alleen bij lineaire hypotheek wordt het minder....quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Misschien met tussentijds verkopen wel ja, mijn grote probleem met huren is dat je elk jaar meer gaat betalen en je hypotheek wordt elk jaar minder.
Ik bedoel inflatie, de huren stijgen maar door terwijl je hypotheek minder wordt ook al zou je niets aflossen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:29 schreef Ardo het volgende:
[..]
alleen bij lineaire hypotheek wordt het minder....
bij annuitair gaan de jaarlijkse nettolasten ook omhoog (ieder jaar minder belastingvoordeel omdat de betaalde rente omlaag gaat)
hoeveel mensen kopen een flatje en blijven daar 30 jaar zitten ?
leg eens uit: niet aflossen en hypotheek wordt minder ?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:33 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik bedoel inflatie, de huren stijgen maar door terwijl je hypotheek minder wordt ook al zou je niets aflossen.
Vroeger was het als je niet kon kopen ging je huren maar tegenwoordig is dat helemaal krom getrokken en dat is een slechte zaak.
Vind ik bij nader inzien wel een grappige eigenlijk. Alsof zij dat kunnen inschatten als makelaar zijnde..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:02 schreef Acradavos het volgende:
Zoals wij de situatie nu inschatten zal jouw eindvoorstel (op basis van jouw openingsvoorstel) al iets onder de verwachte opbrengst liggen.
Ik had 118 geboden..quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:26 schreef Ardo het volgende:
[..]
117 is afgewezen en dan ga jij 115 adviseren ??
Inderdaad.. zelfde als de 'eis' voor een eindbod. Maandag doe ik een nieuw bod, vanuit daar laat ik het allemaal bezinken. 15 december komt al snel dichterbij.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:51 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Vind ik bij nader inzien wel een grappige eigenlijk. Alsof zij dat kunnen inschatten als makelaar zijnde..
Of zal die gast nooit optreden als verkopende makelaar en advies geven over het openingsbod..
Plus dat de makelaar ook wel moet weten dat de verkoper in een tijd van crisis veel kan willen, maar de potentiele koper eigenlijk meer macht heeft in de prijsbepaling als het echt om verkopen moet gaan. Die heeft keuze genoeg..
Oh, had ik even niet goed gelezen. Maar daar zou ik wel beginnen ja. Misschien 120 en dan stoppen. Afwachten en na een paar weken terugkomen en lager bieden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:26 schreef Ardo het volgende:
[..]
117 is afgewezen en dan ga jij 115 adviseren ??
En daarom is ie dus duurder. In mijn appartementencomplex staan 6 appartementen te koop.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:06 schreef Acradavos het volgende:
[..]
De overige appartementen zijn kleiner, gemiddeld 60 tot 68m2. Standaard keuken en standaard badkamer. Prijzen variëren van 130.000 tot 140.000. Ik ging juist voor dit appartement aangezien de keuken en badkamer mij opvielen.
Ik denk eerder alleen een vloer en eventueel stuc, behang en schilderwerk. Ik heb een redelijk kapitaal gespaard, maar de investering van een keuken, badkamer, toilet en CV zit al gauw op 15.000 euro.
Per mail, om eventuele fouten of miscommunicatie te voorkomen. Het huis is bezichtigd met de makelaar van de verkopende partij.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
Net even gekeken, maar dr zijn aardig wat huizen in de straat die jaren te koop hebben gestaan.. Zo'n vaart zal het dus wel niet lopen. 4-5 jaar lijkt niets bijzonders..al was dat natuurlijk wel het begin van de crisis waarop die voor het eerst tekoop werden aangeboden en die redelijk recent verkocht zijn eindelijk.
Heb je het bod per mail ingediend trouwens? En, ook benieuwd naar hoe je het huis bezichtigd hebt. Met de makelaar?
120k is maar 2k hoger als mijn openingsbod. Ik denk dat 125k een serieuzer bod is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Oh, had ik even niet goed gelezen. Maar daar zou ik wel beginnen ja. Misschien 120 en dan stoppen. Afwachten en na een paar weken terugkomen en lager bieden.
Dan is nog altijd de vraag of de investering een waardeverhoging oplevert.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:47 schreef destrovel het volgende:
[..]
En daarom is ie dus duurder. In mijn appartementencomplex staan 6 appartementen te koop.
Ik heb die van mij voor 124k gekocht toen het een afgeragde huurwoning was met een woningbouwkeukentje en badkamer. Nieuwe keuken en badkamer erin, en nu zou ie in dezelfde prijsklasse vallen als de andere appartementen; zo'n 150-160k als ik Funda nu zie.
Van hoeveel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:23 schreef Acradavos het volgende:
Gisteren heb ik aan het eind van de middag een nieuw bod neergelegd,
misschien is het wel van toepassing op de verkoper....dat weet je nooit....gescheiden of zo....maar voor hetzelfde geld kan het over een paar jaar op jou van toepassing zijn...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:23 schreef Acradavos het volgende:
Lijkt me niet van toepassing, dat is tevens niet het onderwerp van deze discussie. Gisteren heb ik aan het eind van de middag een nieuw bod neergelegd, echter heb ik tot op heden nog niks vernomen. Afwachten dus..
NHG biedt alleen een uitweg voor huizen die onder water staan, bij de nieuwe hypotheekregels waarbij je verplicht tijdens de loopttijd al aflost zal de kans op onderwaarde na gelang de periode die je er woont steeds minder worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:29 schreef Ardo het volgende:
[..]
misschien is het wel van toepassing op de verkoper....dat weet je nooit....gescheiden of zo....maar voor hetzelfde geld kan het over een paar jaar op jou van toepassing zijn...
zeg nooit nooit......iedereen kan zijn baan kwijtraken....in dat geval biedt nhg nog een uitweg
your point ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
NHG biedt alleen een uitweg voor huizen die onder water staan, bij de nieuwe hypotheekregels waarbij je verplicht tijdens de loopttijd al aflost zal de kans op onderwaarde na gelang de periode die je er woont steeds minder worden.
dat is een strategie die op een markt in Turkije goed werkt, maar of dat zo op de huizenmarkt werkt heb ik mijn twijfelsquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:26 schreef StretchingKoala het volgende:
Heb je bij je 126K gezegd dat het 24 uur geldig is waarna je je definitief terug zal trekken als koper ook, dan weet verkoper ook dat er niets meer te halen valt.
Ik heb daar geen twijfels over. Het werkt nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:46 schreef Ardo het volgende:
[..]
dat is een strategie die op een markt in Turkije goed werkt, maar of dat zo op de huizenmarkt werkt heb ik mijn twijfels
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |