abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 oktober 2014 @ 23:27:53 #101
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145718617
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen pro-GGs post haatvolle comments hoor!
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 19 oktober 2014 @ 23:28:32 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_145718650
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:21 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Brianna Wu? Is het toevallig deze Brianna Wu? Die klaagt over pesten op het internet?
Massive :')_!

1. Aspie is geen scheldwoord maar een woord waar Aspergers zichzelf mee identificeren
2. Die meme is niet gemaakt door Wu, alleen geretweet
3. Ben zeer benieuwd hoe ze erbij komen dat dat een screaming autistic child is, zelf verzonnen?
4. Een gemene steek naar iemands Asperger (als je dit dat al kunt noemen) tussen twee kibbelende mensen is natuurlijk een factor 100.000 minder erg dan iemand met de dood bedreigen en proberen het werk onmogelijk te maken.
5. Spijkers in de woestijn dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 oktober 2014 @ 23:39:26 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_145719057
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:27 schreef 2Happy4U het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen pro-GGs post haatvolle comments hoor!
Allemaal gemene mensen die zeggen dat je je als een veertienjarige gedraagt.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 oktober 2014 @ 23:50:05 #104
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145719511
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Allemaal gemene mensen die zeggen dat je je als een veertienjarige gedraagt.

[ afbeelding ]
Mensen doxx'en, voor nazi uitschelden, zeggen dat 't prima is dat hun hoofden worden ingeslagen, dat daarom alle mannen gedood moeten worden, wanneer een vrouw pro-GG is zeggen dat ze niet echt een vrouw is, met geweld dreigen als ze over GG willen praten = zeggen dat je je als een veertienjarige gedraagt.

En dat waren trouwens alleen nog maar de mensen die die 'all gamers are dead' artikelen schreven. Laat staan wat anderen, zonder microfoon, allemaal zeggen over GG.

Druk maar weer op stop volgen, je voegt niets toe aan de discussie.
  maandag 20 oktober 2014 @ 00:02:19 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_145720037
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:50 schreef 2Happy4U het volgende:
Mensen doxx'en, voor nazi uitschelden, zeggen dat 't prima is dat hun hoofden worden ingeslagen, dat daarom alle mannen gedood moeten worden, wanneer een vrouw pro-GG is zeggen dat ze niet echt een vrouw is, met geweld dreigen als ze over GG willen praten = zeggen dat je je als een veertienjarige gedraagt.
Dat staat niet in je plaatje. Tegen een vrouw zeggen dat ze praat als een man, nounounou hoe durft ze. #killallmen is natuurlijk grappig bedoeld huilie, en komt uit een patriarchaat. Vooropgesteld zijn die andere dingen wel ernstig, maar dan moet je wat beter je best doen met de voorbeelden uitzoeken.
quote:
En dat waren trouwens alleen nog maar de mensen die die 'all gamers are dead' artikelen schreven. Laat staan wat anderen, zonder microfoon, allemaal zeggen over GG.
Ik zag alleen Leigh Alexander, die zelf met de dood bedreigd is en daarom niet heel tactvol meer, joh.
quote:
Druk maar weer op stop volgen, je voegt niets toe aan de discussie.
Ik heb net nog gamergate's onzinnige intenties ontleedt, wat je natuurlijk negeert want can't process. Ik zou dit topic ontvolgen, maar nu zitten er andere slechtgeinformeerden mee te posten.

(en superfruitig vroeg dat ik bleef, en ik ben gamescriticus en hij developer dus we hebben heftige seks en komen voor elkaar op)
  maandag 20 oktober 2014 @ 00:05:18 #106
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145720156
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat staat niet in je plaatje. Tegen een vrouw zeggen dat ze praat als een man, nounounou hoe durft ze. #killallmen is natuurlijk grappig bedoeld huilie, en komt uit een patriarchaat. Vooropgesteld zijn die andere dingen wel ernstig, maar dan moet je wat beter je best doen met de voorbeelden uitzoeken.

[..]

Ik zag alleen Leigh Alexander, die zelf met de dood bedreigd is en daarom niet heel tactvol meer, joh.

[..]

Ik heb net nog gamergate's onzinnige intenties ontleedt, wat je natuurlijk negeert want can't process. Ik zou dit topic ontvolgen, maar nu zitten er andere slechtgeinformeerden mee te posten.
Bagatelliseer 't maar. Maar op het moment dat iemand van GamerGate iets post sta je er als de kippen bij om ze voor vrouwenhaters uit te schelden.
  maandag 20 oktober 2014 @ 00:09:06 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_145720283
Noblesse oblige.

En natuurlijk moet je beschaafd blijven, maar er staat bijna niets ernstigs in je post kom op, en dat als reactie op Brianna Wu's ervaring, dan ben ik niet degene die bagatelliseert.
  maandag 20 oktober 2014 @ 00:10:21 #108
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145720325
Doxx'en is niet erg? Bedreigingen zijn niet erg? Wat zit je dan constant te zeuren dat GG's zo erg zijn?
  maandag 20 oktober 2014 @ 00:29:01 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_145720841
Doxxen is erg, dus ja dat Leigh Alexander dat doet is erg. Voor de rest zie ik geen bedreigingen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 00:35:22 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_145720990
En laten we natuurlijk wel de chronologie goed hebben, Alexander deed dat omdat gamergate via dox en bedreigingen kennissen van haar de industrie uit aan het werken waren. Maakt het zeker niet goed, wel begrijpelijker.
  maandag 20 oktober 2014 @ 04:01:08 #111
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_145722951
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:29 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen zijn niet wereldvreemd en heel normaal, denk ik. Vind jij dat het niet waar is dan?
Met dit soort opmerkingen beschadig je GamerGate juist.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  maandag 20 oktober 2014 @ 04:06:36 #112
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_145722963
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:01 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik dacht al dat hier er ook een topic over zou zijn.

Het is nogal een soap.
Ik denk dat gamergate echt wat blootgelegd heeft en dat veel van de beschuldigingen over bedreigingen die daarop volgden, een hele vieze afleiding ervan zijn.

Sarkeesian is voor haar standpunt gewoon de krenten uit de pap aan het halen. Wie objectief naar games kijkt ziet dat er wat betreft vrouwen wel degelijk diversiteit is, en daarbij zitten natuurlijk dan ook games die als sekstistisch gezien kunnen worden. Zowel vrouwen die geobjectiveerd worden als mannen.

Binnen de game industrie ben ik niet gewend dat er sprake is van seksisme, maar mijn ervaring beperkt zich enkel tot Nederland. En daarnaast ben ik een man dus het kan mij geheel ontgaan zijn. Maar zowel als game-journalist, als game-ontwikkelaar ben ik het niet tegengekomen.

Gamergate is een goed initiatief, want er is duidelijk wel wat aan de hand. Maar uiteraard ben ik tegen de bedreigingen die in welke vorm dan ook, aan wie dan ook gericht, en van wie ze dan ook komen.
Als de berichten van bedreigingen waar zijn, lijken beide zijdes overigens individuen te hebben die zich schuldig maken aan de bedreigingen, daarmee kan dus niet enkel 1 zijde mee belast worden.

Ik vind het overigens ook geen goed idee om als game developer, gamers te gaan beledigen of ze over een kam te scheren en ergens van (bv vrouwenhaat) te beschuldigen. Ook het bestaan van gamers als groep ontkennen vind ik geen goed idee en niet voldoen aan de werkelijkheid. Het is bijzonder jammer dat dergelijke artikels een platform hebben op Gamasutra. Maar ja, Gamasutra blijkt helaas bij de kliek te horen.
Ik baal er van dat Gamasutra en Edge, 2 van mijn favoriete publicaties, op deze lijst voorkomen:
http://www.breitbart.com/(...)urnalist-on-the-list

Beide problemen zijn overigens even schadelijk voor games als medium. Wanneer er seksisme binnen de industrie plaatsvind, wordt daarmee veel potentieel beschadigd, zowel creatief als economisch. Creatief omdat slachtoffers persoonlijk beschadigd raken, wat altijd een invloed op de creativiteit heeft. Economisch omdat de diversiteit minder wordt.
Wanneer er corruptie binnen de game-journalistiek plaatsvind, krijgt slechts een selectie van games waar de kliek mee instemt publiciteit. Krijg je politieke spelletjes waardoor veel mensen geen eerlijke kans krijgen. Dit demotiveert mensen om een game te maken, wat dus weer schade voor de creativiteit betekend en ook weer voor de diversiteit.

Volgens mij moet het dus ook weer gewoon gaan over waar gamergate voor staat, het aan het licht brengen van de corruptie binnen game journalistiek. Het seksisme is een andere discussie en daar moet gamergate niet mee bevuild worden, hoe erg het in sommige gevallen ook is.

In het verleden hebben we in Nederland ook teveel corruptie binnen game-journalistiek gehad, publicaties die niet aan politieke spelletjes mee wilde doen zijn daardoor failliet gegaan.
Goede bijdrage aan het topic.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_145723096
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 04:01 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Met dit soort opmerkingen beschadig je GamerGate juist.
^O^
  Eindredactie Games maandag 20 oktober 2014 @ 07:10:25 #114
188609 crew  Kensuke
pi_145723402
quote:
Maar dat is dan te verklaren, want het gaat er vooral om dat er geen politiek gedreven moet worden met games. Dat is waar Gamergate vooral om draait, en al die kleine indiedevs en feminazis hebben politieke boodschappen en die moeten met hand en tand verwijderd worden.
Ik ben het vooral hier mee eens. Mijn persoonlijke ervaringen via twitter, fora en mensen die ik via de PS-chat spreek die pro-GG zijn is dat 'corruptie in de journalistiek' echt bijzaak is. De pro-GG mensen willen vooral geen 'politiek' meer in nieuws en reviews op sites zoals Polygon, Kotaku en Eurogamer.

Ze vinden het storend dat er over gelijkheid, representatie van vrouwen en racisme in nieuws en reviews wordt gesproken. 'Waarom gaan we niet weer gewoon games spelen zoals vroeger? Waarom is er nu plotseling allemaal gezeik?' Ze hebben het gevoel dat het niet meer over games gaat.

Zie bijvoorbeeld die initiatieven om Polygon door Nintendo te laten boycotten omdat ze het niet eens zijn met de Bayonetta 2-review. Hoe heeft dat in hemelsnaam met ethiek te maken? Zie ook deze quote van Jeff Gerstmann:

To some of them, "unethical" is being used as a synonym for "a viewpoint I don't agree with." That's not an ethics discussion. That's an attempt to silence criticism. Again, if you do care about ethics in games journalism, GamerGate is destroying your message.

Persoonlijk vind ik het juist fijn dat er nu scherper gekeken wordt naar games, inclusief hun (soms niet intentionele) politieke boodschappen. Ze zijn gewoon onderdeel van de game, altijd al geweest.
  Eindredactie Games maandag 20 oktober 2014 @ 07:17:43 #115
188609 crew  Kensuke
pi_145723427
Kotaku en Eurogamer worden vaak corrupt genoemd, maar dat is alleen gebaseerd op extreem zwakke (en al lang ontkrachte) aantijgingen. Het is dan ook niet toevallig dat deze sites vaak 'politieke' artikelen publiceren. Als GGs echt de sites lazen zouden ze echter zien dat deze sites juist progressief en onafhankelijk zijn.

Kotaku gaat bijvoorbeeld niet meer naar preview-events die alleen bestaan om een hype-machine te voeden. Hun reviews worden ook niet meer day 1 gepubliceerd, maar alleen als ze het uitgespeeld hebben. Ze doen uitgebreid verslag van hoe devs door onethische ontwikkelaars en uitgevers ontslagen worden. Dit zijn allemaal dingen die uitgevers niet leuk vinden. Als ze zo corrupt waren zouden ze dit niet doen.

Eurogamer publiceert net zo goed zulke goede verhalen: http://www.eurogamer.net/(...)d-arms-manufacturers

'Corruptie in de journalistiek' is een neppe excuus om de beweging een legitiem uiterlijk te geven. Ze hebben op dat front ook zo goed als niets bereikt en focussen zich bovendien op de verkeerde dingen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:34:35 #116
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145731485
http://mangotron.com/pro-vs-anti-gamergate-two-interviews/
Een interview met iemand die pro-GG is en iemand die anti-GG is.
pi_145731911
Dat artikel van EuroGamer is heel goed. :)
pi_145732497
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:02 schreef speknek het volgende:

#killallmen is natuurlijk grappig bedoeld huilie

Als een van de uitgesproken GG-ers #killallwomen tweet, zou de wereld te klein zijn. Het is zo makkelijk waarmee het ene uitvergroot wordt en het andere gebagatelliseerd.

Verder zal het me allemaal niet zo veel boeien. Wat ik wel irritant vind, is dat ze zich zo hard afzetten van de demographic waar ze hun geld mee verdienen. Die gast van Fez bijvoorbeeld. Eerst knaken binnenharken en dan over je klanten kotsen. Van Quinn kan ik 't wel begrijpen omdat die gamers niet haar primaire markt zijn en ze juist probeert een ander soort gamers te bedienen. Maar goed, misschien ben ik dan wel ouderwets qua respect naar klanten toe en dergelijke. Ik zou zelf niet op een markt gaan staan met appels en na alles verkocht te hebben gaan roepen dat appelliefhebbers kneuzen zijn en dat sinaasappels maatschappelijk meer verantwoord zijn. Het heeft iets...vies.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:37:59 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_145733812
Appels zijn iets anders dan games. Nouja vind ik dan. Het kan best zijn dat Phil Fish Fez gemaakt heeft omdat hij vond dat het gemaakt moest worden. Niet om ten koste van alles zoveel mogelijk ervan te verkopen. Maar dan moet je natuurlijk wel de idee aanhangen dat games betekenisvol en kunst kunnen zijn, en niet dat het een gebruiksvoorwerp is waar je een objectieve review over kunt schrijven.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:39:33 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_145733883
En #killallwomen is technisch gezien anders, omdat de GGers vanuit een machtspositie praten, maar dat terzijde.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:42:48 #121
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145734000
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:39 schreef speknek het volgende:
En #killallwomen is technisch gezien anders, omdat de GGers vanuit een machtspositie praten, maar dat terzijde.
Wat? :') Welke machtspositie hebben zij dan?
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:43:55 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_145734036
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:42 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Wat? :') Welke machtspositie hebben zij dan?
Die waar vrouwen een minderheidspositie bekleden binnen de gamesindustrie en veel last hebben van intimidatie.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:46:34 #123
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145734135
Oh ja, daarom mogen alle mannen gedood worden. Dezelfde retoriek wordt gebruikt om te zeggen dat mannen niet verkracht kunnen worden vanwege hun machtspositie. Oftewel, onzin.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:48:01 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_145734186
Dat zeg ik niet.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:50:36 #125
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145734288
Zeggen dat mannen een sterkere machtspositie hebben is onzin. Niet alle mannen zijn even sterk, niet alle vrouwen zijn even zwak. Iedereen is verschillend. En je zegt dat GG een machtspositie heeft omdat het alleen maar mannen zijn. Er zijn genoeg vrouwen (en etnische minderheden) die GG steunen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:57:09 #126
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145734494
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:50 schreef 2Happy4U het volgende:
Zeggen dat mannen een sterkere machtspositie hebben is onzin. Niet alle mannen zijn even sterk, niet alle vrouwen zijn even zwak. Iedereen is verschillend. En je zegt dat GG een machtspositie heeft omdat het alleen maar mannen zijn. Er zijn genoeg vrouwen (en etnische minderheden) die GG steunen.
Nope.

Angry misogyny is now the primary face of #GamerGate
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:59:28 #127
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145734559
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nope.
Goede post. Sterke punten maak je ook.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:01:59 #128
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145734643
Zie link eronder.

#GamerGate is klaar nu. Het is verworden tot een soort vrouwenhatende boze mannen retoriek en verdient het daarom te sterven.

Toedeledokie!

[ Bericht 100% gewijzigd door DustPuppy op 20-10-2014 15:07:36 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:04:11 #129
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145734722
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zie link eronder.

#GamerGate is klaar nu. Het is verworden tot een soort vrouwenhatende boze mannen retoriek en verdient het daarom te sterven.

Toedeledokie!
http://mangotron.com/pro-vs-anti-gamergate-two-interviews/

Lees die even.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:10:56 #130
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145734947
quote:
Heb ik gedaan, maar je mist mijn punt. Heb je mijn stuk wel gelezen?

De ontstaansgeschiedenis van GamerGate was een boos ex-vriendje. Als een vrouw dit had gezegd was het snel genoeg afgedaan als "gewoon een gestoord wijf".

En hoewel er best een aantal punten zijn die aandacht behoeven in de gamewereld, is GamerGate niet de manier om die onder de aandacht te brengen aangezien het verworden is tot een kwaadaardig iets en diegenen die hier nog serieus nog hun naam aan durven te verbinden zijn blind voor al het misbruik wat in zijn naam wordt gepleegd.

Dus be my guest, maar besef wel dat je je bij een hele nare beweging aansluit.

Plus hét conflict, waar het zogenaamd allemaal mee begon, Zoe die een relatie had met de persoon die haar review deed, bleek uiteindelijk helemaal niet waar te zijn. Vervolgens werd ze wel gruwelijk bedreigd door alles en iedereen. Dus waar hebben we het in vredesnaam over?

Nee, de GamerGate movement heeft allang kleur bekend.

[ Bericht 6% gewijzigd door DustPuppy op 20-10-2014 15:34:41 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:13:02 #131
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145735021
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, maar je mist mijn punt. Heb je mijn stuk wel gelezen?

De ontstaansgeschiedenis van GamerGate was een boos ex-vriendje. Als een vrouw dit had gezegd was het snel genoeg afgedaan als "gewoon een gestoord wijf".

En hoewel er best een aantal punten zijn die aandacht behoeven in de gamewereld, is GamerGate niet de manier om die onder de aandacht te brengen aangezien het verworden is tot een kwaadaardig iets en diegenen die hier nog serieus nog hun naam aan durven te verbinden zijn blind voor al het misbruik wat in zijn wordt gepleegd.

Dus be my guest, maar besef wel dat je je bij een hele nare beweging aansluit.
Heb je bewijs dat men zo zou reageren of ben je nu zelf seksistisch bezig?
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:27:58 #132
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145735536
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Heb je bewijs dat men zo zou reageren of ben je nu zelf seksistisch bezig?
Ik zou even een woordenboek erbij pakken als ik jou was.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:45:35 #133
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145736293
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik zou even een woordenboek erbij pakken als ik jou was.
Ervan uitgaan dat mensen het niet erg zullen vinden omdat diegene een man is is seksistisch.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:48:40 #134
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145736444
Verder zou ik nog wel graag bewijs willen hebben.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:50:57 #135
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145736577
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:45 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ervan uitgaan dat mensen het niet erg zullen vinden omdat diegene een man is is seksistisch.
Inderdaad, dus de mensen die nu zo fel reageren omdat een man het zegt, zouden niet zo fel reageren als een vrouw het gezegd zou hebben dus zijn seksistisch . Duidelijk toch.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:51:20 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145736598
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:48 schreef 2Happy4U het volgende:
Verder zou ik nog wel graag bewijs willen hebben.
Van wat? Of heb je nog steeds mijn link niet gelezen?
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:54:25 #137
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145736746
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Inderdaad, dus de mensen die nu zo fel reageren omdat een man het zegt, zouden niet zo fel reageren als een vrouw het gezegd zou hebben dus zijn seksistisch . Duidelijk toch.
Bewijs?
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:55:20 #138
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145736793
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Van wat? Of heb je nog steeds mijn link niet gelezen?
Daar staat niets in over dat mensen minder boos zouden zijn als wanneer dat een man zou zijn.
  Eindredactie Games maandag 20 oktober 2014 @ 16:13:19 #139
188609 crew  Kensuke
pi_145737589
Mannen hebben wel een machtpositie in de gamesindustrie: http://gamasutra.com/blog(...)he_Game_Industry.php
  Eindredactie Games maandag 20 oktober 2014 @ 16:18:52 #140
188609 crew  Kensuke
pi_145737846
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:54 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Bewijs?
Wanneer kom jij dan eens met bewijs van corruptie? Of dat GamerGate überhaupt daarover gaat?

Je reageert nooit op posts die het tegenovergestelde bewijzen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:07:36 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_145739884
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:50 schreef 2Happy4U het volgende:
Zeggen dat mannen een sterkere machtspositie hebben is onzin. Niet alle mannen zijn even sterk, niet alle vrouwen zijn even zwak.
Ik deed natuurlijk een sociologische uitspraak niet een individuele.
quote:
Iedereen is verschillend. En je zegt dat GG een machtspositie heeft omdat het alleen maar mannen zijn. Er zijn genoeg vrouwen (en etnische minderheden) die GG steunen.
Nee wederom zeg ik dat niet. Ik zeg dat in een cultuur waar mannen de opperhand hebben, oproepen tot geweld een stuk intimiderender zijn dan wanneer een onderdrukte minderheid dat zegt. En zo moeten wij als blanke mannen veel meer op eieren lopen, het is niet anders. Zie ook het zwartepietdebat: http://www.volkskrant.nl/(...)et-bestaat~a3768846/
En er zijn genoeg vrouwen die vrijwillig een ondergeschikte rol aanmeten. Of gamergate steunen juist omdat ze one of the boys zijn, en zo in de cultuur uitstekend hebben kunnen gedijen. Over hen gaat de discussie dus helemaal niet, en daarom is het bestaan van een paar ook niet zo relevant.

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 20-10-2014 17:26:00 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:41:51 #142
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145741173
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:13 schreef Kensuke het volgende:
Mannen hebben wel een machtpositie in de gamesindustrie: http://gamasutra.com/blog(...)he_Game_Industry.php
Nu heb ik geen flauw idee waar ze haar informatie vandaan heeft, maar dat heeft toch meer te maken met developers / journalisten dan met over mensen die video games spelen? Daar ging de discussie om. Ik ben niet meer bevoorrecht tijdens het spelen dan wie dan ook.
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:18 schreef Kensuke het volgende:

[..]

Wanneer kom jij dan eens met bewijs van corruptie? Of dat GamerGate überhaupt daarover gaat?

Je reageert nooit op posts die het tegenovergestelde bewijzen.
http://theralphretort.com(...)mind-made-gamergate/
The Guardian die zegt dat haar schrijvers alleen met Alexander Leigh mag praten en niemand van GG.
http://www.escapistmagazi(...)ls-with-Plaid-Social
Je krijgt pas een reviewcopy van Shadow of Mordor wanneer je een contract tekent waarin je bepaalde dingen wel/niet zegt.
Als voorbeeld.
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:44:48 #143
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145741287
http://blogjob.com/oneang(...)-and-ruined-careers/

TL;DR versie hier.

http://blogjob.com/oneang(...)s-destructoid-owner/

[ Bericht 5% gewijzigd door 2Happy4U op 20-10-2014 17:50:07 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:46:22 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_145741338
Is Jim Sterling nu ineens weer omarmd door Gamergate? :'). Daar denkt hij zelf anders over.

Een editor die zegt niet te reageren op een idiote campagne totdat er een interview is geweest heeft natuurlijk niks met corruptie of zelfs maar collusion te maken. (maar wel goed dat het benadrukt vooral om de strijd tegen de SJWs te gaan en niet ethiek)

[ Bericht 11% gewijzigd door speknek op 20-10-2014 17:51:44 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:55:25 #145
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145741654
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef speknek het volgende:
Is Jim Sterling nu ineens weer omarmd door Gamergate? :'). Daar denkt hij zelf anders over.

Een editor die zegt niet te reageren op een idiote campagne totdat er een interview is geweest heeft natuurlijk niks met corruptie of zelfs maar collusion te maken. (maar wel goed dat het benadrukt vooral om de strijd tegen de SJWs te gaan en niet ethiek)
Dus?

Jij vindt het geen probleem om maar 1 kant van het probleem te bekijken?
  Eindredactie Games maandag 20 oktober 2014 @ 17:58:42 #146
188609 crew  Kensuke
pi_145741754
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:41 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Nu heb ik geen flauw idee waar ze haar informatie vandaan heeft, maar dat heeft toch meer te maken met developers / journalisten dan met over mensen die video games spelen? Daar ging de discussie om. Ik ben niet meer bevoorrecht tijdens het spelen dan wie dan ook.
Jij ontkent telkens dat vrouwen meer last hebben van seskisme in de gamesindustie. Ik toon gewoon wederom bewijs dat het wel zo is.

quote:
http://theralphretort.com(...)mind-made-gamergate/
The Guardian die zegt dat haar schrijvers alleen met Alexander Leigh mag praten en niemand van GG.
http://www.escapistmagazi(...)ls-with-Plaid-Social
Je krijgt pas een reviewcopy van Shadow of Mordor wanneer je een contract tekent waarin je bepaalde dingen wel/niet zegt.
Als voorbeeld.
Nou happy, als dat alles is wat je hebt is dat echt bitterweinig. Dat van Alistair vertelt absoluut niet het hele verhaal. Die posts vergeten te melden dat hij zeer onprofessioneel was in zijn contact met die IndiGoGo-persoon en dat hij later privé e-mails publiceerde. Natuurlijk word je dan geblacklist. Het is ook meer een conflict op de werkplek. Wat heeft het met corruptie te maken? Ik vroeg specifiek om voorbeelden van corruptie.

Dat van de Mordor reviewcopy ging om Youtubers, niet journalisten. Wat heeft het dan met dit topic te maken?

Als je dit nou eens kijkt: http://www.escapistmagazi(...)ournalism-Corruption

Zo denk ik er precies over. Er zijn inderdaad een paar problemen en het kan altijd beter, maar er is geen sprake van een conspiracy of echte corruptie. Lees dit ook even: http://www.twitlonger.com/show/n_1s6blon. GamerGate zou zich daarop moeten focussen.
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2014 @ 21:25:25 #147
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_145752034
Dit triggert mij
:')
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:52:55 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_145753679
Msnbc is ook wel olie op het vuur. Is gamergate eigenlijk op fox news geïnterviewd? Dat is toch hun podium.
pi_145757439
ZQ :')
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:11:20 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_145757940
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als een van de uitgesproken GG-ers #killallwomen tweet, zou de wereld te klein zijn. Het is zo makkelijk waarmee het ene uitvergroot wordt en het andere gebagatelliseerd.

Verder zal het me allemaal niet zo veel boeien. Wat ik wel irritant vind, is dat ze zich zo hard afzetten van de demographic waar ze hun geld mee verdienen. Die gast van Fez bijvoorbeeld. Eerst knaken binnenharken en dan over je klanten kotsen. Van Quinn kan ik 't wel begrijpen omdat die gamers niet haar primaire markt zijn en ze juist probeert een ander soort gamers te bedienen. Maar goed, misschien ben ik dan wel ouderwets qua respect naar klanten toe en dergelijke. Ik zou zelf niet op een markt gaan staan met appels en na alles verkocht te hebben gaan roepen dat appelliefhebbers kneuzen zijn en dat sinaasappels maatschappelijk meer verantwoord zijn. Het heeft iets...vies.
Jonathan Blow zegt het nu ook:

quote:
I do not want to make games for an audience of internet trolls, harassers, and boys who won't grow up. If I made my living from an audience like that, I would feel dirty and start looking for another line of work. So when a GGer tells me they won't buy my game because something I just said does not sufficiently caress their oh-so-precious ego, I feel relieved actually. It means I am doing the right things in life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')