abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145266709
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:39 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Kijk even onderaan bij de legenda achter "GSM".
Switched on/call attempt.
Ik zie niet dat er contact met het netwerk is geweest
pi_145266730
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

(Poging tot) verkrachting of mislukte poging tot beroving. Het bijbehorende handgemeen kan voor wonden/wondjes hebben gezorgd die tot infectie en bloedvergiftiging hebben kunnen leiden.

InB4 mensen die zeggen dat ze dan toch echt wel vermoord zouden zijn: De geschiedenis daar laat zien dat misdadigers bij toeristen met veel weg kunnen komen. Die bewapende roofovervallers zijn bekend maar lopen ook vrij rond omdat de toeristen niet het gehele proces in Panama wilden uitzitten.
Je zou dan verwachten dan ze zo spoedig mogelijk de bewoonde wereld op gaan zoeken, want een aanval alleen is geen verklaring voor de noodlottige afloop.
pi_145266754
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:39 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Kijk even onderaan bij de legenda achter "GSM".
ik kijk verkeerd!

he maar dat is raar. Telefoon aangedaan, er is contact gemaakt met de zendmast maar de oproep is wel mislukt??
pi_145266876
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:44 schreef Rubella het volgende:

[..]

Je zou dan verwachten dan ze zo spoedig mogelijk de bewoonde wereld op gaan zoeken, want een aanval alleen is geen verklaring voor de noodlottige afloop.
Niet als de vermeende daders zich vermoedelijk op het pad terug bevinden.
Make my day!
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:48:10 #155
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145266904
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:42 schreef agter het volgende:

[..]

Je hebt het over contact tussen gsm en gsm-mast, neem ik aan?
Waarom moet dat contact aan de Boquete-zijde geweest zijn? Wat is daar de bron voor?

Achter de mirador is er op sommige plekken ook bereik. Waar precies weten sommige locals. Dat was eerder al aan bod gekomen in deze lange reeks. Zolang de telefoon aan is blijven staan, was het mogelijk om op bepaalde plaatsten contact met een gsm-mast te hebben.

Dat wil (voordat mensen dat denken) nog niet zeggen dat er dan meteen bereik genoeg was om een gesprek te voeren.
Precies. Het scherm van de iPhone geeft aan dat je een (zwakke) verbinding hebt maar je kan er niets mee.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145266967
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:47 schreef agter het volgende:

[..]

Niet als de vermeende daders zich vermoedelijk op het pad terug bevinden.
Hmm, redelijk aanvaardbaar als verklaring, maar dan ga je niet nog kilometers verder lopen dieper de jungle in zodat je helemaal de weg kwijt bent.
pi_145266976
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:49 schreef Rubella het volgende:

[..]

Hmm, redelijk aanvaardbaar als verklaring, maar dan ga je niet nog kilometers verder lopen dieper de jungle in zodat je helemaal de weg kwijt bent.
pi_145267022
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:42 schreef agter het volgende:

[..]

Achter de mirador is er op sommige plekken ook bereik. Waar precies weten sommige locals.
Ik neem aan dat de zendmast ook registreert dat er met die iPhone contact is geweest. Als de locals precies weten op welke plekken dat is, dan waren ze op 2 april nog voor het donker gered.
Ik denk niet dat er veel van die plekken zijn met een bereik van 1km op een mast. Misschien op een paar toppen zoals de mirador maar verder?
pi_145267244
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de zendmast ook registreert dat er met die iPhone contact is geweest. Als de locals precies weten op welke plekken dat is, dan waren ze op 2 april nog voor het donker gered.
Was dat meteen bekend dan op 2 april, met een uitdraai van die gsm-masten? En werden de locals daar dan meteen van op de hoogte gebracht? Daar weet ik nl niets van.

Er is overigens niet altijd hetzelfde bereik op dezelfde plek. Maar op sommige schuine stukken kon je bereik hebben.

Maar weet jij ook waarom het contact perse aan de Boquete zijde moet zijn geweest?
Make my day!
pi_145267333
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Staat al weken in de OP en heb er glashard overheen gelezen.
Tuurlijk kan dit ook aan de Bocas kant zijn geweest.
Maar het kan ook aan de Boquete kant zijn geweest.
En wat Rubella net terecht opmerkte: als je een piepklein beetje bereik hebt dan ga je op zoek naar beter bereik en ga je niet juist verder de jungle in.
En beter bereik is bergopwaarts en niet naar beneden en allerlei kabelbruggen oversteken
pi_145267481
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

(Poging tot) verkrachting of mislukte poging tot beroving. Het bijbehorende handgemeen kan voor wonden/wondjes hebben gezorgd die tot infectie en bloedvergiftiging hebben kunnen leiden.

InB4 mensen die zeggen dat ze dan toch echt wel vermoord zouden zijn: De geschiedenis daar laat zien dat misdadigers bij toeristen met veel weg kunnen komen. Die bewapende roofovervallers zijn bekend maar lopen ook vrij rond omdat de toeristen niet het gehele proces in Panama wilden uitzitten.
Tja, stel dat zoiets gebeurd is. Dan zijn ze overleden na een keten van oorzaak en gevolg, waarvan één schakel een crimineel feit is. Terwijl die schakel van alles kan zijn waarbij wondjes ontstaan. Ik snap niet waarom je daar een crimineel voor kiest.
pi_145267488
Op de trail naar de rivier en kabelbruggen alwaar zij te pletter gestort zouden zijn is geen signaal. Dus ze zijn niet doorgelopen maar omgekeerd.
pi_145267514
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:49 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ze kunnen gelezen hebben dat het pad in 3 dagen (dus 2 vanaf daar) naar Bocas leidt en langs kleine indiaanse nederzettingen komt. De video van die man in Laos laat zien hoe snel en heftig zo'n bloedvergiftiging kan toeslaan.
pi_145267809
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ze kunnen gelezen hebben dat het pad in 3 dagen (dus 2 vanaf daar) naar Bocas leidt en langs kleine indiaanse nederzettingen komt. De video van die man in Laos laat zien hoe snel en heftig zo'n bloedvergiftiging kan toeslaan.
Op het gebied van bloedvergiftigingen en andere wonden ben ik het volmondig eens. En zoals je het in het eerste gedeelte opmerkte, ze kunnen het snel die ochtend gelezen hebben. En dat is nu waar het wringt, in retroperspectief hebben wij alle tijd en gelegenheid om de websites uit te vlooien en precies te lezen wat er staat.
L&K hebben (snel) een besluit genomen om die dag een wandeling te maken en hebben snel nog wat info er over opgezocht op kaarten en de computer. Ze moesten improviseren, want door het wegvallen van het vrijwilligerswerk moesten zij ineens een week vullen met activiteiten.
pi_145267835
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef JustinCase het volgende:
Tja, stel dat zoiets gebeurd is. Dan zijn ze overleden na een keten van oorzaak en gevolg, waarvan één schakel een crimineel feit is. Terwijl die schakel van alles kan zijn waarbij wondjes ontstaan. Ik snap niet waarom je daar een crimineel voor kiest.
Er kunnen meer oorzaken voor zijn idd, aanval van een stier bijvoorbeeld.. maar als dat bij de paddock was hadden ze onder het prikkeldraad door snel kunnen vluchten.
Punt is dat in dit scenario ze alle twee die wondjes hebben moeten oplopen en geen schrammetjes maar echt vleeswonden of vleeswondjes. Wat veroorzaakt dat daar bij beiden? En op zo'n manier dat ze daardoor niet terug durfden? Dan is een misdrijf het meest voor de hand liggende.
Als daar valse herdershonden het vee bewaken dan was dat denk ik wel bekend en kom je er lopend niet langs dus kan je dan niet door en alleen maar terug.
pi_145267866
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:31 schreef 11en30 het volgende:
Goed opgemerkt van DutchTreat op ws. http://www.websleuths.com(...)1057259#post11057259

Als er op 2 april contact gemaakt is met het netwerk, was de iPhone dan niet aan Boquete zijde op dat moment?
Maar ik heb nog steeds geen antwoord van je waarom dat contact dan perse aan de Boquete zijde geweest moet zijn?
Make my day!
pi_145267867
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef 11en30 het volgende:
Op de trail naar de rivier en kabelbruggen alwaar zij te pletter gestort zouden zijn is geen signaal. Dus ze zijn niet doorgelopen maar omgekeerd.
En waarom deden ze er dan 11 dagen over naar die kabelbruggen?
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:14:00 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145268053
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En waarom deden ze er dan 11 dagen over naar die kabelbruggen?
Wie zegt dat dat zo is dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_145268241
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat zo is dan?
Niemand zegt dat dat een feit is.. het wordt geopperd, o.a. door gidsen F. en P.
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef 11en30 het volgende:
En als je te pletter gestort bent dan bel je niet meer en maak je ook geen foto's meer. Tenminste.. ik lees dat als 'dood'.
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:21:35 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145268377
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Niemand zegt dat dat een feit is.. het wordt geopperd, o.a. door gidsen F. en P.

[..]

En als je te pletter gestort bent dan bel je niet meer en maak je ook geen foto's meer. Tenminste.. ik lees dat als 'dood'.
Dan nog snap ik niet hoe je bij de 11 dagen komt (voordat ze bij de kabelbrug(gen) zouden zijn aanbeland). Wat mis ik?
pi_145268651
Toen is de ene telefoon voor het laatst aangezet.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145268697
Ik zou nu wel eens willen weten of het nou wel of niet mogelijk is dat ze om 16.39 uur bij de rivier konden zijn.
Er is daar een hoop discussie over geweest maar is daar nu een duidelijk antwoord naar boven komen drijven?
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:29:00 #173
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145268702
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Thanx!!

Ik geloof het hoor maar wil je voor de gein eens kijken op Google Earth.
Als ik daar "abandoned castle on the rio caldera,Boquete Panama intoets dan lijkt het net alsof die veel noordelijker ligt.
Het zou mooi zijn als Google Earth dat soort ingewikkelde opdrachten zou herkennen, maar ik vrees dat dat niet het geval is. Hier zie je het 'kasteel' op de Bing-kaart, op de aangegeven coördinaten. Vlak bij de rivier de Caldera, zoals we van de foto's weten.

Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145269084
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er kunnen meer oorzaken voor zijn idd, aanval van een stier bijvoorbeeld.. maar als dat bij de paddock was hadden ze onder het prikkeldraad door snel kunnen vluchten.
Punt is dat in dit scenario ze alle twee die wondjes hebben moeten oplopen en geen schrammetjes maar echt vleeswonden of vleeswondjes. Wat veroorzaakt dat daar bij beiden? En op zo'n manier dat ze daardoor niet terug durfden? Dan is een misdrijf het meest voor de hand liggende.
Als daar valse herdershonden het vee bewaken dan was dat denk ik wel bekend en kom je er lopend niet langs dus kan je dan niet door en alleen maar terug.
Nou, meest voor de hand liggende.. van wat bij jou opkomt blijkbaar, evt. aangevuld met wat anderen nog toevoegen.
Maar goed, dat misdrijf opper je als verklaring, terwijl je al verwondingen had gekozen als datgene wat ze in die omgeving uiteindelijk fataal zou worden. Zo'n misdrijf is dus hooguit, en alleen bij tot nu toe gebrek aan beter, de meest aannemelijke verklaring in het geval dat er op die plek verwondingen zijn opgelopen. Daar wordt het geheel niet voor de hand liggend van. Je hebt gewoon een scenario neergezet waar op een twee dingen gebeuren: gewond raken en niet teruggaan langs dezelfde weg, en zoekt voor die twee dingen iets dat beide verklaart. Als die verwondingen, toen en daar, een feit waren, zou ik je nog het voordeel van de twijfel geven. En niet zeggen dat het wel lijkt of iets of iemand aldoor "misdrijf" in je oor fluistert. Maar zo is het niet, dus nu zeg ik dat wel.

EDIT: De verklaring zelf, hoe voor de hand liggend is die? Daarvoor is namelijk nodig:
Dat er net toen en daar één of meer criminelen waren, iets probeerden wat niet lukte. Die langs die weg teruggingen. En dat de meiden ondanks het aftaaien van die criminelen toch bang waren dat ze het nog een keer zouden proberen.
Ik wil best aannemen dat misdrijven niet ongewoon zijn in Panama. Maar dit vereist meer dan een hoge crime rate

[ Bericht 5% gewijzigd door JustinCase op 06-10-2014 20:51:43 ]
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:37:13 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145269129
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:27 schreef Lutalo het volgende:
Toen is de ene telefoon voor het laatst aangezet.
Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat ze daarom pas toen bij de kabelbruggen aanbeland zijn?
pi_145269333
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:29 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als Google Earth dat soort ingewikkelde opdrachten zou herkennen, maar ik vrees dat dat niet het geval is. Hier zie je het 'kasteel' op de Bing-kaart, op de aangegeven coördinaten. Vlak bij de rivier de Caldera, zoals we van de foto's weten.

[ afbeelding ]
http://nl.tinypic.com/r/2n0ljz8/8

Je kaartje is heel duidelijk en denkt dat die van jou klopt.
Maar zie je dat het hier lijkt alsof die een stuk noordelijker ligt.
En aangezien we in verschillende video's al hadden gezien dat je bij dat kasteel/huis kunt komen met de auto (en daarna nog veel verder) vroeg ik mij af of je daardoor ook een heel stuk met de auto kunt komen richting bv waar het broekje is gevonden

[ Bericht 12% gewijzigd door jackie12 op 06-10-2014 20:49:18 ]
pi_145269720
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En aangezien we in verschillende video's al hadden gezien dat je bij dat kasteel/huis kunt komen met de auto (en daarna nog veel verder) vroeg ik mij af of je daardoor ook een heel stuk met de auto kunt komen richting bv waar het broekje is gevonden
https://www.google.nl/map(...)9:0xc098303ddfb98e74
Ga met de muis op de linkerfoto staat en je komt op het punt van Gorraay uit.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:00:19 #178
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145270152
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat is een Panoramio-foto die je ook via het icoontje in Google Earth kunt bekijken. Degene die de foto heeft gemaakt heeft zelf op de Panoramio-site de locatie aangegeven. Omdat dit gebied in Google Earth niet goed te zien is zal het een ruwe schatting zijn geweest.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145271087
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:00 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat is een Panoramio-foto die je ook via het icoontje in Google Earth kunt bekijken. Degene die de foto heeft gemaakt heeft zelf op de Panoramio-site de locatie aangegeven. Omdat dit gebied in Google Earth niet goed te zien is zal het een ruwe schatting zijn geweest.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:28:45 #180
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145271681
Nog even terugkomend op de telefoons. Is het mogelijk dat er een wekkerfunctie was ingesteld, die ervoor gezorgd heeft dat de telefoon steeds op hetzelfde moment van de dag werd geactiveerd?
pi_145271842
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nog even terugkomend op de telefoons. Is het mogelijk dat er een wekkerfunctie was ingesteld, die ervoor gezorgd heeft dat de telefoon steeds op hetzelfde moment van de dag werd geactiveerd?
Maar zo exact hetzelfde was het toch niet?
Wel steeds om en nabij 10 en 13 uur, maar als het een wekker was zou hij op de minuut nauwkeurig aangaan.

Daarbij: de wekker ontgrendeld de telefoon niet, dus je moet alsnog een pin invoeren.
pi_145272682
quote:
Werkt die wekker ook als de telefoon echt uit staat?
Edit: ik ga het even proberen.. :)
Make my day!
pi_145272874
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:45 schreef agter het volgende:

[..]

Je was mij voor ;) . Ik probeer het op een Iphone.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:49:54 #184
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145272946
quote:

[..]

Geen idee. Ik heb zelf geen iPhone of Samsung.

Ik weet ook niet of en wanneer ze hun telefoons precies uitgezet hebben.

Wat de onnauwkeurigheid van de tijden betreft (niet op de minuut gelijk); zou het mogelijk zijn dat de werker wel actief was, maar dat zij die niet altijd onmiddellijk hebben gehoord, omdat het geluid zacht stond.

Iets dergelijks. Ik zoek naar een verklaring van de regelmaat van het telefoongebruik.
pi_145272958
quote:

[..]

Nope. Wekker gaat niet af als mijn iPhone uit staat.
Make my day!
pi_145273081
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:48 schreef Rubella het volgende:

[..]

Je was mij voor ;) . Ik probeer het op een Iphone.
Haha!
Doet ie het bij jou wel?
Make my day!
pi_145273131
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

Zelfde resultaat hier :D .
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:53:26 #188
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145273189
Op mijn Nokia werkt dat wel :)

Trouwens: de vriend van Kris heeft op 1 april 14:00 Panamese tijd een bericht van haar ontvangen (dat zeggen de ouders in een video). Dat sluit aan op het belschema van de dagen erna.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:54:39 #189
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145273289
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

Maar hoe weten wij dat hun telefoon uit stond? Is dat ook gelogd?

Ik weet dat het aanschakelen is gelogd. Maar wat is precies aanschakelen? Is dat ook vanuit een slaapmodus weer "wakker" worden. Bij mijn weten hebben die iPhone en Samsung geen fysieke aan/uit-schakelaar, dus deze telefoons staan altijd in een soort standby-modus.

Bovendien: als je bent verdwaald (aangenomen dat dat zo is), waarom zou je dan je telefoon uitschakelen? Zou je niet hopen op een kans dat je gebeld wordt?

Uitgaande van een misdrijf (vooruit dan maar), zou je kunnen denken dat derden de telefoon hebben uitgeschakeld. Maar waarom hebben deze derden de telefoon dan naderhand steeds af en toe weer aangezet?

Alle scenario's zijn voor mij onbegrijpelijk - voor wat betreft de telefoons.
pi_145273313
Mn vriendin heeft een S5. Wekker doet t niet
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:57:05 #191
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145273463
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:53 schreef Domnivoor het volgende:
Op mijn Nokia werkt dat wel :)

Trouwens: de vriend van Kris heeft op 1 april 14:00 Panamese tijd een bericht van haar ontvangen (dat zeggen de ouders in een video). Dat sluit aan op het belschema van de dagen erna.
Hebben ze ook gezegd wat voor bericht dat is geweest? Een sms of whatsapp bericht?

Zou dat een whatsapp bericht geweest kunnen zijn dat 's ochtends vroeg, voor vertrek toen ze nog wifi hadden, is verstuurd, maar pas om 14.00 bij de ontvanger is aangekomen?
pi_145273539
quote:
Uiteraard, dat is de meest rationele manier om bij de tijd te blijven zonder extra batterijgebruik. Telefoon kan uit, en de wekker gaat toch af. En misschien stond die al aan, voor de lestijden of zo. Siesta misschien zelfs.
pi_145273587
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik weet dat het aanschakelen is gelogd. Maar wat is precies aanschakelen? Is dat ook vanuit een slaapmodus weer "wakker" worden. Bij mijn weten hebben die iPhone en Samsung geen fysieke aan/uit-schakelaar, dus deze telefoons staan altijd in een soort standby-modus.

Bovendien: als je bent verdwaald (aangenomen dat dat zo is), waarom zou je dan je telefoon uitschakelen? Zou je niet hopen op een kans dat je gebeld wordt?

Uitgaande van een misdrijf (vooruit dan maar), zou je kunnen denken dat derden de telefoon hebben uitgeschakeld. Maar waarom hebben deze derden de telefoon dan naderhand steeds af en toe weer aangezet?

In-/uitschakelen kan natuurlijk gewoon door de power-knop ingedrukt te houden en dan de phone uit te schakelen.

Is wellicht ergens ver weg nog een vorm van standby, maar de telefoon kan in zo'n geval meestal niks meer, tenzij die weer wordt aangezet.
pi_145273593
quote:

[..]

Bij een Iphone zit wel degelijk een aan/uit schakelaar op het apparaat.

http://www.iphoneworld.nl(...)ry/id/586/image/888/
pi_145273618
quote:

[..]

De iPhone kan echt met een knop aan de bovenkant uitgezet worden.
Daarmee schakel ik hem ook weer aan. Opstarten duurt even (10 sec ofzo).

Als de telefoon niet tussentijds is opgeladen, en ze vertrokken zijn met een halve batterij, dan moet hij wel grotendeels uitgestaan hebben. Anders haalt ie nooit 11 dagen.

Ik ga er daarom vanuit dat als er 'aangezet' staat, hij daarvoor ook fysiek uit gezet geweest is. En can kan er geen wekker afgaan op de iPhone (zoals we net getest hebben).
Make my day!
pi_145273685
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb zelf geen iPhone of Samsung.

Ik weet ook niet of en wanneer ze hun telefoons precies uitgezet hebben.

Wat de onnauwkeurigheid van de tijden betreft (niet op de minuut gelijk); zou het mogelijk zijn dat de werker wel actief was, maar dat zij die niet altijd onmiddellijk hebben gehoord, omdat het geluid zacht stond.

Iets dergelijks. Ik zoek naar een verklaring van de regelmaat van het telefoongebruik.
Heeft volgens mij al eerder op twee forums gestaan.
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:01:10 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145273773
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:58 schreef Rubella het volgende:

[..]

Bij mijn Samsung ook hoor.
pi_145273889
Ik vraag me af of dat telefoon gebruik wel zo regelmatig is als wij denken te zien. Door de manier van vormgeven in dat plaatje, willen wij misschien wel (heel menselijk) een patroon zien. Maar mss is dat er helemaal niet.
Het menselijke brein zoekt namelijk altijd patronen. :)

Zijn er mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Make my day!
pi_145273967
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hebben ze ook gezegd wat voor bericht dat is geweest? Een sms of whatsapp bericht?

Zou dat een whatsapp bericht geweest kunnen zijn dat 's ochtends vroeg, voor vertrek toen ze nog wifi hadden, is verstuurd, maar pas om 14.00 bij de ontvanger is aangekomen?
Jazeker kan dit. Er zijn genoeg mensen die het in eerdere topics geschreven hebben dat zij dit hebben meegemaakt.
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:04:06 #200
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145273987
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:58 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ja maar volgens mij is dat niet een echte schakelaar in electronica-termen. Daarmee bedoel ik dat het niet een schakelaar is die daadwerkelijk de stroomtoevoer van de batterij naar de electronica fysiek aan- of afsluit. (Zoals bijvoorbeeld de schakelaar van een schemerlamp).

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zorgen dat soort smartphone schakelaars alleen voor een interrupt naar de processor van de smartphone, waarna die zichzelf uit slaapstaand wakker maakt. Een dergelijke interrupt kan ook van een ingebouwde timer (wekker) komen.

Denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')