abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146981854
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:59 schreef MaLo het volgende:
Mijn dochter heeft een paar maand terug wat kleren van de Primark gekregen. En een fleecedeken.

De kleding houdt zich verrassend goed! De pyjama is haar lievelingspyjama en blijft heerlijk zacht en dik. De truitjes zijn ook al vaak gedragen en vaak gewassen en zien er nog als nieuw uit.
En de fleecedeken is ook nog heerlijk zacht en heeft niet meer gepluisd sinds hij gewassen is :+ .
Voor kinderkleding vind ik dus tot nu toe de prijs/kwaliteitverhouding prima in orde. En dat had ik vooraf echt niet verwacht.
Ik heb geen kinderen, maar probeer mijn schoonzus ook al tijden naar de Primark te sturen voor de kinderen. Die koopt nu veel te duur en dat vind ik eigenlijk alleen maar zonde met het tempo dat die kinderen eruit groeien.
pi_146981870
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:47 schreef Mylene het volgende:

Deze reeks is voor mensen die liefhebber zijn van Primark. Het is dus wel een fantopic. Je gaat de topics van Apple producten ook niet kapen en verzieken door te beginnen over uitbuiting van Chinese werknemers, zelfmoorden en kinderarbeid ;).

Je komt over als een Jehova Getuige die alsnog zijn mening probeert door te drukken. Ik verzoek je vriendelijk doch dringend om dat niet meer te doen.
Wat is dat nou toch dat er net wordt gedaan alsof ik hier steeds begin over uitbuiting?

Hou het gewoon bij de feiten: ik heb het deze aflevering gehad over dierenonsie, het belang van goede schoenen voor je voeten, mij afgevraagd waarom iemand perse naar primark wil (terwijl dit ver reizen is) voor zwarte broeken die je op iedere straathoek kan vinden, een mening over primark van een ander onderschreven, aangegeven dat het erg klein vallen van kleding wellicht een bewuste keuze is, gevraagd wat er grappig is aan een Britse primark bezoeken, mening van een andere mod onderschreven dat het verschil in modieus zijn tussen primark en bv de zeeman nihil is en daarnaast noodgedwongen het heel vaak over mijzelf moeten hebben omdat deze bovenstaande zaken in veel gevallen te vuur en te zwaard bestreden werden.

Als het al over uitbuiting ging was dat een reactie van mij omdat een ander er over begon en dat heb ik zo terughoudend mogelijk gedaan.

En dan komen we op het apple draadje: hoe vaak ik daar wel niet iemand heb zien posten die zijn inferieure telefoon wenst te promoten... Alleen reageert er daar vrijwel niemand op, laat staan met de botte bijl.

Is meteen een tip.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146981928
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:01 schreef Myraela het volgende:

Ik heb geen kinderen, maar probeer mijn schoonzus ook al tijden naar de Primark te sturen voor de kinderen. Die koopt nu veel te duur en dat vind ik eigenlijk alleen maar zonde met het tempo dat die kinderen eruit groeien.
Ik begrijp even niet waarom jij meent dat jij jouw schoonzus moet sturen. Dat vind ik een hele rare opmerking eigenlijk...
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:09:53 #179
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_146982085
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vind ik ook zonde, zeker als ze nog heel klein zijn past veel kleding hooguit een paar maanden. En dat houdt de Primark-kleding zeker wel vol.
Je moet wel goed zoeken voor leuke kinderkleding, ik vond er ook redelijk veel "kitscherige" kleding bij (maar veel meisjes vinden dat juist ook weer leuk :') )
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_146982344
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:09 schreef MaLo het volgende:

Vind ik ook zonde, zeker als ze nog heel klein zijn past veel kleding hooguit een paar maanden. En dat houdt de Primark-kleding zeker wel vol.
Maar wellicht zit er niet de stijl bij die haar schoonzus leuk vindt, vindt haar schoonzus het winkelen in zo'n drukke winkel niet fijn, heeft ze morele bezwaren, wil ze 10 kinderen, waardoor de kleding inclusief doorschuiven wel erg vaak gedragen zal moeten worden, enz. ;)
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:24:18 #181
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_146982575
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar wellicht zit er niet de stijl bij die haar schoonzus leuk vindt, vindt haar schoonzus het winkelen in zo'n drukke winkel niet fijn, heeft ze morele bezwaren, wil ze 10 kinderen, waardoor de kleding inclusief doorschuiven wel erg vaak gedragen zal moeten worden, enz. ;)
Dat zou kunnen, ik ken Myraela niet en haar schoonzus al helemaal niet :D.
Ik geef alleen maar aan dat IK het zonde vind om dure kleding te kopen voor kinderen die er toch zo weer uitgegroeid zijn. En dat mijn ervaring tot zover met Primark mij wel het vertrouwen geeft dat die kleding het wel tenminste een paar maanden volhoudt :P.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_146983314
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef MaLo het volgende:

Ik geef alleen maar aan dat IK het zonde vind om dure kleding te kopen voor kinderen die er toch zo weer uitgegroeid zijn.
Op zich is dat wel een nadeel natuurlijk dat ze er snel uitgroeien. Het eerste jaar hebben we ook vooral wat minder prijzige kleding gekocht en rompertjes kopen we ook nu vooral bij de hema (al was het maar omdat die gewoon tegenover de Appie ligt en gemak dient de mens).

Ik verbaasde mij vooral over het "al tijden proberen naar de primark te sturen". Kijk, dat je het een keer als tip geeft, maar als dat kennelijk niet in het pulleke valt... Heel veel ouders vinden het namelijk wel wat waard om hun kinderen leuk aan te kleden en die maken dan wellicht andere keuzes. Is het dan zonde? Natuurlijk niet, want je hebt er dan toch lol van. Dat het goedkoper kan is een ander verhaal.

Daarnaast heb je in ieder dorp wel een winkeltje met kinderkleding en ook het gemak van om de hoek kopen is wat waard. Als ik zie wat je in Eindhoven tegenwoordig kwijt bent aan parkeren moet je toch al meerdere dingen kopen wil je onder de streep goedkoper uit zijn. ;)
pi_146986310
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is dat nou toch dat er net wordt gedaan alsof ik hier steeds begin over uitbuiting?

En dan komen we op het apple draadje: hoe vaak ik daar wel niet iemand heb zien posten die zijn inferieure telefoon wenst te promoten... Alleen reageert er daar vrijwel niemand op, laat staan met de botte bijl.
Ik heb het niet over een inferieure telefoon. Ik heb het over uitbuiting, zelfmoorden en kindermisbruik voor Apple producten. Ga jij in die topics daarover ook beginnen? Of heb jij zelf toevallig een Iphone? ;)
pi_146986437
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:04 schreef Mylene het volgende:

Ik heb het niet over een inferieure telefoon. Ik heb het over uitbuiting, zelfmoorden en kindermisbruik voor Apple producten. Ga jij in die topics daarover ook beginnen? Of heb jij zelf toevallig een Iphone? ;)
Ik heb een iPhone en uiteraard ga je in die draadjes daar niet over beginnen omdat al die smartphones helaas onder dubieuze omstandigheden worden geproduceerd. En dan is er echt geen keuze meer.

Maar goed, je mist het punt: ik zal niet meer over uitbuiting hier beginnen, dus als de rest daar ook verder weg van blijft is dat probleem meteen opgelost.
pi_146986541
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat soort redenen heeft ze allemaal niet. Ze kende het gewoon niet. Er zit daar geen Primark in de buurt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:43 schreef DS4 het volgende:

Ik verbaasde mij vooral over het "al tijden proberen naar de primark te sturen". Kijk, dat je het een keer als tip geeft, maar als dat kennelijk niet in het pulleke valt... Heel veel ouders vinden het namelijk wel wat waard om hun kinderen leuk aan te kleden en die maken dan wellicht andere keuzes. Is het dan zonde? Natuurlijk niet, want je hebt er dan toch lol van. Dat het goedkoper kan is een ander verhaal.
Jezus, zeik niet zo man. :') Ze begint er zelf altijd over omdat ze telkens weer verbaasd is als ik zeg dat iets van de Primark komt, alleen vind ze het te ver reizen.
pi_146986859
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat soort redenen heeft ze allemaal niet. Ze kende het gewoon niet. Er zit daar geen Primark in de buurt.

[..]

Jezus, zeik niet zo man. :') Ze begint er zelf altijd over omdat ze telkens weer verbaasd is als ik zeg dat iets van de Primark komt, alleen vind ze het te ver reizen.
Als ze het te ver vindt, waarom dram je er dan over door? Reizen is overigens ook niet gratis, dus wellicht is ze goedkoper uit door de primark links te laten liggen.
pi_146986889
Primark Arnhem viel voor mij als man enorm tegen. Zelfde aanbod (duh!) maar hier is het contrast man VS vrouwenafdeling stuk groter door grotere winkel. Slechts 10% van de winkel is mannenaanbod. Nijmegen is nog de helft van de benedenverdieping. Rest is vrouw en kinderen in Arnhem. En daar ook meeste in afgeprijst. Nu snap ik waarom iedereen met drie tassen de winkel uitloopt. En mannen spullen lekker tegen hoge prijs blijven verkopen. Zelfs veel oude meuk die in andere vestigingen niet loopt hier tegen originele prijs aanbieden. Alle mannenschoenen waren in Arnhem niet afgeprijst, Nijmegen wel.

Wel sneu dat het totale stilte was in de H&M en Esprit..

Nee ik blijf Nijmegen trouw. Daar prijzen ze meer af en is voor mij stuk dichterbij.

Al verklaren jullie mij natuurlijk voor gek dat ik de normale prijzen te hoog vindt bij de primark. Maar schoenen betaal ik toch echt geen full price voor hoor. En het mannenaanbod is qua design ook niet full price waard.
pi_146986935
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:21 schreef Deezertje het volgende:

Al verklaren jullie mij natuurlijk voor gek dat ik de normale prijzen te hoog vindt bij de primark.
Waarom? Als je hetzelfde voor minder moet kopen moet je dat zeker doen!
pi_146987171
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als ze het te ver vindt, waarom dram je er dan over door? Reizen is overigens ook niet gratis, dus wellicht is ze goedkoper uit door de primark links te laten liggen.
Ik dram er helemaal niet over door. :') Zij is enthousiast, ik zeg haar dat ze dan echt eens moet gaan. Dat is alles. Dus ga je maar weer druk maken over uitgebuite negerkindjes.
pi_146987210
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom? Als je hetzelfde voor minder moet kopen moet je dat zeker doen!
Het is meer dat ze dingen die 12 euro kosten ineens voor 5 aanbieden ik afvraag hoeveel winst ze wel niet maken op die 12.
pi_146987239
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:30 schreef Myraela het volgende:

Ik dram er helemaal niet over door. :') Zij is enthousiast, ik zeg haar dat ze dan echt eens moet gaan. Dat is alles.
Dan is jouw manier van verwoorden niet zo heel best.

quote:
Dus ga je maar weer druk maken over uitgebuite negerkindjes.
Dat vindt Mylene niet lief...
pi_146987327
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:32 schreef Deezertje het volgende:

Het is meer dat ze dingen die 12 euro kosten ineens voor 5 aanbieden ik afvraag hoeveel winst ze wel niet maken op die 12.
Voor minder dan inkoop verkopen is natuurlijk nog altijd beter dan weggooien, tenzij het lang blijft liggen/hangen, dus op basis van deze getallen weet je dat niet.

Op kleding zit doorgaans een forse marge. En toch draaien de meeste kledingwinkels slecht. ;)
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:36:50 #193
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_146987359
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:21 schreef Deezertje het volgende:

Wel sneu dat het totale stilte was in de H&M en Esprit..

Dat merkte je bij de H&M in Enschede ook zo goed. Normaal kon je daar op koopzondag over de koppen lopen, toen we er laatst waren was het er heerlijk rustig O+
pi_146987594
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb een iPhone en uiteraard ga je in die draadjes daar niet over beginnen omdat al die smartphones helaas onder dubieuze omstandigheden worden geproduceerd. En dan is er echt geen keuze meer.

Maar goed, je mist het punt: ik zal niet meer over uitbuiting hier beginnen, dus als de rest daar ook verder weg van blijft is dat probleem meteen opgelost.
Ik mis het punt helemaal niet. Je hebt zelf een Iphone die hoogstwaarschijnlijk, eigenlijk wel zeker, door werknemers in elkaar is gezet die worden uitgebuit en door kinderarbeid. Ik hoef Google maar te gebruiken, zoals jij dat ook doet met Primark en H&M ,en krijg heel veel resultaten.

Gisteren haalde je een documentaire van Zembla aan als reactie op een post van Skaai. Je blijft er maar over doordrammen. En wat een dooddoener met je er geen keuze meer met smartphones. Alsof mensen die niet veel te besteden hebben wel een keuze hebben.
pi_146990041
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:44 schreef Mylene het volgende:

Ik mis het punt helemaal niet. Je hebt zelf een Iphone die hoogstwaarschijnlijk, eigenlijk wel zeker, door werknemers in elkaar is gezet die worden uitgebuit en door kinderarbeid. Ik hoef Google maar te gebruiken, zoals jij dat ook doet met Primark en H&M ,en krijg heel veel resultaten.

Gisteren haalde je een documentaire van Zembla aan als reactie op een post van Skaai. Je blijft er maar over doordrammen. En wat een dooddoener met je er geen keuze meer met smartphones. Alsof mensen die niet veel te besteden hebben wel een keuze hebben.
Aangezien je nu weer zelf de discussie over arbeidsomstandigheden hier wil voeren zal ik er maar op in gaan, maar je geeft wel mixed signals...

Er is geen keuze bij smartphones, omdat ze ALLEMAAL onder dubieuze omstandigheden geproduceerd worden. Bij kleding is er weldegelijk een ontsnappingsmogelijkheid, want er is ook veel kleding die niet onder dubieuze omstandigheden geproduceerd wordt.

Dat mensen die weinig te besteden hebben minder makkelijk kunnen kiezen heb ik al zo vaak aangegeven, maar geen keuze is onzinnig. Je kan ook op marktplaats kopen en/of afdankertjes nemen.

Recent nog had ik een discussie met iemand daarover die aangaf te weinig geld te hebben voor goede kleding. Ik heb hem aangeboden dat hij in de ruime stapel oude kleding van mij en mijn broer (waardoor je meteen meerdere maten ter beschikking hebt) mocht "winkelen". Gratis en voor niets en ik was zelfs bereid als het te ver voor hem was als ik in de buurt was even langs te rijden. Let wel: veel dure kleding in nog steeds prima staat (en sommigen ook wat minder overigens, maar er zit echt genoeg tussen waar je op marktplaats nog leuke bedragen voor kan krijgen). Hij zou de volgende dag contact met mij opnemen daarvoor, maar deed dat simpelweg nooit.

En dat allemaal nav een opmerking van mij dat je ook hier en daar gratis of voor weinig wat kan krijgen, maar dat dat voor mensen met weinig geld doorgaans geen reden is om daar echt wat mee te doen. Hij ontkende het stellig, maar bewees het dus door eigen handelen.

Geen keuze is vaak: het is makkelijker om steeds dezelfde keuze te maken.
pi_146990473
Ga vd week ff spieken voor een feestjurkje voor nye, ben benieuwd of er wat hangt, vond de collectie jurken schraal in oktober :(
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:44:47 #197
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_146993888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aangezien je nu weer zelf de discussie over arbeidsomstandigheden hier wil voeren zal ik er maar op in gaan, maar je geeft wel mixed signals...

Er is geen keuze bij smartphones, omdat ze ALLEMAAL onder dubieuze omstandigheden geproduceerd worden. Bij kleding is er weldegelijk een ontsnappingsmogelijkheid, want er is ook veel kleding die niet onder dubieuze omstandigheden geproduceerd wordt.

Dat mensen die weinig te besteden hebben minder makkelijk kunnen kiezen heb ik al zo vaak aangegeven, maar geen keuze is onzinnig. Je kan ook op marktplaats kopen en/of afdankertjes nemen.

Recent nog had ik een discussie met iemand daarover die aangaf te weinig geld te hebben voor goede kleding. Ik heb hem aangeboden dat hij in de ruime stapel oude kleding van mij en mijn broer (waardoor je meteen meerdere maten ter beschikking hebt) mocht "winkelen". Gratis en voor niets en ik was zelfs bereid als het te ver voor hem was als ik in de buurt was even langs te rijden. Let wel: veel dure kleding in nog steeds prima staat (en sommigen ook wat minder overigens, maar er zit echt genoeg tussen waar je op marktplaats nog leuke bedragen voor kan krijgen). Hij zou de volgende dag contact met mij opnemen daarvoor, maar deed dat simpelweg nooit.

En dat allemaal nav een opmerking van mij dat je ook hier en daar gratis of voor weinig wat kan krijgen, maar dat dat voor mensen met weinig geld doorgaans geen reden is om daar echt wat mee te doen. Hij ontkende het stellig, maar bewees het dus door eigen handelen.

Geen keuze is vaak: het is makkelijker om steeds dezelfde keuze te maken.
http://www.fairphone.com/

Er is wel keuze.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_146994241
Kan die man niet gewoon geweerd worden hier?
pi_146994529
quote:
8s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:44 schreef Debsterr het volgende:

http://www.fairphone.com/

Er is wel keuze.
O, dat is nieuw voor mij. Dank voor de info, ik ga eens neuzen.
pi_146994548
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:56 schreef friekin_ het volgende:
Kan die man niet gewoon geweerd worden hier?
Zo lang als ik mij aan de spelregels houd niet natuurlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')