abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:32:43 #101
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145752508
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
pi_145752632
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:36:11 #103
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145752725
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:34 schreef Viezze het volgende:

[..]

Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.
Ah Twitter is vaak het snelst maar die lopen nu dus achter 8-)
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:14:40 #104
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145754868
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Hun oudste A340's zijn van 1996 dus zo'n 2 jaar jonger.
Dat zou je niet zeggen als je erin zit :D Volgens mij hebben die kisten nog hetzelfde interieur uit 1996 _O- Inclusief oude bakbeesten van hangende monitoren ipv een PES.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145755552
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.



Ook alweer weg dus.

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:14 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat zou je niet zeggen als je erin zit :D Volgens mij hebben die kisten nog hetzelfde interieur uit 1996 _O- Inclusief oude bakbeesten van hangende monitoren ipv een PES.
Ze zijn inderdaad een van de laatste maatschappijen zonder PTV in hun gehele intercontinentale vloot. In de A340-600 zou het wel moeten komen/zijn overigens. In de -300 niet; die gaan er uit.

En LH is natuurlijk wel een maatschappij die bovenaan staat in kwaliteit van onderhoud. Niet voor niets houden hun kisten het láááng vol in uitmuntende staat; zoals hun 747-400's.

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 20-10-2014 22:35:45 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:05:53 #106
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145757658
Heeft LH geen ptv in hun vliegtuigen?
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:11:44 #107
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145757965
Zijn de 747's in betere staat dan die van KLM? Die zijn volgens mij nog een paar jaar ouder. Ik dacht dat de oudste rond de 26 jaar zijn?
pi_145758897
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:05 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft LH geen ptv in hun vliegtuigen?
Jawel. (Deel van hun 747-400's mogelijk nog niet).
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:11 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn de 747's in betere staat dan die van KLM?
KLM en Lufthansa staan beiden bekend om hun onderhoud.
Ik weet niet of ik of iemand anders hier het in dit topic heeft genoemd; maar een tijdje geleden was er een bericht over KLM's MD-11's en dat de onderdelen daarvan erg gewild waren vanwege de reputatie van KLM qua onderhoud.
quote:
Die zijn volgens mij nog een paar jaar ouder. Ik dacht dat de oudste rond de 26 jaar zijn?
KLM heeft 8 747's die ouder zijn dan LH's oudste 747's. KLM's oudste 747 is ruim 25 jaar.
KLM's jongste pax-747 is van 2002.

De jongste 747 van KLM is PH-CKD; die werd in september 2008 aan KLM geleverd; maar deze vrachtkist gaat (zoals ik al eerder zei) begin november naar Singapore voor een C/D-check en gaat daarna naar Air Bridge Cargo.
pi_145767264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

;( De vlucht naar "Londen" (Southend Londen noemen is een behoorlijke stretch, maar op zich qua reistijd niet helemaal onredelijk vanuit het oosten vd stad) was aanvankelijk wel een succes. Volgende maand neem ik 'm weer, eens zien hoe vol 'ie dan is.
Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.
pi_145767759
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:12 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug :)), een ATR72.

Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang. :+ Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:50:15 #111
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_145775896
Go-around van A380 vanochtend op Schiphol: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)we+poging+ondernomen
Incl video.
pi_145776672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug :)), een ATR72.

Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang. :+ Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.
pi_145777489
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:50 schreef Pino112 het volgende:
Go-around van A380 vanochtend op Schiphol: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)we+poging+ondernomen
Incl video.
En de livestream: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)anden+tijdens+storm#

Elke keer bij zo'n storm zit de A380 bij de kisten die een go-around moeten maken...

EDIT: daarover gesproken; die staat ook bij gate E18 i.p.v. G09. Pal voor panoramaterras dus...

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 21-10-2014 15:36:45 ]
pi_145777922
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Elke keer bij zo'n storm zit de A380 bij de kisten die een go-around moeten maken...

Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.
pi_145779423
quote:
Stream is uit, kleine waarschuwing voor headphone-gebruikers is nu wel van toepassing :P
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:24:51 #116
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145779645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug :)), een ATR72.

Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang. :+ Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
Voor een paar maanden geleden heb ik in een Dash 8 van Intersky op de route Friedrichshafen - Dusseldorf gezeten. Saillant detail was dat er plek was voor 50 passagiers maar dat er tijdens die vlucht meer 6 passagiersstoelen bezet waren. Daarnaast zaten er 2 piloten + 1 stewardess in het vliegtuig. Zo'n lage bezetting heb ik nog nooit gezien tijdens een vlucht.
pi_145783360
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.
Het kan dat het aan een waarschuwingssysteem ligt. Bijna elk modern vliegtuig heeft een systeem om sterk veranderde wind (windshear) te detecteren en daarvoor te waarschuwen en de enige reactie hierop is een go around.
Bij sommige vliegtuigen lijkt dat systeem gevoeliger dan bij anderen (zo is dat systeem op de f70 uitgezet omdat het te vaak (onnodige) waarschuwingen gaf).

Daarnaast is de snelheid van een a380 tijdens de nadering relatief laag, dus is het effect van veranderende wind ook groter.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:22:17 #118
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145783449
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:19 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast is de snelheid van een a380 tijdens de nadering relatief laag, dus is het effect van veranderende wind ook groter.
Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebben 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145783542
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:22 schreef flipsen het volgende:

[..]

Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebben 8-)
Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:27:29 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145783598
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:25 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.
Wel veel meer oppervlak waar de wind vat op heeft he. Met een briesje maakt dat niet uit, maar met een storm wel degelijk
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145784430
Die compilatie is gaaf ^O^ Vliegtuigen die schuin aan komen vliegen en hem vlag voor de landing nog even rechtzetten
pi_145795903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:09 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.
Op zich is het van Southend station naar Liverpool Street net geen 50 minuten. Als je in het oosten van de stad moet zijn is het dan prima en op zich dichter bij dan Heathrow (per Underground kom je vanaf LHR maar tot South Kensington ofzo, meer westelijk, in 50 minuten, en na ∞ haltes).

Maar Liverpool Street zelf is vanaf mijn huis al een flink eind reizen (per fiets nog het snelste, net wat meer dan 30 minuten jezelf helemaal kapot trappen op zo'n Boris Bike :D). Dus ja, vanuit het westen valt het tegen en verlies ik weer wat voordeel van in het pittoreske Noorden aankomen. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:35:48 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_145798093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:12 schreef blingbling11 het volgende:
En goed nieuws, de sticker komt niet alleen op de PH-KCE.
Via myKLM:

[..]

Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.

Wel jammer, vind het idee van een oneven aantal motoren wel interessant :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_145800990
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.
Dat heb je goed onthouden. Komende zaterdag vertrekken de laatste 2 vluchten naar Montreal/Toronto en deze komen op de ochtend van zondag weer terug.
Daarna is het voorbij.
quote:
Wel jammer, vind het idee van een oneven aantal motoren wel interessant :)
With you with that...
pi_145801066
"Het hele jaar" voor zover het ding nog jaar over heeft ja. ;( Zie Iemand91's post eerder, dit is idd de laatste week voor de MD-11's. ;(

Heb er 1× in gevlogen, mijn eerste keer naar de VS. Middenstoel, cattle class. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')