Switched on/call attempt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Kijk even onderaan bij de legenda achter "GSM".
Je zou dan verwachten dan ze zo spoedig mogelijk de bewoonde wereld op gaan zoeken, want een aanval alleen is geen verklaring voor de noodlottige afloop.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
(Poging tot) verkrachting of mislukte poging tot beroving. Het bijbehorende handgemeen kan voor wonden/wondjes hebben gezorgd die tot infectie en bloedvergiftiging hebben kunnen leiden.
InB4 mensen die zeggen dat ze dan toch echt wel vermoord zouden zijn: De geschiedenis daar laat zien dat misdadigers bij toeristen met veel weg kunnen komen. Die bewapende roofovervallers zijn bekend maar lopen ook vrij rond omdat de toeristen niet het gehele proces in Panama wilden uitzitten.
ik kijk verkeerd!quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Kijk even onderaan bij de legenda achter "GSM".
Niet als de vermeende daders zich vermoedelijk op het pad terug bevinden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:44 schreef Rubella het volgende:
[..]
Je zou dan verwachten dan ze zo spoedig mogelijk de bewoonde wereld op gaan zoeken, want een aanval alleen is geen verklaring voor de noodlottige afloop.
Precies. Het scherm van de iPhone geeft aan dat je een (zwakke) verbinding hebt maar je kan er niets mee.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:42 schreef agter het volgende:
[..]
Je hebt het over contact tussen gsm en gsm-mast, neem ik aan?
Waarom moet dat contact aan de Boquete-zijde geweest zijn? Wat is daar de bron voor?
Achter de mirador is er op sommige plekken ook bereik. Waar precies weten sommige locals. Dat was eerder al aan bod gekomen in deze lange reeks. Zolang de telefoon aan is blijven staan, was het mogelijk om op bepaalde plaatsten contact met een gsm-mast te hebben.
Dat wil (voordat mensen dat denken) nog niet zeggen dat er dan meteen bereik genoeg was om een gesprek te voeren.
Hmm, redelijk aanvaardbaar als verklaring, maar dan ga je niet nog kilometers verder lopen dieper de jungle in zodat je helemaal de weg kwijt bent.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:47 schreef agter het volgende:
[..]
Niet als de vermeende daders zich vermoedelijk op het pad terug bevinden.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Hmm, redelijk aanvaardbaar als verklaring, maar dan ga je niet nog kilometers verder lopen dieper de jungle in zodat je helemaal de weg kwijt bent.
Ik neem aan dat de zendmast ook registreert dat er met die iPhone contact is geweest. Als de locals precies weten op welke plekken dat is, dan waren ze op 2 april nog voor het donker gered.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:42 schreef agter het volgende:
[..]
Achter de mirador is er op sommige plekken ook bereik. Waar precies weten sommige locals.
Was dat meteen bekend dan op 2 april, met een uitdraai van die gsm-masten? En werden de locals daar dan meteen van op de hoogte gebracht? Daar weet ik nl niets van.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de zendmast ook registreert dat er met die iPhone contact is geweest. Als de locals precies weten op welke plekken dat is, dan waren ze op 2 april nog voor het donker gered.
Staat al weken in de OP en heb er glashard overheen gelezen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de zendmast ook registreert dat er met die iPhone contact is geweest. Als de locals precies weten op welke plekken dat is, dan waren ze op 2 april nog voor het donker gered.
Tja, stel dat zoiets gebeurd is. Dan zijn ze overleden na een keten van oorzaak en gevolg, waarvan één schakel een crimineel feit is. Terwijl die schakel van alles kan zijn waarbij wondjes ontstaan. Ik snap niet waarom je daar een crimineel voor kiest.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
(Poging tot) verkrachting of mislukte poging tot beroving. Het bijbehorende handgemeen kan voor wonden/wondjes hebben gezorgd die tot infectie en bloedvergiftiging hebben kunnen leiden.
InB4 mensen die zeggen dat ze dan toch echt wel vermoord zouden zijn: De geschiedenis daar laat zien dat misdadigers bij toeristen met veel weg kunnen komen. Die bewapende roofovervallers zijn bekend maar lopen ook vrij rond omdat de toeristen niet het gehele proces in Panama wilden uitzitten.
Ze kunnen gelezen hebben dat het pad in 3 dagen (dus 2 vanaf daar) naar Bocas leidt en langs kleine indiaanse nederzettingen komt. De video van die man in Laos laat zien hoe snel en heftig zo'n bloedvergiftiging kan toeslaan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Hmm, redelijk aanvaardbaar als verklaring, maar dan ga je niet nog kilometers verder lopen dieper de jungle in zodat je helemaal de weg kwijt bent.
Op het gebied van bloedvergiftigingen en andere wonden ben ik het volmondig eens. En zoals je het in het eerste gedeelte opmerkte, ze kunnen het snel die ochtend gelezen hebben. En dat is nu waar het wringt, in retroperspectief hebben wij alle tijd en gelegenheid om de websites uit te vlooien en precies te lezen wat er staat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze kunnen gelezen hebben dat het pad in 3 dagen (dus 2 vanaf daar) naar Bocas leidt en langs kleine indiaanse nederzettingen komt. De video van die man in Laos laat zien hoe snel en heftig zo'n bloedvergiftiging kan toeslaan.
Er kunnen meer oorzaken voor zijn idd, aanval van een stier bijvoorbeeld.. maar als dat bij de paddock was hadden ze onder het prikkeldraad door snel kunnen vluchten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef JustinCase het volgende:
Tja, stel dat zoiets gebeurd is. Dan zijn ze overleden na een keten van oorzaak en gevolg, waarvan één schakel een crimineel feit is. Terwijl die schakel van alles kan zijn waarbij wondjes ontstaan. Ik snap niet waarom je daar een crimineel voor kiest.
Maar ik heb nog steeds geen antwoord van je waarom dat contact dan perse aan de Boquete zijde geweest moet zijn?quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:31 schreef 11en30 het volgende:
Goed opgemerkt van DutchTreat op ws. http://www.websleuths.com(...)1057259#post11057259
Als er op 2 april contact gemaakt is met het netwerk, was de iPhone dan niet aan Boquete zijde op dat moment?
En waarom deden ze er dan 11 dagen over naar die kabelbruggen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef 11en30 het volgende:
Op de trail naar de rivier en kabelbruggen alwaar zij te pletter gestort zouden zijn is geen signaal. Dus ze zijn niet doorgelopen maar omgekeerd.
Wie zegt dat dat zo is dan?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En waarom deden ze er dan 11 dagen over naar die kabelbruggen?
Niemand zegt dat dat een feit is.. het wordt geopperd, o.a. door gidsen F. en P.quote:
En als je te pletter gestort bent dan bel je niet meer en maak je ook geen foto's meer. Tenminste.. ik lees dat als 'dood'.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef 11en30 het volgende:
Op de trail naar de rivier en kabelbruggen alwaar zij te pletter gestort zouden zijn is geen signaal. Dus ze zijn niet doorgelopen maar omgekeerd.
Dan nog snap ik niet hoe je bij de 11 dagen komt (voordat ze bij de kabelbrug(gen) zouden zijn aanbeland). Wat mis ik?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niemand zegt dat dat een feit is.. het wordt geopperd, o.a. door gidsen F. en P.
[..]
En als je te pletter gestort bent dan bel je niet meer en maak je ook geen foto's meer. Tenminste.. ik lees dat als 'dood'.
Het zou mooi zijn als Google Earth dat soort ingewikkelde opdrachten zou herkennen, maar ik vrees dat dat niet het geval is. Hier zie je het 'kasteel' op de Bing-kaart, op de aangegeven coördinaten. Vlak bij de rivier de Caldera, zoals we van de foto's weten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Thanx!!
Ik geloof het hoor maar wil je voor de gein eens kijken op Google Earth.
Als ik daar "abandoned castle on the rio caldera,Boquete Panama intoets dan lijkt het net alsof die veel noordelijker ligt.
Nou, meest voor de hand liggende.. van wat bij jou opkomt blijkbaar, evt. aangevuld met wat anderen nog toevoegen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er kunnen meer oorzaken voor zijn idd, aanval van een stier bijvoorbeeld.. maar als dat bij de paddock was hadden ze onder het prikkeldraad door snel kunnen vluchten.
Punt is dat in dit scenario ze alle twee die wondjes hebben moeten oplopen en geen schrammetjes maar echt vleeswonden of vleeswondjes. Wat veroorzaakt dat daar bij beiden? En op zo'n manier dat ze daardoor niet terug durfden? Dan is een misdrijf het meest voor de hand liggende.
Als daar valse herdershonden het vee bewaken dan was dat denk ik wel bekend en kom je er lopend niet langs dus kan je dan niet door en alleen maar terug.
Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat ze daarom pas toen bij de kabelbruggen aanbeland zijn?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:27 schreef Lutalo het volgende:
Toen is de ene telefoon voor het laatst aangezet.
http://nl.tinypic.com/r/2n0ljz8/8quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:29 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als Google Earth dat soort ingewikkelde opdrachten zou herkennen, maar ik vrees dat dat niet het geval is. Hier zie je het 'kasteel' op de Bing-kaart, op de aangegeven coördinaten. Vlak bij de rivier de Caldera, zoals we van de foto's weten.
[ afbeelding ]
https://www.google.nl/map(...)9:0xc098303ddfb98e74quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:42 schreef jackie12 het volgende:
[..]
http://nl.tinypic.com/r/2n0ljz8/8
Je kaartje is heel duidelijk en denkt dat die van jou klopt.
Maar zie je dat het hier lijkt alsof die een stuk noordelijker ligt.
En aangezien we in verschillende video's al hadden gezien dat je bij dat kasteel/huis kunt komen met de auto (en daarna nog veel verder) vroeg ik mij af of je daardoor ook een heel stuk met de auto kunt komen richting bv waar het broekje is gevonden
Dat is een Panoramio-foto die je ook via het icoontje in Google Earth kunt bekijken. Degene die de foto heeft gemaakt heeft zelf op de Panoramio-site de locatie aangegeven. Omdat dit gebied in Google Earth niet goed te zien is zal het een ruwe schatting zijn geweest.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:42 schreef jackie12 het volgende:
[..]
http://nl.tinypic.com/r/2n0ljz8/8
Je kaartje is heel duidelijk en denkt dat die van jou klopt.
Maar zie je dat het hier lijkt alsof die een stuk noordelijker ligt.
En aangezien we in verschillende video's al hadden gezien dat je bij dat kasteel/huis kunt komen met de auto (en daarna nog veel verder) vroeg ik mij af of je daardoor ook een heel stuk met de auto kunt komen richting bv waar het broekje is gevonden
quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:00 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat is een Panoramio-foto die je ook via het icoontje in Google Earth kunt bekijken. Degene die de foto heeft gemaakt heeft zelf op de Panoramio-site de locatie aangegeven. Omdat dit gebied in Google Earth niet goed te zien is zal het een ruwe schatting zijn geweest.
Maar zo exact hetzelfde was het toch niet?quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nog even terugkomend op de telefoons. Is het mogelijk dat er een wekkerfunctie was ingesteld, die ervoor gezorgd heeft dat de telefoon steeds op hetzelfde moment van de dag werd geactiveerd?
Werkt die wekker ook als de telefoon echt uit staat?quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nog even terugkomend op de telefoons. Is het mogelijk dat er een wekkerfunctie was ingesteld, die ervoor gezorgd heeft dat de telefoon steeds op hetzelfde moment van de dag werd geactiveerd?
Je was mij voorquote:Op maandag 6 oktober 2014 21:45 schreef agter het volgende:
[..]
Werkt die wekker ook als de telefoon echt uit staat?
Edit: ik ga het even proberen..
Geen idee. Ik heb zelf geen iPhone of Samsung.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:45 schreef agter het volgende:
[..]
Nope. Wekker gaat niet af als mijn iPhone uit staat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:45 schreef agter het volgende:
[..]
Edit: ik ga het even proberen..
Haha!quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:48 schreef Rubella het volgende:
[..]
Je was mij voor. Ik probeer het op een Iphone.
Zelfde resultaat hierquote:Op maandag 6 oktober 2014 21:50 schreef agter het volgende:
[..]
Nope. Wekker gaat niet af als mijn iPhone uit staat.
Maar hoe weten wij dat hun telefoon uit stond? Is dat ook gelogd?quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:50 schreef agter het volgende:
[..]
Nope. Wekker gaat niet af als mijn iPhone uit staat.
Hebben ze ook gezegd wat voor bericht dat is geweest? Een sms of whatsapp bericht?quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:53 schreef Domnivoor het volgende:
Op mijn Nokia werkt dat wel
Trouwens: de vriend van Kris heeft op 1 april 14:00 Panamese tijd een bericht van haar ontvangen (dat zeggen de ouders in een video). Dat sluit aan op het belschema van de dagen erna.
Uiteraard, dat is de meest rationele manier om bij de tijd te blijven zonder extra batterijgebruik. Telefoon kan uit, en de wekker gaat toch af. En misschien stond die al aan, voor de lestijden of zo. Siesta misschien zelfs.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
In-/uitschakelen kan natuurlijk gewoon door de power-knop ingedrukt te houden en dan de phone uit te schakelen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Maar hoe weten wij dat hun telefoon uit stond? Is dat ook gelogd?
Ik weet dat het aanschakelen is gelogd. Maar wat is precies aanschakelen? Is dat ook vanuit een slaapmodus weer "wakker" worden. Bij mijn weten hebben die iPhone en Samsung geen fysieke aan/uit-schakelaar, dus deze telefoons staan altijd in een soort standby-modus.
Bovendien: als je bent verdwaald (aangenomen dat dat zo is), waarom zou je dan je telefoon uitschakelen? Zou je niet hopen op een kans dat je gebeld wordt?
Uitgaande van een misdrijf (vooruit dan maar), zou je kunnen denken dat derden de telefoon hebben uitgeschakeld. Maar waarom hebben deze derden de telefoon dan naderhand steeds af en toe weer aangezet?
Alle scenario's zijn voor mij onbegrijpelijk - voor wat betreft de telefoons.
Bij een Iphone zit wel degelijk een aan/uit schakelaar op het apparaat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik weet dat het aanschakelen is gelogd. Maar wat is precies aanschakelen? Is dat ook vanuit een slaapmodus weer "wakker" worden. Bij mijn weten hebben die iPhone en Samsung geen fysieke aan/uit-schakelaar, dus deze telefoons staan altijd in een soort standby-modus.
Bovendien: als je bent verdwaald (aangenomen dat dat zo is), waarom zou je dan je telefoon uitschakelen? Zou je niet hopen op een kans dat je gebeld wordt?
Uitgaande van een misdrijf (vooruit dan maar), zou je kunnen denken dat derden de telefoon hebben uitgeschakeld. Maar waarom hebben deze derden de telefoon dan naderhand steeds af en toe weer aangezet?
De iPhone kan echt met een knop aan de bovenkant uitgezet worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Heeft volgens mij al eerder op twee forums gestaan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb zelf geen iPhone of Samsung.
Ik weet ook niet of en wanneer ze hun telefoons precies uitgezet hebben.
Wat de onnauwkeurigheid van de tijden betreft (niet op de minuut gelijk); zou het mogelijk zijn dat de werker wel actief was, maar dat zij die niet altijd onmiddellijk hebben gehoord, omdat het geluid zacht stond.
Iets dergelijks. Ik zoek naar een verklaring van de regelmaat van het telefoongebruik.
Bij mijn Samsung ook hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:58 schreef Rubella het volgende:
[..]
Bij een Iphone zit wel degelijk een aan/uit schakelaar op het apparaat.
http://www.iphoneworld.nl(...)ry/id/586/image/888/
Jazeker kan dit. Er zijn genoeg mensen die het in eerdere topics geschreven hebben dat zij dit hebben meegemaakt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hebben ze ook gezegd wat voor bericht dat is geweest? Een sms of whatsapp bericht?
Zou dat een whatsapp bericht geweest kunnen zijn dat 's ochtends vroeg, voor vertrek toen ze nog wifi hadden, is verstuurd, maar pas om 14.00 bij de ontvanger is aangekomen?
Ja maar volgens mij is dat niet een echte schakelaar in electronica-termen. Daarmee bedoel ik dat het niet een schakelaar is die daadwerkelijk de stroomtoevoer van de batterij naar de electronica fysiek aan- of afsluit. (Zoals bijvoorbeeld de schakelaar van een schemerlamp).quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:58 schreef Rubella het volgende:
[..]
Bij een Iphone zit wel degelijk een aan/uit schakelaar op het apparaat.
http://www.iphoneworld.nl(...)ry/id/586/image/888/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |