356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Precies, komt 64 euro per enkele reis extra kosten bij, plus je vluchten van/naar Oslo en op de heenweg een overnachting en vervoer van/naar de luchthaven. Vanaf Schiphol, Brussel of Rotterdam kan je voor ongeveer dezelfde prijs vliegen naar NYC.
[..]
New Year's Eve of New York City... same same... ik had NYC begrepen.
Op de transatlantische vluchten zal je het waarschijnlijk van tevoren moeten bestellen voor zo'n 20 euroquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef tofastTG het volgende:
Dit klopt wel inderdaad, maar onboard is het eten niet extreem duur toch? Althans, het is me nog nooit opgevallen.
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:30 schreef tofastTG het volgende:
356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!
Maar ivm. overstaptijd denk ik dat ik dan toch liever alleen handbagage doe. En 70 euro voor wat eten pp is inderdaad vrij absurd. Dan maar gewoon broodjes kopen op het vliegveld. Alhoewel, of dat zo geslaagd is als je transatlantisch moet vliegen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:36 schreef DutchTrain het volgende:
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/
(eten is zelfs 32.50, bagage is 33 euro per enkele reis, waardoor je beter het iets duurdere tarief kan boeken waar dit inbegrepen is).
En bij KLM betaal je nu ook voor een koffer 15 euro per enkele reis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als norwegian een slot kan bemachtigen op Schiphol kunnen we wellicht ook eens leuke prijzen verwachten.
Goed, ik ga er in ieder geval eens over denken. Hartstikke bedankt.The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:13 schreef Sunri5e het volgende:
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.
Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem?
Oke top!quote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.
Juridisch gezien ligt dit voor een luchtvaartmaatschappij nog best lastig om succesvol een vergoeding te verkrijgen als een passagier een vlucht niet maakt.quote:Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij staat in de ticketvoorwaarden wel dat ze je een boete op kunnen leggen voor het niet nemen van de terugvlucht, maar ik weet niet of dat in de praktijk vaak gebeurd is.
Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.
Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Volgens de man van de consumentenclub is er zoiets als "duty of care", in andere woorden de verantwoordelijkheid om iemand alle opties uit te leggen wat betreft het 1e gesprek dat ik direct na het boeken had. En kan ze "neglicence" / nalatigheid verweten worden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.
Zo hebben wij een keer een auto gehuurd en uit gewoonte maand/dag ingevuld in plaats van dag/maand en daar was ook niks meer aan te doen toen we erachter kwamen. Tsja, ik zie dat als jammer maar helaas.
Jij maakt een fout en vervolgens ga je piepen dat je genaaid wordt. Zie het als leergeld, dit is kansloos verder om het geld terug te krijgen/het voor niks omgeboekt te krijgen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ben hard genaaid door Air Asia, misschien heeft iemand hier advies.
We zijn bezig met een 6-weekse mega reis van Europa via Afrika & Azië naar Nieuw-Zeeland.
Ik heb daarvoor zo'n 20 vluchten moeten boeken en uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.
Op 19 november heb ik een ticket geboekt van Xi'An Xianyang in China naar Denpasar (Bali), Indonesië via Expedia.co.uk voor de prijs van £291.
Helaas heb ik over het hoofd gezien dat ik 3 MAR heb uitgekozen ipv 3 MAY.
5 minuten later kreeg ik een bevestigingsmailtje binnen en daar ontdekte ik de fout.
Ik heb direct de helpdesk van Expedia opgebeld en kreeg een vriendelijke gast aan de lijn die alles geprobeerd heeft om me te helpen.
Hij belde Air Asia voor me om te onderhandelen, en kreeg als antwoord dat de maand gecorrigeerd kon worden voor een prijs van £245. Dit is bijna net zo hoog als de prijs van het oorspronkelijke ticket. Ik vroeg of het ticket geannuleerd kon worden en daarop werd negatief geantwoord.
Omdat hij niet verder kwam met de medewerker en het call centre zich in Perth (West-Australië) bevindt vroeg hij mij om 4 uur 's nachts nogmaals te bellen zodat ik met een supervisor kon spreken zodra die aanwezig was.
In het holst van de nacht ben ik opgestaan en heb ik dat telefoontje gemaakt, die persoon die ik nu sprak bij Expedia was veel minder behulpzaam en zei dat ik het zelf met Air Asia moest bespreken. Afijn, uiteindelijk kreeg hij te horen van Air Asia dat supervisors nooit met klanten spraken, en als er een reden toe was zouden de supervisors zelf wel contact opnemen.
Vanochtend heb ik wederom Expedia gebeld en heb om een supervisor aan hun kant gevraagd, wederom een Indiër (hebben ze überhaupt wel een vertegenwoordiging in de UK?), en ook hij kon niets doen. Hij zei dat het buiten hun terms & conditions was en dat de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk was voor hun policies. Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.
Nu heb ik Citizens Advice (soort consumentenbond hier) gevraagd wat ik er mee kan doen en zij zeggen dat Expedia wel degelijk verantwoordelijk is omdat zij de verkopende partij zijn, ondanks dat ze slechts een "agent" zijn van Air Asia.
Ook heb ik er over nagedacht om contact op te nemen met de bank om de creditcardtransactie te blokkeren.
Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Een fles curry is voor mij toch wel een first-needquote:Op zaterdag 22 november 2014 02:37 schreef Droopie het volgende:
Vraagje wat zijn first-Needs in geval van verloren bagage.
Onderbroeken en sokken snap ik, shirtje en tandenborstel zie ik ook de discussie niet door ontstaan maar de volgende artikelen.
Trouwens ben in New york gisteren aangekomen en nu is mijn koffer pleite nadat ik vrijwillig een united toestel heb verlaten om op hun verzoek een anderen vlucht (KLM) te nemen (44 man eruit hoe kan dat in godsnaam?))
Wintertrui, want het is koud.
Spijkerbroek, want drie dagen is niet echt fris meer.
Bonusvraag, nette schoenen.
Ga morgen stappen maar met deze gympjes kom ik niet binnen gok ik.
Je had meteen voor annulering moeten gaan inderdaad. Ik heb dat al een keer met succes gedaan, ook toen ik me op de data verkeken had, en heb die mogelijkheid in de voorwaarden van wel meer maatschappijen gezien. Weet niet of het universeel is, maar heb wel lichtelijk die indruk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.quote:Op zondag 23 november 2014 13:04 schreef fh101 het volgende:
Maar kan ik nog omboeken, of zitten daar gigantische kosten aan vast?
Geen idee, via Arke geboekt als een pakket, incl hotel. Ik bel ze sowieso komende week wel een keer, denk dat dat het handigst is. Dank voor je reactie iig!quote:Op zondag 23 november 2014 13:22 schreef static het volgende:
[..]
Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.
Air Asia, Air Asia X, Air Asia Indonesia, Air Asia Thailand, Air Asia Zest (Filiipijnen), de verschillende benamingen en opzet van lokale bedrijven in de betreffende landen (Om o.a. binnenlandse vluchten te kunnen uitvoeren en om aan lokale wetgevingen te kunnen voldoen inzake cabinepersoneel en mogelijkheden voor internationale routes) vallen echt allemaal onder 1 mantel van Air Asia, niet op papier, wel in de praktijk.quote:Op zondag 23 november 2014 02:33 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ga het toch proberen te bestrijden. Ik zie zeker een verantwoordelijkheid liggen bij Expedia dat ze me niet van de 24-uurs periode hebben verwittigd toen deze nog gold. Had ik dat geweten had ik daar direct gebruik van gemaakt. Ik heb nu al alternatieve vluchten geboekt met andere maatschappijen omdat ik van Air Asia nu een vies gevoel heb. Echter, heb ik ook nog 3 andere vluchten bij ze staan (echter binnen Thailand en van Thailand naar Cambodja) en zoals ozietukker al uitvoerig beschreef is er een risico dat als ik deze transactie betwist dat consequenties zou kunnen hebben voor de overige vluchten en dan zijn we ook de pineut Misschien fietsen we er echter tussendoor omdat AirAsia Thailand niet direct in verband staat met AirAsiaX (die de China-Indonesië vlucht zou uitvoeren).
Overigens nog bedankt voor de uitvoerige commentaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |