Oude? Hmm nee, ik denk het niet. De beste kans zou je ws hebben in de slijterij van de villa market op Sukhumvit naast soi 33.quote:Op maandag 13 oktober 2014 06:03 schreef breaky het volgende:
Tja...Er is dus geen Dutch store hier in Laos. Alles wat Nederlands is in de paar "expat" minimarktjes die je hier hebt zijn koelewijn augurken, remit sauzen en hier en daar wat zoete bols likeurtjes.
Ik ben wel op zoek naar een goede fles oude jenever. Maar daar is echt moeilijk aan te komen. Ik heb in Bangkok verschillende drankwinkels bezocht en kon het niet vinden. Volgens een Nederlander die daar woont is daar ook niet verkrijgbaar.
Okay! Voor de volgende keer Bangkokquote:Op maandag 13 oktober 2014 06:31 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oude? Hmm nee, ik denk het niet. De beste kans zou je ws hebben in de slijterij van de villa market op Sukhumvit naast soi 33.
Ik zit in het ziekenhuis te luisteren naar morning prayer. We waren een beetje vroeg, en dit ziekenhuis slaapt echt nog. In Bangkok was het om 8 uur al een drukte van belang.
Nu maar hopen dat het gips van m'n been mag.
Dus ik neem aan dat de Argentijnen wel een slokje oude lusten?quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:30 schreef flipsen het volgende:
In werkelijk iedere supermarkt, maar ook in kleinere kiosco´s te vinden hier:
[ afbeelding ]
En bijna niemand die weet dat Bols Nederlands is, of dat de tekst erop Nederlands is
Niet te krijgen op de vliegvelden?quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:19 schreef breaky het volgende:
[..]
Dus ik neem aan dat de Argentijnen wel een slokje oude lusten?
Ik heb bij de Britten hier een beetje opgeschept dat hun gin maar een slap aftreksel is van echte Hollandse jenever.Nu moet ik alleen het bewijs nog leveren
Maar heb je een naam als "lodewijk" of "stijn" achterwegen gelaten omdat het niet uit te spreken is (even aannemen dat je het mooie namen vindtquote:Op maandag 13 oktober 2014 04:56 schreef rogier21 het volgende:
Ik denk dat ze er in Canada weinig moeite mee zullen ehbben
Daar over gesproken, vrienden van ons hebben hun kind 'thijs' genoemd terwijl ze in het buitenland wonen, dat is natuurlijk niet uit te spreken voor anderen. Ik zou zelf toch ook wel rekening houden met het praktische aspect. De hele dag Taais/Toois/Ties genoemd worden is ook niet allesquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar heb je een naam als "lodewijk" of "stijn" achterwegen gelaten omdat het niet uit te spreken is (even aannemen dat je het mooie namen vindt)
Ja, inderdaad. Hoewel Thijs wel een mooie naam is! Wij roepen voor de grap wel eens namen, met de criteria dat ze in het NL, Duits, en Engels moeten werken. Best lastig!quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:53 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Daar over gesproken, vrienden van ons hebben hun kind 'thijs' genoemd terwijl ze in het buitenland wonen, dat is natuurlijk niet uit te spreken voor anderen. Ik zou zelf toch ook wel rekening houden met het praktische aspect. De hele dag Taais/Toois/Ties genoemd worden is ook niet alles
Klopt, wij hebben het ook al zitten proberen en dan kom je toch vaak op Engelse namen uit, of namen zoals Anna, Sofia etc. die ze in elk land wel hebben.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hoewel Thijs wel een mooie naam is! Wij roepen voor de grap wel eens namen, met de criteria dat ze in het NL, Duits, en Engels moeten werken. Best lastig!
Mijn ouders hebben het me ook niet makkelijk gemaakt. De eerste keer uitspreken lukt bijna niemand, en nadat ik het dan een paar keer heb voorgedaan wordt het consequent fout uitgesproken.
Ja wat wil je ook als je je kind Jagärtrut noemt...quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hoewel Thijs wel een mooie naam is! Wij roepen voor de grap wel eens namen, met de criteria dat ze in het NL, Duits, en Engels moeten werken. Best lastig!
Mijn ouders hebben het me ook niet makkelijk gemaakt. De eerste keer uitspreken lukt bijna niemand, en nadat ik het dan een paar keer heb voorgedaan wordt het consequent fout uitgesproken.
Oh zeker weten, al ben ik zelf totaal niet van de Nederlandse namen, ik wilde iets echt Amerikaans, mijn vrouw wilde iets Europees, zij won dus het is Oliver Ethan gewordenquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar heb je een naam als "lodewijk" of "stijn" achterwegen gelaten omdat het niet uit te spreken is (even aannemen dat je het mooie namen vindt)
Tegenwoordig zijn veel namen erg internationaal en is bv sofia geen engelse naam, maar komt erg veel voor (ik ken 1 paar ouders met een sofia). Sophia is wel weer engels (ik ken 2 paar ouders met een sophia). Voor mijn dochter kwamen we met een noord-europese naam die niet zo veel voorkomt in de US, maar wel makkelijk is uit te spreken.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben het ook al zitten proberen en dan kom je toch vaak op Engelse namen uit, of namen zoals Anna, Sofia etc. die ze in elk land wel hebben.
Heb zelf ook niet de makkelijkste naam meegekregen, maar gelukkig kunnen ze 'm hier toevallig goed uitspreken.
ja, dat is ook een stomme beslissing, inderdaad. Neem daar mijn achternaam bij, en het is helemaal lastig.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja wat wil je ook als je je kind Jagärtrut noemt...
Ja, nu je het zegtquote:Op maandag 13 oktober 2014 08:16 schreef breaky het volgende:
Dus het leven begint laat in Dubai in het algemeen?
Had laatst nog iemand hier die dacht dat Heineken Duits is...quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:30 schreef flipsen het volgende:
In werkelijk iedere supermarkt, maar ook in kleinere kiosco´s te vinden hier:
[ afbeelding ]
En bijna niemand die weet dat Bols Nederlands is, of dat de tekst erop Nederlands is
Japanners neem ik altijd met een korreltje zout als het op importproducten aankomt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:47 schreef Teslynd het volgende:
Heineken wordt misschien voor Duits versleten door de ei of door de ei & ee's.
Zo hadden wij eens een pakje Edammer thuis waar op stond 'Real German Cheese'.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:50 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Japanners neem ik altijd met een korreltje zout als het op importproducten aankomt.
Had laatst Hollandse stroopwafels in een warenhuis om de hoek gezien en volgens het prijskaartje komt het uit België.... terwijl er letterlijk Hollandse stroopwafels op de verpakking staat
België is toch ook de hoofdstad van de EU?quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:50 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Japanners neem ik altijd met een korreltje zout als het op importproducten aankomt.
Had laatst Hollandse stroopwafels in een warenhuis om de hoek gezien en volgens het prijskaartje komt het uit België.... terwijl er letterlijk Hollandse stroopwafels op de verpakking staat
quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zo hadden wij eens een pakje Edammer thuis waar op stond 'Real German Cheese'.
Dat klopt helaas. Men heeft een omweg moeten bedenken om de produktnaam te beschermen: Edam Holland is het beschermde merk geworden. Moet in NL gemaakt worden, dus niet per se in/rond Edam.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zo hadden wij eens een pakje Edammer thuis waar op stond 'Real German Cheese'.
Ik ben meerdere malen in Zwitserland geweest. Een van die keren wou ik de vertrektijden naar huis opzoeken, maar kon de betreffende internationale treinfolder niet vinden. Het bleek in de folder naar Flandern te staan, was toen mode om zo NL en Be gezamenlijk aan te duiden.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
België is toch ook de hoofdstad van de EU?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sterk staaltje "Hollandse arrogantie" ??
En dan heeft heel Nederland, terecht of onterecht, dat laat ik in het midden, zijn mond vol over "het niet respecteren van cultuur"
[ Bericht 83% gewijzigd door rechtsedirecte op 14-10-2014 00:13:47 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Volgens haar linked-in pagina heeft ze in Utrecht gestudeerd. Kan ze nog steeds Nieuw Zeelandse zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:27 schreef flipsen het volgende:
Wat ik lees is dat het een Nieuw Zeelandse is
Kan een Modje gelijk de TT veranderen in "geflipte Nieuw Zeelanders"quote:A New Zealand woman accused of destroying a Buddha statue at the ancient Angkor Wat temple complex in Cambodia has admitted doing it because it "didn't belong in the temple".
Willemijn Vermaat, 40, of Wellington,
Er staat dat ze uit Nieuw Zeeland komt, dat sluit Nederlandse of dubbele nationaliteit niet uit. Niet dat het iets uitmaakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 03:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Kan een Modje gelijk de TT veranderen in "geflipte Nieuw Zeelanders"
Alleen op Schiphol denk ikquote:Op maandag 13 oktober 2014 15:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet te krijgen op de vliegvelden?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=11342146Je moet bedenken dat Angkor Wat dus van oorsprong een hindoe tempel is en dat er dan pontificaal boeddha's neergezet zijn. Ik ben zelf niet in Angkor geweest maar heb wel Wat Phu bezocht, een oude hindoe tempel in het zuiden van Laos, en in dezelfde stijl gebouwd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sterk staaltje "Hollandse arrogantie" ??
En dan heeft heel Nederland, terecht of onterecht, dat laat ik in het midden, zijn mond vol over "het niet respecteren van cultuur"
Ook hier zijn gewoon op prominente plekken (lelijke) boeddha's neergezet. Eerlijk gezegd deed dit afbreuk aan de tempel en stond dit in contrast met de reliefs in de muren. Je weet en voelt gewoon dat dit later is toegevoegd.
Uiteraard is het super stom van Willemijn om dit te doen sinds Cambodja al sinds eeuwen boeddhistisch is. De reden die ze opgeeft (bezeten) is voer voor spirituele lokale bevolking, dus best kans dat ze er nog mee weg komt ook....Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
Sinds 2006 in NZ woonachtig. Na, dat is nog wel Nederlands...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:27 schreef flipsen het volgende:
Wat ik lees is dat het een Nieuw Zeelandse is
Hee ik wil ook een dubbel passport, oh nee wacht, dag mogen wij Nederlands niet van de overheid, alleen Marokkanen mogen dat!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 06:05 schreef nixxx het volgende:
Altijd weer die Nederlanders met dubbele nationaliteit /Wilders
Een op de 5 ongeveerquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 05:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Hee ik wil ook een dubbel passport, oh nee wacht, dag mogen wij Nederlands niet van de overheid, alleen Marokkanen mogen dat!
Ik ken genoeg anders genoeg Nederlanders met een dubbel paspoort anders.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 05:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Hee ik wil ook een dubbel passport, oh nee wacht, dag mogen wij Nederlands niet van de overheid, alleen Marokkanen mogen dat!
Ga maar eens een NL passport aanvragen zķnder verblijfsvergunning uit een ander land te tonen, dan krijg je je passport niet meer zo makkelijk mee.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 05:49 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg anders genoeg Nederlanders met een dubbel paspoort anders.
Naast het feit dat ik zelf een dubbele nationaliteit en een verblijfsvergunning heb (Japanse verblijfsvergunning, Nederlands paspoort en rara.. Marokkaans paspoortquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 05:49 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Ga maar eens een NL passport aanvragen zķnder verblijfsvergunning uit een ander land te tonen, dan krijg je je passport niet meer zo makkelijk mee.
Tenzij ze een dubbel passport hebben met een land die het niet toestaat afstand te doen van je nationaliteit
quote:http://www.rijksoverheid.(...)landse-nationaliteit
Verliezen Nederlandse nationaliteit meerderjarigen van rechtswege
De regels voor meerderjarigen en minderjarigen voor het verliezen van de Nederlandse nationaliteit verschillen.
Bent u meerderjarig, dan verliest u de Nederlandse nationaliteit van rechtswege, in de volgende gevallen:
Als u vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt.
Dit geldt niet als:
u in het land van die andere nationaliteit bent geboren en daar ook woonde toen u die andere nationaliteit verkreeg;
u voordat u meerderjarig werd minimaal 5 jaar aaneengesloten woonde in het land van die andere nationaliteit;
u getrouwd bent met iemand die die andere nationaliteit heeft.
Oh zo. Naja, das logisch. Logischer dan Japan in ieder geval. Een dubbele nationaliteit hebben is illegaal hier. Of je bent een Japans burger of je bent een permanent resident zonder stemrecht. Je hebt hier een boel halfbloedjes in Tokio en die hebben stiekem een tweede paspoort en verstoppen die ookquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 05:56 schreef rogier21 het volgende:
Laten we zo zeggen: als je vrijwillig uit Nederland wegmigreerd en je de nationaliteit van een ander land accepteerd dan doe je in princiepe afstand van je Nederlandse nationaliteit!
[..]
Ik ook.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 05:49 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg anders genoeg Nederlanders met een dubbel paspoort anders.
Japan en Zuid Korea(recent aangepast) zijn de enige landen waar dat nog is. Die half bloedjes hadden in principe voor hun 18e of 21e moeten kiezen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 06:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Een dubbele nationaliteit hebben is illegaal hier.
De regelgeving is niet uniform denk ik, maar iig in BE is die vrijwel gelijk aan de Nederlandse en dan lukt je dat 'niet vertellen' iig niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:25 schreef rogier21 het volgende:
Als je het nooit verteld aan de overheid dan maakt het niet uit natuurlijk. Je kan natuurlijk makkelijk een NL passport verlengen en als je kan aantonen dat je in Bulgarije woont dan is er geen probleem, is allemaal EU!
Als je in US of Canada woont dan moet je je PR or Greencard kunnen tonen, kan je dat niet dan gaan ze er vanuit dat je daar woont met een passport, er is namelijk geen andere manier.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 05:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Kletspraat.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 05:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Nee hoor, ook daar mag je (onder bepaalde omstandigheden dan wellicht) gewoon je andere paspoort houden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:09 schreef Speculant. het volgende:
Dat lukt gewoon daar? Je mag gewoon vrijwillig 2 nationaliteiten aannemen? In Frankrijk of België moet je je NL paspoort afgeven en dan regelen ze het wel even voor je.
Dat is lastig want bijvoorbeeld de Griekse nationaliteit kan je niet opgeven.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In EU maar een nationaliteit
ja maar het ging over vrijwillige naturalisatie en niet die bepaalde omstandigheden (trouwen, nationaliteit ouders bijv. ).quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:04 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee hoor, ook daar mag je (onder bepaalde omstandigheden dan wellicht) gewoon je andere paspoort houden.
O ik verstond daar ook die omstandigheden onder, omdat je daar zelf voor kiest; trouwen sowieso (hopelijkquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:26 schreef Speculant. het volgende:
[..]
ja maar het ging over vrijwillige naturalisatie en niet die bepaalde omstandigheden (trouwen, nationaliteit ouders bijv. ).
Nee hoor. Mijn vrouw heeft 2 nationaliteiten. Geen probleem.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In EU maar een nationaliteit
Dan zal je de voorwaarden moeten accepteren die hier aan verbonden zijn. Je hebt ook de keuze om dus niet te kiezen vvoor een andere nationaliteit.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:26 schreef Speculant. het volgende:
[..]
ja maar het ging over vrijwillige naturalisatie en niet die bepaalde omstandigheden (trouwen, nationaliteit ouders bijv. ).
En mijn vrouw is dat niet. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
[..]
Kletspraat.
Ik kan rustig Canadees worden omdat mijn vrouw Canadees is. Dat is de simpele truuk die je toepast.
Mijn kinderen zijn Nederlands/Bulgaars/Canadees.
Mijn vrouw is Sloveens en die staan het ook niet toe om 2 passporten te hebben, dus ze probeert nu een Kroatisch passport te krijgen zodat ze haar EU passport niet op hoeft te geven.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn vrouw heeft 2 nationaliteiten. Geen probleem.
Ze staan dat toch wel toe bij zoiets als trouwen? Of zijn ze strenger dan Nederland?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:09 schreef rogier21 het volgende:
Mijn vrouw is Sloveens en die staan het ook niet toe om 2 passporten te hebben, dus ze probeert nu een Kroatisch passport te krijgen zodat ze haar EU passport niet op hoeft te geven.
Je kan de Argentijnse nationaliteit erbij nemen zonder het Nederlandse te verliezen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af. Stel (ik zou wel gek wezen, maar wellicht is het toch eens handig) ik vraag de Argentijnse nationaliteit aan. Omdat ik in Argentinie woon met mijn Argentijnse vrouw kan ik dan dus wél mijn NL identiteit houden en due 2 nationaliteiten hebben? Zo lees ik het toch in dat laatste puntje van die regels...
De Argentijnse Máxima kan haar Argentijnse nationaliteit niet teruggeven, dus heeft ze twee nationaliteiten. Als je vrouw Nederlandse worden wil/kan, dan heeft ze mazzel met twee nationaliteiten. Voor jou is het waarschijnlijk een momentopname of het kan en hoe je het dan behoudt. Bovendien zijn er steeds minder ambassades en hulpadressen om de papieren persoonlijk te komen verlengen, dat maakt het organisatorisch en financieel moeilijker. Een naar de VS geëmigreerde kennis heeft haar NLse nationaliteit toen laten verlopen. En na een tijdje zou het weer kunnen, maar zou ze er erg veel moeite voor moeten doen om het terug te krijgen. Wegens nauwelijks banden met Nederland en veel banden met de VS heeft ze het laten zitten. De in de VS geboren kinderen hielden gewoon de dubbele nationaliteit, maar ik moet nog een keer vragen hoe ze dat nu geregeld hebben na meerderjarig worden, nadat NLO de eigen bevolking in de kou lieten staan om criminele allochtonen te beperken, terwijl de hoofdmoot de thuislandnationaliteit niet/nauwelijks kwijtraken kan. Op zich is dat best handig, want je kan ze zo het nederlanderschalp af pakken zonder ze statenloos te maken. Ze hadden gewoon af moeten blijven van het meervoudig nationaliteitsrecht.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af. Stel (ik zou wel gek wezen, maar wellicht is het toch eens handig) ik vraag de Argentijnse nationaliteit aan. Omdat ik in Argentinie woon met mijn Argentijnse vrouw kan ik dan dus wél mijn NL identiteit houden en due 2 nationaliteiten hebben? Zo lees ik het toch in dat laatste puntje van die regels...
Voor zover ik weet moet je dan je nederlandse nationaliteit opgevenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
We zijn in NL getrouwd, ik ben 100% NL, zei is 100% Sloveens en we wonen nu in Canadaquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:16 schreef Speculant. het volgende:
Ze staan dat toch wel toe bij zoiets als trouwen? Of zijn ze strenger dan Nederland?
Ja dat dacht ik dus ook, maar hier staat toch van niet:quote:Op zondag 19 oktober 2014 01:45 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je dan je nederlandse nationaliteit opgeven
quote:http://www.rijksoverheid.(...)landse-nationaliteit
Verliezen Nederlandse nationaliteit meerderjarigen van rechtswege
De regels voor meerderjarigen en minderjarigen voor het verliezen van de Nederlandse nationaliteit verschillen.
Bent u meerderjarig, dan verliest u de Nederlandse nationaliteit van rechtswege, in de volgende gevallen:
Dit geldt niet als:
u in het land van die andere nationaliteit bent geboren en daar ook woonde toen u die andere nationaliteit verkreeg;
u voordat u meerderjarig werd minimaal 5 jaar aaneengesloten woonde in het land van die andere nationaliteit;
Meewerken waaraan? Je kan hier niet komen als je passport binnen 6 maanden verloopt, blijf je toch langer dan wordt het verhaal wel opeens anders en wordt je gewoon op het vliegtuig terug gezet neem ik aan, passport of niet. Maar dat is in elk land zo'n beetje wel.quote:Op zondag 19 oktober 2014 04:28 schreef nixxx het volgende:
Dus als je illegaal in Canada bent werkt de nl regering niet mee?
Dus het probleem is eigenlijk Slovenie.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:09 schreef rogier21 het volgende:
[..]
En mijn vrouw is dat niet. Dus die vlieger gaat niet op.
[..]
Mijn vrouw is Sloveens en die staan het ook niet toe om 2 passporten te hebben, dus ze probeert nu een Kroatisch passport te krijgen zodat ze haar EU passport niet op hoeft te geven.
Mijn vrouw is nu Canadees EN Bulgaars.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
En dit geld dus nu al voor mijn kinderen dus die raken hun Nederlanderschap niet meer kwijt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 04:26 schreef flipsen het volgende:
Moet je eerst weten welke, wanneer ze de 2e heeft gekregen en waarom.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn vrouw heeft 2 nationaliteiten. Geen probleem.
Nope, uitzondering is getrouwd zijn met een staatsburger van dat landquote:Op zondag 19 oktober 2014 01:45 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je dan je nederlandse nationaliteit opgeven
Moesten zij niet op hun 18e kiezen welke het wordt?quote:Op zondag 19 oktober 2014 06:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dit geld dus nu al voor mijn kinderen dus die raken hun Nederlanderschap niet meer kwijt.![]()
![]()
Daar zou ik toch maar niet blindelings van uitgaan en eerst goed navragen welke addertjes er onder het gras zitten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 07:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nope, uitzondering is getrouwd zijn met een staatsburger van dat land
Dat dacht ik ook, maar kan het nu zo snel niet meer vinden (niet voor Canada of voor Nederland).quote:Op zondag 19 oktober 2014 07:35 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Moesten zij niet op hun 18e kiezen welke het wordt?
Kloptquote:Op zondag 19 oktober 2014 07:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nope, uitzondering is getrouwd zijn met een staatsburger van dat land
Ik zie nu nog een leuke:quote:De regels voor meerderjarigen en minderjarigen voor het verliezen van de Nederlandse nationaliteit verschillen.
Dit geldt niet als:
Als ik dus nu een NL paspoort aanvraag voor de kleine en ik neem over 5 jaar de Canadese nationaliteit aan dan verliest hij dus ook zijn NL nationaliteitquote:Naast verlies door het vervallen van de familieband, kan het Nederlanderschap door minderjarigen ook verloren worden op andere manieren. Dit is geregeld in lid 1 van artikel 16 van de Rijkswet op het Nederlanderschap.
Dit verlies gebeurt dan:
A Door gerechtelijke vaststelling van het vaderschap, erkenning, wettiging of adoptie door een vreemdeling, indien hij diens nationaliteit daardoor verkrijgt, of reeds bezit.
B Door het afleggen van een verklaring van afstand, indien hij de nationaliteit bezit van zijn vader, moeder of adoptiefouder.
C Indien de vader of moeder vrijwillig een andere nationaliteit verkrijgt en de minderjarige in deze verkrijging deelt of deze nationaliteit reeds bezit.
Mijn kinderen, maar die zijn a) minderjarig en b) hebben onafgebroken een geldig NL paspoort. Dat laatste geldt dus ook voor volwassenen, en daar is vrij makkelijk aan te voldoen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 08:04 schreef rogier21 het volgende:
Wie woont er trouwens al langer dan 10 jaar buiten Nederland mét een dubbele nationaliteit? Dan zou je de NL nationaliteit ook verliezen.
Expats, nep-emigrantenquote:Op zondag 19 oktober 2014 10:46 schreef Essebes het volgende:
pffff. Redelijk stressvol, zo'n relocatie. We weten nu zeker dat we eind dit jaar stoppen in Kazachstan (ook dat heeft nogal wat voeten in de aarde gehad). Nu intern bezig met nieuwe mogelijkheden, maar het ziet er naaruit dat dat nooit meer voor het einde van het jaar gaat rondkomen.
We starten dus nu onze voorbereidingen om eind december naar NL te gaan. En eigenlijk is dat alles wat we weten. We hopen over 2-3 weken meer te weten over een mogelijke nieuwe posting. Heb wel ff gekeken, onze potentiële nieuwe plekken lijken nog niet vertegenwoordigd op de KAA-kaart
![]()
Ik krijg het idee dat de meesten van jullie niet als expat ergens zitten, maar op een wat vastere basis, klopt dat?
Aansluiting is bijna onmogelijk, gezien de tijd die de mogelijke nieuwe visa's nodig hebben. Wordt dus idd sowiezo Nederland, hopelijk alleen voor een overbrugging en kort, maar je weet het nooit. Het duurde voor Kazachstan 4 jaar geleden ruim 4,5 maand voordat alles geregeld was en we konden vliegen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:25 schreef nixxx het volgende:
Ik zit hier in Saudi-Arabië niet op een bepaalde termijn als je dat bedoelt.
Ga je dan naar Nederland voor korte tijd en dan weer weg? Ugh dat verhuizen heen en weer lijkt me niets.. Hopelijk kan je werkgever het nog netjes aan laten sluiten.
Haha! Bewuste keus van ons. Is de eerste keer buiten NL nu en het is zeer goed bevallen. Ben zeker anders naar NL gaan kijken in de afgelopen 4 jaar. We zijn nu nog flexible en nog lang niet aan pensioen toe, maar weet eigenlijk niet zeker mee of dat dan in NL zal plaatsvinden.quote:
Erg he? De relocatie zelf gaat me steeds makkelijker af, maar die spanning en onzekerheid vooraf is killing. En nog erger met kinderen en huisdieren, kan ik je vertellen. Een paar pareltjes van de afgelopen jaren: "Ja, wij -van HR- weten al wel wat er gaat gebeuren hoor, maar dat mogen we nog niet vertellen"; "Ja ik weet dat ik je contractueel maximaal drie maanden voor het beëindigen van het uitzendingsdeel van je contract iets nieuws moet bieden. So sue me...".quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:46 schreef Essebes het volgende:
pffff. Redelijk stressvol, zo'n relocatie. We weten nu zeker dat we eind dit jaar stoppen in Kazachstan (ook dat heeft nogal wat voeten in de aarde gehad). Nu intern bezig met nieuwe mogelijkheden, maar het ziet er naaruit dat dat nooit meer voor het einde van het jaar gaat rondkomen.
We starten dus nu onze voorbereidingen om eind december naar NL te gaan. En eigenlijk is dat alles wat we weten. We hopen over 2-3 weken meer te weten over een mogelijke nieuwe posting. Heb wel ff gekeken, onze potentiële nieuwe plekken lijken nog niet vertegenwoordigd op de KAA-kaart
![]()
Ik krijg het idee dat de meesten van jullie niet als expat ergens zitten, maar op een wat vastere basis, klopt dat?
Fijn dat het -ondanks de trieste reden- zo'n positieve ervaring is geweestquote:Op zondag 19 oktober 2014 12:06 schreef El_Matador het volgende:
Essebes, welke landen hebben jullie op het oog?
Ik ben trouwens wel expat (in dienst van een internationaal bedrijf), maar wel heel bewust voor Colombia gekozen.
Afgelopen nachten geslapen op de 39e verdieping (!) uitkijkend over mijn geboortestad. Miss Escobar is helemaal weg van Nederland en mijn familie en vrienden van haar. Mogenavond Nederland weer verlaten om sneller dan over 2,5 jaar terug te keren....
Dank je! Ja zeker!quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:21 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Fijn dat het -ondanks de trieste reden- zo'n positieve ervaring is geweest
Mag je zelf bepalen hoelang je daar blijft? Bij ons wordt toch wel elke 4 jaar (gemiddeld) gewisseld van land.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:06 schreef El_Matador het volgende:
Essebes, welke landen hebben jullie op het oog?
Ik ben trouwens wel expat (in dienst van een internationaal bedrijf), maar wel heel bewust voor Colombia gekozen.
Afgelopen nachten geslapen op de 39e verdieping (!) uitkijkend over mijn geboortestad. Miss Escobar is helemaal weg van Nederland en mijn familie en vrienden van haar. Mogenavond Nederland weer verlaten om sneller dan over 2,5 jaar terug te keren....
de onzekerheid loopt al ff. Blijven we hier tot een nieuwe baan rond is of sowieso terug naar NL op een bepaalde datum. DIE knoop is nu tenminste doorgehakt. (Door onszelf!). We kunnen dus deels al aan de slag met afscheid nemen hier, inplannen van pakkers, nadenken over de datum van terugvlucht etc.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:20 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Erg he? De relocatie zelf gaat me steeds makkelijker af, maar die spanning en onzekerheid vooraf is killing. En nog erger met kinderen en huisdieren, kan ik je vertellen. Een paar pareltjes van de afgelopen jaren: "Ja, wij -van HR- weten al wel wat er gaat gebeuren hoor, maar dat mogen we nog niet vertellen"; "Ja ik weet dat ik je contractueel maximaal drie maanden voor het beëindigen van het uitzendingsdeel van je contract iets nieuws moet bieden. So sue me...".
Voor deze assignment wisten we al maanden dat we zouden gaan, maar moesten we wachten tot *iemand* de tijd nam om de voorganger van mijn man in te lichten dat hij voortijdig terug zou gaan naar NL. Terwijl we wisten dat Dubai altijd moeilijk is wb scholen, en dat de inschrijftermijn aan z'n eind kwam.
Cherry heeft trouwens een 'trailing spouse' topic gemaakt. Loopt nog niet echt storm. Misschien kan de vrouw van nixx haar account weer eens afstoffen?
Wij hebben onze officiële 'end-of-assignment' letter gekregen (via HR ipv via de leidinggevende). Maar de leidinggevende echter: 'maar je hoeft nog helemaal niet weg hoor, je kunt gerust blijven tot je nieuwe job rondkomt'. Dit heen en weer geswing, hebben we afgelopen week afgebroken met ons besluit dat we 30/31 December naar NL vliegen. De rest komt vanuit NL wel goed.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:20 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een paar pareltjes van de afgelopen jaren: "Ja, wij -van HR- weten al wel wat er gaat gebeuren hoor, maar dat mogen we nog niet vertellen"; "Ja ik weet dat ik je contractueel maximaal drie maanden voor het beëindigen van het uitzendingsdeel van je contract iets nieuws moet bieden. So sue me...".
Voor deze assignment wisten we al maanden dat we zouden gaan, maar moesten we wachten tot *iemand* de tijd nam om de voorganger van mijn man in te lichten dat hij voortijdig terug zou gaan naar NL. Terwijl we wisten dat Dubai altijd moeilijk is wb scholen, en dat de inschrijftermijn aan z'n eind kwam.
Nee, geen woonruimte in NL meer. We gaan uit van tijdelijke bedrijfsaccomodatie gedurende de eerste maand. Vervolgstapen hangen erg af vna wanneer we wat horen over de mogelijke postings... Ga ik me nog niet druk om maken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:26 schreef Gaoxing het volgende:
Dat klinkt allemaal erg bekend, helaas. We hebben ook wel eens zelf besloten op welke datum we ergens anders gingen beginnen, omdat niemand zich daartoe geroepen voelde. En onze laatste onzekere periode heeft ik geloof zo'n drie jaar geduurd. Aan het begin daarvan kwamen we terug van vakantie om van de nieuwe leidinggevende te horen dat we "100% voor het eind van het schooljaar zouden verhuizen". Tja..... Het vervelende is dat je met kinderen ieder jaar rond april voor school moet her-inschrijven. Dus ieder jaar rond april hadden we toch wel een uitspraak nodig.
De meeste HR mensen snappen er geen bal van, maar zijn zich dat ook werkelijk helemaal niet bewust. Mijn kinderen mogen helemaal zelf weten wat ze willen worden, behálve HR manager![]()
Jullie hebben nog woonruimte in NL?
Het weer was prachtig juist! Gisteren Scheveningen, heerlijk. En 's avonds minder koud dan Bogotá!quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:32 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vind Utrecht ook nog steeds een van de fijnste plekken in NL
Was er iets wat tegenviel?
Dat laatste; ja!quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:00 schreef Essebes het volgende:
[..]
Mag je zelf bepalen hoelang je daar blijft? Bij ons wordt toch wel elke 4 jaar (gemiddeld) gewisseld van land.
Ik hou liever nog even voor ons over welke landen het gaat, we zijn er voor twee in de 'race'.
ha, dan zit je in den haag zeker?
Klinkt goed! leuk om je vrouw zo enthousiast te zien, mischien wil ze wel met je mee de wereld over als dit ooit eindigt ...quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste; ja!
Het eerste; ik heb al 1 keer geswitched van baan, en zei dat ik graag wilde blijven. Ze kunnen niet zonder me bleek afgelopen juli, dat was ook bemoedigend.
Effectief kan ik idd zelf weten of ik blijf. En dat doe ik ook.
Vooral dat roken valt me vaak op!quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:50 schreef El_Matador het volgende:
Wat opviel:
- "Het lijkt wel of iedereen vakantie heeft; niemand werkt"
- "Wat drinkt en rookt iedereen veel (i.e. ik val nog mee)"
- ik had haar van tevoren nooit los zien gaan op hardcore, heerlijk om dat te zien
Herfstvakantie? Niet dat we afgelopen week al hard aan de herfst dachten...quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het weer was prachtig juist! Gisteren Scheveningen, heerlijk. En 's avonds minder koud dan Bogotá!
Wat opviel:
- "Het lijkt wel of iedereen vakantie heeft; niemand werkt"
- "Wat drinkt en rookt iedereen veel (i.e. ik val nog mee)"
- ik had haar van tevoren nooit los zien gaan op hardcore, heerlijk om dat te zien
Deels. Het viel mij ook namelijk op. En ja, met veel teveel werklozen en teveel bijstandstrekkers (die wel gewoon een smartphone en scooter kunnen betalen) niet heel gek.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:08 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Herfstvakantie? Niet dat we afgelopen week al hard aan de herfst dachten...
Daar gaan we weerquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:12 schreef El_Matador het volgende:
En ja, met veel teveel werklozen en teveel bijstandstrekkers (die wel gewoon een smartphone en scooter kunnen betalen) niet heel gek.
Neuh, maar aan de marocs in Oud West waar wij verbleven (niet bij marocs) hoefde ik niet te vragen hoe ze aan die dikke Maserati kwamen...quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar gaan we weerJe hebt ook aan iedereen met een scooter en smartphone gevraagd of ze werkloos waren of een uitkering hadden?
Ik denk dat de meningen daarover, zeker in KAA, best zullen verschillenquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:20 schreef El_Matador het volgende:
Misschien dat jij als een linkse goedpraatboy door Amsterdam loopt, ik heb wat meer inzicht zeg maar...
Dat kan. Maar een verblijf van 3 jaar in het buitenland heeft mijn opmerkzaamheid echt niet weggenomen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik denk dat de meningen daarover, zeker in KAA, best zullen verschillen
Excuse mequote:Op zondag 19 oktober 2014 23:23 schreef El_Matador het volgende:
Jij vindt de islam een verrijking voor Europa
Je grijpt elke gelegenheid aan je tegen het tegendeel te keren.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Excuse meWaar en wanneer heb ik dat ooit gezegd??
Om aanloophontenquote:
Wanneer je niet aangeeft te walgen van buitenlanders en dergelijke, dan ben je altijd direct een links gutmensch die liefst de islam als staatsreligie zien enzo.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Excuse meWaar en wanneer heb ik dat ooit gezegd??
Vandaag eventjes gewandeld met aanwaaihond en de restquote:
De fout die je maakt is dat ik zou walgen van buitenlanders. Hoe kan ik? Heb net Grieks gegeten, gemaakt door Grieken, shoarma door Turken en Marokkanen, etc.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Wanneer je niet aangeeft te walgen van buitenlanders en dergelijke, dan ben je altijd direct een links gutmensch die liefst de islam als staatsreligie zien enzo.
Waarom wil je dat allemaal zo graag onderdrukken?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De fout die je maakt is dat ik zou walgen van buitenlanders. Hoe kan ik? Heb net Grieks gegeten, gemaakt door Grieken, shoarma door Turken en Marokkanen, etc.
Het is andersom; als je de islam het liefst zo onopvallend (maar niet verboden!) ziet in Nederland, moet je wel een of andere armzwaaiende Goebbels zijn.
Het is bijna half 2 dus ik vind het ook wel mooi geweestquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:28 schreef flipsen het volgende:
Kijk, zo wordt het vanzelf weer een stormlooptopicMaar jullie moeten het even zonder mij doen, ik ga douchen en me omkleden om vrouwlief mee uit eten te nemen. Het is hier moederdag en nee, ze is niet zwanger
Onderdrukken? Ik vind het niet nodig in het straatbeeld te smijten. Moslims mogen in Nederland verblijven, dat wil niet zeggen dat Nederland zich moet profileren als een moslimland. Lijkt me heel gezond, trouwens.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom wil je dat allemaal zo graag onderdrukken?
Dus omdat er ergens een moskee staat profileer je je als een moslimland?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onderdrukken? Ik vind het niet nodig in het straatbeeld te smijten. Moslims mogen in Nederland verblijven, dat wil niet zeggen dat Nederland zich moet profileren als een moslimland. Lijkt me heel gezond, trouwens.
Nee, omdat "het heylige haatboeck der islam in de Tweede Kamer wel, maar de nationale vlag niet toegestaan is".quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus omdat er ergens een moskee staat profileer je je als een moslimland?Heerlijke overdrijving weer.
Oke.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, omdat "het heylige haatboeck der islam in de Tweede Kamer wel, maar de nationale vlag niet toegestaan is".
Jij ook een goede nacht.quote:
Is Miss Escobar katholiek overigens?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onderdrukken? Ik vind het niet nodig in het straatbeeld te smijten. Moslims mogen in Nederland verblijven, dat wil niet zeggen dat Nederland zich moet profileren als een moslimland. Lijkt me heel gezond, trouwens.
Dat is zij zeer zeker.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Is Miss Escobar katholiek overigens?
95% is katholiek, nogal wiedes. Voor die paar mohammedanen in NL is onevenredig veel aandacht, al dan niet door henzelf opgeeist.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:23 schreef flipsen het volgende:
Maar ze gaat dan ongetwijfeld naar een katholieke kerk die niet "in het straatbeeld is gesmeten", maar onopvallend tussen de gebouwen van de inheemse bevolking gebouwd neem ik aan
Je begrijpt het punt niet, veel succesquote:Op maandag 20 oktober 2014 03:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
95% is katholiek, nogal wiedes. Voor die paar mohammedanen in NL is onevenredig veel aandacht, al dan niet door henzelf opgeeist.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 03:25 schreef El_Matador het volgende:
Voor die paar mohammedanen in NL is onevenredig veel aandacht
ik vraag me werkelijk af waarom iemand zou walgen bij de aanblik van een moskee. Ik vind het kortzichtig, arrogant en vooral erg dom.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan. Maar een verblijf van 3 jaar in het buitenland heeft mijn opmerkzaamheid echt niet weggenomen.
Jij vindt de islam een verrijking voor Europa, ik walg bij de aanblik van een moskee. Sja, ieder zijn meug zeg maar.
Gek weer daar! Hier is het grijs en 10 graden en regent het. Vannacht uit het niets enorm onweer, dat heb ik nog nooit meegemaakt hier. Ik zat rechtop in bed, en m'n hartslag was zo hoog!quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:31 schreef Dven het volgende:
De komende dagen temperaturen tot 24 graden. Donderdag 7 graden. De eerste sneeuw zal ook ergens dit weekend gaan vallen![]()
![]()
10 graden, had het nog wel kouder verwacht eigenlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Gek weer daar! Hier is het grijs en 10 graden en regent het. Vannacht uit het niets enorm onweer, dat heb ik nog nooit meegemaakt hier. Ik zat rechtop in bed, en m'n hartslag was zo hoog!
Walgen zei ik wat sterk, maar nee ik vind het niet het prettigste gezicht. En ja in wat moslimlanden geweest.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vraag me werkelijk af waarom iemand zou walgen bij de aanblik van een moskee.
Het toverwoord van linkse kerkleden, logisch voor een Zweedse, de policorsocialisten die in hun staatsdenken en "jij mag A niet vinden/denken/zeggen" volledig doorgrslagen zijn.quote:Ik vind het kortzichtig,
Lijkt me geen slecht iets, zeker niet voor het Europa dat voor de eerste de minste Zwarte Pietzeikerd op de knieen valt.quote:arrogant
Hoe kan andermans smaak/voorkeur nu "vooral erg dom" zijn?quote:en vooral erg dom.
mogge.quote:Zo. Goedemorgen op deze grauwe maandagmorgen...
Haha sterk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 04:35 schreef Speculant. het volgende:
[..]![]()
Niemand had het erover tot jij ermee kwam.
Ben ik het zomaar eens een keer eens met DAMquote:Op maandag 20 oktober 2014 03:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het punt niet, veel succes
Wat was je punt dan?quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:56 schreef flipsen het volgende:
Maar inderdaad, je begreep mijn punt niet EM.
Van mij mag jij dit rustig zeggen. Iedereen moet kunnen zeggen en denken wat hij zij wil. Net zo goed als dat iedereen naar de soort kerk moet kunnen gaan waar hij/zij naar toe wil. En dat er net zo goed plek moet zijn in het straatbeeld voor jouw mening als voor andere geloofsovertuigingen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Walgen zei ik wat sterk, maar nee ik vind het niet het prettigste gezicht. En ja in wat moslimlanden geweest.
[..]
Het toverwoord van linkse kerkleden, logisch voor een Zweedse, de policorsocialisten die in hun staatsdenken en "jij mag A niet vinden/denken/zeggen" volledig doorgrslagen zijn.
Ik had je toch iets intelligenter ingeschat, als zelfs DAM mijn punt begreep. Maar probeer het nog eensquote:Op maandag 20 oktober 2014 11:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat was je punt dan?
Dat er in Colombia, een voor 95% katholiek land, katholieke kerken zijn gebouwd of zelfs maar dat er in Nederland vele kerken zijn gebouwd zegt toch helemaal niets over moskees en hoe je die in Nederland vindt passen?
huh?quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:00 schreef Fogel het volgende:
Jagärtrut, wil je het laten om steeds in zwarte kleding en met een zwarte rugzak daar aan het water te gaan staan in Stockholm? Mensen schieten er van in de stress
http://www.expressen.se/n(...)r-en-svartkladd-man/ (en ja, ik weet dat je geen man bentquote:
ah, ik had het aspect over die man gemist.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
http://www.expressen.se/n(...)r-en-svartkladd-man/ (en ja, ik weet dat je geen man bent)
En ongeveer 15000 andere items over de vermeende duikboot.
volgens moskou is het nu een nederlandse onderzeeboot, zegt de volkskrant...http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a3772415/quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ah, ik had het aspect over die man gemist.
Gek verhaal trouwens, met die onderzeeer.
Die Russen hebben ontkenning wel tot een kunst verheven volgens mij.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
volgens moskou is het nu een nederlandse onderzeeboot, zegt de volkskrant...http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a3772415/
Ik zit in Dubai. Het is vanmiddag gebeurd. Ik zit dus als een malle lijstjes te maken, leraren van de kinderen te mailen, formulieren in te vullen.... you name it. Lang leve de adrenaline!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar was je toen het gebeurde?
Ayyy Gao, veel sterkte. Vooral omdat het zo onverwacht is en je zelf niet 100% mobiel bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:09 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ga ook voor de kroketten, komend weekend!
Ook mijn vader is -in dit geval behoorlijk onverwacht- overleden. Crisis, wat een geregel (ik zit ook nog steeds met een zwaar gekneusde enkel in een brace, dus ik kan zelf niet rijden. En ik ben enig kind. En hij woonde alleen).
Dat is inderdaad beroerdquote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:32 schreef El_Matador het volgende:
Ayyy Gao, veel sterkte. Vooral omdat het zo onverwacht is en je zelf niet 100% mobiel bent.
Ochermquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:09 schreef Gaoxing het volgende:
Ook mijn vader is -in dit geval behoorlijk onverwacht- overleden. Crisis, wat een geregel (ik zit ook nog steeds met een zwaar gekneusde enkel in een brace, dus ik kan zelf niet rijden. En ik ben enig kind. En hij woonde alleen).
Gecondoleerdquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:09 schreef Gaoxing het volgende:
De begrafenisondernemer heeft met vrijwel elk bijltje gehakt en zal bijna overal adressen voor kunnen geven. Bijvoorbeeld voor de ontruiming van het huis en het sluiten ervan. Maar voor het gevoelsmatige zullen ze niet veel meer kunnen doen dan verwijzen naar zielzorgers e.d. Overigens kan iemand van de humanistische vereniging helpen met rouwtoespraak opstellen en evt. voordragen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:35 schreef CherryOnTop het volgende:
Gecondoleerd Gao! Dat je niemand in Nederland hebt die je kan helpen met alles regelen maakt het in dit geval nog erger dan het sowieso al is als je niet in de buurt woont![]()
Nog even over het verliezen van het Nederlanderschap voor minderjarigen: hieer een document wat alles precies uitlegd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 08:27 schreef Teslynd het volgende:
Als je naar dat oerwoud van regeltjes kijkt, rijst de vraag wat er precies mee gewonnen wordt (en over welke periode).
Dan moet Cristina opschieten met het binnenvallenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over een paar maanden begint het boren naar olie bij de Falklands overigens
Ze hebben de roeiboten al klaar staan lijkt mequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dan moet Cristina opschieten met het binnenvallen
Meer uitzonderingen dan regels, weet niet of dat nou zo helpvol isquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nog even over het verliezen van het Nederlanderschap voor minderjarigen: hieer een document wat alles precies uitlegd.
http://www.rijksoverheid.(...)r-minderjarigen.html
Dus mijn amerikaanse/nederlandse dochter kan gewoon haar dubbele nationaliteit houden, zelfs als ik mijn nederlandse nationaliteit zou verliezen na 10 jaar niet in de EU te hebben gewoond (vanaf het moment dat ik een amerikaans paspoort zou krijgen).quote:Op dit verlies gelden enkele uitzonderingen. Deze zijn geregeld in lid 2 van artikel 16 van de
Rijkswet op het Nederlanderschap. Zo verliezen minderjarigen hun Nederlanderschap niet:
E Als de minderjarige is geboren in het land van de door hem verkregen nationaliteit. Op het
moment dat hij de nationaliteit van dat land verkrijgt moet hij hoofdverblijf hebben in dat land. Dit geldt niet als verlies intreedt doordat de minderjarige een verklaring van afstand
heeft afgelegd.
Venezuela, Mexico en El Salvador doen het ook goedquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:41 schreef flipsen het volgende:
Nog mensen die willen investeren in Argentinië? Dan ben je geloof ik de enige:
[ afbeelding ]
Negatief ivm de geweldige actie van Cristina om YPF zichzelf toe te eigenen en Repsol was het daar toch niet geheel mee eens. Voor wie het interessant vindt: http://www.buenosairesher(...)investment-drops-100
Met India zo hoog in die lijsten ben ik zeer skeptisch.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Best places in the world to be a rich foreigner
Ik zit al op de goede plek, nu alleen nog even rijk worden![]()
Kan toch best, India als land met een hele sterke tweedeling waar je als westerse expat in de rijke klasse best een heel prima leven kan hebben?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Met India zo hoog in die lijsten ben ik zeer skeptisch.
Zwitserland lijkt me ook niet echt 'the place to be' als het gaan om vrienden maken, lokale cultuur/lokale werkcultuur.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan toch best, India als land met een hele sterke tweedeling waar je als westerse expat in de rijke klasse best een heel prima leven kan hebben?
Op de site ( www.expatexplorer.hsbc.com ) kun je de details bekijken. Nederland scoort slecht qua inkomen(!), het eten is niet lekker en men vindt de cultuur maar niks - moeilijk vrienden maken, geen welkom gevoel op het werk.
Tja aan WIE hebben ze deze vragen gesteld? Als je als arme Indier of Malaysier naar Canada gaat en het lukt allemaal dan zal je ongetwijfeld alles positief zien. Oh nee die hoeven niet meer te komen want het paradijs India staat op de 9de plek! Hoger dan Canada!!quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan toch best, India als land met een hele sterke tweedeling waar je als westerse expat in de rijke klasse best een heel prima leven kan hebben?
Op de site ( www.expatexplorer.hsbc.com ) kun je de details bekijken. Nederland scoort slecht qua inkomen(!), het eten is niet lekker en men vindt de cultuur maar niks - moeilijk vrienden maken, geen welkom gevoel op het werk.
Ik weet wel wat jou criteria zijnquote:Op maandag 27 oktober 2014 03:46 schreef El_Matador het volgende:
Wat een onzin, maar ja, wat wil je, van de Washington Post.
2 Afrikaanse en 1 Zuid-Amerikaans land. Gemiddeld 91 responses per land waarbij de meeste landen niet eens tot de 100 kwamen.
India? Arm pauperland. En dat zo hoog? Waardeloos dit.
Als expat in India vang je een behoorlijk salaris hoor. En leef je op de goede plekken is er helemaal niets mis mee. En laat dit onderzoek nu net expats in India betreffen. Het lijstje is écht zo gek niet, behalve als je niet verder kijkt dan je neus lang is.quote:Op maandag 27 oktober 2014 01:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja aan WIE hebben ze deze vragen gesteld? Als je als arme Indier of Malaysier naar Canada gaat en het lukt allemaal dan zal je ongetwijfeld alles positief zien. Oh nee die hoeven niet meer te komen want het paradijs India staat op de 9de plek! Hoger dan Canada!!![]()
Ik ga nergens meer op af, en zeker geen lijsten zoals deze gepresenteerd word, vertrouw alleen op eigen ervaring en daar zal ik het mee moeten redden.
China 3de? Bahrein 5de? India 9de? Mag ik even hartelijk lachen!!![]()
![]()
El Mata is gewoon wat boos dat paradijs Colombia nit op de lijst staatquote:Op maandag 27 oktober 2014 04:13 schreef Speculant. het volgende:
Tis wat allemaal.
De meeste landen zitten ruim boven de 100 respondenten en verder mag het ook wel duidelijk zijn dat dit onderzoek gedaan is onder de mensen die veel verdienen en niet onder de Filipijnse huishulpen die met 20 in een hokje wonen ergens in Dubai.
Als expat in de .. uuh.. import/export sectorquote:Op maandag 27 oktober 2014 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
El Mata is gewoon wat boos dat paradijs Colombia nit op de lijst staat
Dat is dus jouw probleem, je kijkt niet verder dan je neus lang is.quote:Op maandag 27 oktober 2014 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als expat in India vang je een behoorlijk salaris hoor. En leef je op de goede plekken is er helemaal niets mis mee. En laat dit onderzoek nu net expats in India betreffen. Het lijstje is écht zo gek niet, behalve als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Jij leest een hoop in een lijst met de titel "annual ranking of the best places to live as an expat". Zit er iets dwars?quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Dit is geen lijstje van de gewone man, zoals jij en ik , maar voor de rijke expat die in dit soort landen de grote man gaat uithangen.
En de titel van het artikel "Best places in the world to be a rich foreigner". Dutchko snapt dus precies waar het artikel over gaat!quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Jij leest een hoop in een lijst met de titel "annual ranking of the best places to live as an expat". Zit er iets dwars?
Dat zal best maar er staat ook hoe goed het is om je kinderen te laten opgroeien. Nu verkies ik graag een land waar mijn kinderen niet worden groepsverkracht en niet langs de zwervers en houten huisjes naar school hoeven.quote:Op maandag 27 oktober 2014 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als expat in India vang je een behoorlijk salaris hoor. En leef je op de goede plekken is er helemaal niets mis mee. En laat dit onderzoek nu net expats in India betreffen. Het lijstje is écht zo gek niet, behalve als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
ben je wel eens in India geweest?quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dat zal best maar er staat ook hoe goed het is om je kinderen te laten opgroeien. Nu verkies ik graag een land waar mijn kinderen niet worden groepsverkracht en niet langs de zwervers en houten huisjes naar school hoeven.
Op de http://www.expatexplorer.hsbc.com/ pagina kun je aangeven wat wel/niet belangrijk is voor een persoonlijke ranking en raising children is 1 category. Helaas kun je geen prioriteiten zetten en alleen wel/niet belangrijk.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dat zal best maar er staat ook hoe goed het is om je kinderen te laten opgroeien. Nu verkies ik graag een land waar mijn kinderen niet worden groepsverkracht en niet langs de zwervers en houten huisjes naar school hoeven.
je kunt hokjes aanvinken, toch? Ik heb net NL en India vergeleken, en snap wel waarom india veel beter scoort...quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Op de http://www.expatexplorer.hsbc.com/ pagina kun je aangeven wat wel/niet belangrijk is voor een persoonlijke ranking en raising children is 1 category. Helaas kun je geen prioriteiten zetten en alleen wel/niet belangrijk.
Uh ja, ik heb jaren lang gereisd en ben op enorm veel plekken geweest. Wat ik van India gezien heb vond ik niks, en het was duidelijk mijn minst favoriete plek in Azië.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ben je wel eens in India geweest?
Goed punt. Maar moet iedere "rijke" expat "de grote man uithangen"?quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En de titel van het artikel "Best places in the world to be a rich foreigner". Dutchko snapt dus precies waar het artikel over gaat!![]()
Dan hoef ik hier maar 35 km verderop te gaan en ik kom in klein Indie.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ben je wel eens in India geweest?
Leg uit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
je kunt hokjes aanvinken, toch? Ik heb net NL en India vergeleken, en snap wel waarom india veel beter scoort...
Nee, liever niet. Ik was ook redelijk sarcastisch.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:49 schreef devzero het volgende:
[..]
Goed punt. Maar moet iedere "rijke" expat "de grote man uithangen"?
Ja, maar het zou helemaal mooi zijn (en een stuk onoverzichtelijker) als je gewichten aan bepaalde categorien kunt hangen. Bijvoorbeeld "quality of childcare" hoog, "learn the local language" middel.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
je kunt hokjes aanvinken, toch? Ik heb net NL en India vergeleken, en snap wel waarom india veel beter scoort...
http://www.expatexplorer.hsbc.com/#/country/Netherlands/Indiaquote:
Dit "onderzoek" neemt dan ook alleen maar het sociale aspect mee, waar is de criminaliteit? Verhuizen naar west detroit zou dan net zo veilig zijn als naar Wassenaar. Daarom zeg ik alleen maar dat je niet zo makkelijk naar zo'n poll kan kijken, er is niets wetenschappelijk onderbouwd eraan! Maarja wat verwacht je van HSBC, grootste pauperbank waar ik zaken mee gedaan heb.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, liever niet. Ik was ook redelijk sarcastisch.
Ik raak een beetje gefrustreerd van de narrow-minded, hokjes geest die hier veel in het topic heerst. Ik dacht altijd dat mensen die uit Nederland vertrokken wel een beetje ruim-denkend waren, maar gezien dit topic valt het tegen. Iedereen in India wordt verkracht en woont in houten hokjes, elke expat hangt de grote man uit, etc.
Anyway, ik heb een mopper-maandag. Het is hier al sinds 2 weken grijs en grauw, en mijn humeur is net als het weer....
Welke rijke expat gaat nou dan ook in Detroit wonen? En zelfs (of juist) in een land als India kun je ongetwijfeld ook wel in een of andere beveiligde compound gaan wonen waar je niks van de ellende en criminaliteit van arme mensen tegenkomt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:55 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dit "onderzoek" neemt dan ook alleen maar het sociale aspect mee, waar is de criminaliteit? Verhuizen naar west detroit zou dan net zo veilig zijn als naar Wassenaar.
Dan mis je dus het punt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
http://www.expatexplorer.hsbc.com/#/country/Netherlands/India
lekker eten, interessante cultuur, reizen in het binnenland. Goede healthcare aanwezig als je het geld hebt (wat je hebt als rijke expat).
Ik zou niet permanent in India willen wonen, trouwens. Was er in het voorjaar een maand, en vond het een erg interessant land (wat ik gezien heb, vooral het Noord-Oosten, op de grens met Bangladesh), maar als expat voor 1 of 2 jaar, ja graag. Leuk avontuur!
Dat staat ook gewoon in de titel hoor, weinig verder dan de neus lang is kijken aan. En kijkende naar belastingen, opportuniteiten, en levensstandaard wanneer je wat meer te bommen hebt dan de gemiddelde man, is er helemaal niets vreemd aan dat lijstje.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is dus jouw probleem, je kijkt niet verder dan je neus lang is.
Dit is geen lijstje van de gewone man, zoals jij en ik , maar voor de rijke expat die in dit soort landen de grote man gaat uithangen.
Geen wonder dat Nederland lager staat want daar hoef je de grote man niet uit te hangen. Dat is namelijk niet nodig
Expatrie gaat normaliter niet om permanente bewoning. Overigens zijn dat soort landen nog steeds een hemel op aarde, zolang je maar veel meer te besteden hebt dan gemiddeld.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan mis je dus het punt.
Het gaat om permanente bewoning.
Het gaat niet om een jaartje de "vrolijke toerist" uit te hangen.
Dan is elk land "geweldig".
In veel van dit gevallen zijn het rijke expats die in dit soort landen snel "vrienden' maken omdat ze vele malen meer geld hebben dan de gemiddelde bevolking.
Doet mij een beetje denken aan de Mercedes Turken in Nederland die in het begin van de jaren 90 naar Nederland kwamen en op de foto gingen met een huur Mercedes om te laten zien "hoe goed" ze het hadden.
Als al dit soort bagger polls moet geloven dan is het in Liberia ook een paradijs....
Hoe zit het in Bulgarije met het vrienden (en meer?) maken met de lokale bevolking?quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Al moet Bulgarije in mijn opinie natuurlijk steevast op 1 staan.
Ik denk dat wanneer je hier als toerist komt, het land erg gesloten kan lijken. Beetje schaamte omdat het eens zo bloeiende land is vervallen tot een in de marge acterende natie. En omdat toeristen hier helaas niet komen voor de rijke historie, prachtige natuur en aansprekende cultuur maar eerder voor goedkoop eten, zuipen en overnachten in combinatie met een fijn klimaat, mooie vrouwen etc. etc.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe zit het in Bulgarije met het vrienden (en meer?) maken met de lokale bevolking?
Je hebt het nu gewoon over elk land behalve Nederland, Duitsland en wat er in de buurt ligt. Zo'n beetje alle landen waar de welvaart minder is heb je dit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:23 schreef Dven het volgende:
Kan natuurlijk aan mij liggen. Maar wat mij betref zei het wel iets.
Verreweg de meerderheid voldoet gelukkig wel aan jouw verwachting, maar er lopen er altijd een paar tussendoor .....quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
(...)
Ik raak een beetje gefrustreerd van de narrow-minded, hokjes geest die hier veel in het topic heerst. Ik dacht altijd dat mensen die uit Nederland vertrokken wel een beetje ruim-denkend waren, maar gezien dit topic valt het tegen. (...)
Niet mee eens. Ik heb in landen geleefd waar die verhouding andersom was. Dit is geen sterk antwoord.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:29 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Je hebt het nu gewoon over elk land behalve Nederland, Duitsland en wat er in de buurt ligt. Zo'n beetje alle landen waar de welvaart minder is heb je dit.
In Oost-Azie houden ze zelfs logboeken bij met wie wat gegeven heeft op trouwfeesten. Als je een vriendin van daar hebt is trouwen bijna verplicht alleen al om datquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 00:13 schreef Igen het volgende:
Je hebt ook mensen voor wie gunsten, bezoekjes etc. over en weer altijd in evenwicht moeten zijn. En culturen waarin heel veel interacties op die manier plaatsvinden. Maar echte vriendschap werkt natuurlijk niet zo.
Tja als je als expat naar Nederland gaat met een bepaald salaris of je gaat naar China dan kan je natuurlijk meer doen in China dan in Nederland.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:29 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Je hebt het nu gewoon over elk land behalve Nederland, Duitsland en wat er in de buurt ligt. Zo'n beetje alle landen waar de welvaart minder is heb je dit.
52% tegen 48% veel plezier met de polarisatiequote:Op maandag 27 oktober 2014 21:36 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Verreweg de meerderheid voldoet gelukkig wel aan jouw verwachting, maar er lopen er altijd een paar tussendoor .....
Flipsen, heb jij toevallig een 10-stappenplan bij de hand "hoe overleef ik Cristina". Na de verkiezingen hier gisteren zou dat erg van pas kunnen komen.
Ah, want ruimdenkend betekent alle criteria het raam uit en als een Zweedse socialist een groepsverkrachting goedpraten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, liever niet. Ik was ook redelijk sarcastisch.
Ik raak een beetje gefrustreerd van de narrow-minded, hokjes geest die hier veel in het topic heerst. Ik dacht altijd dat mensen die uit Nederland vertrokken wel een beetje ruim-denkend waren, maar gezien dit topic valt het tegen. Iedereen in India wordt verkracht en woont in houten hokjes, elke expat hangt de grote man uit, etc.
Anyway, ik heb een mopper-maandag. Het is hier al sinds 2 weken grijs en grauw, en mijn humeur is net als het weer....
Ik heb mijn bedenkingen. We hebben op dit moment heel erg veel PhD studenten uit India, en er wordt regelmatig gevraagd of ik niet naar India wil gaan voor een bezoek. Ondertussen geven ze zelf aan dat India zo verschrikkelijk corrupt en slecht georganiseerd is, dat ze erg blij zijn dat ze er zelf niet meer wonen. Voorbeeldje: om apparatuur voor wetenschappelijk onderzoek door de douane te krijgen, moet smeergeld betaald worden. Dat kan zo in de papieren lopen, dat er niet genoeg geld is om onderzoek te doen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
http://www.expatexplorer.hsbc.com/#/country/Netherlands/India
lekker eten, interessante cultuur, reizen in het binnenland. Goede healthcare aanwezig als je het geld hebt (wat je hebt als rijke expat).
Ik zou niet permanent in India willen wonen, trouwens. Was er in het voorjaar een maand, en vond het een erg interessant land (wat ik gezien heb, vooral het Noord-Oosten, op de grens met Bangladesh), maar als expat voor 1 of 2 jaar, ja graag. Leuk avontuur!
Mijn echtgenote heeft daar volgens mij geen logboek voor, maar wel een fotografisch geheugen voor dit soort details.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 00:21 schreef Speculant. het volgende:
[..]
In Oost-Azie houden ze zelfs logboeken bij met wie wat gegeven heeft op trouwfeesten. Als je een vriendin van daar hebt is trouwen bijna verplicht alleen al om dat
Naar ik begrepen heb werkt dat per familie en wordt het bijgehouden door de moeders en grootmoeders. Mij interesseert zulke dingen weinig tot niets en dat is eerder problematisch dan gemakkelijk. Sowieso liggen cadeau's nogal gevoelig.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 02:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn echtgenote heeft daar volgens mij geen logboek voor, maar wel een fotografisch geheugen voor dit soort details.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 03:25 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Naar ik begrepen heb werkt dat per familie en wordt het bijgehouden door de moeders en grootmoeders. Mij interesseert zulke dingen weinig tot niets en dat is eerder problematisch dan gemakkelijk. Sowieso liggen cadeau's nogal gevoelig.
Okquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 03:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]Cadeau's liggen inderdaad erg (ERG) gevoelig. En wat dat betreft ben ik wel een lompe hork. "Het is het het gebaar dat telt." Vergeet het maar, het gaat er om hoe duur het cadeau was! Door schade en schande wijs geworden neem ik bijvoorbeeld van buitenlandse reizen een potje enorm dure creme mee voor mevrouw Lyrebird. Nog een reden om zo weinig mogelijk op reis te gaan.
Okquote:
Erg boeiend wowquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 02:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb mijn bedenkingen. We hebben op dit moment heel erg veel PhD studenten uit India, en er wordt regelmatig gevraagd of ik niet naar India wil gaan voor een bezoek. Ondertussen geven ze zelf aan dat India zo verschrikkelijk corrupt en slecht georganiseerd is, dat ze erg blij zijn dat ze er zelf niet meer wonen. Voorbeeldje: om apparatuur voor wetenschappelijk onderzoek door de douane te krijgen, moet smeergeld betaald worden. Dat kan zo in de papieren lopen, dat er niet genoeg geld is om onderzoek te doen.
Mijn indruk van de mensen zelf is positief, alhoewel ik natuurlijk met de top van de top van de top van India (meer dan een miljard mensen) te maken heb, maar het land heeft nog behoorlijk wat tijd nodig heeft om mee te kunnen in de 21e eeuw.
Het apparte is wel dat ze na verloop van tijd, denk vier a vijf jaar, toch wel weer terug willen. Ze missen het eten, hun vrienden en familie, en de manier van leven. In Japan worden ze weliswaar gerespecteerd, maar niet voor vol aangezien, omdat ze geen Japanners zijn. In India hebben ze dat probleem niet.
Ja godverdomme zeg Hoe blind ben jij in godsnaam? Heb je überhaupt wel de moeite genomen om ook maar een zin uit het artikel te lezen of heb je gewoon direct je domme boze stierenkop opgezet omdat... om wat eigenlijk?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 01:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja als je als expat naar Nederland gaat met een bepaald salaris of je gaat naar China dan kan je natuurlijk meer doen in China dan in Nederland.
En dan hangt het er ook van af WAT je gaat doen.
Ik denk zomaar dat de Shri Lanka bouwvakkers in Dubai niet gevraagd is om dit lijstje in te vullen....
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 03:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Door schade en schande wijs geworden neem ik bijvoorbeeld van buitenlandse reizen een potje enorm dure creme mee voor mevrouw Lyrebird. Nog een reden om zo weinig mogelijk op reis te gaan.
oh, dat kan ik me voorstellen. In mijn onderzoeksveld hebben we geen apparatuur nodig, dat scheelt!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 02:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb mijn bedenkingen. We hebben op dit moment heel erg veel PhD studenten uit India, en er wordt regelmatig gevraagd of ik niet naar India wil gaan voor een bezoek. Ondertussen geven ze zelf aan dat India zo verschrikkelijk corrupt en slecht georganiseerd is, dat ze erg blij zijn dat ze er zelf niet meer wonen. Voorbeeldje: om apparatuur voor wetenschappelijk onderzoek door de douane te krijgen, moet smeergeld betaald worden. Dat kan zo in de papieren lopen, dat er niet genoeg geld is om onderzoek te doen.
Mijn indruk van de mensen zelf is positief, alhoewel ik natuurlijk met de top van de top van de top van India (meer dan een miljard mensen) te maken heb, maar het land heeft nog behoorlijk wat tijd nodig heeft om mee te kunnen in de 21e eeuw.
Het apparte is wel dat ze na verloop van tijd, denk vier a vijf jaar, toch wel weer terug willen. Ze missen het eten, hun vrienden en familie, en de manier van leven. In Japan worden ze weliswaar gerespecteerd, maar niet voor vol aangezien, omdat ze geen Japanners zijn. In India hebben ze dat probleem niet.
De werkcultuur vind ik hier juist perfect. De meeste werkgevers zijn heel erg gericht op de work/life balance, omdat ze van mening zijn dat de persoonlijke situatie van werknemers van grote invloed is op de werkprestaties. De bouwvakkers hier voor de deur hadden zelfs elke vrijdagmiddag een BBQ op kosten van de baasquote:Op maandag 27 oktober 2014 01:00 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Zwitserland lijkt me ook niet echt 'the place to be' als het gaan om vrienden maken, lokale cultuur/lokale werkcultuur.
edit: daar scoren ze toevallig ook het slechts op van alle landen( Nederland scoort een plaats beter)
volgens mij lijkt Zwitserland erg op Zweden, maar zijn de salarissen en uitgaven er een beetje hoger.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:36 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
De werkcultuur vind ik hier juist perfect. De meeste werkgevers zijn heel erg gericht op de work/life balance, omdat ze van mening zijn dat de persoonlijke situatie van werknemers van grote invloed is op de werkprestaties. De bouwvakkers hier voor de deur hadden zelfs elke vrijdagmiddag een BBQ op kosten van de baas
Vrienden maken onder de lokale bevolking is inderdaad één van de weinige dingen waarvan ik zeg: dat is erg lastig.
Qua cultuur inderdaad begreep ik laatst van een Zweedse vriendin, die had dan ook geen problemen met aanpassen toen ze hier kwam werken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
volgens mij lijkt Zwitserland erg op Zweden, maar zijn de salarissen en uitgaven er een beetje hoger.
Oh, en het is kleiner, en er zijn meer bergen, natuurlijk. En het ligt centraler in Europa...
Bij Zurich, niet in de stad want we wilden na zoveel steden wel eens in het groen wonenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Waar woon je eigenlijk in Zwitserland?
Na 6 jaar Zweden is het voor ons echt genoeg, langzamerhand. Hopelijk volgend jaar verhuizen....Ook wel weer gek, om hier weg te gaan...
het plan is Berlijn. Even afwachten hoe het met werk enzo zit.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:45 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Bij Zurich, niet in de stad want we wilden na zoveel steden wel eens in het groen wonen![]()
Waar ga je ergens in DE wonen?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 00:21 schreef Speculant. het volgende:
[..]
In Oost-Azie houden ze zelfs logboeken bij met wie wat gegeven heeft op trouwfeesten. Als je een vriendin van daar hebt is trouwen bijna verplicht alleen al om dat
Goed voor mekaar zeg.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:36 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
De werkcultuur vind ik hier juist perfect. De meeste werkgevers zijn heel erg gericht op de work/life balance, omdat ze van mening zijn dat de persoonlijke situatie van werknemers van grote invloed is op de werkprestaties. De bouwvakkers hier voor de deur hadden zelfs elke vrijdagmiddag een BBQ op kosten van de baas
Vrienden maken onder de lokale bevolking is inderdaad één van de weinige dingen waarvan ik zeg: dat is erg lastig.
Is het onbeleefd als ik vraag wat er dan zo op de zenuwen gaat werken na 6 jaar in Zweden?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Waar woon je eigenlijk in Zwitserland?
Na 6 jaar Zweden is het voor ons echt genoeg, langzamerhand. Hopelijk volgend jaar verhuizen....Ook wel weer gek, om hier weg te gaan...
Het enige dat me op de zenuwen werkt hier is dat mensen niet kunnen fietsen, als ze langzaam fietsen fietsen ze het liefst midden op de weg, en mensen die snel fietsen halen de langzaamfietsende mensen het liefst links en rechts in. En mensen die langzaam fietsen gaan het liefst stilstaand een bocht door. En, als mensen proberen te anticperen doen ze dat het liefste door zich dan niet aan de verkeersregels te houden. Goh, er komt een tegenligger aan. Zal ik dan maar aan de linkerkant van de weg gaan fietsen, ipv gewoon rechts? DAt maakt het veel makkelijker!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed voor mekaar zeg.
Helaas is mijn sollicitatie in Zwitserland afgewezen.
[..]
Is het onbeleefd als ik vraag wat er dan zo op de zenuwen gaat werken na 6 jaar in Zweden?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het enige dat me op de zenuwen werkt hier is dat mensen niet kunnen fietsen, als ze langzaam fietsen fietsen ze het liefst midden op de weg, en mensen die snel fietsen halen de langzaamfietsende mensen het liefst links en rechts in. En mensen die langzaam fietsen gaan het liefst stilstaand een bocht door. En, als mensen proberen te anticperen doen ze dat het liefste door zich dan niet aan de verkeersregels te houden. Goh, er komt een tegenligger aan. Zal ik dan maar aan de linkerkant van de weg gaan fietsen, ipv gewoon rechts? DAt maakt het veel makkelijker!
Wij waren eerder ook een vlucht verwijderd, nu een autorit, en ik merk dat mensen steeds meer aan ons trekken om 'even' langs te komen op een verjaardag, of bruiloft, etc. Het lijkt voor hun ineens alsof we nu dichtbij zitten omdat we met de auto kunnen komen, maar voor het gemak vergeten ze even dat we wel 2 dagen kwijt zijn aan reizen als we naar Nederland moeten. Dan mis ik soms toch wel de oude situatiequote:Nee, ik vind de gesloten cultuur hier erg lastig. Toen ik nog studeerde was het geen probleem, maar met het werkende leven wordt het steeds moeilijker om een sociaal netwerk op te bouwen. Plus, ik wil graag wat dichter bij vrienden en familie wonen. Nu zijn we steeds een vlucht weg, maar ik zou een trein of auto rit meer waarderen. Geeft meer flexibiliteit, merk dat ik veel mis.
ja, maar ik mis ook wel het even langskomen. Laatst waren in een weekend m'n beide zusjes afgestudeerd, en was iedereen samen, inclusief nieuwe vriend van de een. Behalve ik/wij. Of een feest van een vriend, nieuwgeboren kind van vrienden dat ik pas leer kennen met 5 maanden, etc.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:14 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
[..]
Wij waren eerder ook een vlucht verwijderd, nu een autorit, en ik merk dat mensen steeds meer aan ons trekken om 'even' langs te komen op een verjaardag, of bruiloft, etc. Het lijkt voor hun ineens alsof we nu dichtbij zitten omdat we met de auto kunnen komen, maar voor het gemak vergeten ze even dat we wel 2 dagen kwijt zijn aan reizen als we naar Nederland moeten. Dan mis ik soms toch wel de oude situatie
Fietsen kunnen ze idd vaak niet, in het buitenland. Wat je hierboven beschrijft is voor Japanners zeer herkenbaar, maar ook Amerikanen kunnen niet fietsen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het enige dat me op de zenuwen werkt hier is dat mensen niet kunnen fietsen, als ze langzaam fietsen fietsen ze het liefst midden op de weg, en mensen die snel fietsen halen de langzaamfietsende mensen het liefst links en rechts in. En mensen die langzaam fietsen gaan het liefst stilstaand een bocht door. En, als mensen proberen te anticperen doen ze dat het liefste door zich dan niet aan de verkeersregels te houden. Goh, er komt een tegenligger aan. Zal ik dan maar aan de linkerkant van de weg gaan fietsen, ipv gewoon rechts? DAt maakt het veel makkelijker!
HIer hebben we ook fietspaden. Op zich wel goed, maar elk fietspad is voor voetgangers en fietsers, met een streep in het midden als afscheiding. Op zich ook wel goed, maar hoe vaak voetgangers wel niet op het fietspad lopen, en vice versa... En, fietspaden helpen niet als iemand die met een slakkengang fietst in het midden van het pad gaat fietsen, zodat je er niet voorbij kunt...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Fietsen kunnen ze idd vaak niet, in het buitenland. Wat je hierboven beschrijft is voor Japanners zeer herkenbaar, maar ook Amerikanen kunnen niet fietsen.
We hebben het in Nederland met onze fietspaden wel getroffen.
Sws kleine steden zodat een expat ook een baan kan vinden in pak hem beet Groningen, Eindhoven, Zwolle of Wageningenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Fietsen kunnen ze idd vaak niet, in het buitenland. Wat je hierboven beschrijft is voor Japanners zeer herkenbaar, maar ook Amerikanen kunnen niet fietsen.
We hebben het in Nederland met onze fietspaden wel getroffen.
Ik ben zeker niet blind. Ik vraag mij af of jij het nog wel snapt. Zal je leeftijd wel zijn. gezien je commentaar op Lyrebird.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja godverdomme zeg Hoe blind ben jij in godsnaam? Heb je überhaupt wel de moeite genomen om ook maar een zin uit het artikel te lezen of heb je gewoon direct je domme boze stierenkop opgezet omdat... om wat eigenlijk?
Vergeet Nijmegen en Arnhem niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Sws kleine steden zodat een expat ook een baan kan vinden in pak hem beet Groningen, Eindhoven, Zwolle of Wageningen
Amsterdam is ook al extreem klein en goed betaalbaar voor expats
Ik vermoed dat Nederland zo laag staat omdat men de gedachtegang hanteerd: "Doe maar normaal dan doe je gek genoeg".quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blindelings wat voorbeelden gegeven maar er zijn wel 20 steden die in aanmerking komen. Nederland is redelijk uniek wat dat betreft
Ten eerste gemaild naar nfo@tipica-reizen.nl ipv info@tipica-reizen.nl, daarnaast ook gewoon de FW: laten staan in het onderwerp. En dan vervolgens dit braaksel sturen en verwachten dat ik daar ook nog serieus op ga reageren?quote:Ik ben <knip> uit <knip>. Ik woon voor 2 jaar in Colombia. Samen met me colombiaanse vrouw hebben wij vanaf volgend jaar januari een reisbureau hier in Colombia. Wij willen graag reizen op maat,groeps en motor reizen aanbieden. Ik wil dit graag doen met een partner in Nederland. Ik kwam u website tegen op internet en vraag me eigen af of u interesse heeft in een partnership.
Als je slim bent biedt je gewoon die editor aan op je website maar reken je wel 200 euro/u aan support en trainingquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:04 schreef Igen het volgende:
Ach, je moet daar niet te moeilijk over doen, denk ik. Ik heb laatst bij een vooraanstaand ingenieursbureau gesolliciteerd en daar kreeg ik een reactie terug met de zin "We zullen uw sollicitatie in de komende dagen geëvalueerd." erin.
Als de inhoud maar goed is. Ik heb zelf een website met een simulatiespel, en ik heb daar duidelijk aangegeven dat de editor niet zo-even te downloaden is omdat het maken van simulaties nogal wat gegevens en kennis vereist. Hoeveel mailtjes ik desondanks wel niet krijg van "Hoi mag ik de editor?" zonder enige verdere uitleg...
OT: Vanaf december ga ik ook weer echt KAA'er zijn.
Ja, dat kunnen mijn studenten ook. Dit jaar heb ik zo voor het eerst verteld hoe ze me een mailtje moeten sturen. Dus "best Jagärtrut, kun je me helpen met XXX. Alvast bedankt, met vriendelijke groet, student". Dat heeft echt geholpen, want waar ik voorheen mailtjes krijg met 1 zin erin "waar staat dat", was nu elke mail iig met aanhef en afsluiting. Maar, eerst de course guide doorlezen waar alle info instaat is teveel gevraagd. Hoeveel maitljes ik wel niet krijg waarin gevraagd wordt naar info die op de 1ste pagina van de course guide staat is ongeloofelijk...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:04 schreef Igen het volgende:
Ach, je moet daar niet te moeilijk over doen, denk ik. Ik heb laatst bij een vooraanstaand ingenieursbureau gesolliciteerd en daar kreeg ik een reactie terug met de zin "We zullen uw sollicitatie in de komende dagen geëvalueerd." erin.
Als de inhoud maar goed is. Ik heb zelf een website met een simulatiespel, en ik heb daar duidelijk aangegeven dat de editor niet zo-even te downloaden is omdat het maken van simulaties nogal wat gegevens en kennis vereist. Hoeveel mailtjes ik desondanks wel niet krijg van "Hoi mag ik de editor?" zonder enige verdere uitleg...
OT: Vanaf december ga ik ook weer echt KAA'er zijn.
Ha, je hebt m'n mailtje ontvangen zie ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:52 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different:
[..]
Ten eerste gemaild naar nfo@tipica-reizen.nl ipv info@tipica-reizen.nl, daarnaast ook gewoon de FW: laten staan in het onderwerp. En dan vervolgens dit braaksel sturen en verwachten dat ik daar ook nog serieus op ga reageren?Het zal best zijn dat niet sommige mensen wat meer moeite hebben dan anderen als het om taal gaat, maar por Dios, hier lusten de honden toch geen brood van
On the positive side: hij schreef wel Colombiaanse en niet Columbiaanse
Ik denk niet dat iemand dat gaat betalen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:02 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Als je slim bent biedt je gewoon die editor aan op je website maar reken je wel 200 euro/u aan support en training
Die aanhef boeit me niet zo veel. "Geachte heer Igen, mag ik de editor? Hoogachtend, Pietje" krijg ik ook wel eens. Maar ik wil gewoon weten wie iemand is, wat 'ie ermee wil, of 'ie de benodigde technische kennis heeft etc. Een prachtige aanhef erboven hoeft van mij echt niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen mijn studenten ook. Dit jaar heb ik zo voor het eerst verteld hoe ze me een mailtje moeten sturen. Dus "best Jagärtrut, kun je me helpen met XXX. Alvast bedankt, met vriendelijke groet, student". Dat heeft echt geholpen, want waar ik voorheen mailtjes krijg met 1 zin erin "waar staat dat", was nu elke mail iig met aanhef en afsluiting. Maar, eerst de course guide doorlezen waar alle info instaat is teveel gevraagd. Hoeveel maitljes ik wel niet krijg waarin gevraagd wordt naar info die op de 1ste pagina van de course guide staat is ongeloofelijk...
Nee, een prachtige aanhef hoeft voor mij ook niet. Maar, hoi JT, beste JT, hoi, oid wel graag. Mijn studenten zijn erg informeel met me, en dat heb ik graag. Maar, als ze wat van me willen dan zijn de normale beleefdheidsnormen wel relevant vind ik. Moeten ze later in de echte wereld ook..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand dat gaat betalen.Al zou ik heus wel willen dat een toonaangevend bedrijf mijn software professioneel wil gebruiken en daar geld voor wil betalen, maar dat zie ik niet gebeuren
[..]
Die aanhef boeit me niet zo veel. "Geachte heer Igen, mag ik de editor? Hoogachtend, Pietje" krijg ik ook wel eens. Maar ik wil gewoon weten wie iemand is, wat 'ie ermee wil, of 'ie de benodigde technische kennis heeft etc. Een prachtige aanhef erboven hoeft van mij echt niet.
Zijn vrouw was waarschijnlijk niet zijn vrouw alstie dat deed.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:52 schreef flipsen het volgende:
On the positive side: hij schreef wel Colombiaanse en niet Columbiaanse
Iedereen zou eigenlijk eens een cursus moet krijgen met het optimaal versturen van mails en het beantwoorden ervan. Minstens 20-30% van de werktijd wordt hieraan verspild+ het lezen van mails doorlopend gedurende de dag kost iedere keer 5-10min. aan verloren concentratie. Binnen een werkomgeving/bedrijf (dus de unief) zou het mogelijk moeten zijn om beknopt kort en duidelijk e-mails naar elkaar te versturen met een goede titel. Die laatste student heeft dat iig al begrepenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:28 schreef Jag�rtrut het volgende:
Nee, een prachtige aanhef hoeft voor mij ook niet. Maar, hoi JT, beste JT, hoi, oid wel graag. Mijn studenten zijn erg informeel met me, en dat heb ik graag. Maar, als ze wat van me willen dan zijn de normale beleefdheidsnormen wel relevant vind ik. Moeten ze later in de echte wereld ook..
Vorig jaar had ik één student die me letterlijk het volgende mailde: "Ik kan dan en dan niet naar het college komen. Kunnen we het college ook verplaatsen?". Let wel, dat vak geef ik aan 100 studenten...
Een paar jaar geleden vroeg ik op een Zwitsers forum of je de brief nog begint met "Mijne Herrschaften". Ze kregen een rolberoerte. Je zet er allerlei informele aanheffen boven, zoals hallo en goeiedag, hoewel er ook wel nettere te bedenken zijn. Hoogachtend lijkt niemand meer te zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:50 schreef flipsen het volgende:
De aanhef van het betreffende mailtje aan mij was overigens: "Hallo". Niets meer (nog geen komma), niets minder![]()
Gewoon terugmailen dat ze niet op een kleuterschool zitten en dat ze zelf dingen uit moeten zoeken werkt voortreffelijk. Ze zitten daar omdat ze willen, niet omdat ze moeten, simpel zat. Kan je niet volwassen doen en zelf dingen opzoeken dan flikker maar een eind op naar iets wat wel op je eigen niveau is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen mijn studenten ook. Dit jaar heb ik zo voor het eerst verteld hoe ze me een mailtje moeten sturen. Dus "best Jagärtrut, kun je me helpen met XXX. Alvast bedankt, met vriendelijke groet, student". Dat heeft echt geholpen, want waar ik voorheen mailtjes krijg met 1 zin erin "waar staat dat", was nu elke mail iig met aanhef en afsluiting. Maar, eerst de course guide doorlezen waar alle info instaat is teveel gevraagd. Hoeveel maitljes ik wel niet krijg waarin gevraagd wordt naar info die op de 1ste pagina van de course guide staat is ongeloofelijk...
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ha, je hebt m'n mailtje ontvangen zie ik.
Zal ik doenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:42 schreef devzero het volgende:
Een hoop ophef voor een "jongetje van 11". Ik zou zeggen, laat iedereen die op zijn 11de "enels" wel goed schreef de eerste steen werpen.
Waarom doen ze dat? Denken ze dat je ze verstopt? Of is het teveel gevraagd om een andere oplossing te bedenken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:34 schreef breaky het volgende:
Typisch voor Laos:
Een agent die veel clienten bij ons onderbrengt, valt me nu al twee dagen lastig met de vraag of de heren Yamada en Hamamoto bij ons verblijven.
Maar nee, ik heb geen gasten met deze naam en ook nooit een boeking ontvangen van hun met deze twee heren. Dat dus pas zo'n 5 keer duidelijk gemaakt aan de telefoon aan verschillende mensen.![]()
Toch stond er vanochtend een toergids in de lobby met, jawel, dezelfde vraag en zelfs een dag schema waarop staat dat de betreffende gasten bij ons verblijven. Helaas voor hem en de agent dus niet.
En toch blijft de toergids meer dan uur wachten om te kijken of deze heren niet toevallig uit een kamer stappen.
Mischien denken ze aan een communicatie probleem. Dat ik hun niet goed verstaan heb? Of dat ze mij niet goed verstaan? Vaak vragen ze dingen aan mijn personeel terwijl ik er gewoon bij sta, ookal is hun Engels voldoende. Of mischien hebben ze veel ervaring met guesthouses die hun administratie niet op orde hebben?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:58 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat? Denken ze dat je ze verstopt? Of is het teveel gevraagd om een andere oplossing te bedenken?
Er zijn dingen georganiseerd voor kinderen vanuit de Amerikaanse en Engelse expat community plus feestjes van de lokale gay scene die het altijd wel leuk vindt om zich te verkleden (liefst als een Britney, Beyonce of iets dergelijks)quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:
Hoe was Halloween bij jullie allemaal?
Jammer is dat.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:05 schreef breaky het volgende:
Verder speelt het niet onder de lokale bevolking of de rest van de expats. (mij inclusief)
Waarom jammer? Ik snap de bedoeling achter Halloween wel...maar de lokale mensen bouwen liever hun eigen feestjes.quote:
Het was alsof we meespeelden in een enorm toneelstuk. Het is gigantisch hier. Een prachtig feestje gisteravond.quote:
Altijd gedacht dat het iets Engels/Noord Amerikaans was.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het was alsof we meespeelden in een enorm toneelstuk. Het is gigantisch hier. Een prachtig feestje gisteravond.
Halloween is Iers. Maar net als Sinterklaas een flinke mix van tradities.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:13 schreef breaky het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat het iets Engels/Noord Amerikaans was.
Vieren ze dat daar??quote:Ach ja...Carnaval is ook altijd gezellig
Carnaval? Nee. Ze zijn hier Boedhist en/of Animist. Alle feestdagen hebben daar mee te maken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Halloween is Iers. Maar net als Sinterklaas een flinke mix van tradities.
Hier is het echt bizar groot. Het beste land om Halloween te vieren, durf ik wel aan.
[..]
Vieren ze dat daar??
Hier niet, alleen in Barranquilla, was een aardig feestje, maar voor verkleden kun je beter naar Keulen.
En, zijn die een beetje wat?quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:23 schreef breaky het volgende:
Alle feestdagen hebben daar mee te maken.
Je had als heremietkreeft kunnen gaan.quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:05 schreef flipsen het volgende:
Gelukkig niets gemerkt van die flauwekul hier
Of als moslim, schijnen mensen ook eng te vindenquote:Op zaterdag 1 november 2014 19:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je had als heremietkreeft kunnen gaan.
Ik niet hoor, heb ze zelfs biddend in huis gehad. De islamitische leer is een ander verhaal. Daar zit weinig goeds en veel slechts bij. Gelukkig zijn de meeste moslims niet zoals die epileptische struikrover.quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Of als moslim, schijnen mensen ook eng te vinden
Was een klotetijd voor je, maar verder wel "goed" afgelopen?quote:Op zondag 2 november 2014 02:27 schreef Gaoxing het volgende:
We zijn, tot overgrote teleurstelling van vooral mijn oudste, de nacht van de 31e terug gevlogen. Die had zich verschrikkelijk verheugd. Naja, die verheugd zich op iedere feestdag, eigenlijk
Ja, ik denk het wel. Ik moet de komende twee weken even als een gek aan m'n studie papers gaan werken, en daarna hoop ik op een beetje rust en reflectiequote:Op zondag 2 november 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:
Was een klotetijd voor je, maar verder wel "goed" afgelopen?
*boks*quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:05 schreef flipsen het volgende:
Gelukkig niets gemerkt van die flauwekul hier
Shibuya was echt een gekkenhuis afgelopen vrijdag. Je kon gewoon niet meer normaal over Hachiko Square lopen.quote:Op zondag 2 november 2014 02:49 schreef Lyrebird het volgende:
Halloween is aan ons voorbij gegaan. Onze kleine is nog iets te klein, en wij zijn te serieus. Wel grappig om te zien hoe Japanners zo'n feest geimporteerd hebben.
Klinkt goed en erg zoals hier. Ik zie die Japanners ook echt losgaan met uitdossingen.quote:Op zondag 2 november 2014 07:38 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Shibuya was echt een gekkenhuis afgelopen vrijdag. Je kon gewoon niet meer normaal over Hachiko Square lopen.
Wat is Halloween in Japan vet zeg! Prachtavond gehad afgelopen vrijdag.
Begrijpelijk. Moeilijke tijd. Heb je de families wel kunnen zien en je kinderen zijn niet zo vaak in Nederland geweest toch?quote:Op zondag 2 november 2014 06:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ja, ik denk het wel. Ik moet de komende twee weken even als een gek aan m'n studie papers gaan werken, en daarna hoop ik op een beetje rust en reflectieHet was wel echt een totaal gekkenhuis, zo alles binnen een week regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |