quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:02 schreef Fer het volgende:
Misschien was ze niet bekend in de omgeving. Bijvoorbeeld in Zuid Holland staat een stoplicht net zo lang op oranje, als in Amsterdam de alle 3 de kleuren bij elkaar doorlopen worden.
Laatst twijfelde ik ook op doorrijden of remmen voor geel, die seconde was voldoende om uiteindelijk met de Brake Assist en knipperlichten (gaat vanzelf) stil te staan.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hangt van de snelheid van de weg af, niet van de stad.
Dus 80 staat langer op oranje dan 50.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zeker gevaarlijk, maar dat heeft niets met die flitser te maken, maar met achterlijk rijgedrag van de automobilist. Men kan flitsers wel verguisen, maar wanneer men zich aan de verkeerswet zou houden heb je niet eens een reden om het boeiend te vinden dat er uberhaupt flitsers bestaan. Nederlanders hebben doorgaans een laag van 12 cm boter op hun hoofd.
[..]
Bij een noodstop wel ja, maar oranje licht heeft niets met een noodstop te maken. Sowieso kan groen altijd op oranje springen, dus al tientallen meters voor het verkeerslicht moet je achter je kijken. Deze vrouw had dat klaarblijken helemaal niet gedaan, of reageert sowieso compleet overtrokken op een oranje licht. Hoe dan ook zat ze fout.
Overigens zeg ik daarmee niet dat lipjes alles perfect deed, maar die camera laat dan weer niet zien wat achter hem zit. Als die vrachtwagen bijvoorbeeld 10 meter achter hem had gezeten dan zou ik nog liever rood meepakken dan afremmen.
Natuurlijk wel, maar een fucking noodstop maken voor oranje slaat natuurlijk nergens op, dat snapt iedereen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:11 schreef Fer het volgende:
Maar ik nader een stoplicht, ik kijk in mijn spiegel en zie een bumperklever. Mag ik nu niet meer remmen als het licht op oranje gaat?
Leuk betoog, maar als je 'geldt' als 'geld' schrijft dan heb je zelf een paar lessen gemist op school.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:06 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Gozer, gewoon nee. Je hebt me helemaal verkeerd begrepen.
De wet van vraag en aanbod dicteert de verkoopprijs van een product. De prijs die wij als consumenten voor een product of service betalen. Dát is de prijs die voor ons consumenten ertoe doet. Indirect heeft het uiteraard invloed op de winst van een bedrijf, maar dat is niet de clue.
Natuurlijk geld de wet van vraag en aanbod wél wanneer er schaarste is. Dat is juist wanneer de wet van vraag en aanbod geld. Bij een service niet schaars is, bijvoorbeeld lucht, geld het niet -- een bedrijf kan geen buitenlucht gaan verkopen...
Door meer parkeerplekken in de garage te zetten wordt de prijs per parkeerplek lager wanneer de winst gelijk blijft.
(hier een link voor iedereen die het gemist heeft op school: http://en.wikipedia.org/wiki/Supply_and_demand)
Overigens is betaald parkeren ook helemaal geen verkeerd idee. Het zorgt ervoor dat de parkeerplekken beschikbaar zijn voor mensen die dat belangrijk genoeg vinden ervoor te betalen. Vergelijk het met de congestion charge in Stockholm:
http://www.ted.com/talks/jonas_eliasson_how_to_solve_traffic_jams
Oranje betekent terug naar 3 schakelen en gas erop.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar een fucking noodstop maken voor oranje slaat natuurlijk nergens op, dat snapt iedereen.
Ach ja inhoudelijk dus niks op aan te merkenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:20 schreef Travel. het volgende:
[..]
Leuk betoog, maar als je 'geldt' als 'geld' schrijft dan heb je zelf een paar lessen gemist op school.
Mee eens. Alhoewel dat ook voor twee boetes heeft gezorgd: door rood en te hardquote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oranje betekent terug naar 3 schakelen en gas erop.
Geen idee, ik heb de discussie niet gevolgd. Maar ik vind het altijd vermakelijk wanneer men elkaar naar school verwijst, zulke tenenkrommende fouten maakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach ja inhoudelijk dus niks op aan te merken
Leuk, dat filmpje, maar volgens mij is dat geen 100 KM/u weg, of wel? Of wijkt jouw snelheidsmeter dik 20 KM/u af naar boven?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mij is zelfs geleerd, bij twijfel, gas bij, pak de boete.
Beter dan plat op het kruispunt komen te liggen.
[..]
Gelukkig niet de eerste keer, dus ben het wel gewend.
Prettig is anders, tevens ook de reden voor de cam op de motor.
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:24 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Leuk, dat filmpje, maar volgens mij is dat geen 100 KM/u weg, of wel? Of wijkt jouw snelheidsmeter dik 20 KM/u af naar boven?
Mogelijk, maar het had op z'n minst een significant stuk gescheeld, en in dat soort situaties kan zelfs 1 meter meer of minder al veel verschil maken.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.
Echt he, dan zie je een groepje van 6 tegemoet komen, die dan volop zwart gekleed zijn, totaal geen enkele verlichting hebben, en dan ook nog half buiten het fietspad fietsen met zn 6en, dan krijg je toch spontaan neiging om een schijnbeweging die kant op te maken? (Nee ik doe het niet)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:59 schreef Omentuva het volgende:
Een oudje, maar oh zo waar: als je in het donker op de fiets weggaat, doe iets van licht aan, godverdomme. Je bent lang niet zo zichtbaar als je denkt, en al helemaal niet als je ergens fietst waar er niet om de 4 meter een lantaarnpaal staat.
Ik was zelf op de fiets.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Echt he, dan zie je een groepje van 6 tegemoet komen, die dan volop zwart gekleed zijn, totaal geen enkele verlichting hebben, en dan ook nog half buiten het fietspad fietsen met zn 6en, dan krijg je toch spontaan neiging om een schijnbeweging die kant op te maken? (Nee ik doe het niet)
Alles voor 8:30 uurquote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:39 schreef twiFight het volgende:
Ik zou bij god niet eens weten wat de officiele spitsuren zijn.
80km/h = 22,2 meter per seconde. 100km/h = 27,8 meter per seconde…quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.
Tijden staan vaak op een onderbord.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:39 schreef twiFight het volgende:
Ik zou bij god niet eens weten wat de officiele spitsuren zijn.
Als jij zo hard moet remmen, dan heb je niet voldoende afstand gehouden. Heel simpel eigenlijk..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:48 schreef lipjes het volgende:
Vanochtend, hier: http://goo.gl/maps/4IH8v
Mevrouw rijd ongeveer op de pijl en ziet het licht op oranje springen.
Haar reactie: vol in de rem, terwijl ik er achter reed (70-75, mag daar)
Rechts een vrachtwagen, links 2 autos, uitwijken geen optie, dus vol in de ankers.
Motor af laten slaan in de versnelling aangezien ik in alle haast de koppeling niet te pakken kreeg en alle remmen zo ver mogelijk in, net op tijd tot stilstand gekomen met slippend achterwiel.
Haar 1e reactie 'Handje omhoog'.
Alle bestuurders om mij heen 'WTF DEED ZIJ'
Ik zeg hem ernaast en vraag haar wat ze in godsnaam aan het doen is.
Haar 2e reactie 'Ik zei toch sorry'.
Haar even uitleggen wat er gebeurd als de auto achter mij 1 seconde niet had opgelet had geen enkel nut.
Gelukkig hebben we de beelden nog.....
De kop van de auto die naast mij kwam te staan en het allemaal zag gebeuren zegt momenteel wel even genoeg.
[ afbeelding ]
Zo simpel is het allemaalquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:30 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Als jij zo hard moet remmen, dan heb je niet voldoende afstand gehouden. Heel simpel eigenlijk..
Wat is Henk Westbroek oud gewordenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:03 schreef Fiorano het volgende:
Allemaal deze baas even aanhoren. Geen gezeik meer in het verkeer:
http://www.dumpert.nl/med(...)eersergernissen.html
Wel erg simpel geredeneerd. Vaak is het niet zo simpel, sommige dingen verwacht je niet. En dan is het gewoon schrikken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:30 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Als jij zo hard moet remmen, dan heb je niet voldoende afstand gehouden. Heel simpel eigenlijk..
Is dat niet de broer van dominee Gremdaat?quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat is Henk Westbroek oud geworden
Maar dat is toch juist de reden dat je afstand moet houden?quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:27 schreef Ridocar het volgende:
Vaak is het niet zo simpel, sommige dingen verwacht je niet.
Niks beter als iemand die 40 sec het rempedaal indrukt om 10 km p/h snelheid te minderen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 01:27 schreef Jiang153 het volgende:
Die harrys die te dichtbij je komen wanneer je remt bij een afrit
Of ik rem te lang om snelheid te minderen
Dus is het nu goed of......? Kan namelijk niet echt opmaken of je het nou positief bedoelt of nietquote:Op zondag 19 oktober 2014 01:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niks beter als iemand die 40 sec het rempedaal indrukt om 10 km p/h snelheid te minderen.
Of mensen die er rekening mee houden dat zij met een te hoge snelheid de afrit nemen en daarom rekening houden met een eventuele slip en dus de bocht nog korter nemen en over de lijn rijden over de vluchtstrook
Dat was mijn 2e associatie, inderdaad: GMTAquote:Op zondag 19 oktober 2014 00:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Is dat niet de broer van dominee Gremdaat?
Haha dat gebeurd niet alleen in nederland hoor. Wij rijden nog redelijk acceptabel met dat soort dingen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, misschien is het nog mijn onervarenheid, maar wat is toch het ding dat mensen hier in NL over zeer smalle wegen waarbij twee tegemoetkomende auto's elkaar echt op enkele centimeter na maar net kunnen passeren, dat men dan nog steeds gewoon als een mongool 50/60 blijft rijden??
Ik weet hoe breed mijn auto is en ik heb inmiddels heus genoeg rij ervaring dat ik dat goed kan inschatten. Maar als een bestelbus op mij af komt razen op een smal dijkweggetje, dan minder ik toch echt wel flink vaart.
Bestelbus vond dat blijkbaar niet nodig en raasde echt met een rotvaart ra-ke-lings langs me. En daarna nog enkele personenauto's die exact hetzelfde deden.
Zal wel ergens in het midden liggen dan, die tegenliggers rijden er wellicht dagelijks en weten precies wat ze doen, jij neemt misschien iets te veel het zekere voor het onzekere. Als het echt heel smal is vind ik het ook niet zo'n probleem, maar je hebt ook van die zwakzinnigen die bij elke tegenligger vol op de rem gaan met een meter ruimte rondom. En dan zo'n handje omhoog als je na de 6e keer of wat toetert.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe.
Echter keek regelmatig ik in mijn rechterspiegel bij het passeren vd tegenliggers en zat ik met mijn rechterwiel echt op het laatste randje asfalt, en ook af en toe kwam ik deels in de berm want dat voelde ik dan aan mijn stuur. Ohja en er stonden ook bomen vlak naast de weg dus verder naar rechts kon ik uberhaupt niet.
En "terwijl er op dat punt zelfs twee vrachtwagens langs elkaar zouden kunnen zonder remmen." nee, echt niet, het was fucking smal. Maar ja, misschien ben ik wat te schijterig dan, maar ik heb liever dan dat ik even afrem ipv dat ik er met 60 langs knal en een kleine inschattingsfout maak met alle desastreuze gevolgen van dien.
Ga alsjeblieft met het OV dan.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:10 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb dit weekend trouwens ook een fatsoenlijke irritatie. Ik sta doodsangsten uit in een Ford Ka van 15 ofzo jaar oud.
Echt het ding is verschrikkelijk bagger. Je moet het stuur draaien om rechtdoor te gaan, de remmen zijn verrot en kunnen de wielen bijvoorbeeld niet blokkeren, de banden hebben zichtbaar veel te weinig lucht, wanneer je stuurt of remt gaat olie lampje branden, er lekt koelvloeistof de voetenruimte in, de riemen zijn kapot, de stoelen zijn kapot, de buitenkant is kapot, en de motor is de meest verschrikkelijke ooit, hij schud als een malle en heeft totaal geen kracht.
Er is hier geen ov. Het is echt een enorm gehucht.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wou zeggen ja.... waarom rijd je daar in godsnaam nog mee dan?
Of chill your tits en ga dat stukje ook gewoon 65 rijden. Jezelf gek laten maken door langzamere verkeersdeelnemersquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:04 schreef Gulmez het volgende:
Waar ik mij aan erger is dat nederland de enige land is in de wereld zowat waar je op 80 of 100 wegen overal inhaalsverbod standaard heb.
Laatst reed ik op zo een weg tussen zoetermeer en rotterdam
[ afbeelding ]
nergens kan je inhalen voor me rijd om 12 u smiddags suzuki swifr met bejaarde voor me met 65.
Dus ik sein met licht, niks
dus ik kleef en druk continu op de toeter om te laten weten dat ze kapot zacht rijden
vervolgens gaat die opa remmen en steeds meer remmen tot ie stil stond dus ik ga uit me auto trek ze portier open en vraag ''waarom zit je mensen te treiteren'' hij werd kapot bang en zegt ''sorry''
en volgens reed ie wel normaal de snelheid maar toen waren we al bijna bij rotterdam waar je sowieso al kan inhalen
Wtf is dit voor klote beleid van de overheid om agressie te kweken
in anderen landen als je een seintje geeft met licht gaan ze helemaal rechts rijden zodat je kan inhalen maar in nederland gaan ze op de rem staan als een agentje
Maak gewoon wegen waar je kan inhalen want als je langzaam verkeer voor je hebt word je helemaal gek
Het gaat mij erom dat het snelheidsbeleid in dit land al heel zacht is, in Duitsland is het 100 en bij kruispunten 70 waar mensen ook gedisciplineerd naar rijdenquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:13 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of chill your tits en ga dat stukje ook gewoon 65 rijden. Jezelf gek laten maken door langzamere verkeersdeelnemers![]()
Sowieso, de deur van een ander open trekkenBeetje jammer dat opa je niet vol in je gezicht heeft gestompt, zoiets doe je niet.
Maar opgefokte pubers op de weg doen niemand goed, waarom jezelf zo laten uitlokken? Accepteer gewoon dat je een minuut later op je bestemming bent en relax, kerel. Een keertje seinen kan inderdaad geen kwaad, wellicht had de persoon voor je niet in de gaten dat 'ie langzaam reed. Maar waarom gaan duwen, toeteren en zelfs de deur open trekken? Denk aan je hartquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:33 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat het snelheidsbeleid in dit land al heel zacht is, in Duitsland is het 100 en bij kruispunten 70 waar mensen ook gedisciplineerd naar rijden
In nederland is het al heel zacht en als je volgens ook nog ver onder die zachte snelheid gaat rijden dan kan ik echt zwaar agressief worden,
En ik zag laatst een overzicht naar de landen waar de minste verkeerslachtoffers zijn dacht op Nr 1 minste verkeersdoden per jaar was Zweden nummer 2 Engeland, en Engeland ben ik vaak en kan je gewoon overal inhalen, Engeland is veiliger met verkeer als NL dus laat maar zien dat die verboden niks bijdragen aan de veiligheid alleen maar irritaties opwekken
In Duitsland zijn de wegen ook breder.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:33 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat het snelheidsbeleid in dit land al heel zacht is, in Duitsland is het 100 en bij kruispunten 70 waar mensen ook gedisciplineerd naar rijden
Nergens voor nodig, de mensen voor je gaan er niet harder door rijden.quote:In nederland is het al heel zacht en als je volgens ook nog ver onder die zachte snelheid gaat rijden dan kan ik echt zwaar agressief worden,
Euhm, in Engeland mag je niet gewoon "overal" inhalen.. Daar gelden zo goed als dezelfde regels als hier, alleen werken ze daar met een puntenrijbewijs voor alle leeftijden, en je hebt er ook maar een beperkt aantal van.. Je bent ze zo kwijt daar ook, dus iedereen kijkt wel uit met overtredingen maken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:33 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat het snelheidsbeleid in dit land al heel zacht is, in Duitsland is het 100 en bij kruispunten 70 waar mensen ook gedisciplineerd naar rijden
In nederland is het al heel zacht en als je volgens ook nog ver onder die zachte snelheid gaat rijden dan kan ik echt zwaar agressief worden,
En ik zag laatst een overzicht naar de landen waar de minste verkeerslachtoffers zijn dacht op Nr 1 minste verkeersdoden per jaar was Zweden nummer 2 Engeland, en Engeland ben ik vaak en kan je gewoon overal inhalen, Engeland is veiliger met verkeer als NL dus laat maar zien dat die verboden niks bijdragen aan de veiligheid alleen maar irritaties opwekken
Ze gaan remmen tot 0 op een proviciale weg met allemaal mensen achter me die ook moeten stoppen, dus ik drukte nog een keer op de toeter maar ze bleven midden op de weg staan,quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
waarom ga je een portier opentrekken? Wil je in een rolstoel belanden ofzo?
Vriendelijk vragen wat er aan de hand is? Misschien dachten ze dat er iets mis was met hun auto omdat jij zo zat te seinen.quote:
vraag ook rustig wat en waarom, vooral bij ouderen. enkel als iemand mij aanspreekt met gek, of beledigen dan draai ik ook om.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vriendelijk vragen wat er aan de hand is? Misschien dachten ze dat er iets mis was met hun auto omdat jij zo zat te seinen.
Oh sorry, ik dacht wat anders toen ik dit las:quote:
quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:04 schreef Gulmez het volgende:
vervolgens gaat die opa remmen en steeds meer remmen tot ie stil stond dus ik ga uit me auto trek ze portier open en vraag ''waarom zit je mensen te treiteren'' hij werd kapot bang en zegt ''sorry''
Adrenaline maar ik zal nooit een ouder persoon beledigen of fysiek aanraken maar goed dat is van zelf sprekend.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht wat anders toen ik dit las:
[..]
Als jij van mening bent dat je andere wegmisbruikers op deze zeer intimiderende en agressieve wijze aan mag spreken op hun gedrag. Wat mag men bij jou dan wel niet doen als jij iets doet wat hun niet zint?quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:35 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Adrenaline maar ik zal nooit een ouder persoon beledigen of fysiek aanraken maar goed dat is van zelf sprekend.
Nee, dat herken ik totaal niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:31 schreef Gulmez het volgende:
[..]
vraag ook rustig wat en waarom, vooral bij ouderen. enkel als iemand mij aanspreekt met gek, of beledigen dan draai ik ook om.
Ik moet ook afleren om op alle prikkels in te gaan van het verkeer, maar ik denk dat iedereen wel de woede herkent op sommige momenten als je aan het rijden bent.
Dat doen er ook veel na knooppunt Leenderheide, A2 richting Maastricht.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:28 schreef Fer het volgende:
Niet echt vervelend, maar wel vreemd: Voeg in op de snelweg en ga 100. Voor mij een koekblik dat 80 ofzo rijdt, bijna als ik eraan kom, gaat het koekblik, naar links op de middelste strook rijden.
Mooi kan ik er zo langs, maar waarom, geen idee. Het bleef verder nog kilometers 3 stroken, was geen voorsorteren of wat dan ok.
Wel irritant, voor die andere mensen die daar op die middelste strook reden.
vanzelfsprekend is één woord.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:35 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Adrenaline maar ik zal nooit een ouder persoon beledigen of fysiek aanraken maar goed dat is van zelf sprekend.
Agressieve crimineel weerquote:Op zondag 19 oktober 2014 18:22 schreef MaximumRush het volgende:
Ik geef je groot gelijk hoor, zulke mensen horen gewoon op te flikkeren. Wanneer je niet hard durft te rijden, rijbewijs in de shredder en ze nemen maar een taxi of het ov.
Ga dan naar links of anticipeer erop dan Harryquote:Op maandag 20 oktober 2014 04:01 schreef eP2e het volgende:
Krijg het leplazerus van idioten die willen gaan invoegen als jij er net naast rijdt met voor je een gat van 300 meter en achter je rijdt helemaal niets. Het begint onderhand een plaag te worden lijkt het wel.
Ah, daar hebben we zo'n bosmongool die denkt dat iedereen zich moet aanpassen aan invoegend verkeer.quote:Op maandag 20 oktober 2014 04:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ga dan naar links of anticipeer erop dan Harry
Als je denkt dat ik dan opzij ga mag je het proberen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 04:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ga dan naar links of anticipeer erop dan Harry
Ik had dat twee weken terug trouwens nog!! Ik reed richting Maastricht ergens net onder Eindhoven, op een onverlicht stuk snelweg, en haalde een auto in die ook gewoon met daglicht koplampen reed.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:41 schreef Spezza19 het volgende:
Droeftoeters die 's nachts alleen met een "daglicht" verlichting rijden…![]()
En gewoon ff seinen? Ik ben ook al eens gestopt voor zo iemand en vorige week uitgestapt voor een vrouwtje die haar mistachterlicht aan had staan ("Oh, hoe krijg ik dat uit, ik heb hem net een week. Dankjewel voor het zeggen"quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik had dat twee weken terug trouwens nog!! Ik reed richting Maastricht ergens net onder Eindhoven, op een onverlicht stuk snelweg, en haalde een auto in die ook gewoon met daglicht koplampen reed.
Echt ongelofelijk, want zijn koplampen gaven echt nauwelijks licht (het was ook een ouwe roestbak overigens).
Ik heb toen nog even zitten overwegen om de politie te bellen omdat het imho echt super gevaarlijk was. Je zag hem gewoon zo goed als niet in je binnenspiegel. Vroeg me ook echt af hoe die persoon in godsnaam in het pikkedonker met praktisch geen licht aan kon rijden?![]()
Heb uiteindelijk niet gebeld omdat ik niet wist in hoeverre je zoiets "hoort" te doen, dacht misschien worden de cops wel boos op me zo van 'val je ons daarmee lastig? voor zoiets kleins hoor je geen politie te bellen'
Of had ik 't wel moeten doen? Hadden jullie het gedaan?
Momenteel valt het wel mee (ligt ook aan mijn eigen tijden dat ik op de weg zit), maar ik heb een periode gehad dat ik regelmatig tussen 23:00 en 02:00 onderweg was en dan is het doordeweeks aardig leeg op de snelweg. Zo leeg dat je met 130 rechts kan rijden. En dan nog mensen naast je krijgen die op de invoegstrook ook de 130 halen en precies willen invoegen waar jij rijdt... Kilometers voor me leeg en na me leeg, maar precies op mijn plekje willen gaan rijden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:13 schreef twiFight het volgende:
Is het niet meer een gebrek aan afstand houden? Ik zie eigenlijk nooit dat mensen in willen voegen terwijl ze naast iemand rijden. Wel vaak dat ze een beetje gas geven zodat ze 2 meter voor iemand rijden en dan denken "mwuoh, afstand zat, ik kan wel naar links".
Dan blijf ik bezig. Zoveel mensen die hun dagrijlichten als dimlicht beschouwen. Achter brandt er dan niets, en dat is volgens mij veel gevaarlijker.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik had dat twee weken terug trouwens nog!! Ik reed richting Maastricht ergens net onder Eindhoven, op een onverlicht stuk snelweg, en haalde een auto in die ook gewoon met daglicht koplampen reed.
Echt ongelofelijk, want zijn koplampen gaven echt nauwelijks licht (het was ook een ouwe roestbak overigens).
Ik heb toen nog even zitten overwegen om de politie te bellen omdat het imho echt super gevaarlijk was. Je zag hem gewoon zo goed als niet in je binnenspiegel. Vroeg me ook echt af hoe die persoon in godsnaam in het pikkedonker met praktisch geen licht aan kon rijden?![]()
Heb uiteindelijk niet gebeld omdat ik niet wist in hoeverre je zoiets "hoort" te doen, dacht misschien worden de cops wel boos op me zo van 'val je ons daarmee lastig? voor zoiets kleins hoor je geen politie te bellen'
Of had ik 't wel moeten doen? Hadden jullie het gedaan?
Heb jij niet een paar van die extra verstralers op je truck zitten? Bij iedere zak hooi die zo rijdt "ff" seinen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan blijf ik bezig. Zoveel mensen die hun dagrijlichten als dimlicht beschouwen. Achter brandt er dan niets, en dat is volgens mij veel gevaarlijker.
Schiet me net te binnen: meestal seinen we toch bij kapotte verlichting en doen we de lampen helemaal uit en weer aan bij geen verlichting?quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:45 schreef BigSmurf het volgende:
Enige wat werkt bij dat soort figuren is ervoor gaan rijden en dan seinen met je complete verlichting, dus paar keer uit en aan zetten. Seinen met groot licht snapt niemand meer tegenwoordig. "Hee wat een aso, hij seint naar me". Terwijl het 9 van de 10 keer gaat om verlichting.
Jij bent dan ook die asociale truckerquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik dan opzij ga mag je het proberen.
Ja hoor. Iemand voegt in als een zak hooi en als een vrachtwagen er dan niet voor uitwijkt is hij asociaal? De wereld op z'n kop.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:43 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Jij bent dan ook die asociale trucker
Niet alleen van dat hoor.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hoor. Iemand voegt in als een zak hooi en als een vrachtwagen er dan niet voor uitwijkt is hij asociaal? De wereld op z'n kop.
Maar dat is in Nederland min of meer normaal geworden...quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hoor. Iemand voegt in als een zak hooi en als een vrachtwagen er dan niet voor uitwijkt is hij asociaal? De wereld op z'n kop.
Nee, helemaal niet. Je zorgt als invoeger maar dat je niemand tot last bent. Jij bent een speciale verrichting aan het uitvoeren, de rest rijdt gewoon in z'n baan. Het is van de gekken dat je van het overige verkeer aanpassingen verwacht omdat jij niet kan invoegen. En van vrachtwagens kun je dat al helemaal niet verlangen.quote:
Teveel tekst maar zal vast wel. Gelukkig ben ik niemand tot last.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Je zorgt als invoeger maar dat je niemand tot last bent. Jij bent een speciale verrichting aan het uitvoeren, de rest rijdt gewoon in z'n baan. Het is van de gekken dat je van het overige verkeer aanpassingen verwacht omdat jij niet kan invoegen. En van vrachtwagens kun je dat al helemaal niet verlangen.
Seinen is ook lang niet altijd duidelijk. Vooral als tegenliggers het doen terwijl je daar met 5-10 man rijdt. Ja, welke van 'ons' bedoel je nou? Of sein je toevallig naar iemand die voor je rijdt?quote:
En dan weet je nog niet wat er wordt bedoeld.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:37 schreef twiFight het volgende:
Seinen is ook lang niet altijd duidelijk. Vooral als tegenliggers het doen terwijl je daar met 5-10 man rijdt. Ja, welke van 'ons' bedoel je nou? Of sein je toevallig naar iemand die voor je rijdt?
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dan kun je gewoon roepen "He, grijze Volvo, doe je groot licht eens uit!"
ik ook.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]![]()
"Hee jij, in die rode broodtrommel met grasmaaiermotortje. Invoegen voortaan graag wat sneller dan 60 km/h."
"Hee opgefokte stuurwielfreter in je leasegolf. Chill de fuck out en ga van m'n bumper af."
Ik stem voor.
Okee okee, ik hap wel.quote:
HALLO, HALLO, DIT IS DE POLITIE!quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]![]()
"Hee jij, in die rode broodtrommel met grasmaaiermotortje. Invoegen voortaan graag wat sneller dan 60 km/h."
"Hee opgefokte stuurwielfreter in je leasegolf. Chill de fuck out en ga van m'n bumper af."
Ik stem voor.
HALLO SPREEK IK MET DE BRANDWEER?quote:
Mja ik rij het liefst eigenlijk altijd met dimlicht aan, maar geef mij maar zo'n schakelaar die je de komende 25 jaar in dezelfde stand kunt latenquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:02 schreef Fer het volgende:
Ik kijk eigenlijk naar de verste auto in de verte. Als ik de auto wel zie en zijn achterlichten niet, dan is het onnodig om de volle verlichting aan te zetten.
Ging in dit geval om een Ford. Overigens kan ik meestal aan de hendel aan het stuur wel zien op welke stand die staat, maar in deze Ford moest het moeilijk met een knop met twee draaischijven er omheen. En dan tegenstrijdige dashboardlampjes en -displays.quote:Trouwens, hebben Duitse auto;s nooit een groen lampje gehad voor voor dimlicht.
Nou, ik reed in Friesland. Geloof me, dan merk je het zo als je je licht niet aan hebtquote:Merk je overigens niks van met zoveel straatverlichting.
Onder stroom zetten geen optie?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:41 schreef twiFight het volgende:
Feitelijk gezien gebeurde het niet op de weg, maar ik ben taxichauffeurs hier schijtzat. Ze pissen continu tegen mijn woning aan. Zaniken dan dat er geen WC is, terwijl die op nog geen 2 minuten lopen van de standplaats is. Uiteraard geen "sorry, zal niet weer gebeuren", maar gelijk een grote bek.
Ik wel in ieder geval (al is dat niet zo verregaand als bij jou)..quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:31 schreef Gulmez het volgende:
[..]
vraag ook rustig wat en waarom, vooral bij ouderen. enkel als iemand mij aanspreekt met gek, of beledigen dan draai ik ook om.
Ik moet ook afleren om op alle prikkels in te gaan van het verkeer, maar ik denk dat iedereen wel de woede herkent op sommige momenten als je aan het rijden bent.
Dat is toe te schrijven aan de mensen die met 50 op de bumper van een ander blijven hangen en dan er voorbij willen, maar niet durven terug te schakelen en dus in hun 5 blijven draaien en daardoor geen inhaalmanoeuvre kunnen doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Dat groeiende aantal inhaalverboden ook overal, het is bijna alsof de verschillende (plaatselijke) overheden juist graag willen dat mensen gefrustreerd op de weg zitten en totáál geen lucht meer krijgen om hun eigen gang wat meer te kunnen gaan
Dan moeten ze die wat actiever -en permanent- van de weg plukken, in plaats van dat het probleem van de rest van de bevolking te maken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toe te schrijven aan de mensen die met 50 op de bumper van een ander blijven hangen en dan er voorbij willen, maar niet durven terug te schakelen en dus in hun 5 blijven draaien en daardoor geen inhaalmanoeuvre kunnen doen.
Volgensmij moet je sowieso ruimte houden voor invoegend verkeer, dat verkeer komt van rechts? Was dat niet zo'n regeltje?quote:Op maandag 20 oktober 2014 04:25 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we zo'n bosmongool die denkt dat iedereen zich moet aanpassen aan invoegend verkeer.
Wat snap je overigens niet aan die zee van ruimte om me heen en dat de invoeger precies gaat invoegen op het moment dat je hem nadert ipv. gebruik te maken van de honderden meters aan ruimte?
of te lui zijn een knop om te draaien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 07:32 schreef kikoooooo het volgende:
Vanochtend al twee auto's gespot zonder achterlichtin het donker.
Kut paupers die hun auto niet onderhouden
Dimlicht brandde bij beide gewoon.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 07:36 schreef Toekito het volgende:
[..]
of te lui zijn een knop om te draaien.
Okeayquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 07:38 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dimlicht brandde bij beide gewoon.
Neequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:53 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Volgensmij moet je sowieso ruimte houden voor invoegend verkeer, dat verkeer komt van rechts? Was dat niet zo'n regeltje?
pls vrouw.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:53 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Volgensmij moet je sowieso ruimte houden voor invoegend verkeer, dat verkeer komt van rechts? Was dat niet zo'n regeltje?
Nee. Een snelweg is een voorrangsweg. De invoeger moet ruimte laten. Wat ook wel logisch is aangezien het verkeer op de snelweg met minimaal 100 voorbij komt zoeven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:53 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Volgensmij moet je sowieso ruimte houden voor invoegend verkeer, dat verkeer komt van rechts? Was dat niet zo'n regeltje?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:53 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Volgensmij moet je sowieso ruimte houden voor invoegend verkeer, dat verkeer komt van rechts? Was dat niet zo'n regeltje?
quote:
quote:
Ja, wel dus. E.e.a. met mitsen en maren. Een invoeger moet zijn eigen ruimte vinden, maar op het moment dat hij die ruimte gevonden heeft, mag jij het hem niet onmogelijk maken die ruimte te gebruiken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Een snelweg is een voorrangsweg. De invoeger moet ruimte laten. Wat ook wel logisch is aangezien het verkeer op de snelweg met minimaal 100 voorbij komt zoeven.
Ja, das dus heel wat anders he?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, wel dus. E.e.a. met mitsen en maren. Een invoeger moet zijn eigen ruimte vinden, maar op het moment dat hij die ruimte gevonden heeft, mag jij het hem niet onmogelijk maken die ruimte te gebruiken.
Er staat mij iets bij van een inhaalmanoeuvre waarbij de auto die werd ingehaald ging accelereren. Werd een gevalletje poging tot doodslag. (Ws bij rechtspraak.nl te vinden. Geen zin om op te zoeken, want mobiel) Het zou mij niets verbazen als dat bij invoegstroken ook zou gelden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, wel dus. E.e.a. met mitsen en maren. Een invoeger moet zijn eigen ruimte vinden, maar op het moment dat hij die ruimte gevonden heeft, mag jij het hem niet onmogelijk maken die ruimte te gebruiken.
Ik denk dat weinig dat zijn idd. T punt was alleen dat zeer veel mensen gewoon klakkeloos hun auto naar links gooien zodra ze een invoeger zien, ze kijken dan niet eens meer naar eventuele snellere automobilisten. Dat er nog mensen, getuige dit topic, zijn die denken dat t moet zegt al genoeg imo.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Overigens ga ik wel op de rem als het echt gevaarlijk wordt. Een rijbaanversmalling, of de vluchtstrook houdt op. Ik ben niet zo'n zak die anderen door hun domheid laat verongelukken...
Heb je helemaal gelijk in, nu laat je mensen geen keus en moet iedereen maar achter een zondagsrijder aanrijden. En als je dan inhaalt riskeer je op 90% van de wegen een bekeuring zowat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik wel in ieder geval (al is dat niet zo verregaand als bij jou)..
Dat groeiende aantal inhaalverboden ook overal, het is bijna alsof de verschillende (plaatselijke) overheden juist graag willen dat mensen gefrustreerd op de weg zitten en totáál geen lucht meer krijgen om hun eigen gang wat meer te kunnen gaan
Inhaalstroken op enkelbaans-wegen, zoals ze die in veel andere europese landen kennen, zouden wat mij betreft ook hier (vaker) toegepast mogen worden
Stel je voor, meer dan half gas geven en meer dan 2000 toeren draaien...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:05 schreef Spezza19 het volgende:
Stel je voor, een stuk vluchtstrook op rijden...
gisteren nog meegemaakt.... oke ik rij meestal wel wat sneller dan dat magquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:00 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig dat zijn idd. T punt was alleen dat zeer veel mensen gewoon klakkeloos hun auto naar links gooien zodra ze een invoeger zien, ze kijken dan niet eens meer naar eventuele snellere automobilisten. Dat er nog mensen, getuige dit topic, zijn die denken dat t moet zegt al genoeg imo.
Ik deel niet perse jouw Duitse ervaring maar men is zich daar wel van bewust dat er ook automobilisten aanwezig zijn die meer dan 20 km p/u harder rijden dan de toegestane snelheid of het overige verkeer. Dat gebeurt hier minder en net die grote snelheidsverschillen maken het gevaarlijk. Ook zijn wij een stuk opgefokter op de weg wat niet meewerktquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:29 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
gisteren nog meegemaakt.... oke ik rij meestal wel wat snelle dan dat magmaar mensen kijken niet meer hoe snel andere rijden. alleen "is er plek ? ja naar links...."
![]()
vlak daarna ook nog iemand gehad die het nodig vond hem er tussen te pleuren waar er nauwelijks ruimte was... ik hield alleen afstand tot mijn voorganger waardoor hij het nodig vond hem er daar in te pleuren![]()
achja.... de hoop dat mensen op de weg opletten is al lang weg bij mij....
gelukkig gaat dat in duitsland toch een stuk beter daar durf ik rustig met 180 langs auto's af te rijden omdat die gewoon weg beter opletten, totdat ik een NL kenteken zie.... dan gaat het gas eraf
ja helaas gunt hier niemand iets.... en dat word in de hand gewerkt door het "ikke ikke" gedrag....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik deel niet perse jouw Duitse ervaring maar men is zich daar wel van bewust dat er ook automobilisten aanwezig zijn die meer dan 20 km p/u harder rijden dan de toegestane snelheid of het overige verkeer. Dat gebeurt hier minder en net die grote snelheidsverschillen maken het gevaarlijk. Ook zijn wij een stuk opgefokter op de weg wat niet meewerkt
Duitsers rijden minstens net zo kut als Nederlanders en zijn de koningen van het onnodig links rijden. Ik vertrouw ze echt voor geen meter.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:29 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
gisteren nog meegemaakt.... oke ik rij meestal wel wat sneller dan dat magmaar mensen kijken niet meer hoe snel andere rijden. alleen "is er plek ? ja naar links...."
![]()
vlak daarna ook nog iemand gehad die het nodig vond hem er tussen te pleuren waar er nauwelijks ruimte was... ik hield alleen afstand tot mijn voorganger waardoor hij het nodig vond hem er daar in te pleuren![]()
achja.... de hoop dat mensen op de weg opletten is al lang weg bij mij....
gelukkig gaat dat in duitsland toch een stuk beter daar durf ik rustig met 180 langs auto's af te rijden (die zelf 130 / 140 rijden) omdat die gewoon weg beter opletten, totdat ik een NL kenteken zie.... dan gaat het gas eraf
hmm heb toch redelijk wat kilometers in duitsland gemaakt de laatste 4 jaar... maar dat ze onnodig links rijden heb ik nog niet gecontateerd.... kan ook er aan liggen dat op het moment dat ik er aan kom met 180+ ik mijn groot licht wel gebruik om duidelijk te maken dat ik heel snel op ze af kom....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Duitsers rijden minstens net zo kut als Nederlanders en zijn de koningen van het onnodig links rijden. Ik vertrouw ze echt voor geen meter.
Bij een 3 strooks baan rijdt iedereen in t midden of links. Nog veel erger dan in Nederland.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:51 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
hmm heb toch redelijk wat kilometers in duitsland gemaakt de laatste 4 jaar... maar dat ze onnodig links rijden heb ik nog niet gecontateerd.... kan ook er aan liggen dat op het moment dat ik er aan kom met 180+ ik mijn groot licht wel gebruik om duidelijk te maken dat ik heel snel op ze af kom....
werkt goed
Jup en het schuift op bij een vierbaansweg waar de rechter rijbaan alleen gebruikt door vrachtwagens en een zeldzame automobilist. Behoorlijk irritant.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Bij een 3 strooks baan rijdt iedereen in t midden of links.
Nog erger ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Bij een 3 strooks baan rijdt iedereen in t midden of links. Nog veel erger dan in Nederland.
Is ook mijn ervaring.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Bij een 3 strooks baan rijdt iedereen in t midden of links. Nog veel erger dan in Nederland.
Je ergert je aan lage snelheidslimieten en rotondes, maar je noemt Engeland als voorbeeld...?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:33 schreef Gulmez het volgende:
En ik zag laatst een overzicht naar de landen waar de minste verkeerslachtoffers zijn dacht op Nr 1 minste verkeersdoden per jaar was Zweden nummer 2 Engeland, en Engeland ben ik vaak en kan je gewoon overal inhalen, Engeland is veiliger met verkeer als NL dus laat maar zien dat die verboden niks bijdragen aan de veiligheid alleen maar irritaties opwekken
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:40 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
het "ikke ikke" gedrag....
maar je knipperlicht als voorrangsmiddel gebruiken.......sorry maar zo werkt het nou eenmaal niet.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:51 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
op het moment dat ik er aan kom met 180+ ik mijn groot licht wel gebruik om duidelijk te maken dat ik heel snel op ze af kom....
werkt goed
wat is je probleem ?quote:
Ach, in combinatie met je andere posts blijkt dat je gewoon vaak te hard rijdt. Ook in Nederland. Een gevaar op de weg. Dat in combinatie met je waardeloze beheersing van de Nederlandse taal vermoed ik dat je achterlijk bent.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:17 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
wat is je probleem ?![]()
gaat hier wel om duitsland he![]()
gaat erom dat er duidelijk word gemaakt dat er iemand met veel hogere snelheid aan gereden komt als dat die gene voor mij doet....
rij je uberhaupt wel eens in duitsland ? gebeurt vrij regelmatig om zo je voorligger te laten weten dat je veel sneller gaat.
als hij niet aan de kant kan gaan ga ik trouwens ook niet seinen....
gut 2 taalvoutjes....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:26 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ach, in combinatie met je andere posts blijkt dat je gewoon vaak te hard rijdt. Ook in Nederland. Een gevaar op de weg. Dat in combinatie met je waardeloze beheersing van de Nederlandse taal vermoed ik dat je achterlijk bent.
Ik kan je oudere berichten toch lezen? Met 160km door een bocht enz.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
gut 2 taalvoutjes....
internetheld![]()
![]()
![]()
ben toch blij dat er mensen die vanachter een pc kunnen zeggen hoe gevaarlijk andere mensen wel niet zijn.....![]()
![]()
kan je ook goed de situatie inschatten
![]()
![]()
blijft mijn punt staan dat je lekker achter je schermpje zit te tikken... je was er niet bij en weet de verdere omstandigheden ook nietquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:58 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik kan je oudere berichten toch lezen? Met 160km/h door een bocht enz.
En ik zou het aantal fouten nog even tellen als ik jou was.
Als een dolle dwaas rijden moet je nooit doen. En gewoon rechts houden (wat overigens gewoon verplicht is voor iedereen) is retesimpel en compleet ongevaarlijk. Ik vraag mij dan ook af waarom jij er blijkbaar vanuit gaat dat er uberhaupt ongelukken gebeuren door mensen die rechts rijden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar ik denk dat er minder ongelukken gebeuren als men meer op één rijstrook blijft rijden en niet als een dolle dwaas zoveel mogelijks rechts tracht aan te houden
Die omstandigheden zijn ook totaal irrelevant. Je rijdt minstens 30km te hard en ze zouden alleen daarom al je rijbewijs moeten innemen, tenzij je vrouw op de achterbank zat te bevallen. Maar jouw omstandigheden zoals dat je haast hebt of weet ik het wat zijn niet echt boeiend. Een regelrecht gevaar op de weg.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:11 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
blijft mijn punt staan dat je lekker achter je schermpje zit te tikken... je was er niet bij en weet de verdere omstandigheden ook niet![]()
![]()
sorry hoor heer en meester nederlandsch.....![]()
doelde meer op de omstandigheden op de weg.... niet waarom ik zo hard reed....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:24 schreef Travel. het volgende:
[..]
Die omstandigheden zijn ook totaal irrelevant. Je rijdt minstens 30km/h te hard en ze zouden alleen daarom al je rijbewijs moeten innemen, tenzij je vrouw op de achterbank zat te bevallen. Maar jouw omstandigheden zoals dat je haast hebt of weet ik het wat zijn niet echt boeiend. Een regelrecht gevaar op de weg.
Bij bijv drie- of vierbaanswegen, over tijdens of rond de spits, waar we de toegestane snelheid rijdenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als een dolle dwaas rijden moet je nooit doen. En gewoon rechts houden (wat overigens gewoon verplicht is voor iedereen) is retesimpel en compleet ongevaarlijk. Ik vraag mij dan ook af waarom jij er blijkbaar vanuit gaat dat er uberhaupt ongelukken gebeuren door mensen die rechts rijden.
Ongelukken gebeuren voornamelijk doordat mensen of niet kijken wanneer ze van rijstrook wisselen en/of dat op een gevaarlijke manier doen, bv. door een groot snelheidsverschil of te weinig ruimte. Dat geldt overigens ook voor mensen die met 140 nog snel even van de linker rijstrook een afrit willen pakken.
Het keep your lane principe heeft voordelen, maar ik denk dat Nederland daar te vol voor is en de mensen te opgefokt. Je ziet het vooral in files; mensen die zodra er ergens een gaatje van 3 meter is van rijstrook wisselen. En die mensen zijn ook de reden dat je continu moet remmen en optrekken, ipv met 10 km/u kunnen blijven rijden.
Er is in Duitsland wel meer 'normaal'...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat is in Duitsland volledig normaal hoor.
Er zit natuurlijk een stuk beoordelingsvermogen bij het naar rechts gaan, als je weet dat je even later dan weer naar links moet. Mij zijn daar overigens geen concrete regels over bekend, maar ik heb nog nooit iemand beboet zien/horen worden, omdat hij niet even die 10 seconden naar rechts ging. En dan heb je nog zaken zoals rijdt er wel/niet een snellere deelnemer achter je, etc.quote:
Dat is in Nederland helaas ook al lang geen uitzondering meer. De verhalen die je hoort van ambulancemedewerkers zijn om te huilen. Gelukkig hebben een aantal ambulances camera's (zowel voor als achter) en kunnen mensen dan op kenteken beboet worden. Is in duitsland wellicht wat lastiger i.v.m. wetgeving en 'herkenbaar in beeld' en zo.quote:
Ik ben in een ambulance nog nooit 'gecorrigeerd' door andere verkeersdeelnemers in Nederland. Vaker dat mensen voor me aan de kant gaan terwijl ik geen zwaailichten voer of zelfs niet eens een patiënt bij me heb.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:32 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is in Nederland helaas ook al lang geen uitzondering meer. De verhalen die je hoort van ambulancemedewerkers zijn om te huilen. Gelukkig hebben een aantal ambulances camera's (zowel voor als achter) en kunnen mensen dan op kenteken beboet worden. Is in duitsland wellicht wat lastiger i.v.m. wetgeving en 'herkenbaar in beeld' en zo.
Ik neem aan dat je die zijn vrachtwagen uit hebt getrokken en plat hebt gespoten?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:43 schreef Ouder1 het volgende:
Oké.. Ik ben één keer door een klein vrachtwagentje klem gereden op de vluchtstrook. Die had ons in de file zien staan achter hem.. Twee mensen in uniform voorin, het zwaailicht aan zien doen en de vluchtstrook op zien rijden. hij dacht dat we eerder thuis wilden zijn. Nou nee dus. We kregen een verzoek om assistentie van voor in de file; hulpverleners in de kijkersfile aan de andere kant hadden ons zien staan en onze werkgever gebeld (internationale ambu dus niet aangesloten op het 112 net).
Nee, dan had ik zelf dat ding aan de kant moeten zetten en dat kost nog meer tijd. Mijn frustraties zijn minder belangrijk dan de patiënt die snel hulp nodig heeft.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die zijn vrachtwagen uit hebt getrokken en plat hebt gespoten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |