder geld, zonder vaste woon- of verblijfplaats en zo zonder enig talent en potentie.
Óf er gebeurt een wonder óf dit gaat ons als belastingbetalers geld kosten. Nou ja, nog meer dan het nu al doet. Hopelijk betaalt hij ons nog engszins uit in 'amusementswaarde'. Dat deze reeks nog lang mag lopen!
quote:
Da's waar, alleen ziet het er voor haar zo mogelijk dan nog beroerder uit.
ArnieAlberts
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 09:28 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Zo is het!

Hij had de nieuwe Willem Ruis (wie?) kunnen worden. Alles aan boord om een hele grote te worden en dan toch zo de vernieling in gaan. Hoe krijg je het zo voor elkaar?

Niks wie?, dat was de pionier van de showmasters

Ergens ís hij ook de nieuwe Willem Ruis geworden; wie zegt ons niet dat Ruis net zo de vernieling in was gegaan na zijn Sterrenshow-debacle waarbij hij de VARA bijna failliet kreeg, aan de coke was geraakt, een zware scheiding achter de rug had etcetera... Alleen Ruis ging dood en bij Rens ging zijn carrière dood.
Da's ook weer waar. De teloorgang van Ruis duurde maar even, die van PJR duurt nu al zo'n 20 jaar.
Ja goed, maar PJR zal nooit meer omhoog komen. Dus die zal inderdaad alles wat nodig is gebruiken om juist weer de top te kunnen bereiken. Dat kan best wel gevaarlijke situaties gaan opleveren. Het heeft er in ieder geval al voor gezorgd dat een aantal mensen voor de rest van hun leven in de schuldsanering zitten.
Reken er maar op dat Virginia vroeger of later ook de rest van leven nooit meer fatsoenlijk aan een baan zal komen en ook de dochter zo goed als een verloren leven leidt als ze blijft hangen in die ongure omgeving.
Leandra
Is onmogelijk
Ik zie Ruis en Rens absoluut niet als vergelijkbaar, en ik vond Ruis een kwal, maar Rens heb ik ook altijd een naar mannetje gevonden.
De enige overeenkomsten die ze wat mij betreft hebben is dat ze vol waren/zijn van zichzelf en een achternaam van 4 letters hebben die begint met een R en eindigt met een s.
Wullie bin KOEL ©
?
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 11:13 schreef Leandra het volgende:De enige overeenkomsten die ze wat mij betreft hebben is dat ze vol waren/zijn van zichzelf en een achternaam van 4 letters hebben die begint met een R en eindigt met een s.
Extreem aanwezig zijn op elk podium. Druk gebarend, rennend, schreeuwend, bijna intimiderend gedragen. Zichzelf het middelpunt van het universum vinden. En geen enkele last van zelfreflectie hebben zijn toch wel enkele overeenkomsten.
Ruis was daarbij wel irritanter en soms wat kwaadaardig, dat heeft Rens dan weer niet.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 15:04 schreef Leandra het volgende:[..]
Rens niet kwaadaardig? Mwah... ik denk dat die met zijn leugens en schijnheiligheid stukken kwaadaardiger is dan Ruis ooit had kunnen zijn.
Ok, nog een overkomst dan toch? Wel iets meer dan de R en S in hun achternaam, hoor.

Niettemin lijkt Rens me bijna eerder naïef, onnadenkend en wat kinderlijk dan echt gemeen.
Zeker tegen gasten bleef Rens imo altijd wel respectvol, terwijl Ruis ze soms gewoon uitschold of zelfs wegstuurde!
Ze hebben wel allebei bewezen niet te kunnen acteren.
Luister naar XPLIZIT op
www.xms.nlVoor alles retro bezoek je het
Retroforum -
www.retroforum.nl
quote:
Help ff, in welke flop is Ruis te zien?
ArnieAlberts
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 14:23 schreef NothingHappened het volgende:[..]
Ik denk dat als Peter Jan op een hogere trede in de hiërarchie staat, hij ander gedrag gaat vertonen, omdat naarmate hij hoger komt, hij minder mensen echt nodig heeft. Dat zag je duidelijk bij Ruis
Ik zie dat zelfs terug in die vijf afleveringen van 5 tegen 5 uit 1992, de totaal andere Rens. Als hij NU ineens zo'n show krijgt aangeboden kan hij die absoluut niet zó brengen.
ArnieAlberts
Ja, het is al goed

Ruis zei ooit een keertje bij RUR (of was het bij Sonja...) dat 'Als hij een slechte dag heeft, de kandidaten ook slecht zijn', of 'het programma ook een slechte dag heeft'. Ergens een uitspraak die ik deels moet erkennen naar al die non-talentjes die al die niemendalletjes krijgen toegespeeld of grote shows die floppen (Show me the money met Beau van Erven Dorens, hit in Amerika en België, geflopt hier na 1 seizoen), maar anderzijds ongelofelijk arrogant zoiets zo op jezelf te betrekken. Ook het feit dat 'steeds maar de prijzen de hoofdrol speelden in de show en de grote aah en ooh-factor is, in plaats van de zang- en dansacts' stak vooral Ruis erg diep.
En tóch is die uitspraak die ik eerder in dit topic las helemaal niet zo gek, over Rens, dat zijn gedrag verandert naarmate hij de top nadert. Ik bedacht me eerder vandaag dat ik het zo vreemd vind dat hij ál die jaren, tot pak hem beet 2002, toen SBS hem liet gaan, gewoon goed en groots als dé showbizzman (you love him or you hate him) bekend stond. Toen hij uit de picture dreigde te raken en de verhalen boven kwamen borrelen zag je hem een snoekduik maken (nee, niet deze:)
die zijn weerga niet kende. En nu blijft hij maar stuiteren op de bodem van de put, alsof hij denkt nog meer te kunnen zinken.
Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 16:27 schreef djkoelkast het volgende:[..]
Het is een nerderige te letterlijke vertaling, ik heb daar de pest aan, maargoed, dat terzijde
Je had in de 80's en 90's wel veel 'grote' meneren op het podium, of je ze nou goed vond of niet.
Henny Huisman, Ron Brandsteder, Frank Masmeijer, Ted de Braak en dus ook PJR en Ruis
Later ook Marc Klein Essink, Rolf Wouters
De wat kleinere meneren (toen nog, sommige zie je niet meer, anderen waren toen klein, nu groter)
Robert ten Brink, Frank Kramer, Francois Boulangér, Fred Oster, Hans Kazan, Hans vd Togt (al vind ik dat alweer een totaal andere lichting)
(leuke Lingoweetjes: de eerste kandidaten in Lingo ooit die de 1e show wonnen met ik geloof Fl. 16.000,= zijn daarna in de jury van Lingo gegaan en hebben daar heel lang gezeten. Lingo met Francois is in een paar maanden opgenomen, 5 dagen per week 5 afleveringen per dag).
Nu heb je die ook niet meer. Je hebt een Carlo, Paul de Leeuw, Beau, maar wat mij betreft hebben ze niets meer van de allure van de mensen toen. Ik denk dat PJR het nog steeds zou kunnen, alleen ze moeten niet dingen in nieuwe jasjes gaan stoppen.
PJR is nog eens bij Omroep Max geweest met het bekertjesspel trouwens.
Kan me ook ergeren aan nepnen die roeleren zeggen.
Nog nieuws van fb?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
Maraca
#cijferfetisjist
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 16:04 schreef NothingHappened het volgende:[..]
Echt? Excusez moi
Ik ben ook nog niet zo lang lid van de club. Ik heb op een gegeven moment een account aangemaakt na alle PJR topics verslonden te hebben. Ik MOEST gewoon reageren hahaha. Het is de psychologie achter zijn persoonlijkheid wat mij aantrekt.
Ik zou dan ook heeeeeel graag een real life soap willen zien over het leven van PJR. Ik heb al eerder gezegd: Dat is de enige RLS ever waar ik überhaupt naar zou kijken en zelfs voor thuis zou blijven....is dat erg
?
Nee, zou het ook graag willen! Die man is zo apart
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
ArnieAlberts
quote:
Verdomd, dat heb ik nog op band liggen, dit zet mij te denken dit gewoon te digitaliseren

Was in 2006, ik geloof de allerlaatste keer dat hij écht de allure van toen had.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 16:35 schreef ArnieAlberts het volgende:Verdomd, dat heb ik nog op band liggen, dit zet mij te denken dit gewoon te digitaliseren

Was in 2006, ik geloof de allerlaatste keer dat hij écht de allure van toen had.
Bij 'het bekertjesspel bij Omroep Max' denk ik niet echt aan 'allure'...

Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel, dus hup: digitaliseren die handel!
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 16:41 schreef NothingHappened het volgende:Je had idd veel grote presentatoren. De televisie was toen heel anders. Er werd veel meer aandacht aan besteed. Nu zie je veelal shows die grotendeels gesponsord worden door het bedrijfsleven waarbij enkel en alleen de kijkcijfers belangrijk zijn om weer in de gratie vallen van het bedrijfsleven. Er wordt dus veel geshockeerd, maar ook zo goedkoop mogelijk geproduceerd en de shows krijgen geen tijd zich te ontwikkelen, dus showmasters krijgen geen tijd zich te überhaupt te vestigen. Kijkcijfers slecht? Show van de buis!
Helemaal eens, maar vlak ook internet, streaming media, filmkanalen etc. niet uit. De hoogtijdagen van het TV-tijdperk liggen grotendeels achter ons, zoals ook de grammofoonplaat ons vrijwel is ontvallen, het circus, de kermis, het draaiorgel. Dat was allemaal vroeger.
Er is helemaal geen plaats meer voor een Rens of een soortgelijke opvolger. Linda rommelt nog wat in de marge voor de 50-plussers en daarna is het afgelopen met het 'grote amusement'.
ArnieAlberts
quote:
Als je daar geld mee verdienen kan zou ik er wel mijn beroep van moeten maken

Nah, voornamelijk een hobby. Tv-gek enzo. Vraag me iets over een Nederlands programma of een Nederlandse TV-zender uit de 80s/90s en ik zou informatie voor je erover moeten hebben, uit het koppie

Nu ik toch erover opschep en mezelf net een Rens junior voel (oh god

), Willem Ruis had ook steevast een uitspraak 'Ik kan alles tot het tegendeel bewezen is'. Eigenlijk is voor beide heren wel hun doen en laten tot die uitspraak terug te brengen.
Leandra
Is onmogelijk
Die weet dat allang joh, die is zo verliefd op zichzelf dat hij zelfs alle negatieve berichten in de media wil lezen, want: no such thing as bad publicity....
Daarbij zijn wij waarschijnlijk allemaal klonen van Albert, Evert, Iwert, Olfert en Ulert.
Wullie bin KOEL ©
?
ArnieAlberts
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 18:34 schreef djkoelkast het volgende:[..]
Alle afleveringen worden nog dagelijks uitgezonden op NPO Best (digitaal themakanaal). Er is 1 (of er zijn meerdere, maar dat weet Arnie wel) aflevering kwijt cq niet meer bruikbaar, die hebben ze middels thuisopnames van kijkers weten te recepureren. Ook die zenden ze uit.
Er is geen complete box van verschenen en wat mij betreft gelukkig niet, het heeft naar mijn mening de tand des tijds echt niet doorstaan

Blijkbaar eten ze vaak stamppot en nu weer.
3 tot 5 afleveringen bij mijn weten, van de week was er eentje van op Best te zien toevallig. Kwaliteit was erbarmelijk (geluidswijs, dan). Kraakte enorm, beeld viel mee maar een joekel van een videolijn, aftiteling werd weggedraaid.
Oppassen!!! heeft de tand des tijds meer doorstaan.