Switched on/call attempt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Kijk even onderaan bij de legenda achter "GSM".
Je zou dan verwachten dan ze zo spoedig mogelijk de bewoonde wereld op gaan zoeken, want een aanval alleen is geen verklaring voor de noodlottige afloop.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
(Poging tot) verkrachting of mislukte poging tot beroving. Het bijbehorende handgemeen kan voor wonden/wondjes hebben gezorgd die tot infectie en bloedvergiftiging hebben kunnen leiden.
InB4 mensen die zeggen dat ze dan toch echt wel vermoord zouden zijn: De geschiedenis daar laat zien dat misdadigers bij toeristen met veel weg kunnen komen. Die bewapende roofovervallers zijn bekend maar lopen ook vrij rond omdat de toeristen niet het gehele proces in Panama wilden uitzitten.
ik kijk verkeerd!quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Kijk even onderaan bij de legenda achter "GSM".
Niet als de vermeende daders zich vermoedelijk op het pad terug bevinden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:44 schreef Rubella het volgende:
[..]
Je zou dan verwachten dan ze zo spoedig mogelijk de bewoonde wereld op gaan zoeken, want een aanval alleen is geen verklaring voor de noodlottige afloop.
Precies. Het scherm van de iPhone geeft aan dat je een (zwakke) verbinding hebt maar je kan er niets mee.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:42 schreef agter het volgende:
[..]
Je hebt het over contact tussen gsm en gsm-mast, neem ik aan?
Waarom moet dat contact aan de Boquete-zijde geweest zijn? Wat is daar de bron voor?
Achter de mirador is er op sommige plekken ook bereik. Waar precies weten sommige locals. Dat was eerder al aan bod gekomen in deze lange reeks. Zolang de telefoon aan is blijven staan, was het mogelijk om op bepaalde plaatsten contact met een gsm-mast te hebben.
Dat wil (voordat mensen dat denken) nog niet zeggen dat er dan meteen bereik genoeg was om een gesprek te voeren.
Hmm, redelijk aanvaardbaar als verklaring, maar dan ga je niet nog kilometers verder lopen dieper de jungle in zodat je helemaal de weg kwijt bent.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:47 schreef agter het volgende:
[..]
Niet als de vermeende daders zich vermoedelijk op het pad terug bevinden.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Hmm, redelijk aanvaardbaar als verklaring, maar dan ga je niet nog kilometers verder lopen dieper de jungle in zodat je helemaal de weg kwijt bent.
Ik neem aan dat de zendmast ook registreert dat er met die iPhone contact is geweest. Als de locals precies weten op welke plekken dat is, dan waren ze op 2 april nog voor het donker gered.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:42 schreef agter het volgende:
[..]
Achter de mirador is er op sommige plekken ook bereik. Waar precies weten sommige locals.
Was dat meteen bekend dan op 2 april, met een uitdraai van die gsm-masten? En werden de locals daar dan meteen van op de hoogte gebracht? Daar weet ik nl niets van.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de zendmast ook registreert dat er met die iPhone contact is geweest. Als de locals precies weten op welke plekken dat is, dan waren ze op 2 april nog voor het donker gered.
Staat al weken in de OP en heb er glashard overheen gelezen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de zendmast ook registreert dat er met die iPhone contact is geweest. Als de locals precies weten op welke plekken dat is, dan waren ze op 2 april nog voor het donker gered.
Tja, stel dat zoiets gebeurd is. Dan zijn ze overleden na een keten van oorzaak en gevolg, waarvan één schakel een crimineel feit is. Terwijl die schakel van alles kan zijn waarbij wondjes ontstaan. Ik snap niet waarom je daar een crimineel voor kiest.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
(Poging tot) verkrachting of mislukte poging tot beroving. Het bijbehorende handgemeen kan voor wonden/wondjes hebben gezorgd die tot infectie en bloedvergiftiging hebben kunnen leiden.
InB4 mensen die zeggen dat ze dan toch echt wel vermoord zouden zijn: De geschiedenis daar laat zien dat misdadigers bij toeristen met veel weg kunnen komen. Die bewapende roofovervallers zijn bekend maar lopen ook vrij rond omdat de toeristen niet het gehele proces in Panama wilden uitzitten.
Ze kunnen gelezen hebben dat het pad in 3 dagen (dus 2 vanaf daar) naar Bocas leidt en langs kleine indiaanse nederzettingen komt. De video van die man in Laos laat zien hoe snel en heftig zo'n bloedvergiftiging kan toeslaan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Hmm, redelijk aanvaardbaar als verklaring, maar dan ga je niet nog kilometers verder lopen dieper de jungle in zodat je helemaal de weg kwijt bent.
Op het gebied van bloedvergiftigingen en andere wonden ben ik het volmondig eens. En zoals je het in het eerste gedeelte opmerkte, ze kunnen het snel die ochtend gelezen hebben. En dat is nu waar het wringt, in retroperspectief hebben wij alle tijd en gelegenheid om de websites uit te vlooien en precies te lezen wat er staat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze kunnen gelezen hebben dat het pad in 3 dagen (dus 2 vanaf daar) naar Bocas leidt en langs kleine indiaanse nederzettingen komt. De video van die man in Laos laat zien hoe snel en heftig zo'n bloedvergiftiging kan toeslaan.
Er kunnen meer oorzaken voor zijn idd, aanval van een stier bijvoorbeeld.. maar als dat bij de paddock was hadden ze onder het prikkeldraad door snel kunnen vluchten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef JustinCase het volgende:
Tja, stel dat zoiets gebeurd is. Dan zijn ze overleden na een keten van oorzaak en gevolg, waarvan één schakel een crimineel feit is. Terwijl die schakel van alles kan zijn waarbij wondjes ontstaan. Ik snap niet waarom je daar een crimineel voor kiest.
Maar ik heb nog steeds geen antwoord van je waarom dat contact dan perse aan de Boquete zijde geweest moet zijn?quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:31 schreef 11en30 het volgende:
Goed opgemerkt van DutchTreat op ws. http://www.websleuths.com(...)1057259#post11057259
Als er op 2 april contact gemaakt is met het netwerk, was de iPhone dan niet aan Boquete zijde op dat moment?
En waarom deden ze er dan 11 dagen over naar die kabelbruggen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef 11en30 het volgende:
Op de trail naar de rivier en kabelbruggen alwaar zij te pletter gestort zouden zijn is geen signaal. Dus ze zijn niet doorgelopen maar omgekeerd.
Wie zegt dat dat zo is dan?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En waarom deden ze er dan 11 dagen over naar die kabelbruggen?
Niemand zegt dat dat een feit is.. het wordt geopperd, o.a. door gidsen F. en P.quote:
En als je te pletter gestort bent dan bel je niet meer en maak je ook geen foto's meer. Tenminste.. ik lees dat als 'dood'.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef 11en30 het volgende:
Op de trail naar de rivier en kabelbruggen alwaar zij te pletter gestort zouden zijn is geen signaal. Dus ze zijn niet doorgelopen maar omgekeerd.
Dan nog snap ik niet hoe je bij de 11 dagen komt (voordat ze bij de kabelbrug(gen) zouden zijn aanbeland). Wat mis ik?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niemand zegt dat dat een feit is.. het wordt geopperd, o.a. door gidsen F. en P.
[..]
En als je te pletter gestort bent dan bel je niet meer en maak je ook geen foto's meer. Tenminste.. ik lees dat als 'dood'.
Het zou mooi zijn als Google Earth dat soort ingewikkelde opdrachten zou herkennen, maar ik vrees dat dat niet het geval is. Hier zie je het 'kasteel' op de Bing-kaart, op de aangegeven coördinaten. Vlak bij de rivier de Caldera, zoals we van de foto's weten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Thanx!!
Ik geloof het hoor maar wil je voor de gein eens kijken op Google Earth.
Als ik daar "abandoned castle on the rio caldera,Boquete Panama intoets dan lijkt het net alsof die veel noordelijker ligt.
Nou, meest voor de hand liggende.. van wat bij jou opkomt blijkbaar, evt. aangevuld met wat anderen nog toevoegen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er kunnen meer oorzaken voor zijn idd, aanval van een stier bijvoorbeeld.. maar als dat bij de paddock was hadden ze onder het prikkeldraad door snel kunnen vluchten.
Punt is dat in dit scenario ze alle twee die wondjes hebben moeten oplopen en geen schrammetjes maar echt vleeswonden of vleeswondjes. Wat veroorzaakt dat daar bij beiden? En op zo'n manier dat ze daardoor niet terug durfden? Dan is een misdrijf het meest voor de hand liggende.
Als daar valse herdershonden het vee bewaken dan was dat denk ik wel bekend en kom je er lopend niet langs dus kan je dan niet door en alleen maar terug.
Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat ze daarom pas toen bij de kabelbruggen aanbeland zijn?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:27 schreef Lutalo het volgende:
Toen is de ene telefoon voor het laatst aangezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |