abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145263670
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:27 schreef jackie12 het volgende:
En die van die finca is ook een "thumbs op"
Het is heel makkelijk om achteraf te zeggen dat je de hele trail op 3 april hebt gelopen.
In een anders stuk zegt ie dat ie op 3 april slechts ging tot de paddocks maar wel kon zien aan de voetafdrukken in de modder dat de meiden daar niet geweest waren.. 8)7
ik vraag mij af of er überhaupt een zoektocht is geweest na de eerst paddock.
  maandag 6 oktober 2014 @ 18:43:22 #127
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145263787
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:29 schreef Rubella het volgende:

[..]

Volgens de GGD richtlijnen hoef je in Panama en Costa Rica geen malaria pillen te slikken. Alleen is het zo dat als je veel "gewone"muggenbeten hebt (> 20 - 30) je gewoon ook hondsziek wordt. Ik spreek uit helaas uit eigen ervaring. Ik was toen blij dat ik standaard een antibiotica kuurtje meeneem op vakantie.
Ja, dat is mijn punt: als je na een ongeplande nacht in de jungle hondsziek bent van de muggenbeten loop je niet zo makkelijk over de Mirador (1851m) terug naar Boquete.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145263951
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:43 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, dat is mijn punt: als je na een ongeplande nacht in de jungle hondsziek bent van de muggenbeten loop je niet zo makkelijk over de Mirador (1851m) terug naar Boquete.
Klopt, daar ben je echt niet toe in staat. Ik had toen koorts en wilde alleen maar slapen.
De kans is overigens redelijk groot dat L&K behoorlijk zijn gestoken in de nachten die zij onvrijwillig hebben doorgemaakt in de jungle. Ze waren immers vrij dun gekleed en muggen hadden vrij spel.
pi_145264143
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:56 schreef Saarah het volgende:

[..]

Als ik om 16.30u besef dat ik verdwaald ben in een regenwoud, dan bel ik toch ook de hulpdiensten hoor. En als je dan beseft dat je geen bereikt hebt, haalt het helemaal niks uit om nog anderen te gaan bellen, dan kan je beter je batterij sparen. (Hoewel ik niet weet of ik zo rationeel zou kunnen blijven)

En een gsm tussen mijn bh, dat heb ik nog nooit gedaan of nog nooit één van mijn vriendinnen weten doen, dus dat veel vrouwen hun gsm daar bewaren, twijfel ik toch aan :P
ook in een vreemd land waar je de taal niet goed van spreekt? Of probeer je eerst de " reisleiding" te bellen? Trouwens als ik geen bereik heb (Samsung) kan ik gewoon ieder nummer bellen....blijft lang stil dan na een klik verbinding afgebroken.
pi_145264216
Ik heb nu geen zin om het bericht te gaan zoeken maar als ik me goed herinner schreef Baru kort geleden nog dat muggen daar geen probleem zijn. En ook een slang of ander dier/ongedierte acht hij niet waarschijnlijk. In krap 4 dagen sterven aan voedsel- of watergebrek daar geloof ik niet in. Onderkoeling geloven jullie niet in. Blijft misdrijf over.

[ Bericht 41% gewijzigd door 11en30 op 06-10-2014 19:01:22 ]
  maandag 6 oktober 2014 @ 18:54:05 #131
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145264244
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:03 schreef jackie12 het volgende:
Dit kaartje is laatst in de OP gezet.
De rode lijnen zijn dus paden waar gezocht is?

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/ZfOv5C9.jpg

Er is dus even na de mirador een pad naar het westen.(naar links)
Is iemand goed met kaartjes die dat "spookkasteel" er in zou kunnen zetten?

Poekje01 zei daarnet dat de verschillende trails mekaar wel eens zouden kunnen kruisen.
Ik denk dat ie daar een punt heeft.

De gele stip. Coördinaten van het 'castillo': 8.8255° N, 82.4723° W.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:00:42 #132
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145264527
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:53 schreef 11en30 het volgende:
Ik heb nu geen zin om het bericht te gaan zoeken maar als ik me goed herinner schreef Baru kort geleden nog dat muggen daar geen probleem zijn.
Hij schreef dat het meeviel.
Baru: In Culebra there not be a lot of mosquitos, the terrain is climb, the water flow constantly. When we arrive in a house, one make fire and it is enough. Since some years every guide can get repellent in Boquete, in the past we used citronella. One can burn cows excrement.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145264655
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:51 schreef ToniB het volgende:

[..]

ook in een vreemd land waar je de taal niet goed van spreekt? Of probeer je eerst de " reisleiding" te bellen? Trouwens als ik geen bereik heb (Samsung) kan ik gewoon ieder nummer bellen....blijft lang stil dan na een klik verbinding afgebroken.
Mijn allereerste idee zou zijn om naar iemand thuis te bellen (bv ouders). Dat zou ik echter niet doen, omdat zij ons niet zouden kunnen helpen. En dan zou ik hen alleen maar nodeloos ongerust maken.

Daarna blijft dus inderdaad over de reisorganisatie (of iemand die je kent in het land) of de hulpdiensten. Als ik de reisleiding goed zou kennen én als ze ook Nederland zouden spreken, zou ik hen wel eerst bellen, omdat het dan gevoelsmatig een lagere drempel is om hen te bellen. Als dat echter niet zo is, zou ik gewoon de hulpdiensten bellen. Ik zou het namelijk wel een ernstige situatie vinden als ik in de late namiddag verdwaald zou zijn in een regenwoud, en ik zou dus zo weinig mogelijk tijd willen verspillen met nutteloze telefoontjes.
pi_145264735
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat zou aan de hoogte kunnen liggen. Hoe hoger je komt, des te minder muggen. Nadeel is dat de nachten (relatief gezien) kouder zijn.
pi_145265335
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:53 schreef 11en30 het volgende:
Ik heb nu geen zin om het bericht te gaan zoeken maar als ik me goed herinner schreef Baru kort geleden nog dat muggen daar geen probleem zijn. En ook een slang of ander dier/ongedierte acht hij niet waarschijnlijk. In krap 4 dagen sterven aan voedsel- of watergebrek daar geloof ik niet in. Onderkoeling geloven jullie niet in. Blijft misdrijf over.
Of een ongeval/ongeluk.
Dat is toch niet zo raar?
Make my day!
pi_145265338
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:03 schreef Saarah het volgende:

[..]

Mijn allereerste idee zou zijn om naar iemand thuis te bellen (bv ouders). Dat zou ik echter niet doen, omdat zij ons niet zouden kunnen helpen. En dan zou ik hen alleen maar nodeloos ongerust maken.

Daarna blijft dus inderdaad over de reisorganisatie (of iemand die je kent in het land) of de hulpdiensten. Als ik de reisleiding goed zou kennen én als ze ook Nederland zouden spreken, zou ik hen wel eerst bellen, omdat het dan gevoelsmatig een lagere drempel is om hen te bellen. Als dat echter niet zo is, zou ik gewoon de hulpdiensten bellen. Ik zou het namelijk wel een ernstige situatie vinden als ik in de late namiddag verdwaald zou zijn in een regenwoud, en ik zou dus zo weinig mogelijk tijd willen verspillen met nutteloze telefoontjes.
dan ieder maar 1 poging en morgen zien we wel verder? Zelfs niet nog 1x al is de kans nog zo klein?!. Kan het ook dat ze hun pincode direct of na de eerste noodoproepen hebben moeten afgeven indien misdaad?
pi_145265405
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Baru: In Culebra there not be a lot of mosquitos, the terrain is climb, the water flow constantly. When we arrive in a house, one make fire and it is enough. Since some years every guide can get repellent in Boquete, in the past we used citronella. One can burn cows excrement.

Wordt dus lastig als je geen vuur kunt maken om die muggen op een afstand te houden.
Make my day!
pi_145265579
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:04 schreef JustinCase het volgende:
Prima post. Twee scenario's, beide goed denkbaar. Waarvan dus minstens één niet zoals het gegaan is.
Het is één scenario met twee lijnen; 1 voor de meiden en voor de tas met spullen.
quote:
In elk scenario zitten minstens een paar stukjes Murphy. Verdwalen en verongelukken uiteraard helemaal, maar ook in alle misdrijf-scenario's heeft de crimineel iets gedaan dat niet in zijn belang was. Kon bijv. niet van de lijken af komen, en dumpte ze toen maar bij/in de rivier. Of zag zich gedwongen om een dwaalspoor te maken dat op verdwaling wijst, maar verre van normaal is.
Waarom gelijk alleen uitgaan van moord als het gaat om een misdrijf? Er zijn meer misdrijven te bedenken dan moord.
Ik geloof niet in moord, maar hink wel het meeste op een misdrijf.
pi_145265767
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is één scenario met twee lijnen; 1 voor de meiden en voor de tas met spullen.

[..]

Waarom gelijk alleen uitgaan van moord als het gaat om een misdrijf? Er zijn meer misdrijven te bedenken dan moord.
Waar denk je dan aan: Verkrachting of zo?
En dan het idee dat ze niet meer over hetzelfde pad terug durfden omdat de daders daar mogelijk zouden kunnen zijn?
Make my day!
pi_145265842
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Aan welke eventuele misdrijven denk je dan?
pi_145266044
-Bug_

[ Bericht 99% gewijzigd door Ouder1 op 06-10-2014 19:35:19 ]
pi_145266088
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:54 schreef Gorraay het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De gele stip. Coördinaten van het 'castillo': 8.8255° N, 82.4723° W.
Thanx!!

Ik geloof het hoor maar wil je voor de gein eens kijken op Google Earth.
Als ik daar "abandoned castle on the rio caldera,Boquete Panama intoets dan lijkt het net alsof die veel noordelijker ligt.
pi_145266154
Goed opgemerkt van DutchTreat op ws. http://www.websleuths.com(...)1057259#post11057259

Als er op 2 april contact gemaakt is met het netwerk, was de iPhone dan niet aan Boquete zijde op dat moment?
pi_145266244
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:31 schreef 11en30 het volgende:
Goed opgemerkt van DutchTreat op ws. http://www.websleuths.com(...)1057259#post11057259

Als er op 2 april contact gemaakt is met het netwerk, was de iPhone dan niet aan Boquete zijde op dat moment?
Is er contact geweest op 2 april dan?

Dat was toch een roddel?
Later las ik iets dat dat aan de Bocas zijde was.
pi_145266301
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Is er contact geweest op 2 april dan?
Om 13:56 volgens het overzicht van Geruisloos.
pi_145266357
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:52 schreef ToniB het volgende:
ik blijf het vreemd vinden dat de meiden indien zij dachten om 16.30 verdwaald te zijn zij 112 als eerste en enige nummer hebben gebeld. Bij verdwaling of twijfel of ze wel door moesten lopen, zouden ze toch eerst een bekende/ contactpersoon...van de taalschool bellen. 112 bel je als er echt acute nood is. Indien misdaad, en dat kan al vlak na 14.00 uur want verder zijn er die dag ook geen foto's gemaakt, dan hadden de meiden waarschijnlijk hun telefoons in hun broekzak en kans gezien 112 te bellen. Kan ook tussen b.h. doen ook veel vrouwen.
Er kan wel meer verklaren waarom ze na 14:00 u geen foto's maakten. Of je verklaart het niet, tenslotte gaat het maar om geen foto's maken. Niet echt een bezigheid waar een crimineel aan te pas moet komen om het een tijdje niet te doen. Eigenlijk zou ik het hier bij moeten laten, en geen suggestie geven voor andere verklaringen. Als je vindt dat dit schreeuwt om een verklaring, en als enige eentje noemt die die verband houdt met de tragische afloop, verlies je uit het oog dat daar twee meiden liepen die net als iedereen van alles doen en laten waarvoor je later geen verklaring kunt vinden. Waar je geen verklaring voor zou zoeken, als het goed afgelopen was. Of, als je toevallig dat wel wilt weten, bijv. omdat ze jou hun foto's laten zien, en jij in een nieuwgierige bui bent, een reden van niks blijkt of dat ze dat niet eens meer weten.

Maar goed, toch maar twee suggesties:
1 Ze lopen door, en zetten er stevig de pas in. De top is bereikt, en het uitzicht gefotografeerd. De camera zit in de rugtas. Na een tijdje begint er wat twijfel te komen: hoe lang is het nog, zijn we wel op tijd terug enz. Camera bljft dus in de rugtas, want je gaat dan geen tijd verspillen.
2 Ze lopen door, en één van beide snijdt een onderwerp aan, waar de stemming door verandert. Of waarbij je als vriendin niet intussen foto's gaat lopen maken.

Twee verklaringen, tweehonderd op verzoek leverbaar. Met of zonder crimineel, wat je maar wilt. Want alleen de eerste twee waren gratis, en wie betaalt, bepaalt. Twee euro per verklaring, dus ik raad het af. Vooral omdat nul al voldoende is.
pi_145266450
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:34 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Om 13:56 volgens het overzicht van Geruisloos.
??
Ik zie dat er 112/911 is proberen te bellen. Niet dat er contact met het netwerk is geweest
pi_145266507
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:23 schreef agter het volgende:

[..]

Waar denk je dan aan: Verkrachting of zo?
En dan het idee dat ze niet meer over hetzelfde pad terug durfden omdat de daders daar mogelijk zouden kunnen zijn?
(Poging tot) verkrachting of mislukte poging tot beroving. Het bijbehorende handgemeen kan voor wonden/wondjes hebben gezorgd die tot infectie en bloedvergiftiging hebben kunnen leiden.

InB4 mensen die zeggen dat ze dan toch echt wel vermoord zouden zijn: De geschiedenis daar laat zien dat misdadigers bij toeristen met veel weg kunnen komen. Die bewapende roofovervallers zijn bekend maar lopen ook vrij rond omdat de toeristen niet het gehele proces in Panama wilden uitzitten.
pi_145266526
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:37 schreef jackie12 het volgende:

[..]

??
Ik zie dat er 112/911 is proberen te bellen. Niet dat er contact met het netwerk is geweest
Kijk even onderaan bij de legenda achter "GSM".
pi_145266675
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:31 schreef 11en30 het volgende:

Je hebt het over contact tussen gsm en gsm-mast, neem ik aan?
Waarom moet dat contact aan de Boquete-zijde geweest zijn? Wat is daar de bron voor?

Achter de mirador is er op sommige plekken ook bereik. Waar precies weten sommige locals. Dat was eerder al aan bod gekomen in deze lange reeks. Zolang de telefoon aan is blijven staan, was het mogelijk om op bepaalde plaatsten contact met een gsm-mast te hebben.

Dat wil (voordat mensen dat denken) nog niet zeggen dat er dan meteen bereik genoeg was om een gesprek te voeren.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')