abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150246130
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:52 schreef Zelfscanner het volgende:

Weggooien is ook zonde!
En zo koop je een zielige pup in een te klein hokje... zodat er een hele industrie achter in leven wordt gehouden.

Zelfs met de beste bedoelingen werkt het dus niet zo. Laat staan ter zelfverrijking.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:13:58 #52
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_150258180
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 09:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik ben het niet met je eens dat de kwaliteit van primark gelijkwaardig is aan andere winkels. Vaker kunststoffen en gebouwd om kortdurend mee te gaan.
Synthetische materialen zijn een stuk beter geworden dan vroeger. Het fijne aan 100% synthetische materialen is bijvoorbeeld dat het veel beter te recyclen is dan natuurlijke grondstoffen die inderdaad langzaam aan "kapot" gaan.

Daarnaast zijn bijvoorbeeld jurken van Ted Baker vaak genoeg 100% polyester en dat is niet echt een merk wat je als te goedkoop of van een slechte kwaliteit kan betichten.
吴 曼 迪
pi_151411137
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:13 schreef megamandy het volgende:

[..]

Synthetische materialen zijn een stuk beter geworden dan vroeger. Het fijne aan 100% synthetische materialen is bijvoorbeeld dat het veel beter te recyclen is dan natuurlijke grondstoffen die inderdaad langzaam aan "kapot" gaan.

Daarnaast zijn bijvoorbeeld jurken van Ted Baker vaak genoeg 100% polyester en dat is niet echt een merk wat je als te goedkoop of van een slechte kwaliteit kan betichten.
De H&M schreef juist dat ze ontzettend veel moeite moeten doen om synthetische stoffen fatsoenlijk te recyclen. Al komt dat wellicht vooral omdat het dan materiaalmixen betreft. Zeker de combi met elasthaan schijnt lastig te zijn.
En om kleding te recyclen moet je het ook ergens heen brengen. Ze gaan de vuilstort niet af, me dunkt.
Gebruikt primark ook gerecycleerd materiaal?

Ted Baker is inderdaad erg mooi (en duur). Zo duur dat ik over de kwaliteit niets weet te zeggen. Ze maken mooie jurkjes :)

Van het weekend was ik in Keulen, daar zat een megaprimark. Zo veel mensen die met tassen daarvan liepen. Zo volle tassen ook allemaal. Vooral dat hyperconsumeren vind ik treurig.
  maandag 6 april 2015 @ 10:58:17 #54
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_151412283
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 09:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De H&M schreef juist dat ze ontzettend veel moeite moeten doen om synthetische stoffen fatsoenlijk te recyclen. Al komt dat wellicht vooral omdat het dan materiaalmixen betreft. Zeker de combi met elasthaan schijnt lastig te zijn.
En om kleding te recyclen moet je het ook ergens heen brengen. Ze gaan de vuilstort niet af, me dunkt.
Gebruikt primark ook gerecycleerd materiaal?

Ted Baker is inderdaad erg mooi (en duur). Zo duur dat ik over de kwaliteit niets weet te zeggen. Ze maken mooie jurkjes :)

Van het weekend was ik in Keulen, daar zat een megaprimark. Zo veel mensen die met tassen daarvan liepen. Zo volle tassen ook allemaal. Vooral dat hyperconsumeren vind ik treurig.
Ja klopt meestal wordt er een mix gebruikt waardoor het moeilijk is her te winnen.
En je moet je voorstellen met elastaan en katoen bijvoorbeeld, je hebt dan een enkel draadje elastaan en de andere stof zit daar helemaal omheen gedraaid. Met de hand kun je een tijdje pulken en draaien en dan krijg je het los, maar machinaal wordt het altijd of geschredderd (katoen/wol etc.) of dus weer gesmolten (polyester) maar zodra het gemengd is kun je dat bijna niet meer.
吴 曼 迪
pi_155380966
In België heeft men zich de vraag gesteld of je je schuldig moet voelen als je bij Primark winkelt. De conclusie is (uiteraard) volmondig ja:

http://www.demorgen.be/op(...)mark-shopt-a2427335/

Minstens zo lezenswaardig vond ik deze opinie:

http://www.demorgen.be/op(...)e-economie-a2147049/
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_155382809
Mooi stuk wel, al zie ik bij 'gerelateerd' ook een terecht stuk staan, dat bv h&m wel goede initiatieven ontplooit en veel mensen het geld niet hebben voor duurzaam.

Zo heb ik laatst een kuyichi jeans gekocht in de outlet voor ¤10, maar ¤120 zou ik echt niet snel aan een jeans uitgeven, hoe ecologisch ook.

Daarnaast màànden geleden bij wijze van experiment bij rank a brand een merk aangevraagd dat lid is van fair wear (Philipa k) en vrij eenvoudig een sustainability report googlebaar heeft. Ik zou een mailtje krijgen wanneer ze er wat mee zouden doen. Vervolgens gebeurt er dus heel langs niets, maar kreeg ik onlangs 3 dagen achtereen spam of ik (een deel van) de ¤200 wil doneren die rank a brand aangeeft nodig te hebben om een rapport op te stellen. Wat voor een uurloon rekenen die mensen wel niet?
--> het is een ondoorzichtige business om 'goed' van 'fout' te onderscheiden.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:49:11 #57
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_155409433
Rank a brand is inderdaad heel overrated :r ze kijken ook alleen naar de policy van een merk. En dan scoren merken die alles in Europa (soms voor 90% in landen zoals Frankrijk en Italië wasrdoor het makkelijk valt te controleren) heel laag.
吴 曼 迪
pi_163551049
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:49 schreef megamandy het volgende:
Rank a brand is inderdaad heel overrated :r ze kijken ook alleen naar de policy van een merk. En dan scoren merken die alles in Europa (soms voor 90% in landen zoals Frankrijk en Italië wasrdoor het makkelijk valt te controleren) heel laag.
Daarvoor kan je zelf toch wel Googlen?
Wat ik laatst zelf bedacht: Portugal bv krijgt veel EU steun, door kleding van daar te kopen, verbeter je de economie daar zodat die steun misschien minder nodig wordt? Al is dat mogelijk te vergezocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')