Laat ik dat maar gewoon doen ja, A.S maandag maar eens kijken hoe het allemaal in z`n werk gaatquote:
Gewoon beginnen iddquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:12 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Laat ik dat maar gewoon doen ja, A.S maandag maar eens kijken hoe het allemaal in z`n werk gaat
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:44 schreef CrunchySelf het volgende:
Goedemorgen
Sportschool ook geregeld, morgen een intake.
Lijstje voor vandaag:
O: Smoothie dinges;
T: Handje nootjes
L: Yoghurt+muesli, luxe broodje (nog ff halen)
T: Niks
D: Restje van gisteren.
Danku. Nou niet op personal trainer niveau, maar er lopen in de sportschool altijd meerdere begeleiders rondt. Die kan je ten alle tijden vragen plus om de 4/6 weken plan ik een gesprek met ze in. Ik wil nu eigenlijk gewoon ff een schemaquote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:53 schreef Qwea het volgende:
[..]succes. Heb je met begeleiding of zonder?
Nootjes
Ook hier lijstje:
O: 3x spelt, pindakaas, kaas, smeerkaas. Kom havermout met kaneel, rozijnen, appel en frambozen.
T: Havermout pannenkoek met banaan
L: 4x spelt. Pindakaas, kaas, 2 uitsmijters. Bak kwark
T: Pasta restje
D: Wokgroenten, rijst, kipfilet, eigen gemaakte dressing. Griekse yoghurt
T: Bak kwark
T: 5 handjes noten
T: Pasta als dat over is, anders rijst met kip en wat boontjes
Ik zou mij dan met name idd op cardio richten. Ik zou er wel wat krachttraining bij doen, dan bouw je al langzaam wat massa op zeg maar... En het is leuk voor de afwisseling natuurlijkquote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:56 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Danku. Nou niet op personal trainer niveau, maar er lopen in de sportschool altijd meerdere begeleiders rondt. Die kan je ten alle tijden vragen plus om de 4/6 weken plan ik een gesprek met ze in. Ik wil nu eigenlijk gewoon ff een schema. Maar ben er niet uit wat nu het beste is (cardio/fitness/spinning). Misschien heb jij een idee? Ik wil me nu nog even focussen op mijn gewicht, zodra ik veel meer ben afgevallen (denk in het gebied van 10/15kg) meer focussen op spiermassa. Alleen dat laatste heb ik nog nooit gedaan.
Dat lijstje van jou ook weer, ik neem keurig 1 handje nootjes, jij vijf
Vermoeden had ik al, thanks voor de bevestiging!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zou mij dan met name idd op cardio richten. Ik zou er wel wat krachttraining bij doen, dan bouw je al langzaam wat massa op zeg maar... En het is leuk voor de afwisseling natuurlijkmaar ik zou mijn main focus dan idd op cardio richten.
Hoevaak per week wil je gaan?
Nootjes
Ik zou dan minimaal 1x per week KT doen. En 2x cardio. Als je 4x gaat dan 2x ktquote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:15 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Vermoeden had ik al, thanks voor de bevestiging!Ik ga minimaal drie keer per week, anders maak ik geen voortgang
Waarom cardio voor KT? Met KT verbrand je glycogeenreserves, als je daarna je cardio plant, ga je sneller over op vetverbranding (niet dat jij nog vet kwijt moet). Als je het andersom doet, heb je een zwakkere KT omdat je spieren die glycogeenvoorraad niet meer hebben.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zou dan minimaal 1x per week KT doen. En 2x cardio. Als je 4x gaat dan 2x kt
Edit : Sowieso doe je naast je KT altijd cardio. Althans, ik. Ik meestal vooraf maar achteraf kan ook.
Thx, zal het onthouden. Wat ik mij kan herinneren van vroegere schema's had ik altijd maar een paar kracht apparaten, maar deed ik eerst een kleine warming up, dan kt, dan rest cardio.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zou dan minimaal 1x per week KT doen. En 2x cardio. Als je 4x gaat dan 2x kt
Edit : Sowieso doe je naast je KT altijd cardio. Althans, ik. Ik meestal vooraf maar achteraf kan ook.
Dit heb ik ook ergens gelezen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom cardio voor KT? Met KT verbrand je glycogeenreserves, als je daarna je cardio plant, ga je sneller over op vetverbranding (niet dat jij nog vet kwijt moet). Als je het andersom doet, heb je een zwakkere KT omdat je spieren die glycogeenvoorraad niet meer hebben.
Nee maar gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:57 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Had ik al geschreven dat ik op dit moment 79,9 kilo weeg!!! Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ik weeg onder de 80!!!
Nog 4,9 kilo te gaan en ik zit op mijn oude gewicht!
Ik doe het al tijden zo. Ik merk dat ik warmer ben als ik eerst lang cardio heb gedaan en dan KT. Dan heb ik iets minder last van mijn gewrichten. Ik zal het nog eens andersom proberen, maar de vorige x werkte dat voor mij niet echtquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom cardio voor KT? Met KT verbrand je glycogeenreserves, als je daarna je cardio plant, ga je sneller over op vetverbranding (niet dat jij nog vet kwijt moet). Als je het andersom doet, heb je een zwakkere KT omdat je spieren die glycogeenvoorraad niet meer hebben.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:57 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Had ik al geschreven dat ik op dit moment 79,9 kilo weeg!!! Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ik weeg onder de 80!!!
Nog 4,9 kilo te gaan en ik zit op mijn oude gewicht!
93/94 kilo (schommelde ertussen in) sinds juli, toen heb ik het roer omgegooid.. T is vrij snel gegaan maar ik sta wekelijks/2 wekelijks op de weegschaal bij mijn coachquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:12 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Nee maar gefeliciteerd!Mooie prestatie als je bijna op je streefgewicht bent. Van hoeveel kilo kom je trouwens? Heb ik niet meegekregen.
Klinkt logisch. Zelf heb ik na het een geen zin meer in het anderquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik doe het al tijden zo. Ik merk dat ik warmer ben als ik eerst lang cardio heb gedaan en dan KT. Dan heb ik iets minder last van mijn gewrichten. Ik zal het nog eens andersom proberen, maar de vorige x werkte dat voor mij niet echt
ik doe het ook zoals Qwea! Ik vind cardio als opwarming van mijn spieren erg fijn.. Daarna kracht!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Zelf heb ik na het een geen zin meer in het ander
Ja wel knap ook dat het zo snel gaat!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:17 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
93/94 kilo (schommelde ertussen in) sinds juli, toen heb ik het roer omgegooid.. T is vrij snel gegaan maar ik sta wekelijks/2 wekelijks op de weegschaal bij mijn coach!
Nou ja, die zin maak ik welquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Zelf heb ik na het een geen zin meer in het ander
Klopt, denk ik inmiddels ook een beetje. Hoor dat ook vaak. Alleen ik ben veeeel zwaarder dan hoe ik eruitzie. Klinkt raar, maar is wel zo. Ik heb gewoon een platte buik etc. Dus ik denk dat ik wat ga minderen met sporten, dus 3x hardlopen en 2x sportschool. En niet 4x hardlopen ofzo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Tink, van harte gefeliciteerd.
En wat ik van jou ken hier op Fok, dan heb je het helemaal verdiend!
Gaat lekker dus IJsdraakje? Fijn, keep up the good flow
Yaaar, jij hebt volgens mij een beetje vertekend beeld van jezelf en wat je eet.
En sommige lijstjes zijn inderdaad weinig maar als je veel overgewicht hebt is het niet altijd even ernstig. Je valt niet ineens dood neer door honger
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:28 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
ik doe het ook zoals Qwea! Ik vind cardio als opwarming van mijn spieren erg fijn.. Daarna kracht!
Niet snaaien en toch extra shirt aan doe. Of onder je vest een thermoshirt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:42 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb het koud! Hier op kantoor mag de verwarming echt een graadje hoger, maar daar is de rest het niet mee eens... Aangezien we met 19-en in één ruimte zitten, is er dus een soort van compromis ontstaan op deze temperatuur. Nu heb ik al een lekker warme sjaal om en drink ik sloten thee, maar echt warm krijg ik het niet. Nog warmer aankleden zie ik eigenlijk niet zo zitten (loop nu al in m'n dikste vesten rond en het wordt natuurlijk nog kouder) en ik merk wel dat ik veel zin heb om te snaaien....
Tips, anyone?
Dus eigenlijk een korte warming up met cardio , dan kracht en erna weer cardio.. of helemaal geen warming up en meteen kracht gaan doen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou doe ik wel redelijk lang cardio hoor, 50 min
Maar loveli heeft verder qua vet verbanden gewoon gelijk.
Korte warming up, kt, cardio.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:43 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een korte warming up met cardio , dan kracht en erna weer cardio.. of helemaal geen warming up en meteen kracht gaan doen?
Een hemd aan? Mocht je die nog niet aan hebben.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:42 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb het koud! Hier op kantoor mag de verwarming echt een graadje hoger, maar daar is de rest het niet mee eens... Aangezien we met 19-en in één ruimte zitten, is er dus een soort van compromis ontstaan op deze temperatuur. Nu heb ik al een lekker warme sjaal om en drink ik sloten thee, maar echt warm krijg ik het niet. Nog warmer aankleden zie ik eigenlijk niet zo zitten (loop nu al in m'n dikste vesten rond en het wordt natuurlijk nog kouder) en ik merk wel dat ik veel zin heb om te snaaien....
Tips, anyone?
Nee, zeker wel warming up doen. Anders vernaggel je je spieren. Dus idd, korte Warming up van 10 tot 15 min, rekken en strekken, KT, en dan cardio als laatste.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:43 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een korte warming up met cardio , dan kracht en erna weer cardio.. of helemaal geen warming up en meteen kracht gaan doen?
Ook op rustdagen verhogen. Want juist op de rustdagen is voeding zo belangrijk voor je herstel.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:53 schreef CrunchySelf het volgende:
Heb nu voor mezelf mijn voedingspatroon redelijk op orde, kan ik het nu weer gaan aanpassen ivm het sporten.
Ik denk dat ik weer moet verhogen.
Wat is verstandig, alleen verhogen op de dagen dat ik ga sporten of gemiddeld? Of moet ik niet eens verhogen? Gem kcal per dag schommelen ergens tussen de 1500/1800.
* CrunchySelf gaat FatSecret maar weer invullen![]()
Meh. Toch ik zal eens wat meer mijn porties gaan uitmeten, kijken wat het precies is. Ik schat nu dingen en het voelt toch echt tegenstrijdig om te gaan verhogen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ook op rustdagen verhogen. Want juist op de rustdagen is voeding zo belangrijk voor je herstel.
1500 is iig veelste weinig met min 3x p/w sporten
Ik let altijd op het soort sokken en schoenen wat ik aan heb. Als ik warme voeten heb is de rest ook altijd wel warmquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:42 schreef Tink89 het volgende:
Tips, anyone?
Tegenstrijdig zal het idd voelen, maar je lichaam heeft het echt nodig. Ik vind het ook nog steeds absurd dat ik rond de 4000/4500 kcal moet eten... maar ik val nog steeds afquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:59 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Meh. Toch ik zal eens wat meer mijn porties gaan uitmeten, kijken wat het precies is. Ik schat nu dingen en het voelt toch echt tegenstrijdig om te gaan verhogen.
Je zal wel gelijk hebben. Gekookte/gebakken eieren tijdens de lunch bevallen me wel, geeft goede vulling. Dus die moet ik er per dag gewoon inhouden. Nootjes wat verhogen voor tussendoor, in de avond er misschien wat zuivel bij nemen.
Magisch whey is nog lang niet aan de orde he?
Ik ben van team koud. Thermo shirts onder je truiquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik let altijd op het soort sokken en schoenen wat ik aan heb. Als ik warme voeten heb is de rest ook altijd wel warmmaar ik ben van team warm.
Snap ik wel hoor, maar nu al? Hoe ga ik dat dan doen als het -10 is? Toen ik nog echt obees was, had ik hier gewoon nooit issues mee. Blijkbaar heeft een flinke vetlaag dus ook voordelenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben van team koud. Thermo shirts onder je trui
T is hier op werk regelmatig 21 graden en dan nog gemiep dat t zo koud is. Dan zit ik dus in een hempje en soms mn schoenen zelfs uitquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben van team koud. Thermo shirts onder je trui
Ik ben serieus van het lagenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Snap ik wel hoor, maar nu al? Hoe ga ik dat dan doen als het -10 is? Toen ik nog echt obees was, had ik hier gewoon nooit issues mee. Blijkbaar heeft een flinke vetlaag dus ook voordelen
En m'n voeten zijn warm hoor, het is meer dan ik met m'n rug naar het raam *een glazen wand dus* zit en altijd een koude rug en koude handen heb.
hier hetzelfde!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben serieus van het lagenAls het -10 is dan hempje, thermoshirt, trui. Naar buiten met een shawl, handschoenen, muts. En als ik het echt koud heb nog binnen prop ik over dat thermoshirt nog een t-shirt
Hoe meer lagen hoe lekkerder! Hier op werk is het op dit moment ook enorm koud! Ik heb nu dus al een topje een shirtje en een vestje aan!quote:
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tegenstrijdig zal het idd voelen, maar je lichaam heeft het echt nodig. Ik vind het ook nog steeds absurd dat ik rond de 4000/4500 kcal moet eten... maar ik val nog steeds afDus ik eet alsnog te weinig.
Even je lijstje erbij gepakt :
O: Smoothie dinges;
T: Handje nootjes
L: Yoghurt+muesli, luxe broodje (nog ff halen)
T: Niks
D: Restje van gisteren.
Je kan de O aanvullen met een plak brood bijvoorbeeld. De L kun je ook aanvullen met een plak brood. Dan kan je als T wat kwark nemen en als extra T na de T evt nog een cracker ofzo.
Hoeveel kcal zit je nu? Ik zou zeker richting 1900 a 2000 gaan met 3x p/w sporten. Whey is leuk, maar dat zou ik pas nemen als je echt intensiever gaat sporten en wat meer KT gaat doen. Je kan natuurlijk wel op de dagen dat je KT doet, een whey shake pakken voor je spieren. Dat is altijd meegenomen
KT -> Eiwitten -> Ca:rdio.. Zo deed ik het altijd.. Deed.. Vanmiddag maar weer eens braaf op de crosstrainert stappen denk ikquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik doe het al tijden zo. Ik merk dat ik warmer ben als ik eerst lang cardio heb gedaan en dan KT. Dan heb ik iets minder last van mijn gewrichten. Ik zal het nog eens andersom proberen, maar de vorige x werkte dat voor mij niet echt
Zal eens kijken of mijn gewrichten dat ook willenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:51 schreef Timmos het volgende:
[..]
KT -> Eiwitten -> Ca:rdio.. Zo deed ik het altijd.. Deed.. Vanmiddag maar weer eens braaf op de crosstrainert stappen denk ik
Zit daar zelf ook wel aan, althans, qua wandelen (is ook cardio right?) loop ik vaak 60-90 minuten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou doe ik wel redelijk lang cardio hoor, 50 min
Maar loveli heeft verder qua vet verbanden gewoon gelijk.
Hoelang train jij Qwea? en hoe is het met je voet?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zal eens kijken of mijn gewrichten dat ook willen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |