Dan moet Cristina opschieten met het binnenvallenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over een paar maanden begint het boren naar olie bij de Falklands overigens
Ze hebben de roeiboten al klaar staan lijkt mequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dan moet Cristina opschieten met het binnenvallen
Meer uitzonderingen dan regels, weet niet of dat nou zo helpvol isquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nog even over het verliezen van het Nederlanderschap voor minderjarigen: hieer een document wat alles precies uitlegd.
http://www.rijksoverheid.(...)r-minderjarigen.html
Dus mijn amerikaanse/nederlandse dochter kan gewoon haar dubbele nationaliteit houden, zelfs als ik mijn nederlandse nationaliteit zou verliezen na 10 jaar niet in de EU te hebben gewoond (vanaf het moment dat ik een amerikaans paspoort zou krijgen).quote:Op dit verlies gelden enkele uitzonderingen. Deze zijn geregeld in lid 2 van artikel 16 van de
Rijkswet op het Nederlanderschap. Zo verliezen minderjarigen hun Nederlanderschap niet:
E Als de minderjarige is geboren in het land van de door hem verkregen nationaliteit. Op het
moment dat hij de nationaliteit van dat land verkrijgt moet hij hoofdverblijf hebben in dat land. Dit geldt niet als verlies intreedt doordat de minderjarige een verklaring van afstand
heeft afgelegd.
Venezuela, Mexico en El Salvador doen het ook goedquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:41 schreef flipsen het volgende:
Nog mensen die willen investeren in Argentinië? Dan ben je geloof ik de enige:
[ afbeelding ]
Negatief ivm de geweldige actie van Cristina om YPF zichzelf toe te eigenen en Repsol was het daar toch niet geheel mee eens. Voor wie het interessant vindt: http://www.buenosairesher(...)investment-drops-100
Met India zo hoog in die lijsten ben ik zeer skeptisch.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Best places in the world to be a rich foreigner
Ik zit al op de goede plek, nu alleen nog even rijk worden![]()
Kan toch best, India als land met een hele sterke tweedeling waar je als westerse expat in de rijke klasse best een heel prima leven kan hebben?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Met India zo hoog in die lijsten ben ik zeer skeptisch.
Zwitserland lijkt me ook niet echt 'the place to be' als het gaan om vrienden maken, lokale cultuur/lokale werkcultuur.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan toch best, India als land met een hele sterke tweedeling waar je als westerse expat in de rijke klasse best een heel prima leven kan hebben?
Op de site ( www.expatexplorer.hsbc.com ) kun je de details bekijken. Nederland scoort slecht qua inkomen(!), het eten is niet lekker en men vindt de cultuur maar niks - moeilijk vrienden maken, geen welkom gevoel op het werk.
Tja aan WIE hebben ze deze vragen gesteld? Als je als arme Indier of Malaysier naar Canada gaat en het lukt allemaal dan zal je ongetwijfeld alles positief zien. Oh nee die hoeven niet meer te komen want het paradijs India staat op de 9de plek! Hoger dan Canada!!quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan toch best, India als land met een hele sterke tweedeling waar je als westerse expat in de rijke klasse best een heel prima leven kan hebben?
Op de site ( www.expatexplorer.hsbc.com ) kun je de details bekijken. Nederland scoort slecht qua inkomen(!), het eten is niet lekker en men vindt de cultuur maar niks - moeilijk vrienden maken, geen welkom gevoel op het werk.
Ik weet wel wat jou criteria zijnquote:Op maandag 27 oktober 2014 03:46 schreef El_Matador het volgende:
Wat een onzin, maar ja, wat wil je, van de Washington Post.
2 Afrikaanse en 1 Zuid-Amerikaans land. Gemiddeld 91 responses per land waarbij de meeste landen niet eens tot de 100 kwamen.
India? Arm pauperland. En dat zo hoog? Waardeloos dit.
Als expat in India vang je een behoorlijk salaris hoor. En leef je op de goede plekken is er helemaal niets mis mee. En laat dit onderzoek nu net expats in India betreffen. Het lijstje is écht zo gek niet, behalve als je niet verder kijkt dan je neus lang is.quote:Op maandag 27 oktober 2014 01:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja aan WIE hebben ze deze vragen gesteld? Als je als arme Indier of Malaysier naar Canada gaat en het lukt allemaal dan zal je ongetwijfeld alles positief zien. Oh nee die hoeven niet meer te komen want het paradijs India staat op de 9de plek! Hoger dan Canada!!![]()
Ik ga nergens meer op af, en zeker geen lijsten zoals deze gepresenteerd word, vertrouw alleen op eigen ervaring en daar zal ik het mee moeten redden.
China 3de? Bahrein 5de? India 9de? Mag ik even hartelijk lachen!!![]()
![]()
El Mata is gewoon wat boos dat paradijs Colombia nit op de lijst staatquote:Op maandag 27 oktober 2014 04:13 schreef Speculant. het volgende:
Tis wat allemaal.
De meeste landen zitten ruim boven de 100 respondenten en verder mag het ook wel duidelijk zijn dat dit onderzoek gedaan is onder de mensen die veel verdienen en niet onder de Filipijnse huishulpen die met 20 in een hokje wonen ergens in Dubai.
Als expat in de .. uuh.. import/export sectorquote:Op maandag 27 oktober 2014 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
El Mata is gewoon wat boos dat paradijs Colombia nit op de lijst staat
Dat is dus jouw probleem, je kijkt niet verder dan je neus lang is.quote:Op maandag 27 oktober 2014 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als expat in India vang je een behoorlijk salaris hoor. En leef je op de goede plekken is er helemaal niets mis mee. En laat dit onderzoek nu net expats in India betreffen. Het lijstje is écht zo gek niet, behalve als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Jij leest een hoop in een lijst met de titel "annual ranking of the best places to live as an expat". Zit er iets dwars?quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Dit is geen lijstje van de gewone man, zoals jij en ik , maar voor de rijke expat die in dit soort landen de grote man gaat uithangen.
En de titel van het artikel "Best places in the world to be a rich foreigner". Dutchko snapt dus precies waar het artikel over gaat!quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Jij leest een hoop in een lijst met de titel "annual ranking of the best places to live as an expat". Zit er iets dwars?
Dat zal best maar er staat ook hoe goed het is om je kinderen te laten opgroeien. Nu verkies ik graag een land waar mijn kinderen niet worden groepsverkracht en niet langs de zwervers en houten huisjes naar school hoeven.quote:Op maandag 27 oktober 2014 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als expat in India vang je een behoorlijk salaris hoor. En leef je op de goede plekken is er helemaal niets mis mee. En laat dit onderzoek nu net expats in India betreffen. Het lijstje is écht zo gek niet, behalve als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
ben je wel eens in India geweest?quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dat zal best maar er staat ook hoe goed het is om je kinderen te laten opgroeien. Nu verkies ik graag een land waar mijn kinderen niet worden groepsverkracht en niet langs de zwervers en houten huisjes naar school hoeven.
Op de http://www.expatexplorer.hsbc.com/ pagina kun je aangeven wat wel/niet belangrijk is voor een persoonlijke ranking en raising children is 1 category. Helaas kun je geen prioriteiten zetten en alleen wel/niet belangrijk.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dat zal best maar er staat ook hoe goed het is om je kinderen te laten opgroeien. Nu verkies ik graag een land waar mijn kinderen niet worden groepsverkracht en niet langs de zwervers en houten huisjes naar school hoeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |