Ik heb geen kinderen, maar probeer mijn schoonzus ook al tijden naar de Primark te sturen voor de kinderen. Die koopt nu veel te duur en dat vind ik eigenlijk alleen maar zonde met het tempo dat die kinderen eruit groeien.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:59 schreef MaLo het volgende:
Mijn dochter heeft een paar maand terug wat kleren van de Primark gekregen. En een fleecedeken.
De kleding houdt zich verrassend goed! De pyjama is haar lievelingspyjama en blijft heerlijk zacht en dik. De truitjes zijn ook al vaak gedragen en vaak gewassen en zien er nog als nieuw uit.
En de fleecedeken is ook nog heerlijk zacht en heeft niet meer gepluisd sinds hij gewassen is.
Voor kinderkleding vind ik dus tot nu toe de prijs/kwaliteitverhouding prima in orde. En dat had ik vooraf echt niet verwacht.
Wat is dat nou toch dat er net wordt gedaan alsof ik hier steeds begin over uitbuiting?quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:47 schreef Mylene het volgende:
Deze reeks is voor mensen die liefhebber zijn van Primark. Het is dus wel een fantopic. Je gaat de topics van Apple producten ook niet kapen en verzieken door te beginnen over uitbuiting van Chinese werknemers, zelfmoorden en kinderarbeid.
Je komt over als een Jehova Getuige die alsnog zijn mening probeert door te drukken. Ik verzoek je vriendelijk doch dringend om dat niet meer te doen.
Ik begrijp even niet waarom jij meent dat jij jouw schoonzus moet sturen. Dat vind ik een hele rare opmerking eigenlijk...quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:01 schreef Myraela het volgende:
Ik heb geen kinderen, maar probeer mijn schoonzus ook al tijden naar de Primark te sturen voor de kinderen. Die koopt nu veel te duur en dat vind ik eigenlijk alleen maar zonde met het tempo dat die kinderen eruit groeien.
Vind ik ook zonde, zeker als ze nog heel klein zijn past veel kleding hooguit een paar maanden. En dat houdt de Primark-kleding zeker wel vol.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen, maar probeer mijn schoonzus ook al tijden naar de Primark te sturen voor de kinderen. Die koopt nu veel te duur en dat vind ik eigenlijk alleen maar zonde met het tempo dat die kinderen eruit groeien.
Maar wellicht zit er niet de stijl bij die haar schoonzus leuk vindt, vindt haar schoonzus het winkelen in zo'n drukke winkel niet fijn, heeft ze morele bezwaren, wil ze 10 kinderen, waardoor de kleding inclusief doorschuiven wel erg vaak gedragen zal moeten worden, enz.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:09 schreef MaLo het volgende:
Vind ik ook zonde, zeker als ze nog heel klein zijn past veel kleding hooguit een paar maanden. En dat houdt de Primark-kleding zeker wel vol.
Dat zou kunnen, ik ken Myraela niet en haar schoonzus al helemaal nietquote:Op dinsdag 25 november 2014 11:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar wellicht zit er niet de stijl bij die haar schoonzus leuk vindt, vindt haar schoonzus het winkelen in zo'n drukke winkel niet fijn, heeft ze morele bezwaren, wil ze 10 kinderen, waardoor de kleding inclusief doorschuiven wel erg vaak gedragen zal moeten worden, enz.
Op zich is dat wel een nadeel natuurlijk dat ze er snel uitgroeien. Het eerste jaar hebben we ook vooral wat minder prijzige kleding gekocht en rompertjes kopen we ook nu vooral bij de hema (al was het maar omdat die gewoon tegenover de Appie ligt en gemak dient de mens).quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef MaLo het volgende:
Ik geef alleen maar aan dat IK het zonde vind om dure kleding te kopen voor kinderen die er toch zo weer uitgegroeid zijn.
Ik heb het niet over een inferieure telefoon. Ik heb het over uitbuiting, zelfmoorden en kindermisbruik voor Apple producten. Ga jij in die topics daarover ook beginnen? Of heb jij zelf toevallig een Iphone?quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is dat nou toch dat er net wordt gedaan alsof ik hier steeds begin over uitbuiting?
En dan komen we op het apple draadje: hoe vaak ik daar wel niet iemand heb zien posten die zijn inferieure telefoon wenst te promoten... Alleen reageert er daar vrijwel niemand op, laat staan met de botte bijl.
Ik heb een iPhone en uiteraard ga je in die draadjes daar niet over beginnen omdat al die smartphones helaas onder dubieuze omstandigheden worden geproduceerd. En dan is er echt geen keuze meer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:04 schreef Mylene het volgende:
Ik heb het niet over een inferieure telefoon. Ik heb het over uitbuiting, zelfmoorden en kindermisbruik voor Apple producten. Ga jij in die topics daarover ook beginnen? Of heb jij zelf toevallig een Iphone?
Dat soort redenen heeft ze allemaal niet. Ze kende het gewoon niet. Er zit daar geen Primark in de buurt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar wellicht zit er niet de stijl bij die haar schoonzus leuk vindt, vindt haar schoonzus het winkelen in zo'n drukke winkel niet fijn, heeft ze morele bezwaren, wil ze 10 kinderen, waardoor de kleding inclusief doorschuiven wel erg vaak gedragen zal moeten worden, enz.
Jezus, zeik niet zo man.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:43 schreef DS4 het volgende:
Ik verbaasde mij vooral over het "al tijden proberen naar de primark te sturen". Kijk, dat je het een keer als tip geeft, maar als dat kennelijk niet in het pulleke valt... Heel veel ouders vinden het namelijk wel wat waard om hun kinderen leuk aan te kleden en die maken dan wellicht andere keuzes. Is het dan zonde? Natuurlijk niet, want je hebt er dan toch lol van. Dat het goedkoper kan is een ander verhaal.
Als ze het te ver vindt, waarom dram je er dan over door? Reizen is overigens ook niet gratis, dus wellicht is ze goedkoper uit door de primark links te laten liggen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat soort redenen heeft ze allemaal niet. Ze kende het gewoon niet. Er zit daar geen Primark in de buurt.
[..]
Jezus, zeik niet zo man.Ze begint er zelf altijd over omdat ze telkens weer verbaasd is als ik zeg dat iets van de Primark komt, alleen vind ze het te ver reizen.
Waarom? Als je hetzelfde voor minder moet kopen moet je dat zeker doen!quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:21 schreef Deezertje het volgende:
Al verklaren jullie mij natuurlijk voor gek dat ik de normale prijzen te hoog vindt bij de primark.
Ik dram er helemaal niet over door.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ze het te ver vindt, waarom dram je er dan over door? Reizen is overigens ook niet gratis, dus wellicht is ze goedkoper uit door de primark links te laten liggen.
Het is meer dat ze dingen die 12 euro kosten ineens voor 5 aanbieden ik afvraag hoeveel winst ze wel niet maken op die 12.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom? Als je hetzelfde voor minder moet kopen moet je dat zeker doen!
Dan is jouw manier van verwoorden niet zo heel best.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:30 schreef Myraela het volgende:
Ik dram er helemaal niet over door.Zij is enthousiast, ik zeg haar dat ze dan echt eens moet gaan. Dat is alles.
Dat vindt Mylene niet lief...quote:Dus ga je maar weer druk maken over uitgebuite negerkindjes.
Voor minder dan inkoop verkopen is natuurlijk nog altijd beter dan weggooien, tenzij het lang blijft liggen/hangen, dus op basis van deze getallen weet je dat niet.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:32 schreef Deezertje het volgende:
Het is meer dat ze dingen die 12 euro kosten ineens voor 5 aanbieden ik afvraag hoeveel winst ze wel niet maken op die 12.
Dat merkte je bij de H&M in Enschede ook zo goed. Normaal kon je daar op koopzondag over de koppen lopen, toen we er laatst waren was het er heerlijk rustigquote:Op dinsdag 25 november 2014 13:21 schreef Deezertje het volgende:
Wel sneu dat het totale stilte was in de H&M en Esprit..
Ik mis het punt helemaal niet. Je hebt zelf een Iphone die hoogstwaarschijnlijk, eigenlijk wel zeker, door werknemers in elkaar is gezet die worden uitgebuit en door kinderarbeid. Ik hoef Google maar te gebruiken, zoals jij dat ook doet met Primark en H&M ,en krijg heel veel resultaten.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een iPhone en uiteraard ga je in die draadjes daar niet over beginnen omdat al die smartphones helaas onder dubieuze omstandigheden worden geproduceerd. En dan is er echt geen keuze meer.
Maar goed, je mist het punt: ik zal niet meer over uitbuiting hier beginnen, dus als de rest daar ook verder weg van blijft is dat probleem meteen opgelost.
Aangezien je nu weer zelf de discussie over arbeidsomstandigheden hier wil voeren zal ik er maar op in gaan, maar je geeft wel mixed signals...quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:44 schreef Mylene het volgende:
Ik mis het punt helemaal niet. Je hebt zelf een Iphone die hoogstwaarschijnlijk, eigenlijk wel zeker, door werknemers in elkaar is gezet die worden uitgebuit en door kinderarbeid. Ik hoef Google maar te gebruiken, zoals jij dat ook doet met Primark en H&M ,en krijg heel veel resultaten.
Gisteren haalde je een documentaire van Zembla aan als reactie op een post van Skaai. Je blijft er maar over doordrammen. En wat een dooddoener met je er geen keuze meer met smartphones. Alsof mensen die niet veel te besteden hebben wel een keuze hebben.
http://www.fairphone.com/quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aangezien je nu weer zelf de discussie over arbeidsomstandigheden hier wil voeren zal ik er maar op in gaan, maar je geeft wel mixed signals...
Er is geen keuze bij smartphones, omdat ze ALLEMAAL onder dubieuze omstandigheden geproduceerd worden. Bij kleding is er weldegelijk een ontsnappingsmogelijkheid, want er is ook veel kleding die niet onder dubieuze omstandigheden geproduceerd wordt.
Dat mensen die weinig te besteden hebben minder makkelijk kunnen kiezen heb ik al zo vaak aangegeven, maar geen keuze is onzinnig. Je kan ook op marktplaats kopen en/of afdankertjes nemen.
Recent nog had ik een discussie met iemand daarover die aangaf te weinig geld te hebben voor goede kleding. Ik heb hem aangeboden dat hij in de ruime stapel oude kleding van mij en mijn broer (waardoor je meteen meerdere maten ter beschikking hebt) mocht "winkelen". Gratis en voor niets en ik was zelfs bereid als het te ver voor hem was als ik in de buurt was even langs te rijden. Let wel: veel dure kleding in nog steeds prima staat (en sommigen ook wat minder overigens, maar er zit echt genoeg tussen waar je op marktplaats nog leuke bedragen voor kan krijgen). Hij zou de volgende dag contact met mij opnemen daarvoor, maar deed dat simpelweg nooit.
En dat allemaal nav een opmerking van mij dat je ook hier en daar gratis of voor weinig wat kan krijgen, maar dat dat voor mensen met weinig geld doorgaans geen reden is om daar echt wat mee te doen. Hij ontkende het stellig, maar bewees het dus door eigen handelen.
Geen keuze is vaak: het is makkelijker om steeds dezelfde keuze te maken.
O, dat is nieuw voor mij. Dank voor de info, ik ga eens neuzen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:44 schreef Debsterr het volgende:
http://www.fairphone.com/
Er is wel keuze.
Zo lang als ik mij aan de spelregels houd niet natuurlijk...quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:56 schreef friekin_ het volgende:
Kan die man niet gewoon geweerd worden hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |