Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
Ah Twitter is vaak het snelst maar die lopen nu dus achterquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.
Dat zou je niet zeggen als je erin zitquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Hun oudste A340's zijn van 1996 dus zo'n 2 jaar jonger.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
Ze zijn inderdaad een van de laatste maatschappijen zonder PTV in hun gehele intercontinentale vloot. In de A340-600 zou het wel moeten komen/zijn overigens. In de -300 niet; die gaan er uit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat zou je niet zeggen als je erin zitVolgens mij hebben die kisten nog hetzelfde interieur uit 1996
Inclusief oude bakbeesten van hangende monitoren ipv een PES.
Jawel. (Deel van hun 747-400's mogelijk nog niet).quote:
KLM en Lufthansa staan beiden bekend om hun onderhoud.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:11 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn de 747's in betere staat dan die van KLM?
KLM heeft 8 747's die ouder zijn dan LH's oudste 747's. KLM's oudste 747 is ruim 25 jaar.quote:Die zijn volgens mij nog een paar jaar ouder. Ik dacht dat de oudste rond de 26 jaar zijn?
Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]De vlucht naar "Londen" (Southend Londen noemen is een behoorlijke stretch, maar op zich qua reistijd niet helemaal onredelijk vanuit het oosten vd stad) was aanvankelijk wel een succes. Volgende maand neem ik 'm weer, eens zien hoe vol 'ie dan is.
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terugquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:12 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.
De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug), een ATR72.
Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang.Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
En de livestream: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)anden+tijdens+storm#quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:50 schreef Pino112 het volgende:
Go-around van A380 vanochtend op Schiphol: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)we+poging+ondernomen
Incl video.
Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Elke keer bij zo'n storm zit de A380 bij de kisten die een go-around moeten maken...
Stream is uit, kleine waarschuwing voor headphone-gebruikers is nu wel van toepassingquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En de livestream: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)anden+tijdens+storm#
Voor een paar maanden geleden heb ik in een Dash 8 van Intersky op de route Friedrichshafen - Dusseldorf gezeten. Saillant detail was dat er plek was voor 50 passagiers maar dat er tijdens die vlucht meer 6 passagiersstoelen bezet waren. Daarnaast zaten er 2 piloten + 1 stewardess in het vliegtuig. Zo'n lage bezetting heb ik nog nooit gezien tijdens een vlucht.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug), een ATR72.
Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang.Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
Het kan dat het aan een waarschuwingssysteem ligt. Bijna elk modern vliegtuig heeft een systeem om sterk veranderde wind (windshear) te detecteren en daarvoor te waarschuwen en de enige reactie hierop is een go around.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.
Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebbenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:19 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast is de snelheid van een a380 tijdens de nadering relatief laag, dus is het effect van veranderende wind ook groter.
Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebben
Wel veel meer oppervlak waar de wind vat op heeft he. Met een briesje maakt dat niet uit, maar met een storm wel degelijkquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.
Op zich is het van Southend station naar Liverpool Street net geen 50 minuten. Als je in het oosten van de stad moet zijn is het dan prima en op zich dichter bij dan Heathrow (per Underground kom je vanaf LHR maar tot South Kensington ofzo, meer westelijk, in 50 minuten, en na ∞ haltes).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:09 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.
Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:12 schreef blingbling11 het volgende:
En goed nieuws, de sticker komt niet alleen op de PH-KCE.
Via myKLM:
[..]
Dat heb je goed onthouden. Komende zaterdag vertrekken de laatste 2 vluchten naar Montreal/Toronto en deze komen op de ochtend van zondag weer terug.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.
With you with that...quote:Wel jammer, vind het idee van een oneven aantal motoren wel interessant
Jij woont in Londen? Hoeveel tijd scheelt het nu totaal op Eelde landen ivm Schiphol? Veel zakelijke reizigers op die vlucht zeker?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:04 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Op zich is het van Southend station naar Liverpool Street net geen 50 minuten. Als je in het oosten van de stad moet zijn is het dan prima en op zich dichter bij dan Heathrow (per Underground kom je vanaf LHR maar tot South Kensington ofzo, meer westelijk, in 50 minuten, en na ∞ haltes).
Maar Liverpool Street zelf is vanaf mijn huis al een flink eind reizen (per fiets nog het snelste, net wat meer dan 30 minuten jezelf helemaal kapot trappen op zo'n Boris Bike). Dus ja, vanuit het westen valt het tegen en verlies ik weer wat voordeel van in het pittoreske Noorden aankomen.
Er gaat inderdaad nog geen enkele A380 naar Zuid-Amerika.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 03:12 schreef flipsen het volgende:
Keurige landing met die crosswind. En behoorlijk stil binnen inderdaad, ook bij de thrust reverse hoor je erg weinig. Toch maar eens kijken of ik niet een vluchtje kan vinden met een 380, maar voorlopig vliegen ze nog niet op BUE helaas.
quote:GAVIAO PEIXOTO - In het Braziliaanse Gavião Peixoto is dinsdag de eerste KC-390 de fabriekshal van vliegtuigbouwer Embraer uitgerold. Het militaire transporttoestel is het grootste vliegtuig uit de geschiedenis van de Braziliaanse vliegtuigindustrie. Aan boord is plaats voor ruim tachtig militairen of 23 ton vracht.
De tweemotorige KC-390 wordt door Embraer in de markt gezet als een middelgroot militair transportvliegtuig en een mogelijk alternatief voor de C-130 Hercules van Lockheed Martin. Vanuit Europa komt de voornaamste concurrentie van Airbus Military, dat werkt aan de A400M.
In tegenstelling tot de C-130 en A400M – beide voorzien van vier turbopropmotoren - krijgt de KC-390 twee straalmotoren. Embraer laat het toestel voorzien van IAE 2500’s, hetzelfde type motor als Airbus voor haar A320 gebruikt.
Tot nu toe zijn zo’n zestig orders voor de KC-390 geplaatst door zes landen: Brazil (28), Argentinië (6), Chili (6), Colombia (12), Tsjechië (2) en Portugal (6).
Ik heb de round-trip nog maar één keer gemaakt, dat was nét rond de introductie. Toen waren het voornamelijk Nederlanders die voor de gelegenheid (van de eerste vlucht) via andere wegen hier waren gekomen, of misschien nog een paar die hier wonen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:20 schreef El_Grando101 het volgende:
Jij woont in Londen? Hoeveel tijd scheelt het nu totaal op Eelde landen ivm Schiphol? Veel zakelijke reizigers op die vlucht zeker?
Doen!quote:Binnenkort misschien even een weekendje Londen doen met mijn vriendin.
Dan is deze foto die ik net tegen kwam wel toepasselijk:quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Deze week bevinden wij ons in een bijzondere week met KLM's MD11's als laatste trijets..
Doen. Londenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:20 schreef El_Grando101 het volgende:
Binnenkort misschien even een weekendje Londen doen met mijn vriendin.
En dat zal dan ook wel het toestel zijn dat nu bij het Intrepid museum aan wal staat. Een paar jaar geleden was 'ie nog open, mocht je erin. Nou mag je er alleen van buiten nog naar kijken - of als je een tourgroep bij elkaar kunt krijgen, dan kun je volgens mij nog naar binnen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Die avond vertrok G-BOAG om 19:20 uur vanaf Heathrow voor de allerlaatste (supersonic) Concorde vlucht naar New York als BA001, en hiermee ook de allerlaatste commerciële Concorde vlucht in deVerenigde Staten. Daar landde het om 18:35 uur; 45 minuten eerder dan het in Londen was vertrokken.
G-BOAG staat in Seattle in Museum of Flight.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
En dat zal dan ook wel het toestel zijn dat nu bij het Intrepid museum aan wal staat.
Dat is G-BOAD.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
En dat zal dan ook wel het toestel zijn dat nu bij het Intrepid museum aan wal staat. Een paar jaar geleden was 'ie nog open, mocht je erin. Nou mag je er alleen van buiten nog naar kijken - of als je een tourgroep bij elkaar kunt krijgen, dan kun je volgens mij nog naar binnen.
Ik zou er ook niet van uitgaan dat het ooit zou gaan gebeuren.quote:2j geleden werd er nog een poging gedaan om een Concorde op te lappen voor of de openingsceremonie van de OS, of het jubileum van de koningin. Is niet gelukt helaas.
twitter:Richardf70 twitterde op maandag 20-10-2014 om 23:20:06@DavidLearmount Birdstrike! A pic you may not have seen! http://t.co/pCFZXtaKVz reageer retweet
Gelukkig staat mijn Boeing daar aan het eind een beetje vrij geparkeerd en niet vast tussen al die kleine paupervliegtuigjesquote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:14 schreef Iemand91 het volgende:
Ja; ik moet die Bombardier daar in het midden hebben; maar ik kan er niet bij.![]()
#richmanproblems
[url=http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/5/1/2523153.jpg]http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/5/1/2523153.jpg[/url]
Touchéquote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:28 schreef boriq het volgende:
Gelukkig staat mijn Boeing daar aan het eind een beetje vrij geparkeerd en niet vast tussen al die kleine paupervliegtuigjes
quote:Zondagochtend 26 oktober 2014 rond 6.30 landt op Schiphol de laatste lijnvlucht ooit met een MD-11. De KLM is wereldwijd de laatste gebruiker van het karakteristieke toestel met drie motoren. Woensdag 22 oktober presenteerden drie gezagvoerders een afscheidsboek ter ere van de MD-11. Het boek is te bestellen via de site http://www.md-11.nl
quote:As the official airline of Middle-earth, Air New Zealand has gone all out to celebrate the third and final film in The Hobbit Trilogy - The Hobbit: The Battle of the Five Armies. Starring Elijah Wood and Sir Peter Jackson; we're thrilled to unveil The Most Epic Safety Video Ever Made.
Special cameos by Sylvester McCoy, Dean O’Gorman and Weta Workshop co-founder Sir Richard Taylor. Directed by Taika Waititi. Enjoy!
Uiteraard!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:31 schreef Iemand91 het volgende:
Hopelijk kijken jullie om 00:00 uur nog even in dit topic; heb best wat tijd en moeite in de komende post gestoken.![]()
Weet je de locatie zo?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat is G-BOAD.![]()
Die vloog op 30 november 2003 naar New York waarna het daar geplaatst werd.
Het is tijdelijk op Floyd Bennett Field* geplaatst in 2006 (vanwege onderhoud aan de pier bij Manhattan) onder tamelijk beroerde omstandigheden (zo heeft een vrachtwagen er de neus afgereden) maar staat sinds eind 2008 weer bij Manhattan.
* Als je met Google Earth naar het jaar 2006 en 2007 gaat zie je de Concorde daar nog staan.
quote:
Deze coördinaten: 40.590418, -73.898646quote:
Even m'n post beter lezen. Hij stond daar tussen 2006 en 2008.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:53 schreef Viezze het volgende:
Technisch gesproken geen ManhattanIs Brooklyn. Maar thanks, misschien binnenkort een keer langs want ben er toch redelijk vaak. Concorde is een gaaf stukje luchtvaargeschiedenis
Technisch gesproken geen Manhattanquote:
Aldus:quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Een onherroepelijk vervolg hierop kun je hier over 24 uur lezen...
Na een speech van de gezagvoerder waar hij iedereen bedankt gaat hij naar G-BOAG; hierna doet hij nog een bedankje over de radio (beluisterd door velen langs de baan met mobiele scanners) en om 07:28 uur in de ochtend vertrekt G-BOAG van baan 31L op JFK.quote:"In a few moments we shall travel to the edge of space. We shall travel so fast we shall be going faster than the earth rotates.
"What we have tried to do is to make the retirement of Concorde a celebration - something that both the public and the airline can look back at with pride.
"I am proud and privileged to be flying the aircraft today. I shall be thinking of all the people in BA who've kept this plane flying successfully for 27 years."
quote:Despite the fact that Clarkson has told other passengers that Morgan ‘is a little ****’ and he’s going to ‘punch his lights out,’ BA put Clarkson in the seat directly in front of Morgan. As Clarkson takes his seat he says, ‘Oh, ******* hell, I’ve got a **** behind me.’
‘And I’ve got one in front of me, too,’ Morgan replies. Further potty-mouthed badinage ensues and Morgan taunts Clarkson: ‘Come on big man, show me what you’ve got.’
Clarkson then tips a glass of water over Morgan, much to the amusement of fellow passengers, including Joan Collins and Jodie Kidd.
Goeie post.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Aldus:
PS: beetje lange post met veel foto's, maar dit is zoiets waar ik uren over kan lezen en deze retirement is toch wel de meest significante pensionering van een type vliegtuig in de laatste decennia; zo niet ooit.
Ik hoop dat jullie het dan ook kunnen waarderen![]()
Vandaag in de geschiedenis: de allerlaatste - enigszins - reguliere vlucht van de Aérospatiale-BAC Concorde.
BA001 die de vorige dag naar New York was vertrokken wat de allerlaatste commerciële vlucht; BA002 terug naar London was geen commerciële vlucht meer; voor deze vlucht waren geen normale tickets meer te boeken.
Voor deze vlucht waren vele VIP's uitgenodigd.
[..]
Na een speech van de gezagvoerder waar hij iedereen bedankt gaat hij naar G-BOAG; hierna doet hij nog een bedankje over de radio (beluisterd door velen langs de baan met mobiele scanners) en om 07:28 uur in de ochtend vertrekt G-BOAG van baan 31L op JFK.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)49806.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)47183.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)46100.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Gezagvoerder is de bekendste Concorde piloot van allemaal: Mike Bannister.
Op de passagierslijst een hoop bekende namen: Actrice Joan Collins, modellen Jodie Kidd en Christie Brinkley, de bekende Sir David Frost (die naar eigen zeggen zo'n 300 keer met de Concorde had gevlogen) en
Formule 1 baas Bernie Ecclestone.
Daarnaast ook Top Gear presentator Jeremy Clarkson en z'n zéér goede vriend () Piers Morgan:
[..]
[ afbeelding ]
Na de laatste keer de Atlantische oceaan supersonisch te zijn overgestoken komt Speedbird 002 aan boven London.
Op dat moment waren 2 andere BA Concordes ook klaar met hun laatste vluchten; G-BOAF had met VIP-gasten (waaronder Concorde piloten) een laatste vlucht gemaakt over de Golf van Biskaje en G-BOAE kwam terug van een allerlaatste farewell flight vanuit Edinburgh.
Bij nadering van Heathrow hadden de 3 Concordes toestemming gekregen om lager dan normaal te vliegen; zodat iedereen in London (waaronder kinderen die op dat moment vakantie hadden) de laatste Concorde vluchten goed konden zien.
Voor de ogen van vele duizenden toeschouwers landden ze op een rij op baan 27R; om 16:01 uur G-BOAE uit Edinburgh, 16:03 uur G-BOAF vanuit de Golf en om 16:06 uur de allerlaatste: G-BOAG uit New York.
G-BOAE voorop, daarachter G-BOAF en daarachter G-BOAG:
[ afbeelding ]
Als laatste: G-BOAG:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)44242.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)73296.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55924.jpg]afbeelding[/url] ]
Gezagvoerder Mike Bannister:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)46606.jpg]afbeelding[/url] ]
De drie Concordes gingen op eigen kracht weer terug naar BA Maintenance waar de passagiers uitstapten en daar werd een kleine bijeenkomst gehouden.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)02453.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Die avond werden alle 5 overgebleven BA Concordes - G-BOAB was na de Air France crash in 2000 naar Heathrow terug gevlogen als een positioning flight op de avond voordat de Certificaten van luchtwaardigheid werden teruggetrokken waarna het nooit meer heeft gevlogen; BA had genoeg aan 5 Concordes en dus zijn de modificaties die nodig waren bij deze kist nooit toegepast - nog bij elkaar gezet en werd er een groepsfoto gemaakt met deze Concordes en de gehele 'Concorde familie':
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ruim 34 jaar na de eerste vlucht (2 maart 1969) en ruim 27 jaar nadat BA en AF op 21 januari 1976 op hetzelfde moment met de Concorde vluchten begonnen (G-BOAA naar Bahrein en F-BVFA via Dakar naar Rio de Janeiro; beiden vertrokken nagenoeg gelijk om 12:40 uur Nederlandse tijd) was het tijdperk voor commerciële supersonische vluchten nu voorgoed voorbij.
Ook was het het einde voor de Flight Engineer bij British Airways; de Concorde was het laatste vliegtuig in hun vloot die een FE nodig had. FE's konden in een Concorde ook grappen maken; doordat de romp tijdens de vlucht in temperatuur steeg kon de romp wel een 30 centimeter langer worden.
Dit was in de cockpit duidelijk te zien; tussen de FE console en bulkhead kwam ruimte vrij; veel FE's hadden de drang om hun pet tussen hun console en de bulkhead te plaatsten die - wanneer de romp weer afkoelde - klem kwam te zitten:
[ afbeelding ]
G-BOAE (de Edinburgh vlucht) werd op 17 november naar Barbodos gevlogen en G-BOAG werd op 3 t/m 5 november via New York (waar het een dag bleef) naar Boeing Field, Seattle gevlogen waar het in Museum of Flight staat, naast de Boeing 707 Air Force One en de allereerste Boeing 747.
De allerlaatste Concorde vlucht vond enkele weken later plaats op 23 november 2003 toen G-BOAF van Heathrow (via een vlucht boven de Golf van Biskaje) naar Bristol Filton Airport werd gevlogen.
quote:De volgende vluchten tussen Paramaribo en Amsterdam zijn geannuleerd tot eind 2014 vanwege operational reasons:
14OKT
21OKT
28OKT
04NOV
11NOV
12NOV
14NOV
18NOV
25NOV
02DEC
31DEC
Jup, hun nieuwe 767/A330 is hard nodig, maar hoeft van mij persoonlijk niet. Ze zijn over een paar dagen nog maar 1 van de twee maatschappijen die met een A340 op Schiphol vliegt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:50 schreef Sunri5e het volgende:
Even geript van een ander forum. Met Surinam Airways gaat het ook lekker:
Vanaf zondag wordt de vlucht naar Toronto vervangen door de 747, de vlucht naar Montreal door de A330.quote:- PH-KCB uit Toronto komt om 05:45 uur aan. Deze komt bij gate E02 te staan.
- PH-KCE uit Toronto komt even later om 06:35 uur aan. Deze komt bij gate D02 te staan.
- Beide gates liggen pal naast het panoramaterras. Schiphol stelt speciaal voor deze gelegenheid het terras eerder open; vanaf 06:00 kun je het terras op (i.p.v. 09:00 uur)
- Schijnbaar extra verlichting bij de gates/terras?
- Heb ook ergens gelezen dat PH-KCE opgewacht zal worden door een watersaluut.
Goede posts. Lees ze elke dag met veel plezier.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
-knip-
Ok, na morgen zal ik hopelijk weer wat minder posten. Sorry voor de vele posts/foto's![]()
Hopelijk hebben jullie een goede internetverbinding...
Wat een brede stoelen, wat een beenruimte... Heden ten dage zou een luchtvaartmaatschappij daar toch wel een 3-4-3 opstelling van weten te makenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
En als laatste; een Airbus A310-203 van Iran Air die al 8 jaar opgeslagen staat in Tehran; maar in nog zo'n goede staat verkeerd:
Ongeveer 1MB hierquote:Hopelijk hebben jullie een goede internetverbinding...
Nou, bij deze excuses voor m'n megagrote posts die je verbinding dichttrekke als je dit topic opentquote:Op zondag 26 oktober 2014 02:02 schreef flipsen het volgende:
Ongeveer 1MB hierBut I don´t fucking care
Waar heb je dat gelezen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:54 schreef Leatherface het volgende:
Kwestie van tijd voordat ook Qatar naar Amsterdam vliegt. Ze houden open sollicitaties in Amsterdam binnenkort.
Zo dan! Dat hij die landing niet afbreekt zeg...quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:
![]()
![]()
![]()
De Classic livery heeft ook een kleine aanpassing ondergaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met nadruk op "kleine"quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:
![]()
![]()
![]()
De Classic livery heeft ook een kleine aanpassing ondergaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:‘KLM technisch bijna failliet’
De Telegraaf pakt hedenmorgen nog eens flink uit over KLM. Dat doet het al weken, maar dan vooral met alles wat met smeuïge ontslag van Camiel Eurlings te maken heeft. Vanochtend lijkt de Privé-redactie van de krant te zijn overgeplaatst naar de economie-sectie: de krant speculeert er lekker op los met anonieme bronnen over serieuze financiële malaise bij de Koninklijke.
‘Goedingelichte bronnen in Parijs’ beweren volgens de wakkere ochtendkrant dat de ‘komende weken cruciaal voor het voortbestaan’ worden, en de KLM-top zou ‘keihard moeten ingrijpen’ om een ‘technisch faillissement’ te voorkomen.
Er staan duizenden banen op de tocht omdat de personeelskosten met 20% omlaag moeten worden gebracht, weet de krant voorts. Volgens RvC-voorzitter Hans Smits staan ‘salarissen, roosters en pensioenen’ ter discussie, omdat ‘overal moet worden bezuinigd’. De vakbonden op hun beurt hebben de hakken al in het zand gezet en sluiten stakingen niet uit als de KLM-leiding op eenzelfde manier te werk gaat als hun Franse evenknieën deden. Daar was al sprake van een pilotenstaking die het bedrijf een half miljard schade toegebracht.
Naast de financieel penibele situatie zou er volgens De Telegraaf ook onrust binnen het bestuur zijn: “Er is wantrouwen over en weer. Zo is de vraag waarom Eurlings het veld moest ruimen, nog steeds niet beantwoord”, een quote die overigens niet aan een persoon wordt toegeschreven, maar aan (anonieme) ‘bestuurskringen’.
Aanstaande woensdag worden de kwartaalcijfers bekend van Air France KLM en die zullen naar verwachting niet best zijn. Als de speculatieve berichtgeving geen luchtfietserij blijkt zal het bedrijf ook de komende tijd het nieuws nog flink blijven beheersen – en dan niet met roddels over een topman, schattige hondjes die gevonden voorwerpen terugbrengen of het glorieus binnenhalen van een toestel dat uit de roulatie gaat.
Je bedoelt voor die MD11 rondvlucht? Ben bang dat je in dat geval niet op de kop van de G-pier kan komen. Beetje jammer dat ze die stoelen daar vervangen hebben trouwens.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:02 schreef Iemand91 het volgende:
(Die laatste foto geeft weer waarom ik in november ook wat langer wil rondkijken op AMS als ik door de security moet)
quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:
De Classic livery heeft ook een kleine aanpassing ondergaan
Jep. Deze kist gaat momenteel de Nederland-Duitse grens over na een vlucht uit Bodrum, Turkije en is daarna exit. Heb het al eerder gezegd maar toen had ik het fout. De vlucht die nu binnenkomt is de laatste vlucht voor Arke.quote:Op maandag 27 oktober 2014 07:16 schreef Sunri5e het volgende:
De PH-OYE van arke gaat eruit lees ik. Grappig daar heb ik deze week nog mee gevlogen.
Ik heb geen idee waar je wel of niet kunt komen daar. Ben er nog nooit geweest helaas.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:54 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Je bedoelt voor die MD11 rondvlucht? Ben bang dat je in dat geval niet op de kop van de G-pier kan komen. Beetje jammer dat ze die stoelen daar vervangen hebben trouwens.
Zoals ik hierboven al zei; PH-KCE staat er dus al niet meer bij; die staat al sinds maandag in hangar 11 voor phase-out. Zal op 17 november al naar de VS vertrekken.quote:Beste MD-11 fan,
De laatste passagiersvlucht met de MD-11 heeft inmiddels plaatsgevonden, maar jij hebt nog de Farewell Flight tegoed! Zondagmorgen landde de laatste passagiersvlucht van de
MD-11 van KLM op de Luchthaven Schiphol. De vlucht met vertrek vanuit Montreal markeert naast de laatste MD-11 vlucht wereldwijd ook het einde van een bijzondere periode in de burgerluchtvaart. De samenwerking tussen (McDonnell) Douglas en KLM heeft ruim tachtig jaar bestaan, een unieke geschiedenis. Met een watersaluut werd de laatste eer betoond aan de MD-11 die 21 jaar in dienst is geweest bij KLM.
Nog even over de Farewell Flights.
• We hebben veel verzoeken gekregen voor een raamplaats. Dit begrijpen wij, alleen om iedereen een eerlijke kans te geven, wijst KLM ad random de stoelplaatsen toe. Uiteraard krijgen diegenen die als groep geboekt hebben, plaatsen bij elkaar.
• Heb je als groep geboekt, dan moeten de hoofdboeker en de medeboekers allen de bevestigingsmail bij incheck overhandigen. Een verzoek aan de hoofdboeker om er voor te zorgen dat iedereen deze in bezit heeft.
• De check-in vindt plaats bij de speciale MD-11 check-in balie in Vertrekhal 1. Kijk op de schermen met vertrektijden welke rij dat is.
• We hebben heel veel vragen, reacties, opmerkingen en verzoeken gekregen en proberen iedereen tijdig van een antwoord te voorzien. Bedankt voor je begrip indien je iets langer moet wachten op antwoord.
• Op 11 november staan de laatste twee MD-11’s, de PH-KCB en PH-KCD allebei op het platform. Met het ene toestel voeren we de vlucht uit, de andere staat er om zo iedereen de gelegenheid te geven de MD-11’s voor de laatste keer te fotograferen/filmen.
Tot slot: vergeet je geldige paspoort of ID niet!
Wij zien er naar uit om jullie de 11e te verwelkomen!
KLM Farewell MD-11 team
quote:
Tenzij Martinair wat aparts gaat doen (wat mij zééér onwaarschijnlijk lijkt) is er over 2 jaar geen enkele MD11 meer in Nederland te vinden.quote:Heeft KLM (of een andere instelling in NL) nog een MD-11 over straks als "historisch erfgoed" of is alles straks gesloopt?
Zou er wel snel mee zijn. Net aangekomen op LGW, met een loadfactor van rond de 30% op een 77W denk ik niet dat ze het heel lang uit gaan houden. Wel lekker rustig bijna helemaal achterin de 2e economy cabinquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:41 schreef LintuxCx het volgende:
Hrm. Misschien toch eens proberen ja, prima prijs en goeie reistijd iig van LGW naar AMS. Wel een verschrikkelijk slechte boekingssite hebben ze zeg. Elke keer als je één ding wil veranderen moet je op "start over" drukken wat ook echt start over is; alles weer opnieuw invullen.
Is nu onderweg naar Nairobi (of is al geland; dekking daar is beroerd). Zal morgen om 09:45 uur aankomen op Schiphol.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:02 schreef Iemand91 het volgende:
Deze week is naast de Cathay Pacific A340-300 ook de laatste week voor PH-CKD.
Deze 747F schijnt komende vrijdag voor de laatste keer op Schiphol te landen in KLM kleuren.
Zondag gaat deze dan naar Jakarta voor D-check. Daarna gaat de kist naar een nog onbekende carrier; waarschijnlijk Atlas Air of AirBridgeCargo Airlines.
Hier de kist nog in oktober 2008; vers van Air France binnengekomen, met daarachter de eveneens vertrekkende A340 van Cathay:
Maak daar maar 2500x en 3000-4000x zo krachtig van (maar goed ook voor Nagasaki en Hiroshima).quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Met een kracht van 50 megaton (equivalent van 50 miljoen TNT) was dit 2.5 keer zo krachtig als Fat Man die de VS op 9 augustus 1945 op Nagasaki lieten vallen en zo'n 3-4 keer zo krachtig als Little Boy die op 6 augustus op Hiroshima viel.
Ja, ik zat even niet op te letten bij het typen van die post, een factor duizend verkeerd. 'Klein' foutje.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:02 schreef OEM het volgende:
Maak daar maar 2500x en 3000-4000x zo krachtig van (maar goed ook voor Nagasaki en Hiroshima).
En die krengen maken ons luchtruimte nog steeds onveilig... ( de Bears dan )quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ja, ik zat even niet op te letten bij het typen van die post, een factor duizend verkeerd. 'Klein' foutje.![]()
Nog wat foto's: Tsar Bomba onder de Tupolev:
[ afbeelding ]
Drop:
[ afbeelding ]
Parachute:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |