Soms wel soms niet en dat heb ik ook met andere merken. Als je echt kwaliteit wilt moet je een kleermaker in de arm nemen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen... Algemeen bekend dat primark kwalitatief geen prut is.
O, nee!
Ik heb dat dus nooit met de merken die ik koop. Ok, er wil wel eens een keer iets mis gaan (polo van Prada met een los stiksel: gewoon terug naar het atelier om te maken, een keepall van Vuitton die niet meer 100% waterdicht was: nieuwe gekregen met optie van tegoedbon om iets anders te kopen, jeans van 7FAM die na zes maanden een slijtplek had: nieuwe uit mogen zoeken), maar op de hoeveelheid waar het over gaat weinig om je druk om te maken en tot op heden steeds weer netjes opgelost.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:20 schreef Individual het volgende:
Soms wel soms niet en dat heb ik ook met andere merken. Als je echt kwaliteit wilt moet je een kleermaker in de arm nemen.
Dan noem je ook merken waarvan het achterlijk is om te denken dat anderen ze ook kopen, zeker mensen die niet zoveel geld hebben. H&m en C&A zullen die service ook niet verlenen, net als de Primark, dus dat argument is een beetje gek als je het mij vraagt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb dat dus nooit met de merken die ik koop. Ok, er wil wel eens een keer iets mis gaan (polo van Prada met een los stiksel: gewoon terug naar het atelier om te maken, een keepall van Vuitton die niet meer 100% waterdicht was: nieuwe gekregen met optie van tegoedbon om iets anders te kopen, jeans van 7FAM die na zes maanden een slijtplek had: nieuwe uit mogen zoeken), maar op de hoeveelheid waar het over gaat weinig om je druk om te maken en tot op heden steeds weer netjes opgelost.
Denk je echt dat je bij primark na 6 maanden terug kan komen met een jeans? Of met een stiksel die niet perfect is? Dan hoef je waarschijnlijk maar één keer daar te kopen en kun je ieder half jaar omruilen voor wat anders...
Je hebt er zelf nooit wat gekocht, maar je weet wel te vertellen dat het allemaal rommel isquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen... Algemeen bekend dat primark kwalitatief geen prut is.
O, nee!
Bij "andere winkels" begrijp ik niet meteen dat daarmee bedoeld wordt "de onderkant van de markt". Overigens heb ik begrepen dat H&M en C&A kwalitatief weldegelijk beter zijn dan Primark.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:32 schreef bijdehand het volgende:
Dan noem je ook merken waarvan het achterlijk is om te denken dat anderen ze ook kopen, zeker mensen die niet zoveel geld hebben. H&m en C&A zullen die service ook niet verlenen, net als de Primark, dus dat argument is een beetje gek als je het mij vraagt.
O jee, bevalt mijn antwoord je niet? En dan ook nog middels een verwijt dat ik er nooit koop... alsof jij bij alle andere winkels koopt! Denk even na voordat je wat post... voordat je jezelf in de voet schiet met je "argumenten".quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:03 schreef gewoonmeppen het volgende:
Je hebt er zelf nooit wat gekocht, maar je weet wel te vertellen dat het allemaal rommel is
En enige online research heb je geen tijd voor, zolang het niet in jou straatje past.
Maar blijf maar lekker bashen op de Primark, niemand die jou nog serieus neemt.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Keerzijde? Zit er een goede kant aan dan? Het is goedkope rotzooi, er lopen alleen maar 13-jarige meisjes rond en het wordt gemaakt door uitgebuite kinderen.
Uiteraard. Maar voorkomen dat je kleding koopt die daar is geproduceerd is natuurlijk niet heel lastig... Het probleem is gewoon dat de meeste mensen liever 20 eurocent minder uitgeven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:19 schreef bijdehand het volgende:
Net nog een item er over op de NOS, dat er nog steeds veel kleding wordt gemaakt in die kutfabrieken in Bangladesh.
Na zes maanden dragen een broek terugbrengen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb dat dus nooit met de merken die ik koop. Ok, er wil wel eens een keer iets mis gaan (polo van Prada met een los stiksel: gewoon terug naar het atelier om te maken, een keepall van Vuitton die niet meer 100% waterdicht was: nieuwe gekregen met optie van tegoedbon om iets anders te kopen, jeans van 7FAM die na zes maanden een slijtplek had: nieuwe uit mogen zoeken), maar op de hoeveelheid waar het over gaat weinig om je druk om te maken en tot op heden steeds weer netjes opgelost.
Denk je echt dat je bij primark na 6 maanden terug kan komen met een jeans? Of met een stiksel die niet perfect is? Dan hoef je waarschijnlijk maar één keer daar te kopen en kun je ieder half jaar omruilen voor wat anders...
Niet iedere dag dragen natuurlijk. Gewoon 6 maanden na aankoop.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:40 schreef incoherent het volgende:
Na zes maanden dragen een broek terugbrengen?
Niet iedereen heeft zin om iedere maand binnen te lopen om dan eens in de vier maanden iets te zien dat niet lelijk is. Ikzelf heb er gewoon niets mee, plus dat ik ook niet perse kleding van vier euro hoef te hebben. Mensen die schoenen kopen bij de Primark snap ik ook niet. Dan heb je er vijf keer op gelopen en kun je ze alweer weggooien omdat de lijm los laat en de hele buitenkant afbladdert.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:56 schreef Moppert het volgende:
Ik snap best dat je af kan knappen op de primark, maar op 1 collectie je hele mening baseren is hetzelfde als dat op 1 schoen doen van een heel merk. Primark heeft hele paden vol met lelijke meuk maar ze hebben ook wel dingen er bij zitten die kwalitatief en van uiterlijk er prima uit zien.
Zou je een voorbeeld kunnen geven van iets wat nu in de winkel hangt en naar jouw mening kwalitatief en uiterlijk er prima uit ziet? Want dat zou ik dan wel eens willen zien...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:56 schreef Moppert het volgende:
Ik snap best dat je af kan knappen op de primark, maar op 1 collectie je hele mening baseren is hetzelfde als dat op 1 schoen doen van een heel merk. Primark heeft hele paden vol met lelijke meuk maar ze hebben ook wel dingen er bij zitten die kwalitatief en van uiterlijk er prima uit zien.
Tut tut. .. tipt zijn sigaar af, doet zijn monocle in en zet zijn top hat op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:47 schreef Moppert het volgende:
Het is gewoon bullshit om te zeggen dat alles kut kwaliteit is.
Dat hangt er vanaf. Als alles kutkwaliteit is, wat m.i. allesbehalve onwaarschijnlijk is, dan is het een rake opmerking.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:47 schreef Moppert het volgende:
Het spijt mij zeer maar ik heb geen weet van de huidige collectie
Het is gewoon bullshit om te zeggen dat alles kut kwaliteit is.
^^quote:
En wat doen we er aan? Helemaal niets.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:19 schreef bijdehand het volgende:
Net nog een item er over op de NOS, dat er nog steeds veel kleding wordt gemaakt in die kutfabrieken in Bangladesh.
http://www.rijksoverheid.(...)riek-bangladesh.htmlquote:Minister Ploumen voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking heeft 20.000 euro toegezegd voor de opvang en verzorging van de slachtoffers van de instorting van de fabriek in Bangladesh. 'Er is een groot tekort aan voorzieningen zoals voedsel, water en medicijnen voor honderden slachtoffers van deze ramp. Met dit bedrag draagt Nederland bij om de eerste noden op te vangen', aldus Ploumen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)praken-winkelketens/quote:ECONOMIE Slechts acht van de ruim honderd Nederlandse kledingbedrijven die kleding laten produceren in Bangladesh, hebben zich gecommitteerd aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden in dat land. Zij tekenden het internationale akkoord dat de veiligheid in kledingfabrieken moet verbeteren, schrijft NRC Handelsblad vandaag.
Er zijn ten minste honderd Nederlandse kledingbedrijven die kleding laten produceren in Bangladesh. Dat zegt directeur Jef Wintermans van Modint, een brancheorganisatie die naar eigen zeggen 80 procent van de Nederlandse kledingwinkels vertegenwoordigt. De vijf leden die het akkoord hebben ondertekend zijn Hema, Zeeman, G-Star, Bestseller (bekend van Jack&Jones, Vero Moda, Only) en S. Oliver. Daarnaast hebben de (van oorsprong) Nederlandse winkelketens V&D, C&A en WE het akkoord ondertekend.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een inferieure telefoon. Ik heb het over uitbuiting, zelfmoorden en kindermisbruik voor Apple producten. Ga jij in die topics daarover ook beginnen? Of heb jij zelf toevallig een Iphone?
quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een iPhone en uiteraard ga je in die draadjes daar niet over beginnen omdat al die smartphones helaas onder dubieuze omstandigheden worden geproduceerd. En dan is er echt geen keuze meer.
Maar goed, je mist het punt: ik zal niet meer over uitbuiting hier beginnen, dus als de rest daar ook verder weg van blijft is dat probleem meteen opgelost.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik mis het punt helemaal niet. Je hebt zelf een Iphone die hoogstwaarschijnlijk, eigenlijk wel zeker, door werknemers in elkaar is gezet die worden uitgebuit en door kinderarbeid. Ik hoef Google maar te gebruiken, zoals jij dat ook doet met Primark en H&M ,en krijg heel veel resultaten.
Gisteren haalde je een documentaire van Zembla aan als reactie op een post van Skaai. Je blijft er maar over doordrammen. En wat een dooddoener met je er geen keuze meer met smartphones. Alsof mensen die niet veel te besteden hebben wel een keuze hebben.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aangezien je nu weer zelf de discussie over arbeidsomstandigheden hier wil voeren zal ik er maar op in gaan, maar je geeft wel mixed signals...
Er is geen keuze bij smartphones, omdat ze ALLEMAAL onder dubieuze omstandigheden geproduceerd worden. Bij kleding is er weldegelijk een ontsnappingsmogelijkheid, want er is ook veel kleding die niet onder dubieuze omstandigheden geproduceerd wordt.
Dat mensen die weinig te besteden hebben minder makkelijk kunnen kiezen heb ik al zo vaak aangegeven, maar geen keuze is onzinnig. Je kan ook op marktplaats kopen en/of afdankertjes nemen.
Recent nog had ik een discussie met iemand daarover die aangaf te weinig geld te hebben voor goede kleding. Ik heb hem aangeboden dat hij in de ruime stapel oude kleding van mij en mijn broer (waardoor je meteen meerdere maten ter beschikking hebt) mocht "winkelen". Gratis en voor niets en ik was zelfs bereid als het te ver voor hem was als ik in de buurt was even langs te rijden. Let wel: veel dure kleding in nog steeds prima staat (en sommigen ook wat minder overigens, maar er zit echt genoeg tussen waar je op marktplaats nog leuke bedragen voor kan krijgen). Hij zou de volgende dag contact met mij opnemen daarvoor, maar deed dat simpelweg nooit.
En dat allemaal nav een opmerking van mij dat je ook hier en daar gratis of voor weinig wat kan krijgen, maar dat dat voor mensen met weinig geld doorgaans geen reden is om daar echt wat mee te doen. Hij ontkende het stellig, maar bewees het dus door eigen handelen.
Geen keuze is vaak: het is makkelijker om steeds dezelfde keuze te maken.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:44 schreef Debsterr het volgende:
[..]
http://www.fairphone.com/
Er is wel keuze.
Kortom, is het niet hypocriet om het ene wel te veroordelen en het ander niet? Wat vinden jullie?quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dat is nieuw voor mij. Dank voor de info, ik ga eens neuzen.
De hele wereld is verrot. Zelfs dat hutje op de hei is vol van regeltjes en misbruik.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:20 schreef Mylene het volgende:
Discussie uit het moedertopic Primark.
Kortom, is het niet hypocriet om het ene wel te veroordelen en het ander niet? Wat vinden jullie?
Mijn werk vereist een smartphone. Dus nee, die keuze is niet reëel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hij stelt dat alle smartphones onder dubieuze omstandigheden worden geproduceerd en dat er dus geen keuze is. Er is altijd een keuze en in dit geval is dat om geen smartphone in je bezit te hebben.
Rank a brand geeft inzicht, productieland geeft inzicht. Natuurlijk is het niet uit te sluiten voor de consument en al helemaal niet als je gebonden bent aan een budget, maar als iets extreem goedkoop is, dan weet je natuurlijk wel hoe laat het is.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat ben ik met je eens. Alleen je hebt simpelweg geen idee hoe kleding e.d. gemaakt worden (ik iig niet). C&A schijnt wat dat betreft ook nogal dubieus te zijn. Hema en V&D geen idee.
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor en daarom zal ik zeker serieus naar het duurzame alternatief kijken.quote:Ik vind het trouwens van apple ongelooflijk slecht. Smartphones op de markt brengen die over de 1000 euro kosten, maar ondertussen gemaakt zijn door mensen in slechte arbeidsomstandigheden. Daarom kies ik per definitie niet voor een Iphone.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |