abonnement Unibet Coolblue
pi_146788084
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Precies, komt 64 euro per enkele reis extra kosten bij, plus je vluchten van/naar Oslo en op de heenweg een overnachting en vervoer van/naar de luchthaven. Vanaf Schiphol, Brussel of Rotterdam kan je voor ongeveer dezelfde prijs vliegen naar NYC.

[..]

New Year's Eve of New York City... same same... ik had NYC begrepen.
356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146788243
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef tofastTG het volgende:
Dit klopt wel inderdaad, maar onboard is het eten niet extreem duur toch? Althans, het is me nog nooit opgevallen.
Op de transatlantische vluchten zal je het waarschijnlijk van tevoren moeten bestellen voor zo'n 20 euro
pi_146788447
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:30 schreef tofastTG het volgende:
356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/

(eten is zelfs 32.50, bagage is 33 euro per enkele reis, waardoor je beter het iets duurdere tarief kan boeken waar dit inbegrepen is).
En bij KLM betaal je nu ook voor een koffer 15 euro per enkele reis.
pi_146788845
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:36 schreef DutchTrain het volgende:
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/

(eten is zelfs 32.50, bagage is 33 euro per enkele reis, waardoor je beter het iets duurdere tarief kan boeken waar dit inbegrepen is).
En bij KLM betaal je nu ook voor een koffer 15 euro per enkele reis.
Maar ivm. overstaptijd denk ik dat ik dan toch liever alleen handbagage doe. En 70 euro voor wat eten pp is inderdaad vrij absurd. Dan maar gewoon broodjes kopen op het vliegveld. Alhoewel, of dat zo geslaagd is als je transatlantisch moet vliegen. :P

Overigens, het is dus 256 retour vanaf Oslo. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als norwegian een slot kan bemachtigen op Schiphol kunnen we wellicht ook eens leuke prijzen verwachten. :P
Goed, ik ga er in ieder geval eens over denken. Hartstikke bedankt.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146805211
Heeft iemand ervaringen met www.vlucht-vertraagd.nl?

KLM is weer eens moeilijk aan het doen om een vergoeding na een (in mijn ogen) terechte claim.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:13:54 #181
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146815454
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.

Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem?
pi_146815572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:13 schreef Sunri5e het volgende:
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.

Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem?
Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:19:34 #183
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146815584
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.
Oke top!
  donderdag 20 november 2014 @ 20:39:40 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146851852
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij staat in de ticketvoorwaarden wel dat ze je een boete op kunnen leggen voor het niet nemen van de terugvlucht, maar ik weet niet of dat in de praktijk vaak gebeurd is.
Juridisch gezien ligt dit voor een luchtvaartmaatschappij nog best lastig om succesvol een vergoeding te verkrijgen als een passagier een vlucht niet maakt.
Want een luchtvaartmaatschappij kan wel aanvoeren dat bij het missen van de laatste vlucht bij een ticket Dusseldorf-Amsterdam-New York-Amsterdam-Dusseldorf eigenlijk een andere prijs berekend had moeten zijn, wanneer de passagier aanvoert dat deze de vlucht niet gemaakt heeft omdat men zich te ziek voelde om dit te doen dan is dat een dusdanige juridische belemmering dat succesvol procederen bij een civiele rechter zinloos zal zijn, een luchtvaartmaatschappij kan nooit bewijzen dat een passagier wel in staat was die vlucht te maken, en belangrijker, gezien de ticketvoorwaarden van de goedkopere tickets heeft een passagier geen recht op een gratis andere vlucht (en of vervolgvluchten) als men bij een bepaalde vlucht te laat of niet komt opdagen, waardoor de passagier ook niet kan worden opgelegd dat men contact zoekt met de luchtvaartmaatschappij.

Zolang je de reguliere vluchtuitvoering conform de originele boeking niet verstoort is de SOP van de luchtvaartmaatschappijen om hier verder geen actie op te ondernemen.
Een verstoring kan zijn het vragen van ruimbagage op Amsterdam als je eigenlijk een doorvlucht hebt naar Dusseldorf, want op dat moment moet de luchtvaartmaatschappij kosten maken om de bagage uit het automatisch proces te halen en deze van boord te halen voordat de vlucht vertrekt, het vragen van een vergoeding voor de bagage kan dan succesvol zijn. Ook hier is overigens juridisch nog wel wat aan te doen, want het gijzelen van persoonlijke eigendommen door een private onderneming om betaling af te dwingen zonder aannemelijk te kunnen maken dat iemand de extra kosten niet zonder die 'gijzeling' wil betalen is ook nogal 'wankel'.
Daarnaast geldt het omgekeerd ook, bij een vertraging heeft de passagier ook alle recht om een laatste vlucht niet te maken als dit een andere (latere) vlucht is dan de originele boeking waardoor deze anders aansluitingen mist, in dat geval zal een luchtvaartmaatschappij zeker geen extra kosten mogen berekenen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:20:04 #185
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146874998
Ik ben hard genaaid door Air Asia, misschien heeft iemand hier advies.

We zijn bezig met een 6-weekse mega reis van Europa via Afrika & Azië naar Nieuw-Zeeland.
Ik heb daarvoor zo'n 20 vluchten moeten boeken en uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.

Op 19 november heb ik een ticket geboekt van Xi'An Xianyang in China naar Denpasar (Bali), Indonesië via Expedia.co.uk voor de prijs van £291.

Helaas heb ik over het hoofd gezien dat ik 3 MAR heb uitgekozen ipv 3 MAY.
5 minuten later kreeg ik een bevestigingsmailtje binnen en daar ontdekte ik de fout.

Ik heb direct de helpdesk van Expedia opgebeld en kreeg een vriendelijke gast aan de lijn die alles geprobeerd heeft om me te helpen.
Hij belde Air Asia voor me om te onderhandelen, en kreeg als antwoord dat de maand gecorrigeerd kon worden voor een prijs van £245. Dit is bijna net zo hoog als de prijs van het oorspronkelijke ticket. Ik vroeg of het ticket geannuleerd kon worden en daarop werd negatief geantwoord.
Omdat hij niet verder kwam met de medewerker en het call centre zich in Perth (West-Australië) bevindt vroeg hij mij om 4 uur 's nachts nogmaals te bellen zodat ik met een supervisor kon spreken zodra die aanwezig was.

In het holst van de nacht ben ik opgestaan en heb ik dat telefoontje gemaakt, die persoon die ik nu sprak bij Expedia was veel minder behulpzaam en zei dat ik het zelf met Air Asia moest bespreken. Afijn, uiteindelijk kreeg hij te horen van Air Asia dat supervisors nooit met klanten spraken, en als er een reden toe was zouden de supervisors zelf wel contact opnemen.

Vanochtend heb ik wederom Expedia gebeld en heb om een supervisor aan hun kant gevraagd, wederom een Indiër (hebben ze überhaupt wel een vertegenwoordiging in de UK?), en ook hij kon niets doen. Hij zei dat het buiten hun terms & conditions was en dat de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk was voor hun policies. Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.

Nu heb ik Citizens Advice (soort consumentenbond hier) gevraagd wat ik er mee kan doen en zij zeggen dat Expedia wel degelijk verantwoordelijk is omdat zij de verkopende partij zijn, ondanks dat ze slechts een "agent" zijn van Air Asia.

Ook heb ik er over nagedacht om contact op te nemen met de bank om de creditcardtransactie te blokkeren.

Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:29:32 #186
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146875260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.

Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.
Zo hebben wij een keer een auto gehuurd en uit gewoonte maand/dag ingevuld in plaats van dag/maand en daar was ook niks meer aan te doen toen we erachter kwamen. Tsja, ik zie dat als jammer maar helaas.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:46:33 #187
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146875859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.
Zo hebben wij een keer een auto gehuurd en uit gewoonte maand/dag ingevuld in plaats van dag/maand en daar was ook niks meer aan te doen toen we erachter kwamen. Tsja, ik zie dat als jammer maar helaas.
Volgens de man van de consumentenclub is er zoiets als "duty of care", in andere woorden de verantwoordelijkheid om iemand alle opties uit te leggen wat betreft het 1e gesprek dat ik direct na het boeken had. En kan ze "neglicence" / nalatigheid verweten worden.

Maar afgezien van de rol van Expedia had ik van de maatschappij wel een penalty verwacht van £50 ofzo, Easyjet en Ryanair hebben daar ook een handje van, maar niet bijna 100% van de ticketprijs.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:47:09 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146875877
Air Asia is een prima maatschappij om mee te vliegen wanneer alles goed gaat en je tickets in de promo periode boekt.

Helaas hebben ze er wel een handje van om geboekte vluchten te annuleren of tijden te wijzigen van kort tot ruim voor vertrek en volgens de voorwaarden van Air Asia heeft men dan enkel recht om de betreffende boeking te wijzigen of een refund te vragen en niet eventuele aanvullende boekingen als door de annulering andere vluchten onmogelijk worden.
Met de Air Asia helpdesk of een supervisor op de luchthaven kom je niet verder, na het nemen van juridische stappen haalt men wel bakzeil, maar dat is niet voor veel reizigers buiten Azië weggelegd. (En vaak gezien het bedrag niet echt de moeite om dit te ondernemen).

In jouw geval betreft het echter een door jouw gemaakte foutieve boeking tegen tarieven welke op dat moment beschikbaar waren. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt de afkoelperiode niet altijd omdat deze erg aan veranderingen onderheving zijn en je anders altijd kosteloos zou kunnen annuleren, dit staat in de voorwaarden van Air Asia en houden juridisch redelijk stand.
Je kunt bij de credit card maatschappij trachten de afschrijving te betwisten zodat het geld direct bij Air Asia wordt weggehaald, echter Air Asia kan naast het annuleren van jouw boeking ook deze betwisting aanvechten en dit kan een aantal vervelende consequenties hebben. Want je moet bij de credit card maatschappij een reden van betwisting opgeven, heldere gevallen zijn fraude, maar een foutieve boeking valt daar niet onder, en wanneer je het dan toch op fraude gooit is dat niet toegestaan. En dat het niet toegestaan is betekent niet alleen dat de credit card maatschappij de betwisting niet in jouw voordeel beslist, bij toekomstige gevallen wil een credit card maatschappij mogelijk niet meewerken bij een betwisting. Evenmin helpt het om het te gooien op goods not delivered want Air Asia kan aantonen dat zij dat wel willen maar dat jij dat niet wil.
Daarnaast kan Air Asia zelf ook nog jouw op hun zwarte lijst zetten zodat je nooit meer met Air Asia zou kunnen vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146885129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ben hard genaaid door Air Asia, misschien heeft iemand hier advies.

We zijn bezig met een 6-weekse mega reis van Europa via Afrika & Azië naar Nieuw-Zeeland.
Ik heb daarvoor zo'n 20 vluchten moeten boeken en uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.

Op 19 november heb ik een ticket geboekt van Xi'An Xianyang in China naar Denpasar (Bali), Indonesië via Expedia.co.uk voor de prijs van £291.

Helaas heb ik over het hoofd gezien dat ik 3 MAR heb uitgekozen ipv 3 MAY.
5 minuten later kreeg ik een bevestigingsmailtje binnen en daar ontdekte ik de fout.

Ik heb direct de helpdesk van Expedia opgebeld en kreeg een vriendelijke gast aan de lijn die alles geprobeerd heeft om me te helpen.
Hij belde Air Asia voor me om te onderhandelen, en kreeg als antwoord dat de maand gecorrigeerd kon worden voor een prijs van £245. Dit is bijna net zo hoog als de prijs van het oorspronkelijke ticket. Ik vroeg of het ticket geannuleerd kon worden en daarop werd negatief geantwoord.
Omdat hij niet verder kwam met de medewerker en het call centre zich in Perth (West-Australië) bevindt vroeg hij mij om 4 uur 's nachts nogmaals te bellen zodat ik met een supervisor kon spreken zodra die aanwezig was.

In het holst van de nacht ben ik opgestaan en heb ik dat telefoontje gemaakt, die persoon die ik nu sprak bij Expedia was veel minder behulpzaam en zei dat ik het zelf met Air Asia moest bespreken. Afijn, uiteindelijk kreeg hij te horen van Air Asia dat supervisors nooit met klanten spraken, en als er een reden toe was zouden de supervisors zelf wel contact opnemen.

Vanochtend heb ik wederom Expedia gebeld en heb om een supervisor aan hun kant gevraagd, wederom een Indiër (hebben ze überhaupt wel een vertegenwoordiging in de UK?), en ook hij kon niets doen. Hij zei dat het buiten hun terms & conditions was en dat de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk was voor hun policies. Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.

Nu heb ik Citizens Advice (soort consumentenbond hier) gevraagd wat ik er mee kan doen en zij zeggen dat Expedia wel degelijk verantwoordelijk is omdat zij de verkopende partij zijn, ondanks dat ze slechts een "agent" zijn van Air Asia.

Ook heb ik er over nagedacht om contact op te nemen met de bank om de creditcardtransactie te blokkeren.

Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Jij maakt een fout en vervolgens ga je piepen dat je genaaid wordt. Zie het als leergeld, dit is kansloos verder om het geld terug te krijgen/het voor niks omgeboekt te krijgen.
pi_146891061
Vraagje wat zijn first-Needs in geval van verloren bagage.
Onderbroeken en sokken snap ik, shirtje en tandenborstel zie ik ook de discussie niet door ontstaan maar de volgende artikelen.

Trouwens ben in New york gisteren aangekomen en nu is mijn koffer pleite nadat ik vrijwillig een united toestel heb verlaten om op hun verzoek een anderen vlucht (KLM) te nemen (44 man eruit hoe kan dat in godsnaam?))

Wintertrui, want het is koud.
Spijkerbroek, want drie dagen is niet echt fris meer.

Bonusvraag, nette schoenen.
Ga morgen stappen maar met deze gympjes kom ik niet binnen gok ik.
Hell To The Liars
pi_146891067
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 02:37 schreef Droopie het volgende:
Vraagje wat zijn first-Needs in geval van verloren bagage.
Onderbroeken en sokken snap ik, shirtje en tandenborstel zie ik ook de discussie niet door ontstaan maar de volgende artikelen.

Trouwens ben in New york gisteren aangekomen en nu is mijn koffer pleite nadat ik vrijwillig een united toestel heb verlaten om op hun verzoek een anderen vlucht (KLM) te nemen (44 man eruit hoe kan dat in godsnaam?))

Wintertrui, want het is koud.
Spijkerbroek, want drie dagen is niet echt fris meer.

Bonusvraag, nette schoenen.
Ga morgen stappen maar met deze gympjes kom ik niet binnen gok ik.
Een fles curry is voor mij toch wel een first-need
pi_146905278
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Je had meteen voor annulering moeten gaan inderdaad. Ik heb dat al een keer met succes gedaan, ook toen ik me op de data verkeken had, en heb die mogelijkheid in de voorwaarden van wel meer maatschappijen gezien. Weet niet of het universeel is, maar heb wel lichtelijk die indruk.

Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijk. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 23 november 2014 @ 02:33:25 #193
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146917834
Ik ga het toch proberen te bestrijden. Ik zie zeker een verantwoordelijkheid liggen bij Expedia dat ze me niet van de 24-uurs periode hebben verwittigd toen deze nog gold. Had ik dat geweten had ik daar direct gebruik van gemaakt. Ik heb nu al alternatieve vluchten geboekt met andere maatschappijen omdat ik van Air Asia nu een vies gevoel heb. Echter, heb ik ook nog 3 andere vluchten bij ze staan (echter binnen Thailand en van Thailand naar Cambodja) en zoals ozietukker al uitvoerig beschreef is er een risico dat als ik deze transactie betwist dat consequenties zou kunnen hebben voor de overige vluchten en dan zijn we ook de pineut :) Misschien fietsen we er echter tussendoor omdat AirAsia Thailand niet direct in verband staat met AirAsiaX (die de China-Indonesië vlucht zou uitvoeren).

Overigens nog bedankt voor de uitvoerige commentaren :)
pi_146923108
Hoe werkt upgraden eigenlijk?

Ik heb 2 economy tickets geboekt bij Icelandair, maar nu blijkt dat mijn moeder toch wel erg op ziet tegen het vliegen (weinig beenruimte, krap, claustrofobisch etc). Dus ik heb even gekeken naar Economy Comfort, waar je wat meer beenruimte hebt en een tafeltje tussen 2 passagiers in. Denk dat ze dat wel heel erg kan waarderen.

Maar kan ik nog omboeken, of zitten daar gigantische kosten aan vast? En kan ik dat beter ver van te voren doen, of pas later. Totaal geen ervaring mee, dus alle hulp is welkom!
  zondag 23 november 2014 @ 13:22:54 #195
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146923575
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:04 schreef fh101 het volgende:
Maar kan ik nog omboeken, of zitten daar gigantische kosten aan vast?
Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146923690
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:22 schreef static het volgende:

[..]

Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.
Geen idee, via Arke geboekt als een pakket, incl hotel. Ik bel ze sowieso komende week wel een keer, denk dat dat het handigst is. Dank voor je reactie iig! :)
  zondag 23 november 2014 @ 13:44:00 #197
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146924143
In dat geval zal het de goedkoopste zijn. :P

Maar je kunt het altijd op de luchthaven proberen, misschien is er plaats.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146925827
Ik zou eerst bellen met Icelandair. Dan weet je het.
Let wel op Icelandair Premium Economy is vrij duur. Een retourtje AMS-KEF is rond de 800e, terwijl je economy al voor 230 kunt krijgen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 23 november 2014 @ 16:11:55 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146928593
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 02:33 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ga het toch proberen te bestrijden. Ik zie zeker een verantwoordelijkheid liggen bij Expedia dat ze me niet van de 24-uurs periode hebben verwittigd toen deze nog gold. Had ik dat geweten had ik daar direct gebruik van gemaakt. Ik heb nu al alternatieve vluchten geboekt met andere maatschappijen omdat ik van Air Asia nu een vies gevoel heb. Echter, heb ik ook nog 3 andere vluchten bij ze staan (echter binnen Thailand en van Thailand naar Cambodja) en zoals ozietukker al uitvoerig beschreef is er een risico dat als ik deze transactie betwist dat consequenties zou kunnen hebben voor de overige vluchten en dan zijn we ook de pineut :) Misschien fietsen we er echter tussendoor omdat AirAsia Thailand niet direct in verband staat met AirAsiaX (die de China-Indonesië vlucht zou uitvoeren).

Overigens nog bedankt voor de uitvoerige commentaren :)
Air Asia, Air Asia X, Air Asia Indonesia, Air Asia Thailand, Air Asia Zest (Filiipijnen), de verschillende benamingen en opzet van lokale bedrijven in de betreffende landen (Om o.a. binnenlandse vluchten te kunnen uitvoeren en om aan lokale wetgevingen te kunnen voldoen inzake cabinepersoneel en mogelijkheden voor internationale routes) vallen echt allemaal onder 1 mantel van Air Asia, niet op papier, wel in de praktijk.
Zo was het tot voor kort in Indonesië met een credit card uit Nederland enkel mogelijk om van de low cost airliners direct zelf bij Air Asia een boeking te maken omdat het betalingsverkeer via Maleisië verliep waardoor bepaalde restricties op boekingen in Indonesië omzeild werden.

Opzich maak je wel kans bij Expedia als er een 24 cooling down van toepassing was op deze boeking en je bent daar niet in verwittigd.
Probleem is nu vooral dat die tijd is verstreken en het Expedia geld zal kosten als zij deze 'cooling down' periode alsnog als coulance willen aanbieden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146935396
Als ze om een middle name vragen bij het boeken van een ticket moet je daar dan de rest van je doopnamen invullen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')