Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
Ah Twitter is vaak het snelst maar die lopen nu dus achterquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.
Dat zou je niet zeggen als je erin zitquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Hun oudste A340's zijn van 1996 dus zo'n 2 jaar jonger.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
Ze zijn inderdaad een van de laatste maatschappijen zonder PTV in hun gehele intercontinentale vloot. In de A340-600 zou het wel moeten komen/zijn overigens. In de -300 niet; die gaan er uit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat zou je niet zeggen als je erin zitVolgens mij hebben die kisten nog hetzelfde interieur uit 1996
Inclusief oude bakbeesten van hangende monitoren ipv een PES.
Jawel. (Deel van hun 747-400's mogelijk nog niet).quote:
KLM en Lufthansa staan beiden bekend om hun onderhoud.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:11 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn de 747's in betere staat dan die van KLM?
KLM heeft 8 747's die ouder zijn dan LH's oudste 747's. KLM's oudste 747 is ruim 25 jaar.quote:Die zijn volgens mij nog een paar jaar ouder. Ik dacht dat de oudste rond de 26 jaar zijn?
Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]De vlucht naar "Londen" (Southend Londen noemen is een behoorlijke stretch, maar op zich qua reistijd niet helemaal onredelijk vanuit het oosten vd stad) was aanvankelijk wel een succes. Volgende maand neem ik 'm weer, eens zien hoe vol 'ie dan is.
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terugquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:12 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.
De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug), een ATR72.
Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang.Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
En de livestream: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)anden+tijdens+storm#quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:50 schreef Pino112 het volgende:
Go-around van A380 vanochtend op Schiphol: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)we+poging+ondernomen
Incl video.
Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Elke keer bij zo'n storm zit de A380 bij de kisten die een go-around moeten maken...
Stream is uit, kleine waarschuwing voor headphone-gebruikers is nu wel van toepassingquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En de livestream: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)anden+tijdens+storm#
Voor een paar maanden geleden heb ik in een Dash 8 van Intersky op de route Friedrichshafen - Dusseldorf gezeten. Saillant detail was dat er plek was voor 50 passagiers maar dat er tijdens die vlucht meer 6 passagiersstoelen bezet waren. Daarnaast zaten er 2 piloten + 1 stewardess in het vliegtuig. Zo'n lage bezetting heb ik nog nooit gezien tijdens een vlucht.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug), een ATR72.
Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang.Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
Het kan dat het aan een waarschuwingssysteem ligt. Bijna elk modern vliegtuig heeft een systeem om sterk veranderde wind (windshear) te detecteren en daarvoor te waarschuwen en de enige reactie hierop is een go around.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.
Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebbenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:19 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast is de snelheid van een a380 tijdens de nadering relatief laag, dus is het effect van veranderende wind ook groter.
Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebben
Wel veel meer oppervlak waar de wind vat op heeft he. Met een briesje maakt dat niet uit, maar met een storm wel degelijkquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.
Op zich is het van Southend station naar Liverpool Street net geen 50 minuten. Als je in het oosten van de stad moet zijn is het dan prima en op zich dichter bij dan Heathrow (per Underground kom je vanaf LHR maar tot South Kensington ofzo, meer westelijk, in 50 minuten, en na ∞ haltes).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:09 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.
Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:12 schreef blingbling11 het volgende:
En goed nieuws, de sticker komt niet alleen op de PH-KCE.
Via myKLM:
[..]
Dat heb je goed onthouden. Komende zaterdag vertrekken de laatste 2 vluchten naar Montreal/Toronto en deze komen op de ochtend van zondag weer terug.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.
With you with that...quote:Wel jammer, vind het idee van een oneven aantal motoren wel interessant
Jij woont in Londen? Hoeveel tijd scheelt het nu totaal op Eelde landen ivm Schiphol? Veel zakelijke reizigers op die vlucht zeker?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:04 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Op zich is het van Southend station naar Liverpool Street net geen 50 minuten. Als je in het oosten van de stad moet zijn is het dan prima en op zich dichter bij dan Heathrow (per Underground kom je vanaf LHR maar tot South Kensington ofzo, meer westelijk, in 50 minuten, en na ∞ haltes).
Maar Liverpool Street zelf is vanaf mijn huis al een flink eind reizen (per fiets nog het snelste, net wat meer dan 30 minuten jezelf helemaal kapot trappen op zo'n Boris Bike). Dus ja, vanuit het westen valt het tegen en verlies ik weer wat voordeel van in het pittoreske Noorden aankomen.
Er gaat inderdaad nog geen enkele A380 naar Zuid-Amerika.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 03:12 schreef flipsen het volgende:
Keurige landing met die crosswind. En behoorlijk stil binnen inderdaad, ook bij de thrust reverse hoor je erg weinig. Toch maar eens kijken of ik niet een vluchtje kan vinden met een 380, maar voorlopig vliegen ze nog niet op BUE helaas.
quote:GAVIAO PEIXOTO - In het Braziliaanse Gavião Peixoto is dinsdag de eerste KC-390 de fabriekshal van vliegtuigbouwer Embraer uitgerold. Het militaire transporttoestel is het grootste vliegtuig uit de geschiedenis van de Braziliaanse vliegtuigindustrie. Aan boord is plaats voor ruim tachtig militairen of 23 ton vracht.
De tweemotorige KC-390 wordt door Embraer in de markt gezet als een middelgroot militair transportvliegtuig en een mogelijk alternatief voor de C-130 Hercules van Lockheed Martin. Vanuit Europa komt de voornaamste concurrentie van Airbus Military, dat werkt aan de A400M.
In tegenstelling tot de C-130 en A400M – beide voorzien van vier turbopropmotoren - krijgt de KC-390 twee straalmotoren. Embraer laat het toestel voorzien van IAE 2500’s, hetzelfde type motor als Airbus voor haar A320 gebruikt.
Tot nu toe zijn zo’n zestig orders voor de KC-390 geplaatst door zes landen: Brazil (28), Argentinië (6), Chili (6), Colombia (12), Tsjechië (2) en Portugal (6).
Ik heb de round-trip nog maar één keer gemaakt, dat was nét rond de introductie. Toen waren het voornamelijk Nederlanders die voor de gelegenheid (van de eerste vlucht) via andere wegen hier waren gekomen, of misschien nog een paar die hier wonen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:20 schreef El_Grando101 het volgende:
Jij woont in Londen? Hoeveel tijd scheelt het nu totaal op Eelde landen ivm Schiphol? Veel zakelijke reizigers op die vlucht zeker?
Doen!quote:Binnenkort misschien even een weekendje Londen doen met mijn vriendin.
Dan is deze foto die ik net tegen kwam wel toepasselijk:quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Deze week bevinden wij ons in een bijzondere week met KLM's MD11's als laatste trijets..
Doen. Londenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:20 schreef El_Grando101 het volgende:
Binnenkort misschien even een weekendje Londen doen met mijn vriendin.
En dat zal dan ook wel het toestel zijn dat nu bij het Intrepid museum aan wal staat. Een paar jaar geleden was 'ie nog open, mocht je erin. Nou mag je er alleen van buiten nog naar kijken - of als je een tourgroep bij elkaar kunt krijgen, dan kun je volgens mij nog naar binnen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Die avond vertrok G-BOAG om 19:20 uur vanaf Heathrow voor de allerlaatste (supersonic) Concorde vlucht naar New York als BA001, en hiermee ook de allerlaatste commerciële Concorde vlucht in deVerenigde Staten. Daar landde het om 18:35 uur; 45 minuten eerder dan het in Londen was vertrokken.
G-BOAG staat in Seattle in Museum of Flight.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
En dat zal dan ook wel het toestel zijn dat nu bij het Intrepid museum aan wal staat.
Dat is G-BOAD.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
En dat zal dan ook wel het toestel zijn dat nu bij het Intrepid museum aan wal staat. Een paar jaar geleden was 'ie nog open, mocht je erin. Nou mag je er alleen van buiten nog naar kijken - of als je een tourgroep bij elkaar kunt krijgen, dan kun je volgens mij nog naar binnen.
Ik zou er ook niet van uitgaan dat het ooit zou gaan gebeuren.quote:2j geleden werd er nog een poging gedaan om een Concorde op te lappen voor of de openingsceremonie van de OS, of het jubileum van de koningin. Is niet gelukt helaas.
twitter:Richardf70 twitterde op maandag 20-10-2014 om 23:20:06@DavidLearmount Birdstrike! A pic you may not have seen! http://t.co/pCFZXtaKVz reageer retweet
Gelukkig staat mijn Boeing daar aan het eind een beetje vrij geparkeerd en niet vast tussen al die kleine paupervliegtuigjesquote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:14 schreef Iemand91 het volgende:
Ja; ik moet die Bombardier daar in het midden hebben; maar ik kan er niet bij.![]()
#richmanproblems
[url=http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/5/1/2523153.jpg]http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/5/1/2523153.jpg[/url]
Touchéquote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:28 schreef boriq het volgende:
Gelukkig staat mijn Boeing daar aan het eind een beetje vrij geparkeerd en niet vast tussen al die kleine paupervliegtuigjes
quote:Zondagochtend 26 oktober 2014 rond 6.30 landt op Schiphol de laatste lijnvlucht ooit met een MD-11. De KLM is wereldwijd de laatste gebruiker van het karakteristieke toestel met drie motoren. Woensdag 22 oktober presenteerden drie gezagvoerders een afscheidsboek ter ere van de MD-11. Het boek is te bestellen via de site http://www.md-11.nl
quote:As the official airline of Middle-earth, Air New Zealand has gone all out to celebrate the third and final film in The Hobbit Trilogy - The Hobbit: The Battle of the Five Armies. Starring Elijah Wood and Sir Peter Jackson; we're thrilled to unveil The Most Epic Safety Video Ever Made.
Special cameos by Sylvester McCoy, Dean O’Gorman and Weta Workshop co-founder Sir Richard Taylor. Directed by Taika Waititi. Enjoy!
Uiteraard!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:31 schreef Iemand91 het volgende:
Hopelijk kijken jullie om 00:00 uur nog even in dit topic; heb best wat tijd en moeite in de komende post gestoken.![]()
Weet je de locatie zo?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat is G-BOAD.![]()
Die vloog op 30 november 2003 naar New York waarna het daar geplaatst werd.
Het is tijdelijk op Floyd Bennett Field* geplaatst in 2006 (vanwege onderhoud aan de pier bij Manhattan) onder tamelijk beroerde omstandigheden (zo heeft een vrachtwagen er de neus afgereden) maar staat sinds eind 2008 weer bij Manhattan.
* Als je met Google Earth naar het jaar 2006 en 2007 gaat zie je de Concorde daar nog staan.
quote:
Deze coördinaten: 40.590418, -73.898646quote:
Even m'n post beter lezen. Hij stond daar tussen 2006 en 2008.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:53 schreef Viezze het volgende:
Technisch gesproken geen ManhattanIs Brooklyn. Maar thanks, misschien binnenkort een keer langs want ben er toch redelijk vaak. Concorde is een gaaf stukje luchtvaargeschiedenis
Technisch gesproken geen Manhattanquote:
Aldus:quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Een onherroepelijk vervolg hierop kun je hier over 24 uur lezen...
Na een speech van de gezagvoerder waar hij iedereen bedankt gaat hij naar G-BOAG; hierna doet hij nog een bedankje over de radio (beluisterd door velen langs de baan met mobiele scanners) en om 07:28 uur in de ochtend vertrekt G-BOAG van baan 31L op JFK.quote:"In a few moments we shall travel to the edge of space. We shall travel so fast we shall be going faster than the earth rotates.
"What we have tried to do is to make the retirement of Concorde a celebration - something that both the public and the airline can look back at with pride.
"I am proud and privileged to be flying the aircraft today. I shall be thinking of all the people in BA who've kept this plane flying successfully for 27 years."
quote:Despite the fact that Clarkson has told other passengers that Morgan ‘is a little ****’ and he’s going to ‘punch his lights out,’ BA put Clarkson in the seat directly in front of Morgan. As Clarkson takes his seat he says, ‘Oh, ******* hell, I’ve got a **** behind me.’
‘And I’ve got one in front of me, too,’ Morgan replies. Further potty-mouthed badinage ensues and Morgan taunts Clarkson: ‘Come on big man, show me what you’ve got.’
Clarkson then tips a glass of water over Morgan, much to the amusement of fellow passengers, including Joan Collins and Jodie Kidd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |