abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145286680
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 07-10-2014 11:13:35 ]
pi_145286730
maar nederland is dus een 'slecht land' :o ?
pi_145288199
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:42 schreef jamesdeen het volgende:
maar Nederland is dus een 'slecht land' :o ?
Als je ´slecht´ definieert als het lukraak bombarderen van willekeurige militaire organisaties die niet afdoende verweven zijn in een verdragenstelsel dan lijkt het mij lastig daar een ontkennend antwoord op te geven.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_145288278
Er valt met Nederlanders cq het Westen niet te discusieren. Ik meen dit serieus. Ze zijn nog feller en standvastiger dan Arabieren of muslims

"Israel heeft het land van de Palestijnen gestolen" "Israel is terreur staat" "Israel vuurt bommen af op onschuldige kinderen" "Israel bouwt illegale nederzettingen" "Israel doet geen enkele pogingen tot vrede" "Israel is een apartheidstaat" en zo gaat het maar door. Historische feiten wordt door het Westen compleet genegeerd. Geschiedenis ook. De verschillende aanvallen die Israel te verduren heeft gehad wordt de prullenbak in gesmeten. Woorden en benamingen verkeerd gebruikt. Tegen argumenten van de tafel geveegd en de gebrekkige kijk op Palestine en de staat Israel blijft in het hoofd hangen.

West europa zit nog met hun WOII trauma te worstelen.
pi_145288955
Heeft niets met WOII te maken behalve misschien voor de verslagen Duitsers en Italianen. Israël is gewoon ondanks alle wreedheden een betere partner (haast een Europese exclave in Zuidwest-Azië) in de regio dan alle andere wrede en maffe regimes aldaar.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_145289769
Zwarte piet gelul. Het gezeur omtrent 4 en 5 mei. Nederland / westen kampt met zijn eigen trauma ( s )
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:18:21 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145291361
wat je probeert te zeggen is dat jij discussies met west europeanen niet kunt winnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145291421
:D
pi_145292238
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 01:18 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik ben als eerste tegen Israel omdat het gestolen land is en gewoon toebehoort aan de Palestijnen.
Ben je ook tegen Nederland omdat het gestolen land is wat gewoon toebehoort aan de Spaanse troon?

En zo niet, ben je dan van mening dat er een tijdsspanne zit tussen wanneer veroverd land niet meer als 'gestolen' beschouwd kan worden? Zo ja, hoe lang is die tijdsspanne dan en denk je niet dat die al eens bereikt is in het geval Israël-Palestina?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_145292599
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:28 schreef Shokirbek85 het volgende:
Er valt met Nederlanders cq het Westen niet te discusieren. Ik meen dit serieus. Ze zijn nog feller en standvastiger dan Arabieren of muslims

"Israel heeft het land van de Palestijnen gestolen" "Israel is terreur staat" "Israel vuurt bommen af op onschuldige kinderen" "Israel bouwt illegale nederzettingen" "Israel doet geen enkele pogingen tot vrede" "Israel is een apartheidstaat" en zo gaat het maar door. Historische feiten wordt door het Westen compleet genegeerd. Geschiedenis ook. De verschillende aanvallen die Israel te verduren heeft gehad wordt de prullenbak in gesmeten. Woorden en benamingen verkeerd gebruikt. Tegen argumenten van de tafel geveegd en de gebrekkige kijk op Palestine en de staat Israel blijft in het hoofd hangen.

West europa zit nog met hun WOII trauma te worstelen.
Welkom op planeet Aarde :W , waar de mens feilbaar is en drogredenatie, haat, cognitieve dissonantie en confirmation bias aan de orde van de dag zijn.
pi_145296808
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:18 schreef sp3c het volgende:
wat je probeert te zeggen is dat jij discussies met west europeanen niet kunt winnen
Welke discussie?!
pi_145297102
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:57 schreef Karrs het volgende:

[..]

Welkom op planeet Aarde :W , waar de mens feilbaar is en drogredenatie, haat, cognitieve dissonantie en confirmation bias aan de orde van de dag zijn.
Als het om Israel gaat helemaal.

Ik ga binnenkort naar het meest gehate land ter wereld (en de enigste staat ter wereld die met totale vernieting bedreigd wordt) Semitische talen studeren. :D
pi_145297888
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:07 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Als het om Israel gaat helemaal.

Ik ga binnenkort naar het meest gehate land ter wereld (en de enigste staat ter wereld die met totale vernieting bedreigd wordt) Semitische talen studeren. :D
Kun je dat doen in Friesland?
pi_145300210
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:26 schreef Karrs het volgende:

[..]

Kun je dat doen in Friesland?
Als je lid bent van een joods gemeenschap uiteraard. Ik ben niet bekend met Friesland ( ik woon uiterst zuiden van NL)

Indien je niet lid bent van een gemeenschap wordt het moeilijker. Sowieso in Amsterdam zijn er veel mogelijkheden (voor joden) voor niet-joden weet ik niet.
pi_145300422
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:15 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Als je lid bent van een joods gemeenschap uiteraard. Ik ben niet bekend met Friesland ( ik woon uiterst zuiden van NL)

Indien je niet lid bent van een gemeenschap wordt het moeilijker. Sowieso in Amsterdam zijn er veel mogelijkheden (voor joden) voor niet-joden weet ik niet.
Volgens mij was het een grap :P
pi_145301003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij was het een grap :P
Nee http://www.ljgamsterdam.nl/nl/studiecentrum
pi_145301169
quote:
....

Lees het anders nog eens terug vanaf het punt dat je zegt dat je naar het MEEST GEHATE land ter wereld gaat en waarop Karrs vraagt of je dan naar FRIESLAND gaat ....
pi_145301408
Ik ben niet zo goed in het snappen van grapjes en herkennen van oa sarcasme zegt men.
pi_145301434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:51 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ik ben niet zo goed in grapjes en sarcasme zegt men.
Gahahahahahah, deze post is dan wel weer humor !
pi_145301596
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gahahahahahah, deze post is dan wel weer humor !
Naja zeg ! :P
pi_145307949
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:51 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ik ben niet zo goed in het snappen van grapjes en herkennen van oa sarcasme zegt men.
Dat blijkt. :')

Geeft niks verder. Veel plezier in het meest gehate land ter wereld (en volgens mij valt dat nog wel mee - de VS is er ook nog en laat dat nou ook een land zijn waar je eigenlijk best goed kunt vertoeven)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:05:33 #22
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145311839
Hezbollah claims responsibility for bomb targeting Israeli tank in southern Lebanon
Lebanon's Hezbollah claimed responsibility for detonating a bomb that targeted an Israeli tank near the Sadan Israeli military post in the Israeli-occupied Shebaa Farms, news channel Al-Manar reported.

Hezbollah fighters "detonated an explosive device on the Shebaa hills against a motorized Israeli patrol causing a number of injuries among the occupation's soldiers," the group said in a statement.

The group said the attack was carried out by the "martyr Ali Hassan Haidar unit," which is named for a Hezbollah member killed on September 5 when an Israeli spying device in Lebanon was detonated remotely as he tried to dismantle it.

According to Al-Manar, at 2:22 pm (GMT +3) an explosion targeted an Israeli tank, lightly wounding two Israeli soldiers.

Thirty minutes later, a second explosion was heard near the southern Lebanese border. No injuries or damages were reported according to Israeli media outlets.

The incident comes two days after Israeli troops shot and wounded a Lebanese soldier.

"Two soldiers were injured by an explosive device. It was activated against them during activity near the Lebanon border," an Israeli military spokeswoman told AFP.

"Initial reports indicate it was intended to attack soldiers," she said of the explosion in the Shebaa Farms area, which also lies near the ceasefire line with Syria.

The Israeli occupation forces responded by launching artillery shells and phosphorous onto the Lebanese Kfar Shuba Heights in Hasbaya district, a correspondent for news channel Al-Jadeed said.

"The Israeli army responded to [improvised explosive device] IED attack with artillery at 2 Hezbollah positions in southern Lebanon," military spokesman Peter Lerner tweeted.

"The Lebanese government and Hezbollah are directly responsible for this blatant breach of Israel's sovereignty," he added.

He went on to describe the attack as an "unprovoked aggression"​ ​against the Israeli forces and vowed the army will "continue to operate to maintain safety​ of​ ​northern Israel."

The Shebaa Farms area is located at the junction of Lebanon, Syria and Israel and has been occupied by Israel since the 1967 Middle East war.

A state of alert later prevailed in the region, with enemy reconnaissance planes and helicopters effectuating heavy flights in Shebaa and Kfar Shuba.
http://english.al-akhbar.(...)ccupied-shebaa-farms
Anti-Turkije
pi_145312044
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:51 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat blijkt. :')

Geeft niks verder. Veel plezier in het meest gehate land ter wereld (en volgens mij valt dat nog wel mee - de VS is er ook nog en laat dat nou ook een land zijn waar je eigenlijk best goed kunt vertoeven)
Whaha. Bedankt. Inderdaad (al ben ik nooit in de VS geweest)
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:13:53 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145312374
lijkt me een beetje grootheidswaanzin idd

de meeste mensen geven geen neuk om Israel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145352536
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:51 schreef Toga het volgende:

[..]

Ook al duurt dat 20 generaties....

[..]

Ach ja, alles is relatief ;)
Of 2000 jaar! Dus daar zou je begrip voor op kunnen brengen.
Zijn Palestijnen niet alleen genetisch maar ook in koppigheid gelijk aan joden.
Kan nog wat worden: 2000 jaar twist.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')