abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:39:24 #176
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145571900
Een populair argument is: "Ik ben niet verplicht om geld te betalen aan RTL". Maar dat is een misvatting. Indirect heb je via de EU als belastingbetaler er wel aan mee betaald. De EU heeft veel geld en moeite gestoken om de infrastructuur en regelgeving te harmoniseren. Het expliciete beleid is om 'eigen' Europese reuzen te hebben die tegen de Amerikanen en Aziaten op kunnen.

Zoals hier besproken richt RTL zich op de grote gemene delers. Er is bijna niet aan te ontkomen dat je er indirect aan mee betaald. Je kunt geen vinkje bij de supermarkt zetten dat je het niet wilt. Commerciële zenders worden betaald door producten die iedereen koopt, noodzakelijk voor het levensonderhoud, incl. mensen die niet naar de zenders kijken.

Tot slot hangt het er vanaf hoe eng je de factor 'prijs' definieert. Een wildgroei aan straling in de lucht en een verziekt publiek debat, doordrenkt door dubbele agenda's en door geld gestuurde leugens, is ook een prijs die men betaalt. Zeker als men, zoals eerder gezegd, steeds meer over de menselijke psychologie en brein weet, en de lieden met geld de analyses kunnen betalen ('big data') om daar goed gebruik en misbruik van te maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_145573034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat ik denk dat de PO veel beter tot zijn recht komt met 1 tv-kanaal.
Want vervlakking is beter tot zijn recht komen? Waarom is dat? Immers met slechts 1 kanaal is er geen ruimte meer voor omroepen met een eigen profiel.

quote:
De rest kan prima op de commerciëlen. En wat het kost vind ik ook niet zo interessant. Het is nu vooral vulling, ze weten van gekheid niet wat voor onzin ze allemaal moeten maken. Het gaat me er meer om dat de overheid dat vermaak niet tot haar taken moet rekenen. De overheid geeft toch ook niet VI, Panorama en de Libelle uit?
De PO is een oud fossiel dat niet hervormd moet worden, maar opnieuw opgebouwd.
Je lijkt het vooral af te willen breken. Daarbij ga je volgens mij voorbij aan de maatschappelijke functie die de PO heeft. Of jij dat nu leuk vindt of niet.
pi_145573094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom zou kritische media (wat ik nu niet echt vind slaan op de huidige PO) alleen publiek kunnen zijn?
Dat zeg ik niet. Maar het blijkt vaak wel het geval te zijn. Op TV vind je het bij de commerciëlen niet.

En ik zie weinig aanwijzingen dat ze die rol wel plots op zich zullen nemen wanneer je de PO de nek om draait
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:45:21 #179
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145579355
Maandag zei die Joram van Klaveren (voormalig PVV) dat de PO helemaal weg moet en als voorbeeld van goede documentaires noemde hij National Geographic en Discovery Channel. Ik vond dat echt ultieme triestheid. In de VS zelf is er ook genoeg kritiek op de accuratesse en juistheid van NGC (kanaal van Rupert Murdoch btw).

Ook triest om te zien hoe DWDD een soort tellsell etalage is. Natuurlijk precies wat de zendercoördinator en 'rechts' wil. Mensen aanzetten tot consumentisme, de Nederlandse economie promoten én VARA hiervoor gebruiken. Win-win.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_145579550
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:45 schreef Klopkoek het volgende:

Ook triest om te zien hoe DWDD een soort tellsell etalage is. Natuurlijk precies wat de zendercoördinator en 'rechts' wil. Mensen aanzetten tot consumentisme, de Nederlandse economie promoten én VARA hiervoor gebruiken. Win-win.
Ach ja de vara zou dat zelf natuurlijk nooit doen, zo is links niet :')

Man man wat een plaat voor je kop heb je ook
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:49:29 #181
136 V.
Like tears in rain...
pi_145579595
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je ging er inhoudelijk op in, je gaat nu ook de discussie aan, maar je wilt geen uitspraak doen over de verdiensten bij de PO
Wat is JOUW punt dan bij die drie presentatoren wiens salaris je post?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_145579621
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 17:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar het blijkt vaak wel het geval te zijn. Op TV vind je het bij de commerciëlen niet.
En ik zie weinig aanwijzingen dat ze die rol wel plots op zich zullen nemen wanneer je de PO de nek om draait
Bij de PO zie je het ook (haast) niet en bovendien is iets subjectiefs als kwaliteit natuurlijk geen argument dat dan maar iedereen mee moet betalen aan het vermaak (ook al zou het kwaliteit zijn) van een select groepje
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:51:45 #183
136 V.
Like tears in rain...
pi_145579726
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom? Zou wel eens de doodsteek van het medium TV in Nederland kunnen worden.
Er is ook nog zoiets als radio...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:54:18 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145579852
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:49 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat is JOUW punt dan bij die drie presentatoren wiens salaris je post?

V.
Heb je mij ooit horen janken over meerverdieners?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:06:02 #185
136 V.
Like tears in rain...
pi_145580314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat een PO nog steeds heel veel te bieden heeft, maar dat ze het af laten weten.
De PO heeft natuurlijk de afgelopen jaren bijzonder veel gemixte opdrachten gekregen van de politiek. Eerst moest er meer samengewerkt worden (EenVandaag, gemaakt door drie omroepen). Daarna moest er meer concurrentie komen en moest alles weer apart. Ondertussen zijn kijkcijfers veel belangrijker geworden, hebben zendermanagers veel te veel macht gekregen en is de boel net gefuseerd, komt Dekker weer met dit plannetje.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:09:04 #186
45206 Pietverdriet
pi_145580445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:06 schreef Verbal het volgende:

[..]

De PO heeft natuurlijk de afgelopen jaren bijzonder veel gemixte opdrachten gekregen van de politiek. Eerst moest er meer samengewerkt worden (EenVandaag, gemaakt door drie omroepen). Daarna moest er meer concurrentie komen en moest alles weer apart. Ondertussen zijn kijkcijfers veel belangrijker geworden, hebben zendermanagers veel te veel macht gekregen en is de boel net gefuseerd, komt Dekker weer met dit plannetje.

V.
Tja, het zijn net IT projecten bij de overheid, telkens veranderen van eisen en dan janken dat mislukt of te duur wordt.
pi_145580459
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Het gaat natuurlijk al mis bij het feit dat de PO uberhaupt opdrachten van de politiek krijgt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:12:14 #188
136 V.
Like tears in rain...
pi_145580566
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je mij ooit horen janken over meerverdieners?
Volgens mij stel ik een vraag?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:13:13 #189
45206 Pietverdriet
pi_145580608
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Volgens mij stel ik een vraag?

V.
En ik beantwoorde die met een vraag
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:14:07 #190
136 V.
Like tears in rain...
pi_145580653
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En ik beantwoorde die met een vraag
Dat was geen antwoord.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:18:20 #191
136 V.
Like tears in rain...
pi_145580824
Wat ik uitermate jammer vind, is dat in de hele discussie het unieke aspect van onze PO niet wordt gewaardeerd. We hebben een verhoudingsgewijs goedkope publieke omroep in ons land, die cultuurhistorisch uniek is in de wereld.

Voor Zwarte Piet snijden we elkaar de strot af, maar bij de Nederlandse publieke omroep zeggen we: er wordt teveel plat vermaak gemaakt, weet je wat? We laten alles doen door de commerciëlen, dan weten we zeker dat er plat vermaak wordt gemaakt.

En als je dan naar de cijfers kijkt, valt het allemaal best mee met die publieke omroep van ons.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:20:44 #192
136 V.
Like tears in rain...
pi_145580926
In elk geval heb ik bij de publieke omroep nog niets gezien als wat ik meemaakte toen ik een programma maakte voor RTL 4: opdracht om actief oudere kijkers weg te treiteren, omdat ze de leeftijdscijfers tbv de reclameboys vervelend beïnvloedden.

En met dat soort omroepen moeten we de oorlog gaan winnen? Pffft.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:25:28 #193
45206 Pietverdriet
pi_145581083
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat was geen antwoord.

V.
Mijn punt was denk ik erg duidelijk, duidelijker dan je vraag.
Wil je weten wat ik vind van hun salaris?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:27:54 #194
136 V.
Like tears in rain...
pi_145581183
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn punt was denk ik erg duidelijk, duidelijker dan je vraag.
Wil je weten wat ik vind van hun salaris?
Nee, eigenlijk niet (meer).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:23:43 #195
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_145583420
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk al mis bij het feit dat de PO uberhaupt opdrachten van de politiek krijgt.
Ik stel ook eisen aan mijn medewerkers. Ik betaal ze namelijk. De verhouding tussen politiek en PO is niet anders net als de verhouding tussen politiek en de NS.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:05:56 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145585432
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik stel ook eisen aan mijn medewerkers. Ik betaal ze namelijk. De verhouding tussen politiek en PO is niet anders net als de verhouding tussen politiek en de NS.
Ze werkt het in China en Hongkong misschien (een libertarisch paradijs) maar niet in Westerse democratieën.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:09:54 #197
379943 Paper_Tiger
pi_145585602
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze werkt het in China en Hongkong misschien (een libertarisch paradijs) maar niet in Westerse democratieën.
Hahahaha. De PO wordt betaald met belastinggeld. Natuurlijk bepaalt de politiek de inhoud. Het zal even lekker zijn als dat anders is.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:16:32 #198
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145585908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hahahaha. De PO wordt betaald met belastinggeld. Natuurlijk bepaalt de politiek de inhoud. Het zal even lekker zijn als dat anders is.
In alle andere West Europese landen is dat inderdaad anders. Daar staat ofwel de begroting voor 10 jaar vast, zodat de politiek minder druk kan uitoefenen, of wordt het betaald door kijk- en luistergelden. Er bestaan beschermingsconstructies voor.

Tegelijkertijd sta je natuurlijk vooraan te miepen als de politiek zich al te sterk bemoeit met de beslissingen van de centrale banken. En is die onafhankelijkheid (dat politici niet de rentestanden bepalen) zowat heilig.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:19:31 #199
379943 Paper_Tiger
pi_145586037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In alle andere West Europese landen is dat inderdaad anders. Daar staat ofwel de begroting voor 10 jaar vast, zodat de politiek minder druk kan uitoefenen, of wordt het betaald door kijk- en luistergelden. Er bestaan beschermingsconstructies voor.
Tegelijkertijd sta je natuurlijk vooraan te miepen als de politiek zich al te sterk bemoeit met de beslissingen van de centrale banken. En is die onafhankelijkheid (dat politici niet de rentestanden bepalen) zowat heilig.
Er is nogal een verschil tussen ons geld en de PO. De PO zou wat mij betreft niet eens moeten bestaan maar als hij dat wel doet en betaald wordt uit de staatsruif dan lijkt het me niet meer dan billijk dat de betaler bepaalt.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:23:56 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145586218
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen ons geld en de PO. De PO zou wat mij betreft niet eens moeten bestaan maar als hij dat wel doet en betaald wordt uit de staatsruif dan lijkt het me niet meer dan billijk dat de betaler bepaalt.
Je draait er omheen.

Als het gaat om centrale banken, betaald met publiek geld (incl. de salarissen), dan wil je geen directe bemoeienis.

Bij media en opinievorming moet de betaler alles direct kunnen bepalen.

Geld is het enige dat telt; zo kent men de rechtsmens weer.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')