Ik had 118 geboden..quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:26 schreef Ardo het volgende:
[..]
117 is afgewezen en dan ga jij 115 adviseren ??
Inderdaad.. zelfde als de 'eis' voor een eindbod. Maandag doe ik een nieuw bod, vanuit daar laat ik het allemaal bezinken. 15 december komt al snel dichterbij.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:51 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Vind ik bij nader inzien wel een grappige eigenlijk. Alsof zij dat kunnen inschatten als makelaar zijnde..
Of zal die gast nooit optreden als verkopende makelaar en advies geven over het openingsbod..
Plus dat de makelaar ook wel moet weten dat de verkoper in een tijd van crisis veel kan willen, maar de potentiele koper eigenlijk meer macht heeft in de prijsbepaling als het echt om verkopen moet gaan. Die heeft keuze genoeg..
Oh, had ik even niet goed gelezen. Maar daar zou ik wel beginnen ja. Misschien 120 en dan stoppen. Afwachten en na een paar weken terugkomen en lager bieden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:26 schreef Ardo het volgende:
[..]
117 is afgewezen en dan ga jij 115 adviseren ??
En daarom is ie dus duurder. In mijn appartementencomplex staan 6 appartementen te koop.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:06 schreef Acradavos het volgende:
[..]
De overige appartementen zijn kleiner, gemiddeld 60 tot 68m2. Standaard keuken en standaard badkamer. Prijzen variëren van 130.000 tot 140.000. Ik ging juist voor dit appartement aangezien de keuken en badkamer mij opvielen.
Ik denk eerder alleen een vloer en eventueel stuc, behang en schilderwerk. Ik heb een redelijk kapitaal gespaard, maar de investering van een keuken, badkamer, toilet en CV zit al gauw op 15.000 euro.
Per mail, om eventuele fouten of miscommunicatie te voorkomen. Het huis is bezichtigd met de makelaar van de verkopende partij.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
Net even gekeken, maar dr zijn aardig wat huizen in de straat die jaren te koop hebben gestaan.. Zo'n vaart zal het dus wel niet lopen. 4-5 jaar lijkt niets bijzonders..al was dat natuurlijk wel het begin van de crisis waarop die voor het eerst tekoop werden aangeboden en die redelijk recent verkocht zijn eindelijk.
Heb je het bod per mail ingediend trouwens? En, ook benieuwd naar hoe je het huis bezichtigd hebt. Met de makelaar?
120k is maar 2k hoger als mijn openingsbod. Ik denk dat 125k een serieuzer bod is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Oh, had ik even niet goed gelezen. Maar daar zou ik wel beginnen ja. Misschien 120 en dan stoppen. Afwachten en na een paar weken terugkomen en lager bieden.
Dan is nog altijd de vraag of de investering een waardeverhoging oplevert.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:47 schreef destrovel het volgende:
[..]
En daarom is ie dus duurder. In mijn appartementencomplex staan 6 appartementen te koop.
Ik heb die van mij voor 124k gekocht toen het een afgeragde huurwoning was met een woningbouwkeukentje en badkamer. Nieuwe keuken en badkamer erin, en nu zou ie in dezelfde prijsklasse vallen als de andere appartementen; zo'n 150-160k als ik Funda nu zie.
Van hoeveel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:23 schreef Acradavos het volgende:
Gisteren heb ik aan het eind van de middag een nieuw bod neergelegd,
misschien is het wel van toepassing op de verkoper....dat weet je nooit....gescheiden of zo....maar voor hetzelfde geld kan het over een paar jaar op jou van toepassing zijn...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:23 schreef Acradavos het volgende:
Lijkt me niet van toepassing, dat is tevens niet het onderwerp van deze discussie. Gisteren heb ik aan het eind van de middag een nieuw bod neergelegd, echter heb ik tot op heden nog niks vernomen. Afwachten dus..
NHG biedt alleen een uitweg voor huizen die onder water staan, bij de nieuwe hypotheekregels waarbij je verplicht tijdens de loopttijd al aflost zal de kans op onderwaarde na gelang de periode die je er woont steeds minder worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:29 schreef Ardo het volgende:
[..]
misschien is het wel van toepassing op de verkoper....dat weet je nooit....gescheiden of zo....maar voor hetzelfde geld kan het over een paar jaar op jou van toepassing zijn...
zeg nooit nooit......iedereen kan zijn baan kwijtraken....in dat geval biedt nhg nog een uitweg
your point ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
NHG biedt alleen een uitweg voor huizen die onder water staan, bij de nieuwe hypotheekregels waarbij je verplicht tijdens de loopttijd al aflost zal de kans op onderwaarde na gelang de periode die je er woont steeds minder worden.
dat is een strategie die op een markt in Turkije goed werkt, maar of dat zo op de huizenmarkt werkt heb ik mijn twijfelsquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:26 schreef StretchingKoala het volgende:
Heb je bij je 126K gezegd dat het 24 uur geldig is waarna je je definitief terug zal trekken als koper ook, dan weet verkoper ook dat er niets meer te halen valt.
Ik heb daar geen twijfels over. Het werkt nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:46 schreef Ardo het volgende:
[..]
dat is een strategie die op een markt in Turkije goed werkt, maar of dat zo op de huizenmarkt werkt heb ik mijn twijfels
Op appartementen wordt echt niet zo hard geboden. Volgende keer op zoiets agressiefs melden dat je het jammer vindt en dat je dan maar verder gaat kijken. De makelaar weet dat je het (te graag) wil hebben. Let op, of hij kleedt je uit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:13 schreef Ardo het volgende:
ik neem dan aan dat dat bod van 126K is gekomen tussen jouw eerste en tweede bod in, anders had hij die 118k al direkt kunnen afwijzen...
126k was mijn volgende bod om serieus over te komen. Ik heb aangegeven dat het aanbod heel ruim is en dat ik niet gebonden ben aan dit appartement. Ik zei letterlijk: "Ik hoef niet te kopen.." Ik wacht de reactie nu mooi af.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:17 schreef noutie het volgende:
[..]
Op appartementen wordt echt niet zo hard geboden. Volgende keer op zoiets agressiefs melden dat je het jammer vindt en dat je dan maar verder gaat kijken. De makelaar weet dat je het (te graag) wil hebben. Let op, of hij kleedt je uit.
Toevoeging: 126k is een mooi startbod en zeker een reactie waard.
Vind ik ook wel inderdaad.. Zeker omdat de afgelopen jaren de prijzen nog steeds gezakt zijn en de huidiger verkoper het appartementje voor minder heeft gekocht. Oke, daarna wel een keuken en badkamer veranderd heeft, maar toch.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:40 schreef Ardo het volgende:
stel dat ie nu ja zegt, denk je dan niet , misschien had ik het ook voor 124 of 125k kunnen krijgen......dat is nogal een grote stap van 118 naar 126k...
???quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:55 schreef Acradavos het volgende:
Ik wacht het tegenbod inderdaad even af, dan kan ik eventueel beginnen over een bodemprijs.
ik begrijp dat nooit, hoezo wordt jouw bod definitief afgeslagen. je kan altijd jouw bod verhogen, het is echt niet zo dat de verkopende partij zegt, nee jij hebt ooit te laag geboden dus ik luister niet meer naar het verhoogde bod..quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:31 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb niet direct een signaal afgegeven dat dit mijn eindprijs is, misschien dat ik ook wel bang ben dat het bod definitief wordt afgeslagen. Ik heb nu bod gedaan van 126k, ik wacht de reactie van de verkoper af. Ik kan nu gewoon niet voorspellen wat de reactie zal zijn..
Dus de makelaar vraagt je eindprijs en je geeft niet eens een eindprijs :/ en bent bereid nog verder te onderhandelen. Hmm.. zou je als makelaar zijnde nog verder uitmelkenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:31 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb niet direct een signaal afgegeven dat dit mijn eindprijs is, misschien dat ik ook wel bang ben dat het bod definitief wordt afgeslagen. Ik heb nu bod gedaan van 126k, ik wacht de reactie van de verkoper af. Ik kan nu gewoon niet voorspellen wat de reactie zal zijn..
Nee, maar de verkoopmakelaar heeft TS verzocht een "eindbod" neer te leggen...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef pahlawan het volgende:
[..]
ik begrijp dat nooit, hoezo wordt jouw bod definitief afgeslagen. je kan altijd jouw bod verhogen, het is echt niet zo dat de verkopende partij zegt, nee jij hebt ooit te laag geboden dus ik luister niet meer naar het verhoogde bod..
Als de makelaar het zo wil spelen doe ik alleen maar eindboden..quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar de verkoopmakelaar heeft TS verzocht een "eindbod" neer te leggen...
Eigenlijk vind ik het nogal een merkwaardige manier van doen van de makelaar, die kennelijk of zo min mogelijk tijd/moeite in de verkoop wil steken, of met een cliënt zit die werkelijk verwacht (al dan niet ingegeven door de mooie babbels van de makelaar) ongeveer rond de vraagprijs te verkopen.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:23 schreef Acradavos het volgende:
Ik had een eindprijs kunnen noemen, maar dat deed ik expres niet. Ik heb een tegenbod gehad van 136.500, per mail. Met als voorwaarde 18 dec overdracht.
De vraag is nu of ik nogmaals duidelijk moet maken dat 126k eindbod is of voorlopig niks laten horen..
Naar mijn idee kan het twee dingen betekenen:quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:23 schreef Acradavos het volgende:
Ik had een eindprijs kunnen noemen, maar dat deed ik expres niet. Ik heb een tegenbod gehad van 136.500, per mail. Met als voorwaarde 18 dec overdracht.
De vraag is nu of ik nogmaals duidelijk moet maken dat 126k eindbod is of voorlopig niks laten horen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
Ik ben al langere tijd op zoek naar een appartement, het liefst koop ik dit jaar nog. Dit in verband met de regelingen die per 1 januari aangepast worden. Bij een eventuele overeenkomst heb ik mijn hypotheekvoorbereiding al op orde, het is een kwestie van de juiste papieren aanleveren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:27 schreef FrankV34 het volgende:
Aangeven dan 126000 je eindbod is.
Over een paar weken nog eens informeren of hij misschien toch nog interesse heeft.
Ik weet niet of je in de tussentijd misschien wel al eens kunt beginnen met een eventuele hypotheek. Als je dan weer contact op neemt zou je snel kunnen schakelen en is die 18e misschien nog haalbaar.
Voor jou was het toch ook voordelig belastingtechnisch als de overdracht dit jaar nog is?
Klopt, ik weet ook zeker de totale verbouwing geen 10k heeft gekost. Keuken, badkamer en toilet zal ongeveer op 10k zitten. 125k + 10k = 135k, maar de prijzen zijn de afgelopen 2 jaar wel gezakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]Die is niet wijs.
Hij laat jou 8k stijgen, te veel prijsgeven en zakt zelf met 2,5k, via de mail nota bene?
Lazer op zeg.
Ik zou een belletje doen en aangeven dat je je niet serieus genomen voelt met zo'n tegenbod. Je hebt een forse verhoging gedaan en verwacht dan een serieuze reactie, dit is bijna een belediging. Verkoper is welkom met een substantieel lager tegenbod en anders is het over. De softe tactiek werkt niet, dan maar de harde tactiek. Je doet hetzelfde naar hen als zij naar jou. Willen ze niet? Prima, doeiMaar dat is mijn insteek, jij moet kiezen waar jij je prettig bij voelt.
Dit is niet reëel. 125k kopen, 15k verbouwen betekent niet 140k krijgen. Dat betekent met de huidige markt die aardig op z'n gat ligt en heel voorzichtig gaat opkrabbelen misschien 130k krijgen. Hij heeft zelf immers ook geprofiteerd van z'n verbouwingen. Verkoper lijkt echter op een roze wolk te zitten en heeft ergens een bericht gehoord dat de huizenmarkt aantrekt, en hoopt vervolgens de hoofdprijs te krijgen.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:38 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Naar mijn idee kan het twee dingen betekenen:
- de makelaar/verkoper weet dat je het graag wilt hebben en zet hoog in.
- blufpoker
Anyway, ik zou de verkoper succes wensen. Hij wilde je eindbod weten -hetgeen prima is natuurlijk- en die heb je gegeven. Toedeledokie, genoeg andere woningen op de markt
Dus ik zou 'm een vriendelijk mailtje sturen dat je interesse vervalt, hem bedankt voor de genomen tijd en moeite en je verder zoekt naar een andere woning. Wellicht ook erbij dat je je bod intrekt.
En eventueel later via een andere aankoopmakelaar de onderhandeling opnieuw ingaan (over een maandje of 2 als ie vertrokken is? ) Op dat moment gaan de dubbele lasten in en dat doet pijn als dat te lang gaat duren. Elke maand kost 'm dan gewoon ettelijke honderden euro's waar ie geen zak van terugziet.Dat zou een optie willen zijn, echter voel ik me toch teveel gefocussed op dit appartement.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie bepaald de reeds scherpe vraagprijs? Het gaat om de marktwaarde anno 15 oktober 2014.. Misschien vraagt zijn buurman ook wel veel te veel.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:14 schreef Ardo het volgende:
ik denk dat die makelaar zijn werk uitstekend doet.....het eerste bod van TS was ook niet serieus....dat zie je ook wel eens op marktplaats, dat mensen de helft van de vraagprijs gaan bieden...
eigenlijk is die 126 zijn eerste bod....en er komt nu een tegenbod , dat 3000 onder de reeds scherpe vraagprijs ligt (vergeleken met de buurman)
Samenvatting:
- Vraagprijs is ¤ 139.500
- Eerste bod ¤ 118.000
Afwijzing, eindbod wordt gevraagd.
Tweede bod ¤ 126.000
Tegenbod verkoper ¤ 136.500
¤ 10.500 als verschil.
Ik had 130.000 als max vastgesteld, echter lijkt me dit achteraf toch te hoog. Ik moet me niet laten verleiden.
Dat is het spel; jij probeert ze naar beneden te krijgen, zij proberen jou omhoog te krijgen. Wat is de nieuwe max die je in gedachten hebt?quote:Ik had 130.000 als max vastgesteld, echter lijkt me dit achteraf toch te hoog. Ik moet me niet laten verleiden.
Idd, de laatste keer dat ik een toilet en badkamer heb laten verbouwen kostte dat zo'n ¤ 14.000, en dat zat behoorlijk onder de meeste offertes (18-20k) omdat ik het materiaal scherp wist in te kopen en apart iemand heb ingehuurd voor de klus.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:29 schreef Ardo het volgende:
ik zou graag een nieuw toilet/keuken en badkamer voor 10k willen hebben.....en dan wil ik wel zelf helemaal niets doen....
waar vind ik dat soort mannetjes ??
materiaal 5k en arbeidsloon 5k , daar zit je al heel snel op....of je moet zo'n ontzettend handige help-mijn-man-is klusser zijn...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:44 schreef Acradavos het volgende:
Zoals BloedendeVagina al aangaf, de verkoper heeft hier zelf ook van geprofiteerd. Bovendien, de prijzen zijn behoorlijk gezakt de afgelopen 2 jaar. Keuken, badkamer en toilet heeft echt nooit zoveel gekost.
Ik heb besloten om mijn bod van 126.000 voorlopig te laten staan, ik wacht wel tot de makelaar contact met mij opneemt.
ik begrijp nooit zo goed waarom mensen anti-erfpacht zijn of waarom men de grond perse wil bezitten. In een flatje bezit je de grond ook niet...die is van alle bewoners gezamenlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:18 schreef Leandra het volgende:
Nou nee, erfpacht kun je qua kosten wellicht wel wegstrepen tegen VVE, maar voor de waarde van de woning is het echt een heel ander verhaal.
Ik zou absoluut niet voor erfpacht gaan als ik het kon vermijden.
Dan ga je er van uit dat de verkoper nog ¤ 8k naar beneden wil. Daar geeft ie nu nog niet echt blijk van. Zelfs als het tegenbod een indicatie is van 'de prijs die we als gulden middenweg accepteren', dan is het nog een verschil van ¤ 5k.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:01 schreef Acradavos het volgende:
Kennissen, familie en vrienden geven aan dat ik niet verder moet gaan als 126k. "De verkoper zal er wel op terug komen." Echter, ik zou het zonde vinden als het om 2k ineens naar een ander gaat.
Ben je bereid méér te betalen als zij de vloer er maar uit halen?quote:De verkoper wil de overdracht uitstellen tot 18-12, echter heb ik dan ook wel een eis.
Ik wil dat de vloer kaal opgeleverd wordt. Ik heb begrepen dat een PVC vloer er niet zomaar uit te trekken is.
Ik zou die 'kale oplevering' achter de hand houden om een eventueel klein verschil later nog op te vangen. Verder zou ik het zeggen zo het is: "Ik ben niet enthousiast van het tegenbod en niet enthousiast over de uitstel van de oplevering. Ik kijk van het weekend nog even rond en kom er eventueel in de loop van volgende week op terug."quote:Wat ik kan doen een eindbod t/m aanstaande vrijdag, met als voorwaarde kale oplevering. Enkel heb ik geen idee wat reëel is. 126k was een tegenbod, maar kan ik zomaar hetzelfde bod doen als eindbod met andere voorwaarden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |