twitter:helgavanleur twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:41:13Toch nog... Evenaring dagrecord 1921: 22,9°C in De Bilt! http://t.co/4BSFklniiS reageer retweet
quote:
Wel dus, 23.0 in De Bilt en nog hoger eldersquote:Het is niet waarschijnlijk dat de 22,9 graden die toen werd gehaald nog wordt overtroffen,
Wat een rare dag voor een jaarmarktquote:
Zuudlaordermarkt. Kan de kachel weer aan hierquote:
Al meer dan 800 jaar een traditie, dat verander je niet zomaar.quote:
De temperatuur bleef daar tot 6:00u 's ochtends boven de 20°C.quote:Op zondag 19 oktober 2014 09:15 schreef OngeschiktX het volgende:
18.6 als minimum temperatuur vannacht in Wijk aan Zee. Zelfs in de zomer zou dat warm zijn.
Is het ook.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:23 schreef CklokC het volgende:
Ik dacht dat het een hele mooie dag zou worden.
Elk jaar op de derde dinsdag in oktober.quote:
Dat indrinken kan hier ook.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Al meer dan 800 jaar een traditie, dat verander je niet zomaar.
Eerder altijd vaste prik, derde dinsdag van Oktober, de maandagavond indrinken in Groningen en dan half dronken met een nachtbus naar Zuidlaren, en pas rond dinsdagmiddag weer naar huis.
Lekker dronken Peerdje kiek'n
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Ex Drentenees nu Limboquote:Op zondag 19 oktober 2014 12:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Elk jaar op de derde dinsdag in oktober.Zuidlaardermarkt.
Wat carnaval is voor Limbo's en Brabo's is voor ons de Zuidlaardermarkt. (Zuipen dus.)
En ik zuip liever in de zon dan in de stromende regen en de gierende wind.
???quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:06 schreef pfaf het volgende:
Pff, wat een hitte.k zweet me te pletter in de tuin.
Kom maar een biertje drinken in mn tuin in Enschede. Wel korte broek meenemen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
???
Het is hier zwaar bewolkt, het druppelt af en toe wat en het waait hard
Het klinkt wel erg uitnodigendquote:Op zondag 19 oktober 2014 13:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kom maar een biertje drinken in mn tuin in Enschede. Wel korte broek meenemen.
quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ex Drentenees nu Limbo
Heb in Vries gewoond, aan de weg die naar Zuidlaren liep en die weg was rond de paardenmarkt zeker twee tot drie keer langer op de terugweg
Ben nog een keer in Zeegse terecht gekomen met een paar zatte vrienden, hadden geen idee waar we waren, maar dat strand was erg tof volgens ons
Ff een crosspost...quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:10 schreef bwt het volgende:
Er trekt momenteel een "klein"stormpje over de canarische eilanden.twitter:teideano twitterde op zondag 19-10-2014 om 11:25:07Powerful low close to the Canary islands leaves thousands of lightning. #weather #meteo #canarias #alertalluvias http://t.co/Gj1sLOlyDl reageer retweet
quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:25 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Ff een crosspost...
Zijn hier beelden van?
Radar, webcam,etc?
Wel bijzonder voor die regio.
twitter:GmYeray twitterde op zondag 19-10-2014 om 13:12:36Tremenda esta imagen de la Avenida Venezuela completamente anegada. S/C de #Tenerife#FMACanarias #Alerta #Lluvia http://t.co/O0QnldzsqW reageer retweet
En zo wordt het hier dinsdag ook dus?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef bwt het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:GmYeray twitterde op zondag 19-10-2014 om 13:12:36Tremenda esta imagen de la Avenida Venezuela completamente anegada. S/C de #Tenerife#FMACanarias #Alerta #Lluvia http://t.co/O0QnldzsqW reageer retweet
En 2 linkjes naar facebook pagina's met filmpje
Wegspoelende auto:
https://www.facebook.com/video.php?v=872338022784994
En vervolg er op
https://www.facebook.com/video.php?v=872340929451370
En twitteraccout https://twitter.com/meteolamatanza
Facebook pagina
https://www.facebook.com/meteolamatanza.meteo
Gaat meevallen dus hier in het binnenland. Jammer, was wel een mooi contrast geweest, op zondag een zomerdag en op dinsdag een onvervalste herfststormquote:Op zondag 19 oktober 2014 16:10 schreef WeerServies het volgende:
Gonzalo zal vermoedelijk zo zwaar niet uitpakken hoor.
"UPdate 19 oktober 2014 (stormkansen op dinsdag) - het lagedrukgebied neemt een iets noordelijkere positie in waardoor de meest hevige windstoten voor het noordwesten van Nederland zijn. Het zal veelal rond 70, lokaal 80 km/h draaien. Bekijk het weerkaartje met de windsnelheden op.."
Meer over de herfststorm dinsdag
Had het ook graag anders gezienquote:Gaat meevallen dus hier in het binnenland. Jammer, was wel een mooi contrast geweest, op zondag een zomerdag en op dinsdag een onvervalste herfststorm.
Nou, jij overdrijft in elk geval al.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:25 schreef Djeez het volgende:
Dacht dat het vandaag een mooie dag zou worden, maar man man man, wat een regen hier in het Noorden! Al de hele dag af en aan regen, nog geen seconde droog geweest hier. Ik ben echt benieuwd hoelang de kanalen en sloten het nog volhouden, water staat hier overal aan de rand
Djeezquote:Op zondag 19 oktober 2014 19:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou, jij overdrijft in elk geval al.
En dat terwijl het een doodgewoon zionistisch complot was.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:07 schreef Againzender het volgende:
Maar die Telegraaf-jankerts zullen er wel weer een links complot in zien.
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En dat terwijl het een doodgewoon zionistisch complot was.
Dat is inderdaad wel een unicumquote:Op maandag 20 oktober 2014 06:53 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
100% kans op neerslag, nog nooit eerder gezien.
Ah. Noordwest ook echt. Ik zit goed dinsdagquote:Op maandag 20 oktober 2014 03:09 schreef aloa het volgende:
Harmonie komt wel met storm en zware windstoten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joh, kun je gratis buiten je bier koelen.quote:
Grote kans dat er niks gebeurd en dat er alleen maar een briesje waait.quote:Op maandag 20 oktober 2014 07:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah. Noordwest ook echt. Ik zit goed dinsdag.
Oke. Even juichenquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Joh, kun je gratis buiten je bier koelen.
Die komen morgen pas, uiteraard.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:41 schreef quirina het volgende:
[..]
Grote kans dat er niks gebeurd en dat er alleen maar een briesje waait.
Zoals altijd.
Waar zijn de plaatjes van de omgewaaide tuinstoelen gebleven???
Ik wilde zeggen, pak het vliegtuig naar de canarische eilanden maar daar is het momenteel ook niet bestquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Even juichen
Ik wil zon en temperaturen boven de 20 graden. Zoals ik gewend ben
Zo, da's niet echt een subtiele temperatuursdaling.quote:
Onzin. Mis het woordje: Zware stormquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:33 schreef Koelkastje het volgende:
Deze komt van Noodweer Nederland.
[ afbeelding ]
WE GAAN ER ALLEMAAL AAAAAAAN!
Wat een spanning, ik werk in het rode gebiedquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:33 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
De meeste wind komt dus niet morgenmiddag of -avond, maar morgennacht en woensdagochtend?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:09 schreef WeerServies het volgende:
Stormpje Gonzalo neemt precies opnieuw wat in kracht toe..
Woensdagochtend rukwinden tot 110 km/h aan de Nederlandse kust..
[ afbeelding ]
Liveblog Gonzalo: http://www.noodweer.be/nazomer-gevolgd-door-eerste-herfststorm/
Die facebook van hun De Telegraaf is er niks bijquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:33 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik werk morgen thuis, precies om deze redenquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:57 schreef LadyS het volgende:
Ik moet morgen 2x de rit Haarlem-Den Haag afleggenWordt een spannend ritje dan.
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar hoe laat begint de echte ellende morgen?
Gelijk heb je, dat je thuisblijftquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik werk morgen thuis, precies om deze redenvallen geheid weer takken op 't spoor en heb geen zin in urenlange vertraging. BRACE YOURSELVES
dat logoquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:33 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Was dit ook een briesje?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:25 schreef yvonne het volgende:
Prachtig mooi weer hier in 078, we zien morgen wel, het is hertst, daar hoort een briesje bij.
Meer is het niet, paniekgedoe jaarlijks![]()
Enkel omdat de NS zo verdomde incompetent is denkt men dat het einde der tijden nadert.
Briesje.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:28 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Was dit ook een briesje?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van_28_oktober_2013
Hakte er toch stevig in vorig jaar.
Wanneer zou Nederland dan plat moeten liggen. De ns telt niet mee in hun oordeel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Briesje.
Héél nederland lag niet plat, hele gebieden hadden nergens last van. Je moet dat soort berichten ook in juiste context lezen.
De mijne heb ik laten verzettenquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:18 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik heb rijles woensdag ochtendDat wordt wat als die wind dan komt!
Da's dan de zoveelste keer, en het KNMI gaat ook nat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:04 schreef WeerServies het volgende:
Er gaan er morgen (weeramateurs) serieus op hun bekje gaan met hun sensatie-artikels
quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Da's dan de zoveelste keer, en het KNMI gaat ook nat.
( hihih, nat)
Je weet dat er morgen heel veel blaadjes op het spoor gaan vallen hequote:Op maandag 20 oktober 2014 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie dag om het mooie Leiden voor een dagje in te ruilen voor het oosten, met de trein
Er van uitgaande dat ik geen vertraging heb strand ik waarschijnlijk in Almere, vanaf daar genoeg busmogelijkhedenquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:29 schreef MaLo het volgende:
[..]
Je weet dat er morgen heel veel blaadjes op het spoor gaan vallen he
Ik hoop dat hij wegwaaitquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:29 schreef MaLo het volgende:
Ik heb mijn plastic gietertje vast in een beschut hoekje van de tuin gezet
Ik ben een echte prepper, overal op voorbereid
tussen twee depressies in, Eens kijken of we windstoten gaan halen van 60 km/hquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
http://earth.nullschool.n(...)c=-354.19,49.64,3000
Sinds wanneer draaien depressies met de klok mee?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:04 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
tussen twee depressies in, Eens kijken of we windstoten gaan halen van 60 km/h
txquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef bwt het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:GmYeray twitterde op zondag 19-10-2014 om 13:12:36Tremenda esta imagen de la Avenida Venezuela completamente anegada. S/C de #Tenerife#FMACanarias #Alerta #Lluvia http://t.co/O0QnldzsqW reageer retweet
En 2 linkjes naar facebook pagina's met filmpje
Wegspoelende auto:
https://www.facebook.com/video.php?v=872338022784994
En vervolg er op
https://www.facebook.com/video.php?v=872340929451370
En twitteraccout https://twitter.com/meteolamatanza
Facebook pagina
https://www.facebook.com/meteolamatanza.meteo
De jongens van Noodweer Nederland brengen het zoveel overtuigenderquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:14 schreef WeerServies het volgende:
Onze meest recentste en (sensatieloze) verwachting
[ afbeelding ]
Ha, same here. Zit 250m. van het strand morgenavondquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:36 schreef Resistor het volgende:
Morgen groet ik wel even vanuit Zeeland. Ik denk dat ik blij moet zijn dat ik in een hotel mag moet overnachten voor mijn werk, gezien de avondspits die ze verwachten. (2x 2 uur rijden is te veel voor een werkdag van 8 uur)
Volgens mij gewoon een hoop nattigheid morgen en af en toe een zuchtje wind. Meer nietquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:18 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben er nog steeds niet over uit hoe laat het hoogtepunt is
WEER 'n alarmquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:11 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
De jongens van Noodweer Nederland brengen het zoveel overtuigender!
[ afbeelding ]
Hier en daar een omgewaaide tuinstoel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een hoop nattigheid morgen en af en toe een zuchtje wind. Meer niet
Inderdaad. Het is morgenavond/nacht alleen wel springtij dat kan best lachen wordenquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Hier en daar een omgewaaide tuinstoel.
Uhhhhhhh, zelfs met een klein windveld zorgt dat al voor problemen met deze windrichting...quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is morgenavond/nacht alleen wel springtij dat kan best lachen worden
ik heb het KNMI niet kunnen betrappen op sensatie, net als Helga van Leur vanavond. Wat een telegraaf daarvan maakt is triest. Of een GeenStijl, of de gemiddelde DJ op een landelijke radiozender (haaai Gerardquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Da's dan de zoveelste keer, en het KNMI gaat ook nat.
( hihih, nat)
Morgen is er nog niet veel te beleven. De storm zal pas in de nacht gaan woeden, tussen 2 en 6 snachts zal de wind op z'n hoogtepunt zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:55 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat ik morgen maar naar Katwijk ga
Ik hang gewoon de was buiten morgenquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik heb het KNMI niet kunnen betrappen op sensatie, net als Helga van Leur vanavond. Wat een telegraaf daarvan maakt is triest. Of een GeenStijl, of de gemiddelde DJ op een landelijke radiozender (haaai Gerard)
gewoon doen, ik waarschuw wel als je het binnen moet halenquote:Op maandag 20 oktober 2014 23:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hang gewoon de was buiten morgen
Volgens Paulus Pietsma krijgen we vanaf vannacht gewoon een stevige wapper, windkracht 9 langs de kust. De was droogt daar prima opquote:Op maandag 20 oktober 2014 23:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Toch is de storm rond 17u zeker niet erg zwak te noemen, en om nou midden in de nacht die kant op te gaan...quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:57 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Morgen is er nog niet veel te beleven. De storm zal pas in de nacht gaan woeden, tussen 2 en 6 snachts zal de wind op z'n hoogtepunt zijn.
Knap als je daarmee de was droog gaat krijgen met al die regen die erbij komtquote:Op maandag 20 oktober 2014 23:06 schreef Papabear het volgende:
[..]
Volgens Paulus Pietsma krijgen we vanaf vannacht gewoon een stevige wapper, windkracht 9 langs de kust. De was droogt daar prima op
Ja inderdaad!quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:20 schreef Rabieluh het volgende:
Estofex zegt niks dus we kunnen bbqen!
Zowel weiland als stad is hier weinig aan de handquote:Op maandag 20 oktober 2014 23:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Toch waait het hier al enige tijd best aardig!
Ik altijd, zelfs als het vriest, of sneeuwt, of regent.... alleen niet als de zon schijnt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
hoe laat moeten we d'r zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:20 schreef Rabieluh het volgende:
Als de NS meewerkt, en dat zal lastig worden met deze voorspellingen waar ze altijd heftig prematuur op reageren, samen met de werkzaamheden in Zeeland waardoor ik met de bus moet, 8 uur 'savonds is een veilige voorspelling.quote:
Dit plaatje slaat echt nergens op. Juist in noord en oost Groningen kan het het meest venijnig gaan waaien komende nacht. Twee derde van de rode gebied in het binnenland daarentegen zal nergens last van hebben.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:18 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Hier kan de BBQ ook wel aan
quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:20 schreef Rabieluh het volgende:
Ennn het KNMI heeft de waarschuwing weer vervroegd en de maximale windstoten bijgesteld naar 80-90 km/h voor Overijssel. Nu vanaf 15:00 uur, gedurende 4 uur. Jammer dat ik rond half 5, 5 uur in mijn windvangende koekblikje naar huis moet rijdenquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef MaLo het volgende:
Het lijkt (als je de code geel van KNMI moet geloven) inderdaad later "los te gaan" dan eerst. Het KNMI voorspelde voor Overijssel eerst vanaf 17:00 morgen harde windstoten, nu pas vanaf 22:00 uur.
Dat wordt lekker slapen morgenavond. En woensdagochtend ben ik vrij
http://www.buienradar.nl/weerkaarten/wind ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is er een soort buienradar voor wind? Ik ben op zoek naar een schatting van de windkracht en richting tussen 5 en 8 vanavond.
Leuk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:10 schreef Dven het volgende:
Vandaag : 27 graden. Zon
Morgen : 25 graden. Zon
Overmorgen : 10 graden regen
Dag daarna : 6 graden regen
Dag daarna : 4 graden sneeuw
Dolletjesquote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:10 schreef Dven het volgende:
Vandaag : 27 graden. Zon
Morgen : 25 graden. Zon
Overmorgen : 10 graden regen
Dag daarna : 6 graden regen
Dag daarna : 4 graden sneeuw
Heerlijk, hoe diep het altijd bij jou zitquote:
Ben benieuwd hoe laat het in de kustprovincies 'los' gaatquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ennn het KNMI heeft de waarschuwing weer vervroegd en de maximale windstoten bijgesteld naar 80-90 km/h voor Overijssel. Nu vanaf 15:00 uur, gedurende 4 uur. Jammer dat ik rond half 5, 5 uur in mijn windvangende koekblikje naar huis moet rijden
Dat klinkt gezellig. Ik heb om 16:00 een gesprek in Zwolle.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ennn het KNMI heeft de waarschuwing weer vervroegd en de maximale windstoten bijgesteld naar 80-90 km/h voor Overijssel. Nu vanaf 15:00 uur, gedurende 4 uur. Jammer dat ik rond half 5, 5 uur in mijn windvangende koekblikje naar huis moet rijden
Gaat niet los. Wat regen en een beetje wind, meer niet!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:26 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe laat het in de kustprovincies 'los' gaatWeet ik of ik een uurtje eerder naar huis moet
Je rijdt met de buien meequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Hoe kan het dat ik op het traject Leiden - Zwolle constant regen heb?
Als de NS daar ook zo over denkt..quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Gaat niet los. Wat regen en een beetje wind, meer niet!
De NS bestaat uit incompetente mietjes. Zelden zulke mafketels meegemaakt. Leggen om het minst of geringste alles stilquote:
Dan heb ik een probleem vanmiddagquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De NS bestaat uit incompetente mietjes. Zelden zulke mafketels meegemaakt. Leggen om het minst of geringste alles stil
Ik las ergens dat je met de buien mee rijdtquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan heb ik een probleem vanmiddag
Terug tegen de buien in, en de wind gaat ook toenemenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik las ergens dat je met de buien mee rijdtzal best meevallen
Hopelijk ga je niet dood.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Terug tegen de buien in, en de wind gaat ook toenemen
boven de Noordzee zie je nu een nieuwe buienlijn verschijnen. Dat is volgens mij wat we in de gaten moeten houden, wat de wind betreft. Hier in Amsterdam gewoon een standaard herfstachtige regendag. Eind juli was veel heftiger, maar zo erg had ik dan ook nog nooit meegemaakt in Nederlandquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:28 schreef marcel-o het volgende:
was dit de "heftige" regen voor vandaag?of moet dat allemaal nog komen?
ik zie t idd, wat net ui GB komt aanwaaien...krijgt idd n scherpe rand.. relatief warm zeewater zal t wel activeren en boven land al helemaalquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
boven de Noordzee zie je nu een nieuwe buienlijn verschijnen. Dat is volgens mij wat we in de gaten moeten houden, wat de wind betreft. Hier in Amsterdam gewoon een standaard herfstachtige regendag. Eind juli was veel heftiger, maar zo erg had ik dan ook nog nooit meegemaakt in Nederland
dat is het leuke van vandaag, niemand weet wat er nou gaat gebeurenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:10 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ik zie t idd, wat net ui GB komt aanwaaien...krijgt idd n scherpe rand.. relatief warm zeewater zal t wel activeren en boven land al helemaalben benieuwd
zit daar nou weer een storm richting de Kanarische eilanden?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:19 schreef GekkePoes het volgende:
Volgens deze site kregen we eerst de volle laag, nu waait het er wat bij de kust langs, en zit Engeland er midden in.
http://earth.nullschool.n(...)ic=-352.24,59.63,868
[ afbeelding ]
Daarna gaat de NS dus plat, wanneer ik in Almere zit... De laatste plek in Nederland waar je wilt strandenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
boven de Noordzee zie je nu een nieuwe buienlijn verschijnen. Dat is volgens mij wat we in de gaten moeten houden, wat de wind betreft. Hier in Amsterdam gewoon een standaard herfstachtige regendag. Eind juli was veel heftiger, maar zo erg had ik dan ook nog nooit meegemaakt in Nederland
dat dus, zwaartepunt van de wind is later vandaag. Maar alle geenstijl roeptoeters lopen alweer te zeiken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:36 schreef Rabieluh het volgende:
Tijdens de buien gaat het wel wat tekeer, verder nog niet zo bijzonder maar het is nog vroeg he.
misschien verwachte jij die, maar ik heb er geen serieuze meteoroloog over gehoord.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:37 schreef Ticootje het volgende:
ik zit pal aan de kust... Momenteel is het gewoon kutweer, maar niet de storm des doods zoals verwacht.
Mooi laten zeiken die mensen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
misschien verwachte jij die, maar ik heb er geen serieuze meteoroloog over gehoord.
Ik hoor ze vooral over vannacht praten ja...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
misschien verwachte jij die, maar ik heb er geen serieuze meteoroloog over gehoord.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:53 schreef Nattekat het volgende:
Het is droog
Of ben ik voor de buien aangekomen?
de pillen vliegen er door, dus minstens 3quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:04 schreef Mani89 het volgende:
Nu al windkracht 7 bij Amsterdam, ik vraag me af hoeveel doden er gaan vallen.
Voordeel is wel als mensen nu tijdens een bad trip uit een raam springen ze ook daadwerkelijk gaan vliegen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
de pillen vliegen er door, dus minstens 3
Het lijkt er inderdaad op of het een krul vormt, en we net een staartje te pakken krijgen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:55 schreef marcel-o het volgende:
ontstaat er nou een krul in dat stuk wat aan land gaat komen?
Middelburg: haal je de auto op om niet 200m door de stromende regen te lopen, is het droog als je voor de deur staatquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:36 schreef Resistor het volgende:
Morgen groet ik wel even vanuit Zeeland. Ik denk dat ik blij moet zijn dat ik in een hotel mag moet overnachten voor mijn werk, gezien de avondspits die ze verwachten. (2x 2 uur rijden is te veel voor een werkdag van 8 uur)
Ach, de dijkdoorgang wordt vandaag gesloten, dus het zal vast wel flinke storm worden. Water tegen de dijk gok ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
Regent hier (omgeving Spijkenisse) al de hele ochtendquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:53 schreef Nattekat het volgende:
Het is droog
Of ben ik voor de buien aangekomen?
ik zit net ook te kijken, dan zou dat wat enkele modellen berkenden inderdaad kunnen gebeuren. Even opletten wat er gebeurt!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:55 schreef marcel-o het volgende:
ontstaat er nou een krul in dat stuk wat aan land gaat komen?
Leg eens uit, waarom word het dan spannend? Wat gebeurt dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik zit net ook te kijken, dan zou dat wat enkele modellen berkenden inderdaad kunnen gebeuren. Even opletten wat er gebeurt!
* alvast extra bier koudzet *
en wat zou er gebeuren?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef Againzender het volgende:
dan zou dat wat enkele modellen berkenden inderdaad kunnen gebeuren.
Dan gaan we kapot!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:31 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Leg eens uit, waarom word het dan spannend? Wat gebeurt dan?
flinke opzet door een lang NW windveld op zee, en de maanstand werkt ook niet mee. Of het in het noorden aan de kust nu 8 of 10 Bft wordt maakt voor de waterstand niet zo gek veel uit. Het wordt vanaf de Noordzee over grote afstand toch wel die kant op gestuwd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, de dijkdoorgang wordt vandaag gesloten, dus het zal vast wel flinke storm worden. Water tegen de dijk gok ik.
dat is dus het leuke. Wordt dit opeens een aparte randstoring, of is het 'gewoon' een golf in het front? Maar dit soort vervormingen in een buienlijn zijn meestal een teken van raar weer.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:31 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Leg eens uit, waarom word het dan spannend? Wat gebeurt dan?
En wat moet ik me bij raar weer voorstellenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat is dus het leuke. Wordt dit opeens een aparte randstoring, of is het 'gewoon' een golf in het front? Maar dit soort vervormingen in een buienlijn zijn meestal een teken van raar weer.
laten we het op onstuimig en nat houdenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:34 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En wat moet ik me bij raar weer voorstellen?
twitter:Weerplaza twitterde op dinsdag 21-10-2014 om 13:44:01De #buienlijn met (zeer) zware #windstoten trekt nu het land in. http://t.co/cjxly6kH46 http://t.co/iRiPccq0ga http://t.co/RjMaISqKOu reageer retweet
Het Dven, hier de hele week een graad of 20/22. Groetjes uit San Franciscoquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Heerlijk, hoe diep het altijd bij jou zit
Is het daar nog zonniger dan het zonnigste plekje van Nederland?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het Dven, hier de hele week een graad of 20/22. Groetjes uit San Francisco
Brr koud.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het Dven, hier de hele week een graad of 20/22. Groetjes uit San Francisco
wind gaat om nu in het westen naar NW, verwachting was dat het dan nu moest gaan toenemen. In Amsterdam is de wind nu ook aan het omgaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:49 schreef Yi-Long het volgende:
Ah, begint nu weer wat aardig toe te nemen qua wind in Alkmaar, en ook weer wat regen. Lekker. Straks toch maar even naar buiten denk ik.
Veel succes met deze op te snuivenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik hou wel van wat lijntjes op zn tijd.
1990 belde, ze zijn het niet met je eens.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:59 schreef Straatcommando. het volgende:
"Jammer'' dat storm nooit in 't binnenland is.
Als ik buienradar van vandaag bekijk moet dat haast wel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Is het daar nog zonniger dan het zonnigste plekje van Nederland?
Dat heb ik helaas niet bewust meegemaakt, maar you ar rightquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:01 schreef JDude het volgende:
[..]
1990 belde, ze zijn het niet met je eens.
wilde ik net zeggenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:01 schreef JDude het volgende:
[..]
ik zat er middenin op de fietsquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat heb ik helaas niet bewust meegemaakt, maar you ar right
het is inderdaad deze dag nog niet zo licht geweest in Amsterdamquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:09 schreef marcel-o het volgende:
tot zover de regen in t westen ..
ging heel ff hard, maar begint nu pas echt te activeren boven de rest van t land
eennn zon
niet veel anders dan verwacht was toch?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eind van de middag nog even een windkracht 8 en dan was het wel weer voor vandaag..
Die leuke mevrouw van RTL4 legde het gister mooi op z'n Jip en Janneke's uit, er kan zich een zusje gaan ontwikkelen en die kan wel huis gaan houden bij ons, maar zei ze er ook bij, niemand weet het precies, je moet gewoon ieder uur her weet bijhouden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:56 schreef Againzender het volgende:
Lijkt alsof die buienlijn nu opeens oplijnt landinwaarts. Hier in Amsterdam zitten we er al achter, wordt ook licht nu, maar dit kan landinwaartst even heftig worden!
Dat verklaart dan dus waarom het hier eventjes vrijwel helemaal 'stil' wasquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:57 schreef Againzender het volgende:
[..]
wind gaat om nu in het westen naar NW, verwachting was dat het dan nu moest gaan toenemen. In Amsterdam is de wind nu ook aan het omgaan.
Helga?quote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:52 schreef Pino112 het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)we+poging+ondernomen
Go-around van A380 vanochtend op Schiphol. Lekker winderig.
Dat doet ze altijd erg goed vind ikquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die leuke mevrouw van RTL4 legde het gister mooi op z'n Jip en Janneke's uit, er kan zich een zusje gaan ontwikkelen en die kan wel huis gaan houden bij ons, maar zei ze er ook bij, niemand weet het precies, je moet gewoon ieder uur her weet bijhouden.
Mw van RTL4
Weer voor Dummies
Zit zo te lezen, kan het me voorstellen jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:05 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik zat er middenin op de fietsnou ja, meer ernaast eigenlijk
was ook net toen de wind omging. Prima gedaan van de piloot, landen in de zuidrichting gaf op dat moment heel veel zijwind, dan maar doorstarten en op de buitenvelderdbaan richting het westen landen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:52 schreef Pino112 het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)we+poging+ondernomen
Go-around van A380 vanochtend op Schiphol. Lekker winderig.
meest indrukwekkende storm die ik heb meegemaakt, was 15.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zit zo te lezen, kan het me voorstellen ja![]()
Pardon? Een jaar geleden zijn hier (omgeving Hoogezand) tig bomen in mijn tuin omgewaaid. Het was de eerste keer dat ik bang was. Uren zonder water gezeten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:59 schreef Straatcommando. het volgende:
"Jammer'' dat storm nooit in 't binnenland is.
Ja een downburst of een goede supercell is natuurlijk geen storm.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:19 schreef kissaa het volgende:
[..]
Pardon? Een jaar geleden zijn hier (omgeving Hoogezand) tig bomen in mijn tuin omgewaaid. Het was de eerste keer dat ik bang was. Uren zonder water gezeten.
Nu een beetje gemiezer en bijna windstil.
Geen idee hoe ze heet, maar ze legt het begrijpelijk uitquote:
Het was wel degelijk een landelijk woedende storm, ik meen 28 oktober.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja een downburst of een goede supercell is natuurlijk geen storm.
Aaaaaaaaaaaaaah <3quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat doet ze altijd erg goed vind ikEigenlijk zoals ik vroeger mijn vader per telefoon waarschuwde ivm risico voor zijn kassen. Ik zou hem in dit geval gisteravond gebeld hebben met de mededeling dat ik hem rond het middageten zou bellen voor een update.
Maar goed, hij heeft het bedrijf verkocht dit jaar, dus dat hoeft niet meer. Blijft alleen jouw was over
Hm, ik kan er niets over vinden maar Hoogezand is ook wel even wat anders dan Arnhem hé. Hier is het eigenlijk alleen maar regen wat de klok slaatquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:21 schreef kissaa het volgende:
[..]
Het was wel degelijk een landelijk woedende storm, ik meen 28 oktober.
uitermate goed tuinweer ook in 020 iddquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Aaaaaaaaaaaaaah <3
078 is het nu kalm, wat woei en wat regen, niet veel bijzonders.
Goed voor de late tuinplanten
1990 ja, dat was pas storm.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:01 schreef JDude het volgende:
[..]
radiofragment van 25-1-1990quote:
Ik was toen in de Eiffel op vakantie, herinner me nog precies hele stukken bos als luciferhoutjes afgeknapt, heel vreemd zag dat eruit, al die stammen op praktisch dezelfde hoogte afgeknapt.quote:
En, een half uur in de rij staan voordat de telefooncel beschikbaar is, om te bellen dat de treinen niet rijden vanwege de stormquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:35 schreef Againzender het volgende:
Journaal van 25-1-90, met vanaf 3:10 de ook toen al onvermijdelijke Rene van der Gijp
Pia Dijkstraquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:35 schreef Againzender het volgende:
Journaal van 25-1-90, met vanaf 3:10 de ook toen al onvermijdelijke Rene van der Gijp
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:00 schreef MaLo het volgende:
Nou, dat waren 5 minuten met enorme regen. En dat was het.
iedereen die toen een beetje zelfstandig kon denken herinnert zich dat nogquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, die storm op een donderdagavond die ik me nog goed kan herinneren.
quote:
Bedankt voor de verhelderende toelichtingquote:
quote:Storm vernield auto's in Tilburg
Twee omgewaaide bomen hebben in Tilburg voor grote schade gezorgd. De bomen vielen op twee geparkeerde auto's. Van de voertuigen is weinig meer over.
Dat gebeurde aan de Lage Witsiebaan. De bomen werden met wortel en al uit de grond gerukt. De brandweer heeft het gebied afgezet en is bezig om de ravage op te ruimen.
Ook op Indigolaan en de Statenlaan overleefden bomen de storm niet. Daar bleef de schade voor zover bekend beperk
quote:Fase 1 dijkbewaking Zeeland ingesteld
MIDDELBURG - Het waterschap Scheldestromen stelt fase 1 van het draaiboek dijkbewaking in. Dat heeft een woordvoerder vanmiddag bekend gemaakt.
Dit vanwege de voorspelling van 13.00 uur van de Stormvloedwaarschuwingsdienst waarin bij Vlissingen een waterstand van NAP + 3,60 meter voorspeld wordt. Deze waterstand wordt komende nacht rond 2 uur bereikt. Tot die tijd blijft fase 1 in ieder geval van kracht.
Fase 1 dijkbewaking wil zeggen dat het waterschap paraat staat en er per werkgebied een actieteam stand-by wordt gehouden. Ook worden de waterstanden continu gemonitord. De dijkbewaking geldt voor heel Zeeland.
Eerder deze dag meldde het waterschap al dat het zich aan het voorbereiden was op het instellen van dijkbewaking. Dit doet het waterschap op basis van voorspellingen van de waterstanden en de windkracht. Deze komen van de Stormvloedwaarschuwingsdienst. Deze organisatie waarschuwt waterbeheerders in heel Nederland voor hoge waterstanden, zodat er tijdig adequate maatregelen genomen kunnen worden.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:46 schreef Frutsel het volgende:
Nice pic from Tilburg van vlak daarvoor
[ afbeelding ]
Oude fotoquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:46 schreef Frutsel het volgende:
Nice pic from Tilburg van vlak daarvoor
[ afbeelding ]
Zo jammer dat het vannacht pas losgaatquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:54 schreef aloa het volgende:
In Engeland al 3 doden. Zwaarste windstoot 174 km/u
http://www.dailymail.co.u(...)cels-10-flights.html
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:54 schreef aloa het volgende:
In Engeland al 3 doden. Zwaarste windstoot 174 km/u
http://www.dailymail.co.u(...)cels-10-flights.html
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |