potverdomme, nu zit hij weer in mijn kop xDquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:32 schreef McNulty het volgende:
[..]
Je moet gewoon connected kunnen zijn.
Shiznuts 2.0 hoorquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:35 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
[..]
HID is alleen voor de liefhebber. In de praktijk is het nogal onhandelbaar
Ik zal het even goed uitleggen want die apen hier schrikken mensen af om een mooie zaklamp te kopen.
De "800/1000 lumen" cree xml led lamp was een aantal jaren geleden gewoon waanzinnig en zo sterk als een "autokoplamp". Ondertussen hebben ze multi led lampen op de markt gebracht waardoor je richting de 3000 lumen gaat. De extra 2000 lumen ervaart ons oog echter niet als 3 keer zoveel licht. Laat het duidelijk zijn, 1000 lumen is een hele mooie bak licht
Hoe wil je die 1000 lumen bereiken? Je zult de led moeten aanjagen met hogere voltage dus kom je automatisch uit bij de 18650 batterij. Dat zit ook in je laptop en elektrische auto. Er zijn 2 uitzonderingen van topmerk Fenix de tk41 en tk45, die bereikt deze voltage met 8xAA batterijen. 8xAA weegt echter bijzonder veel en telkens 8 batterijen opladen is een hoop werk.
Lumen is natuurlijk alleen een richtpunt om een juiste keuze te vormen. Een 3000 lumen lamp eet graag 4 x18650, dat kost een hoop geld en is een groot log apparaat. Wil je iets gewoon in je binnenzak kunnen steken dan is 1x 18650 met zo'n 1000 lumen een perfecte keus. Voor dichtbij schijnen gebruik je een kleine lens en voor ver werpen een grotere lens. Je moet dus allerlei eigenschappen afwegen om tot een juiste keuze te komen.
De Fenix pd35 is een mooi compacte felle lamp. Met 1x18650 hoef je ook niet zo te letten op "onderhoud". Met meerdere 18650 moet je zorgen dat de voltages gelijk zijn om problemen te voorkomen.
De aanschaf van 18650 kost inderdaad weer extra geld. Maar voor een enkele zaklamp ben je voor zo'n 25 euro klaar met een prima lader en 2 batterijen. Dan doel ik op de nkon shop met de nitecore 2-lader + 18650 van 5 euro.
LET OP, koop altijd een 18650 met protection. Zo'n batterij wilt graag tussen de 3v en 4.2v blijven zitten anders willen ze gaan knetteren. Klinkt eng maar dat valt in de praktijk wel mee. Zo'n protection schakelt de batterij uit als je slordig bezig bent. Daarom adviseren wij alleen a-merk batterijen, sanyo, panasonic, lg waar dan een andere label omheen zit met protection. Het is ook handig om de batterijen niet onnodig in de lader te laten zitten.
Ik moest overigens 2 maanden wachten bij fasttech op 18650 batterijen omdat de post werd teruggestuurd. Het moest via de boot door de nieuwe regels!!!Misschien dat banggood de betere keus is geworden.
edit: In Nederland kost de Fenix 70 euro met 5 jaar garantie. Lijkt mij een makkelijke keus om niet uit China te halen.
Geen risico willen nemen, maar wel aan een elektrische sigaret lopen lurkenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:36 schreef Catch22- het volgende:
Ik haal mijn batterijen echt alleen bij Nkon. Ik gebruik ze voor mijn elektrische sigaret en daarmee wil ik geen onnodig risico nemen. Teardowns van sommige chinese batterijen zijn echt om te janken.
ik gebruik alleen veilige dingen met goede accus en goede vloeistof. Is niks gevaarlijks aanquote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:27 schreef Downstar het volgende:
[..]
Geen risico willen nemen, maar wel aan een elektrische sigaret lopen lurken
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik gebruik alleen veilige dingen met goede accus en goede vloeistof. Is niks gevaarlijks aan
En waar baseer jij goede vloeistof op?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik gebruik alleen veilige dingen met goede accus en goede vloeistof. Is niks gevaarlijks aan
Wist ik inderdaad niet, thanks!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:24 schreef mickeyD het volgende:
[..]
voor de niet weters: DX heeft zelf ook wel wat handel, maar is voornamelijk een soort marktplaats waar fabrikanten/leveranciers hun handel op kunnen slijten.. alle bestelde goederen/items komen dus niet persé uit het magazijn van DX zelf.
een jaar geleden ofzo kon je onderaan de item pagina nog in licht grijs zien welke leverancier het item geplaatst had, maar dat zie ik niet meer..
er waren namelijk nogal wat "leveranciers/producenten" die hun handel op DX plaatsten voor er 1 item gefabriceerd was, met achterlijke levertijden tot gevolg.
goeie tip is: lees de reviews voor je besteld of er klachten zijn, of backorders..
Dat heb ik dit weekend ook gedaan. Zondag bericht dat ze in duitsland op de post gingen, dinsdag binnen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:01 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
dx is kut..
Ik bestel trouwens die sim adapters op eBay gewoon uit Europa. Heb je ze ook voor 1 euro en binnen 3 dagen in huis (meestal vanuit Engeland of Duitsland)
Je zou daar nu moeten gaan posten : die van jou haalt ook geen 5600 mAh aan z'n usbpoortquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:34 schreef Iemand91 het volgende:
Als je lol wil hebben moet je het topic van vandaag op iBOOD gaan volgen.
Na klar. Shootouts zijn altijd welkom.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:39 schreef dodge_911 het volgende:
[..]
Je zou daar nu moeten gaan posten : die van jou haalt ook geen 5600 mAh aan z'n usbpoort
Btw, is er hier interesse in een shootout van 4 USB-testers? Die heb ik 'n tijdje geleden geschreven voor dat andere forum. Mag die hier ook?
More like... MrHandsoff.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:34 schreef Iemand91 het volgende:
Moar listsquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:30 schreef dodge_911 het volgende:
Ik heb in dit deel nog geen lijstje gepost :p
[ afbeelding ]
http://www.banggood.com/A(...)r-Tool-p-939725.html
You know, for when the zombies come en je tactical shotgun leeg is...
Om daarna lekker te gaan chillen met een whiskytje, en vermits drinkbaar water schaars is in zombietijden :
[ afbeelding ]
http://www.banggood.com/8(...)-Rocks-p-917914.html
En voor als je die ene pen kwijt bent :
[ afbeelding ]
http://www.banggood.com/A(...)reaker-p-936549.html
En dan wil je natuurlijk wel een beetje muziek/podcasts kunnen luisteren tijdens het zombiekillen :
[ afbeelding ]
http://www.banggood.com/W(...)-Phone-p-926533.html
Voor in je Hummer op het dashboard ofzo :
[ afbeelding ]
http://www.banggood.com/C(...)Tablet-p-938686.html
Je mag raden welke 4 van de 5 er onderweg zijn naar mij (hoop ik, als freakin' BangGood bijraakt met orders!)
Alvast op voorhand mijn excuses voor eventuele aankopen
snap ik. De producenten vloeistoffen die ik damp worden door instanties als de voedsel en waren autoriteit gecontroleerd. En daarbij is er in geen test ooit iets aangetroffen wat slecht voor je is. Buiten de nicotine. Dat is net zo slecht voor je als cafeïne.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:09 schreef Downstar het volgende:
[..]
En waar baseer jij goede vloeistof op?
volgens mij kan niks van dat spul goed voor je zijn..
maargoed iedereen zijn eigen keus natuurlijk, maar vond het wel wonderbaarlijk
dat melde geen risico te willen nemen, maar wel aan die dingen zithaha
oh oh oh wat een zooitje weer daar...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:34 schreef Iemand91 het volgende:
Dat is waarschijnlijk gewoon een Xiaomi met een ander logootje erop hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:58 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
oh oh oh wat een zooitje weer daar...
Kwam gelijk even hier kijken of iemand het al had gespot
Tis qua design wel een behoorlijke clone.
Ben wel benieuwd. Vast wel iemand die hem heeft besteldquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon een Xiaomi met een ander logootje erop hoor.
quote:Right now the Deltas can be purchased at Amazon.com for $12.50 (non mic) and $15.50 (w/mic) after coupon.
Coupon code: VLSBT24S
Die heb ik ook, heb ze aan mijn vriendin gegeven, vond het echt niks. Qua pasvorm en qua geluid.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:06 schreef tokko1 het volgende:
Kreeg van brainwavz coupon code in de inbox van de Brainwavz Delta die ik laatst gereviewed heb dus laat ik die maar even sharen:
[..]
Ik heb begin deze week deze besteld :quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:49 schreef Catch22- het volgende:
Je zou ze eigenlijk moeten testen tov een echte goede tester om te zien hoe nauwkeurig ze zijn...
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:14 schreef dodge_911 het volgende:
[..]
Ik heb begin deze week deze besteld :
http://www.chinabuye.com/(...)gy-tester-white-gray
Dus, dan kan ik vergelijken...
De bezorger hier duwt hem door de brievenbus als dat past en tekent zelf.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:25 schreef iScream. het volgende:
De postbode heeft volgens mij ook genoeg van mn bestelgedrag, legt nu de aangetekende pakketjes al onder de tafel in mn achtertuin als ik niet thuis ben
Haha dat doet ie bij mij ook al een paar maand ja, grotere pakjes gingen voorheen naar de buren of postkantoor retour, maar daar heeft ie blijkbaar ook al genoeg van..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De bezorger hier duwt hem door de brievenbus als dat past en tekent zelf.
Want al paar keer via internet een handtekening gezien en naam, terwijl ie niet aangebeld heeft.
Zolang alles maar aankomt vind ik het best.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:53 schreef iScream. het volgende:
[..]
Haha dat doet ie bij mij ook al een paar maand ja, grotere pakjes gingen voorheen naar de buren of postkantoor retour, maar daar heeft ie blijkbaar ook al genoeg van..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |