quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:02 schreef Fer het volgende:
Misschien was ze niet bekend in de omgeving. Bijvoorbeeld in Zuid Holland staat een stoplicht net zo lang op oranje, als in Amsterdam de alle 3 de kleuren bij elkaar doorlopen worden.
Laatst twijfelde ik ook op doorrijden of remmen voor geel, die seconde was voldoende om uiteindelijk met de Brake Assist en knipperlichten (gaat vanzelf) stil te staan.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hangt van de snelheid van de weg af, niet van de stad.
Dus 80 staat langer op oranje dan 50.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zeker gevaarlijk, maar dat heeft niets met die flitser te maken, maar met achterlijk rijgedrag van de automobilist. Men kan flitsers wel verguisen, maar wanneer men zich aan de verkeerswet zou houden heb je niet eens een reden om het boeiend te vinden dat er uberhaupt flitsers bestaan. Nederlanders hebben doorgaans een laag van 12 cm boter op hun hoofd.
[..]
Bij een noodstop wel ja, maar oranje licht heeft niets met een noodstop te maken. Sowieso kan groen altijd op oranje springen, dus al tientallen meters voor het verkeerslicht moet je achter je kijken. Deze vrouw had dat klaarblijken helemaal niet gedaan, of reageert sowieso compleet overtrokken op een oranje licht. Hoe dan ook zat ze fout.
Overigens zeg ik daarmee niet dat lipjes alles perfect deed, maar die camera laat dan weer niet zien wat achter hem zit. Als die vrachtwagen bijvoorbeeld 10 meter achter hem had gezeten dan zou ik nog liever rood meepakken dan afremmen.
Natuurlijk wel, maar een fucking noodstop maken voor oranje slaat natuurlijk nergens op, dat snapt iedereen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:11 schreef Fer het volgende:
Maar ik nader een stoplicht, ik kijk in mijn spiegel en zie een bumperklever. Mag ik nu niet meer remmen als het licht op oranje gaat?
Leuk betoog, maar als je 'geldt' als 'geld' schrijft dan heb je zelf een paar lessen gemist op school.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:06 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Gozer, gewoon nee. Je hebt me helemaal verkeerd begrepen.
De wet van vraag en aanbod dicteert de verkoopprijs van een product. De prijs die wij als consumenten voor een product of service betalen. Dát is de prijs die voor ons consumenten ertoe doet. Indirect heeft het uiteraard invloed op de winst van een bedrijf, maar dat is niet de clue.
Natuurlijk geld de wet van vraag en aanbod wél wanneer er schaarste is. Dat is juist wanneer de wet van vraag en aanbod geld. Bij een service niet schaars is, bijvoorbeeld lucht, geld het niet -- een bedrijf kan geen buitenlucht gaan verkopen...
Door meer parkeerplekken in de garage te zetten wordt de prijs per parkeerplek lager wanneer de winst gelijk blijft.
(hier een link voor iedereen die het gemist heeft op school: http://en.wikipedia.org/wiki/Supply_and_demand)
Overigens is betaald parkeren ook helemaal geen verkeerd idee. Het zorgt ervoor dat de parkeerplekken beschikbaar zijn voor mensen die dat belangrijk genoeg vinden ervoor te betalen. Vergelijk het met de congestion charge in Stockholm:
http://www.ted.com/talks/jonas_eliasson_how_to_solve_traffic_jams
Oranje betekent terug naar 3 schakelen en gas erop.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar een fucking noodstop maken voor oranje slaat natuurlijk nergens op, dat snapt iedereen.
Ach ja inhoudelijk dus niks op aan te merkenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:20 schreef Travel. het volgende:
[..]
Leuk betoog, maar als je 'geldt' als 'geld' schrijft dan heb je zelf een paar lessen gemist op school.
Mee eens. Alhoewel dat ook voor twee boetes heeft gezorgd: door rood en te hardquote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oranje betekent terug naar 3 schakelen en gas erop.
Geen idee, ik heb de discussie niet gevolgd. Maar ik vind het altijd vermakelijk wanneer men elkaar naar school verwijst, zulke tenenkrommende fouten maakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach ja inhoudelijk dus niks op aan te merken
Leuk, dat filmpje, maar volgens mij is dat geen 100 KM/u weg, of wel? Of wijkt jouw snelheidsmeter dik 20 KM/u af naar boven?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mij is zelfs geleerd, bij twijfel, gas bij, pak de boete.
Beter dan plat op het kruispunt komen te liggen.
[..]
Gelukkig niet de eerste keer, dus ben het wel gewend.
Prettig is anders, tevens ook de reden voor de cam op de motor.
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:24 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Leuk, dat filmpje, maar volgens mij is dat geen 100 KM/u weg, of wel? Of wijkt jouw snelheidsmeter dik 20 KM/u af naar boven?
Mogelijk, maar het had op z'n minst een significant stuk gescheeld, en in dat soort situaties kan zelfs 1 meter meer of minder al veel verschil maken.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.
Echt he, dan zie je een groepje van 6 tegemoet komen, die dan volop zwart gekleed zijn, totaal geen enkele verlichting hebben, en dan ook nog half buiten het fietspad fietsen met zn 6en, dan krijg je toch spontaan neiging om een schijnbeweging die kant op te maken? (Nee ik doe het niet)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:59 schreef Omentuva het volgende:
Een oudje, maar oh zo waar: als je in het donker op de fiets weggaat, doe iets van licht aan, godverdomme. Je bent lang niet zo zichtbaar als je denkt, en al helemaal niet als je ergens fietst waar er niet om de 4 meter een lantaarnpaal staat.
Ik was zelf op de fiets.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Echt he, dan zie je een groepje van 6 tegemoet komen, die dan volop zwart gekleed zijn, totaal geen enkele verlichting hebben, en dan ook nog half buiten het fietspad fietsen met zn 6en, dan krijg je toch spontaan neiging om een schijnbeweging die kant op te maken? (Nee ik doe het niet)
Alles voor 8:30 uurquote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:39 schreef twiFight het volgende:
Ik zou bij god niet eens weten wat de officiele spitsuren zijn.
80km/h = 22,2 meter per seconde. 100km/h = 27,8 meter per seconde…quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.
Tijden staan vaak op een onderbord.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:39 schreef twiFight het volgende:
Ik zou bij god niet eens weten wat de officiele spitsuren zijn.
Als jij zo hard moet remmen, dan heb je niet voldoende afstand gehouden. Heel simpel eigenlijk..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:48 schreef lipjes het volgende:
Vanochtend, hier: http://goo.gl/maps/4IH8v
Mevrouw rijd ongeveer op de pijl en ziet het licht op oranje springen.
Haar reactie: vol in de rem, terwijl ik er achter reed (70-75, mag daar)
Rechts een vrachtwagen, links 2 autos, uitwijken geen optie, dus vol in de ankers.
Motor af laten slaan in de versnelling aangezien ik in alle haast de koppeling niet te pakken kreeg en alle remmen zo ver mogelijk in, net op tijd tot stilstand gekomen met slippend achterwiel.
Haar 1e reactie 'Handje omhoog'.
Alle bestuurders om mij heen 'WTF DEED ZIJ'
Ik zeg hem ernaast en vraag haar wat ze in godsnaam aan het doen is.
Haar 2e reactie 'Ik zei toch sorry'.
Haar even uitleggen wat er gebeurd als de auto achter mij 1 seconde niet had opgelet had geen enkel nut.
Gelukkig hebben we de beelden nog.....
De kop van de auto die naast mij kwam te staan en het allemaal zag gebeuren zegt momenteel wel even genoeg.
[ afbeelding ]
Zo simpel is het allemaalquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:30 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Als jij zo hard moet remmen, dan heb je niet voldoende afstand gehouden. Heel simpel eigenlijk..
Wat is Henk Westbroek oud gewordenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:03 schreef Fiorano het volgende:
Allemaal deze baas even aanhoren. Geen gezeik meer in het verkeer:
http://www.dumpert.nl/med(...)eersergernissen.html
Wel erg simpel geredeneerd. Vaak is het niet zo simpel, sommige dingen verwacht je niet. En dan is het gewoon schrikken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:30 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Als jij zo hard moet remmen, dan heb je niet voldoende afstand gehouden. Heel simpel eigenlijk..
Is dat niet de broer van dominee Gremdaat?quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat is Henk Westbroek oud geworden
Maar dat is toch juist de reden dat je afstand moet houden?quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:27 schreef Ridocar het volgende:
Vaak is het niet zo simpel, sommige dingen verwacht je niet.
Niks beter als iemand die 40 sec het rempedaal indrukt om 10 km p/h snelheid te minderen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 01:27 schreef Jiang153 het volgende:
Die harrys die te dichtbij je komen wanneer je remt bij een afrit
Of ik rem te lang om snelheid te minderen
Dus is het nu goed of......? Kan namelijk niet echt opmaken of je het nou positief bedoelt of nietquote:Op zondag 19 oktober 2014 01:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niks beter als iemand die 40 sec het rempedaal indrukt om 10 km p/h snelheid te minderen.
Of mensen die er rekening mee houden dat zij met een te hoge snelheid de afrit nemen en daarom rekening houden met een eventuele slip en dus de bocht nog korter nemen en over de lijn rijden over de vluchtstrook
Dat was mijn 2e associatie, inderdaad: GMTAquote:Op zondag 19 oktober 2014 00:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Is dat niet de broer van dominee Gremdaat?
Haha dat gebeurd niet alleen in nederland hoor. Wij rijden nog redelijk acceptabel met dat soort dingen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, misschien is het nog mijn onervarenheid, maar wat is toch het ding dat mensen hier in NL over zeer smalle wegen waarbij twee tegemoetkomende auto's elkaar echt op enkele centimeter na maar net kunnen passeren, dat men dan nog steeds gewoon als een mongool 50/60 blijft rijden??
Ik weet hoe breed mijn auto is en ik heb inmiddels heus genoeg rij ervaring dat ik dat goed kan inschatten. Maar als een bestelbus op mij af komt razen op een smal dijkweggetje, dan minder ik toch echt wel flink vaart.
Bestelbus vond dat blijkbaar niet nodig en raasde echt met een rotvaart ra-ke-lings langs me. En daarna nog enkele personenauto's die exact hetzelfde deden.
Zal wel ergens in het midden liggen dan, die tegenliggers rijden er wellicht dagelijks en weten precies wat ze doen, jij neemt misschien iets te veel het zekere voor het onzekere. Als het echt heel smal is vind ik het ook niet zo'n probleem, maar je hebt ook van die zwakzinnigen die bij elke tegenligger vol op de rem gaan met een meter ruimte rondom. En dan zo'n handje omhoog als je na de 6e keer of wat toetert.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe.
Echter keek regelmatig ik in mijn rechterspiegel bij het passeren vd tegenliggers en zat ik met mijn rechterwiel echt op het laatste randje asfalt, en ook af en toe kwam ik deels in de berm want dat voelde ik dan aan mijn stuur. Ohja en er stonden ook bomen vlak naast de weg dus verder naar rechts kon ik uberhaupt niet.
En "terwijl er op dat punt zelfs twee vrachtwagens langs elkaar zouden kunnen zonder remmen." nee, echt niet, het was fucking smal. Maar ja, misschien ben ik wat te schijterig dan, maar ik heb liever dan dat ik even afrem ipv dat ik er met 60 langs knal en een kleine inschattingsfout maak met alle desastreuze gevolgen van dien.
Ga alsjeblieft met het OV dan.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:10 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb dit weekend trouwens ook een fatsoenlijke irritatie. Ik sta doodsangsten uit in een Ford Ka van 15 ofzo jaar oud.
Echt het ding is verschrikkelijk bagger. Je moet het stuur draaien om rechtdoor te gaan, de remmen zijn verrot en kunnen de wielen bijvoorbeeld niet blokkeren, de banden hebben zichtbaar veel te weinig lucht, wanneer je stuurt of remt gaat olie lampje branden, er lekt koelvloeistof de voetenruimte in, de riemen zijn kapot, de stoelen zijn kapot, de buitenkant is kapot, en de motor is de meest verschrikkelijke ooit, hij schud als een malle en heeft totaal geen kracht.
Er is hier geen ov. Het is echt een enorm gehucht.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wou zeggen ja.... waarom rijd je daar in godsnaam nog mee dan?
Of chill your tits en ga dat stukje ook gewoon 65 rijden. Jezelf gek laten maken door langzamere verkeersdeelnemersquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:04 schreef Gulmez het volgende:
Waar ik mij aan erger is dat nederland de enige land is in de wereld zowat waar je op 80 of 100 wegen overal inhaalsverbod standaard heb.
Laatst reed ik op zo een weg tussen zoetermeer en rotterdam
[ afbeelding ]
nergens kan je inhalen voor me rijd om 12 u smiddags suzuki swifr met bejaarde voor me met 65.
Dus ik sein met licht, niks
dus ik kleef en druk continu op de toeter om te laten weten dat ze kapot zacht rijden
vervolgens gaat die opa remmen en steeds meer remmen tot ie stil stond dus ik ga uit me auto trek ze portier open en vraag ''waarom zit je mensen te treiteren'' hij werd kapot bang en zegt ''sorry''
en volgens reed ie wel normaal de snelheid maar toen waren we al bijna bij rotterdam waar je sowieso al kan inhalen
Wtf is dit voor klote beleid van de overheid om agressie te kweken
in anderen landen als je een seintje geeft met licht gaan ze helemaal rechts rijden zodat je kan inhalen maar in nederland gaan ze op de rem staan als een agentje
Maak gewoon wegen waar je kan inhalen want als je langzaam verkeer voor je hebt word je helemaal gek
Het gaat mij erom dat het snelheidsbeleid in dit land al heel zacht is, in Duitsland is het 100 en bij kruispunten 70 waar mensen ook gedisciplineerd naar rijdenquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:13 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of chill your tits en ga dat stukje ook gewoon 65 rijden. Jezelf gek laten maken door langzamere verkeersdeelnemers![]()
Sowieso, de deur van een ander open trekkenBeetje jammer dat opa je niet vol in je gezicht heeft gestompt, zoiets doe je niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |