Dus?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Er is overduidelijk geen Turkse steun.
?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:57 schreef Senor__Chang het volgende:
Berichten dat enkele Koerdische steden 'bevrijd' zijn. Wat wil zeggen dat er geen politie, jendarmie of leger aanwezig is.
Aanslagen denk ik niet. Je bedoelt tegen burgers toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Er is overduidelijk geen Turkse steun.
Misschien ook tegen burgers, wat denk jij?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:00 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Aanslagen denk ik niet. Je bedoelt tegen burgers toch?
twitter:moscow_ghost twitterde op maandag 06-10-2014 om 15:19:59French Intelligence has tried to re-establish direct link w / Damascus says pro opposition Le Monde today http://t.co/vSeGCS1hyy reageer retweet
twitter:moscow_ghost twitterde op maandag 06-10-2014 om 15:24:00Damascus refused to do so as long as France didn't accept formal, opened collaboration with Assad and requested them to reopen their embassy reageer retweet
twitter:moscow_ghost twitterde op maandag 06-10-2014 om 15:24:53Collaboration did go on through 3rd party german intelligence agency BND - who never stopped having a direct link with Assad we 'learn' here reageer retweet
Dat is van het verleden, gelukkig. Denk het dus niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:01 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Misschien ook tegen burgers, wat denk jij?
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 06-10-2014 om 22:37:49#break: Turkish authorities have now arrested kurdish activist Mustafa Bali as he fled to Turkey trying 2 escape ISIS onslaught on #kobane. reageer retweet
Triest. Wtf. Achja, we zijn niks anders gewend van de ISIS-steunende-Turkse regeringquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:22 schreef Pharmacist het volgende:
Smerig opportunisme van de Turken.twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 06-10-2014 om 22:37:49#break: Turkish authorities have now arrested kurdish activist Mustafa Bali as he fled to Turkey trying 2 escape ISIS onslaught on #kobane. reageer retweet
@ColdKurd: #kobane #Flashquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:22 schreef Pharmacist het volgende:
Smerig opportunisme van de Turken.twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 06-10-2014 om 22:37:49#break: Turkish authorities have now arrested kurdish activist Mustafa Bali as he fled to Turkey trying 2 escape ISIS onslaught on #kobane. reageer retweet
Wat een hypocriet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:13 schreef Aloulou het volgende:
Saoedische prins Talal al-Waleed, neef van Koning Abdallah in Saoedie Arabie, en multi-multi-multimiljonair in een programma over de Arabische revoluties, Saudie Arabie, het koninkrijk en de Moslimbroeders daar en tevens over Iran (Engels ondertiteld):
Op het begin begint ie prachtig totdat hij op de Moslimbroeders aankomt, de Saoedische koning en het koninkrijk en Iran
Geen idee of het alleen de USA's schuld is deze keer. Erdogan speelde fijn mee met dit vies spel!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:42 schreef badschaap het volgende:
Ach komt turkije gauw genoeg achter, wat er met je gebeurt als je de usa op een vieze manier backstabt
Haha nice, gelijk dat PKK/YPG tuig oppakken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:22 schreef Pharmacist het volgende:
twitter:ahmadalissa twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 01:37:04#Syria: The smallest coffins are the heaviest: Kids murdered by school massacre in #Homs Wednesday: Death toll: 50 http://t.co/7qhOjT73pl reageer retweet
USA steunt Turkije.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:42 schreef badschaap het volgende:
Ach komt turkije gauw genoeg achter, wat er met je gebeurt als je de usa op een vieze manier backstabt
Hallo geindoctrineerde Turk! Kun je ook nog verder kijken zonder je bozkurt bril of is dat lastig?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Haha nice, gelijk dat PKK/YPG tuig oppakken.
Wat dacht jij dan? Dat die terroristen gewoon vrij rond mochten lopen in Turkije?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:48 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Hallo geindoctrineerde Turk! Kun je ook nog verder kijken zonder je bozkurt bril of is dat lastig?
Ga jezelf eerst maar eens afvragen of het ook daadwerkelijk terroristen zijn, of dat het eerder staatspropaganda is tegen de Koerden...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan? Dat die terroristen gewoon vrij rond mochten lopen in Turkije?
ISIS faciliteren hequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:03 schreef MouzurX het volgende:
Wie zegt er eigenlijk dat Turkije hiermee de vs tegen de haren in strijkt?
Wat is dit nou weer voor onzinquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:02 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ga jezelf eerst maar eens afvragen of het ook daadwerkelijk terroristen zijn, of dat het eerder staatspropaganda is tegen de Koerden...
Grijze Wolven ook.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzinPKK/YPG = Terrorisme
Dus we hoeven geen aanslagen te verwachten? Dat was mijn vraag.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:12 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Dat is van het verleden, gelukkig. Denk het dus niet.
Ik zou het niet weten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Op welke lijst met terroristische organisaties komen ze voor? Serieuze vraag.
Zo'n onzin is het niet. Waarom is de PKK begonnen? Een moeilijke vraag is het niet hoor. Ik denk dat je vast wel de intelligentie hebt om deze vraag te beantwoorden....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzinPKK/YPG = Terrorisme
Ik antwoord toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dus we hoeven geen aanslagen te verwachten? Dat was mijn vraag.
PKK & Koerden zijn niet hetzelfdequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:17 schreef Senor__Chang het volgende:
Iemand een vertaling?
PKKİleKürtleriBir Tutmayın
Dit dus... Ach, de PKK heeft alweer zijn bestaansrecht bewezen tijdens de afgelopen paar maanden. Waren zij er niet geweest dat werden onze vrouwen verkracht en onze kinderen en ouderen vermoord. Het frapante is dat we broeders zijn als het de Turken uitkomt en Koerden zijn als het ze niet uitkomt.quote:
Kobane ligt wel in een Koerdische regio. Er zit echter wel een staatsgrens tussen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:21 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk dat Kobani toch wel valt. Het heeft een ongunstige ligging, omringd door IS, Raqqa slechts 140km ver en vlakbij de Turkse grens. Kobani ligt niet in een Koerdische regio.
Ik weet het, de Koerdische regio in Turkije.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:30 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Kobane ligt wel in een Koerdische regio. Er zit echter wel een staatsgrens tussen.
Bekende media kanalen zoals Al Jazeera melden dat de helft van Kobani op dit moment is overgenomen, de vlaggen wapperen o.a. in het oosterse deel van de stad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 04:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Volgens onze TV is Kobane gevallen. De ISIS vlag is gehesen en de Turkse tanks staan aan de grens en doen niets....
Kobane is nog lang niet gevallen. Er zitten duizenden mensen nog in die stad. Er is alleen een vlag gehesen aan een flat, niet in het centrum o.i.d.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 04:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Volgens onze TV is Kobane gevallen. De ISIS vlag is gehesen en de Turkse tanks staan aan de grens en doen niets....
Deze man jongenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 04:44 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Kobane is nog lang niet gevallen. Er zitten duizenden mensen nog in die stad. Er is alleen een vlag gehesen aan een flat, niet in het centrum o.i.d.
De mensen in Kobane vechten tot hun dood. Zal dus nog wel ''even'' duren voordat Kobane valt, tenzij Turkije nu ingrijpt, maar dat doen ze niet.
En ga nu maar weer pitten tot 13.00 ofzo uitkering trekker, kunnen wij weer werken.Goedemorgen allen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 04:45 schreef mylamboisblack het volgende:
Kobane was trouwens maar een klein deel van Rojava, het was in feite een enclave.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 06:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nog wel ja en dat is de enige reden van jouw grote bek.
'grote bek'quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 06:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nog wel ja en dat is de enige reden van jouw grote bek.
Ja. Dan wel zonder het woord 'afraid'quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:58 schreef IPA35 het volgende:
https://mobile.twitter.com/EjmAlrai/status/519335945905385472
Propagandatrein zegt tjoek tjoek!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:03 schreef firefly3 het volgende:
Volgens mij heeft assad deze week weer meer burgers gedood dan alle andere partijen bij elkaarRespect voor deze langnek
Met de harde hand regeren werkt!!
Dit kan natuurlijk niet anders dan de waarheid zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:01 schreef firefly3 het volgende:
Saraqeb #Syria on the first Eid morning. 20 barrel bombs fell on a civilian population. No ISIS. No FSA. Just people.
Het is de waarheid dat assad dit doet, al jaren lang. Open je ogen en lees in o.a. het VN rapport over de vele oorlogsmisdaden van assad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk niet anders dan de waarheid zijn.
Precies dat. Als je naast de mindere wapens de logistieke hindernissen optelt en dat er ook veel troepen nodig waren in andere grensgebieden en Kirkuk bijvoorbeeld. Ze gaven inderdaad aan dat het een tactische terugtrekking was. Later nog een aantal dorpen heroverd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij werd overal gesteld dat de Peshmerga's gewoon (veel) zwakere wapens hadden en daar het probleem lag. Pas nadat Amerika en de hele coalition of willing erin sprong en ook ieder land wat stuurden naar de Koerdische strijdkrachten ging het een beetje bijdraaien. Mankracht zegt niets uiteindelijk. Als ze zwaar onderbewapend zijn tegen bijv ISIS gaan ze gewoon het loodje leggen. Ik denk dus dat er een aanzienlijke kans is dat de terugtrekking met zowel mindere wapens te maken had als bijv. het feit dat men moeilijk versterkingen kon sturen of logistieke problemen had. En als ik het goed herinner gaf men aan dat het "terugtrekken een noodzakelijke taktische keuze" was. In ieder geval waren er toen nog geen wapens of enige hulp gekomen.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Toch is het vreemd. Peshmerga is niet echt slecht uitgerust. Vergeet niet dat ISIS ook niet echt extreem goed uitgerust is. Wat roestige tanks en dat is het ook wel.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 08:53:26Airstrike around Kobane now. Big explosion. reageer retweet
En intussen ISIS terroristen in ziekenhuizen verzorgen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Haha nice, gelijk dat PKK/YPG tuig oppakken.
Alhoewel ik me afvraag of het nog zin heeft this late in the game.twitter:RudawEnglish twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 09:31:01Coalition fighter jets are shelling #ISIS strongholds in the outskirts of #Kobane, three ISIS tanks have been... http://t.co/o2BH0rub8a reageer retweet
Misschien is Kobane als bait gebruikt voor meer ISIS targets.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:36 schreef DustPuppy het volgende:
Here comes the cavalry:Alhoewel ik me afvraag of het nog zin heeft this late in the game.twitter:RudawEnglish twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 09:31:01Coalition fighter jets are shelling #ISIS strongholds in the outskirts of #Kobane, three ISIS tanks have been... http://t.co/o2BH0rub8a reageer retweet
twitter:GDahhan twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 08:31:02Al-Nusra doesn't understand why it was placed on the UN terror list, and demands to be removed from it. http://t.co/RlpFgrsYRZ reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:VN wil interventie in het belegerde Kobani
Secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties heeft zijn 'diepe bezorgdheid' uitgesproken over het offensief van Islamitische Staat in Kobani.
De Syrisch-Koerdische stad, ook bekend als Ayn al-Arab, ligt aan de Turkse grens. Ban sprak, zonder concreet te worden, de hoop uit dat wordt ingegrepen.
In een verklaring spreekt Ban van een 'barbaarse campagne' van IS. Ban doet een dringende oproep aan 'iedereen die daar de middelen voor heeft om onmiddellijk actie te ondernemen om de belegerde bevolking van Ayn al-Arab in bescherming te nemen.'
De internationale gemeenschap worstelt met de vraag of ingrijpen in Syrië te rechtvaardigen is. Voor gevechtsmissies tegen IS in Irak is wel brede steun. De Syrische Koerden en de Koerdische Democratische Partij (PYD) hopen op diezelfde hulp van het Westen.
Wantrouwen
Het Turkse leger heeft omzichtig toegekeken hoe de extremistische beweging om Kobani streed. Deels heeft die terughoudenheid te maken met een wantrouwen ten op zichte van de PYD, die volgens Ankara banden heeft met de PKK. Die beweging vocht een lange, bloedige strijd in het zuidoosten van Turkije.
Dit weekend heeft de leider van de Syrische Koerden, Saleh Muslim Mohammed, een bezoek gebracht aan Turkije. De Turkse regering bevestigt dat er een bezoek is geweest maar had verder geen commentaar.
Opmars
Strijders van IS rukten ook in de nacht van maandag op dinsdag op in Kobani, meldt Reuters. De extremenisten hebben diverse gebouwen bezet in het zuidwesten van de stad en vallen de Koerdische strijders van twee kanten aan.
Een vertaler van de Syrisch-Koerdische Democratische Unie Partij (PYD) meldde maandag dat meer dan 2000 Syrische Koerden uit de voornamelijk door Koerden bewoonde stad zijn geëvacueerd.
Klopt, ze worden er in meegezogen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:23 schreef Rockefellow het volgende:
Ik begrijp dat het populair is om Turkije te verwijten niet in te grijpen. Feitelijk is het toch volkomen logisch dat zij geen militaire acties uitvoeren in Syrië?
quote:Massale vechtpartij moslims, jezidi's
Toegevoegd: dinsdag 7 okt 2014, 10:03
In Duitsland zijn gisteravond vijf gewonden gevallen bij een massale vechtpartij tussen moslims en jezidi's. Zo'n negentig mannen gingen in Celle bij Hannover met elkaar op de vuist. Wat de aanleiding was voor de vechtpartij, is niet bekend.
De politie gaat ervan uit dat het incident verband houdt met de opmars van terreurgroep IS. Jihadstrijders van IS richtten in augustus bloedbaden aan in jezidische dorpen in Noord-Irak. Duizenden leden van de religieuze minderheid sloegen daarna op de vlucht.
Woordenwisseling
De moslims in Celle hebben een Tsjetsjeense achtergrond. Lokale media melden dat op straat een woordenwisseling met de jezidi's ontstond. Die liep helemaal uit de hand.
De politie zette zeventig agenten in om beide partijen uit elkaar te halen en tot kalmte te manen. Een man is volgens de politie zwaargewond geraakt. Een aantal relschoppers wordt vervolgd voor mishandeling en verstoring van de openbare orde.
Wat zou jij doen als je door de muren hoort dat je buurvrouw om hulp schreeuwt en de kinderen al naar je huis zijn gerend?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:23 schreef Rockefellow het volgende:
Ik begrijp dat het populair is om Turkije te verwijten niet in te grijpen. Feitelijk is het toch volkomen logisch dat zij geen militaire acties uitvoeren in Syrië?
Tsja. Europeanen hebben veelal toch ook zo'n beetje hetzelfde geloof, maar hebben elkaar ook vol overtuiging eeuwenlang de hersens ingeslagen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
Gaat lekker daar in die hoek, Turken, Koerden, Syriërs, Irakezen, Iranezen, Israeliers, Palestijnen, Pakistanen.
Je zou juist denken als je hetzelfde geloof hebt elkaar zou respecteren (behalve Israël natuurlijk), wat een teringzooi!
Leuk hoor ``het geloof`` niets anders dan ellende...
De TV wat harder zetten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:31 schreef Toga het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je door de muren hoort dat je buurvrouw om hulp schreeuwt en de kinderen al naar je huis zijn gerend?
Juist, dat zeg je goed, ooit, wij leven niet meer met onze gedachtes in de Middeleeuwen en zijn met de tijd meegegaan, dat is het verschil.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja. Europeanen hebben veelal toch ook zo'n beetje hetzelfde geloof, maar hebben elkaar ook vol overtuiging eeuwenlang de hersens ingeslagen.
Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat zo'n situatie totaal niet te vergelijken is met een internationaal, zeer gevoelig conflict.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:31 schreef Toga het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je door de muren hoort dat je buurvrouw om hulp schreeuwt en de kinderen al naar je huis zijn gerend?
Ik dacht dat internationaal al was vastgesteld dat ISIS bestreden moest worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:43 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat zo'n situatie totaal niet te vergelijken is met een internationaal, zeer gevoelig conflict.
quote:Harald Doornbos@HaraldDoornbos·3 min.3 minuten geleden
Again now airstrike near #Kobane, western side of town. I can see large plume of smoke from roof where we are:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:49 schreef DustPuppy het volgende:
Ze houden het nu in ieder geval niet bij 1 bombardement.
Misschien gaat de coalitie zich nu toch op Kobane focussen onder druk van de internationale gemeenschap FOK!.nl?
quote:
Trossen los boven de Schilderswijk dan maar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:48 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik dacht dat internationaal al was vastgesteld dat ISIS bestreden moest worden.
Ja, is inderdaad precies dezelfde situatie..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:59 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Trossen los boven de Schilderswijk dan maar.
Of spelen er toch meerdere factoren een rol?
Zodra Schilderswijk systematisch mortieraanvallen op de Stationsbuurt knikkert, me dunkt dat Bezuidenhout èrgens gaat aankloppen en niet alleen toekijkt en voorkomt dat de politie kan ingrijpen vanuit hun wijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:59 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Trossen los boven de Schilderswijk dan maar.
Of spelen er toch meerdere factoren een rol?
Dat was precies mijn punt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:09 schreef Toga het volgende:
[..]
Zodra Schilderswijk systematisch mortieraanvallen op de Stationsbuurt knikkert, me dunkt dat Bezuidenhout èrgens gaat aankloppen en niet alleen toekijkt en voorkomt dat de politie kan ingrijpen vanuit hun wijk.
Over niet te vergelijken situaties gesproken.
Valt tegen. Het is niet veel ingewikkelder.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:24 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Jij focust je op dat ISIS bestreden moet worden. Zo simpel is het niet.
Waarom wel daarheen en niet naar conflictgebieden in Afrika?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:55 schreef Michelsz het volgende:
Wat mij betreft sturen we gewoon het leger erheen, die gasten plegen genocide, dat zou voldoende reden moeten zijn..
Waarom is dat volkomen logisch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:23 schreef Rockefellow het volgende:
Het is niet hun grondgebied.quote:
Nee, goh, het is ook geen Amerikaans grondgebied, maar zij zijn wel actief.quote:
Dit is eigenlijk geen antwoord hè. Je problematiseert nu enkel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:53 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Waarom wel daarheen en niet naar conflictgebieden in Afrika?
Ze doen niets?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:06 schreef Basterds het volgende:
[..]
Nee, goh, het is ook geen Amerikaans grondgebied, maar zij zijn wel actief.
Ik vind het persoonlijk in ieder geval heel opmerkelijk dat Turkije toekijkt terwijl miljoenen onschuldige burgers hun huizen moeten verlaten, er duizenden vermoord worden en Syrie in complete chaos vervalt. Een buurland nog wel. Je zou toch denken dat Turkije in staat zou moeten zijn iets voor die bevolking en het land te betekenen.
Beweer je hier nu mee dat er in Europa nooit meer een oorlog uit zou kunnen breken? Want dat zou behoorlijk naief zijn. Het bewijs ervan speelt zich momenteel recht onder onze neuzen af in Oekraine, en nog niet zo heel lang geleden vonden er ook fikse moordpartijen plaats in de Balkan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Juist, dat zeg je goed, ooit, wij leven niet meer met onze gedachtes in de Middeleeuwen en zijn met de tijd meegegaan, dat is het verschil.
Nee, in West Europa zal dat echt niet snel gebeuren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beweer je hier nu mee dat er in Europa nooit meer een oorlog uit zou kunnen breken? Want dat zou behoorlijk naief zijn. Het bewijs ervan speelt zich momenteel recht onder onze neuzen af in Oekraine, en nog niet zo heel lang geleden vonden er ook fikse moordpartijen plaats in de Balkan.
Valt Noord-Ierland niet onder West-Europa?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, in West Europa zal dat echt niet snel gebeuren.
Klopt, communisme, redelijk te vergelijken met een moslimstaat.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Valt Noord-Ierland niet onder West-Europa?
Het is nog opmerkelijker dat assad zijn eigen burgerbevolking niet beschermd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:06 schreef Basterds het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk in ieder geval heel opmerkelijk dat Turkije toekijkt terwijl miljoenen onschuldige burgers hun huizen moeten verlaten, er duizenden vermoord worden en Syrie in complete chaos vervalt. Een buurland nog wel. Je zou toch denken dat Turkije in staat zou moeten zijn iets voor die bevolking en het land te betekenen.
Hij kan stoppen met zijn dagelijkse barrelbomb routine op aleppo en IS aanvallen zoals de rest van de wereld op focussed.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:19 schreef sp3c het volgende:
Assad heeft het nogal druk atm
zo groot is het Syrische leger nu ook weer niet
daar wint hij natuurlijk niets meequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij kan stoppen met zijn dagelijkse barrelbomb routine op aleppo en IS aanvallen zoals de rest van de wereld op focussed.
quote:
quote:
quote:
quote:
kap hier ff mee plsquote:
Hij bombardeert ISIS al, bij Kobane wordt hij verhinderd door Turkije die zijn jagers uit de lucht willen halen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij kan stoppen met zijn dagelijkse barrelbomb routine op aleppo en IS aanvallen zoals de rest van de wereld op focussed.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:06 schreef Basterds het volgende:
[..]
En de Syrische regering wil helemaal niet dat het Turkse leger Syrië binnenkomt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:11 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze doen niets?
Er worden miljarden uitgegeven aan de opvang/huisvesting/voedselvoorziening/scholing van de inmiddels miljoenen vluchtelingen.
Drukt inmiddels een stevige stempel op de Turkse begroting.
Burgerslachtoffers vermijden vind hij idd niet belangrijk, het liefst maakt hij ze zelfquote:
Bron?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij bombardeert ISIS al, bij Kobane wordt hij verhinderd door Turkije die zijn jagers uit de lucht willen halen.
you've got issues manquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Burgerslachtoffers vermijden vind hij idd niet belangrijk, het liefst maakt hij ze zelf
Ze doen wel iets, maar voor de bevolking in Syrie is het in ieder geval bij lange na niet genoeg.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:11 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze doen niets?
Er worden miljarden uitgegeven aan de opvang/huisvesting/voedselvoorziening/scholing van de inmiddels miljoenen vluchtelingen.
Drukt inmiddels een stevige stempel op de Turkse begroting.
is dat zo?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij bombardeert ISIS al, bij Kobane wordt hij verhinderd door Turkije die zijn jagers uit de lucht willen halen.
Wat Assad vindt lijkt me niet zo relevant.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:26 schreef Julis het volgende:
[..]
[..]
En de Syrische regering wil helemaal niet dat het Turkse leger Syrië binnenkomt.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ventie-in-syrie.html
ok manquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Burgerslachtoffers vermijden vind hij idd niet belangrijk, het liefst maakt hij ze zelf
Ja, als Syrische vliegtuigen te dicht bij de grens komen of boven Turks grondgebied, worden ze neergehaald, net als bij de Golanghoogte al een paar keer is gebeurd door Israël.quote:
Is die nofly zone er al?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Is al meerdere malen in deze topicreeks besproken.
vn rapport niet gelezen? Daar staat alles in.quote:
Turkije heeft daar niet echt de middelen voor tenzij ze met jachtvliegtuigen een luchtgevecht aan willen gaanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja, als Syrische vliegtuigen te dicht bij de grens komen of boven Turks grondgebied, worden ze neergehaald, net als bij de Golanghoogte al een paar keer is gebeurd door Israël.
Is natuurlijk alleen maar de president van Syrië.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:28 schreef Basterds het volgende:
[..]
Wat Assad vindt lijkt me niet zo relevant.
Turkije haalt Syrisch vliegtuig neerquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Turkije heeft daar niet echt de middelen voor tenzij ze met jachtvliegtuigen een luchtgevecht aan willen gaan
het is vooral een uitgesproken vijand van Israelquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is natuurlijk alleen maar de president van Syrië.
Die wordt gesteund door Iran, Syrië en China.
En ook nog steeds populairder wordt in Europa.
In oorlogstijd moet je ook niet met je gevechtsvliegtuig boven het grondgebied van je 'vijand' vliegen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja, als Syrische vliegtuigen te dicht bij de grens komen of boven Turks grondgebied, worden ze neergehaald, net als bij de Golanghoogte al een paar keer is gebeurd door Israël.
Zal wel moeten, Kobane ligt pal op de grens. Om daar goed te kunnen bombarderen zal je vlak bij de Turkse grens moeten zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
In oorlogstijd moet je ook niet met je gevechtsvliegtuig boven het grondgebied van je 'vijand' vliegen.
Vlakbij en in grondgebied zijn 2 andere dingen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zal wel moeten, Kobane ligt pal op de grens. Om daar goed te kunnen bombarderen zal je vlak bij de Turkse grens moeten zijn.
lolquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Turkije haalt Syrisch vliegtuig neer
Ding wordt gewoon neergehaald hoor, niemand kan bewijzen waar de grens precies was in de lucht.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vlakbij en in grondgebied zijn 2 andere dingen.
Hoezo? Half jaar geleden gebeurd. Daarvoor heeft Syrië hetzelfde gedaan. Hoezo risico?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
ben wel benieuwd naar de details van deze actie want het lijkt me nogal een risico voor de Turken
En verantwoordelijk voor pakweg 200,000 doden, laten we dat niet vergeten. Assad is de controle over zijn land grotendeels kwijt, de coalitie bombardeert ook gewoon, of Assad dat nou wil of niet (stiekem wellicht wel).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is natuurlijk alleen maar de president van Syrië.
Die wordt gesteund door Iran, Syrië en China.
En ook nog steeds populairder wordt in Europa.
De coalitie kan er anders prima bombarderen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ding wordt gewoon neergehaald hoor, niemand kan bewijzen waar de grens precies was in de lucht.
Ze kunnen raqqa kapot maken ondertussen maar dat doen ze ook niet. Rare excuusmannetjes dat het zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:35 schreef UpsideDown het volgende:
Syrian Minister: We Could Not Defend Kobane Because of Turkey
Dat zijn geen vijanden van Turkije en ze hebben toestemming hea..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:37 schreef xaban06 het volgende:
[..]
De coalitie kan er anders prima bombarderen.
omdat er teruggeschoten kan wordenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:37 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoezo? Half jaar geleden gebeurd. Daarvoor heeft Syrië hetzelfde gedaan. Hoezo risico?
Is al gebeurd? Het is niks nieuws hoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat er teruggeschoten kan worden
raak je nog een vliegtuig kwijt dan moet je bijna wel oorlog gaan voeren
Bron dat ze toestemming hebben en daadwerkelijk vanuit Turkije bombarderen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat zijn geen vijanden van Turkije en ze hebben toestemming hea..
Turkije is al meerdere jachtvliegtuigen kwijt geraakt?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:39 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Is al gebeurd? Het is niks nieuws hoor.
Ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Turkije is al meerdere jachtvliegtuigen kwijt geraakt?
Ze hebben zich aangesloten bij de coalitie afgelopen week?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:40 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Bron dat ze toestemming hebben en daadwerkelijk vanuit Turkije bombarderen?
wanneer dan?quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:37 schreef UpsideDown het volgende:
Turkije heeft maar 1 doel, Assad moet weg ten koste van alles.
Man, dit is net als dat de Palestijnen Israël om hulp vragen omdat ze worden aangevallen door Libanon.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:43 schreef UpsideDown het volgende:
Turkije eist ook dat de Koerden tegen Assad gaan vechten en hun autonomie opgeven, anders komen ze niet helpen.
Ankara urges PYD leader to join ranks of Free Syrian Army against al-Assad
Wie? ISIS?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
misschien hadden ze wat sympathiekere methodes moeten proberen om dat te bereiken, dan hadden ze nu misschien wat vrienden
nee je moederquote:
De Balkan is nog steeds een kruidvat, en ik zie nog wel enkele potentiele brandhaarden in Europa, de Baltische staten bv, en het zou me helemaal niks verbazen als in Spanje ook ooit een gewapende opstand uitbreekt, in Baskenland of Catalonie, en dan zou het wel heel erg dicht bij huis komen natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, in West Europa zal dat echt niet snel gebeuren.
Klopt, communisme, redelijk te vergelijken met een moslimstaat.
Wat is er onsympathiek aan?quote:
er staan er een aantal op internationale terreurlijstjesquote:
Nu komt de aap uit de mouw. Er dreigt een humanitaire crisis, en Turkije eist dat mensen mee gaan doen met hun hetze tegen Assad. Ik hoop dat de Koerden ''Fuck you" zeggen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:43 schreef UpsideDown het volgende:
Turkije eist ook dat de Koerden tegen Assad gaan vechten en hun autonomie opgeven, anders komen ze niet helpen.
Ankara urges PYD leader to join ranks of Free Syrian Army against al-Assad
Dat werd altijd met geweld beantwoord. Koerdische milities zijn niet opeens uit de grond geschoten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
misschien hadden ze wat sympathiekere methodes moeten proberen om dat te bereiken, dan hadden ze nu misschien wat vrienden
ow hun redenen om geweld te gebruiken zijn ongetwijfeld heel goed en heel begrijpelijjk maar dat zijn ze altijd en je maakt er maar heel zelden vrienden meequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat werd altijd met geweld beantwoord. Koerdische milities zijn niet opeens uit de grond geschoten.
Klopt, Oost Europa is verre van rustig,quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Balkan is nog steeds een kruidvat, en ik zie nog wel enkele potentiele brandhaarden in Europa, de Baltische staten bv, en het zou me helemaal niks verbazen als in Spanje ook ooit een gewapende opstand uitbreekt, in Baskenland of Catalonie, en dan zou het wel heel erg dicht bij huis komen natuurlijk.
Ja. En laat ons die Koerden dan maar een beetje helpen om van IS af te komen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nu komt de aap uit de mouw. Er dreigt een humanitaire crisis, en Turkije eist dat mensen mee gaan doen met hun hetze tegen Assad. Ik hoop dat de Koerden ''Fuck you" zeggen.
Alleen dreigt er hier een genocide op de Koerden, iets waarbij Erdogan en Davutoglu bij in hun handjes wrijven.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Man, dit is net als dat de Palestijnen Israël om hulp vragen omdat ze worden aangevallen door Libanon.
Jaja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:20 schreef sp3c het volgende:
maar wat levert het ons op?
als het antwoord olie is dan zeg ik bombs away maar ik heb weinig zin in weer een oorlog gewoon omdat het zo verschrikkelijk is en we toch iets moeten doen,
Genocide, want? Overal waar de ISIS zit is iedereen vermoord?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Alleen dreigt er hier een genocide op de Koerden, iets waarbij Erdogan en Davutoglu bij in hun handjes wrijven.
Zo goed als iedereen die niet Sunni is wel ja. De meesten konden vluchten natuurlijk, er zij niets voor niets honderdduizenden mensen uit Noord-Syrië en Noord-Irak weggevlucht...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:31 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Genocide, want? Overal waar de ISIS zit is iedereen vermoord?
Het is niet dat ik je niet wil geloven, maar zijn er bronnen dat er honderdduizenden zijn vermoord? Ben daar oprecht benieuwd naar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:32 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zo goed als iedereen die niet Sunni is wel ja. De meesten konden vluchten natuurlijk, er zij niets voor niets honderdduizenden mensen uit Noord-Syrië en Noord-Irak weggevlucht...
Net of dat Erdo boeit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:29 schreef Djibril het volgende:
attaturk standbeeld in brand gestoken door Koerden wegens Kobani.
[ afbeelding ]
Wat kom je met een artikel van 3 maanden uit, zo uit het niets? Of is dit je bron van genocide? De 5.500 doden on een oorlog in een half jaar tijd?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:40 schreef Michelsz het volgende:
De sterke stijging van het aantal burgerdoden dit jaar moet worden toegeschreven aan de opmars van IS. Die begon in januari met de verovering van Fallujah en een deel van Ramadi, steden in de provincie Anbar. In juni kregen de extremisten een groot deel van het noorden en westen van Irak in handen. De VN stelt:
“Het geweld heeft onmetelijke ontberingen en onmetelijk lijden bij de burgerbevolking teweeggebracht, in de vorm van grootschalige moord, verwondingen en de vernietiging van middelen van bestaan en eigendommen.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)k-in-half-jaar-tijd/
Ow, grootschalige moord onder burgerbevolking telt voor jou niet? Wil jij lijken gaan tellen daar?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat kom je met een artikel van 3 maanden uit, zo uit het niets? Of is dit je bron van genocide? De 5.500 doden on een oorlog in een half jaar tijd?
Telt niet voor wat? We hebben het over genocide. Niemand ontkent dat er doden zijn gevallen en er wellicht hier en daar slachtpartijen hebben plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:43 schreef Michelsz het volgende:
[..]
Ow, grootschalige moord onder burgerbevolking telt voor jou niet? Wil jij lijken gaan tellen daar?
Nee inderdaad. Maar het is niet zo dat de vreedzame weg niet reeds werd bewandeld.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow hun redenen om geweld te gebruiken zijn ongetwijfeld heel goed en heel begrijpelijjk maar dat zijn ze altijd en je maakt er maar heel zelden vrienden mee
dat is een schatting van toen ISIS nog een stukje kleiner was. Inmiddels uiteraard behoorlijk gestegen (immers, 3 maanden geleden was ISIS nog voornamelijk actief in hun eigen soenitische omgeving).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat kom je met een artikel van 3 maanden uit, zo uit het niets? Of is dit je bron van genocide? De 5.500 doden on een oorlog in een half jaar tijd?
En 8.000 doden in het jaar daarvoor toen ISIS er niet (actief) was.
quote:Erdogan: Kobani about to fall: Ground forces needed to stop IS
Turkish President Tayyip Erdogan has said the besieged Syrian-Turkish border town of Kobani is about to fall into jihadist hands, as it's in the midst of a fierce battle with Islamic State terrorists, numbering around 9,000 heavily-armed fighters.
The next 24 hours could see 5,000 people dead, according to Kurdish intelligence reports.
Fighters from Islamic State (also known as ISIS, or ISIL) advanced into the southwestern part of the town located on the border of Syria and Turkey. They reportedly occupied several buildings at opposite ends of the town in order to carry out attacks, according to Reuters and local border forces.
Heavy weaponry and shells are being used. One senior Kurdish official told Reuters that last night saw “a violent clash. We have fought hard to keep them out of town,” adding that the main flashpoints are “on the outskirts and toward the center.”
Even Turkey, who until very recently has been on the sidelines of the fight happening on its doorstep, has positioned tanks on a hilltop overlooking the Syrian town.
Taking the strategic town would allow the Islamic State militia to link up its forces more easily in Syria and northern Iraq, which they aim to turn into an Islamic Caliphate.
The forecast that Kobani will fall comes amid a realization by both foreign and Kurdish forces that airstrikes on the border have not been enough and led to urgent calls for speedy deployment of boots on the ground.
Rooz Bahjat, a senior Kurdish intelligence official with the Kurdish regional government in Iraq, told The Atlantic by telephone that “a terrible slaughter is coming. If they take the city, we should expect to have 5,000 dead within 24 or 36 hours… It will be worse than Sinjar."
Sinjar, an ethnically mixed settlement of Yazidi Kurds, Turkmens, Christians and Shabak, was the site of one of the worst massacres carried out by Islamic State. As many as 200,000 people were trapped in the mountains there without food, water or shelter.
Bahjat agreed that airstrikes were not enough, and were ineffective and limited in scope in the area.
Experts say it is difficult to picture how Kurdish forces could gain the upper hand over the next 24 hours: for one, they are outnumbered. They also have no heavy weaponry – unlike the IS, which has tanks and grenade launchers.
Desperation has reached such proportions that a female Kurdish suicide bomber has carried out an attack, killing 27 Islamic State fighters. She was one of a few young Kurdish women posted on lookout towers, watching the border.
Many of them are of high-school age.
There are conflicting reports as to whether Turkey is engaging with IS at present. The country has received widespread criticism for wanting to keep out of the fight, but RT learned on Monday morning that several tank shells had been fired by Turkish forces overnight at jihadist positions.
Article IIquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Telt niet voor wat? We hebben het over genocide. Niemand ontkent dat er doden zijn gevallen en er wellicht hier en daar slachtpartijen hebben plaatsgevonden.
attaturk belichaamt Turkije, hier laten ze zien wat ze vinden van Turkije. Of het erdogan boeit, zal hun niet veel boeien.quote:
Conclusie het boeit dus niemandquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:55 schreef Djibril het volgende:
[..]
attaturk belichaamt Turkije, hier laten ze zien wat ze vinden van Turkije. Of het erdogan boeit, zal hun niet veel boeien.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat er honderdduizenden gevlucht zijn. Maar er zijn zeker duizenden niet-Sunni's omgelegd. Gewoon, omdat ze [IS] het kunnen en vieze ratten zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het is niet dat ik je niet wil geloven, maar zijn er bronnen dat er honderdduizenden zijn vermoord? Ben daar oprecht benieuwd naar.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat er honderdduizenden gevlucht zijn. Maar er zijn zeker duizenden niet-Sunni's omgelegd. Gewoon, omdat ze [IS] het kunnen en vieze ratten zijn.
Wat zeg je dan wel? Dat er duizenden doden zijn gevallen? Joh, oorlog enzo.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Alleen dreigt er hier een genocide op de Koerden, iets waarbij Erdogan en Davutoglu bij in hun handjes wrijven.
Vrouwen, kinderen, bejaarden in koelen bloede afslachten 'gewoon oorlog' noemenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[..]
Wat zeg je dan wel? Dat er duizenden doden zijn gevallen? Joh, oorlog enzo.
Wat IS doet past precies binnen de noemer genocide.quote:een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.
En wat praat ik precies goed? Ik ben hooguit kritisch maar ik loop niks goed te praten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Vrouwen, kinderen, bejaarden in koelen bloede afslachten 'gewoon oorlog' noemenGoedpraatmoslim gespot.
Genocide gaat niet alleen om het aantal doden, het gaat om massa slachting. Duizenden Yezidi lijken op straat vind je geen genocide? Dat is een 'foutje', of gewoon colateral damage?
Hier is de VN definitie van genocide uit 1948:
[..]
Wat IS doet past precies binnen de noemer genocide.
Het systematisch uitroeien van minderheden benoem je als "joh, oorlog enzo".quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En wat praat ik precies goed? Ik ben hooguit kritisch maar ik loop niks goed te praten.
Dan moet je wat beter begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het systematisch uitroeien van minderheden benoem je als "joh, oorlog enzo".
twitter:HDNER twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 13:51:14#Kobane is about to fall, says #Turkish President #Erdoğan, calls for no-fly zone and safe havens http://t.co/ZiDReNyPhM reageer retweet
No fly zone?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:11 schreef De_Guidance het volgende:
twitter:HDNER twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 13:51:14#Kobane is about to fall, says #Turkish President #Erdoğan, calls for no-fly zone and safe havens http://t.co/ZiDReNyPhM reageer retweet
Gepaard met grond invasiequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:13 schreef Frutsel het volgende:
No Fly Zone?
Daar heeft Kobani niet veel aan
Erdogan wel, dat lost zijn 'Koerdenprobleem' namelijk sneller op.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:13 schreef Frutsel het volgende:
No Fly Zone?
Hij wil een grond-invasie met NAVO landen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
No fly zone?
Dus we mogen IS niet meer bombarderen zo dat ze nog sneller hun genocideplannetje dat ze gesmeed hebben met Turkije kunnen uitvoeren?
Je moet je wat meer inlezen. Bufferzone enzo aan de Syrische kant. Dus een veilige Kobani.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:13 schreef Frutsel het volgende:
No Fly Zone?
Een groot deel van zijn eigen parlementariërs is Koerd. Sla niet door.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Erdogan wel, dat lost zijn 'Koerdenprobleem' namelijk sneller op.
Zou Turkije zich daar aan wagen? Zonder VN toestemming? Uitsluitend als Syrie daar toestemming voor zou geven denk ik...quote:
Volgens mij willen ze dat graag zelfs, maar niet alleen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou Turkije zich daar aan wagen? Zonder VN toestemming? Uitsluitend als Syrie daar toestemming voor zou geven denk ik...
Aldus Timmermans in een brief aan de kamer.quote:Turkije
Het Turkse parlement heeft afgelopen donderdag een wetsvoorstel aanvaard, waarmee een mandaat wordt verschaft voor eventuele militaire operaties in Irak en Syrië, en voor de eventuele stationering van buitenlandse troepen in Turkije. De Turkse regering heeft aangetekend dat de militaire acties van de coalitie in Syrië zich niet zouden moeten beperken tot luchtaanvallen op ISIS. De verdrijving van de regering-Assad in Damascus, in Turkse optiek de hoofdverantwoordelijke voor de opkomst van ISIS, blijft voor Turkije een hoofddoel. Turkije heeft sinds enkele dagen artillerie en een aanzienlijk aantal tanks opgesteld bij de grens nabij Kobani. Turkije is bezorgd dat de strijd om Kobani overslaat naar Turks grondgebied, en heeft daarom de grens afgesloten. Wel staat het toe dat vluchtelingen uit Kobani, op de vlucht voor ISIS, de grens met Turkije oversteken. Turkije heeft inmiddels honderdduizenden mensen opgenomen die op de vlucht zijn geslagen voor het geweld in Syrië en Irak.
Maar je ziet dus, Turkije wilt wel, maar onder voorwaarde. Maar Assad vind dat niet zo leuk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou Turkije zich daar aan wagen? Zonder VN toestemming? Uitsluitend als Syrie daar toestemming voor zou geven denk ik...
Precies.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:16 schreef expans het volgende:
Turkije wil een eventuele grondinvasie benutten om ook Assad op den duur buiten spel te zetten. Rest van de coalitie wil daar nog niet in meegaan dus nu blijven ze maar lullen.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:16 schreef expans het volgende:
Turkije wil een eventuele grondinvasie benutten om ook Assad op den duur buiten spel te zetten. Rest van de coalitie wil daar nog niet in meegaan dus nu blijven ze maar lullen.
Naja, het is ook in hun eigen belang natuurlijk.... uiteindelijk kunnen ze ook 'alleen' beslissenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze dat graag zelfs, maar niet alleen.
Nee want alleen is het veel te riskant.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, het is ook in hun eigen belang natuurlijk.... uiteindelijk kunnen ze ook 'alleen' beslissen
Daar zouden ze een probleem hebben omdat het dan duidelijk was dat de Turken het deden. Nu kunnen ze IS de schuld geven, en zoals we allemaal weten geven die geen neuk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hij wil een grond-invasie met NAVO landen.
Als Turkije zo geïnteresseerd is in genocide, zouden ze dat doen bij hun 15 miljoen eigen Koerden.
Wie gaat de 50 miljoen dollar/dag bekostigen? Waarom zou Turkije als enige risico willen lopen. Je bent niet voor niets NAVO.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, het is ook in hun eigen belang natuurlijk.... uiteindelijk kunnen ze ook 'alleen' beslissen
Precies.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:21 schreef expans het volgende:
AKP zou dit nooit alleen doen.
Ik heb geen twijfels over de militaire acties maar het hele plan daarna is belangrijk en juist daar zou internationale hulp goed van pas komen.
Het is jouw grondgebied waar al die vluchtelingen zitten, het is jouw grens, het is jouw gebied waar af en toe afzwaaiers vallen... Zelfverdediging is een optie als een bepaalde 'grens' overschreden wordt...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wie gaat de 50 miljoen dollar/dag bekostigen? Waarom zou Turkije als enige risico willen lopen. Je bent niet voor niets NAVO.
Turkije werd ook al beschuldigd van het steunen van IS etc etc...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:23 schreef expans het volgende:
Btw, heel leuk hoe iedereen Turkije beschuldigt van toekijken maar het ironische is dat de PKK/PYD heeft gezegd dat een militaire actie gelijk zou staan aan bezetting en beantwoord zouden met oorlog.
En nu wel janken wanneer ISIS een maatje te groot is.
Yes.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Turkije werd ook al beschuldigd van het steunen van IS etc etc...
Het is een verdomd lastige situatie waar ze in zitten volgens mij
Die bombarderen toch ook?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Had men dan echt verwacht dat Turkije zichzelf in een avontuur zou storten zonder enige garantie of steun? Maar ja, tegen Turkije aan schoppen en blaffen doet men wel graag i.p.v. de andere coalitielanden erop aan te spreken.
Een vredesmacht misschien niet maar denk wel vluchtelingenkampen etc, die worden nu allemaal gebouwd in de buurlanden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:25 schreef Frutsel het volgende:
De VN krijg je niet mee... Rusland enzo..
Wanneer Turkije zo graag de NATO wil betrekken bij het afzetten van Assad, waarom mag men dan geen gebruik maken van Incirlik Air Base bij Adana (het enige logische punt om aanvallen uit te voeren op Syrië).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wie gaat de 50 miljoen dollar/dag bekostigen? Waarom zou Turkije als enige risico willen lopen. Je bent niet voor niets NAVO.
Zijn er andere, goed uitgeruste, grondtroepen in Turkije eigenlijk? Amerikanen? Britten? Weet ik ut?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Yes.
Westerse landen voeren druk uit op Turkije om iets te doen via die beschuldigingen.
Maar zij willen er niet alleen aan. Op de grond dan.
Turkije geeft goedkeuring voor een grondinvasie, waarom wilt niemand meedoen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:26 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wanneer Turkije zo graag de NATO wil betrekken bij het afzetten van Assad, waarom mag men dan geen gebruik maken van Incirlik Air Base bij Adana (het enige logische punt om aanvallen uit te voeren op Syrië).
Nog niet zo lang geleden zat het Amerikaanse leger in Irak *kuch*quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zijn er andere, goed uitgeruste, grondtroepen in Turkije eigenlijk? Amerikanen? Britten? Weet ik ut?
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zijn er andere, goed uitgeruste, grondtroepen in Turkije eigenlijk? Amerikanen? Britten? Weet ik ut?
Op korte termijn heeft Kobani daar niets meer aan....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:26 schreef expans het volgende:
[..]
Een vredesmacht misschien niet maar denk wel vluchtelingenkampen etc, die worden nu allemaal gebouwd in de buurlanden.
True...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden zat het Amerikaanse leger in Irak *kuch*
Feit is dat niemand een ene fuck geeft om Syrië/Irak want niemand wilt grondtroepen inzetten. Dat airstrikes niet gaan helpen weten de Amerikanen ook wel.
VN moet dat achterlijke veto eens droppenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
True...
Het toont tevens de machteloosheid van de VN weer aan...
Dit is wel het alleronverstandigst. Daar hebben we de Navo voor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:35 schreef Szura het volgende:
[..]
VN moet dat achterlijke veto eens droppen
Waarom mogen er geen vliegtuigen gebruikt worden? Ik snap Erdogan wel, gewoon de levens van de Koerden inzetten om iets af te dwingen. Alle andere NATO landen hebben lang en breed laten weten dat ze een grondoffensief niet zien zitten. De Turken doen ondertussen [i]niets[/b], terwijl andere NATO landen wel bombardementen uitvoeren. Dat is hoe de situatie nu is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:28 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Turkije geeft goedkeuring voor een grondinvasie, waarom wilt niemand meedoen?
Dat besluit gaat elk land met veto-recht vetoën natuurlijk...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:35 schreef Szura het volgende:
[..]
VN moet dat achterlijke veto eens droppen
Nee. Alleen gedeelde NATO basissen en 3 Patriot teams uit VS/NL/Duitsland.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je monddood wordt gemaakt is provocatie vrijwel de enige uitweg om iets af te dwingen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
Klopt, het grote probleem van die logge organisatiequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat besluit gaat elk land met veto-recht vetoën natuurlijk...
nee, dan heb je het hele balkanverhaal gemistquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:27 schreef Michelsz het volgende:
[..]
Jaja.
Het zou de eerste oorlog zijn die gevoerd wordt omdat het zo verschrikkelijk is.
http://www.hurriyetdailyn(...)=72632&NewsCatID=359quote:US responds to Davutoğlu, says stance on ISIL fight unchanged
The United States has said its position on the fight against the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) has not changed, hours after Turkish Prime Minister Ahmet Davutoğlu said the operation should target the Syrian regime.
“Our position hasn’t changed. Our focus is on ISIL. We certainly are continuing to support the Syrian opposition, but I don’t have anything new on that regard,” U.S. Department of State Spokesperson Jen Psaki said on Oct. 6 during a press briefing.
The question was about remarks Davutoğlu made during an interview on Oct. 6 with CNN’s Christiane Amanpour.
Ground troops can be used in the operation targeting ISIL as part of a comprehensive strategy also targeting the Bashar al-Assad regime, Davutoğlu said in the interview.
He also said Turkey will join the coalition against ISIL “only with [the establishment of] a no-fly zone and safe havens inside Syria.”
When asked about the plans for safe havens, Psaki reiterated the U.S.'s stance.
“Part of our focus right now is on having a discussion with our coalition partners, including Turkey, about what the needs are, what roles they can play moving forward. Nothing has changed since I addressed this question last week in terms of a no-fly zone or a buffer zone and what is and isn’t under consideration,” she said.
Psaki recalled last week’s vote in the Turkish Parliament authorizing cross-border operations and the stationing of foreign troops in Turkey.
“The leaders of Turkey have indicated over the past several weeks that they want to play a more prominent, active role in the coalition. We’re having discussions with them about what that role is, what ideas they have. And they had a vote in Parliament, we’ll see what happens,” Psaki said.
October/07/2014
Uh..ja. Als IS plots je buurman wordt dan verwacht je toch enige vorm van verzet vanuit Turkije. Maar als je ziet dat Turkije de Turkse koerden bij de grens tegenhoudt en tegelijkertijd gewonde IS terroristen de grens over laat zodat ze in Turkse ziekenhuizen weer kunnen worden opgelapt dan wordt ik een beetje misselijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Had men dan echt verwacht dat Turkije zichzelf in een avontuur zou storten zonder enige garantie of steun?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:24 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Uh..ja. Als IS plots je buurman wordt dan verwacht je toch enige vorm van verzet vanuit Turkije. Maar als je ziet dat Turkije de Turkse koerden bij de grens tegenhoudt en tegelijkertijd gewonde IS terroristen de grens over laat zodat ze in Turkse ziekenhuizen weer kunnen worden opgelapt dan wordt ik een beetje misselijk.
"Kobani staat op het punt van vallen, vandaar nu ons 10-jarenplan...."quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:25 schreef Richestorags het volgende:
Wat een eikels zijn die Turken zeg. No-fly zones, het omver willen werpen van het Assad regimeTijd dat dat landje dat economisch gezien nauwelijks meer voorstelt dan Nederland even goed op de plaats gezet wordt waar het hoort: dat van een nietszeggend land dat nog in het verleden leeft.
Bron?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Kobani staat op het punt van vallen, vandaar nu ons 10-jarenplan...."
Grappig man. Weet je wat ik grappig vind? Dat Turkije nog geen 1 procent is van wat het ooit was en dat dat nog steeds zeer doet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:25 schreef Atak het volgende:
Kobane is gevalluh ahahahha. PKK de hele tijd stoer doen kunnen ze nog geen eens paar bandieten neerslaan. En dan ook nog vragen of Turkse soldaten dat voor hun MOETEN doen. Ja dag. Dikke p...
OK....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:30 schreef Atak het volgende:
NLers moeten snappen dat Turkije geen slaafje is van NATO. Alleen Turkije beslist wat hij gaat doen. Turkje pesten zal Turkije alleen verder van Europa stoten richting Rusland/China.Een Europa dat al aan het doodgaan is.
Ja zo makkelijk om vingertjes te wijzen. NLse leger heeft zitten toekijken hoe Bosniers werden afgeslacht en dan verwachten je van ons dat wij onze vijanden gaan helpen. Laat ze elkaar maar afmaken. Soort vind soort. Ze mogen het uitzoeken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Grappig man. Weet je wat ik grappig vind? Dat Turkije nog geen 1 procent is van wat het ooit was en dat dat nog steeds zeer doet.
Straks zijn jullie slaafje van ISIS.....lache joh....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:30 schreef Atak het volgende:
NLers moeten snappen dat Turkije geen slaafje is van NATO. Alleen Turkije beslist wat hij gaat doen. Turkje pesten zal Turkije alleen verder van Europa stoten richting Rusland/China. Een Europa dat al aan het doodgaan is.
[..]
Bron?
Niet over dingen praten waar je niets van af weet.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja zo makkelijk om vingertjes te wijzen. NLse leger heeft zitten toekijken hoe Bosniers werden afgeslacht en dan verwachten je van ons dat wij onze vijanden gaan helpen. Laat ze elkaar maar afmaken. Soort vind soort. Ze mogen het uitzoeken.
Alsof Turkije vrienden is met Rusland en Chinaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:30 schreef Atak het volgende:
NLers moeten snappen dat Turkije geen slaafje is van NATO. Alleen Turkije beslist wat hij gaat doen. Turkje pesten zal Turkije alleen verder van Europa stoten richting Rusland/China. Een Europa dat al aan het doodgaan is.
[..]
Bron?
We gaan allemaal dood.quote:
Unlikely because the Middle East has, with or without us, a huge mentality problemquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Why Bombing ISIS Is Futile
If we had not supported so many brutal men in the Middle East, would things have turned out differently?
Als het Turkse leger daar had gestaan hadden ze net zo goed moeten toekijken... Vijanden? Really? Onschuldige burgers in een stad zijn je vijanden niet. Overigens onze? Je woont toch in Nederland?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja zo makkelijk om vingertjes te wijzen. NLse leger heeft zitten toekijken hoe Bosniers werden afgeslacht en dan verwachten je van ons dat wij onze vijanden gaan helpen. Laat ze elkaar maar afmaken. Soort vind soort. Ze mogen het uitzoeken.
Ga dan ook direct ff googlen naar hoeveel YPG leden de afgelopen dagen behandeld zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:24 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Uh..ja. Als IS plots je buurman wordt dan verwacht je toch enige vorm van verzet vanuit Turkije. Maar als je ziet dat Turkije de Turkse koerden bij de grens tegenhoudt en tegelijkertijd gewonde IS terroristen de grens over laat zodat ze in Turkse ziekenhuizen weer kunnen worden opgelapt dan wordt ik een beetje misselijk.
Al die burgers (160K+) zitten al in Turkije. Dit zijn YPG leden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als het Turkse leger daar had gestaan hadden ze net zo goed moeten toekijken... Vijanden? Really? Onschuldige burgers in een stad zijn je vijanden niet. Overigens onze? Je woont toch in Nederland?
Maar dat is toch ook geen probleem. Maar gewonde IS terroristen behandelen vind ik wel een probleem. Aan welke kant staat Turkije eigenlijk ?? Zien zij IS als vijand of als vriend ?? De islamist Erdogan neemt wel zeer verdachte beslissingen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:36 schreef expans het volgende:
Ga dan ook direct ff googlen naar hoeveel YPG leden de afgelopen dagen behandeld zijn.
Maar dat negeren is natuurlijk o zo makkelijk.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:41 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook geen probleem. Maar gewonde IS terroristen behandelen vind ik wel een probleem. Aan welke kant staat Turkije eigenlijk ?? Zien zij IS als vijand of als vriend ?? De islamist Erdogan neemt wel zeer verdachte beslissingen.
Sowieso als een vriend. Ze vechten tegen Koerden en tegen Assad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:41 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook geen probleem. Maar gewonde IS terroristen behandelen vind ik wel een probleem. Aan welke kant staat Turkije eigenlijk ?? Zien zij IS als vijand of als vriend ?? De islamist Erdogan neemt wel zeer verdachte beslissingen.
Voor mij is dat wel een probleem. De YPG/PKK heeft 30 jaar ons aangevallen. Laat ze lekker branden, de onschuldige burgers zitten toch al in Turkije.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:41 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
YPG heeft je aangevallen? Zit je bij ISIS dan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:43 schreef expans het volgende:
[..]
Voor mij is dat wel een probleem. De YPG/PKK heeft 30 jaar ons aangevallen. Laat ze lekker branden, de onschuldige burgers zitten toch al in Turkije.
Hij bedoeld de PKK.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
YPG heeft je aangevallen? Zit je bij ISIS dan?
YPG = PKK. Zijn jarenlang gevoerd en gebruikt door Hafez Assad, nog steeds gaan veel Syrische Koerden bij de PKK om tegen Turkije te vechten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
YPG heeft je aangevallen? Zit je bij ISIS dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Het is ook niet zo vreemd dat zij vechten tegen Turken die hun onderdrukken....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:50 schreef expans het volgende:
[..]
YPG = PKK. Zijn jarenlang gevoerd en gebruikt door Hafez Assad, nog steeds gaan veel Syrische Koerden bij de PKK om tegen Turkije te vechten.
Twee maanden geleden werden er twee Syrische gedood bij een operatie in Turkije nabij Irak.
Een maand geleden schoten ze 3 soldaten dood toen ze bij de Turks/Syrische grens gepakt werden tijdens het smokkelen van wapens.
Een week geleden zei Salih Muslim de leider van PYD (politieke tak YPG) dat als Turkije binnen zou vallen dat een invasie zou zijn en ze zouden vechten. Ook de PKK leiding gaf aan dat als Turkije inzou vallen ze weer zouden aanvallen in Turkije (wat ze al tig maal hebben gedaan alleen dat vind je niet zo snel terug in mainstream media).
En nu moeten wij hun vies werk maar opknappen? Dacht het niet.
Alle burgers zijn al weg uit de stad. Geloof niet alles wat je hoort.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als het Turkse leger daar had gestaan hadden ze net zo goed moeten toekijken... Vijanden? Really? Onschuldige burgers in een stad zijn je vijanden niet. Overigens onze? Je woont toch in Nederland?
Wij? Je woont toch in Nederland. Wat hebben de Koerden uit Syrie jou in Nederland misdaan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:50 schreef expans het volgende:
[..]
YPG = PKK. Zijn jarenlang gevoerd en gebruikt door Hafez Assad, nog steeds gaan veel Syrische Koerden bij de PKK om tegen Turkije te vechten.
Twee maanden geleden werden er twee Syrische gedood bij een operatie in Turkije nabij Irak.
Een maand geleden schoten ze 3 soldaten dood toen ze bij de Turks/Syrische grens gepakt werden tijdens het smokkelen van wapens.
Een week geleden zei Salih Muslim de leider van PYD (politieke tak YPG) dat als Turkije binnen zou vallen dat een invasie zou zijn en ze zouden vechten. Ook de PKK leiding gaf aan dat als Turkije inzou vallen ze weer zouden aanvallen in Turkije (wat ze al tig maal hebben gedaan alleen dat vind je niet zo snel terug in mainstream media).
De YPG bestaat pas 3 jaar, opgericht toen de pleuris uitbrak in Syrië.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:50 schreef expans het volgende:
[..]
De 3e presidentiele kandidaat is notabene een 'ex' PKK lid en jij hebt het over onderdrukking?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het is ook niet zo vreemd dat zij vechten tegen Turken die hun onderdrukken....
Erdogan is een gevaarlijke viespeuk die droomt van een Groot-Turkije met ISIS trekjes....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:41 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Oh en dat maakt het oke dat er 3.000 mensen afgeslacht gaan worden. Turkije moet zich kapot schamen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:52 schreef Atak het volgende:
[..]
Alle burgers zijn al weg uit de stad. Geloof niet alles wat je hoort.
Zoek maar naar. Wij hebben uitstekende banden met Rusland. Als Europa Turkije verliest kunnen jullie ernaar fluiten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof Turkije vrienden is met Rusland en ChinaHet doet pijn dat Turkije niet zo machtig is als dat jullie denken he?
Ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:53 schreef expans het volgende:
[..]
De 3e presidentiele kandidaat is notabene een 'ex' PKK lid en jij hebt het over onderdrukking?
Nee helemaal niet. De organisatie bestond eerder en is doorgegaan met de fundering die is gesticht dmv PKK die jarenlang vrij kon rondlopen daar dankzij Hafez Assad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De YPG bestaat pas 3 jaar, opgericht toen de pleuris uitbrak in Syrië.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Erdogan is een gevaarlijke viespeuk die droomt van een Groot-Turkije met ISIS trekjes....
Dubbele nationaliteit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wij? Je woont toch in Nederland. Wat hebben de Koerden uit Syrie jou in Nederland misdaan?
Nou dan doet Turkije dat toch? Moet jij eens kijken wat er met de Turkse handel gaat gebeuren. Zakt totaal in elkaar. Denk niet dat de Turkse Industrie hier blij mee zou zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Zoek maar naar. Wij hebben uitstekende banden met Rusland. Als Europa Turkije verliest kunnen jullie ernaar fluiten.
Net alsof wij die uitgerangeerde staat nodig hebben. Turkije is niet zo machtig als je denkt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Zoek maar naar. Wij hebben uitstekende banden met Rusland. Als Europa Turkije verliest kunnen jullie ernaar fluiten.
Totaal niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:55 schreef Atak het volgende:
Hey, als jullie het allemaal zo goed weten, dan sturen jullie toch Dutchbat? LMAO
???quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:55 schreef Atak het volgende:
Hey, als jullie het allemaal zo goed weten, dan sturen jullie toch Dutchbat? LMAO
Syrië doet gewoon goede zaken toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:57 schreef expans het volgende:
Als jullie meer info willen over Turks - Syrische relaties en proxy groepen zoals PLO, PKK/YPG zou ik dit rapport bereid voor de CIA lezen.
http://www.danielpipes.org/8132/crisis-turkish-syrian-relations
Dat begrijp je best.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
???
Wat heeft een tijdelijke opgerichte eenheid bestaande uit Nederlandse troepen te maken met de huidige apathische houding van het Turkse Leger?
oh nee?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Net alsof wij die uitgerangeerde staat nodig hebben. Turkije is niet zo machtig als je denkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |