Locatie: richting eerste verdieping, tussenwoning, 30km zone, dorp, in de grootste provincie van Nederland.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:57 schreef 11en30 het volgende:
Nou, genoeg gelachen. Kom eens door met jullie lokaties? Hm?
Ik wacht even totdat het topic is opgeschoond. Enjoy it while it lasts.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:57 schreef 11en30 het volgende:
Nou, genoeg gelachen. Kom eens door met jullie lokaties? Hm?
Bieden vanaf 1500 euro.quote:
Is het misschien zo dat dat Kris en Lisanne hier ooggetuigen van warenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:23 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het kan zijn dat O en K&L op de zelfde dag overleden zijn. En Boquete is geen wereldstad.
Ik vind het ook verdacht.
Nee, ik lig nog ziek op de bank.quote:Op zondag 19 oktober 2014 02:09 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zien we jou morgen ook?
BNW / Kris & Lisanne FOK! meet Utrecht 19-10
Beterschapquote:Op zondag 19 oktober 2014 02:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ik lig nog ziek op de bank.Dus helaas. Was er wel graag bij geweest.
Jammer. Beterschap Halcon.quote:Op zondag 19 oktober 2014 02:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ik lig nog ziek op de bank.Dus helaas. Was er wel graag bij geweest.
Wensdenken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 09:50 schreef gynaika het volgende:
We kennen de weinige vondsten van K&L en de eigenaardigheden van dit mysterie.
Naar mijn gevoel wijst dit niet op verdwalen.
Het is een verhaal over een gebeurtenis waar je niet over uitgedacht en uitgesproken raakt.
Er zijn maar enkelen die de ware toedracht kennen.
K&L zelf, die het niet meer kunnen navertellen.
En bij een misdrijf de daders, die het wel kunnen vertellen maar hun mond niet open doen.
Ik heb één van de familieleden een keer horen zeggen: “Iemand MOET iets weten, iemand MOET iets gezien hebben”.
Zie de video: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1171031/
Hopelijk gaat dit een keer gebeuren en hopelijk duurt dit niet al te lang.
Eventuele vreemde aanwijzingen (nachtelijke foto's, nog een keer een noodoproep doen op 11 april, fotocamera netjes in hoesje, broekje netjes dichtgeritst langs de kant) kunnen toegeschreven worden aan de Indianen zonder kwaad die in dat gebied wonen. Ze hebben waarschijnlijk de spullen gevonden, er aan gezeten en niet meteen doorgehad dat ze van K&L waren. Het blijft verbijsterend dat daar niet meer onderzoek naar gedaan is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ja, ik ben eruit:
1. Ze zijn verdwaald.
2. Ze zijn vervolgens omgekomen door:
2a. Natuurlijke omstandigheden (de horrorjungle)
2b. Betrokkenheid van derden.
Voor 2b. zijn vooralsnog geen aanwijzingen. Voor 2a. zijn veel aanwijzingen.
heel goed mogelijk, dat deze dood van die jongen er iets mee te maken heeft, maar het kan ook nog andersom, misschien wist deze Osman iets teveel, over de gebeurtenissen rond K & L, en was het voor de daders, niet 100% zeker, hem te vertrouwen, zijn mond dicht te houden. De volgorde aanhoudende van 1 april, noodoproepen, en zijn dood op de 4e april, lijkt mij deze laatste mogelijkheid beter inpassend in het geheel.quote:Op zondag 19 oktober 2014 02:11 schreef vronie het volgende:
[..]
Is het misschien zo dat dat Kris en Lisanne hier ooggetuigen van waren
Inderdaad. Maar wellicht is dat "onderzoek" er ook wel geweest:quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Eventuele vreemde aanwijzingen (nachtelijke foto's, nog een keer een noodoproep doen op 11 april, fotocamera netjes in hoesje, broekje netjes dichtgeritst langs de kant) kunnen toegeschreven worden aan de Indianen zonder kwaad die in dat gebied wonen. Ze hebben waarschijnlijk de spullen gevonden, er aan gezeten en niet meteen doorgehad dat ze van K&L waren. Het blijft verbijsterend dat daar niet meer onderzoek naar gedaan is.
De laatste tijd is het vooral het kapot analyseren van dat kleine beetje informatie dat beschikbaar is. En ik heb niet de indruk, alle goede intenties ten spijt, dat dat analyseren nu werkelijk iets heeft opgeleverd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:35 schreef Geruisloos het volgende:
Leuk al die fantasieën, maar het wordt weer eens tijd voor echte info.
Ik probeer zelf zoveel mogelijk feiten te verzamelen en deze overzichtelijk in kaart te brengen, met als doel een zo goed mogelijk beeld te kunnen vormen van de situatie. Vervolgens kunnen we die feiten gebruiken om scenario's mee te schetsen. Hoe meer feiten des te scherper de scenario's kunnen worden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
De laatste tijd is het vooral het kapot analyseren van dat kleine beetje informatie dat beschikbaar is. En ik heb niet de indruk, alle goede intenties ten spijt, dat dat analyseren nu werkelijk iets heeft opgeleverd.
Ik verwacht niet dat er nog iets nieuws uit gaat komen, dus veel anders dan erop los fantaseren kan men niet.
Leuk als hobby-bezigheid, maar het blijft voor mij 'erop los fantaseren'. Ik denk echt niet dat we hier met zijn allen iets gaan ontdekken waar de betrokken onderzoeksteams niet aan hebben gedacht en/of niets van weten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:50 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ik probeer zelf zoveel mogelijk feiten te verzamelen en deze overzichtelijk in kaart te brengen, met als doel een zo goed mogelijk beeld te kunnen vormen van de situatie. Vervolgens kunnen we die feiten gebruiken om scenario's mee te schetsen. Hoe meer feiten des te scherper de scenario's kunnen worden.
We gaan in een cafė zitten om eens kennis te maken met een paar actieve users van dit topic. Wat is daar macaber aan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:46 schreef Molurus het volgende:
PS: zo'n K&L meet heeft wel iets heel macabers trouwens.
De 2e Panamaborrel op 7 novemberquote:What is next?
Het vormen van een groepje op basis van een gedeelde fascinatie voor het overlijden van 2 mensen, dat is macaber. Een beetje ziek zelfs.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:53 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
We gaan in een cafė zitten om eens kennis te maken met een paar actieve users van dit topic. Wat is daar macaber aan?
Ach, of je nu op een forum samenkomt, of in een café: het gaat om uitwisselen van informatie. En het blijft een sociaal iets.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het vormen van een groepje op basis van een gedeelde fascinatie voor het overlijden van 2 mensen, dat is macaber. Een beetje ziek zelfs.
Ik denk dat alles wat besproken is al besproken is. Hopelijk wordt het forum er beter op, na de meet. Ik ben er niet bij hoor. Maar volgens mij zit er wel iemand aan de bar die het groepje bespioneerd. Grapje.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het vormen van een groepje op basis van een gedeelde fascinatie voor het overlijden van 2 mensen, dat is macaber. Een beetje ziek zelfs.
Laat ik het zo zeggen: ik kan wel wat betere redenen bedenken voor een sociaal samenkomen. Alleen maar eigenlijk.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:00 schreef agter het volgende:
[..]
Ach, of je nu op een forum samenkomt, of in een café: het gaat om uitwisselen van informatie. En het blijft een sociaal iets.
quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:00 schreef Geruisloos het volgende:
Ik denk niet dat bij de meeste het overlijden nu perse de fascinatie opwekt, maar eerder het mysterie achter de oorzaak.
Jawel, er kunnen inderdaad nog steeds nieuwe feiten toegevoegd worden, op de plattegronden die we hebben. Hoe meer feiten dat we hebben, hoe scherper de scenario `s kunnen worden, je zegt het al. Dus zal ik de vraag maar voor de 3e keer stellen :quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:50 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ik probeer zelf zoveel mogelijk feiten te verzamelen en deze overzichtelijk in kaart te brengen, met als doel een zo goed mogelijk beeld te kunnen vormen van de situatie. Vervolgens kunnen we die feiten gebruiken om scenario's mee te schetsen. Hoe meer feiten des te scherper de scenario's kunnen worden.
En dat er nog steeds nieuwe feiten te vinden zijn om in kaart te brengen heb ik al meerdere keren kunnen bewijzen. Weliswaar niet doorslaggevend voor het lopende onderzoek, maar ieder puzzelstukje kan helpen.
Er is weinig onderzoek naar een eventueel misdrijf gedaan door onderzoekteams. Alleen zaken als foto's en belgegevens ophalen en het vaststellen dat er geen derden op de foto's van 1 april stonden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Leuk als hobby-bezigheid, maar het blijft voor mij 'erop los fantaseren'. Ik denk echt niet dat we hier met zijn allen iets gaan ontdekken waar de betrokken onderzoeksteams niet aan hebben gedacht en/of niets van weten.
Wat natuurlijk prima is, zolang we de realiteit wat dat betreft maar niet uit het oog verliezen. Bij sommige users hier krijg ik het gevoel dat ze volledig de realiteit zijn kwijtgeraakt.
Baru kende in de wijde omgeving maar één grot en die mag nauwelijks die naam hebben: het is meer een overhangende rots, en ook nog eens een heel eind van de vindplaatsen af.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:08 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Jawel, er kunnen inderdaad nog steeds nieuwe feiten toegevoegd worden, op de plattegronden die we hebben. Hoe meer feiten dat we hebben, hoe scherper de scenario `s kunnen worden, je zegt het al. Dus zal ik de vraag maar voor de 3e keer stellen :
Is er iets van bekend, of daar grotten in de buurt zijn ? En zo ja, waar ? Kan dat in kaart gebracht worden ? Met name in de buurt van het bergbeekje ?
Daar is dan ook geen enkele aanleiding voor.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er is weinig onderzoek naar een eventueel misdrijf gedaan door onderzoekteams.
'Realisme' is toch niet het eerste woord dat in mij opkomt als ik dit topic lees.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Alleen zaken als foto's en belgegevens ophalen en het vaststellen dat er geen derden op de foto's van 1 april stonden.
Zelfs onbekend DNA op de gevonden spullen is niet geanalyseerd. Ook met de gevonden vreemde vingerafdrukken is niets gedaan door Panama. Omdat op de weinige gevonden resten geen sporen van geweld is aangetroffen. Dus aan het uitsluiten van een misdaad is verder weinig gedaan. Toen uiteindelijk de kamer van K%L onderzocht werd waren er al veel mensen daar binnen geweest en hadden de spullen in handen gehad.
Ik zie dit topic meer als een bijdrage aan het onder de aandacht houden van de zaak. En om het beeld dat de Panamese autoriteiten schetsen van het als volkomen veilig bekend staande Boquete wat bij te stellen naar een wat realistischer beeld.
Ik spreek voor mezelf hiermee, niet voor alle andere usersquote:Op zondag 19 oktober 2014 13:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar is dan ook geen enkele aanleiding voor.
Ja, ik weet dat diverse mensen in dit topic daar anders over denken. In mijn beleving is dat toch meer 'erop los fantaseren' dan iets anders.
[..]
'Realisme' is toch niet het eerste woord dat in mij opkomt als ik dit topic lees.
Blijkbaar niet : er zijn er veel ! Google : Bezoek de grotten van Bocas del toro ( pak de bovenste,quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:18 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Baru kende in de wijde omgeving maar één grot en die mag nauwelijks die naam hebben: het is meer een overhangende rots, en ook nog eens een heel eind van de vindplaatsen af.
Ik onderschrijf dat. Zie mijn signature hieronder.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:00 schreef Geruisloos het volgende:
Ik denk niet dat bij de meeste het overlijden nu perse de fascinatie opwekt, maar eerder het mysterie achter de oorzaak.
Die Tour is op een eiland?quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:28 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Blijkbaar niet : er zijn er veel ! Google : Bezoek de grotten van Bocas del toro ( pak de bovenste,
maar ook de rest van deze pagina, er schijnt dus zelfs een grotten-tours te zijn, krijg nou wa,
mijn gevoel zat weer in de goede richting )
( ooohh baru, kende in de wijde omgeving maar 1 grot ??? ik begin `m te snappen....)
Er zijn geen directe aanwijzingen voor een misdrijf maar er is voldoende aanleiding om daar een grondig onderzoek naar te doen. Twee gezonde jonge meiden gaan niet zomaar dood en de gevonden resten/spullen geven geen uitsluitsel.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar is dan ook geen enkele aanleiding voor.
Er wordt hier veel op los gefantaseerd, dat klopt.quote:Ja, ik weet dat diverse mensen in dit topic daar anders over denken. In mijn beleving is dat toch meer 'erop los fantaseren' dan iets anders.
Waarom lees jij dit topic?quote:'Realisme' is toch niet het eerste woord dat in mij opkomt als ik dit topic lees.
Och, je moest eens weten hoeveel verdwijningszaken er in een jaar zijn in Nederland alleen al. Me dunkt dat hier meer tijd aan is besteed dan aan de meeste vermissingszaken. Dit lijkt toch ook weer een gevalletje MWWS.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er zijn geen directe aanwijzingen voor een misdrijf maar er is voldoende aanleiding om daar een grondig onderzoek naar te doen. Twee gezonde jonge meiden gaan niet zomaar dood en de gevonden resten/spullen geven geen uitsluitsel.
De epistemologie ervan boeit me, de psychologie achter de manier waarop mensen hier trachten kennis te vergaren. Dat het onderwerp in dit geval 'twee vermiste meiden' is is voor mij minder relevant.quote:
Dat is toch ergens anders?quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:28 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Blijkbaar niet : er zijn er veel ! Google : Bezoek de grotten van Bocas del toro ( pak de bovenste,
maar ook de rest van deze pagina, er schijnt dus zelfs een grotten-tours te zijn, krijg nou wa,
mijn gevoel zat weer in de goede richting )
( ooohh baru, kende in de wijde omgeving maar 1 grot ??? ik begin `m te snappen....)
Ik zelf ga niet naar de bijeenkomst maar ik vind wel dat je met deze uitspraak de meeste users van dit topic te kort doet. Ik weet niet wanneer jij begonnen bent met de zaak te volgen, maar voor de vaste kern hier geldt dat de meesten al van af dag 1 met de zaak bezig zijn. Ik zelf de eerste tijd via de FB pagina van toen nog Vind Kris en Lisanne. De eerste maanden met de hoop en overtuiging dat K&L nog in leven waren. Tot de eerste menselijke resten gevonden werden, dat was voor mij en ik denk ook voor anderen een schok. Nu ben ik er nog mee bezig omdat de ouders van Kris overtuigd zijn van een misdrijf, al dan niet terecht. Op het moment dat zij de zaak willen afsluiten houdt het hier ook op voor mij. Tot die tijd is het naar mijn idee dus een bijdrage in het onder de aandacht houden van de zaak.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet als je nog een wand van een boot zoekt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:32 schreef agter het volgende:
[..]
Die Tour is op een eiland?
Lijkt me sws iets uit de richting.
Ook waardeloos voor het onderzoek (no offense) maar psychologisch heel interessant zijn de totaal overbodige en nutteloze zure toeschouwers die zelf helemaal niets inbrengen op een bepaald gebied maar de bijdragen van anderen op dat stukje volcontinu afzeiken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waardeloos voor het onderzoek (no offense), maar psychologisch heel interessant.
En dat vind ik zelf dus tamelijk eigenaardig, om maandenlang bezig te zijn met 1 enkele vermissingszaak. Mijn interesse in dit topic richt zich meer op de psychologie daarachter dan de zaak zelf.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:44 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik zelf ga niet naar de bijeenkomst maar ik vind wel dat je met deze uitspraak de meeste users van dit topic te kort doet. Ik weet niet wanneer jij begonnen bent met de zaak te volgen, maar voor de vaste kern hier geldt dat de meesten al van af dag 1 met de zaak bezig zijn.
Even een gewetensvraag: als K & L niet twee jonge meiden waren maar 2 mannen van in de 40, had het je dan werkelijk iets kunnen schelen of hun ouders dachten aan een misdrijf?quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:44 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik zelf de eerste tijd via de FB pagina van toen nog Vind Kris en Lisanne. De eerste maanden met de hoop en overtuiging dat K&L nog in leven waren. Tot de eerste menselijke resten gevonden werden, dat was voor mij en ik denk ook voor anderen een schok. Nu ben ik er nog mee bezig omdat de ouders van Kris overtuigd zijn van een misdrijf, al dan niet terecht. Op het moment dat zij de zaak willen afsluiten houdt het hier ook op voor mij. Tot die tijd is het naar mijn idee dus een bijdrage in het onder de aandacht houden van de zaak.
Het feit dat iemand zich ergens mee bezig houdt komt vanzelfsprekend voort uit het zich kunnen identificeren met de gebeurtenis. Voor mij is dat het zelf hebben van volwassen kinderen en me de tijd goed herinneren van het moeten loslaten en ze de ruimte geven om hun grenzen te verleggen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
En dat vind ik zelf dus tamelijk eigenaardig, om maandenlang bezig te zijn met 1 enkele vermissingszaak. Mijn interesse in dit topic richt zich meer op de psychologie daarachter dan de zaak zelf.
[..]
Even een gewetensvraag: als K & L niet twee jonge meiden waren maar 2 mannen van in de 40, had het je dan werkelijk iets kunnen schelen of hun ouders dachten aan een misdrijf?
En anders dit type reactie wel.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ook waardeloos voor het onderzoek (no offense) maar psychologisch heel interessant zijn de totaal overbodige en nutteloze zure toeschouwers die zelf helemaal niets inbrengen op een bepaald gebied maar de bijdragen van anderen op dat stukje volcontinu afzeiken.
Is dat een goed criterium dan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zo allemaal onze verschillen in waar we ons mee kunnen identificeren anders waren we allemaal met hetzelfde bezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |