abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:32:43 #101
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145752508
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
pi_145752632
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:36:11 #103
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145752725
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:34 schreef Viezze het volgende:

[..]

Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.
Ah Twitter is vaak het snelst maar die lopen nu dus achter 8-)
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:14:40 #104
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145754868
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Hun oudste A340's zijn van 1996 dus zo'n 2 jaar jonger.
Dat zou je niet zeggen als je erin zit :D Volgens mij hebben die kisten nog hetzelfde interieur uit 1996 _O- Inclusief oude bakbeesten van hangende monitoren ipv een PES.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145755552
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.



Ook alweer weg dus.

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:14 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat zou je niet zeggen als je erin zit :D Volgens mij hebben die kisten nog hetzelfde interieur uit 1996 _O- Inclusief oude bakbeesten van hangende monitoren ipv een PES.
Ze zijn inderdaad een van de laatste maatschappijen zonder PTV in hun gehele intercontinentale vloot. In de A340-600 zou het wel moeten komen/zijn overigens. In de -300 niet; die gaan er uit.

En LH is natuurlijk wel een maatschappij die bovenaan staat in kwaliteit van onderhoud. Niet voor niets houden hun kisten het láááng vol in uitmuntende staat; zoals hun 747-400's.

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 20-10-2014 22:35:45 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:05:53 #106
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145757658
Heeft LH geen ptv in hun vliegtuigen?
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:11:44 #107
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145757965
Zijn de 747's in betere staat dan die van KLM? Die zijn volgens mij nog een paar jaar ouder. Ik dacht dat de oudste rond de 26 jaar zijn?
pi_145758897
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:05 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft LH geen ptv in hun vliegtuigen?
Jawel. (Deel van hun 747-400's mogelijk nog niet).
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:11 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn de 747's in betere staat dan die van KLM?
KLM en Lufthansa staan beiden bekend om hun onderhoud.
Ik weet niet of ik of iemand anders hier het in dit topic heeft genoemd; maar een tijdje geleden was er een bericht over KLM's MD-11's en dat de onderdelen daarvan erg gewild waren vanwege de reputatie van KLM qua onderhoud.
quote:
Die zijn volgens mij nog een paar jaar ouder. Ik dacht dat de oudste rond de 26 jaar zijn?
KLM heeft 8 747's die ouder zijn dan LH's oudste 747's. KLM's oudste 747 is ruim 25 jaar.
KLM's jongste pax-747 is van 2002.

De jongste 747 van KLM is PH-CKD; die werd in september 2008 aan KLM geleverd; maar deze vrachtkist gaat (zoals ik al eerder zei) begin november naar Singapore voor een C/D-check en gaat daarna naar Air Bridge Cargo.
pi_145767264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

;( De vlucht naar "Londen" (Southend Londen noemen is een behoorlijke stretch, maar op zich qua reistijd niet helemaal onredelijk vanuit het oosten vd stad) was aanvankelijk wel een succes. Volgende maand neem ik 'm weer, eens zien hoe vol 'ie dan is.
Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.
pi_145767759
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:12 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug :)), een ATR72.

Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang. :+ Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:50:15 #111
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_145775896
Go-around van A380 vanochtend op Schiphol: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)we+poging+ondernomen
Incl video.
pi_145776672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug :)), een ATR72.

Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang. :+ Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.
pi_145777489
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:50 schreef Pino112 het volgende:
Go-around van A380 vanochtend op Schiphol: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)we+poging+ondernomen
Incl video.
En de livestream: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)anden+tijdens+storm#

Elke keer bij zo'n storm zit de A380 bij de kisten die een go-around moeten maken...

EDIT: daarover gesproken; die staat ook bij gate E18 i.p.v. G09. Pal voor panoramaterras dus...

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 21-10-2014 15:36:45 ]
pi_145777922
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Elke keer bij zo'n storm zit de A380 bij de kisten die een go-around moeten maken...

Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.
pi_145779423
quote:
Stream is uit, kleine waarschuwing voor headphone-gebruikers is nu wel van toepassing :P
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:24:51 #116
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145779645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug :)), een ATR72.

Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang. :+ Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
Voor een paar maanden geleden heb ik in een Dash 8 van Intersky op de route Friedrichshafen - Dusseldorf gezeten. Saillant detail was dat er plek was voor 50 passagiers maar dat er tijdens die vlucht meer 6 passagiersstoelen bezet waren. Daarnaast zaten er 2 piloten + 1 stewardess in het vliegtuig. Zo'n lage bezetting heb ik nog nooit gezien tijdens een vlucht.
pi_145783360
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.
Het kan dat het aan een waarschuwingssysteem ligt. Bijna elk modern vliegtuig heeft een systeem om sterk veranderde wind (windshear) te detecteren en daarvoor te waarschuwen en de enige reactie hierop is een go around.
Bij sommige vliegtuigen lijkt dat systeem gevoeliger dan bij anderen (zo is dat systeem op de f70 uitgezet omdat het te vaak (onnodige) waarschuwingen gaf).

Daarnaast is de snelheid van een a380 tijdens de nadering relatief laag, dus is het effect van veranderende wind ook groter.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:22:17 #118
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145783449
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:19 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast is de snelheid van een a380 tijdens de nadering relatief laag, dus is het effect van veranderende wind ook groter.
Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebben 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145783542
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:22 schreef flipsen het volgende:

[..]

Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebben 8-)
Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:27:29 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145783598
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:25 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.
Wel veel meer oppervlak waar de wind vat op heeft he. Met een briesje maakt dat niet uit, maar met een storm wel degelijk
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145784430
Die compilatie is gaaf ^O^ Vliegtuigen die schuin aan komen vliegen en hem vlag voor de landing nog even rechtzetten
pi_145795903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:09 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.
Op zich is het van Southend station naar Liverpool Street net geen 50 minuten. Als je in het oosten van de stad moet zijn is het dan prima en op zich dichter bij dan Heathrow (per Underground kom je vanaf LHR maar tot South Kensington ofzo, meer westelijk, in 50 minuten, en na ∞ haltes).

Maar Liverpool Street zelf is vanaf mijn huis al een flink eind reizen (per fiets nog het snelste, net wat meer dan 30 minuten jezelf helemaal kapot trappen op zo'n Boris Bike :D). Dus ja, vanuit het westen valt het tegen en verlies ik weer wat voordeel van in het pittoreske Noorden aankomen. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:35:48 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_145798093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:12 schreef blingbling11 het volgende:
En goed nieuws, de sticker komt niet alleen op de PH-KCE.
Via myKLM:

[..]

Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.

Wel jammer, vind het idee van een oneven aantal motoren wel interessant :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_145800990
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.
Dat heb je goed onthouden. Komende zaterdag vertrekken de laatste 2 vluchten naar Montreal/Toronto en deze komen op de ochtend van zondag weer terug.
Daarna is het voorbij.
quote:
Wel jammer, vind het idee van een oneven aantal motoren wel interessant :)
With you with that...
pi_145801066
"Het hele jaar" voor zover het ding nog jaar over heeft ja. ;( Zie Iemand91's post eerder, dit is idd de laatste week voor de MD-11's. ;(

Heb er 1× in gevlogen, mijn eerste keer naar de VS. Middenstoel, cattle class. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145803909

mooi om te zien hoe schuin de a380 nog vliegt met deze wind vlak voor de landing.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 03:12:13 #127
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145805246
Keurige landing met die crosswind. En behoorlijk stil binnen inderdaad, ook bij de thrust reverse hoor je erg weinig. Toch maar eens kijken of ik niet een vluchtje kan vinden met een 380, maar voorlopig vliegen ze nog niet op BUE helaas.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145812133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:04 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Op zich is het van Southend station naar Liverpool Street net geen 50 minuten. Als je in het oosten van de stad moet zijn is het dan prima en op zich dichter bij dan Heathrow (per Underground kom je vanaf LHR maar tot South Kensington ofzo, meer westelijk, in 50 minuten, en na ∞ haltes).

Maar Liverpool Street zelf is vanaf mijn huis al een flink eind reizen (per fiets nog het snelste, net wat meer dan 30 minuten jezelf helemaal kapot trappen op zo'n Boris Bike :D). Dus ja, vanuit het westen valt het tegen en verlies ik weer wat voordeel van in het pittoreske Noorden aankomen. ;(
Jij woont in Londen? Hoeveel tijd scheelt het nu totaal op Eelde landen ivm Schiphol? Veel zakelijke reizigers op die vlucht zeker?

Binnenkort misschien even een weekendje Londen doen met mijn vriendin. ;)
pi_145815904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 03:12 schreef flipsen het volgende:
Keurige landing met die crosswind. En behoorlijk stil binnen inderdaad, ook bij de thrust reverse hoor je erg weinig. Toch maar eens kijken of ik niet een vluchtje kan vinden met een 380, maar voorlopig vliegen ze nog niet op BUE helaas.
Er gaat inderdaad nog geen enkele A380 naar Zuid-Amerika.

Roll-out voor nieuw militair transportvliegtuig Embraer
quote:
GAVIAO PEIXOTO - In het Braziliaanse Gavião Peixoto is dinsdag de eerste KC-390 de fabriekshal van vliegtuigbouwer Embraer uitgerold. Het militaire transporttoestel is het grootste vliegtuig uit de geschiedenis van de Braziliaanse vliegtuigindustrie. Aan boord is plaats voor ruim tachtig militairen of 23 ton vracht.

De tweemotorige KC-390 wordt door Embraer in de markt gezet als een middelgroot militair transportvliegtuig en een mogelijk alternatief voor de C-130 Hercules van Lockheed Martin. Vanuit Europa komt de voornaamste concurrentie van Airbus Military, dat werkt aan de A400M.

In tegenstelling tot de C-130 en A400M – beide voorzien van vier turbopropmotoren - krijgt de KC-390 twee straalmotoren. Embraer laat het toestel voorzien van IAE 2500’s, hetzelfde type motor als Airbus voor haar A320 gebruikt.

Tot nu toe zijn zo’n zestig orders voor de KC-390 geplaatst door zes landen: Brazil (28), Argentinië (6), Chili (6), Colombia (12), Tsjechië (2) en Portugal (6).



[ Bericht 56% gewijzigd door Iemand91 op 22-10-2014 14:54:25 ]
pi_145829596
mooi nieuw toestel van die brazilianen
Geniet van het leven:):)
pi_145837930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:20 schreef El_Grando101 het volgende:
Jij woont in Londen? Hoeveel tijd scheelt het nu totaal op Eelde landen ivm Schiphol? Veel zakelijke reizigers op die vlucht zeker?
Ik heb de round-trip nog maar één keer gemaakt, dat was nét rond de introductie. Toen waren het voornamelijk Nederlanders die voor de gelegenheid (van de eerste vlucht) via andere wegen hier waren gekomen, of misschien nog een paar die hier wonen.

Zakenreizigers niet, misschien komt dat nog, maar met de vluchttijden die ze hebben zal dat ws niet veel gebeuren, met maar één vlucht per dag is het niet echt geschikt voor ééndagsreizen. Wat op zich wel jammer is. ;(

De rekensom over reistijd heb ik laatst gemaakt, volgens mij scheelt het mij zo ongeveer een uurtje. Had meer kunnen zijn als er aan de Londen-kant een wat fatsoenlijker vliegveld uitgekozen was. Ach ja, het is geen Stansted of Luton iig. :P

quote:
Binnenkort misschien even een weekendje Londen doen met mijn vriendin. ;)
Doen! ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145839300
Vandaag in de geschiedenis:

2003: Deze week bevinden wij ons in een bijzondere week met KLM's MD11's als laatste trijets in commerciële service maar in 2003 was het een nog bijzonderder; de laatste week met commerciële vluchten van de Concorde.
Air France was op 31 mei dat jaar al gestopt met vliegen (toen landde de laatste vlucht uit New York in Parijs), maar nu was het helaas ook de beurt aan British Airways.

De gehele week vlogen zij farewell flights boven het Verenigd Koninkrijk; elke dag vertrok een Concorde vanaf Heathrow voor een retour naar diverse steden; op maandag 20 oktober ging G-BOAC naar Birmingham, dinsdag G-BOAE naar Belfast, woensdag G-BOAG naar Manchester (die bij terugkomst op Heathrow simultaan landde met de Concorde vlucht BA002 uit New York) en donderdag 23 oktober vloog G-BOAC een retour naar Cardiff.

Die avond vertrok G-BOAG om 19:20 uur vanaf Heathrow voor de allerlaatste (supersonic) Concorde vlucht naar New York als BA001, en hiermee ook de allerlaatste commerciële Concorde vlucht in de Verenigde Staten. Daar landde het om 18:35 uur; 45 minuten eerder dan het in Londen was vertrokken.

Vertrek vanaf BA Maintenance naar Terminal 4 voor vertrek naar JFK:



Aankomst op JFK:




Een onherroepelijk vervolg hierop kun je hier over 24 uur lezen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 23-10-2014 11:40:11 ]
pi_145840206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Deze week bevinden wij ons in een bijzondere week met KLM's MD11's als laatste trijets..
Dan is deze foto die ik net tegen kwam wel toepasselijk:

  donderdag 23 oktober 2014 @ 01:13:08 #134
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_145840646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:20 schreef El_Grando101 het volgende:

Binnenkort misschien even een weekendje Londen doen met mijn vriendin.
Doen. Londen O+

Tevens de kortste vlucht die ik ooit heb gemaakt :D nog geen 30 minuten :7
Tics van je petten.
pi_145845036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Die avond vertrok G-BOAG om 19:20 uur vanaf Heathrow voor de allerlaatste (supersonic) Concorde vlucht naar New York als BA001, en hiermee ook de allerlaatste commerciële Concorde vlucht in de :{ Verenigde Staten. Daar landde het om 18:35 uur; 45 minuten eerder dan het in Londen was vertrokken.
En dat zal dan ook wel het toestel zijn dat nu bij het Intrepid museum aan wal staat. Een paar jaar geleden was 'ie nog open, mocht je erin. Nou mag je er alleen van buiten nog naar kijken - of als je een tourgroep bij elkaar kunt krijgen, dan kun je volgens mij nog naar binnen.

2j geleden werd er nog een poging gedaan om een Concorde op te lappen voor of de openingsceremonie van de OS, of het jubileum van de koningin. Is niet gelukt helaas. :'(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 12:01:03 #136
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145847352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
En dat zal dan ook wel het toestel zijn dat nu bij het Intrepid museum aan wal staat.
G-BOAG staat in Seattle in Museum of Flight.
Intrepid heeft de G-BOAD.

http://www.concordesst.com/fleetoverview.html
pi_145847710
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
En dat zal dan ook wel het toestel zijn dat nu bij het Intrepid museum aan wal staat. Een paar jaar geleden was 'ie nog open, mocht je erin. Nou mag je er alleen van buiten nog naar kijken - of als je een tourgroep bij elkaar kunt krijgen, dan kun je volgens mij nog naar binnen.
Dat is G-BOAD. ;)

Die vloog op 30 november 2003 naar New York waarna het daar geplaatst werd.
Het is tijdelijk op Floyd Bennett Field* geplaatst in 2006 (vanwege onderhoud aan de pier bij Manhattan) onder tamelijk beroerde omstandigheden (zo heeft een vrachtwagen er de neus afgereden) maar staat sinds eind 2008 weer bij Manhattan.

* Als je met Google Earth naar het jaar 2006 en 2007 gaat zie je de Concorde daar nog staan. ;)
quote:
2j geleden werd er nog een poging gedaan om een Concorde op te lappen voor of de openingsceremonie van de OS, of het jubileum van de koningin. Is niet gelukt helaas. :'(
Ik zou er ook niet van uitgaan dat het ooit zou gaan gebeuren.
Alleen F-BTSD (die in een hangar van Musée de l'Air bij Le Bourget Airport staat) schijnt af en toe nog eens de elektriciteits- en hydraulische systemen gebruikt te worden.

Er zijn veel redenen te bedenken waarom de Concorde nooit meer de lucht in zal gaan.
Heb zelf nog een vage herinnering dat er mogelijk bij sommige Concordes op sommige plaatsten beton in het vliegtuig is gedaan.
Waarom weet ik niet; en ik kan er nu ook niets meer over terugvinden; kan dus ook een ander type vliegtuig zijn geweest.


Ja; ik moet die Bombardier daar in het midden hebben; maar ik kan er niet bij. :(

#richmanproblems



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 23-10-2014 12:48:36 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:06:21 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145865541
Fokker 70 en een gans:



Richardf70 twitterde op maandag 20-10-2014 om 23:20:06 @DavidLearmount Birdstrike! A pic you may not have seen! http://t.co/pCFZXtaKVz reageer retweet
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:28:17 #139
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145866707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:14 schreef Iemand91 het volgende:

Ja; ik moet die Bombardier daar in het midden hebben; maar ik kan er niet bij. :(

#richmanproblems
[url=http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/5/1/2523153.jpg]http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/5/1/2523153.jpg[/url]
Gelukkig staat mijn Boeing daar aan het eind een beetje vrij geparkeerd en niet vast tussen al die kleine paupervliegtuigjes :7
pi_145873146
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:28 schreef boriq het volgende:
Gelukkig staat mijn Boeing daar aan het eind een beetje vrij geparkeerd en niet vast tussen al die kleine paupervliegtuigjes :7
Touché :7

Video van RTV Noord-Holland over de MD-11 en een glimp van het boek:
quote:
Zondagochtend 26 oktober 2014 rond 6.30 landt op Schiphol de laatste lijnvlucht ooit met een MD-11. De KLM is wereldwijd de laatste gebruiker van het karakteristieke toestel met drie motoren. Woensdag 22 oktober presenteerden drie gezagvoerders een afscheidsboek ter ere van de MD-11. Het boek is te bestellen via de site http://www.md-11.nl

En de nieuwe safety video van Air New Zealand:
quote:
As the official airline of Middle-earth, Air New Zealand has gone all out to celebrate the third and final film in The Hobbit Trilogy - The Hobbit: The Battle of the Five Armies. Starring Elijah Wood and Sir Peter Jackson; we're thrilled to unveil The Most Epic Safety Video Ever Made.

Special cameos by Sylvester McCoy, Dean O’Gorman and Weta Workshop co-founder Sir Richard Taylor. Directed by Taika Waititi. Enjoy!

Hopelijk kijken jullie om 00:00 uur nog even in dit topic; heb best wat tijd en moeite in de komende post gestoken. :@
  donderdag 23 oktober 2014 @ 23:47:35 #141
6941 APK
Factual, I think.
pi_145873811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:31 schreef Iemand91 het volgende:

Hopelijk kijken jullie om 00:00 uur nog even in dit topic; heb best wat tijd en moeite in de komende post gestoken. :@
Uiteraard! ^O^
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_145873833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat is G-BOAD. ;)

Die vloog op 30 november 2003 naar New York waarna het daar geplaatst werd.
Het is tijdelijk op Floyd Bennett Field* geplaatst in 2006 (vanwege onderhoud aan de pier bij Manhattan) onder tamelijk beroerde omstandigheden (zo heeft een vrachtwagen er de neus afgereden) maar staat sinds eind 2008 weer bij Manhattan.

* Als je met Google Earth naar het jaar 2006 en 2007 gaat zie je de Concorde daar nog staan. ;)

Weet je de locatie zo?
pi_145873915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:47 schreef APK het volgende:
Uiteraard! ^O^
*O*
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:48 schreef Viezze het volgende:
Weet je de locatie zo?
Deze coördinaten: 40.590418, -73.898646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:53 schreef Viezze het volgende:
Technisch gesproken geen Manhattan :P Is Brooklyn. Maar thanks, misschien binnenkort een keer langs want ben er toch redelijk vaak. Concorde is een gaaf stukje luchtvaargeschiedenis ^O^
Even m'n post beter lezen. Hij stond daar tussen 2006 en 2008. ;)

[ Bericht 30% gewijzigd door Iemand91 op 24-10-2014 00:01:40 ]
pi_145874025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:50 schreef Iemand91 het volgende:
40.590418, -73.898646
Technisch gesproken geen Manhattan :P Is Brooklyn. Maar thanks, misschien binnenkort een keer langs want ben er toch redelijk vaak. Concorde is een gaaf stukje luchtvaargeschiedenis ^O^
pi_145874241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Een onherroepelijk vervolg hierop kun je hier over 24 uur lezen...
Aldus:

PS: beetje lange post met veel foto's, maar dit is zoiets waar ik uren over kan lezen en deze retirement is toch wel de meest significante pensionering van een type vliegtuig in de laatste decennia; zo niet ooit.
Ik hoop dat jullie het dan ook kunnen waarderen :+

Vandaag in de geschiedenis: de allerlaatste - enigszins - reguliere vlucht van de Aérospatiale-BAC Concorde.
BA001 die de vorige dag naar New York was vertrokken wat de allerlaatste commerciële vlucht; BA002 terug naar London was geen commerciële vlucht meer; voor deze vlucht waren geen normale tickets meer te boeken.
Voor deze vlucht waren vele VIP's uitgenodigd.
quote:
"In a few moments we shall travel to the edge of space. We shall travel so fast we shall be going faster than the earth rotates.

"What we have tried to do is to make the retirement of Concorde a celebration - something that both the public and the airline can look back at with pride.

"I am proud and privileged to be flying the aircraft today. I shall be thinking of all the people in BA who've kept this plane flying successfully for 27 years."

Na een speech van de gezagvoerder waar hij iedereen bedankt gaat hij naar G-BOAG; hierna doet hij nog een bedankje over de radio (beluisterd door velen langs de baan met mobiele scanners) en om 07:28 uur in de ochtend vertrekt G-BOAG van baan 31L op JFK.







Gezagvoerder is de bekendste Concorde piloot van allemaal: Mike Bannister.
Op de passagierslijst een hoop bekende namen: Actrice Joan Collins, modellen Jodie Kidd en Christie Brinkley, de bekende Sir David Frost (die naar eigen zeggen zo'n 300 keer met de Concorde had gevlogen) en
Formule 1 baas Bernie Ecclestone.
Daarnaast ook Top Gear presentator Jeremy Clarkson en z'n zéér goede vriend ( :+ ) Piers Morgan:
quote:
Despite the fact that Clarkson has told other passengers that Morgan ‘is a little ****’ and he’s going to ‘punch his lights out,’ BA put Clarkson in the seat directly in front of Morgan. As Clarkson takes his seat he says, ‘Oh, ******* hell, I’ve got a **** behind me.’

‘And I’ve got one in front of me, too,’ Morgan replies. Further potty-mouthed badinage ensues and Morgan taunts Clarkson: ‘Come on big man, show me what you’ve got.’

Clarkson then tips a glass of water over Morgan, much to the amusement of fellow passengers, including Joan Collins and Jodie Kidd.


Na de laatste keer de Atlantische oceaan supersonisch te zijn overgestoken komt Speedbird 002 aan boven London.
Op dat moment waren 2 andere BA Concordes ook klaar met hun laatste vluchten; G-BOAF had met VIP-gasten (waaronder Concorde piloten) een laatste vlucht gemaakt over de Golf van Biskaje en G-BOAE kwam terug van een allerlaatste farewell flight vanuit Edinburgh.

Bij nadering van Heathrow hadden de 3 Concordes toestemming gekregen om lager dan normaal te vliegen; zodat iedereen in London (waaronder kinderen die op dat moment vakantie hadden) de laatste Concorde vluchten goed konden zien.

Voor de ogen van vele duizenden toeschouwers landden ze op een rij op baan 27R; om 16:01 uur G-BOAE uit Edinburgh, 16:03 uur G-BOAF vanuit de Golf en om 16:06 uur de allerlaatste: G-BOAG uit New York.

G-BOAE voorop, daarachter G-BOAF en daarachter G-BOAG:


Als laatste: G-BOAG:




Gezagvoerder Mike Bannister:


De drie Concordes gingen op eigen kracht weer terug naar BA Maintenance waar de passagiers uitstapten en daar werd een kleine bijeenkomst gehouden.




Die avond werden alle 5 overgebleven BA Concordes - G-BOAB was na de Air France crash in 2000 naar Heathrow terug gevlogen als een positioning flight op de avond voordat de Certificaten van luchtwaardigheid werden teruggetrokken waarna het nooit meer heeft gevlogen; BA had genoeg aan 5 Concordes en dus zijn de modificaties die nodig waren bij deze kist nooit toegepast - nog bij elkaar gezet en werd er een groepsfoto gemaakt met deze Concordes en de gehele 'Concorde familie':




Ruim 34 jaar na de eerste vlucht (2 maart 1969) en ruim 27 jaar nadat BA en AF op 21 januari 1976 op hetzelfde moment met de Concorde vluchten begonnen (G-BOAA naar Bahrein en F-BVFA via Dakar naar Rio de Janeiro; beiden vertrokken nagenoeg gelijk om 12:40 uur Nederlandse tijd) was het tijdperk voor commerciële supersonische vluchten nu voorgoed voorbij.

Ook was het het einde voor de Flight Engineer bij British Airways; de Concorde was het laatste vliegtuig in hun vloot die een FE nodig had. FE's konden in een Concorde ook grappen maken; doordat de romp tijdens de vlucht in temperatuur steeg kon de romp wel een 30 centimeter langer worden.
Dit was in de cockpit duidelijk te zien; tussen de FE console en bulkhead kwam ruimte vrij; veel FE's hadden de drang om hun pet tussen hun console en de bulkhead te plaatsten die - wanneer de romp weer afkoelde - klem kwam te zitten:



G-BOAE (de Edinburgh vlucht) werd op 17 november naar Barbodos gevlogen en G-BOAG werd op 3 t/m 5 november via New York (waar het een dag bleef) naar Boeing Field, Seattle gevlogen waar het in Museum of Flight staat, naast de Boeing 707 Air Force One en de allereerste Boeing 747.

De allerlaatste Concorde vlucht vond enkele weken later plaats op 23 november 2003 toen G-BOAF van Heathrow (via een vlucht boven de Golf van Biskaje) naar Bristol Filton Airport werd gevlogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 24-10-2014 00:41:01 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 00:00:21 #146
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145874248
Kom maar op Iemand91!

Edit : uitgelezen, mooi verhaaltje voor het slapen gaan

[ Bericht 61% gewijzigd door Fiorano op 24-10-2014 00:08:31 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 02:04:47 #147
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145876521
Blijft toch wel hét meest spectaculaire passagiersvliegtuig in de geschiedenis. Mooie post weer :Y Ik heb het voordeel dat het hier in Argentinië 5 uur vroeger is (na dit weekend weer 4 uur), dus voor mij komen je posts altijd lekker vroeg ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:07:28 #148
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145880017
Mooie post Iemand91 ^O^ ^O^
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_145893341
Kwestie van tijd voordat ook Qatar naar Amsterdam vliegt. Ze houden open sollicitaties in Amsterdam binnenkort.
pi_145893453
Ze hebben waarschijnlijk gewacht totdat dat nieuwe vliegveld daar in Doha klaar was. Maar dan zijn ze rijkelijk laat, want Emirates heeft met zijn dagelijkse A380//777-300ER al een flink marktaandeel weggesnoept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')