MATEK USB Power Monitor vs KCX-017In deze korte review zet ik een aantal USB-testers tegenover elkaar.
Omdat ik wel eens wou weten wat er qua energie in mijn diverse gadgets ging eerst ’n Charger Doctor aangeschaft. Maar die geeft me, imho, niet genoeg informatie. Daarom verder gezocht en op DX de KCX-017 gevonden. Deze beviel me zo goed, dat ik er nog 3 bij bestelde. Daarna vond ik er nog enkele, waaronder 2 OLED modellen. Op BG kwam ik de Matek UPM tegen. Leek me wel wat, dus meteen 2 besteld

Down to brass tacks :
KCX-017 USB tester![O5G0Rml.jpg]()
Handig ding, mede door de weergave van meerdere waarden (voltage, amerage en capaciteit) op het vrij kleine lcd-scherm. Wil je precies gaan meten, zonder invloed van de meter, kan je de meter nog apart voeden via micro-usb. Bediening gebeurt met een klein knopje. Bevalt me zo hard, dat ik er nog wat heb besteld.
MATEK USB Power Monitor![l5h885h.jpg]()
Op het eerste zicht, een verbetering tegenover de KCX-017, groter scherm, instelbare timer en bovenop voltage, amperage, capaciteit ook nog weergave van wattage.
Minder is dat er geen geheugenfunctie is, dus bij verlies van power wordt het geheugen gewist. Ook is het formaat van de monitor iets minder handig vanwege het stick-formaat in tegenstelling tot de dongle met kabel zoals de KCX-017.
De instelbare timer is in stappen van 10 minuten in te stellen tot 60 minuten of je kan 'm uitschakelen. Da’s een meh-punt voor me, omdat ik op ’n uur helemaal geen Xiaomi powerbank krijg opgeladen

Minpuntje is de 'behuizing' : da's basically gewoon een shrinkwrapje rond wat circuitboard.
Ga ik er nog bestellen ? Waarschijnlijk niet. ik ga ze bij m’n powerbanks gebruiken bij het laden van divers spul.
Kort :
MATEK USB Power MonitorPro :[list]
• Wattage weergave
• Instelbare timer
[/list]
Con :[list]
• Geen memory
• Geen backlight
• 1 waarde wordt weergegeven
• 'behuizing' = shrink-wrap
[/list]
Meh :[list]
• Instelbare timer tot 60 minuten
• USB-stick-formaat ipv dongle met kabel
[/list]
Leverancier :
BanggoodKCX-017Pro :[list]
• Meerdere waarden worden weergegeven
• Aparte ingang voor voeding
• 10 geheugenplaatsen
[/list]
Meh :[list]
• Klein scherm
• Backlight
[/list]
Leverancier :
DealextremeOmdat ik, na mijn queeste naar een goeie, bang-for-your-buck (omdat ik er voor elke powerbank 1 wilde) LCD USB power thingamajig meter kajigger nog wat uitgebreidere OLED modellen tegenkwam, kon ik er niet aan weerstaan om deze ook te bestellen.
Source voor beide OLED testers was eBay, ik kon ze bij the usual suspects nog niet vinden.
Links :Efan & Haoqixin USB 3.0 Meter :
http://www.benl.ebay.be/itm/400742726852USB Voltage Tester :
http://www.benl.ebay.be/itm/281346507482 Nu ook verkrijgbaar bij
BangGood voor ¤6,90, best 'n okaye prijs imho...
Efan & Haoqixin USB 3.0 Meter![geUrDwSl.jpg]()
ordered : 2014-07-25 / delivered : 2014-08-05
via Economy International Shipping - Hong Kong Post in 11 dagen
Pro’s :- Vrij stevige plexi geschroefde behuizing.
- 10 Geheugenplaatsen
- USB3 (niet dat dat nu belangrijk is, maar leuk naar de toekomst toe)
- groot omkeerbaar OLED scherm met weergave van voltage en amperage op de eerste lijn en capaciteit en verstreken tijd/wattage op de tweede
Con’s :- prijs is vrij stevig
Bediening :Met 1 knop op de achterkant :
- 1 korte druk op de knop keert het scherm op z’n kop, handig in bepaalde omstandigheden.
- 1 lange druk gaat door naar de volgende geheugenplaats en reset deze.
- 2 korte drukken brengt je in browse-mode, zodat je je huidige waarde kan vergelijken met een andere geheugenbank (denk ik

)
Conclusie :Deze meter is niet zozeer bang-for-your-buck, maar gewoon freakin’ nice! Een hebbedingetje met nut.
Basically is het een combinatie van de meeste features van de in de vorige review besproken Matek en KCX met een OLED scherm.
USB Voltage Tester![Ym7llTkl.jpg]()
ordered : 2014-07-25 / delivered : 2014-08-08
via Economy International Shipping - China Kong Post in 14 dagen
Pro’s :- prijs
- OLED scherm met weergave van voltage en wattage op de eerste lijn en amperage en capaciteit op de tweede
Con’s :- geen behuizing
- geen geheugen
- lijkt fragiel (zal de tijd uitwijzen
Bediening :Put USB Male in USB Female on Male side. Repeat on Female side. Watch.
Conclusie :Bang-for-your-buck usb metertje, what more can I say. Eerder richting budget zelfs, vanwege het ontbreken van 1 of andere vorm van case. Ik zie nog markt voor Tweakers met 'n 3D-printer

Maar het doet wat het moet doen, en naar behoren. Ideaal voor monitoring van het laden van je powerbank.
LCD vs OLED USB Tester Ultimate shootout!And the winner is :KCX-017.
Waarom?Geeft weer wat belangrijk is, voltage, amperage en capaciteit. Heeft daarbovenop 10 geheugenplekken.
En is last but not least niet duur. Ik heb 'm zelf ook. 5 keer :F en nog 3 stuks in backorder bij DX ;w
De Matek mist geheugen en backlight. De OLED USB Voltage Tester zou ook kanshebber zijn, moest hij een behuizing hebben en geheugen. De Efan & Haoxiquin is leuk, maar duur en valt daardoor af voor bang-for-your-buck.
[ Bericht 0% gewijzigd door dodge_911 op 10-10-2014 09:45:43 ]