abonnement Unibet Coolblue
pi_145531513
En de nieuwste aanwinst van KLM; de eerder genoemde PH-AKF die op 27 november geleverd gaat worden, hier in Toulouse:

  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:21:14 #52
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_145534890
wat een nonsens die voorkeurstoelen bij KLM. Ik wil een stoel uitkiezen, dit is wat over is:



Ik kan dus niet met 2 naast elkaar zitten zonder er extra voor te betalen. Oftewel als je niet op tijd een stoel reserveert loop je de kans gedwongen een voorkeursstoel te kiezen..

(rood voorkeursstoel, blauw normaal, oranje extra comfort oid.)
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:18:53 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145539050
Door die baggerindeling vlieg ik dus veel liever met Iberia naar Buenos Aires, die hebben een 2-4-2. Alleen kan je daar tegenwoordig ook niet meer je stoel kiezen bij het reserveren/online inchecken, zonder extra te betalen |:(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:25:15 #54
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145539255
en gaat KLM ook niet nog eens naar 3-4-3 op hun 777-200's?
pi_145539322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:18 schreef flipsen het volgende:
Door die baggerindeling vlieg ik dus veel liever met Iberia naar Buenos Aires, die hebben een 2-4-2. Alleen kan je daar tegenwoordig ook niet meer je stoel kiezen bij het reserveren/online inchecken, zonder extra te betalen |:(
Wen er maar aan. Dat zal bij alle maatschappijen zo zijn/worden. Service wordt uitgekleed omdat mensen goedkoop willen vliegen. Jammer, maar helaas.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:25 schreef boriq het volgende:
en gaat KLM ook niet nog eens naar 3-4-3 op hun 777-200's?
PH-BQB staat inderdaad op dit moment in de hangar op Schiphol omgebouwd te worden naar 3-4-3.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:55:31 #56
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145540113
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Dat zal bij alle maatschappijen zo zijn/worden. Service wordt uitgekleed omdat mensen goedkoop willen vliegen. Jammer, maar helaas.
[..]
PH-BQB staat inderdaad op dit moment in de hangar op Schiphol omgebouwd te worden naar 3-4-3.
Het zal aan de andere kant natuurlijk beter zijn voor de maatschappijen zelf. Die maken immers meer omzet per vlucht als ze de bezettingsgraad op het zelfde niveau houden.

Is het verschil eigenlijk groot tussen 2-4-2, 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:25:15 #57
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145541329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:55 schreef boriq het volgende:
Is het verschil eigenlijk groot tussen 2-4-2, 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's?
De vlucht met Iberia met 2-4-2 waar ik het over had is met een A340 :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:40:07 #58
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145542095
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
De vlucht met Iberia met 2-4-2 waar ik het over had is met een A340 :)
Dat had ik niet begrepen. :@

Is er dan veel verschil tussen 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's? :)
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:59:16 #59
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145543094
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:40 schreef boriq het volgende:
[..]
Dat had ik niet begrepen. :@
Is er dan veel verschil tussen 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's? :)
Ik vond de 3-4-3 van de KLM ongelooflijk kut zitten, temeer omdat mijn voeten aan het vechten waren met het PES-systeem op de vloer. Dus ik blijf bij Iberia :Y Of AirEuropa, waar je voor betrekkelijk weinig (75 euro geloof ik) kan upgraden naar de stoelen bij de hoofduitgang, vond ik bijzonder prettig zitten :) Gaat wel steeds over AMS/MAD - Buenos Aires he, voor korte vluchten maakt het me niet zoveel uit.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:26:53 #60
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_145552993


quote:
Two Air France pilots were asleep before fatal 2009 crash as one woke to say 'F**k, we're dead'

Disturbing new recorder information from doomed Flight 447 which crashed into the Atlantic Ocean five years ago also reveals one of the pilots shouted "F**k, we're dead" as the plane went down.

The shocking details have emerged in a new investigation, published in the October edition of Vanity Fair magazine, exposing the troubling "piloting culture" within Air France at the time.

Recorded conversations between 37-year-old David Robert, Pierre-Cedric Bonin, 32, and Marc Dubois - the 58-year-old captain - reveal that two of them were sleeping when the Airbus 330 experienced trouble in a tropical storm. The plane was flying from Rio de Janeiro, Brazil, to Paris, France.

According to Vanity Fair, Bonin, dubbed the "Company Baby" with only a few hundred flight hours under his belt, was left in charge while the captain slept. It was known that the veteran captain only got one hour of sleep the previous night, spending most of his time with his travel companion, an off-duty flight attendant and opera singer.

Meer...
Samengevat:
• Een ogenschijnlijk non-event is de oorzaak van de crash, geldende procedures werden niet gevolgd.
• Capt en F.O. waren op dat moment niet aanwezig in de cockpit.
• Afwezigheid is niet tegen de voorschriften, maar zegt wel veel over de "piloten cultuur" binnen Air France destijds.
"If the captain had stayed in position through the Inter-tropical Convergence Zone, it would have delayed his sleep by no more than 15 minutes, and because of his experience, maybe the story would have ended differently,"
• Air France zegt sinds die tijd de training van hun piloten te hebben veranderd, ontkennen incompetentie.
pi_145566575
2 opmerkelijke nieuwsberichten:

Mogelijk grootste order ooit voor Airbus:

IndiGo sluit recorddeal met Airbus: 250 A320neo's
quote:
BLAGNAC - Het Indiase IndiGo lijkt Airbus de grootste order ooit te gaan bezorgen. De luchtvaartmaatschappij heeft een Memorandum of Understanding ondertekend voor de aanschaf van 250 A320neo’s. Dat maakte de Europese vliegtuigbouwer woensdagochtend bekend.

IndiGo was eerder al goed voor enorme bestellingen bij Airbus. In totaal bestelde de maatschappij tot nu toe al 280 toestellen bij de onderneming, waaronder 100 A320ceo's en 180 A320neo's. Inclusief de nieuwe order groeit dat aantal tot 530. IndiGo is nu al de grootste luchtvaartmaatschappij binnen India, en concurreert met onder meer Air India, Jet Airways en Spicejet.

Met de nieuwe toestellen wil de airline meer klanten en markten bereiken, zei Aditya Ghosh, President van IndiGo, bij de bekendmaking van de deal. Naar verwachting maakt de Indiase luchtvaartmarkt in de komende jaren een sterke groei door.

De A320neo, die vorige maand voor het eerst vloog, is tot nu toe een groot succes. Van het toestel zijn er tot nu toe al duizenden besteld door tientallen klanten. De A320neo is in eerste instantie vijftien procent zuiniger dan de bestaande generatie vliegtuigen van vergelijkbaar formaat. In 2020 moet dat voordeel dankzij nieuwe aanpassingen zijn verbeterd tot 20 procent.

De eerste A320neo wordt naar verwachting in 2015 in operationele dienst gesteld. Overigens was IndiGo in 2011 de eerste luchtvaartmaatschappij die de A320neo bestelde, en wordt naar verwachting ook een van de eerste gebruikers van het type.
En:

'Ryanair in winter 2015 van start met basis op Schiphol'
quote:
SCHIPHOL - Ryanair is nog steeds van plan om een basis te openen op Schiphol. En volgens commercieel directeur Kenny Jacobs zal dat mogelijk al in het najaar van 2015 gebeuren. Dat meldt hij tegenover het Financieele Dagblad. "We zijn in gesprek met Schiphol", zegt Jacobs. Concurrent easyJet maakte eerder al bekend in het voorjaar van 2015 een basis op Schiphol te openen.

Nu Ryanair na een tijdelijke groeistop weer nieuwe vliegtuigen aan de vloot toevoegt, liggen er nieuwe mogelijkheden. "Vorig jaar vroegen we al slots aan, maar uiteindelijk konden we geen capaciteit vrijmaken. Dit jaar hebben we geen slots aangevraagd omdat we geen toestellen hebben, maar volgend jaar is dat anders", zegt Jacobs.

"We hopen dat we in de winter van 2015 kunnen starten en het begint op Schiphol met een basis." De luchthaven past volgens Jacobs in het aangepaste verdienmodel van Ryanair, waarbij de maatschappij meer gaat vliegen vanaf primaire in plaats van secundaire luchthavens. Ook wil de Ierse budgetcarrier meer zakenreizigers aan boord krijgen.

"Wij kijken of de markt er is en of de luchthaven voldoet aan onze voorwaarden. Dat is het geval." Wel vindt Jacobs Schiphol duur, ondanks een tariefverlaging van 6,7 procent. "We vinden Schiphol heel duur, maar zien ook dat de markt gunstig is. We willen een goede deal. Nederlanders zijn pragmatisch als het op zakendoen aankomt." Ryanair heeft eerder gezegd dat alle Europese luchthavens mogelijke Ryanair-bestemmingen kunnen worden, afgezien van de grote drie Londen Heathrow, Parijs Charles de Gaulle en Frankfurt.

Transavia
Jacobs meldt verder in het FD – net als eerder 'grote baas' Michael O'Leary - een samenwerking met Air France-KLM wel te zien zitten, hoewel pas over een jaar of vijf. “Ik sluit niet uit dat wij dan binnen de Europese markt passagiers aanvoeren voor KLM, dat het intercontinentale verkeer verzorgt.” Jacobs zegt er een hard hoofd in te hebben dat een pan-Europese divisie van Transavia van de grond komt.

Schiphol-topman Jos Nijhuis zei maandag volgens het FD overigens niets van de Ryanair-plannen af te weten. Een jaar geleden verraste Ryanair vriend en vijand door onverwachts met plannen voor de opening van een basis op het Belgische Brussels Airport (Zaventem) te komen. Inmiddels zijn die plannen verwezenlijkt.

Lagere tarieven
Volgens Jacobs kunnen Nederlandse vakantiegangers zich de komende tijd verheugen in een aanhoudende prijzenoorlog tussen luchtvaartmaatschappijen. "Dat betekent meer keuze tegen lagere tarieven'', aldus de bestuurder tegenover het ANP. Het aanbod vanaf Eindhoven wordt uitgebreid met vijf nieuwe bestemmingen. "We hebben hier een hoop te winnen'', zei Jacobs. "In heel Europa zijn we met 14 procent marktaandeel de grootste, maar in Nederland hebben we maar 4 procent.'"
pi_145578772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:13 schreef Iemand91 het volgende:
'Ryanair in winter 2015 van start met basis op Schiphol'

Het aanbod vanaf Eindhoven wordt uitgebreid met vijf nieuwe bestemmingen
[..]
Lissabon, Manchester, Madrid, Turijn en Tenerife. Madrid vliegen ze alleen in oneven jaren lijkt het, wordt er vaak weer uitgehaald en dan weer teruggezet.

Op Groningen wordt overigens helemaal gestopt, routes naar PMI en GRO gaan eruit. So far is de baanverlenging op Groningen dus een succes want er zijn ontzettend veel nonstop bestemmingen bijgekomen sinds de baan open is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:42:08 #63
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145579148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Lissabon, Manchester, Madrid, Turijn en Tenerife. Madrid vliegen ze alleen in oneven jaren lijkt het, wordt er vaak weer uitgehaald en dan weer teruggezet.
Op Groningen wordt overigens helemaal gestopt, routes naar PMI en GRO gaan eruit. So far is de baanverlenging op Groningen dus een succes want er zijn ontzettend veel nonstop bestemmingen bijgekomen sinds de baan open is.
Die baanverlening is echt weggegooid geld. Iedereen had dit van tevoren aan zien komen. Wie er verantwoordelijk is geweest om dit er doorheen te drukken moeten ze privé financieel aansprakelijk stellen. Is Twente al van de baan?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:43:40 #64
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145579261
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die baanverlening is echt weggegooid geld. Iedereen had dit van tevoren aan zien komen. Wie er verantwoordelijk is geweest om dit er doorheen te drukken moeten ze privé financieel aansprakelijk stellen. Is Twente al van de baan?
Twente is (gelukkig wel) al van de baan inderdaad :)
pi_145579307
Lelystad vooralsnog nog niet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:07:48 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145580388
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Lelystad vooralsnog nog niet.
Ook zo'n idioot idee. Welke maatschappij wil daar nou gaan zitten?
pi_145580704
Camiel Eurlings stapt op als topman bij KLM
quote:
Camiel Eurlings stapt op als topman bij KLM. Dat meldt Air France-KLM woensdagavond.

Pieter Elbers zal Eurlings opvolgen als ceo van de luchtvaartmaatschappij.

Eurlings volgde 1 juli van vorig jaar Peter Hartman op. Sinds juli 2011 zat hij al in het bestuur van KLM als topman van de vrachtdivisie van Air France-KLM.

De voormalige minister van Verkeer en Waterstaat maakte de overstap naar KLM omdat dit hem als logistiek ingenieur dichter bij zijn vakgebied zou brengen. Eurlings was eerder lijsttrekker voor het CDA bij de Europese verkiezingen.

Later meer.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:17:09 #68
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145580784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:07 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ook zo'n idioot idee. Welke maatschappij wil daar nou gaan zitten?
Imaginary Air en Air Nonsense hebben al aangegeven interesse te hebben. :P
pi_145595711
Vraagje:

Is er bij een supersonisch vliegend vliegtuig geluid waarneembaar dat van buiten komt?

Als in; is er enig verschil in cabinegeluid voor/na supersonisch gaan?
pi_145596684
Ook maar eens een vluchtje met de Garuda 777 geboekt, over twee weken. Je weet nooit hoe lang ze het volhouden op deze route en een widebody op zo'n klein stukje binnen Europa gebeurt ook niet zoveel. Terug met BA :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_145598049
Hrm. Misschien toch eens proberen ja, prima prijs en goeie reistijd iig van LGW naar AMS. Wel een verschrikkelijk slechte boekingssite hebben ze zeg. Elke keer als je één ding wil veranderen moet je op "start over" drukken wat ook echt start over is; alles weer opnieuw invullen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145598992
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:42 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die baanverlening is echt weggegooid geld. Iedereen had dit van tevoren aan zien komen. Wie er verantwoordelijk is geweest om dit er doorheen te drukken moeten ze privé financieel aansprakelijk stellen. Is Twente al van de baan?
Eelde gaat ergens de komende jaren wel omvallen is mijn idee.

Die nieuwe lijndiensten kunnen dit echt niet compenseren.

Bevolkingsdichtheid is gewoon te laag hier in het noorden om een structureel winstgevend vliegveld te runnen.
pi_145599157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:10 schreef opabrutus het volgende:
Vraagje:

Is er bij een supersonisch vliegend vliegtuig geluid waarneembaar dat van buiten komt?

Als in; is er enig verschil in cabinegeluid voor/na supersonisch gaan?
Als ik het goed heb maakt het eigenlijk geen verschil.

Ten eerste; als je op kruissnelheid zit kan ik mij zo niet voorstellen wat je zou kunnen horen wat van buiten komt (tenzij er een straaljager o.i.d. langs komt vliegen).

En mocht er wel een geluidsbron zijn die van buiten kwam; dan zou deze voor het vliegtuig moeten bevinden om gehoord te kunnen worden; je bent immers sneller dan het geluid en een geluidsbron naast of achter je hoor je dus niet.
Zo kon je in de Concorde dus ook niet de knal horen als je door de geluidsbarrière ging; dit geluid achtervolgde de Concorde als het ware.
Enige manier om te weten dat je sneller dan het geluid ging was te kijken naar de mach meter :P



Op de grond kon je het wel horen :+
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:30:13 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145621034
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:10 schreef opabrutus het volgende:
Vraagje:

Is er bij een supersonisch vliegend vliegtuig geluid waarneembaar dat van buiten komt?

Als in; is er enig verschil in cabinegeluid voor/na supersonisch gaan?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
Zo kon je in de Concorde dus ook niet de knal horen als je door de geluidsbarrière ging; dit geluid achtervolgde de Concorde als het ware.
De schokgolven (die de knal veroorzaken als je ze over je heen krijgt) zijn altijd aanwezig als je supersonisch vliegt, niet alleen als je door de geluidsbarriere heen gaat.

De schokgolven vliegen echter met dezelfde snelheid als het vliegtuig mee, dus het vliegtuig zelf hoort de knal niet.

Sta je op de grond en het supersonische vliegtuig komt langs, dan komt de schokgolf wel over je heen = knal.
pi_145621934
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:30 schreef OEM het volgende:
De schokgolven (die de knal veroorzaken als je ze over je heen krijgt) zijn altijd aanwezig als je supersonisch vliegt, niet alleen als je door de geluidsbarriere heen gaat.

De schokgolven vliegen echter met dezelfde snelheid als het vliegtuig mee, dus het vliegtuig zelf hoort de knal niet.

Sta je op de grond en het supersonische vliegtuig komt langs, dan komt de schokgolf wel over je heen = knal.
Dat had ik inderdaad iets beter moeten verwoorden inderdaad. Het is dus gewoon een continue geluid.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:02:25 #76
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145622436


[ Bericht 100% gewijzigd door OEM op 17-10-2014 07:13:08 ]
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 03:56:47 #78
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145627462
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:26 schreef Iemand91 het volgende:
MAAAAVERIIIICK!

[ afbeelding ]
Phooootoshop!!! Tenminste, dat lijkt me. Ook omdat niemand op de brug ook maar enigszins verbaasd omhoog lijkt te kijken 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:13:55 #79
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_145628830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Eelde gaat ergens de komende jaren wel omvallen is mijn idee.

Die nieuwe lijndiensten kunnen dit echt niet compenseren.

Bevolkingsdichtheid is gewoon te laag hier in het noorden om een structureel winstgevend vliegveld te runnen.
Lijkt mij ook een onhoudbare situatie en zoals iemand hierboven al zei is die baanverlenging echt weggegooid geld :{
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:49:31 #80
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145629560
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 03:56 schreef flipsen het volgende:

[..]

Phooootoshop!!! Tenminste, dat lijkt me. Ook omdat niemand op de brug ook maar enigszins verbaasd omhoog lijkt te kijken 8-)
Geen photoshop! Het was Fleet week in San Francisco en de Blue Angles mochten spelen rondom San Francisco Bay. Reddit & Meer foto's
pi_145630324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Eelde gaat ergens de komende jaren wel omvallen is mijn idee.

Die nieuwe lijndiensten kunnen dit echt niet compenseren.

Bevolkingsdichtheid is gewoon te laag hier in het noorden om een structureel winstgevend vliegveld te runnen.
;( De vlucht naar "Londen" (Southend Londen noemen is een behoorlijke stretch, maar op zich qua reistijd niet helemaal onredelijk vanuit het oosten vd stad) was aanvankelijk wel een succes. Volgende maand neem ik 'm weer, eens zien hoe vol 'ie dan is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145630854
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:26 schreef Iemand91 het volgende:
MAAAAVERIIIICK!

[ afbeelding ]
Er overheen? Laf :P
pi_145644297
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:40 schreef KomtTijd... het volgende:
Er overheen? Laf :P
Laag genoeg? :P



Sportvliegtuig maakt noodlanding op strand Katwijk
quote:
Een sportvliegtuig heeft vrijdag een noodlanding gemaakt op het strand van Katwijk.

Dat meldt de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM).
Het toestel, een Cessna-sportvliegtuig, moest een noodlanding maken vanwege een motorstoring.

"De piloot was de enige inzittende, en die maakt het goed", aldus een woorvoerder van de KNRM. "Hij heeft een rustig stukje strand opgezocht tussen Katwijk en Wassenaar en het toestel daar aan de grond gezet."

Politie, brandweer en ambulance zijn uit voorzorg opgeroepen, maar bleken niet in actie te hoeven komen. Het gaat om een vliegtuig dat rondvloog met een reclamesleep.
pi_145644884
quote:
Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
pi_145645015
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:18 schreef MaxMark het volgende:
Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
Gewoon 's avonds even achterop een vrachtauto zetten. Vliegveld Valkenburg ligt vlakbij en daar kun je dat ding wel weer de lucht in krijgen.

Zou ik doen tenminste...

EDIT: of even langs waterrand flink aanrijden met een zwaar voertuig en daar vandaan vertrekken. Kan prima. :7

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 17-10-2014 18:34:42 ]
pi_145645227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
Ik zou zeggen: Storing verhelpen en als er niemand kijkt snel wegvliegen. Maar als ik zie hoe diep die wielen in het zand staan kan dat weleens makkelijker gezegd dan gedaan zijn.

Dan maar de vleugels eraf. Zoveel werk is dat niet.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:44:12 #87
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145645516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
De boel fixen en vanaf het strand, of
De boel fixen en vanaf de boulevard, of
De boel fixen, floats eronder, en takeoff vanuit het water ;), of
Vleugels en horizontal stabilizers eraf en op transport
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:50:25 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145645681
Vraag me af of het echt niet mogelijk was om uit te wijken naar Valkenburg inderdaad, had een hoop gedoe gescheeld :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145650641
Netjes. Hoe lastig zou dat zijn, landen op dat zachte strandzand. Een grasbaan is al wennen vergeleken met asfalt.. Die wielen hebben zichzelf toch een aardig eindje ingegraven.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145653577
Het is Sand Air, die zijn wel wat gewend B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_145654637
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:29 schreef Thetallguy het volgende:
Het is Sand Air, die zijn wel wat gewend B-)
_O- _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_145656819
Vandaag in de geschiedenis: Dit (1982) 8-) :



Simultaneous Concorde Landing Thrills Crowd At Orlando Airport
quote:
Orlando (AP) - It was pure theater, Disney World-style, as a simultaneous landing of two supersonic Concorde airliners drew crowds estimated at 35,000 to Orlando International Airport.
"It was successful beyond our dreams," said a Disney executive about the publicity event held as part of opening-month festivities for Epcot Center, the entertainment giant's new $800 million tourist attraction.
Two needle-nosed, aluminum-skinned aircraft - one originating in Paris and the other inLondon - screeched down within a split second of each other on parallel, 12,000-foot-long runways Monday afternoon before the throng of whistling, cheering spectators.
"We've never had anything like this. This is the first simultaneous landing of this aircraft," said John W. Lampl of British Airways.
The closest two Concordes had come to a simultaneous landing before was in 1976, when they touched down 70 seconds apart in Washington D.C., said Gordon Bassham of Air France.
"This is the closest you can come to it," said Bassham about Monday's landing.
Cloudy, threatening skies and strong, gusty winds posed no difficulty.
"The tower arranged it so we could talk to each other and see each other," said Capt. Jeremy Rendall, pilot of the British Airways flight which refueled in Washington before heading here.
"We saw each other about five minutes before coming down, and you saw the result," added Rendall.
Jacques Schwartz, captain of the Air France flight originating in Paris and stopping in New York, said:
"I've been flying since 1945, and this is the first time I've tried anything like this ... I liked it. I'd like to do it again soon.".
British Airways' Marketing Manager Malcolm H. Kendall said the two companies only considered the twin landing because "it was commercially profitable ... otherwise, we couldn't have done it."
The stork-beaked Concorde, which has a top speed of 1,400 mph at an altitude of 62,000 feet, normally flies only to New York and Washington D.C. in this country. The Concorde cost the British and French about $4 billion to develop and there are only 16 in existence.
Bringing two Concordes here at the same time was first proposed by Disney executive Dick Nunis, in charge of the Epcot project, part of which is an international exposition.
Most of the passengers paid their own way and came here to attend official opening ceremonies for the French and English pavilions at Epcot, Nunis said. But Disney paid some of the costs involved in bringing government VIPs and entertainers here.
It took about 1 hour and 25 minutes to fly from New York to Orlando.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En los van 'geschiedenispost'; Victorville op 12 september. Geen PH-KCH en -KCI, die zijn dus volledig gesloopt.
(op meerdere foto's stonden een KLM MD-11 in de scrap area)
De overige drie (-KCK en -KCF achter elkaar met daarachter -KCG) staan nog onveranderd op dezelfde plaats.

(foto is klikbaar voor iets groter)


Van -KCC (In San Bernardino, Californië) en -KCA (Crestview, Florida) zijn geen nieuwe foto's opgedoken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 18-10-2014 00:06:28 ]
pi_145657699
Gave foto van die twee Concordes! ^O^
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:14:04 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_145661694
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis: Dit (1982) 8-) :

[ afbeelding ]

Simultaneous Concorde Landing Thrills Crowd At Orlando Airport

[..]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En los van 'geschiedenispost'; Victorville op 12 september. Geen PH-KCH en -KCI, die zijn dus volledig gesloopt.
(op meerdere foto's stonden een KLM MD-11 in de scrap area)
De overige drie (-KCK en -KCF achter elkaar met daarachter -KCG) staan nog onveranderd op dezelfde plaats.

(foto is klikbaar voor iets groter)
[ afbeelding ]

Van -KCC (In San Bernardino, Californië) en -KCA (Crestview, Florida) zijn geen nieuwe foto's opgedoken.
Mooie foto van die Concorde's _O_
pi_145662611
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:52 schreef Thetallguy het volgende:
Ook maar eens een vluchtje met de Garuda 777 geboekt, over twee weken. Je weet nooit hoe lang ze het volhouden op deze route en een widebody op zo'n klein stukje binnen Europa gebeurt ook niet zoveel. Terug met BA :)
Garuda is top om mee te vliegen. :)
pi_145687775
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
En los van 'geschiedenispost'; Victorville op 12 september. Geen PH-KCH en -KCI, die zijn dus volledig gesloopt.
(op meerdere foto's stonden een KLM MD-11 in de scrap area)
De overige drie (-KCK en -KCF achter elkaar met daarachter -KCG) staan nog onveranderd op dezelfde plaats.

(foto is klikbaar voor iets groter)


Van -KCC (In San Bernardino, Californië) en -KCA (Crestview, Florida) zijn geen nieuwe foto's opgedoken.
En nog een foto; nu een van 10 oktober.
Nog steeds dezelfde 3 KLM MD-11's te zien op dezelfde plekken. (klikbaar voor groter)



De allerbekendste testvliegtuig (N7470) kon vandaag gisteren bezocht worden. Na een grondige opknapbeurt van binnen en buiten kan men deze maand ook in het vliegtuig kijken.
Na oktober is dat (voorlopig) niet meer mogelijk; het museum gaat dan met kisten schuiven in het museum en het is niet duidelijk wanneer je weer in de 747 kan.
Vandaag Gisteren was des te beter; want Brien Wygle (testpiloot van de allereerste 747 vlucht op 9 februari 1969) en de man himself; Joe Sutter. 8-)

Die opknapbeurt was ook wel nodig...



En last but not least; PH-BQB (777-200ER) is uit de hangar. Nu met 2-2-2 business (was 2-3-2) maar helaas voor de meesten nu ook net als z'n grotere broers (de -300ER's) nu ook 3-4-3 in plaats van 3-3-3.
PH-BQB is de eerste 777 na de 747's met deze conversie van WBC; de anderen volgen later.

Tevens is dit de 2e (?) KLM kist met de '95 years' sticker (net als PH-KCE alleen op de linkerkant):



Nou, dat was het weer voor vandaag. I'm out. :W
pi_145719935
Vandaag in de geschiedenis:


PH-TEN hier afgebeeld met de zogenaamde 'speedpack'; een mogelijkheid om 2 ton extra vracht of bagagecapaciteit toe te voegen. PH-TEN was op 8 mei 1947 aan KLM geleverd (samen met PH-TEO).

- 20 oktober 1948:: de crash van KLM Lockheed L-049 Constellation PH-TEN 'Nijmegen'.
De lijnvlucht van Schiphol via Prestwick, Schotland naar New York was na vertraging om 21:11 uur van Schiphol vertrokken.
De gezagvoerder was Koene Dirk Parmentier; hij was gezagvoerder op PH-AJU 'Uiver'; de Douglas DC-2 die toen van Mildenhall naar Melbourne vloog tijdens de MacRobertson Air Race en 2e werd en eerste in het handicapklassement. Start van die race was exact 14 jaar eerder op 20 oktober 1934.

De Constellation vloog bij nadering van Prestwick in slecht weer in hoogspanningslijnen en vloog in brand.




Alle 10 crew en 30 passagiers overleven uiteindelijk de crash niet; 6 waren nog in leven maar overleden in de volgende 24 uur.
Een van de passagiers was Edgar Fuld; medeoprichter van KLM en de International Air Transport Association (IATA).
Dezelfde hoogspanningslijnen en -masten staan er nog steeds.


N55VM op Chicago-Midway Airport in 1975.

- 20 oktober 1977: 3 dagen na het verschijnen van hun laatste album Street Survivors en na een optreden in Greenville, South Carolina vliegen de leden van Lynyrd Skynyrd van Greenville naar Baton Rouge, Louisiana. De vlucht wordt uitgevoerd door een gecharterde Convair CV-300 (N55VM); gebouwd in 1948 en de 3e gebouwde CV-300.

De Convair krijgt echter brandstoftekort en de crew moet uitwijken naar McComb–Pike County Airport in Mississippi.
Echter stort de Convair neer in bebost gebied. Lead zanger Ronnie Van Zant, gitarist Steve Gaines, dienst zus en achtergrondzangeres Cassie Gaines, hun assistant road manager en beide piloten waren op slag dood. 20 anderen overleefden de crash met zware verwondingen; waaronder 2 gitaristen, bassist, toetsenist, drummer, een achtergrondzangeres en crew leden. Alle inzittenden waren gerelateerd aan de band.



De band stopte na de crash met optreden op een optreden in januari 1979 na. Pas in 1987 kwamen de resterende bandleden weer bij elkaar en nieuwe leden; waaronder de jonge broer van Ronnie (Johnny) die zijn broer opvolgt als lead zanger.

De Convair en crew waren eerder al door crew leden van Aerosmith geïnspecteerd om te bekijken of het geschikt was voor hun in de zomer van 1977. Het afgewezen omdat men de Convair en de crew niet geschikt vond. Zo zag men bij inspectie een fles Jack Daniëls tussen de beide piloten gedeeld worden.

De hoes van eerder genoemd album werd vervangen (het origineel):



In de film Con Air (1997) wordt het ongeluk ook nog even genoemd door Garland Greene
(gespeeld door Steve Buscemi):
"Define irony. Bunch of idiots dancing on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."


C9-CAA in Lesotho, in mei 1986

- 20 oktober 1986: Een Tupolev Tu-134A-3 (C9-CAA) met aan boord Samora Machel, president van Mozambique - crasht in Zuid-Afrika, vlakbij de grens met Mozambique. Machel en 33 anderen (waaronder vele hooggeplaatste personen van de Mozambicaanse regering) overleven de crash niet; 9 passagiers en een crew member wel.



Officiële oorzaak wordt gehouden op crew error; maar er gaan - gezien de inzittenden en de spanningen in die tijd - vele theorieën rond, met theorieën dat de regering van Zuid-Afrika verantwoordelijk was voorop.

Vlakbij de rampplek is op 19 januari 1999 het Samora Machel Monument opgericht en geopend door o.a. Nelson Mandela (die het officiële verhaal ook sterk bekritiseerde).



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En los van de 'geschiedenispost':

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:10 schreef Iemand91 het volgende:
Het is vandaag maandag 13 oktober en we gaan hiermee de een-na-laatste week in met een tri-jet in passenger service.
13 maal gaat er nog een naar Montreal en terug en eveneens 13 maal naar Toronto en terug. (inclusief de vlucht naar Toronto die momenteel onderweg is).
In totaal dus nog 52 reguliere vluchten en 3 laatste farewell vluchten en daarna is het over en uit.

De vluchten naar Montreal worden overgenomen door de A330; die naar Toronto door de A330 en 747.


Deze week is het dus de allerlaatste week voor de MD-11 en laatste Trijet in commerciële passagiersdienst.
PH-KCB, -KCD en -KCE zullen tussen hun drieën nog t/m zondag hun vluchten uitvoeren.

Op dit moment (00:00 uur) zal vlucht KL671 nog 6-maal vertrekken vanaf Schiphol om 15:25 uur (maar meestal ruim een uur later) naar Montreal. Ook staan er nog 6 terugvluchten gepland.

Ook vlucht KL691 zal nog 6 maal naar Toronto vertrekken om 09:35 uur.
En ook weer 6 maal terug; waaronder de vlucht die 18 minuten geleden is vertrokken.

In totaal staan er op dit moment dus nog 24 vluchten gepland, daarna is het over en uit...
pi_145744267
Iemand nog 2 tickets winnen voor de farewell flights met de MD-11 of memorabilia winnen?



quote:
MD-11 CHALLENGE

Do you love winning, flying and the MD-11? Then you’ve come to the right place. You stand a chance of winning two tickets for the MD-11 Farewell Flight on 11 November. What do you have to do? Answer the 11 questions correctly and show us your most memorable MD-11 moment.

The main prize is two tickets for the MD-11 Farewell Flight on 11 November. Do you live outside the Netherlands? No problem. The main prize includes a return trip to Amsterdam and one night of accommodation. But there are also lots of daily prizes to be won. This includes scale models, a headrest cover from the very first flight, a simulator training and even MD-11 components, plus a whole lot more!
http://byebyemd11.klm.com/

Interessant weetje (welke je hiervoor ook moet weten): PH-KCG (die ondertussen dus niet meer bestaat...) had er in totaal 79.472 flighthours opzitten inclusief de laatste commerciële vlucht.
Dat komt neer op gemiddeld 12 uur p/dag. ;) (geleverd in mei 1995)

Ter vergelijking; Lufthansa heeft afgelopen dinsdag D-AIGI uit de vloot genomen. Deze A340-300 was in oktober 1994 aan LH geleverd en bij pensionering had het er 100.863 flight hours en 12.797 cycles erop zitten.
Dat komt neer op ruim 13 uur p/dag en bijna 1.75 cycles per dag.

Overigens is dit een van de weinige A340's die de 100.000 uren heeft gehaald en er zullen waarschijnlijk ook niet heel veel meer volgen...



[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 20-10-2014 19:39:05 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:05:47 #99
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145747553
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens is dit een van de weinige A340's die de 100.000 uren heeft gehaald en er zullen waarschijnlijk ook niet heel veel meer volgen...
Iberia vliegt nog steeds met A340´s dagelijks naar Zuid Amerika, die zullen toch ook wel in de buurt komen?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145752483
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:05 schreef flipsen het volgende:
Iberia vliegt nog steeds met A340´s dagelijks naar Zuid Amerika, die zullen toch ook wel in de buurt komen?
Mogelijk. Hun oudste A340's zijn van 1996 dus zo'n 2 jaar jonger.
Laten we zegen dat die over een jaar of 2 mogelijk ook de 100.000 uren halen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')