abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145424532
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Misschien met tussentijds verkopen wel ja, mijn grote probleem met huren is dat je elk jaar meer gaat betalen en je hypotheek wordt elk jaar minder.
alleen bij lineaire hypotheek wordt het minder....

bij annuitair gaan de jaarlijkse nettolasten ook omhoog (ieder jaar minder belastingvoordeel omdat de betaalde rente omlaag gaat)

hoeveel mensen kopen een flatje en blijven daar 30 jaar zitten ?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:33:00 #202
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145424603
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:29 schreef Ardo het volgende:
[..]
alleen bij lineaire hypotheek wordt het minder....
bij annuitair gaan de jaarlijkse nettolasten ook omhoog (ieder jaar minder belastingvoordeel omdat de betaalde rente omlaag gaat)
hoeveel mensen kopen een flatje en blijven daar 30 jaar zitten ?
Ik bedoel inflatie, de huren stijgen maar door terwijl je hypotheek minder wordt ook al zou je niets aflossen.

Vroeger was het als je niet kon kopen ging je huren maar tegenwoordig is dat helemaal krom getrokken en dat is een slechte zaak.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_145425365
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:33 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik bedoel inflatie, de huren stijgen maar door terwijl je hypotheek minder wordt ook al zou je niets aflossen.
Vroeger was het als je niet kon kopen ging je huren maar tegenwoordig is dat helemaal krom getrokken en dat is een slechte zaak.
leg eens uit: niet aflossen en hypotheek wordt minder ?

nominaal dan toch zeker niet, je bedoelt gecorrigeerd voor inflatie
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:51:02 #204
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145426527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 15:02 schreef Acradavos het volgende:
Zoals wij de situatie nu inschatten zal jouw eindvoorstel (op basis van jouw openingsvoorstel) al iets onder de verwachte opbrengst liggen.
Vind ik bij nader inzien wel een grappige eigenlijk. Alsof zij dat kunnen inschatten als makelaar zijnde..
Of zal die gast nooit optreden als verkopende makelaar en advies geven over het openingsbod..

Plus dat de makelaar ook wel moet weten dat de verkoper in een tijd van crisis veel kan willen, maar de potentiele koper eigenlijk meer macht heeft in de prijsbepaling als het echt om verkopen moet gaan. Die heeft keuze genoeg..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_145427460
Bovendien wordt het niet van jezelf.. je hebt altijd beperkingen qua aanpassingen. Ik weet niet hoe lang jij met een vloer wilt doen, maar laminaatvloer voor 6 euro per m2 is vragen om problemen. Leuk voor in de slaakamer, maar meer ook niet. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:26 schreef Ardo het volgende:
[..]
117 is afgewezen en dan ga jij 115 adviseren ??
Ik had 118 geboden..
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:51 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Vind ik bij nader inzien wel een grappige eigenlijk. Alsof zij dat kunnen inschatten als makelaar zijnde..
Of zal die gast nooit optreden als verkopende makelaar en advies geven over het openingsbod..
Plus dat de makelaar ook wel moet weten dat de verkoper in een tijd van crisis veel kan willen, maar de potentiele koper eigenlijk meer macht heeft in de prijsbepaling als het echt om verkopen moet gaan. Die heeft keuze genoeg..
Inderdaad.. zelfde als de 'eis' voor een eindbod. Maandag doe ik een nieuw bod, vanuit daar laat ik het allemaal bezinken. 15 december komt al snel dichterbij. :P
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:32:28 #206
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145427659
Net even gekeken, maar dr zijn aardig wat huizen in de straat die jaren te koop hebben gestaan.. Zo'n vaart zal het dus wel niet lopen. 4-5 jaar lijkt niets bijzonders..al was dat natuurlijk wel het begin van de crisis waarop die voor het eerst tekoop werden aangeboden en die redelijk recent verkocht zijn eindelijk.

Heb je het bod per mail ingediend trouwens? En, ook benieuwd naar hoe je het huis bezichtigd hebt. Met de makelaar?

[ Bericht 13% gewijzigd door BloedendeVagina op 11-10-2014 14:54:50 ]
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_145436546
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:26 schreef Ardo het volgende:
[..]
117 is afgewezen en dan ga jij 115 adviseren ??
Oh, had ik even niet goed gelezen. Maar daar zou ik wel beginnen ja. Misschien 120 en dan stoppen. Afwachten en na een paar weken terugkomen en lager bieden.
Whatever...
  zondag 12 oktober 2014 @ 11:47:52 #208
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_145450814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:06 schreef Acradavos het volgende:
[..]
De overige appartementen zijn kleiner, gemiddeld 60 tot 68m2. Standaard keuken en standaard badkamer. Prijzen variëren van 130.000 tot 140.000. Ik ging juist voor dit appartement aangezien de keuken en badkamer mij opvielen. :)
Ik denk eerder alleen een vloer en eventueel stuc, behang en schilderwerk. Ik heb een redelijk kapitaal gespaard, maar de investering van een keuken, badkamer, toilet en CV zit al gauw op 15.000 euro.
En daarom is ie dus duurder. In mijn appartementencomplex staan 6 appartementen te koop.
Ik heb die van mij voor 124k gekocht toen het een afgeragde huurwoning was met een woningbouwkeukentje en badkamer. Nieuwe keuken en badkamer erin, en nu zou ie in dezelfde prijsklasse vallen als de andere appartementen; zo'n 150-160k als ik Funda nu zie.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_145483789
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
Net even gekeken, maar dr zijn aardig wat huizen in de straat die jaren te koop hebben gestaan.. Zo'n vaart zal het dus wel niet lopen. 4-5 jaar lijkt niets bijzonders..al was dat natuurlijk wel het begin van de crisis waarop die voor het eerst tekoop werden aangeboden en die redelijk recent verkocht zijn eindelijk.
Heb je het bod per mail ingediend trouwens? En, ook benieuwd naar hoe je het huis bezichtigd hebt. Met de makelaar?
Per mail, om eventuele fouten of miscommunicatie te voorkomen. Het huis is bezichtigd met de makelaar van de verkopende partij.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Oh, had ik even niet goed gelezen. Maar daar zou ik wel beginnen ja. Misschien 120 en dan stoppen. Afwachten en na een paar weken terugkomen en lager bieden.
120k is maar 2k hoger als mijn openingsbod. Ik denk dat 125k een serieuzer bod is.
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:47 schreef destrovel het volgende:
[..]
En daarom is ie dus duurder. In mijn appartementencomplex staan 6 appartementen te koop.
Ik heb die van mij voor 124k gekocht toen het een afgeragde huurwoning was met een woningbouwkeukentje en badkamer. Nieuwe keuken en badkamer erin, en nu zou ie in dezelfde prijsklasse vallen als de andere appartementen; zo'n 150-160k als ik Funda nu zie.
Dan is nog altijd de vraag of de investering een waardeverhoging oplevert.
pi_145485752
ik hoop voor je dat je niet hiertoe gaat behoren binnen een paar jaar:

In het derde kwartaal werden er 1.336 verliesdeclaraties ingediend bij stichting Waarborgfonds Eigen Woningen, de uitvoerder van de Nationale Hypotheekgarantie (NHG). Dit is zestien procent meer dan een jaar geleden in het derde kwartaal (1.149) en het hoogste aantal sinds de start van NHG in 1995.

Dat dit in absolute aantallen het slechtste kwartaal ooit was voor de NHG vertelt echter niet het hele verhaal. Dat in de eerste drie kwartalen van dit jaar 5% meer declaraties werden ingediend dan in dezelfde periode van vorig jaar -zoals het persbericht meldt- is ook niet het volledige verhaal.

Van de gehonoreerde verliesdeclaraties werd afgelopen kwartaal gemiddeld 92,2% van de geleden schade vergoed, ruim lager dan de 95,7 procent van voorgaand kwartaal. Door deze lagere uitbetaling daalde het gemiddelde uitgekeerde verliesbedrag vrij fors van 38.747 naar 36.699 euro. De gemiddelde ingediende (gehonoreerde) verliesdeclaratie bedroeg echter 39.803 euro tegen 40.541 vorig kwartaal, wat een aanzienlijk kleinere daling betekent.

Let wel: dit zijn bedragen enzovoorts waarbij nhg uitkeert, er zijn ook veel gevallen die geen aanspraak kunnen maken op nhg ondanks dat ze wel nhg hebben. Bij vrijwillige verkoop bijvoorbeeld.
pi_145521814
Lijkt me niet van toepassing, dat is tevens niet het onderwerp van deze discussie. Gisteren heb ik aan het eind van de middag een nieuw bod neergelegd, echter heb ik tot op heden nog niks vernomen. Afwachten dus..
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:26:59 #212
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_145521883
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:23 schreef Acradavos het volgende:
Gisteren heb ik aan het eind van de middag een nieuw bod neergelegd,
Van hoeveel?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_145521918
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:23 schreef Acradavos het volgende:
Lijkt me niet van toepassing, dat is tevens niet het onderwerp van deze discussie. Gisteren heb ik aan het eind van de middag een nieuw bod neergelegd, echter heb ik tot op heden nog niks vernomen. Afwachten dus..
misschien is het wel van toepassing op de verkoper....dat weet je nooit....gescheiden of zo....maar voor hetzelfde geld kan het over een paar jaar op jou van toepassing zijn...

zeg nooit nooit......iedereen kan zijn baan kwijtraken....in dat geval biedt nhg nog een uitweg
pi_145523189
Klopt, maar ik wil het graag ontopic houden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:26 schreef Mark het volgende:
[..]
Van hoeveel?
126k.
pi_145525270
stel dat ie nu ja zegt, denk je dan niet , misschien had ik het ook voor 124 of 125k kunnen krijgen......dat is nogal een grote stap van 118 naar 126k...
pi_145525281
en stel het is nee, wat is dan de volgende stap ?
pi_145527236
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:29 schreef Ardo het volgende:
[..]
misschien is het wel van toepassing op de verkoper....dat weet je nooit....gescheiden of zo....maar voor hetzelfde geld kan het over een paar jaar op jou van toepassing zijn...
zeg nooit nooit......iedereen kan zijn baan kwijtraken....in dat geval biedt nhg nog een uitweg
NHG biedt alleen een uitweg voor huizen die onder water staan, bij de nieuwe hypotheekregels waarbij je verplicht tijdens de loopttijd al aflost zal de kans op onderwaarde na gelang de periode die je er woont steeds minder worden.
pi_145527867
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
NHG biedt alleen een uitweg voor huizen die onder water staan, bij de nieuwe hypotheekregels waarbij je verplicht tijdens de loopttijd al aflost zal de kans op onderwaarde na gelang de periode die je er woont steeds minder worden.
your point ?
pi_145528496
Heb je bij je 126K gezegd dat het 24 uur geldig is waarna je je definitief terug zal trekken als koper ook, dan weet verkoper ook dat er niets meer te halen valt.
I am a Koala who Stretches :P
pi_145529115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:26 schreef StretchingKoala het volgende:
Heb je bij je 126K gezegd dat het 24 uur geldig is waarna je je definitief terug zal trekken als koper ook, dan weet verkoper ook dat er niets meer te halen valt.
dat is een strategie die op een markt in Turkije goed werkt, maar of dat zo op de huizenmarkt werkt heb ik mijn twijfels
pi_145529980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:46 schreef Ardo het volgende:
[..]
dat is een strategie die op een markt in Turkije goed werkt, maar of dat zo op de huizenmarkt werkt heb ik mijn twijfels
Ik heb daar geen twijfels over. Het werkt niet :)
pi_145530962
Ik vind 24u ook wat kort inderdaad, maar er is niets mis mee om uiterste geldigheid aan je bod te hangen. Is onderdeel van het spel. Als je maar bereid bent om ook je verlies te nemen als de verkoper niet akkoord gaat.
Schip ahoy!
pi_145532127
Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met de makelaar van de verkopende partij. Het bod is ontvangen en doorgegeven aan de eigenaar.

De makelaar attendeerde mij meerdere malen tijdens het gesprek op het feit of dit een eindbod zou zijn. De makelaar gaf aan dat er voor mij al een kandidaat is geweest, die een eindbod heeft gedaan van 126k. De eigenaar heeft dit bod afgewezen om de huidige markt af te wachten.

Ik heb aangegeven dat ik een reactie van de eigenaar wil, de vraag over het eindbod heb ik niet beantwoord.

Een slimme tactiek van de makelaar of gewoon brutaal?
pi_145532181
mag een makelaar liegen ?

mag een makelaar vertellen wat een ander heeft geboden ?
pi_145532257
ik neem dan aan dat dat bod van 126K is gekomen tussen jouw eerste en tweede bod in, anders had hij die 118k al direkt kunnen afwijzen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')