abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146126766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:07 schreef DonJames het volgende:
Ik zit even vliegtickets te kijken.. Goedkope vlucht gevonden, maar 14 uur overstaptijd op Istanboel (wel overdag), zou dat genoeg zijn om even de stad in te gaan? Ik voel er weinig voor om 14 uur op een vliegveld rond te hangen :{
Welk vliegveld in Istanbul? In 14 uur kan je makkelijk naar het centrum, al is istanboel wel een erg grote stad en zijn de reistijden van en naar luchthaven soms erg lang! Let op dat je ook een visum nodig hebt, kost iets van 16/17 euro, deze moet je online aanvragen.
pi_146126989
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:27 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Welk vliegveld in Istanbul? In 14 uur kan je makkelijk naar het centrum, al is istanboel wel een erg grote stad en zijn de reistijden van en naar luchthaven soms erg lang! Let op dat je ook een visum nodig hebt, kost iets van 16/17 euro, deze moet je online aanvragen.
Ataturk. 16 euro is prima, het is meer dat we wat te doen hebben. Even shoppen in de Grand Bazaar, plaatje schieten van de Aya Sofia, hammammetje pakken en weer door naar de volgende bestemming. Lijkt me leuker dan 5 uur rondhangen op een vliegveld.
pi_146127768
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ataturk. 16 euro is prima, het is meer dat we wat te doen hebben. Even shoppen in de Grand Bazaar, plaatje schieten van de Aya Sofia, hammammetje pakken en weer door naar de volgende bestemming. Lijkt me leuker dan 5 uur rondhangen op een vliegveld.
Hoe laat land je? Vanaf Ataturk heb je twee goedkope opties om in het centrum te komen, metro of havatas bus. Metro is het goedkoopst, 6/7 lira om bij taksim te komen met de istanbul-card, maar is desondanks nog een lange rit (je moet ook een stukje met de tram om daarna weer over te stappen). Bus is ook makkelijk en stopt naast de taxis, deze kost 11 lira voor een enkeltje en zet je op taksim af. Ga wel op tijd weer terug want je kan in de file komen en avonds laat rijdt er geen metro meer!

Btw ga een broodje vis eten bij de Galata-brug voor 6 lira (2 euro omgerekend)! Grand bazar is daar vlakbij maar wel enorm druk!

Hier kan je een visum aanvragen: https://www.evisa.gov.tr/en/
pi_146183453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:48 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Hoe laat land je? Vanaf Ataturk heb je twee goedkope opties om in het centrum te komen, metro of havatas bus. Metro is het goedkoopst, 6/7 lira om bij taksim te komen met de istanbul-card, maar is desondanks nog een lange rit (je moet ook een stukje met de tram om daarna weer over te stappen). Bus is ook makkelijk en stopt naast de taxis, deze kost 11 lira voor een enkeltje en zet je op taksim af. Ga wel op tijd weer terug want je kan in de file komen en avonds laat rijdt er geen metro meer!

Btw ga een broodje vis eten bij de Galata-brug voor 6 lira (2 euro omgerekend)! Grand bazar is daar vlakbij maar wel enorm druk!

Het is toch een andere bestemming geworden, zonder veel overstaptijd. Istanbul zal moeten wachten tot een andere keer, maar evengoed bedankt :)
pi_146187766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:48 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Heeft dat online aanvragen nog voordeel behalve tijdwinst eigenlijk?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146192246
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Heeft dat online aanvragen nog voordeel behalve tijdwinst eigenlijk?
Goedkoper en daarnaast moet je het wel online aanvragen want sinds vandaag zijn ze gestopt met visas on arrival in Turkije. Als je geen visum online hebt aangeschaft heb je dus een probleem.
pi_146222593
Ugh, ben op het punt gekomen om de tickets daadwerkelijk te boeken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand de beste (lees:betrouwbaar/veilig doch goedkoop) waar ik met iDeal vliegtickets van china airlines van AMS -> BKK (en retour) kan kopen?
De website van china airlines zelf vind ik niet echt goed en kan ook nergens iDeal selecteren (al staat er wel ergens op de site dat dat zou moeten kunnen)

bvd
  zondag 2 november 2014 @ 18:37:48 #108
6941 APK
Factual, I think.
pi_146222727
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:33 schreef opreis het volgende:
Ugh, ben op het punt gekomen om de tickets daadwerkelijk te boeken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand de beste (lees:betrouwbaar/veilig doch goedkoop) waar ik met iDeal vliegtickets van china airlines van AMS -> BKK (en retour) kan kopen?
De website van china airlines zelf vind ik niet echt goed en kan ook nergens iDeal selecteren (al staat er wel ergens op de site dat dat zou moeten kunnen)

bvd
tix.nl
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_146223433
Bel China Airlines op en vraag ze je wegwijs te maken in hun website. Of eventueel kun je misschien per telefoon boeken. Als de prijs gelijk is zou ik altijd direct via de airline boeken, minder gedoe en minder kosten mocht je een keer een vlucht willen veranderen.
pi_146334893
Ik heb een vraag over die EU claim regeling.

Tijdje terug met Ryanair gevlogen, en op de terugweg kon het toestel niet op Eindhoven landen ivm weersomstandigheden. Op een ander vliegveld geland, en uiteindelijk duurde het nog uren voordat er bussen kwamen. Uiteindelijk kon niet iedereen mee met de bus dus heb ik op aanraden maar de trein genomen. Nu heb ik de kosten voor het treinkaartje (40 euro) teruggeclaimd bij Ryanair, maar kan ik ook een compensatie krijgen voor de vertraging ?(>3 uur, en afstand is groter dan 1500km). En zoja, waar? het is allemaal nogal onduidelijk ;( ;(
pi_146340374
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:26 schreef electronique het volgende:

Tijdje terug met Ryanair gevlogen, en op de terugweg kon het toestel niet op Eindhoven landen ivm weersomstandigheden.
Ryanair beïnvloedt over het algemeen niet het weer, dus er valt weinig te claimen. Bovendien hebben ze je vervangend vervoer naar de eindbestemming aangeboden.
Je kan dus alleen de gemaakte kosten vergoed krijgen.
pi_146505019
Is worldticketcenter.nl een betrouwbare site om vliegtickets te boeken?
Wil een retourtje Bangkok boeken voor in Maart.
pi_146505263
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:54 schreef Cracker26 het volgende:
Is worldticketcenter.nl een betrouwbare site om vliegtickets te boeken?
Wil een retourtje Bangkok boeken voor in Maart.
Niks mis mee, alleen hoge 'boekingskosten', dus zou ook gewoon even bij de airline zelf kijken (mis je perse met iDeal bij WTC wilt boeken oid)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 10 november 2014 @ 18:05:08 #114
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_146505434
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:26 schreef electronique het volgende:

Tijdje terug met Ryanair gevlogen, en op de terugweg kon het toestel niet op Eindhoven landen ivm weersomstandigheden. Op een ander vliegveld geland, en uiteindelijk duurde het nog uren voordat er bussen kwamen. Uiteindelijk kon niet iedereen mee met de bus dus heb ik op aanraden maar de trein genomen. Nu heb ik de kosten voor het treinkaartje (40 euro) teruggeclaimd bij Ryanair, maar kan ik ook een compensatie krijgen voor de vertraging ?(>3 uur, en afstand is groter dan 1500km). En zoja, waar? het is allemaal nogal onduidelijk ;( ;(
Onduidelijk? 2 minuten googelen:

quote:
VERTRAAGDE VLUCHTEN
Annulering en Vertragingen meer dan 3 Uur

Indien een Ryanair-vlucht wordt geannuleerd en er geen geschikte, alternatieve vlucht voorhanden is, of als u Ryanair op de hoogte hebt gesteld van uw beslissing uw reis niet voort te zetten, ontvangt u op aanvraag een restitutie van alle bedragen die u voor de ongebruikte vluchtsectors van uw reservering had betaald via de betalingswijze die u voor de oorspronkelijke boeking had gebruikt.
Restituties
Als u restitutie wilt aanvragen als gevolg van de annulering van uw vluchten of als uw vlucht meer dan 3 uur vertraagd is en u wenst niet te vliegen.
Klik hier en vul het aanvraagformulier voor restitutie in
Ryanair biedt geen financiële compensatie conform artikel 7 van de EU-regulering 261/2004 voor vertraagde of geannuleerde vluchten waarvoor de oorzaak buiten de verantwoordelijkheid van Ryanair valt (buitengewone omstandigheden). Volgens de regulering kunnen dergelijke omstandigheden, met name, plaatsvinden bij politieke instabiliteit, meteorologische omstandigheden die niet verenigbaar zijn met de uitvoering van de betreffende vlucht, veiligheidsrisico's, onverwachte problemen met de veiligheid van de vlucht en stakingen die de uitvoering van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij beïnvloeden.
Uw rechten onder de EU-regulering 261/2004 worden hierdoor niet aangetast, dus in het geval van niet-toelating in het vliegtuig, geannuleerde vlucht of een vertraging van langer dan twee uur, wordt u op de luchthaven een dergelijk geschreven bericht verstrekt waarin de regels voor compensatie en assistentie worden uiteengezet in het kader van dit voorschrift.
Klik hier voor meer informatie over EU-regulering (EC) nr. 261/2004
nerovetsrethca
pi_146506419
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 18:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Niks mis mee, alleen hoge 'boekingskosten', dus zou ook gewoon even bij de airline zelf kijken (mis je perse met iDeal bij WTC wilt boeken oid)
Ok, dank je.
Via die airline zelf (EVA air) kan ik het inderdaad boeken zonder die extra kosten.

Heb nu via skyscanner.nl gekeken. Dan kan ik het nog goedkoper boeken. 571 euro.. en bij EVA air site is het 581 euro.
Dus denk dat ik het via skyscanner.nl en budgetair.nl (naar budgetair word je doorgelinkt) boek.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cracker26 op 10-11-2014 19:12:44 ]
pi_146507607
Niet geheel een vraag over het vliegen zélf, maar het vervoer er naar toe.

Vlieg morgen van/naar Schiphol en we moeten die dag de auto ergens kwijt.
Kan bij kort parkeren maar dan zijn we zo'n ¤30 kwijt.
Nou kunnen we de auto ook bij P&R Hoofddorp zetten en met de trein/bus 4 minuten naar Schiphol gaan.
Met parkeren en treintickets voor 2 personen zouden we dan zo'n ¤15 kwijt zijn.

Maar nou zei iemand dat bij het parkeertarief een buskaart inbegrepen zat? Klopt dat?
Ik gebruik die faciliteiten nooit dus heb er geen ervaring mee.

Boeit niet als we paar euro aan treinkosten kwijt zijn; maar het gaat er meer om dat ik voor morgen wel of niet nog een E-ticket voor NS moet bestellen op internet. (2e persoon heeft nog geen OV-chipkaart)
pi_146508557
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:05 schreef Iemand91 het volgende:

Maar nou zei iemand dat bij het parkeertarief een buskaart inbegrepen zat? Klopt dat?
Ik gebruik die faciliteiten nooit dus heb er geen ervaring mee.

Nee, niet bij de parkeerterreinen bij Hoofddorp. Daar is ook geen echte P+R.
Dichtsbijzijnde P+R is Nieuw Vennep, van daar kan je 2x/uur met de trein verder naar Schiphol.

Anders in Amstelveen of Hoofddorp parkeren en bus 300 pakken. Ik denk dat helemaal met de trein of gewoon parkeren makkelijker is.
  maandag 10 november 2014 @ 20:14:58 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146510243
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:35 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok, dank je.
Via die airline zelf (EVA air) kan ik het inderdaad boeken zonder die extra kosten.

Heb nu via skyscanner.nl gekeken. Dan kan ik het nog goedkoper boeken. 571 euro.. en bij EVA air site is het 581 euro.
Dus denk dat ik het via skyscanner.nl en budgetair.nl (naar budgetair word je doorgelinkt) boek.
Combinatie naar Budgetair via Skyscanner is inderdaad goedkoper omdat je dan een korting krijgt waardoor de boekingskosten bijna nihil zijn.
Overigens via Tripair of Supersaver al een paar keer gehad dat de prijs welke door mij is betaald lager is dan de kosten welke deze tickettoko's moeten maken om daadwerkelijk een ticket bij de KLM te kopen. Hier kom je achter als je bij bijvoorbeeld een incheckmachine van KLM bij de laatste stap een reserveringsbevestiging vraagt, dan staan alle tarieven vermeld.

Ik schat in dat KLM, ondanks dat dit officieel is afgeschaft, toch nog een commissie geeft per uitgegeven ticket via sommige aanbieders.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146510448
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Combinatie naar Budgetair via Skyscanner is inderdaad goedkoper omdat je dan een korting krijgt waardoor de boekingskosten bijna nihil zijn.
Overigens via Tripair of Supersaver al een paar keer gehad dat de prijs welke door mij is betaald lager is dan de kosten welke deze tickettoko's moeten maken om daadwerkelijk een ticket bij de KLM te kopen. Hier kom je achter als je bij bijvoorbeeld een incheckmachine van KLM bij de laatste stap een reserveringsbevestiging vraagt, dan staan alle tarieven vermeld.

Ik schat in dat KLM, ondanks dat dit officieel is afgeschaft, toch nog een commissie geeft per uitgegeven ticket via sommige aanbieders.
Pfff bij worldticketscanner komen er in totaal meer dan 60 euro aan extra kosten bij.
Bij Budgetair niks..
Heb wel vliegticketgarantie erbij gedaan (9,50 euro). Ik ken EVA air namelijk niet zo goed, dus ja. Al neem ik aan dat die over 4 maanden niet opeens failliet zijn.

Bij Budgetair betaal ik nu 580 euro.
Bij WTC zou ik 642 euro betalen..
pi_146510857
Hmm wel vreemd.. eerst staat er dat je nog 22 euro dossierkosten moet betalen bij Budgetair. En nu ik alles nog een keer opnieuw invul, worden die er opeens niet bij geteld.
  maandag 10 november 2014 @ 20:39:47 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146511225
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:30 schreef Cracker26 het volgende:
Hmm wel vreemd.. eerst staat er dat je nog 22 euro dossierkosten moet betalen bij Budgetair. En nu ik alles nog een keer opnieuw invul, worden die er opeens niet bij geteld.
Kan goed kloppen, als je direct naar budgetair gaat worden deze berekend, wanneer je wordt doorgelinkt van Skyscanner niet, of wordt dit verrekend in een korting.
Budgetair is een goede keus, want airtrade, degene die daadwerkelijk je tickets boekt is een zeer kundig bedrijf die snappen wat ze aan het doen zijn.
WTC met hun aanbieder overigens ook wel, echter die hebben zeer hoge kosten waardoor ze in beginsel wel goedkoper zijn maar uiteindelijk nimmer de goedkoopste zullen zijn, net zoals tix.nl.

Vliegticketgarantie moet je zelf weten, maar de kans dat Eva air, onderdeel van een groot cargo bedrijf failliet gaat is zeer klein, kans dat KLM ten onder gaat is wat groter. Ik zou mij wel wat zorgen maken of er geen vlucht wordt geannuleerd in verband met optimalisatie van de routes als de boekingen wat achter blijven. Al moet worden gezegd dat dat de laatste tijd wel meevalt met de geringere frequentie waarmee ze vliegen vanaf Amsterdam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146511320
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 19:31 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, niet bij de parkeerterreinen bij Hoofddorp. Daar is ook geen echte P+R.
Dichtsbijzijnde P+R is Nieuw Vennep, van daar kan je 2x/uur met de trein verder naar Schiphol.
Is Nieuw Vennep zit dus wel zo'n kaart inbegrepen?
quote:
Anders in Amstelveen of Hoofddorp parkeren en bus 300 pakken. Ik denk dat helemaal met de trein of gewoon parkeren makkelijker is.
Als dat Nieuw Vennep niets is parkeren we alsnog maar gewoon de auto bij Hoofddorp. Die ¤5 p.p. is nou ook niet zo'n ramp.

Parkeren bij Schiphol kort parkeren is natuurlijk wel zwaar relaxt, maar de auto zal daar wel zo'n 6 uur staan en dan is parkeren ¤30. En we gaan wel graag met de auto; eventueel nog even het laatste vertrek/landing meemaken naast de baan. ;)
pi_146511335
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Kan goed kloppen, als je direct naar budgetair gaat worden deze berekend, wanneer je wordt doorgelinkt van Skyscanner niet, of wordt dit verrekend in een korting.
Budgetair is een goede keus, want airtrade, degene die daadwerkelijk je tickets boekt is een zeer kundig bedrijf die snappen wat ze aan het doen zijn.
WTC met hun aanbieder overigens ook wel, echter die hebben zeer hoge kosten waardoor ze in beginsel wel goedkoper zijn maar uiteindelijk nimmer de goedkoopste zullen zijn, net zoals tix.nl.

Vliegticketgarantie moet je zelf weten, maar de kans dat Eva air, onderdeel van een groot cargo bedrijf failliet gaat is zeer klein, kans dat KLM ten onder gaat is wat groter. Ik zou mij wel wat zorgen maken of er geen vlucht wordt geannuleerd in verband met optimalisatie van de routes als de boekingen wat achter blijven. Al moet worden gezegd dat dat de laatste tijd wel meevalt met de geringere frequentie waarmee ze vliegen vanaf Amsterdam.
Juist. Duidelijk! Ondertussen dat ticket geboekt. 580 euro voor een retourtje Bangkok. :D
pi_146512410
Binnenkort vlieg ik via de VS naar Colombia. Weet iemand of ik dan in de VS door de douane moet en dus een visum nodig heb?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_146512625
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:08 schreef Hallojo het volgende:
Binnenkort vlieg ik via de VS naar Colombia. Weet iemand of ik dan in de VS door de douane moet en dus een visum nodig heb?
Ja je hebt een visum nodig en je moet door de douane.

http://travel.state.gov/c(...)-waiver-program.html
Abracadabra, tapate guarra!
pi_146512979
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:12 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ja je hebt een visum nodig en je moet door de douane.

http://travel.state.gov/c(...)-waiver-program.html
Okee, thanks.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_146516167
quote:
0s.gif [b]Op maandag 10 november 2014 20:42
Is Nieuw Vennep zit dus wel zo'n kaart inbegrepen?

Nee, dat is alleen bij P+R's die bij Utrecht, Amsterdam en nog wat andere steden liggen. Dan kan je ook meteen goedkoop met het OV verder. Bij de P+R's bij een station kan je als vaste klant van NS dan vaak wel weer goedkoper parkeren.

Maar dat parkeerterrein bij Hoofddorp lijkt een stuk makkelijker; van daar kan je vrijwel elke minuut met bus of trein naar Schiphol. Vanaf Nieuw Vennep maar 2x/uur
pi_146516358
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dat is alleen bij P+R's die bij Utrecht, Amsterdam en nog wat andere steden liggen. Dan kan je ook meteen goedkoop met het OV verder. Bij de P+R's bij een station kan je als vaste klant van NS dan vaak wel weer goedkoper parkeren.

Maar dat parkeerterrein bij Hoofddorp lijkt een stuk makkelijker; van daar kan je vrijwel elke minuut met bus of trein naar Schiphol. Vanaf Nieuw Vennep maar 2x/uur
Duidelijk. Ik ga even een kaart voor m'n NS E-ticket voor m'n pa regelen dan.
Op naar de MD-11! :Y)

Bedankt!
pi_146531806
Wij vliegen 21 december richting Londen vanaf Amsterdam met Easy-Jet. Nu weet ik dat het weer rond die tijd best wel wisselvallig kan zijn. Hoe groot is de kans dat vrij korte vluchten ( Ams-Londen duurt 40 minuten ofzo ) geannuleerd worden vanaf schiphol? Hoe bang moeten we daarvoor zijn? :P
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:45:49 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146531850
Ben je serieus met die vraag? Hoe moeten wij weten of het dan zulk slecht weer is dat de vluchten geannuleerd worden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146531969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
Ben je serieus met die vraag? Hoe moeten wij weten of het dan zulk slecht weer is dat de vluchten geannuleerd worden?
Tuurlijk kan niemand dat raden :P Ik bedoel meer of mensen ervaringen hebben in voorgaande jaren als ze in December vlogen :) Maar achteraf gezien inderdaad een vraag die niet echt beantwoord kan worden :)
pi_146532080
Kans van -ongeveer- 0,17 tot 0,183%
pi_146536278
Hola,

Ik ben net terug uit Zuid-Amerika, heb daar iemand ontmoet ook en zij komt in maart naar Nederland. Nu vroeg ik mij af of iemand hier weet wat de goedkoopste mogelijkheid is om te vliegen vanuit Sao Paulo naar Nederland ( of redelijk omliggende steden ala Dusseldorf ).

Zomer 2015 ga ik dan weer die kant op.
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:47:22 #134
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146537088
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:35:09 #136
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_146539256
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:19 schreef static het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt een stuk beter, dank je. :)

Morgen weer naar HK.
En? Vond je het wat?
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:05:09 #137
15080 static
pi_146540376
Redelijk. Zeker een verbetering, maar het 'voeteneind' zit zo raar inelkaar dat je er zowat spontane horrelvoetjes van krijgt.

Dat plankje tegen de stoel daarvoor, daar gaat het voeteneind tegenaan.

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:15:30 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146542564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vliegen 21 december richting Londen vanaf Amsterdam met Easy-Jet. Nu weet ik dat het weer rond die tijd best wel wisselvallig kan zijn. Hoe groot is de kans dat vrij korte vluchten ( Ams-Londen duurt 40 minuten ofzo ) geannuleerd worden vanaf schiphol? Hoe bang moeten we daarvoor zijn? :P
De kans op annulering op deze specifieke dag is natuurlijk onbekend, dat hangt echt van de omstandigheden af, maar de kans op annulering bij dergelijke korte vluchten met een frequentie van meerdere vluchten per dag is wel wat groter dan dat er één vlucht zou zijn, want indien noodzakelijk kan door het samenvoegen van vluchten en mensen die daardoor afzien van een vlucht het aantal vluchten wel verminderd worden. Wel zal men over het algemeen proberen wel de vluchten zo uit te voeren dat iedereen die wil ook daadwerkelijk mee kan.

Afgelopen jaar viel het door het relatief zachte winter weer wel mee met het aantal annuleringen, maar in februari van vorig jaar heb ik op kosten van Easyjet 2 maal in een hotel kunnen slapen, 1 x in Amsterdam en 1 x in Geneve.

Wel een belangrijke tip, wanneer je vlucht bijvoorbeeld een aantal uur vertraagd is en men geeft dat op de eigen website of in de Easyjet App aan betekent dit niet dat de check in deadline wordt aangepast, nee, die blijft gelijk in Amsterdam en je moet dus conform de oorspronkelijke vertrektijd inchecken.
Dit heeft alles te maken met het contract wat Easyjet op Amsterdam heeft met de afhandelaar, maar het geeft nogal een wrange smaak, ik had daar zelf niet direct last van, maar het is natuurlijk wel een beetje gek dat de afhandelaar doodleuk aangeeft dat ze niets voor je kunnen betekenen als de vlucht 4 uur vertraagd is en je bent nog 3 uur voor vertrek aanwezig.
Wel mooi dat toen bij de gate er werd aangegeven dat desbetreffende passagiers voor de te grote handbagage moest bijbetalen op het moment van aan boord gaan dat er uiteindelijk iemand besloot dat dat toch niet zo'n goed idee was en men kosteloos de bagage alsnog aan boord nam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146543371
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De kans op annulering op deze specifieke dag is natuurlijk onbekend, dat hangt echt van de omstandigheden af, maar de kans op annulering bij dergelijke korte vluchten met een frequentie van meerdere vluchten per dag is wel wat groter dan dat er één vlucht zou zijn, want indien noodzakelijk kan door het samenvoegen van vluchten en mensen die daardoor afzien van een vlucht het aantal vluchten wel verminderd worden. Wel zal men over het algemeen proberen wel de vluchten zo uit te voeren dat iedereen die wil ook daadwerkelijk mee kan.

Afgelopen jaar viel het door het relatief zachte winter weer wel mee met het aantal annuleringen, maar in februari van vorig jaar heb ik op kosten van Easyjet 2 maal in een hotel kunnen slapen, 1 x in Amsterdam en 1 x in Geneve.

Wel een belangrijke tip, wanneer je vlucht bijvoorbeeld een aantal uur vertraagd is en men geeft dat op de eigen website of in de Easyjet App aan betekent dit niet dat de check in deadline wordt aangepast, nee, die blijft gelijk in Amsterdam en je moet dus conform de oorspronkelijke vertrektijd inchecken.
Dit heeft alles te maken met het contract wat Easyjet op Amsterdam heeft met de afhandelaar, maar het geeft nogal een wrange smaak, ik had daar zelf niet direct last van, maar het is natuurlijk wel een beetje gek dat de afhandelaar doodleuk aangeeft dat ze niets voor je kunnen betekenen als de vlucht 4 uur vertraagd is en je bent nog 3 uur voor vertrek aanwezig.
Wel mooi dat toen bij de gate er werd aangegeven dat desbetreffende passagiers voor de te grote handbagage moest bijbetalen op het moment van aan boord gaan dat er uiteindelijk iemand besloot dat dat toch niet zo'n goed idee was en men kosteloos de bagage alsnog aan boord nam.

Hopen dat het weer mee valt dan :P we vliegen pas eind van de middag, dus als die vertraging heeft wordt het vrij laat..ervan uitgaande dat er later op de dag nog wel andere vluchten gaan dan.
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:26:18 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_146552080
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 22:36 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Duidelijk. Ik ga even een kaart voor m'n NS E-ticket voor m'n pa regelen dan.
Op naar de MD-11! :Y)

Bedankt!
Hoe was het op de laatste MD-11 vlucht?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_146553300
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:26 schreef XL het volgende:
Hoe was het op de laatste MD-11 vlucht?
Erg gaaf; en enorm mooi hoe KLM dat geregeld heeft. Kudos aan KLM!. _O_
Maar ik kom er denk ik nog wel op terug hier: Topicreeks: Algemeen Luchtvaarttopic #1 Waar Airbus niet meer alleen is
pi_146564463
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Geen duidelijk antwoord maar wel een indicatie: Ik vlieg al sinds 2007 elk jaar rond die tijd naar Nederland en terug: Één keer bijna een annulering gehad. Mijn vlucht was die dag de eerste niet geannuleerde vlucht, uiteindelijk. *O*

Maar ik vloog wel altijd met echte airlines ipv Sleazyjet gevalletjes. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146564574
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Geen duidelijk antwoord maar wel een indicatie: Ik vlieg al sinds 2007 elk jaar rond die tijd naar Nederland en terug: Één keer bijna een annulering gehad. Mijn vlucht was die dag de eerste niet geannuleerde vlucht, uiteindelijk. *O*

Maar ik vloog wel altijd met echte airlines ipv Sleazyjet gevalletjes. :+
Dankje! Zat al te vrezen na een vorige post dat er veel geannuleerd word. Wil liever wel die dag nog in Londen aankomen :P
pi_146564695
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dankje! Zat al te vrezen na een vorige post dat er veel geannuleerd word. Wil liever wel die dag nog in Londen aankomen :P
Die kans groeit wel met de kans op veel sneeuw, maar het gebeurt vaak genoeg gewoon niet nee. Kun je altijd nog over gaan stressen als de weerberichten die week toch nog omslaan ofzo. ;)
pi_146564779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Die kans groeit wel met de kans op veel sneeuw, maar het gebeurt vaak genoeg gewoon niet nee. Kun je altijd nog over gaan stressen als de weerberichten die week toch nog omslaan ofzo. ;)
Ben sowieso een stresser, zelfs nu al een beetje. Maar gaat vast goed komen. Vooral gezien het maar een heel klein afstandje is. Gewoon site van luchthaven in gaten houden enzo.
pi_146566652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:05 schreef static het volgende:
Redelijk. Zeker een verbetering, maar het 'voeteneind' zit zo raar inelkaar dat je er zowat spontane horrelvoetjes van krijgt.

Dat plankje tegen de stoel daarvoor, daar gaat het voeteneind tegenaan.

[ afbeelding ]
de ottoman aan de raam-kant is net ff wat fijner, maar de 'kleine' is ook wel te doen. Ik heb de nieuwe WBC nu 2 keer gevlogen en full flat is wat mij betreft wel 'the way to go' :)
  woensdag 12 november 2014 @ 11:48:37 #147
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_146567492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:18 schreef var.fok het volgende:

[..]

de ottoman aan de raam-kant is net ff wat fijner, maar de 'kleine' is ook wel te doen. Ik heb de nieuwe WBC nu 2 keer gevlogen en full flat is wat mij betreft wel 'the way to go' :)
Deze Full flat is inderdaad erg prettig maar ik onderschrijf static's commentaar. Echt lekker slapen op je rug is lastig omdat je voeten bij elkaar worden gehouden. Op mijn zij kon ik uiteindelijk wel slapen maar dan nog heb je het gevoel dat je voeten 'vastzitten'. De raamkant is dan inderdaad een betere optie: zeker 1A heeft een erg grote ottoman.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  woensdag 12 november 2014 @ 12:07:23 #148
15080 static
pi_146568129
Wat is een 'ottoman'? :@
  woensdag 12 november 2014 @ 12:11:39 #149
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146568314
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:07 schreef static het volgende:
Wat is een 'ottoman'? :@
een voetenbankje :P
  woensdag 12 november 2014 @ 12:15:24 #150
15080 static
pi_146568448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:11 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

een voetenbankje :P
Dan is die wel héél klein. Ik vond het zo onprettig dat ik niet full-flat ging.
pi_146577560
We zoeken vliegtickets voor een weekendje Istanbul. Eind mei of eerste weekend van juni.
Wat is er een goede site met goede vliegtijden en niet al te duur? We willen van donderdag tm zondag of vrijdag tm maandag.

Vliegen vanaf Eindhoven, Zaventem of Charleroi...
pi_146577627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:44 schreef Cracker26 het volgende:
We zoeken vliegtickets voor een weekendje Istanbul. Eind mei of eerste weekend van juni.
Wat is er een goede site met goede vliegtijden en niet al te duur? We willen van donderdag tm zondag of vrijdag tm maandag.

Vliegen vanaf Eindhoven, Zaventem of Charleroi...
Een goeie site is bijvoorbeeld deze ^O^
pi_146579888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een goeie site is bijvoorbeeld deze ^O^
Ahaaa bedankt man :-)
pi_146604641
Hallo,

Volgende week (donderdag) voor het eerst Europa uit met het vliegtuig.
Superspannend en zo komen ere nog wel eens wat vragen op in je hoofd ;)

Is er bij Lufthansa (vlucht naar NY) usb oplader in je stoel?
Mag je een losse telefoonbatterij meenemen in je handbagage.
Spotify zal na een uur of 7 wel de normale batterij leeggetrokken hebben.
Hell To The Liars
pi_146605903
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:02 schreef Droopie het volgende:
Hallo,

Volgende week (donderdag) voor het eerst Europa uit met het vliegtuig.
Superspannend en zo komen ere nog wel eens wat vragen op in je hoofd ;)

Als je met de A380 vliegt wel, anders is het eerder niet het geval (in Economy).
quote:
Ja, vaak met een max van 2. Mag vaak niet in je ruimbaggage.
quote:
Ga gewoon films kijken. Vaak leuker dan alleen maar muziek luisteren. Op de terugweg is slapen vaak de beste optie.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_146605913
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:02 schreef Droopie het volgende:

Volgens mij niet in elk type. Vanuit waar vlieg je de oceaan over? Frankfurt, Munchen, Dusseldorf?
pi_146605973
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Volgens mij niet in elk type. Vanuit waar vlieg je de oceaan over? Frankfurt, Munchen, Dusseldorf?
Amsterdam, en ticket via Lufthansa (tix.nl)
Hell To The Liars
pi_146605985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:51 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ja, vaak met een max van 2. Mag vaak niet in je ruimbaggage.

[..]

Dat vind ik wel apart, had eerder verwacht niet in je handbagage
Bedankt voor de tip.
Hell To The Liars
pi_146606113
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat vind ik wel apart, had eerder verwacht niet in je handbagage
Bedankt voor de tip.
http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/65/media_1093365.pdf pagina 9. Mag dus wel bij LH.

Bij Cathay mag het bijvoorbeeld niet in je check in baggage zitten: http://www.cathaypacific.com/cx/en_HK/travel-information/baggage/restricted-items/batteries.html

quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Amsterdam, en ticket via Lufthansa (tix.nl)
Err, lijkt me niet. Je vliegt waarschijnlijk eerst naar Dusseldorf, Frankfurt of Munchen, moet je overstappen en pas daarna vlieg je naar NY.(Of je vliegt met United Airlines, maar met een LH ticket)
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_146606847
Tevens een vraag van mij: Als je een retourtje koopt maar de heenreis niet gebruikt, wordt je terugreis geannuleerd?

Lang verhaal als toelichting:
Ethiopian air biedt grote kortingen op binnenlandse vluchten in Ethiopie als je met Ethiopian Air naar Addis vliegt (letterlijk honderden euros). Ik vlieg met Turkish Airlines naar Addis, maar ik heb nog geen ticket om het land te verlaten (naar Nairobi) en Ethiopian is de beste optie. Ik kan dus:
1) niets doen (is stom, want geen korting)
2) een extra enkeltje kopen (bijv Nairobi-Addis) en deze gebruiken om korting te krijgen (is goedkooper dan de korting die ik daarmee zou kunnen krijgen)
3) gaan voor een retourtje Nairobi-Addis en dan het eerste stuk wegooien (netto nog goedkoper) Maar dan ben ik bang dat mijn retour, die ik wel wil gebruiken ook wordt geannuleerd.
pi_146608013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:00 schreef miro86 het volgende:

[..]

http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/65/media_1093365.pdf pagina 9. Mag dus wel bij LH.

Bij Cathay mag het bijvoorbeeld niet in je check in baggage zitten: http://www.cathaypacific.com/cx/en_HK/travel-information/baggage/restricted-items/batteries.html

[..]

Err, lijkt me niet. Je vliegt waarschijnlijk eerst naar Dusseldorf, Frankfurt of Munchen, moet je overstappen en pas daarna vlieg je naar NY.(Of je vliegt met United Airlines, maar met een LH ticket)
Heb je even een private message gestuurd, als je daar even naar zou willen kijken graag :)
Hell To The Liars
pi_146636166
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:25 schreef miro86 het volgende:
Tevens een vraag van mij: Als je een retourtje koopt maar de heenreis niet gebruikt, wordt je terugreis geannuleerd?
Ja, over het algemeen wordt de terugreis dan inderdaad geannuleerd. Veel low cost carriers doen dat echter niet.

"Ethiopian Airlines" klinkt als de nationale luchtvaartmaatschappij van Ethiopie en is daarmee waarschijnlijk geen low cost carrier. Maar het onderscheid tussen low cost en reguliere carrier is niet altijd even helder.

Als je voor dit ticket kiest, zou ik het echt even bij de maatschappij navragen en niet vertrouwen op een antwoord van derden.
  zaterdag 15 november 2014 @ 12:27:52 #163
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146676120
Als je de outbound mist wordt in de regel de inbound geannuleerd ja, andersom kom je er nog wel mee weg.
pi_146678043
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:27 schreef MartijnUK het volgende:
Als je de outbound mist wordt in de regel de inbound geannuleerd
Raar eigenlijk...
జ్ఞ‌ా
pi_146703307
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:27 schreef MartijnUK het volgende:
Als je de outbound mist wordt in de regel de inbound geannuleerd ja, andersom kom je er nog wel mee weg.
Andersom kom je er altijd mee weg, want je komt gewoon niet naar de luchthaven. Maar je krijgt niet de helft van de ticketprijs terug.
pi_146719571
Volgens mij staat in de ticketvoorwaarden wel dat ze je een boete op kunnen leggen voor het niet nemen van de terugvlucht, maar ik weet niet of dat in de praktijk vaak gebeurd is.
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 20:48:54 #167
45833 crew  Fogel
pi_146722752
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij staat in de ticketvoorwaarden wel dat ze je een boete op kunnen leggen voor het niet nemen van de terugvlucht, maar ik weet niet of dat in de praktijk vaak gebeurd is.
Gelukkig zijn ze "in Brussel" nu wetten aan het maken die deze praktijken verbieden. Mis je (al dan niet bewust) [de eerste leg van] de outbound? Dan moet de rest nog geldig blijven. Kan er nu even geen link bij vinden, maar dingen lijken de goede kant op te gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_146723539
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:48 schreef Fogel het volgende:
Gelukkig zijn ze "in Brussel" nu wetten aan het maken die deze praktijken verbieden. Mis je (al dan niet bewust) [de eerste leg van] de outbound? Dan moet de rest nog geldig blijven. Kan er nu even geen link bij vinden, maar dingen lijken de goede kant op te gaan.
Dan moet wel eerst de luchtvaartmarkt volledig open gegooid worden, zodat elke luchtvaartmaatschappij van elke luchthaven kan gaan vliegen. Dat is nu door de slotverdeling en luchtvaartrechten nog niet mogelijk. Om toch te kunnen concurreren van/naar bepaalde bestemmingen, wordt er nu geconcurreerd op prijs en daar horen de speciale tariefvoorwaarden bij.
pi_146786713
Is 2:25u voldoende overstaptijd als je moet overstappen (2 verschillende airlines)?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146787035
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:01 schreef tofastTG het volgende:
Is 2:25u voldoende overstaptijd als je moet overstappen (2 verschillende airlines)?
Ja, meestal wel als je het ticket als 1 geheel hebt gekocht. Verder afhankelijk van de luchthaven, dag waarop je vliegt, airline, of je alleen met handbagage reist, of je vooraf voor beide vluchten ingecheckt hebt, of je kan lopen, of je bekend bent met de luchthaven etc. enz.
pi_146787202
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, meestal wel als je het ticket als 1 geheel hebt gekocht. Verder afhankelijk van de luchthaven, dag waarop je vliegt, airline, of je alleen met handbagage reist, of je vooraf voor beide vluchten ingecheckt hebt, of je kan lopen, of je bekend bent met de luchthaven etc. enz.
Dit is de situatie:
NYC-->Oslo Gardemoen aankomst in Oslo om 10:20. Met Norwegian
Oslo Gardemoen-->AMS verstrek in Oslo om 12:55 Met KLM

Ben al 2x op Gardemoen gevlogen, ken het wel een beetje. En ik kan gewoon lopen, dat helpt ook weer. Dan moet ik alleen kijken of het mogelijk is om de vluchten samen te kopen, enig idee hoe ik dat kan doen? Alvast bedankt voor de informatie!

[ Bericht 1% gewijzigd door tofastTG op 18-11-2014 21:25:12 ]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146787572
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:11 schreef tofastTG het volgende:

Dan moet ik alleen kijken of het mogelijk is om de vluchten samen te kopen, enig idee hoe ik dat kan doen? Alvast bedankt voor de informatie!
Die vluchten in 1 ticket krijgen gaat niet lukken. Enige wat je kan doen, is alvast inchecken én je boardingcard geprint hebben voor je vlucht met KLM én alleen met handbagage reizen. Dan kan je 'binnendoor' van de arrivals naar de departures.

Als je wél ruimbagage hebt, dan wordt het erg krap, want je moet uiterlijk 12.05 je bagage weer ingecheckt hebben voor de KLM vlucht. En 10.20 zal onder normale omstandigheden de tijd zijn, waarop het vliegveld landt en nog niet aan de gate staat en je zeker je bagage nog niet hebt. Nu is Oslo wel een redelijk efficiënt vliegveld en de 787 van Norwegian elke dag een beetje meer betrouwbaar, dus ik denk dat je het wel haalt, maar zo niet, dan ben je én nog even in Oslo én je geld kwijt van die vlucht.

En zoals ik elders ook al schreef; die vluchten met Norwegian van/naar de VS lijken goedkoop, maar er komen wel heel veel extra kosten bij als je gaat boeken (tenzij je dus zonder bagage, eten en stoelreservering wilt vliegen). Je kan eventueel ook kijken naar de Norwegian vlucht van NY naar London Gatwick. Van daar heb je iets meer mogelijkheden (Easyjet) om terug naar Nederland te komen.
pi_146787824
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die vluchten in 1 ticket krijgen gaat niet lukken. Enige wat je kan doen, is alvast inchecken én je boardingcard geprint hebben voor je vlucht met KLM én alleen met handbagage reizen. Dan kan je 'binnendoor' van de arrivals naar de departures.

Als je wél ruimbagage hebt, dan wordt het erg krap, want je moet uiterlijk 12.05 je bagage weer ingecheckt hebben voor de KLM vlucht. En 10.20 zal de tijd zijn, waarop het vliegveld landt en nog niet aan de gate staat en je zeker je bagage nog niet hebt. Nu is Oslo wel een redelijk efficiënt vliegveld, dus ik denk dat je het wel haalt, maar zo niet, dan ben je én nog even in Oslo én je geld kwijt van die vlucht.
Ah super bedankt! Dan is 356,- voor een retourtje naar NYC toch iets minder aantrekkelijk als gehoopt. Overigens zie ik nu dat ik zojuist een typefout heb gemaakt. :P
pi_146787955
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:24 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ah super bedankt! Dan is 356,- voor een retourtje naar NYC toch iets minder aantrekkelijk als gehoopt.
Precies, komt 64 euro per enkele reis extra kosten bij, plus je vluchten van/naar Oslo en op de heenweg een overnachting en vervoer van/naar de luchthaven. Vanaf Schiphol, Brussel of Rotterdam kan je voor ongeveer dezelfde prijs vliegen naar NYC.

quote:
Overigens zie ik nu dat ik zojuist een typefout heb gemaakt. :D Maar NYE en NYC maakt neem ik geen verschil?
New Year's Eve of New York City... same same... ik had NYC begrepen.
pi_146787968
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:19 schreef DutchTrain het volgende:

En zoals ik elders ook al schreef; die vluchten met Norwegian van/naar de VS lijken goedkoop, maar er komen wel heel veel extra kosten bij als je gaat boeken (tenzij je dus zonder bagage, eten en stoelreservering wilt vliegen). Je kan eventueel ook kijken naar de Norwegian vlucht van NY naar London Gatwick. Van daar heb je iets meer mogelijkheden (Easyjet) om terug naar Nederland te komen.
Dit klopt wel inderdaad, maar onboard is het eten niet extreem duur toch? Althans, het is me nog nooit opgevallen.
pi_146788084
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Precies, komt 64 euro per enkele reis extra kosten bij, plus je vluchten van/naar Oslo en op de heenweg een overnachting en vervoer van/naar de luchthaven. Vanaf Schiphol, Brussel of Rotterdam kan je voor ongeveer dezelfde prijs vliegen naar NYC.

[..]

New Year's Eve of New York City... same same... ik had NYC begrepen.
356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!
pi_146788243
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef tofastTG het volgende:
Dit klopt wel inderdaad, maar onboard is het eten niet extreem duur toch? Althans, het is me nog nooit opgevallen.
Op de transatlantische vluchten zal je het waarschijnlijk van tevoren moeten bestellen voor zo'n 20 euro
pi_146788447
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:30 schreef tofastTG het volgende:
356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/

(eten is zelfs 32.50, bagage is 33 euro per enkele reis, waardoor je beter het iets duurdere tarief kan boeken waar dit inbegrepen is).
En bij KLM betaal je nu ook voor een koffer 15 euro per enkele reis.
pi_146788845
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:36 schreef DutchTrain het volgende:
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/

(eten is zelfs 32.50, bagage is 33 euro per enkele reis, waardoor je beter het iets duurdere tarief kan boeken waar dit inbegrepen is).
En bij KLM betaal je nu ook voor een koffer 15 euro per enkele reis.
Maar ivm. overstaptijd denk ik dat ik dan toch liever alleen handbagage doe. En 70 euro voor wat eten pp is inderdaad vrij absurd. Dan maar gewoon broodjes kopen op het vliegveld. Alhoewel, of dat zo geslaagd is als je transatlantisch moet vliegen. :P

Overigens, het is dus 256 retour vanaf Oslo. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als norwegian een slot kan bemachtigen op Schiphol kunnen we wellicht ook eens leuke prijzen verwachten. :P
Goed, ik ga er in ieder geval eens over denken. Hartstikke bedankt.
pi_146805211
Heeft iemand ervaringen met www.vlucht-vertraagd.nl?

KLM is weer eens moeilijk aan het doen om een vergoeding na een (in mijn ogen) terechte claim.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:13:54 #181
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146815454
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.

Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem?
pi_146815572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:13 schreef Sunri5e het volgende:
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.

Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem?
Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:19:34 #183
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146815584
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.
Oke top!
  donderdag 20 november 2014 @ 20:39:40 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146851852
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef LintuxCx het volgende:
Juridisch gezien ligt dit voor een luchtvaartmaatschappij nog best lastig om succesvol een vergoeding te verkrijgen als een passagier een vlucht niet maakt.
Want een luchtvaartmaatschappij kan wel aanvoeren dat bij het missen van de laatste vlucht bij een ticket Dusseldorf-Amsterdam-New York-Amsterdam-Dusseldorf eigenlijk een andere prijs berekend had moeten zijn, wanneer de passagier aanvoert dat deze de vlucht niet gemaakt heeft omdat men zich te ziek voelde om dit te doen dan is dat een dusdanige juridische belemmering dat succesvol procederen bij een civiele rechter zinloos zal zijn, een luchtvaartmaatschappij kan nooit bewijzen dat een passagier wel in staat was die vlucht te maken, en belangrijker, gezien de ticketvoorwaarden van de goedkopere tickets heeft een passagier geen recht op een gratis andere vlucht (en of vervolgvluchten) als men bij een bepaalde vlucht te laat of niet komt opdagen, waardoor de passagier ook niet kan worden opgelegd dat men contact zoekt met de luchtvaartmaatschappij.

Zolang je de reguliere vluchtuitvoering conform de originele boeking niet verstoort is de SOP van de luchtvaartmaatschappijen om hier verder geen actie op te ondernemen.
Een verstoring kan zijn het vragen van ruimbagage op Amsterdam als je eigenlijk een doorvlucht hebt naar Dusseldorf, want op dat moment moet de luchtvaartmaatschappij kosten maken om de bagage uit het automatisch proces te halen en deze van boord te halen voordat de vlucht vertrekt, het vragen van een vergoeding voor de bagage kan dan succesvol zijn. Ook hier is overigens juridisch nog wel wat aan te doen, want het gijzelen van persoonlijke eigendommen door een private onderneming om betaling af te dwingen zonder aannemelijk te kunnen maken dat iemand de extra kosten niet zonder die 'gijzeling' wil betalen is ook nogal 'wankel'.
Daarnaast geldt het omgekeerd ook, bij een vertraging heeft de passagier ook alle recht om een laatste vlucht niet te maken als dit een andere (latere) vlucht is dan de originele boeking waardoor deze anders aansluitingen mist, in dat geval zal een luchtvaartmaatschappij zeker geen extra kosten mogen berekenen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:20:04 #185
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146874998
Ik ben hard genaaid door Air Asia, misschien heeft iemand hier advies.

We zijn bezig met een 6-weekse mega reis van Europa via Afrika & Azië naar Nieuw-Zeeland.
Ik heb daarvoor zo'n 20 vluchten moeten boeken en uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.

Op 19 november heb ik een ticket geboekt van Xi'An Xianyang in China naar Denpasar (Bali), Indonesië via Expedia.co.uk voor de prijs van £291.

Helaas heb ik over het hoofd gezien dat ik 3 MAR heb uitgekozen ipv 3 MAY.
5 minuten later kreeg ik een bevestigingsmailtje binnen en daar ontdekte ik de fout.

Ik heb direct de helpdesk van Expedia opgebeld en kreeg een vriendelijke gast aan de lijn die alles geprobeerd heeft om me te helpen.
Hij belde Air Asia voor me om te onderhandelen, en kreeg als antwoord dat de maand gecorrigeerd kon worden voor een prijs van £245. Dit is bijna net zo hoog als de prijs van het oorspronkelijke ticket. Ik vroeg of het ticket geannuleerd kon worden en daarop werd negatief geantwoord.
Omdat hij niet verder kwam met de medewerker en het call centre zich in Perth (West-Australië) bevindt vroeg hij mij om 4 uur 's nachts nogmaals te bellen zodat ik met een supervisor kon spreken zodra die aanwezig was.

In het holst van de nacht ben ik opgestaan en heb ik dat telefoontje gemaakt, die persoon die ik nu sprak bij Expedia was veel minder behulpzaam en zei dat ik het zelf met Air Asia moest bespreken. Afijn, uiteindelijk kreeg hij te horen van Air Asia dat supervisors nooit met klanten spraken, en als er een reden toe was zouden de supervisors zelf wel contact opnemen.

Vanochtend heb ik wederom Expedia gebeld en heb om een supervisor aan hun kant gevraagd, wederom een Indiër (hebben ze überhaupt wel een vertegenwoordiging in de UK?), en ook hij kon niets doen. Hij zei dat het buiten hun terms & conditions was en dat de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk was voor hun policies. Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.

Nu heb ik Citizens Advice (soort consumentenbond hier) gevraagd wat ik er mee kan doen en zij zeggen dat Expedia wel degelijk verantwoordelijk is omdat zij de verkopende partij zijn, ondanks dat ze slechts een "agent" zijn van Air Asia.

Ook heb ik er over nagedacht om contact op te nemen met de bank om de creditcardtransactie te blokkeren.

Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:29:32 #186
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146875260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.

Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.
Zo hebben wij een keer een auto gehuurd en uit gewoonte maand/dag ingevuld in plaats van dag/maand en daar was ook niks meer aan te doen toen we erachter kwamen. Tsja, ik zie dat als jammer maar helaas.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:46:33 #187
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146875859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.
Zo hebben wij een keer een auto gehuurd en uit gewoonte maand/dag ingevuld in plaats van dag/maand en daar was ook niks meer aan te doen toen we erachter kwamen. Tsja, ik zie dat als jammer maar helaas.
Volgens de man van de consumentenclub is er zoiets als "duty of care", in andere woorden de verantwoordelijkheid om iemand alle opties uit te leggen wat betreft het 1e gesprek dat ik direct na het boeken had. En kan ze "neglicence" / nalatigheid verweten worden.

Maar afgezien van de rol van Expedia had ik van de maatschappij wel een penalty verwacht van £50 ofzo, Easyjet en Ryanair hebben daar ook een handje van, maar niet bijna 100% van de ticketprijs.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:47:09 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146875877
Air Asia is een prima maatschappij om mee te vliegen wanneer alles goed gaat en je tickets in de promo periode boekt.

Helaas hebben ze er wel een handje van om geboekte vluchten te annuleren of tijden te wijzigen van kort tot ruim voor vertrek en volgens de voorwaarden van Air Asia heeft men dan enkel recht om de betreffende boeking te wijzigen of een refund te vragen en niet eventuele aanvullende boekingen als door de annulering andere vluchten onmogelijk worden.
Met de Air Asia helpdesk of een supervisor op de luchthaven kom je niet verder, na het nemen van juridische stappen haalt men wel bakzeil, maar dat is niet voor veel reizigers buiten Azië weggelegd. (En vaak gezien het bedrag niet echt de moeite om dit te ondernemen).

In jouw geval betreft het echter een door jouw gemaakte foutieve boeking tegen tarieven welke op dat moment beschikbaar waren. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt de afkoelperiode niet altijd omdat deze erg aan veranderingen onderheving zijn en je anders altijd kosteloos zou kunnen annuleren, dit staat in de voorwaarden van Air Asia en houden juridisch redelijk stand.
Je kunt bij de credit card maatschappij trachten de afschrijving te betwisten zodat het geld direct bij Air Asia wordt weggehaald, echter Air Asia kan naast het annuleren van jouw boeking ook deze betwisting aanvechten en dit kan een aantal vervelende consequenties hebben. Want je moet bij de credit card maatschappij een reden van betwisting opgeven, heldere gevallen zijn fraude, maar een foutieve boeking valt daar niet onder, en wanneer je het dan toch op fraude gooit is dat niet toegestaan. En dat het niet toegestaan is betekent niet alleen dat de credit card maatschappij de betwisting niet in jouw voordeel beslist, bij toekomstige gevallen wil een credit card maatschappij mogelijk niet meewerken bij een betwisting. Evenmin helpt het om het te gooien op goods not delivered want Air Asia kan aantonen dat zij dat wel willen maar dat jij dat niet wil.
Daarnaast kan Air Asia zelf ook nog jouw op hun zwarte lijst zetten zodat je nooit meer met Air Asia zou kunnen vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146885129
quote:
Ik ben hard genaaid door Air Asia, misschien heeft iemand hier advies.

We zijn bezig met een 6-weekse mega reis van Europa via Afrika & Azië naar Nieuw-Zeeland.
Ik heb daarvoor zo'n 20 vluchten moeten boeken en uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.

Op 19 november heb ik een ticket geboekt van Xi'An Xianyang in China naar Denpasar (Bali), Indonesië via Expedia.co.uk voor de prijs van £291.

Helaas heb ik over het hoofd gezien dat ik 3 MAR heb uitgekozen ipv 3 MAY.
5 minuten later kreeg ik een bevestigingsmailtje binnen en daar ontdekte ik de fout.

Ik heb direct de helpdesk van Expedia opgebeld en kreeg een vriendelijke gast aan de lijn die alles geprobeerd heeft om me te helpen.
Hij belde Air Asia voor me om te onderhandelen, en kreeg als antwoord dat de maand gecorrigeerd kon worden voor een prijs van £245. Dit is bijna net zo hoog als de prijs van het oorspronkelijke ticket. Ik vroeg of het ticket geannuleerd kon worden en daarop werd negatief geantwoord.
Omdat hij niet verder kwam met de medewerker en het call centre zich in Perth (West-Australië) bevindt vroeg hij mij om 4 uur 's nachts nogmaals te bellen zodat ik met een supervisor kon spreken zodra die aanwezig was.

In het holst van de nacht ben ik opgestaan en heb ik dat telefoontje gemaakt, die persoon die ik nu sprak bij Expedia was veel minder behulpzaam en zei dat ik het zelf met Air Asia moest bespreken. Afijn, uiteindelijk kreeg hij te horen van Air Asia dat supervisors nooit met klanten spraken, en als er een reden toe was zouden de supervisors zelf wel contact opnemen.

Vanochtend heb ik wederom Expedia gebeld en heb om een supervisor aan hun kant gevraagd, wederom een Indiër (hebben ze überhaupt wel een vertegenwoordiging in de UK?), en ook hij kon niets doen. Hij zei dat het buiten hun terms & conditions was en dat de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk was voor hun policies. Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.

Nu heb ik Citizens Advice (soort consumentenbond hier) gevraagd wat ik er mee kan doen en zij zeggen dat Expedia wel degelijk verantwoordelijk is omdat zij de verkopende partij zijn, ondanks dat ze slechts een "agent" zijn van Air Asia.

Ook heb ik er over nagedacht om contact op te nemen met de bank om de creditcardtransactie te blokkeren.

Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Jij maakt een fout en vervolgens ga je piepen dat je genaaid wordt. Zie het als leergeld, dit is kansloos verder om het geld terug te krijgen/het voor niks omgeboekt te krijgen.
pi_146891061
Vraagje wat zijn first-Needs in geval van verloren bagage.
Onderbroeken en sokken snap ik, shirtje en tandenborstel zie ik ook de discussie niet door ontstaan maar de volgende artikelen.

Trouwens ben in New york gisteren aangekomen en nu is mijn koffer pleite nadat ik vrijwillig een united toestel heb verlaten om op hun verzoek een anderen vlucht (KLM) te nemen (44 man eruit hoe kan dat in godsnaam?))

Wintertrui, want het is koud.
Spijkerbroek, want drie dagen is niet echt fris meer.

Bonusvraag, nette schoenen.
Ga morgen stappen maar met deze gympjes kom ik niet binnen gok ik.
Hell To The Liars
pi_146891067
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 02:37 schreef Droopie het volgende:
Vraagje wat zijn first-Needs in geval van verloren bagage.
Onderbroeken en sokken snap ik, shirtje en tandenborstel zie ik ook de discussie niet door ontstaan maar de volgende artikelen.

Trouwens ben in New york gisteren aangekomen en nu is mijn koffer pleite nadat ik vrijwillig een united toestel heb verlaten om op hun verzoek een anderen vlucht (KLM) te nemen (44 man eruit hoe kan dat in godsnaam?))

Wintertrui, want het is koud.
Spijkerbroek, want drie dagen is niet echt fris meer.

Bonusvraag, nette schoenen.
Ga morgen stappen maar met deze gympjes kom ik niet binnen gok ik.
Een fles curry is voor mij toch wel een first-need
pi_146905278
quote:
Je had meteen voor annulering moeten gaan inderdaad. Ik heb dat al een keer met succes gedaan, ook toen ik me op de data verkeken had, en heb die mogelijkheid in de voorwaarden van wel meer maatschappijen gezien. Weet niet of het universeel is, maar heb wel lichtelijk die indruk.

Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijk. :{
  zondag 23 november 2014 @ 02:33:25 #193
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146917834
Ik ga het toch proberen te bestrijden. Ik zie zeker een verantwoordelijkheid liggen bij Expedia dat ze me niet van de 24-uurs periode hebben verwittigd toen deze nog gold. Had ik dat geweten had ik daar direct gebruik van gemaakt. Ik heb nu al alternatieve vluchten geboekt met andere maatschappijen omdat ik van Air Asia nu een vies gevoel heb. Echter, heb ik ook nog 3 andere vluchten bij ze staan (echter binnen Thailand en van Thailand naar Cambodja) en zoals ozietukker al uitvoerig beschreef is er een risico dat als ik deze transactie betwist dat consequenties zou kunnen hebben voor de overige vluchten en dan zijn we ook de pineut :) Misschien fietsen we er echter tussendoor omdat AirAsia Thailand niet direct in verband staat met AirAsiaX (die de China-Indonesië vlucht zou uitvoeren).

Overigens nog bedankt voor de uitvoerige commentaren :)
pi_146923108
Hoe werkt upgraden eigenlijk?

Ik heb 2 economy tickets geboekt bij Icelandair, maar nu blijkt dat mijn moeder toch wel erg op ziet tegen het vliegen (weinig beenruimte, krap, claustrofobisch etc). Dus ik heb even gekeken naar Economy Comfort, waar je wat meer beenruimte hebt en een tafeltje tussen 2 passagiers in. Denk dat ze dat wel heel erg kan waarderen.

Maar kan ik nog omboeken, of zitten daar gigantische kosten aan vast? En kan ik dat beter ver van te voren doen, of pas later. Totaal geen ervaring mee, dus alle hulp is welkom!
  zondag 23 november 2014 @ 13:22:54 #195
15080 static
pi_146923575
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:04 schreef fh101 het volgende:
Maar kan ik nog omboeken, of zitten daar gigantische kosten aan vast?
Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.
pi_146923690
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:22 schreef static het volgende:

[..]

Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.
Geen idee, via Arke geboekt als een pakket, incl hotel. Ik bel ze sowieso komende week wel een keer, denk dat dat het handigst is. Dank voor je reactie iig! :)
  zondag 23 november 2014 @ 13:44:00 #197
15080 static
pi_146924143
In dat geval zal het de goedkoopste zijn. :P

Maar je kunt het altijd op de luchthaven proberen, misschien is er plaats.
pi_146925827
Ik zou eerst bellen met Icelandair. Dan weet je het.
Let wel op Icelandair Premium Economy is vrij duur. Een retourtje AMS-KEF is rond de 800e, terwijl je economy al voor 230 kunt krijgen.
  zondag 23 november 2014 @ 16:11:55 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146928593
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 02:33 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ga het toch proberen te bestrijden. Ik zie zeker een verantwoordelijkheid liggen bij Expedia dat ze me niet van de 24-uurs periode hebben verwittigd toen deze nog gold. Had ik dat geweten had ik daar direct gebruik van gemaakt. Ik heb nu al alternatieve vluchten geboekt met andere maatschappijen omdat ik van Air Asia nu een vies gevoel heb. Echter, heb ik ook nog 3 andere vluchten bij ze staan (echter binnen Thailand en van Thailand naar Cambodja) en zoals ozietukker al uitvoerig beschreef is er een risico dat als ik deze transactie betwist dat consequenties zou kunnen hebben voor de overige vluchten en dan zijn we ook de pineut :) Misschien fietsen we er echter tussendoor omdat AirAsia Thailand niet direct in verband staat met AirAsiaX (die de China-Indonesië vlucht zou uitvoeren).

Overigens nog bedankt voor de uitvoerige commentaren :)
Air Asia, Air Asia X, Air Asia Indonesia, Air Asia Thailand, Air Asia Zest (Filiipijnen), de verschillende benamingen en opzet van lokale bedrijven in de betreffende landen (Om o.a. binnenlandse vluchten te kunnen uitvoeren en om aan lokale wetgevingen te kunnen voldoen inzake cabinepersoneel en mogelijkheden voor internationale routes) vallen echt allemaal onder 1 mantel van Air Asia, niet op papier, wel in de praktijk.
Zo was het tot voor kort in Indonesië met een credit card uit Nederland enkel mogelijk om van de low cost airliners direct zelf bij Air Asia een boeking te maken omdat het betalingsverkeer via Maleisië verliep waardoor bepaalde restricties op boekingen in Indonesië omzeild werden.

Opzich maak je wel kans bij Expedia als er een 24 cooling down van toepassing was op deze boeking en je bent daar niet in verwittigd.
Probleem is nu vooral dat die tijd is verstreken en het Expedia geld zal kosten als zij deze 'cooling down' periode alsnog als coulance willen aanbieden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146935396
Als ze om een middle name vragen bij het boeken van een ticket moet je daar dan de rest van je doopnamen invullen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')