Als je met de A380 vliegt wel, anders is het eerder niet het geval (in Economy).quote:Op donderdag 13 november 2014 11:02 schreef Droopie het volgende:
Hallo,
Volgende week (donderdag) voor het eerst Europa uit met het vliegtuig.
Superspannend en zo komen ere nog wel eens wat vragen op in je hoofd
Is er bij Lufthansa (vlucht naar NY) usb oplader in je stoel?
Ja, vaak met een max van 2. Mag vaak niet in je ruimbaggage.quote:Mag je een losse telefoonbatterij meenemen in je handbagage.
Ga gewoon films kijken. Vaak leuker dan alleen maar muziek luisteren. Op de terugweg is slapen vaak de beste optie.quote:Spotify zal na een uur of 7 wel de normale batterij leeggetrokken hebben.
Volgens mij niet in elk type. Vanuit waar vlieg je de oceaan over? Frankfurt, Munchen, Dusseldorf?quote:Op donderdag 13 november 2014 11:02 schreef Droopie het volgende:
Is er bij Lufthansa (vlucht naar NY) usb oplader in je stoel?
Mag je een losse telefoonbatterij meenemen in je handbagage.
Spotify zal na een uur of 7 wel de normale batterij leeggetrokken hebben.
Amsterdam, en ticket via Lufthansa (tix.nl)quote:Op donderdag 13 november 2014 11:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Volgens mij niet in elk type. Vanuit waar vlieg je de oceaan over? Frankfurt, Munchen, Dusseldorf?
Dat vind ik wel apart, had eerder verwacht niet in je handbagagequote:Op donderdag 13 november 2014 11:51 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ja, vaak met een max van 2. Mag vaak niet in je ruimbaggage.
[..]
http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/65/media_1093365.pdf pagina 9. Mag dus wel bij LH.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:54 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat vind ik wel apart, had eerder verwacht niet in je handbagage
Bedankt voor de tip.
Err, lijkt me niet. Je vliegt waarschijnlijk eerst naar Dusseldorf, Frankfurt of Munchen, moet je overstappen en pas daarna vlieg je naar NY.(Of je vliegt met United Airlines, maar met een LH ticket)quote:Op donderdag 13 november 2014 11:54 schreef Droopie het volgende:
[..]
Amsterdam, en ticket via Lufthansa (tix.nl)
Heb je even een private message gestuurd, als je daar even naar zou willen kijken graagquote:Op donderdag 13 november 2014 12:00 schreef miro86 het volgende:
[..]
http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/65/media_1093365.pdf pagina 9. Mag dus wel bij LH.
Bij Cathay mag het bijvoorbeeld niet in je check in baggage zitten: http://www.cathaypacific.com/cx/en_HK/travel-information/baggage/restricted-items/batteries.html
[..]
Err, lijkt me niet. Je vliegt waarschijnlijk eerst naar Dusseldorf, Frankfurt of Munchen, moet je overstappen en pas daarna vlieg je naar NY.(Of je vliegt met United Airlines, maar met een LH ticket)
Ja, over het algemeen wordt de terugreis dan inderdaad geannuleerd. Veel low cost carriers doen dat echter niet.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:25 schreef miro86 het volgende:
Tevens een vraag van mij: Als je een retourtje koopt maar de heenreis niet gebruikt, wordt je terugreis geannuleerd?
Raar eigenlijk...quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:27 schreef MartijnUK het volgende:
Als je de outbound mist wordt in de regel de inbound geannuleerd
Andersom kom je er altijd mee weg, want je komt gewoon niet naar de luchthaven. Maar je krijgt niet de helft van de ticketprijs terug.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:27 schreef MartijnUK het volgende:
Als je de outbound mist wordt in de regel de inbound geannuleerd ja, andersom kom je er nog wel mee weg.
Gelukkig zijn ze "in Brussel" nu wetten aan het maken die deze praktijken verbieden. Mis je (al dan niet bewust) [de eerste leg van] de outbound? Dan moet de rest nog geldig blijven. Kan er nu even geen link bij vinden, maar dingen lijken de goede kant op te gaan.quote:Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij staat in de ticketvoorwaarden wel dat ze je een boete op kunnen leggen voor het niet nemen van de terugvlucht, maar ik weet niet of dat in de praktijk vaak gebeurd is.
Dan moet wel eerst de luchtvaartmarkt volledig open gegooid worden, zodat elke luchtvaartmaatschappij van elke luchthaven kan gaan vliegen. Dat is nu door de slotverdeling en luchtvaartrechten nog niet mogelijk. Om toch te kunnen concurreren van/naar bepaalde bestemmingen, wordt er nu geconcurreerd op prijs en daar horen de speciale tariefvoorwaarden bij.quote:Op zondag 16 november 2014 20:48 schreef Fogel het volgende:
Gelukkig zijn ze "in Brussel" nu wetten aan het maken die deze praktijken verbieden. Mis je (al dan niet bewust) [de eerste leg van] de outbound? Dan moet de rest nog geldig blijven. Kan er nu even geen link bij vinden, maar dingen lijken de goede kant op te gaan.
Ja, meestal wel als je het ticket als 1 geheel hebt gekocht. Verder afhankelijk van de luchthaven, dag waarop je vliegt, airline, of je alleen met handbagage reist, of je vooraf voor beide vluchten ingecheckt hebt, of je kan lopen, of je bekend bent met de luchthaven etc. enz.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:01 schreef tofastTG het volgende:
Is 2:25u voldoende overstaptijd als je moet overstappen (2 verschillende airlines)?
Dit is de situatie:quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, meestal wel als je het ticket als 1 geheel hebt gekocht. Verder afhankelijk van de luchthaven, dag waarop je vliegt, airline, of je alleen met handbagage reist, of je vooraf voor beide vluchten ingecheckt hebt, of je kan lopen, of je bekend bent met de luchthaven etc. enz.
Die vluchten in 1 ticket krijgen gaat niet lukken. Enige wat je kan doen, is alvast inchecken én je boardingcard geprint hebben voor je vlucht met KLM én alleen met handbagage reizen. Dan kan je 'binnendoor' van de arrivals naar de departures.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:11 schreef tofastTG het volgende:
Dan moet ik alleen kijken of het mogelijk is om de vluchten samen te kopen, enig idee hoe ik dat kan doen? Alvast bedankt voor de informatie!
Ah super bedankt! Dan is 356,- voor een retourtje naar NYC toch iets minder aantrekkelijk als gehoopt. Overigens zie ik nu dat ik zojuist een typefout heb gemaakt.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die vluchten in 1 ticket krijgen gaat niet lukken. Enige wat je kan doen, is alvast inchecken én je boardingcard geprint hebben voor je vlucht met KLM én alleen met handbagage reizen. Dan kan je 'binnendoor' van de arrivals naar de departures.
Als je wél ruimbagage hebt, dan wordt het erg krap, want je moet uiterlijk 12.05 je bagage weer ingecheckt hebben voor de KLM vlucht. En 10.20 zal de tijd zijn, waarop het vliegveld landt en nog niet aan de gate staat en je zeker je bagage nog niet hebt. Nu is Oslo wel een redelijk efficiënt vliegveld, dus ik denk dat je het wel haalt, maar zo niet, dan ben je én nog even in Oslo én je geld kwijt van die vlucht.
Precies, komt 64 euro per enkele reis extra kosten bij, plus je vluchten van/naar Oslo en op de heenweg een overnachting en vervoer van/naar de luchthaven. Vanaf Schiphol, Brussel of Rotterdam kan je voor ongeveer dezelfde prijs vliegen naar NYC.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:24 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ah super bedankt! Dan is 356,- voor een retourtje naar NYC toch iets minder aantrekkelijk als gehoopt.
New Year's Eve of New York City... same same... ik had NYC begrepen.quote:Overigens zie ik nu dat ik zojuist een typefout heb gemaakt.Maar NYE en NYC maakt neem ik geen verschil?
Dit klopt wel inderdaad, maar onboard is het eten niet extreem duur toch? Althans, het is me nog nooit opgevallen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:19 schreef DutchTrain het volgende:
En zoals ik elders ook al schreef; die vluchten met Norwegian van/naar de VS lijken goedkoop, maar er komen wel heel veel extra kosten bij als je gaat boeken (tenzij je dus zonder bagage, eten en stoelreservering wilt vliegen). Je kan eventueel ook kijken naar de Norwegian vlucht van NY naar London Gatwick. Van daar heb je iets meer mogelijkheden (Easyjet) om terug naar Nederland te komen.
356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Precies, komt 64 euro per enkele reis extra kosten bij, plus je vluchten van/naar Oslo en op de heenweg een overnachting en vervoer van/naar de luchthaven. Vanaf Schiphol, Brussel of Rotterdam kan je voor ongeveer dezelfde prijs vliegen naar NYC.
[..]
New Year's Eve of New York City... same same... ik had NYC begrepen.
Op de transatlantische vluchten zal je het waarschijnlijk van tevoren moeten bestellen voor zo'n 20 euroquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef tofastTG het volgende:
Dit klopt wel inderdaad, maar onboard is het eten niet extreem duur toch? Althans, het is me nog nooit opgevallen.
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:30 schreef tofastTG het volgende:
356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!
Maar ivm. overstaptijd denk ik dat ik dan toch liever alleen handbagage doe. En 70 euro voor wat eten pp is inderdaad vrij absurd. Dan maar gewoon broodjes kopen op het vliegveld. Alhoewel, of dat zo geslaagd is als je transatlantisch moet vliegen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:36 schreef DutchTrain het volgende:
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/
(eten is zelfs 32.50, bagage is 33 euro per enkele reis, waardoor je beter het iets duurdere tarief kan boeken waar dit inbegrepen is).
En bij KLM betaal je nu ook voor een koffer 15 euro per enkele reis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als norwegian een slot kan bemachtigen op Schiphol kunnen we wellicht ook eens leuke prijzen verwachten.![]()
Goed, ik ga er in ieder geval eens over denken. Hartstikke bedankt.The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:13 schreef Sunri5e het volgende:
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.
Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem?
Oke top!quote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.
Juridisch gezien ligt dit voor een luchtvaartmaatschappij nog best lastig om succesvol een vergoeding te verkrijgen als een passagier een vlucht niet maakt.quote:Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij staat in de ticketvoorwaarden wel dat ze je een boete op kunnen leggen voor het niet nemen van de terugvlucht, maar ik weet niet of dat in de praktijk vaak gebeurd is.
Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.
Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Volgens de man van de consumentenclub is er zoiets als "duty of care", in andere woorden de verantwoordelijkheid om iemand alle opties uit te leggen wat betreft het 1e gesprek dat ik direct na het boeken had. En kan ze "neglicence" / nalatigheid verweten worden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.
Zo hebben wij een keer een auto gehuurd en uit gewoonte maand/dag ingevuld in plaats van dag/maand en daar was ook niks meer aan te doen toen we erachter kwamen. Tsja, ik zie dat als jammer maar helaas.
Jij maakt een fout en vervolgens ga je piepen dat je genaaid wordt. Zie het als leergeld, dit is kansloos verder om het geld terug te krijgen/het voor niks omgeboekt te krijgen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ben hard genaaid door Air Asia, misschien heeft iemand hier advies.
We zijn bezig met een 6-weekse mega reis van Europa via Afrika & Azië naar Nieuw-Zeeland.
Ik heb daarvoor zo'n 20 vluchten moeten boeken en uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.
Op 19 november heb ik een ticket geboekt van Xi'An Xianyang in China naar Denpasar (Bali), Indonesië via Expedia.co.uk voor de prijs van £291.
Helaas heb ik over het hoofd gezien dat ik 3 MAR heb uitgekozen ipv 3 MAY.
5 minuten later kreeg ik een bevestigingsmailtje binnen en daar ontdekte ik de fout.
Ik heb direct de helpdesk van Expedia opgebeld en kreeg een vriendelijke gast aan de lijn die alles geprobeerd heeft om me te helpen.
Hij belde Air Asia voor me om te onderhandelen, en kreeg als antwoord dat de maand gecorrigeerd kon worden voor een prijs van £245. Dit is bijna net zo hoog als de prijs van het oorspronkelijke ticket. Ik vroeg of het ticket geannuleerd kon worden en daarop werd negatief geantwoord.
Omdat hij niet verder kwam met de medewerker en het call centre zich in Perth (West-Australië) bevindt vroeg hij mij om 4 uur 's nachts nogmaals te bellen zodat ik met een supervisor kon spreken zodra die aanwezig was.
In het holst van de nacht ben ik opgestaan en heb ik dat telefoontje gemaakt, die persoon die ik nu sprak bij Expedia was veel minder behulpzaam en zei dat ik het zelf met Air Asia moest bespreken. Afijn, uiteindelijk kreeg hij te horen van Air Asia dat supervisors nooit met klanten spraken, en als er een reden toe was zouden de supervisors zelf wel contact opnemen.
Vanochtend heb ik wederom Expedia gebeld en heb om een supervisor aan hun kant gevraagd, wederom een Indiër (hebben ze überhaupt wel een vertegenwoordiging in de UK?), en ook hij kon niets doen. Hij zei dat het buiten hun terms & conditions was en dat de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk was voor hun policies. Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.
Nu heb ik Citizens Advice (soort consumentenbond hier) gevraagd wat ik er mee kan doen en zij zeggen dat Expedia wel degelijk verantwoordelijk is omdat zij de verkopende partij zijn, ondanks dat ze slechts een "agent" zijn van Air Asia.
Ook heb ik er over nagedacht om contact op te nemen met de bank om de creditcardtransactie te blokkeren.
Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Een fles curry is voor mij toch wel een first-needquote:Op zaterdag 22 november 2014 02:37 schreef Droopie het volgende:
Vraagje wat zijn first-Needs in geval van verloren bagage.
Onderbroeken en sokken snap ik, shirtje en tandenborstel zie ik ook de discussie niet door ontstaan maar de volgende artikelen.
Trouwens ben in New york gisteren aangekomen en nu is mijn koffer pleite nadat ik vrijwillig een united toestel heb verlaten om op hun verzoek een anderen vlucht (KLM) te nemen (44 man eruit hoe kan dat in godsnaam?))
Wintertrui, want het is koud.
Spijkerbroek, want drie dagen is niet echt fris meer.
Bonusvraag, nette schoenen.
Ga morgen stappen maar met deze gympjes kom ik niet binnen gok ik.
Je had meteen voor annulering moeten gaan inderdaad. Ik heb dat al een keer met succes gedaan, ook toen ik me op de data verkeken had, en heb die mogelijkheid in de voorwaarden van wel meer maatschappijen gezien. Weet niet of het universeel is, maar heb wel lichtelijk die indruk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.quote:Op zondag 23 november 2014 13:04 schreef fh101 het volgende:
Maar kan ik nog omboeken, of zitten daar gigantische kosten aan vast?
Geen idee, via Arke geboekt als een pakket, incl hotel. Ik bel ze sowieso komende week wel een keer, denk dat dat het handigst is. Dank voor je reactie iig!quote:Op zondag 23 november 2014 13:22 schreef static het volgende:
[..]
Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.
Air Asia, Air Asia X, Air Asia Indonesia, Air Asia Thailand, Air Asia Zest (Filiipijnen), de verschillende benamingen en opzet van lokale bedrijven in de betreffende landen (Om o.a. binnenlandse vluchten te kunnen uitvoeren en om aan lokale wetgevingen te kunnen voldoen inzake cabinepersoneel en mogelijkheden voor internationale routes) vallen echt allemaal onder 1 mantel van Air Asia, niet op papier, wel in de praktijk.quote:Op zondag 23 november 2014 02:33 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ga het toch proberen te bestrijden. Ik zie zeker een verantwoordelijkheid liggen bij Expedia dat ze me niet van de 24-uurs periode hebben verwittigd toen deze nog gold. Had ik dat geweten had ik daar direct gebruik van gemaakt. Ik heb nu al alternatieve vluchten geboekt met andere maatschappijen omdat ik van Air Asia nu een vies gevoel heb. Echter, heb ik ook nog 3 andere vluchten bij ze staan (echter binnen Thailand en van Thailand naar Cambodja) en zoals ozietukker al uitvoerig beschreef is er een risico dat als ik deze transactie betwist dat consequenties zou kunnen hebben voor de overige vluchten en dan zijn we ook de pineutMisschien fietsen we er echter tussendoor omdat AirAsia Thailand niet direct in verband staat met AirAsiaX (die de China-Indonesië vlucht zou uitvoeren).
Overigens nog bedankt voor de uitvoerige commentaren
Die vul ik vaak niet in. Eerste doopnaam en dan achternaam, klaar. Nooit een probleem geweest.quote:Op zondag 23 november 2014 20:06 schreef Max-Westerman het volgende:
Als ze om een middle name vragen bij het boeken van een ticket moet je daar dan de rest van je doopnamen invullen?
Ideal is voor Nederlanders en zaken doen in NLquote:Op zondag 23 november 2014 21:55 schreef ovchipshitkaart het volgende:
Ik moet vanwege visum restricties van Thailand kunnen aantonen dat ik Thailand binnen een maand verlaat. Dit kan middels een uitgeprint e-ticket.
Weet iemand een website waar ik (met ideal) een goedkope vlucht vanuit Thailand naar een ander land kan boeken? Welke vlucht maakt niet uit, ben bereid de vlucht te missen omdat ik over land Thailand wil verlaten.
Haast is inmiddels wel geboden dus gelieve een site waar ik direct een e-ticket krijg.
Vlucht als het kan tussen +/- 16 dec~23 dec
Bij voorbaad dank!
Oh, dat is wel heel veel meer geld inderdaad. Dat is het me zeker niet waard... Maar inderdaad, ik bel binnenkort wel, dan weet ik het helemaal zeker. Thanks!quote:Op zondag 23 november 2014 14:42 schreef miro86 het volgende:
Ik zou eerst bellen met Icelandair. Dan weet je het.
Let wel op Icelandair Premium Economy is vrij duur. Een retourtje AMS-KEF is rond de 800e, terwijl je economy al voor 230 kunt krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |