abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145538386

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

Nieuwste ontwikkelingen

Fisher-Price bant Zwarte Piet
Rechter Amsterdam: Zwarte Piet is een kwetsend figuur

Alle Sinterklaasliedjes herschreven

Zwarte Piet maakt het basisscholen moeilijk

Winkelbedrijven worstelen met Zwarte Piet

quote:
Van der Laan past Zwarte Piet aan
Zwarte Pieten die meedoen aan de sinterklaasintocht in Amsterdam, zien er anders uit dan voorgaande jaren. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan.

De burgemeester schrijft in een brief dat de pieten niet allemaal zwart geschminkt worden. Ongeveer een kwart van de pieten krijgt roetvegen op het verder ongeschminkte gezicht. Ook verdwijnen de oorringen en de dikke rode lippen bij alle pieten.

Edelman
De rol van onderdanige knecht past ook niet meer bij Zwarte Piet, schrijft Van der Laan in een toelichting op de vergunning die hij heeft afgegeven voor de intocht van 16 november.

De burgemeester paste de sinterklaastocht in 2013 ook al op enkele punten aan. Zo werd het paard van Sinterklaas niet door een piet begeleid, maar door een Spaanse edelman. Ook kon men kiezen voor pieten met steil haar.
Bron: http://nos.nl/artikel/708(...)zwarte-piet-aan.html

En verder natuurlijk de ophanden zijnde boycot van Albert Heijn en HEMA...

quote:
Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.

Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al uitingen in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
Bron: ah.nl

Hier verder!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:59:56 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_145538440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze zullen er niet wakker van liggen maar de illusie van Sinterklaas is direct verpest. Toch jammer.
Voor jou misschien, voor die kinderen echt niet.

Oh wacht, dit feest is er voor zeikerige volwassenen zoals jij die niet tegen verandering kunnen natuurlijk ^O^
pi_145538492
Het leukste blijft om aan buitenlanders het 'sinterklaasfeest' uit te leggen _O- Vooral na een paar borrels.. heerlijk

Maar even alle gekheid op een stokkie.. Ik zie niet in waarom het veranderd moet worden. Ik snap een aantal punten wel, maar dan wil ik ze niet uit de mond horen van dat zielige mannetje Quincy. Dat is iemand die nog de kleur van chocola wil laten veranderen, omdat de chocoladekleur zgn racisme uit zou lokken.

Maar dan zie ik berichten over fucking stroopwafelpiet, regenboogpiet en ronald mc donald piet.. politiek correct jankerig herschreven liedjes _O- _O- Om te janken. Hou het dan bij een piet met roetvegen, dan blijf je bij het verhaal. Hoe valt stroopwafelpiet nou ooit uit te leggen aan je kinderen? _O- _O-
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_145538493
Al die 'bekende' artiesten, zijn dat degenen die een knuffel afrikaantje geadopteert hadden omdat dat in die kringen zo'n leuk accesoire vinden?
pi_145538509
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor jou misschien, voor die kinderen echt niet.
Papa, waarom loopt Pinky met haar handtasje daar naast Zwarte Piet?
Ja, eh, dit jaar heeft Sinterklaas besloten om naast Zwarte Piet ook Teletubbies in diens te nemen.
Waarom? Ja, eh, geen idee.
Waarom was dat vorig jaar niet en twee jaar geleden niet en nu wel? Ja, eh, ...
Succes ermee. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145538529
Nou even een vraag voor alle anti-pieten. Sinterklaas is niet alleen zwarte piet, maar ook een verhaal. Hoe passen deze pieten in dit verhaal? Of moeten wij het verhaal ook maar aanpassen?
pi_145538541
Wat als een rechter zwarte pieten verbiedt en een dwangsom van 1000 euro oplegt aan iedereen die het verbod overtreedt?
pi_145538562
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Het leukste blijft om aan buitenlanders het 'sinterklaasfeest' uit te leggen _O- Vooral na een paar borrels.. heerlijk
Helaas, dat genoegen zal je niet meer hebben. Je gaat nu moeten uitleggen dat we in Nederland andere kleuren hebben ingevoerd omdat een paar honderd Suri's mopperden ten gevolge van een gebrek aan succes in hun eigen leven. In ieder geval levert het gespreksstof op en dat ga je zeker niet kunnen uitleggen. In geen land in de wereld worden meerderheden zo gemakkelijk genegeerd en krijgen minderheden zo gemakkelijk hun zin.
#NoDAPL
pi_145538565
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:03 schreef polderturk het volgende:
Wat als een rechter zwarte pieten verbiedt en een dwangsom van 1000 euro oplegt aan iedereen die het verbod overtreedt?
Zal niet gebeuren. Dat is weer de uiterste andere kant.
pi_145538571
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:03 schreef polderturk het volgende:
Rechter kan geen algemeen verbod opleggen. Alleen aan de gedaagde.
pi_145538635
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Maar even alle gekheid op een stokkie.. Ik zie niet in waarom het veranderd moet worden. Ik snap een aantal punten wel, maar dan wil ik ze niet uit de mond horen van dat zielige mannetje Quincy. Dat is iemand die nog de kleur van chocola wil laten veranderen, omdat de chocoladekleur zgn racisme uit zou lokken.
Maar dan zie ik berichten over fucking stroopwafelpiet, regenboogpiet en ronald mc donald piet.. politiek correct jankerig herschreven liedjes _O- _O- Om te janken. Hou het dan bij een piet met roetvegen, dan blijf je bij het verhaal. Hoe valt stroopwafelpiet nou ooit uit te leggen aan je kinderen? _O- _O-
Ik ga straks aan een kindje in mijn omgeving gewoon de echte Sinterklaasliedjes leren en aan hem een CD geven met die teksten. Want al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed. O+
Wedden dat het beter aanslaat dan de verneukte tekstjes? :)
#NoDAPL
pi_145538665
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Rechter kan geen algemeen verbod opleggen. Alleen aan de gedaagde.
Ook niet als een rechter bepaalt dat zwarte piet racistisch is?
pi_145538700
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, iemand die zo'n belachelijke toon aanslaat wordt neergezet als NSB'er.
Gelukkig kunnen de meeste NL'ers die voor ZP zijn nog gewoon normaal reageren.
Anton M is niet jezelf neerzetten als NSBer? of had je de Mussert verwijzing gemist?
Duidelijk een haatzaai mailtje om alweer Pro Zwarte Piet kamp neer te zetten als racisten
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_145538818
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, eh, dit jaar heeft Sinterklaas besloten om naast Zwarte Piet ook Teletubbies in diens te nemen.
Je kunt gewoon zeggen dat Zwarte Piet zijn gekleurde familieleden mee heeft genomen.

Ik weet inmiddels uit ervaring dat je een 4-jarige alles wijs kunt maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145538874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:08 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Anton M is niet jezelf neerzetten als NSBer? of had je de Mussert verwijzing gemist?
Duidelijk een haatzaai mailtje om alweer Pro Zwarte Piet kamp neer te zetten als racisten
Dat lijkt mij niet eens nodig. De creatieve leuzen die voorbijkomen op Facebook hebben daar al voldoende voor gezorgd.
pi_145538967
Ik begrijp helemaal niets van het hele gedoe. Ik ken het verhaal niet anders, dan dat Sinterklaas de slaven zou hebben bevrijd, en dat die voormalige slaven vervolgens uit dankbaarheid en tegen betaling van een goed loon en uit vrije wil voor Sinterklaas wilden werken.

Daarbij is Sinterklaas een Turk, en had hij vast ook een tintje anders dan van de Spaanse zon. Misschien is hij door ouderdom wat bleek gaan zien?

Er zijn nu eenmaal blanke mensen, mensen met een tintje en wat donkerder gekleurde mensen. Maar paarse en goudgele mensen, die bestaan niet. Ik vind het juist racistisch om de donkere huidskleur te verbannen? Wat is er mis met een bruine of zwarte huid?
pi_145539014
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet eens nodig. De creatieve leuzen die voorbijkomen op Facebook hebben daar al voldoende voor gezorgd.
Ja mensen op facebook...
Sorry dat mailtje komt op mij over als iemand die op een hele doorzichtige domme manier het Pro Zwarte Piet kamp als Nazi's wil neerzetten.
Hij had veel simpeller kunnen maileen onder Piet Voor Vrijheid ...maar juist het gebruik van de naam mussert in combinatie met dat soort taal... nepperij van een Quinsypijpert
pi_145539041
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]

Wedden dat het beter aanslaat dan de verneukte tekstjes? :)
Hangt er van af hou oud ze zijn. Op de basisschool kwamen mijn klasgenootjes er al vrij vroeg achter dat ze "zie ginds komt de stoomboot weer aan, hij drukt op een knopje en vliegt naar de maan" leuker vonden dan die andere meuk. Dat was dan ook het enige dat ze zongen als er geen snoep te vangen viel.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_145539048
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:16 schreef Tayu het volgende:
Ik begrijp helemaal niets van het hele gedoe. Ik ken het verhaal niet anders, dan dat Sinterklaas de slaven zou hebben bevrijd, en dat die voormalige slaven vervolgens uit dankbaarheid en tegen betaling van een goed loon en uit vrije wil voor Sinterklaas wilden werken.
Daarbij is Sinterklaas een Turk, en had hij vast ook een tintje anders dan van de Spaanse zon. Misschien is hij door ouderdom wat bleek gaan zien?
Er zijn nu eenmaal blanke mensen, mensen met een tintje en wat donkerder gekleurde mensen. Maar paarse en goudgele mensen, die bestaan niet. Ik vind het juist racistisch om de donkere huidskleur te verbannen? Wat is er mis met een bruine of zwarte huid?
Uh Sinterklaas was een Griek , die Bischop was in Myra..nu gelegen in Turkije.
pi_145539083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:18 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Hangt er van af hou oud ze zijn. Op de basisschool kwamen mijn klasgenootjes er al vrij vroeg achter dat ze "zie ginds komt de stoomboot weer aan, hij drukt op een knopje en vliegt naar de maan" leuker vonden dan die andere meuk. Dat was dan ook het enige dat ze zongen als er geen snoep te vangen viel.
Sinterklaas op de pot.

Ook zo'n klassieker.
pi_145539084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:18 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Uh Sinterklaas was een Griek , die Bischop was in Myra..nu gelegen in Turkije.
Griekenland heeft lange tijd tot het Ottomaanse rijk behoort, maar andersom is dat toch nooit het geval geweest?
pi_145539122
quote:
[..]
Zelfde Niveau als:
... zet hem op de pot
laat hem lekker stinken
...Deur op slot
7 dagen later
..deur weer open
wat zie je dan..
....duuuuuh zak van sinterklaas

aahhhh jeugdsentiment
pi_145539189
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:19 schreef Tayu het volgende:
[..]
Griekenland heeft lange tijd tot het Ottomaanse rijk behoort, maar andersom is dat toch nooit het geval geweest?
Oh dat is een goeie ...Het is inderdaad Sint kwam uit wat (tegenwoordig) griekenland is en Myra ligt (tegenwoordig) in turkije...Geen Idee wie dibs had of heeft
pi_145539232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:23 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh dat is een goeie ...Het is inderdaad Sint kwam uit wat (tegenwoordig) griekenland is en Myra ligt (tegenwoordig) in turkije...Geen Idee wie dibs had of heeft
Als Myra nu nog altijd in Turkije ligt, dan was dat ten tijde dat Griekenland ook tot Turkije behoorde iig zeker het geval ;)
pi_145539233
quote:
Sinterklaas was een Griek die woonde in Turkije voordat de Turken een moordcampagne startten. Owja arme moslims voor de kruistochten. Kunnen we nog wat herstelbetalingen doen?
pi_145539241
quote:
[..]
Ik verwees ook naar de nogal slecht geschreven testjes, het is bepaald geen meesterwerk. Simpel gezegd, de klanken en het ritme van de tekst en wat je daarmee uitdrukt zijn vaak onlosmakelijk verbonden met de melodie van de muziek. Je kan niet het een zomaar veranderen. Soms wel maar dan moet je een vakman zijn. Ze hebben nu amateurs de teksten van een professional laten verkrachten, kort door de bocht geformuleerd.
Goed, die ene zin vinden de koters misschien grappig maar het past niet binnen het liedje. Je ziet de boot aankomen en je ziet vervolgens de goedheiligman. Als jij het daarentegen voor elkaar krijgt om de illusie te creëren dat het schip echt naar de maan vliegt dan vind ik het best dat we dat er van maken. Dan moeten wel even heel die mythe aanpassen. ;)
#NoDAPL
pi_145539272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sinterklaas was een Griek die woonde in Turkije voordat de Turken een moordcampagne startten.
Het kwam dus uit het Byzantijnse rijk of het Ottomaanse rijk.
#NoDAPL
pi_145539313
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zelfde Niveau als:
... zet hem op de pot
laat hem lekker stinken
...Deur op slot
7 dagen later
..deur weer open
wat zie je dan..
....duuuuuh zak van sinterklaas
aahhhh jeugdsentiment
Tita Tovenaar heeft een grote sik, tussen zijn benen hangt een grote...pikken is verboden, pikken dat mag niet...
Alle is groot, Allah is machtig, hij heeft een lul van 1 meter 80.
Dat niveau. Leuk en aardig, je wint er de lachers mee maar raakt het net zo de harten? Ik betwijfel het.
#NoDAPL
pi_145539320
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het kwam dus uit het Byzantijnse rijk of het Ottomaanse rijk.
Hij leefde zo'n 1000 jaar voor de Ottomanen...
pi_145539346
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij leefde zo'n 1000 jaar voor de Ottomanen...
In die periode had je toch al het Byzantijnse rijk? Dat volgde op het Romeinse rijk, deels ging het Romeinse rijk hierin op.
#NoDAPL
pi_145539397
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:19 schreef Tayu het volgende:
[..]
Myra behoorde in die tijd tot het Romeinse rijk en het Byzantijnse rijk behoorde tot het Oost-Romeinse rijk dat bestond tot de middeleeuwen.
pi_145539446
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:30 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Myra behoorde in die tijd tot het Romeinse rijk en het Byzantijnse rijk behoorde tot het Oost-Romeinse rijk dat bestond tot de middeleeuwen.
Het begin van de middeleeuwen bedoel je dan (rond het jaar 500).
#NoDAPL
pi_145539456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tita Tovenaar heeft een grote sik, tussen zijn benen hangt een grote...pikken is verboden, pikken dat mag niet...
Dat niveau. Leuk en aardig, je wint er de lachers mee maar raakt het net zo de harten? Ik betwijfel het.
Het wat leuk voor de kinderen die niet meer geloofden, stoer taalgebruik.

En het is verziekt voor ouders en kinderen
Jeugdherinneringen zijn racistisch....we hebben nog net Anne Frank niet zelf in de Zak naar spanje gestopt als we Quinsy moeten geloven.

En al is het 100x niet waar om je heen wordt er afbreuk gedaan aan iets moois
Hema
AH ...Stroop Pieten .... Kaas Pieten...
Godverdegodverde
Zijn ze helemaal van de pot gepleurt
pi_145539467
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

een kind van vier herinnert zich in detail de intocht van vorig jaar of het jaar daarvoor? Doe niet zo mal Bram _O-.

Maak je je druk om illusies begin dan over het feit dat er zoveel totaal verschillende Sinterklazen zijn, dat is veel verwarrender dan enige differentiatie in het Pietenuiterlijk, wat er toch al was.
pi_145539524
quote:
Wist je dat zwarte piet ook niet echt is? :o
pi_145539532
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myra
http://en.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas#Sinterklaas

PRINT DAT UIT OP FONT 32 QUINSY ROL HET OP EN STEEK OVERDWARSE IN DAT ZWARTE GAT VAN JE
pi_145539552
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
een kind van vier herinnert zich in detail de intocht van vorig jaar of het jaar daarvoor? Doe niet zo mal Bram _O-.
Het is niet omdat jij zo'n slecht geheugen had dat dit daarom geldt voor alle kinderen van 4. Ik herinnerde me zeker de details, mijn broer eveneens. Vanaf 3 jaar.

quote:
Maak je je druk om illusies begin dan over het feit dat er zoveel totaal verschillende Sinterklazen zijn, dat is veel verwarrender dan enige differentiatie in het Pietenuiterlijk, wat er toch al was.
Daarom hebben we 1 nationale Sinterklaas en op provinciaal/gemeentelijk niveau Hulpsinterklazen. Dat valt nog wel uit te leggen. "Hij is de echte, de rest speelt toneel omdat het leuk is."
Hoe leg je uit dat ineens Teletubbies tussen de Zwarte Pieten lopen?
#NoDAPL
pi_145539692
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is niet omdat jij zo'n slecht geheugen had dat dit daarom geldt voor alle kinderen van 4. Ik herinnerde me zeker de details, mijn broer eveneens. Vanaf 3 jaar.

[..]

Daarom hebben we 1 nationale Sinterklaas en op provinciaal/gemeentelijk niveau Hulpsinterklazen. Dat valt nog wel uit te leggen. "Hij is de echte, de rest speelt toneel omdat het leuk is."
Hoe leg je uit dat ineens Teletubbies tussen de Zwarte Pieten lopen?
Overschat het geheugen van een peuter aub niet. Je zet jezelf redelijk voor schut zo ;).

Gezien de grote variatie in uiterlijk van de Pieten is dat natuurlijk prima uit te leggen. Een vierjarige kan je bijna alles wijs maken en het leuke hulpje zijn van Sinterklaas is niet aan kleur gebonden natuurlijk.
pi_145539716
Ik heb niet het idee dat de meeste 4 jarigen het erg vinde als Piet opeens geel is, maar ik heb een gebrek aan empathie _O- en een hekel aan racisme roepers waar geen racisme is.
pi_145539763
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overschat het geheugen van een peuter aub niet. Je zet jezelf redelijk voor schut zo ;).
Nogmaals, alleen in mijn gezin waren er al twee die zich perfect alles herinnerden vanaf driejarige leeftijd. Waarom heb jij er zo'n moeite mee om te ervaren dat mensen sterk verschillen? Jij was wat later (de normale leeftijd), anderen zijn nog wat later en weer anderen zijn wat eerder. Net als dat de een ruim binnen het jaar kan lopen en de ander het na 1,5 jaar nog niet goed kan. /care
Mensen verschillen, leef er naar.
#NoDAPL
pi_145539826
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
en het leuke hulpje zijn van Sinterklaas is niet aan kleur gebonden natuurlijk.
Omdat het over Sinterklaas en Zwarte Piet gaat is het hulpje van Sinterklaas toevallig wél aan kleur gebonden, en die kleur is Zwart. En m.i. is er niets mis met de kleur Zwart, of vind jij soms van wel?

Zwarte Piet is Zwart. Er is geen enkele reden waarom we die kleur zouden moeten veranderen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145539849
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb niet het idee dat de meeste 4 jarigen het erg vinde als Piet opeens geel is
We zullen het zien als multiculticorrect Nederland niet snel het licht gaat zien. Ik hoop ze hiermee niet het feest verpesten voor die kindjes maar het is in ieder geval al tragisch dat we er op deze manier achter zullen komen.

quote:
maar ik heb een gebrek aan empathie _O- en een hekel aan racisme roepers waar geen racisme is.
en die dan ook nog eens racistisch handelen door Zwarte Piet niet binnen te laten.

Het valt trouwens op dat juist multiculticorrecte Nederlanders niet in een multicultibuurt wonen. We kunnen met zijn allen raden waarom...
#NoDAPL
pi_145539853
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:30 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Ah ok! Thanx voor de info. Anyway, was die oude baas vast een beetje getint.
pi_145539874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:35 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Wist je dat zwarte piet ook niet echt is? :o
Het is een verhaal. De kerstman bestaat ook niet.
pi_145539907
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:41 schreef 99.999 het volgende:en het leuke hulpje zijn van Sinterklaas is niet aan kleur gebonden natuurlijk.
Het is slechts de helft van de naam, waar hebben we het over? Zwarte Piet die geel is, geen probleem hoor. Ach, dan veranderen we de naam toch. :')
Als we toch bezig zijn doe dan ook wat aan het rood van Sinterklaas, dat is beledigend voor de Indianen. Doe wat aan dat kruis, er zijn ook moslims, joden en budhisten. En dat witte paard, wij blanke (roze) mensen vinden dat niet leuk.

Of zullen we gewoon niet zeiken en het houden zoals het is? Flikker toch op dat met PC gedoe. :)
#NoDAPL
pi_145539928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is slechts de helft van de naam, waar hebben we het over? Zwarte Piet die geel is, geen probleem hoor. Ach, dan veranderen we de naam toch. :')
Geile Piet?

(Das Haags ;) )
pi_145539933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals, alleen in mijn gezin waren er al twee die zich perfect alles herinnerden vanaf driejarige leeftijd. Waarom heb jij er zo'n moeite mee om te ervaren dat mensen sterk verschillen? Jij was wat later (de normale leeftijd), anderen zijn nog wat later en weer anderen zijn wat eerder. Net als dat de een ruim binnen het jaar kan lopen en de ander het na 1,5 jaar nog niet goed kan. /care
Mensen verschillen, leef er naar.
Blijf dit vooral zelf geloven Bram. Een drie of vierjarige kan je bijna alles wijsmaken. En jou kunnen ze dit blijkbaar ook wijsmaken.
pi_145539953
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat het over Sinterklaas en Zwarte Piet gaat is het hulpje van Sinterklaas toevallig wél aan kleur gebonden, en die kleur is Zwart. En m.i. is er niets mis met de kleur Zwart, of vind jij soms van wel?

Zwarte Piet is Zwart. Er is geen enkele reden waarom we die kleur zouden moeten veranderen.
Ik ben helemaal voor Zwarte Piet. Maar voor de kinderen maakt het natuurlijk niets uit. Dat was de discussie.
pi_145539954
Zelfs het jeugdjournaal heeft het er nu over :o
pi_145539983
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als we toch bezig zijn doe dan ook wat aan het rood van Sinterklaas, dat is beledigend voor de Indianen. Doe wat aan dat kruis, er zijn ook moslims, joden en budhisten. En dat witte paard, wij blanke (roze) mensen vinden dat niet leuk.

Of zullen we gewoon niet zeiken en het houden zoals het is? Flikker toch op dat met PC gedoe. :)
Ja, de PVV-lijn volgen en de kleur van Piet in de wet vastleggen is inderdaad stukken verstandiger. Juist je hysterie helpt bij het vermoorden van Piet, dat snap je toch wel?
pi_145539984
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijf dit vooral zelf geloven Bram. Een drie of vierjarige kan je bijna alles wijsmaken. En jou kunnen ze dit blijkbaar ook wijsmaken.
Tragisch dat jij niet kan accepteren dat er mensen zijn die al wat vroeger alles gaan onthouden dan dat bij jou het geval was. Jij hebt het blijkbaar hoog in jouw bol, maar dat wisten we al. Wat dat betreft pas jij prima bij D66: match made in heaven.
#NoDAPL
pi_145540078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tragisch dat jij niet kan accepteren dat er mensen zijn die al wat vroeger alles gaan onthouden dan dat bij jou het geval was. Jij hebt het blijkbaar hoog in jouw bol, maar dat wisten we al. Wat dat betreft pas jij prima bij D66: match made in heaven.
Blijf het vooral geloven Bram :). Ik heb de ervaring dat je ook zeer pientere drie en vierjarigen alles wijs kan maken. Dat jij gelooft de enige uitzondering te zijn is prima maar het gaat nergens over.
pi_145540392
Mijn nichtje heeft het vooral over cadeautjes. Niet over de kleur van Pietermans.

Maar goed, ZP mag van mij zwart blijven. Dat gaat blijkbaar alleen niet gebeuren.
pi_145540517
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:03 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn nichtje heeft het vooral over cadeautjes. Niet over de kleur van Pietermans.
Maar goed, ZP mag van mij zwart blijven. Dat gaat blijkbaar alleen niet gebeuren.
We zullen zien of dat het volk het pikt. Ik verwacht van niet. Ik durf niet te voorspellen hoe het volk zich gaat verzetten maar als het volk het er niet mee eens is dan zal ZP weer heel erg snel terug zwart worden.
#NoDAPL
pi_145540672
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We zullen zien of dat het volk het pikt. Ik verwacht van niet. Ik durf niet te voorspellen hoe het volk zich gaat verzetten maar als het volk het er niet mee eens is dan zal ZP weer heel erg snel terug zwart worden.
Het sneue blijft alleen dat het de keuze is van de ouder om de nationale intocht te boycotten, en niet die van het kind.

In mijn herinnering was de intocht op televisie altijd een hoogtepunt. Om nou voor je kind te bepalen dat die geboycot gaat worden omdat jij boos bent vanwege de kleur van een handvol Pieten, gaat best ver.
pi_145540681
Ik snap eigenlijk niet waarom ZP tegwnwoordig donkerbruin ipv zwart wordt geschminkt. Dan kunnen ze wel die rode lippen, de oorbellen e.d. weghalen maar als je iemand donkerbruin schminkt is het toch ook een neger? En ik ben een voorstander van ZP maar iedereen moet toch inzien dat dit achterlijk is? Ik heb vaak het idee dat velen in het pro-kamp ook gewoon echt niet weten wat echt een essentieel onderdeel van het culturele fenomeen en wat niet.

Maak ZP weer pikzwart en verwijder alle 19e eeuwse aanpassingen van Schenkman (o.a. Schenkman heeft hem toentertijd wat moderner gemaakt en aan de tijdsgeest van toen aangepast wat je terugziet in o.a. alles waar de tegenstanders over klagen), maak mensen bewust van de ware oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet(alhoewel de Christenen het niet zo leuk zullen vinden alhoewel je dit ook met kerst hebt, is ook van heidense pre-christelijke oorsprong net zoals Allerheiligen, carnaval, pasen etc) en laat andere kleuren gewoon achterwege. Breken met de kleur is breken met een traditie van duizenden jaren oud.
pi_145540697
Privé zal Sinterklaas met Zwarte Piet altijd gevierd blijven worden, ik denk wel dat binnen een paar jaar alle intochten die een vergunning krijgen van de gemeente over gaan op gekleurde pieten. En de grote bedrijven ook.
pi_145540738
Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat zwarte piet aanpassen = traditie om zeep?
pi_145540928
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het sneue blijft alleen dat het de keuze is van de ouder om de nationale intocht te boycotten, en niet die van het kind.
We gaan er maar van uit dat die ouder doet waarvan hij/zij denkt dat dat het beste is voor het kind. Dat is helaas niet altijd zo maar wanneer dat wel is dan is dat rechtvaardigen (tenzij objectiveerbare waarheden worden genegeerd).

quote:
In mijn herinnering was de intocht op televisie altijd een hoogtepunt.
Ik vond dat wel enigszins leuk maar ik had ook direct door dat het een toneelspel was, voor mij was het hoogtepunt dat je samen was tijdens die donkere dagen en dat je al die rituelen had tijdens die dagen.
#NoDAPL
pi_145540979
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:11 schreef JanCees het volgende:
Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat zwarte piet aanpassen = traditie om zeep?
Het is een aanslag op de traditie, of dat je daarmee de traditie om zeep helpt zal moeten blijken, dat durf ik in ieder geval niet te voorspellen. Het is alsof de Kerstman ineens dun is en een pet op heeft in plaats van dat hij dik is en een muts op heeft.
#NoDAPL
pi_145541017
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is een aanslag op de traditie, of dat je daarmee de traditie om zeep helpt zal moeten blijken, dat durf ik in ieder geval niet te voorspellen. Het is alsof de Kerstman ineens dun is en een pet op heeft in plaats van dat hij dik is en een muts op heeft.
oh, ik associeerde de Kerstman altijd met Sinterklaas himself
pi_145541054
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:10 schreef Rurik het volgende:
Privé zal Sinterklaas met Zwarte Piet altijd gevierd blijven worden, ik denk wel dat binnen een paar jaar alle intochten die een vergunning krijgen van de gemeente over gaan op gekleurde pieten. En de grote bedrijven ook.
Ik verwacht dat je heel erg snel dermate vervelende reacties krijgt dat ze uit PR-overwegingen de volgende keer weer op de normale manier de optocht doen.
#NoDAPL
pi_145541074
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:18 schreef JanCees het volgende:
[..]
oh, ik associeerde de Kerstman altijd met Sinterklaas himself
Dat had jij dan goed gezien. ;)
De naam geeft het al weg hè, beeld je maar eens in hoe een Americaan Sinterklaas uitspreekt: è in plaats van i , ah in plaats van aa, de r niet goed uitspreken. Je hebt weinig fantasie nodig om in te zien dat Sinterklaas werd verbasterd tot Santa Claus.
#NoDAPL
pi_145541083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:11 schreef JanCees het volgende:
Wanneer de Sinterklaastraditie te maken heeft met een oertraditie over licht en donker, dan is aanpassen van donker inderdaad het om zeep helpen van een traditie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145541106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wanneer de Sinterklaastraditie te maken heeft met een oertraditie over licht en donker, dan is aanpassen van donker inderdaad het om zeep helpen van een traditie.
Aha, nou dat moet dan maar.
pi_145541114
En is al in volle gang. Schieten jullie je zelf even in de voet zeg.
pi_145541166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Precies! Die licht-duister dichotomie, daar gaat het om.
#NoDAPL
pi_145541305
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We gaan er maar van uit dat die ouder doet waarvan hij/zij denkt dat dat het beste is voor het kind. Dat is helaas niet altijd zo maar wanneer dat wel is dan is dat rechtvaardigen (tenzij objectiveerbare waarheden worden genegeerd).
En waarom zou voor het kind het beste zijn om de nationale intocht over te slaan vanwege een handvol Pieten met een ander kleurtje?

Vergeet niet dat gekleurde Pieten geen heel nieuw fenomeen zijn.

Ik vind het tamelijk rigoureus. Temeer omdat het besluit voortkomt uit de frustratie van de ouders.

quote:
Ik vond dat wel enigszins leuk maar ik had ook direct door dat het een toneelspel was, voor mij was het hoogtepunt dat je samen was tijdens die donkere dagen en dat je al die rituelen had tijdens die dagen.
Jij gaf dus geen fuck om Zwarte Piet?

Je denkt trouwens als een volwassen vent met je gelul over samen zijn tijdens de donkere dagen.
pi_145541391
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat had jij dan goed gezien. ;)
De naam geeft het al weg hè, beeld je maar eens in hoe een Americaan Sinterklaas uitspreekt: è in plaats van i , ah in plaats van aa, de r niet goed uitspreken. Je hebt weinig fantasie nodig om in te zien dat Sinterklaas werd verbasterd tot Santa Claus.
Zoek "Joulupukki" eens op. ;)
pi_145541535
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We zullen zien of dat het volk het pikt. Ik verwacht van niet.
Maar dat gaat dan niet om de peuters waar het feest om draait. Die zal het niets uitmaken.
quote:
Ik durf niet te voorspellen hoe het volk zich gaat verzetten maar als het volk het er niet mee eens is dan zal ZP weer heel erg snel terug zwart worden.
Als die ontevredenheid zich uit in nog meer doodsbedreigingen en andere malligheid zou dat nog wel eens tegen kunnen vallen...
pi_145541555
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waarom zou voor het kind het beste zijn om de nationale intocht over te slaan vanwege een handvol Pieten met een ander kleurtje?
Omdat het volgend jaar weer gewoon normaal gaat zijn en het dan wel erg verwarrend wordt en omdat je geen intocht overslaat maar slechts de ene intocht inruilt voor de andere, live in plaats van naar een apparaat kijken.

quote:
Vergeet niet dat gekleurde Pieten geen heel nieuw fenomeen zijn.
Het gekleurd zijn, het fel en licht gekleurd zijn wel. Ze hadden het gewoon zwart moeten laten, juist door het bruin te maken hebben ze die Suri's munitie gegeven.

quote:
Jij gaf dus geen fuck om Zwarte Piet?
Jawel, hij was een onderdeel van de rituelen.

quote:
Je denkt trouwens als een volwassen vent met je gelul over samen zijn tijdens de donkere dagen.
Misschien moet je volwassen zijn om zo te denken maar een kind kan het wel degelijk voelen.
#NoDAPL
pi_145541626
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:26 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Zoek "Joulupukki" eens op. ;)
De naam komt van onze Sinterklaas, maar de mythe van de Finse Joulupukki? :)
#NoDAPL
pi_145541672
edit dubbel
pi_145541700

_O- :') :W
Je suis Charlie Sheen
pi_145541729
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De naam komt van onze Sinterklaas, maar de mythe van de Finse Joulupukki? :)
Grotendeels wel maar die Finse traditie is in essentie ook weer verwant aan de Sinterklaas-traditie:)
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:34:17 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_145541730
'Jij bent een vuile landverrader Peter! Hoe haal jij het in je vuile kankerkop om tegen zwarte piet te zijn? Als ik jou ergens tegenkom en dat is voor jou niet te hopen, dan krijg je een kogel door je kop! Jouw bloed zal vloeien landverrader! Ik weet je te vinden,' luidt de tekst van de dreigmail die Peter R. de Vries ontving

De misdaadverslaggever, die de doodsbedreiging op Twitter plaatste, reageert laconiek. 'Dit soort mailtjes krijg je dus als je het waagt om iets over #zwartepiet te zeggen ... Sneue jongens,' schrijft hij bij het bericht.

'NSB-er'
De afzender van de dreigmail is iemand die als mailadres de volgende naam gebruikt: anton.m@nationaalsocialisme.nl. Een duidelijke verwijzing naar 'landverrader' Anton Mussert. Hij richtte in 1931 de Nationaal-Socialistische Beweging (NSB) op in Nederland en collaboreerde tijdens de Tweede Wereldoorlog met de Nazi's. Daarvoor kreeg hij in 1946, een jaar na het einde van de oorlog, de doodstraf. Op 7 mei dat jaar werd Mussert op de Waalsdorper Vlakte bij Den Haag geëxecuteerd.

De Vries ontving meer reacties van mensen die zijn standpunt over Zwarte Piet niet delen. 'Weer een ander noemde me 'riooldelver' omdat ik iets over #zwartepiet zeg, haha, ipv 'grafdelver'. Zegt dat iets over hun intellect???,' reageert hij op Twitter.

De misdaadverslaggever maakt deel uit van een groep BN'ers die met de actiegroep Piet Makeover pleit voor aanpassing van het traditionele zwarte uiterlijk van de knecht van Sinterklaas.Naast Peter R. steunen ook Paul de Leeuw, Patrick Kluivert, Freek Bartels, Evgeniy Levchenko, Glennis Grace, Addy van den Krommenacker de campagne.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_145541759
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 14-10-2014 19:53:59 ]
pi_145541863
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:30 schreef 99.999 het volgende:
Als die ontevredenheid zich uit in nog meer doodsbedreigingen en andere malligheid zou dat nog wel eens tegen kunnen vallen...
Weet jij waarom elke dictatuur uiteindelijk valt, waarom het geen toeval was dat de Berlijnse Muur uiteindelijk kapot ging en waarom geen enkel volk langdurig onderdrukt kan worden? Omdat het volk het altijd wint op de lange termijn. Als de meerderheid van het volk X wil dan druk je Y er niet door. Jij onderschat de weerbaarheid van cultuur en jij overschat de macht van dictators en politici en andere bestuurders die op dat vlak dictatoriale trekjes hebben.

Het kan best dat er incidenteel een doodsbedreiging tussen zit maar je zal een veelvoud aan meer onschuldige vormen van verzet zien: veel mensen die verkleed als ZP langs de kant gaan staan, luidkeels demonstreren tijdens de intocht, organisaties die zelf een intocht gaan organiseren die dat nog niet deden (RTL of SBS kan zo de rol van de NPO overnemen, gouden tip!), ...
Dit soort vormen van verzet. Misschien houdt de overheid het een paar jaar vol, misschien zelfs nog langer maar op de lange termijn bepaalt het volk het.
Dat is veronderstellende dat de meerderheid van het volk er moeite mee heeft dat deze traditie om zeep wordt geholpen. Indien dat niet zo is dan kan het zo zijn dat het volk het gedwee slikt. We zullen zien.
#NoDAPL
pi_145541935
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef tong80 het volgende:
De misdaadverslaggever maakt deel uit van een groep BN'ers die met de actiegroep Piet Makeover pleit voor aanpassing van het traditionele zwarte uiterlijk van de knecht van Sinterklaas.Naast Peter R. steunen ook Paul de Leeuw, Patrick Kluivert, Freek Bartels, Evgeniy Levchenko, Glennis Grace, Addy van den Krommenacker de campagne.
Wie is de rest... bekend?
Oh wacht die aandachtshoer Paul de Leeuw is bekend,... na reoganisatie van de NPO kunnen we die ook gauw vergeten
pi_145541953
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat het volgend jaar weer gewoon normaal gaat zijn en het dan wel erg verwarrend wordt en omdat je geen intocht overslaat maar slechts de ene intocht inruilt voor de andere, live in plaats van naar een apparaat kijken.
Volgend jaar is het geloof van een grote groep kinderen al weer voorbij. Als je 6 of 7 bent kom je er vaak wel achter dat de Sint godse fake is.

quote:
Het gekleurd zijn, het fel en licht gekleurd zijn wel. Ze hadden het gewoon zwart moeten laten, juist door het bruin te maken hebben ze die Suri's munitie gegeven.
Er zijn de afgelopen jaren wel vaker gekleurde Pieten op tv verschenen. Trauma's zijn echter uitgebleven. Behalve dan bij sommige volwassenen.
pi_145542082
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgend jaar is het geloof van een grote groep kinderen al weer voorbij. Als je 6 of 7 bent kom je er vaak wel achter dat de Sint godse fake is.
Ik denk dan ook meer aan de kindjes die nu 3-5 jaar oud zijn.

quote:
Er zijn de afgelopen jaren wel vaker gekleurde Pieten op tv verschenen. Trauma's zijn echter uitgebleven. Behalve dan bij sommige volwassenen.
Oké maar nam ook maar 1 kind die gekleurde Piet serieus? Ik kan me voorstellen dat de kinderen dachten dat dat een of andere mafketel was, wat ook zo was. ;)
De echte Pieten liepen rond bij de intocht.
#NoDAPL
pi_145542101
vraagstaart twitterde op dinsdag 08-07-2014 om 09:17:40 Klinkt Anna Steijn niet Afrikaans genoeg voor 'n Jankpiet? Dan verander je dat toch in Anousha Zume? (via @_Sharinee) http://t.co/NbrqVbytGh reageer retweet

Je suis Charlie Sheen
pi_145542125
Laten we deze mensen alsjeblieft gewoon geven wat ze verdienen. De vinger en een verwijzing naar de plaatselijke GGZ.
Je suis Charlie Sheen
pi_145542253
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
geloof van een grote groep kinderen al weer voorbij. Als je 6 of 7 bent kom je er vaak wel achter dat de Sint godse fake is.
Yep, zal ik maar niet beginnen waarom het voorbij is
Heeft ook iets te doen met Multikul zoals we al twee jaar op basischolen hier ervarenn MBT de kerstman .

Ik hoop met hen nog een jaar langer plezier aan Sint en Santa te hebben, alhowel Sint behoorlijk verziekt wordt

Zwart = Zwart
pi_145542278
quote:
'Jij bent een vuile landverrader Peter! Hoe haal jij het in je vuile kankerkop om tegen zwarte piet te zijn? Als ik jou ergens tegenkom en dat is voor jou niet te hopen, dan krijg je een kogel door je kop! Jouw bloed zal vloeien landverrader! Ik weet je te vinden,' luidt de tekst van de dreigmail die Peter R. de Vries ontving
De misdaadverslaggever, die de doodsbedreiging op Twitter plaatste, reageert laconiek. 'Dit soort mailtjes krijg je dus als je het waagt om iets over #zwartepiet te zeggen ... Sneue jongens,' schrijft hij bij het bericht.
'NSB-er'
De afzender van de dreigmail is iemand die als mailadres de volgende naam gebruikt: anton.m@nationaalsocialisme.nl. Een duidelijke verwijzing naar 'landverrader' Anton Mussert. Hij richtte in 1931 de Nationaal-Socialistische Beweging (NSB) op in Nederland en collaboreerde tijdens de Tweede Wereldoorlog met de Nazi's. Daarvoor kreeg hij in 1946, een jaar na het einde van de oorlog, de doodstraf. Op 7 mei dat jaar werd Mussert op de Waalsdorper Vlakte bij Den Haag geëxecuteerd.
De Vries ontving meer reacties van mensen die zijn standpunt over Zwarte Piet niet delen. 'Weer een ander noemde me 'riooldelver' omdat ik iets over #zwartepiet zeg, haha, ipv 'grafdelver'. Zegt dat iets over hun intellect???,' reageert hij op Twitter.
Mijn twitterbericht @ PRdV #ZP: "ZP willen veranderen is sneu, iemand die ZP wil veranderen dood wensen nog sneuer."
#NoDAPL
pi_145542298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dan ook meer aan de kindjes die nu 3-5 jaar oud zijn.
Het gaat die kleintjes vooral om de sfeer en beleving. Ik denk nou niet dat zij het feest in hun hoofd kapot gaan analyseren als er plots een handvol andere Pieten rondloopt.

ZP verdwijnt immers niet.

quote:
Oké maar nam ook maar 1 kind die gekleurde Piet serieus? Ik kan me voorstellen dat de kinderen dachten dat dat een of andere mafketel was, wat ook zo was. ;)
De echte Pieten liepen rond bij de intocht.
Jij hebt een enquete gehouden onder peuters?
pi_145542326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn twitterbericht @ PRdV: "ZP willen veranderen is sneu, iemand die ZP wil veranderen dood wensen nog sneuer."
Eens
Pro ZPers neerzeten als Anton Mussert is het sneust
pi_145542356
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:42 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Yep, zal ik maar niet beginnen waarom het voorbij is
Heeft ook iets te doen met Multikul zoals we al twee jaar op basischolen hier ervarenn MBT de kerstman .

Ik hoop met hen nog een jaar langer plezier aan Sint en Santa te hebben, alhowel Sint behoorlijk verziekt wordt

Zwart = Zwart
Het is op je 6e voorbij omdat klasgenootjes lopen te roepen dat Sinterklaas niet bestaat.

Het heeft niets met multikul te maken.
pi_145542380
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn herinnering was de intocht op televisie altijd een hoogtepunt. Om nou voor je kind te bepalen dat die geboycot gaat worden omdat jij boos bent vanwege de kleur van een handvol Pieten, gaat best ver.
Eens, maar datzelfde geld natuurlijk voor diegene die via de rechter af dwingen dat de kleur van Piet tijdens de intocht moet veranderen. En het geld al helemaal voor de anti-pieten die aan hebben gekondigd te gaan demonstreren tijdens de intocht.

De kinderen zijn sowieso de grootste verliezers van deze 'discussie'
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145542382
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat die kleintjes vooral om de sfeer en beleving. Ik denk nou niet dat zij het feest in hun hoofd kapot gaan analyseren als er plots een handvol andere Pieten rondloopt.
ZP verdwijnt immers niet.
Op het moment dat hij roze/geel/oranje/groen/blauw is is hij niet meer Zwarte Piet. :?

quote:
Jij hebt een enquete gehouden onder peuters?
Natuurlijk kunnen we alleen maar speculeren, ik vemoed slechts hoe ik gereageerd zou hebben als ik ineens zo'n malloot gezien zou hebben op die leeftijd.
#NoDAPL
pi_145542409
quote:

Met dank aan de bedreiger, nu heeft de actie publiciteit.
pi_145542429
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:43 schreef KoosVogels het volgende:
1 kind die gekleurde Piet serieus? Ik kan me voorstellen dat de kinderen dachten dat dat een of andere mafketel w
Wel die van mij neemt ZP bloedserieus...daar kan geen elfje tegen op

Het was vorig jaar ook niet ik wil sint zien... nee ik wil zwarte piet zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145542493
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is op je 6e voorbij omdat klasgenootjes lopen te roepen dat Sinterklaas niet bestaat.
Dat ligt er aan, mijn dochter wilde niet van haar geloof afstappen tot haar 12e jaar.
pi_145542502
Als gekleurde mensen echt gekwetst zijn door het blackface-gebeuren, d.w.z. rode lippen en oorbellen, dan zou ik er wel mee kunnen leven wanneer zwarte piet voortaan alleen nog donkergekleurd door het leven gaat, zonder die kenmerken. Ik zou het wel vervelend vinden wanneer de kleur veranderd, aangezien ik dan weer wat aan mijn neefjes uit moet leggen, en wat mij betreft het al dan niet aanwezige koloniale karakter toch al lang overgegaan is in het schoorsteen-verhaal.

Mensen die zich gekwetst voelen omdat ze herinnerd worden aan slavernij-verhalen kan ik echt niet serieus nemen. Ik ga toch ook niet zeiken over Oktoberfest omdat mijn oma en opa het moeilijk hadden in de 2e wereldoorlog? Ik sta daar compleet los van.
pi_145542503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is veronderstellende dat de meerderheid van het volk er moeite mee heeft dat deze traditie om zeep wordt geholpen. Indien dat niet zo is dan kan het zo zijn dat het volk het gedwee slikt. We zullen zien.
Punt is dat het kapen van Zwarte Piet door de xenofoben gewoon levensgevaarlijk is voor zijn voortbestaan...
pi_145542522
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:40 schreef NotYou het volgende:
vraagstaart twitterde op dinsdag 08-07-2014 om 09:17:40 Klinkt Anna Steijn niet Afrikaans genoeg voor 'n Jankpiet? Dan verander je dat toch in Anousha Zume? (via @_Sharinee) http://t.co/NbrqVbytGh reageer retweet
[ afbeelding ]
Heeft ze haar naam veranderd in een Afrikaanse naam omdat ze een Nederlandse naam racistisch vindt ofzo?
pi_145542528
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel hier toch wel want laten de klasgenootjes die hier al een paar jaar de kerstman vernachellen toch echt van multikiul afkomst zijn.: Born Again Christian of Moslim)

Maar als je zegt dat Jezus niet bestaat heb je zo'n bananenmamma wel meteen boos
pi_145542531
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:46 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wel die van mij neemt ZP bloedserieus...daar kan geen elfje tegen op

Het was vorig jaar ook niet ik wil sint zien... nee ik wil zwarte piet zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwarte Piet verdwijnt dan ook niet.
pi_145542578
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwarte Piet verdwijnt dan ook niet.
Zwarte piet wordt ongeloofwaardig gemaakt.
pi_145542597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wel hier toch wel want laten de klasgenootjes die hier al een paar jaar de kerstman vernachellen toch echt van multikiul afkomst zijn.: Born Again Christian of Moslim)

Maar als je zegt dat Jezus niet bestaat heb je zo'n bananenmamma wel meteen boos
Bij ons waren het vooral de stoere, bijdehante kindjes die dat riepen.

En het was een vrijwel volledig witte school.
pi_145542651
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:47 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat ligt er aan, mijn dochter wilde niet van haar geloof afstappen tot haar 12e jaar.
Dat lijkt mij ook weer niet gezond.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:50:42 #102
236046 NotYou
tigerblood
pi_145542665
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heeft ze haar naam veranderd in een Afrikaanse naam omdat ze een Nederlandse naam racistisch vindt ofzo?
Daar kunnen we enkel naar gissen. Dit is wat geenstijl ervan denkt:
quote:
Anousha Nzume heet trouwens eigenlijk Anna Steijn, maar in een vlaag van cholerische xenomanie besloot ze verder door het leven te gaan als exoot. Begrijpelijk. Verkoopt ook beter in de biznis van het sprekerscircuit en dagvoorzittersschap. Iedereen denkt wat spreekt die mevrouw goed Nederlands, en wat kent ze onze manieren goed. Met een naam als Nzume vergeet iedereen dat Anna Steijn zo Hollands is als Zwarte Piet.
Je suis Charlie Sheen
pi_145542716
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Punt is dat het kapen van Zwarte Piet door de xenofoben gewoon levensgevaarlijk is voor zijn voortbestaan...
Als het zo zou werken dan zouden we een fijne maatschappij hebben. Eender over wat het gaat, er zijn altijd mensen te vinden die extreme opvattingen hebben en die die op een extreme manier verkondigen. Als we alles aan die kleine groep aanpassen...

En dit alles omdat een achterlijk bimbo (Shepard, erg genoeg ook nog dezelfde naam als bij twee popculthelden :{ ) gedetacheerd werd door de UN omdat een paar Suri's klaagden. :?
#NoDAPL
pi_145542739
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Daar kunnen we enkel naar gissen. Dit is wat geenstijl ervan denkt:
[..]
Wat kansloos.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:52:16 #105
22565 asco
Los in deze tent
pi_145542758
Je zou je toch kapot schamen als een Nederlandse tijdreiziger uit de jaren 80 in dit land terecht zou komen.

En dan nog iets. Nu wordt dit dus aangepast. Concreet hebben we het dus over schmink.
Gaat te ver dus schijnbaar, moet minder.

Maar dat er pas van duizenden schapen de hals wordt overgesneden hoeft niet minder maar moeten we omarmen?

Echt. Dit Nederland, deze wereld snap ik steeds minder.
Ik ben zo blij dat ik vroeger de keuze heb gemaakt geen kinderen te willen en ik wens de kroost van mijn generatie alle succes in deze krankzinnige samenleving. :r
pi_145542780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zwarte piet wordt ongeloofwaardig gemaakt.
Want een donkere man die cadeaus door schoorstenen in heel het land schuift in een avondje, daar is niets ongeloofwaardigs aan?
pi_145542817
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
12 is inderdaad wat oud. Het is niet dat ze het dan nog geloven, rond 6 jaar is dat wel gedaan. Ze houden er nog even aan vast ondanks dat ze al lang door hebben hoe het zit. Ze vinden het te leuk om het los te laten en door nog even alsof ze het geloven. O+
#NoDAPL
pi_145542829
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat kansloos.
Van Anna Steijn Anousha Nzume, Geenstijl of van beiden?
pi_145542831
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ze is autistisch.
pi_145542857
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:52 schreef asco het volgende:
Je zou je toch kapot schamen als een Nederlandse tijdreiziger uit de jaren 80 in dit land terecht zou komen.
En dan nog iets. Nu wordt dit dus aangepast. Concreet hebben we het dus over schmink.
Gaat te ver dus schijnbaar, moet minder.
Maar dat er pas van duizenden schapen de hals wordt overgesneden hoeft niet minder maar moeten we omarmen?
Echt. Dit Nederland, deze wereld snap ik steeds minder.
Ik ben zo blij dat ik vroeger de keuze heb gemaakt geen kinderen te willen en ik wens de kroost van mijn generatie alle succes in deze krankzinnige samenleving. :r
Ben je vegetariër ?
pi_145542878
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van Anna Steijn Anousha Nzume, Geenstijl of van beiden?
Van Annie Nzume.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:54:32 #112
22565 asco
Los in deze tent
pi_145542882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ben je vegetariër ?
LUL argument. NEXT.
pi_145542905
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:54 schreef asco het volgende:
[..]
LUL argument. NEXT.
:'(
pi_145542921
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:47 schreef Disorder het volgende:
Als gekleurde mensen echt gekwetst zijn door het blackface-gebeuren, d.w.z. rode lippen en oorbellen, dan zou ik er wel mee kunnen leven wanneer zwarte piet voortaan alleen nog donkergekleurd door het leven gaat, zonder die kenmerken. Ik zou het wel vervelend vinden wanneer de kleur veranderd, aangezien ik dan weer wat aan mijn neefjes uit moet leggen, en wat mij betreft het al dan niet aanwezige koloniale karakter toch al lang overgegaan is in het schoorsteen-verhaal.
Geen van beide heeft ooit gegolden. ZP is afkomstig van de Moor. Prima toch? :)
#NoDAPL
pi_145542954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ben je vegetariër ?
Niet van die lastige vragen stellen he.
pi_145542987
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:55 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niet van die lastige vragen stellen he.
Het is schijnbaar een lastige vraag ja ...
pi_145543020
quote:
Mwah, het rookverbod - hoe beperkt ook - , de betere audiodragers en videodragers, computerspellen
en series en films zijn wel leuk. :)
Maar inderdaad, lang niet alles gaat goed, zoals te verwachten was.
#NoDAPL
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:58:33 #118
236046 NotYou
tigerblood
pi_145543064
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat kansloos.
Yep, net als opperracist quinsy en de (voorheen) criminele ghanese gelukszoeker Kno'Ledge Cesare die in zichzelf nu vooral een community leader en rapper lijkt te zien. :r

[ Bericht 8% gewijzigd door NotYou op 14-10-2014 20:04:12 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_145543072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mwah, het rookverbod - hoe beperkt ook - , de betere audiodragers en videodragers, computerspellen
en series en films zijn wel leuk. :)
Maar inderdaad, lang niet alles gaat goed, zoals te verwachten was.
Roken in de kroeg was net zo goed een traditie.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:59:34 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543111
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
nog steeds

#yolo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145543141
quote:
[..]
Eerder een slechte gewoonte die met een harde hand moest worden doorbroken. ;)
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:00:46 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543155
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
ben jij dat Quincy?
pi_145543159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
nog steeds
#yolo
Geen kroeg die je niet gemakkelijk kan mijden, dat scheelt! :)
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:01:18 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543173
quote:
[..]
Geen kroeg die je niet gemakkelijk kan mijden, dat scheelt! :)
geen enkele kroeg is niet gemakkelijk te mijden
pi_145543180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ben jij dat Quincy?
Nee, Quincy begrijpt het verschil tussen een gewoonte en een traditie niet.
#NoDAPL
pi_145543208
quote:
[..]
Zwaar maar waar
quote:
Nog nooit heeft hij ook maar gevraagd of verwezen naar de kinderen op de naastgelegen (letterlijk) zwarte school als pietjes.
Zo zwart als Piet is zelfs een Een gequadrateerde neger niet
quote:
Piet is degene met de zak en de cadeautjes... Veel intressanter dan Sint
quote:
[..]
Zwaar maar waar, bij mij gaat er gewoon een oude Aart staartjes intocht op de laptop
quote:
Die kleine van mij heeft nog nooit verwezen naar een ouder of kind op de naastgelegen (letterlijk) zwarte school (98%) als een zwarte piet.
Want zo zwart als Piet is zelfs een gequadrateerde bosneger niet
quote:
Verdorie Piet was een stuk belangrijker. Die had de nootjes de zak de kadoootjes en de roe. OK die ouwe geeft de orders , maar Zwartre Piet moet je hebben voor strooigoed

quote:
Misschien moet je volwassen zijn om zo te denken maar een kind kan het wel degelijk voelen.
In ieder geval om het zo te verwoorden. Daarom zijn mensen zo fel..
Al 3 jaar lang 'savond met de kleine op schoot sinterklaas journaal kijken
Jeugdherrineringen worden kapot gemakt omdat we racisten zouden zijn . Wij waren racist, als kind onze ouders om ons daarmee op te voeden etc.

Wel Quinsy.. Slaven waren meestal criminelen verkocht door hun eigen volk.... Crimineel ben je inderdaad
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:02:18 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543210
technisch gezien is Piet zwart schilderen is de gewoonte

dat het een neger moet zijn staat nergens
pi_145543211
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen enkele kroeg is niet gemakkelijk te mijden
Als je met een groep mensen gaat stappen en er zit 1 roker in die groep dan heeft die nu geen poot om op te staan, succes daarmee als je wel overal mag roken.
#NoDAPL
pi_145543253
quote:

Een traditie die nog veel ouder is dan die van Sinterklaas, maar die door mensen als B_v_L vakkundig de nek is omgedraaid.

BramvanLoon is trouwens elfletterig.
pi_145543257
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het zo zou werken dan zouden we een fijne maatschappij hebben.
Erg fijn vind ik die tokkies en xenofoben inderdaad niet. Jij wel?

quote:
Eender over wat het gaat, er zijn altijd mensen te vinden die extreme opvattingen hebben en die die op een extreme manier verkondigen.
Klopt en wanneer die hiervoor een onschuldige kindervriend kapen kan er een probleem ontstaan. Met Zwarte Piet is niets mis, wanneer Zwarte Piet het boegbeeld wordt voor de PVV ontstaat er wel een probleem, snap je dat?

quote:
Als we alles aan die kleine groep aanpassen...
En dit alles omdat een achterlijk bimbo (Shepard, erg genoeg ook nog dezelfde naam als bij twee popculthelden :{ ) gedetacheerd werd door de UN omdat een paar Suri's klaagden. :?
Nee, je snapt het niet. Het wordt hooguit aangepast omdat door PVV, GS etc Zwarte Piet wel racistisch dreigt te worden. Hun en jouw hysterische reacties zijn precies wat Quinsy wil. In alle achterlijkheid zo'n mafkees zijn zin geven...
pi_145543262
quote:

[..]
Nederland is tot een verwijfd rubberentegellandje zonder ruggegraat en dat zijn oren naar schreeuwende trollen laat hangen, verworden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145543264
quote:

[..]

Sinds mensheugenis gingen roken en kroegtijgeren hand in hand. Twee handen op een buik. Een match made in heaven.

En toen moesten die zeurpieten er een einde aan maken.

Maar goed, ik heb mij er bij neergelegd.
pi_145543274
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:02 schreef sp3c het volgende:
technisch gezien is Piet zwart schilderen is de gewoonte
dat het een neger moet zijn staat nergens
Een geschilderde blanke werkt nou eenmaal harder ;)
Bovendien vermindert het de kans dat ie er met de zak vandoor gaat... als blanke loop je namelijk niet hard genoeg
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:04:05 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je met een groep mensen gaat stappen en er zit 1 roker in die groep dan heeft die nu geen poot om op te staan, succes daarmee als je wel overal mag roken.
als je met een groep mensen gaat stappen waarvan 1 rookt dan kwam je in de jaren 80 ook uit in rookvrije horeca ... moest je wel wat beter zoeken dan nu idd maar het bestond wel

was alleen niet zoveel vraag naar
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:05:12 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Een geschilderde blanke werkt nou eenmaal harder ;)
Bovendien vermindert het de kans dat ie er met de zak vandoor gaat... als blanke loop je namelijk niet hard genoeg
denk je serieus dat alle zwarte pieten blank zijn???

ow my ... :')
pi_145543336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een traditie die nog veel ouder is dan die van Sinterklaas, maar die door mensen als B_v_L vakkundig de nek is omgedraaid.
Grappig hoe de nicotinejunkies reageren als het hierover gaat. :)

quote:
BramvanLoon is trouwens elfletterig.
Ik vind het grappig dat jij dat denkt maar het is niet zo. Wij zijn twee verschillende mensen.
#NoDAPL
pi_145543381
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sinds mensheugenis gingen roken en kroegtijgeren hand in hand. Twee handen op een buik. Een match made in heaven.
En toen moesten die zeurpieten er een einde aan maken.
Maar goed, ik heb mij er bij neergelegd.
Gelukkig maar, je hebt er alleen jezelf mee als je je daarover blijft opwinden. ;)
#NoDAPL
pi_145543388
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het grappig dat jij dat denkt maar het is niet zo. Wij zijn twee verschillende mensen.
Jij vindt een hoop grappig, maar je humordetector is een beetje kapot.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:06:42 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543394
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
ook niet geheel onlogisch als je erover nadenkt
pi_145543430
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je met een groep mensen gaat stappen waarvan 1 rookt dan kwam je in de jaren 80 ook uit in rookvrije horeca ... moest je wel wat beter zoeken dan nu idd maar het bestond wel
was alleen niet zoveel vraag naar
Rokers kunnen vrij drammerig zijn aangezien ze nogal sterk gemotiveerd zijn om hun verslavingsgedrag te kunnen voortzetten. Een paar uur niet roken is voor veel rokers best wel een opgave.
#NoDAPL
pi_145543440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gelukkig maar, je hebt er alleen jezelf mee als je je daarover blijft opwinden. ;)
Het is alleen jammer dat de ironie je ontgaat.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:08:19 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543464
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Rokers kunnen vrij drammerig zijn aangezien ze nogal sterk gemotiveerd zijn om hun verslavingsgedrag te kunnen voortzetten. Een paar uur niet roken is voor veel rokers best wel een opgave.
iedereen kan vrij drammerig zijn

jij bent het ook
pi_145543487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ook niet geheel onlogisch als je erover nadenkt
Vanuit hun verslaving bezien niet, ik ben desalniettemin blij dat het gezonde verstand het een beetje heeft gewonnen bij de politici. Het is op de lange termijn voor iedereen beter als je op bepaalde plaatsen niet mag roken. Ik zou graag zien dat het wordt uitgebreid (parken, terrassen, stransen, ...) maar dat is een discussie voor elders.
#NoDAPL
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:08:54 #144
236046 NotYou
tigerblood
pi_145543493
Er valt op zich nog iets voor te zeggen dat er ook aanbod van rookvrije kroegen zou moeten zijn voor wie daar behoefte aan heeft, maar of dat er ook zou zijn zonder dit verbod? Niet tot amper, gok ik. Zou dat misschien een reden hebben? :?
Je suis Charlie Sheen
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:09:19 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543506
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vanuit hun verslaving bezien niet, ik ben desalniettemin blij dat het gezonde verstand het een beetje heeft gewonnen bij de politici. Het is op de lange termijn voor iedereen beter als je op bepaalde plaatsen niet mag roken. Ik zou graag zien dat het wordt uitgebreid (parken, terrassen, stransen, ...) maar dat is een discussie voor elders.
nee het is logisch dat mensen reageren op een onderwerp dat hun aanspreekt, meer is het niet
pi_145543509
Passief meeroken is alleen schadelijk als je dat pakweg langdurig 40 uur per week doet. Dus alhoewel ik het rookverbod fijn vind, is het vanuit de klant gezien eigenlijk een vorm van betutteling, wat betekent dat het eigenlijk ook alleen te rechtvaardigen is vanuit de gezondheid van het personeel.
pi_145543512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedereen kan vrij drammerig zijn
jij bent het ook
Ja, alleen ben ik meestal niet zo sterk gemotiveerd als dat een roker dat is wanneer hij een paar uur niet kan roken. ;)
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:10:08 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543542
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, alleen ben ik meestal niet zo sterk gemotiveerd als dat een roker dat is wanneer hij een paar uur niet kan roken. ;)
verzonnen verhalen :')

je kunt gewoon buiten roken
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:10:24 #149
236046 NotYou
tigerblood
pi_145543555
quote:
[..]
als dat
_O_
Je suis Charlie Sheen
pi_145543557
Die anti zwarte piet mensen kunnen de tering krijgen. Hier gaan we gewoon als zwarte piet over straat.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:10:47 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:10 schreef hafcfan het volgende:
Die anti zwarte piet mensen kunnen de tering krijgen. Hier gaan we gewoon als zwarte piet over straat.
bluf
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:11:20 #152
236046 NotYou
tigerblood
pi_145543599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:10 schreef hafcfan het volgende:
En terecht, die mensen zijn echt niet serieus te nemen. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_145543657
quote:

[..]

Het is natuurlijk wel grappig dat jij geen moeite hebt met het verbieden van een traditie als je zelf tegen bent.

En er was in 2008 geen meerderheid voor een verbod.

Een minderheid heeft die traditie voor ons verpest!
pi_145543666
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
En om hoeveel mensen gaat het? 1 op de 50 misschien :') . Die kunnen je toch niks maken.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:12:53 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543687
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
dat ook natuurlijk

maar van al die pietervrinden die ik ken zijn er maar weinig die daadwerkelijk de zwarte piet uithangen op 5 december

maar 'we' gaan gewoon als zwarte piet hoor
pi_145543690
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:09 schreef Igen het volgende:
Passief meeroken is alleen schadelijk als je dat pakweg langdurig 40 uur per week doet.
Staaf dat eens? Het is een feit dat ook kort meeroken DNA-mutaties veroorzaakt in je longweefsel en dat is Russische roulette. Je weet wel: de normale verdeling. De een heeft enorm veel geluk, de ander enorm veel pech en de meeste mensen komen rond het gemiddelde uit. Het vergt maar een paar verkeerde mutaties op de verkeerde plaats om kanker te krijgen. Aangezien dat 1 op X keer gebeurt is de kans klein dat je de lul bent als je bijv. een paar uur per week meerookt maar je kan er ook pech mee hebben.
Maar goed, daarnaast zijn er meer goede redenen. Als je toevallig luchtwegklachten hebt of erg sterke allergische reacties hebt dan is meeroken heel erg vervelend, dan praten we over heel wat meer dan alleen de stank en de blauwe walm. ;)
#NoDAPL
pi_145543770
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel grappig dat jij geen moeite hebt met het verbieden van een traditie als je zelf tegen bent.
Ik ontken niet dat ik net zoals de meeste mensen enigszins subjectief kan zijn.
Alleen is er wel een belangrijk verschil tussen roken en ZP. Met roken beschadig je andere mensen, met ZP doe je niemand kwaad.
#NoDAPL
pi_145543777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ook natuurlijk
maar van al die pietervrinden die ik ken zijn er maar weinig die daadwerkelijk de zwarte piet uithangen op 5 december
maar 'we' gaan gewoon als zwarte piet hoor
Ik wel. Krijg er geld voor.
pi_145543818
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat ik net zoals de meeste mensen enigszins subjectief kan zijn.
Alleen is er wel een belangrijk verschil tussen roken en ZP. Met roken beschadig je andere mensen, met ZP doe je niemand kwaad.
Nou, blijkbaar doe je bepaalde mensen daar wel kwaad mee.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:16:23 #160
236046 NotYou
tigerblood
pi_145543824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef hafcfan het volgende:
[..]
En om hoeveel mensen gaat het? 1 op de 50 misschien :') . Die kunnen je toch niks maken.
Ik had het vooral over de initiatiefnemers. Wellicht dat er ergens in dit land iemand anders rondloopt met prima, valide bezwaren tegen zwarte piet maar deze mensen hebben gewoon problemen met zichzelf. Laat ze daar lekker aan gaan werken, het liefst zonder ons - of kinderen die eens een keer een pleziertje hebben - daarmee lastig te vallen. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:16:29 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543830
naja het argument tegen zwarte piet is racisme, slavernij, negers die voor piet uitgemaakt worden

dan beschadig je ook gewoon mensen

geen goed argument verder maar toch
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:17:09 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:15 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik wel. Krijg er geld voor.
netjes :Y

mijn familie betaald er nooit voor, die wijzen gewoon iemand aan :')

hollandse negers :')
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:18:28 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543921
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik had het vooral over de initiatiefnemers. Wellicht dat er ergens in dit land iemand anders rondloopt met prima, valide bezwaren tegen zwarte piet maar deze mensen hebben gewoon problemen met zichzelf. Laat ze daar lekker aan gaan werken, het liefst zonder ons - of kinderen die eens een keer een pleziertje hebben - daarmee lastig te vallen. ^O^
naja het slavernij argument vind ik een prima argument, dat kun je gewoon aanpassen zonder piet paars te maken

alles wat daarna kwam is wmb bullshit, klagen om het klagen

dat moet gewoon klaar zijn een keer
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:19:01 #164
236046 NotYou
tigerblood
pi_145543946
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:16 schreef sp3c het volgende:
naja het argument tegen zwarte piet is racisme, slavernij, negers die voor piet uitgemaakt worden
dan beschadig je ook gewoon mensen
geen goed argument verder maar toch
Je kunt een neger ook voor drol uitschelden, die zijn doorgaans ook donker van kleur. Gaan we drollen nu verbieden of niet verteerbare kleurstof door het al het eten verplichten om drollen minder racistisch te kleuren?
Je suis Charlie Sheen
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:19:35 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543967
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je kunt een neger ook voor drol uitschelden, die zijn doorgaans ook donker van kleur. Gaan we drollen nu verbieden of niet verteerbare kleurstof door het al het eten verplichten om drollen minder racistisch te kleuren?
ja ik zei al dat het geen goed argument is

dat is het bij roken ook niet want je kiest er zelf voor om er tussen te gaan zitten
pi_145543978
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar doe je bepaalde mensen daar wel kwaad mee.
Als die mensen echt gekwetst zouden zijn en ons gedrag met ZP zou daar een reden voor zijn dan zou ik de eerste zijn om te pleiten voor een gesprek met hen waarin we de geschiedenis van ZP uitleggen. Ik heb echter de indruk dat wij er niet zoveel mee te maken hebben en dat zij voor een gebrek aan succes in hun leven een externe oorzaak zoeken.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:20:21 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145543998
daarnaast moeten mensen maar weer eens wat harder worden

dat je je beledigd voelt is vervelend maar dat wil nog niet direct zeggen dat mensen je lopen te beledigen
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:21:17 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145544033
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als die mensen echt gekwetst zouden zijn en ons gedrag met ZP zou daar een reden voor zijn dan zou ik de eerste zijn om te pleiten voor een gesprek met hen waarin we de geschiedenis van ZP uitleggen. Ik heb echter de indruk dat wij er niet zoveel mee te maken hebben en dat zij voor een gebrek aan succes in hun leven een externe oorzaak zoeken.
ja want figuren als Prem hebben geen succes in hun leven ...
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:21:35 #169
236046 NotYou
tigerblood
pi_145544047
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja het slavernij argument vind ik een prima argument, dat kun je gewoon aanpassen zonder piet paars te maken
alles wat daarna kwam is wmb bullshit, klagen om het klagen
dat moet gewoon klaar zijn een keer
Zwarte piet is al jaren de held van het verhaal, die grappige/stoere dingen doet, snoepgoed uitdeelt en op tv/in verhalen niet zelden de dag redt. Slavernij? Negatief? Hoe dan?
Je suis Charlie Sheen
pi_145544080
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Voor de familie doen wij het niet meer. :P
Ik doe het altijd bij ons in het dorp. En dan een beetje door het centrum lopen. :D
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:23:03 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145544107
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zwarte piet is al jaren de held van het verhaal, die grappige/stoere dingen doet, snoepgoed uitdeelt en op tv/in verhalen niet zelden de dag redt. Slavernij? Negatief? Hoe dan?
de zwarte als knecht van de witte

ik snap dat dat gevoelig ligt in bepaalde kringen ... als de held van het verhaal heb ik hem nooit gezien maar ik ben er dan ook al ruim 25 meer zo mee bezig dus dat zal ik aannemen van je
pi_145544121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Wat sp3c al zegt: het is geen sterk argument, maar dat zijn argumenten voor een algeheel rookverbod ook niet.
pi_145544135
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want figuren als Prem hebben geen succes in hun leven ...
Succes is betrekkelijk maar Prem is natuurlijk nogal een extreem geval, die man was al radicaal toen hij nog luiers droeg. :)
#NoDAPL
pi_145544177
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Wat sp3c al zegt: het is geen sterk argument, maar dat zijn argumenten voor een algeheel rookverbod ook niet.
Gezondheidswinst, medewerkers met allergische klachten die daar kunnen werken, comfortabeler voor de rest. Wat is daar niet sterk aan? Serieus.
#NoDAPL
pi_145544184
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Succes is betrekkelijk maar Prem is natuurlijk nogal een extreem geval, die man was al radicaal toen hij nog luiers droeg. :)
Kluivert, Glennis Grace.

Niet bepaald faalhazen.
pi_145544261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gezondheidswinst, medewerkers met allergische klachten die daar kunnen werken. Wat is daar niet sterk aan? Serieus.
Let op het gebruik van het woord algeheel.

Er is geen keuzevrijheid. Dat is nog een stuk extremer dat wat er met ZP staat te gebeuren. Die verdwijnt tenminste niet in z'n geheel.
pi_145544272
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kluivert, Glennis Grace.
Niet bepaald faalhazen.
Zij zijn inderdaad geen faalhazen.
#NoDAPL
pi_145544329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Staaf dat eens? Het is een feit dat ook kort meeroken DNA-mutaties veroorzaakt in je longweefsel en dat is Russische roulette. Je weet wel: de normale verdeling. De een heeft enorm veel geluk, de ander enorm veel pech en de meeste mensen komen rond het gemiddelde uit. Het vergt maar een paar verkeerde mutaties op de verkeerde plaats om kanker te krijgen. Aangezien dat 1 op X keer gebeurt is de kans klein dat je de lul bent als je bijv. een paar uur per week meerookt maar je kan er ook pech mee hebben.
Maar goed, daarnaast zijn er meer goede redenen. Als je toevallig luchtwegklachten hebt of erg sterke allergische reacties hebt dan is meeroken heel erg vervelend, dan praten we over heel wat meer dan alleen de stank en de blauwe walm. ;)
http://www.surgeongeneral.gov/library/reports/

Hun meta-onderzoek stelt dat er geen 'safe level' is, gebaseerd op hun begrip van de werkingsmechanismen, maar significante bewijzen zijn alleen gevonden voor mensen die langdurig passief meeroken, bijv. in een gezin met een roker of in een werksituatie waar gerookt wordt.

Rationeel gezien ben ik daarom tegen. Ik wil ook zwarte piet kunnen vieren, al voelen zich sommigen daardoor gekwetst. Ik wil ook vuurwerk kunnen afsteken, ook al vinden anderen het vervelend dat er lawaai is en dat ze extra risico op m.n. oogletsel lopen door met oud en nieuw naar buiten te gaan. Als ik dat vind, dan zou ik het ook moeten accepteren als anderen graag roken in de kroeg en ik daarvoor een beetje ongemak en een nauwelijks meetbaar gezondheidsrisico moet incasseren.

(Dit even afgezien van het recht op een veilige werkplek)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2014 20:29:34 ]
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:29:05 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_145544330
/sidenote

Er leven trouwens nog zo'n 30-40 miljoen mensen wereldwijd in slavernij.

http://www.globalslaveryindex.org/findings/#rankings
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_145544334
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kluivert, Glennis Grace.
Niet bepaald faalhazen.
Kluivert is een moordenaar
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:45:14 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145545121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:29 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Kluivert is een moordenaar
1 een keer dood of moest hij het nog 4 of 5 keer proberen?
pi_145545133
pi_145546163
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hollanders en gratis _O_
Nog zo'n mooie traditie die behouden moet blijven.
pi_145546238
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:29 schreef Perrin het volgende:
/sidenote
Er leven trouwens nog zo'n 30-40 miljoen mensen wereldwijd in slavernij.
http://www.globalslaveryindex.org/findings/#rankings
Allemaal zwarte pietjes O+
pi_145546519
Ik heb verschillende malen ZP gespeeld. Ooit ben ik zelfs de knecht geweest van de echt Sint aka Bram vd Vlugt.

En ik moet bekennen dat ik zou bedanken voor een rol als gele Piet.
pi_145546534
quote:
Nee, dat kan niet
pi_145546656
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet
Oké man.
pi_145546775
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:11 schreef KoosVogels het volgende:
Ooit ben ik zelfs de knecht geweest van de echt Sint aka Bram vd Vlugt.

De enige echte Sint is Adrie van Oorschot. Gaarne niet onze mooie traditie proberen te veranderen.
pi_145546799
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké man.
De pietitie met 2 miljoen likes staat daar niet, dus dan is er voor dit kansloze initiatief met 6000 likes :') helemaal geen plaats.
pi_145546854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De enige echte Sint is Adrie van Oorschot. Gaarne niet onze mooie traditie proberen te veranderen.
Sorry, ik ben nog net geen 100.
pi_145546886
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De pietitie met 2 miljoen likes staat daar niet, dus dan is er voor dit kansloze initiatief met 6000 likes :') helemaal geen plaats.
Oké man.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:19:31 #193
236046 NotYou
tigerblood
pi_145546964

quote:
Scholen vrezen verwarring kinderen door nieuwe Piet

Gouda, dat de intocht van Sinterklaas dit jaar organiseert, heeft besloten om twee nieuwe Pieten te introduceren. Het gaat om Kaas-Piet en Stroopwafel-Piet. Maar scholen vrezen dat kinderen daardoor in de war raken.
:N
Je suis Charlie Sheen
pi_145547066
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:19 schreef NotYou het volgende:
[ link | afbeelding ]

[..]

Ik verwacht dat zelfmoord onder kleuters flink zal stijgen.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:24:39 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145547216
quote:
[ afbeelding ]
[..]
ik vind die witte super verdacht

apart gevoel
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:25:43 #196
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145547267
quote:
...
anton.m@nationaalsocialisme.nl. Een duidelijke verwijzing naar 'landverrader' Anton Mussert.
...
Daarvoor kreeg hij in 1946, een jaar na het einde van de oorlog, de doodstraf. Op 7 mei dat jaar werd Mussert op de Waalsdorper Vlakte bij Den Haag geëxecuteerd.

Nog redelijk leesbaar ook, met (bijna) correcte interpunctie en zonder de kenmerkende "!!1!1"'s. Studentengrap?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:26:15 #197
236046 NotYou
tigerblood
pi_145547295
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verwacht dat zelfmoord onder kleuters flink zal stijgen.
SPOILER

Dit heeft met het Sinterklaasfeest toch niets meer te maken? :N Nouja, staat Gouda ook eens om iets anders bekend dan de kaas en het marokkanenprobleem. Kutstad/bestuur. -O-
Je suis Charlie Sheen
pi_145547358
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

apart gevoel
Vermoedelijk een echte 'kindervriend'.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:48:09 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145548376
maar zijn dit nu die roetpieten?

ik zie er nu alleen maar meer een neger in :')
en wtf is een kaaspiet nou weer??
pi_145548429
trieste jankapen

een week geleden nam ik het nog voor ze op
pi_145548514
quote:
De misdaadverslaggever, die de doodsbedreiging op Twitter plaatste, reageert laconiek. 'Dit soort mailtjes krijg je dus als je het waagt om iets over #zwartepiet te zeggen ...
Zwarte Piet is het boegbeeld van monocultureel Nederland en extreemrechts geworden.
Het gaat eigenlijk om het verzet tegen buitenlanders. En uit traditie uiten sommigen zich agressief.
pi_145548528
Dus nu zijn we ook van de gouden koets verlost, of worden de afbeeldingen daarop iig aangepast? Dat lijkt me overigens meer iets om tegen te ageren dan tegen zwarte piet (vooral in het kader van slavernij).

pi_145548541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:48 schreef sp3c het volgende:
maar zijn dit nu die roetpieten?
ik zie er nu alleen maar meer een neger in :')
en wtf is een kaaspiet nou weer??
kaaskop, geel geschminkt ?
pi_145548657
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zwarte Piet is de vijand van multicultureel Nederland en extreem links geworden.
Het gaat eigenlijk om het verzet tegen Nederlandse tradities. En uit een vals gevoel van morele superioriteit uiten sommigen zich agressief.
pi_145548885
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
apart gevoel
Die witte is beslist scary! :Y

Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:57:38 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145548908
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
kaaskop, geel geschminkt ?
ja maar waarom in godsnaam

wtf moet het voorstellen?

een chinees?
een man van kaas?

waarom in godsnaam een kaaspiet?

krijgen we ook delfst blauw piet?
pi_145549008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar waarom in godsnaam
wtf moet het voorstellen?
een chinees?
een man van kaas?
waarom in godsnaam een kaaspiet?
Wel een stroopwafelpiet met een ruitjespatroon over zijn gezicht geschminkt. En ik maak potver niet eens een grapje, ben bloedserieus! :'(
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:59:28 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145549018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:51 schreef Tayu het volgende:
Dus nu zijn we ook van de gouden koets verlost, of worden de afbeeldingen daarop iig aangepast? Dat lijkt me overigens meer iets om tegen te ageren dan tegen zwarte piet (vooral in het kader van slavernij).
[ afbeelding ]
nee en we gaan de geschiedenisboeken ook niet verbranden omdat daar soms wat vervelende plaatjes instaan
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:59:54 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145549040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:59 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wel een stroopwafelpiet met een ruitjespatroon over zijn gezicht geschminkt. En ik maak potver niet eens een grapje, ben bloedserieus! :'(
ik heb gewoon geen commentaar
pi_145549063
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee en we gaan de geschiedenisboeken ook niet verbranden omdat daar soms wat vervelende plaatjes instaan
Dan is er ook geen reden om zwarte piet te verdonkeremanen.
pi_145549077
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:57 schreef sp3c het volgende:

Goed idee !!!
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:00:59 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145549110
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dan is er ook geen reden om zwarte piet te verdonkeremanen.
geen hele goede iig
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:01:28 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145549133
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Goed idee !!!
nee :')

man

nee :')
  Forum Admin dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:02:29 #214
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145549199
Een neger kan zijn huidskleur er ook niet afwassen, zwarte piet die, blijkbaar volgens sommigen, door moet gaan voor neger, kan dat dus ook niet. Slotje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_145549331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:59 schreef sp3c het volgende:

Geschiedenisboeken verbranden doen we idd niet.
(Strip)boeken aanpassen/veranderen doe we wel geregeld als daar plaatjes in staan die we nu als ongewenst betitelen.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:05:12 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145549383
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
(Strip)boeken aanpassen/veranderen doe we wel geregeld als daar plaatjes in staan die we nu als ongewenst betitelen.
ik denk dat we de gouden koets meer in de categorie geschiedenisboeken kunnen plaatsen
pi_145549427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gaan we de gouden koets nu ook van andere plaatjes voorzien?
pi_145549449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat we de gouden koets meer in de categorie geschiedenisboeken kunnen plaatsen
Die we van andere plaatjes kunnen voorzien :D
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:07:44 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145549544
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:06 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die we van andere plaatjes kunnen voorzien :D
gewoon ajax erop als ze straks 5 keer op rij kampioen zijn

hahaaaa

rotterdam :')
pi_145549597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon ajax erop als ze straks 5 keer op rij kampioen zijn
hahaaaa
rotterdam :')
>:)
pi_145549612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:05 schreef sp3c het volgende:

Die zal tzt ook wel aangepast gaan worden.
Net zoals er zoveel wordt aangepast en die historische beelden kun je dan weer terugzien in geschiedenisboekjes.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:09:38 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145549673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Net zoals er zoveel wordt aangepast en die historische beelden kun je dan weer terugzien in geschiedenisboekjes.
op een gegeven moment gaat hij naar een museum maar je bent niet wijs als je denkt dat de gouden koets aangepast gaat worden
pi_145549675
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:54 schreef 16meter het volgende:
[..]
maak je point in eigen woorden en onder eigen naam.
citaten vervalsen bedrog
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:09:52 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145549682
geloof je zelf toch niet :')
pi_145549685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:05 schreef Tayu het volgende:

Gaan we de gouden koets nu ook van andere plaatjes voorzien?
Nu niet, maar dat zal ongetwijfeld gaan gebeuren.
Don't care tbh.
pi_145549700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Maar die plaatjes in boekjes worden ook weer aangepast... kortom: ook de geschiedenis is een tijdsbeeld van het heden.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:12:40 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145549848
ik had sowieso verwacht dat big willie het ding met pensioen zou doen samen met zijn moeder

was een mooi moment geweest maar misschien is het gewoon heel lekker touren in die slavenwaggie
pi_145550077
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:10 schreef Tayu het volgende:

Maar die plaatjes in boekjes worden ook weer aangepast... kortom: ook de geschiedenis is een tijdsbeeld van het heden.
Neuh. In geschedenisboekjes staan waarheidsgetrouwe beelden uit een bepaalde tijd. Daarvoor is het een geschiedenisboek om een tijdsbeeld uit het verleden te krijgen. Genoeg beelden van slaven in geschiedenisboeken, maar dat soort afbeeldingen op nieuwe producten/zaken afbeelden doen we niet meer.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:20:00 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145550230
de gouden koets kun je moeilijk een nieuw product noemen

zwarte piet ook niet, shit is gewoon wat het is en mensen moeten niet altijd zo godsongelooflijk moeilijk willen doen over alles
pi_145550529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:20 schreef sp3c het volgende:
de gouden koets kun je moeilijk een nieuw product noemen
zwarte piet ook niet, shit is gewoon wat het is en mensen moeten niet altijd zo godsongelooflijk moeilijk willen doen over alles
Als het aan mij lag dan rookte Lucky Luke nog (ipv die achterlijke grasspriet) en dan mochten vrouwen nog steeds niet stemmen, maar ja....altijd wel iemand die mooie tradities wil veranderen. Je kunt niet alles hebben. You win some and you lose some. That's life.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:27:50 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145550622
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als het aan mij lag dan rookte Lucky Luke nog (ipv die achterlijke grasspriet) en dan mochten vrouwen nog steeds niet stemmen, maar ja....altijd wel iemand die mooie tradities wil veranderen. Je kunt niet alles hebben. You win some and you lose some. That's life.
lucky luke zou idd prima kunnen roken nog, das aan de tekenaar/schrijver lijkt me

het is niet alsof roken verboden is ofzo
pi_145550867
quote:
[ afbeelding ]
[..]
Hebben ze er ook een verhaal bij? Als een kind vraagt waarom die kaas-piet of stroopwafel-piet er zo gek uitziet, wat zeg je dan?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:34:49 #233
236046 NotYou
tigerblood
pi_145550947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
op een gegeven moment gaat hij naar een museum maar je bent niet wijs als je denkt dat de gouden koets aangepast gaat worden
En toch denk ik dat, dat het overgrote merendeel van het volk geen ruk zou interesseren. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_145551017
Over dat plaatje op de gouden koets is al een hele discussie in de politiek geweest, met als conclusie:

"We gaan niet de geschiedenis herschrijven door de Gouden Koets te vernielen"
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:36:48 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145551028
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
En toch denk ik dat, dat het overgrote merendeel van het volk geen ruk zou interesseren. ^O^
dat geld voor nagenoeg alles

als zwarte piet paarse knoflook en kaneel piet is geworden haalt 90% van de mensen er na 2 of 3 keer ook de schouders voor op

wil niet zeggen dat je het maar moet veranderen
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:37:40 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145551075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:36 schreef Igen het volgende:
Over dat plaatje op de gouden koets is al een hele discussie in de politiek geweest, met als conclusie:
ha!

ik zei het toch :P
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:39:46 #237
236046 NotYou
tigerblood
pi_145551162
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat geld voor nagenoeg alles
als zwarte piet paarse knoflook en kaneel piet is geworden haalt 90% van de mensen er na 2 of 3 keer ook de schouders voor op
wil niet zeggen dat je het maar moet veranderen
Ik denk dat het feest qua belang in dat geval vrij rap vervangen zou zijn door het Amerikaanse Kerstmis. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_145551186
quote:
Ik wil ook helemaal niets vernielen :D Zelfs de gouden koets niet. En ook zwarte piet
wil ik niet met een stroopwafelijzer mishandelen. :N
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:40:16 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145551187
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk dat het feest qua belang in dat geval vrij rap vervangen zou zijn door het Amerikaanse Kerstmis. :')
ik zie dat niet werken in Nederland
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:40:24 #240
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145551193
Prima stuk van Frits Wester.

quote:
Kom niet aan Zwarte Piet

Meestal houd ik mij als politiek commentator publiekelijk op de vlakte als het gaat om wat ikzelf precies van een kwestie vind. Ik leg uit hoe het zit, wat de gevolgen zijn, hoe iets af gaat lopen, wie waar verantwoordelijk voor is, of iemand het wel of niet slim gedaan heeft en ga zo maar door. Kortom: alles wat met het proces te maken heeft. Maar er komen soms onderwerpen voorbij waarbij je wel gedwongen wordt om zelf ook je mening te geven. Gewoon omdat iedereen er iets van vindt.

Zo'n onderwerp is de hele discussie over Zwarte Piet. Op zich knap hoe de tegenstanders van dit fenomeen het issue op de maatschappelijke agenda hebben gekregen. Maar zo langzamerhand heb ik mijn buik redelijk vol van de hele discussie. Ik snap werkelijk niet waar we ons zo druk over maken. Ik snap het gewoon niet en misschien wil ik het ook wel niet snappen. Zo, dat is er vast uit.

Nu kan ik een hele verhandeling houden over de herkomst van ons sinterklaasfeest. Over de wijze hoe een Germaans feest rondom Wodan op zijn vliegende, witte paard langzaam werd verweven met christelijke gebruiken en symbolen. Over zijn zwart gemaakte beschermers en over al die andere overeenkomsten met onze huidige Sinterklaas. Maar daar staat het internet al bol van. Nee, ik hou het even gewoon heel simpel bij mijn goede vriend Jurs.

Jurs komt van Curaçao, en is heel donker. Ook op dit voormalige slaveneiland bij uitstek wordt het sinterklaasfeest uitbundig gevierd. Toen Jurs klein was, had hij samen met zijn vriendjes maar één grote wens. Later wilden ook zij zwarte piet worden. Sinterklaas interesseerde ze maar weinig, nee Zwarte Piet was hun held. Die kon tenslotte allemaal stoere dingen.

En zo denkt Jurs er nog steeds over. Kom niet aan Zwarte Piet, zijn jeugdidool. Toen Jurs mij dit vertelde, voelde ik mij vrij en opgelucht. Als hij geen probleem met Zwarte Piet heeft, waarom zou ik dan ook niet gewoon zeggen wat ik ervan vind. Waarom zou ik mij dan nog in allerlei politiek correcte bochten wringen, met historische verhandelingen en niet gemeend begrip voor de tegenstanders. Klaar, over, uit: Zwarte Piet of de bruine variant moet gewoon blijven. Ik ben zelf vrijwel jaarlijks zwarte piet en ben ook absoluut van plan dat te blijven.

Samen met Jurs

Voor mij geen groen of paars en al helemaal geen gele kaaspiet. Welke verwrongen geest in Gouda heeft die laatste variant bedacht? Een Piet met een kaaskop. Nu zal ik echt niet gaan zeuren over het feit dat 'kaaskop' een scheldnaam is om Hollanders aan te duiden (zie Van Dale), dat vooral veel door Belgen werd en wordt gebruikt, en dat ik mij nu weer beledigd voel. Nee, gewoon omdat het te gezocht en te flauw voor woorden is.

Hebben we nu echt niets beters te doen met zijn allen dan een leuke traditie zo gekunsteld te misvormen? Tradities ontwikkelen zich in eeuwen en verander je echt niet zomaar in een vergadering. Dat geldt ook voor de bijbehorende liedjes. Piet mag geen knecht meer heten en Sinterklaas is nu zeker ineens zijn leidinggevende. Ammehoela!

Maar ondanks deze - voor mijn doen behoorlijke - tirade, vrees ik dat de Zwarte Pieten-discussie ook in de Tweede Kamer gevoerd gaat worden. Ook daar hebben ze zeker niets beters te doen. Want wat moet het presidium van de Kamer (zeg maar het bestuur) nu met het jaarlijkse sinterklaasfeest voor de kinderen van het personeel? Mogen de Pieten in het huis van democratie nog wel zwart zijn, nu heel Nederland er over discussieert met verhitte voor- en tegenstanders?

Ik wens voorzitter Anouchka van Miltenburg veel succes. Wat er ook besloten wordt, één ding weet ik zeker Anouchka: jij krijgt na uitkomst de zwarte piet. Of mag ik dat ook al niet meer zeggen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:42:22 #241
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145551274
Worden nu alle BNNers bedreigd?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_145551437
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:40 schreef Mani89 het volgende:
Prima stuk van Frits Wester.
[..]
quote:
Ik snap het gewoon niet en misschien wil ik het ook wel niet snappen.
Duidelijk.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:46:38 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145551454
Frits Wester heeft gewoon gelijk zoals altijd

hij stipt ook een mooi punt aan waar de propieten van geenstijl graag aan voorbijgaan
Sint en Piet zijn geen exclusief dingetje van den blanke Hollander

het is ook op de Antillen en ook in Suriname een volksfeestje voor kindertjes

waarom zouden de zwartjes er dan ook niet hun zegje erover mogen doen?

zolang het bij een felle minderheid blijft kunnen we het gewoon negeren verder maar het moet wel gewoon kunnen
pi_145551475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:46 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk.
Ja idd. Wat er "prima" aan dat stuk is, is mij ook een raadsel. Wellicht was de poster het eens met de boodschap, een andere verklaring zie ik niet.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:48:29 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145551542
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja idd. Wat er "prima" aan dat stuk is, is mij ook een raadsel. Wellicht was de poster het eens met de boodschap, een andere verklaring zie ik niet.
het is gewoon een prima stuk

wat is er mis mee volgens jou?
pi_145551546
quote:
De gouden koets vernielen is niks de geschiedenis herschrijven.
Dit kun je pas zeggen als iemand een andere versie dan algemeen aanvaard is op een geschiedenisitem maakt. In geschreven woord of in film.
pi_145551564
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het past niet bij zijn mening.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:49:52 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145551615
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit kun je pas zeggen als iemand een andere versie dan algemeen aanvaard is op een geschiedenisitem maakt. In geschreven woord of in film.
nou de slavernij doodzwijgen door het overal vanaf te krabbelen vind ik de geschiedenis herschrijven

daar zou ik als nazaat toch wel een beetje pissig van worden
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:50:45 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145551658
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het past niet bij zijn mening.
laat hem gewoon zelf antwoord geven
pi_145551704
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
laat hem gewoon zelf antwoord geven
Ik hou hem niet tegen hoor
pi_145551722
Ik vind het jammer dat mensen gaan demonstreren tijdens de intocht. Ze denken niet aan de kinderen...
pi_145551739
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jawel, je vernielt historische objecten die je doen denken aan nare dingen uit het verleden. Dat is niet de manier om ermee om te gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2014 22:57:23 ]
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:52:31 #253
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_145551836
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Leg uit dan, wat er nou "prima" aan het "stuk" is? Hij had dit stuk met veel minder woorden ook in een tweet kunnen posten.

Zijn boodschap is:
"Ik heb een donkere maat en die vindt ZP ook leuk, dus ik wil ook zeggen dat ik ZP leuk vind, kaaspiet is stom".
pi_145551838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou de slavernij doodzwijgen door het overal vanaf te krabbelen vind ik de geschiedenis herschrijven
daar zou ik als nazaat toch wel een beetje pissig van worden
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen.. Het is ook niet de geschiedenis herschrijven.
Die geschreven geschiedenissen zijn opgeslagen in de bibliotheken.
Nu is het kolonialisme voorbij en is het potsierlijk om nog met die beelden elk jaar te paraderen.
Nogal smakeloos. Toendertijd was het glorie, later vergane glorie, nu weten we beter kolonialisme is misplaatste glorie.
pi_145551868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen.. Het is ook niet de geschiedenis herschrijven.
Nu is het kolonialisme voorbij en is het potsierlijk om nog met die beelden elk jaar te paraderen.
Nogal smakeloos. Toendertijd was het glorie, later vergane glorie, nu weten we beter kolonialisme is misplaatste glorie.
Geschiedenis is meer dan wat in de boeken staat. Monumenten en andere artefacten zijn ook geschiedenis.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:55:53 #257
38114 beantherio
pi_145551883
quote:
[..]
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen..
Errr.. dat is het wel? :{
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:55:59 #258
236046 NotYou
tigerblood
pi_145551885
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie dat niet werken in Nederland
Ik kan me niet voorstellen dat iemand nog enige binding zou voelen met het verminkte kadaver van onze Sinterklaasviering.

Dit beeld doet mij in ieder geval helemaal niets:

Net als dit voorbeeld uit een nieuwe sinterklaasfilm:

Waarbij opgemerkt moet worden dat meerdere sinterklaasfilms geheel eigen anders gekleurde pieten en verklarende verhalen hebben verzonnen en Gouda nu dus ook. Hoe het verder lokaal zal gaan is ook nog maar de vraag.

Zelfs al zou er volgend jaar landelijk één alternatief gekozen worden, kinderen volgen het zo onderhand niet meer en voor veel ouders is de charme er ook wel vanaf.. Ik zie Kerstmis echt wel groot worden hier, wat imo eeuwig zonde zou zijn in tegenstelling tot - ik zeg maar wat - een iets neutralere voorstelling op de Gouden Koets. :')
Je suis Charlie Sheen
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:56:08 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145551896
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leg uit dan, wat er nou "prima" aan het "stuk" is? Hij had dit stuk met veel minder woorden ook in een tweet kunnen posten.
Zijn boodschap is:
"Ik heb een donkere maat en die vindt ZP ook leuk, dus ik wil ook zeggen dat ik ZP leuk vind, kaaspiet is stom".
goed verhaal lijkt me
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:57:55 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145551956
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand nog enige binding zou voelen met het verminkte kadaver van onze Sinterklaasviering.
Dit beeld doet mij in ieder geval helemaal niets:
[ afbeelding ]
Net als dit voorbeeld uit een nieuwe sinterklaasfilm:
[ afbeelding ]
Waarbij opgemerkt moet worden dat meerdere sinterklaasfilms geheel eigen anders gekleurde pieten en verklarende verhalen hebben verzonnen en Gouda nu dus ook. Hoe het verder lokaal zal gaan is ook nog maar de vraag.
Zelfs al zou er volgend jaar landelijk één alternatief gekozen worden, kinderen volgen het zo onderhand niet meer en voor veel ouders is de charme er ook wel vanaf.. Ik zie Kerstmis echt wel groot worden hier, wat imo eeuwig zonde zou zijn in tegenstelling tot - ik zeg maar wat - een iets neutralere voorstelling op de Gouden Koets. :')
nee niemand, ik zie het net als die regenboogpiet ook geen standhouden verder

en de koets is neutraal ... je moet niet gaan lopen inzoomen op dat ene stukje met die nikkers
pi_145551980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, je vernielt historische objecten die je doen denken aan nare dingen uit het verleden.
Dat is nog geen herschrijven
Mensen wilden die platen weghalen omdat het een verkapte verering van kolonialisme en slavernij is.
Ze wilden het niet weg om er niet aan herinnerd te worden.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:59:12 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145552004
quote:
[..]
vergane glorie is het

daarnaast is de koets gewoon een stuk kunst ... antiek

dan kun je het beter in een museum stallen
pi_145552024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen wilden die platen weghalen omdat het een verkapte verering van kolonialisme en slavernij is.
Die koets is een historisch artefact. Als je het een slavernijverheerlijking vindt als de koning erin rondrijdt, dan zet je het ding in het museum neer. Maar je vernielt het ding niet, punt.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:00:40 #264
236046 NotYou
tigerblood
pi_145552055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Opdat wij nooit vergeten waar wij staan en waar ons koningshuis staat. Wij zijn allemaal die slaven. En mocht het hier misgaan dan staan zij nog voor het eerste schot gelost is aan de overkant van het kanaal of wanneer nodig de atlantische oceaan. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:01:47 #265
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_145552091
Haha Rutger nu bij pownews _O-
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_145552127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Die koets is een historisch artefact. Als je het een slavernijverheerlijking vindt als de koning erin rondrijdt, dan zet je het ding in het museum neer. Maar je vernielt het ding niet, punt.
Wie wilt de koets dan vernielen?
Ik ken niemand.
Maar je hebt wel gelijk dat die koets in het museum moet staan. Zodat iedereen het hele jaar door het kan bekijken. Nu kan men het 1x per jaar het bekijken het persoonlijk bekijken, moet je wel langs de route staan op prinsjesdag
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:03:02 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145552140
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Opdat wij nooit vergeten waar wij staan en waar ons koningshuis staat. Wij zijn allemaal die slaven. En mocht het hier misgaan dan staan zij nog voor het eerste schot gelost is aan de overkant van het kanaal of wanneer nodig de atlantische oceaan. ^O^
mwah

mocht het nodig zijn dan staat Jan Soldaat die nu uitgekotst wordt tussen jullie en het eerste schot in en iedereen met een beetje geld vlucht de oceaan over

Canada zou een stuk drukker zijn dan 70 jaar geleden ...
pi_145552161
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
vergane glorie is het
daarnaast is de koets gewoon een stuk kunst ... antiek
dan kun je het beter in een museum stallen
yip mee eens
pi_145552202
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef FL_Freak het volgende:
Ik vind het jammer dat mensen gaan demonstreren tijdens de intocht. Ze denken niet aan de kinderen...
Ze denken juist aan de kinderen. Kinderen behoren niet verpest te worden door het gif dat we ZP noemen.

Juist de ZP-fans denken niet aan de kinderen. Niet aan hun kinderen die vanaf jonge leeftijd geïndoctrineerd worden met een negatief stereotype, maar ook niet aan de kinderen die elk jaar rond deze tijd met diverse racistische opmerkingen geconfronteerd worden omwille van hun huidskleur.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:05:40 #270
236046 NotYou
tigerblood
pi_145552246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah
mocht het nodig zijn dan staat Jan Soldaat die nu uitgekotst wordt tussen jullie en het eerste schot in en iedereen met een beetje geld vlucht de oceaan over
Canada zou een stuk drukker zijn dan 70 jaar geleden ...
Gelukkig zal hij dit keer dan nog net niet op de fiets hoeven vertrekken. :')
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:05:50 #271
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145552256
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
Haha Rutger nu bij pownews _O-
We are the world _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:06:29 #272
236046 NotYou
tigerblood
pi_145552291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ze denken juist aan de kinderen. Kinderen behoren niet verpest te worden door het gif dat we ZP noemen.
Juist de ZP-fans denken niet aan de kinderen. Niet aan hun kinderen die vanaf jonge leeftijd geïndoctrineerd worden met een negatief stereotype, maar ook niet aan de kinderen die elk jaar rond deze tijd met diverse racistische opmerkingen geconfronteerd worden omwille van hun huidskleur.
Matig. Heb je vaak zat beter zien trollen. Schepje er bovenop bitte. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_145552309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kinderen behoren niet verpest te worden door het gif dat we ZP noemen.
Juist de ZP-fans denken niet aan de kinderen. Niet aan hun kinderen die vanaf jonge leeftijd geïndoctrineerd worden met een negatief stereotype,
Trololololo
pi_145552413
oeps, verkeerd
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:12:24 #275
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_145552504
Ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan dat hersenloze volk met hun racisme gejank :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:12:36 #276
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_145552510
Burgemeester vergeet dat pieten sinds hun tv-debuut meestal een functie/persoonlijkheid hebben, testpiet, inpakpiet, wegwijspiet, hoofdpiet. En nee kaas en stroopwafel is geen functie
:')
pi_145552609
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Burgemeester vergeet dat pieten sinds hun tv-debuut meestal een functie/persoonlijkheid hebben, testpiet, inpakpiet, wegwijspiet, hoofdpiet. En nee kaas en stroopwafel is geen functie
Kan je er echt niets bij bedenken? De Piet die verantwoordelijk is voor de kaas(hapjes) of stroopwafels. De Piet die stroopwafels maakt. De Piet die stroopwafels inkoopt. Etc. etc.

Wat worden er toch simplistische problemen verzonnen om ZP toch maar in stand te houden.
  † In Memoriam † dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:18:27 #278
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_145552735
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kan je er echt niets bij bedenken? De Piet die verantwoordelijk is voor de kaas(hapjes) of stroopwafels. De Piet die stroopwafels maakt. De Piet die stroopwafels inkoopt. Etc. etc.
Wat worden er toch simplistische problemen verzonnen om ZP toch maar in stand te houden.
Kaas- en stroopwafelpiet hebben dan wel een kutfunctie zeg, je zou het haast slavernij noemen
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:19:26 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145552759
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Gelukkig zal hij dit keer dan nog net niet op de fiets hoeven vertrekken. :')
gewoon met het vliegtuig lijkt me

hij ziet ook wel in dat je met het leger dat het volk wilde hebben nog geen horde wilde zwijnen tegen kunt houden
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:20:10 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145552786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
yip mee eens
nee jij vind het misplaatste glore

als dat al een term iets betekend dan is het hierop niet van toepassing
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:20:42 #281
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_145552802
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:14 schreef Ceberut het volgende:
Net zo achterlijk als dat zwarte piet is racisme gejank.
lucifer FTW!!!!
pi_145552862
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Nee, daar zit een kern van waarheid in. Als het al niet meer is.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:23:08 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145552876
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
het is vrij vergelijkbaar idd

quote:
piet is gewoon zwart, hij is geen slaaf en sint is wit

#yolo
als disclaimer op de alle sint en piet artikelen en slotje op deze onzin pls
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:23:49 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145552897
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
overal zit een kern van waarheid in in deze discussie
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:24:02 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145552911
behalve in de antipiet argumenten natuurlijk
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:24:39 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145552936
al vind ik dat slavernijdingetje wel gewoon een redelijke, dat moet je gewoon ff verduidelijken in de lore

topshow, slotje
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:27:14 #287
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_145553006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

:O sorry, zei je wat?
lucifer FTW!!!!
pi_145553037
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
overal zit een kern van waarheid in in deze discussie
Zeker met betrekking tot de volgende zaken:

- ZP moet een slaaf voorstellen;
- een zwarte slaaf, want slaven zijn zwart;
- de huidskleur zwart is wel van belang;
- zwarten behoren een ondergeschikte functie te hebben;
- zien er gek uit;
- ZP wordt vooral door racisten gesteund.

Zit allemaal een kern van waarheid in.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:24 schreef sp3c het volgende:
behalve in de antipiet argumenten natuurlijk
Oh, ok.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:32:10 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145553144
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeker met betrekking tot de volgende zaken:
- ZP moet een slaaf voorstellen;
moet van wie?

hij ziet er niet uit als een slaaf en hij gedraagt zich ook niet als een slaaf
quote:
- een zwarte slaaf, want slaven zijn zwart;
oh, ok
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:33:57 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145553207
dit was sarcasme he

als je dusdanig weinig historisch besef hebt dat je 'want slaven zijn zwart' durft te roepen dan is het gewoon ff klaar hoor
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:36:12 #291
38114 beantherio
pi_145553297
Volgens mij is er een hele simpele oplossing voor dit gedoe.

Diegenen die Zwarte Piet racistisch vinden vieren het feest gewoon niet.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:36:40 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145553312
dit is een goede optie
pi_145553327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet van wie?
hij ziet er niet uit als een slaaf
Daar zijn de meningen over verdeeld: http://www.volkskrant.nl/(...)kindslaven~a3531694/

quote:
en hij gedraagt zich ook niet als een slaaf
Er is anders weinig bekend over het salaris dat hij ontvangt. We zien voornamelijk dat hij alle rotklusjes voor de Sint mag opknappen. Zelf wordt hij er niet beter van.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:37:40 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145553340
niet dat het niet direct afgeschaft moest worden als zwarte piet racistisch zou zijn natuurlijk

maar zoals het er nu voor staat vier je het maar lekker niet
pi_145553346
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:33 schreef sp3c het volgende:
dit was sarcasme he
als je dusdanig weinig historisch besef hebt dat je 'want slaven zijn zwart' durft te roepen dan is het gewoon ff klaar hoor
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:38:09 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145553356
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld: http://www.volkskrant.nl/(...)kindslaven~a3531694/
[..]
Er is anders weinig bekend over het salaris dat hij ontvangt. We zien voornamelijk dat hij alle rotklusjes voor de Sint mag opknappen. Zelf wordt hij er niet beter van.
ben ik de slaaf van Danny?
pi_145553364
Mensen die als hulp pieten gaan moeten gewoon stelselmatig weigeren als andere kleur piet te gaan.
pi_145553407
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ben ik de slaaf van Danny?
Geen idee. Wat je in de slaapkamer doet, staat buiten de context van deze discussie.
pi_145553442
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:38 schreef FL_Freak het volgende:
Mensen die als hulp pieten gaan moeten gewoon stelselmatig weigeren als andere kleur piet te gaan.
Tja, dan houdt het snel op met het Sinterklaasfeest.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:40:30 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145553447
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geen idee. Wat je in de slaapkamer doet, staat buiten de context van deze discussie.
geef nou maar gewoon antwoord

ik los zijn rotklusjes op fok! op en ik krijg niet betaald en ik wordt er op geen enkele manier beter van

ben ik zijn slaaf?
pi_145553450
Dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')