http://www.rtlnieuws.nl/e(...)en-halfords-faillietquote:Winkelketen Halfords, bekend van de onderdelen voor de fiets en auto, heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank. Er zijn 102 filialen van de winkelketen.
De oorzaak van het faillissement wordt toegeschreven aan veranderende marktomstandigheden en een moeizaam economisch klimaat.
Na een managementbuy-out in 2013 onderging Halfords een grondige herpositionering en werden diverse bezuinigingsmaatregelen doorgevoerd. Ook werd de winkelformule aangescherpt door optimalisatie van het online verkoopkanaal en de invoering van een nieuwe cross channel strategie. Ondanks het gewijzigde businessmodel kon een faillissement van de retailer niet worden voorkomen.
Het faillissement heeft betrekking op 102 eigen winkelvestigingen in Nederland en het Hoofdkantoor in Veenendaal, waar (in totaal) 536 medewerkers actief zijn. Het totale Halfords winkelbestand bestaat uit: 130 verkooppunten, waarvan 28 verkooppunten geëxploiteerd worden door zelfstandige ondernemers. De directie van Halfords heeft laten weten dat een doorstart een reële mogelijkheid is.
Lijkt me een bonuswaardige prestatie, zo'n geslaagde doorstart.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
En weer wat 16-jarigen aannemen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Een bedrijf mag en kan zichzelf niet zomaar failliet verklaren en de boel saneren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje makkelijk, niet? Een jaar of twintig geleden verkeerde Halfords al in zwaar weer. Het is altijd al hangen en wurgen geweest. Slecht assortiment,slechte marketing, belabberd personeel en wat dies meer zij. Verbazingwekkend dat het nog zo lang geduurd heeft voordat de boel omflikkerde.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit. Waardeloze toko.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:33 schreef Seam het volgende:
En terecht, wat een kutwinkel man. Die prijzen daar
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instellingquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ketens, ik haat ze, kunnen niet snel genoeg failliet
Serieus?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instelling
Ze wilden niet tegen betaling repareren? LOLquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instelling
Dat personeel is de afgelopen jaren al op grote schaal weggestuurd. Dit is een aflopende zaak.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wees blij. Die van mij heb ik na mijn bezoek aan Halfords vervolgens bij een andere fietsenwinkel voor 125 euro kunnen laten repareren door hun onkunde.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |