abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145207068

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 06-10-2014 09:13:37 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  ESF Reporter zondag 5 oktober 2014 @ 08:38:59 #2
87554 Cee
Welluk?
pi_145207146
Weet het ook niet Guard, gisteren met de groep gelopen, misschien beter niet kunnen doen. Ik had er toen nog geen last van, het kwam gisteravond ineens op. Brandend gevoel in die spier daar. Als ik stil zit voel ik niets, als ik loop gaat ie zeuren. :{
pi_145207172
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 08:23 schreef Yuki het volgende:
Nauwelijks geslapen. Lag in de lijn der verwachting :')
Nu ontbijt (met verrassend veel andere hotelgasten in de ontbijtzaal!), zo de laatste spullen pakken en dan op pad.

Whaaaaah 8)7 ik ga straks gewoon een HM lopen :o
Lekker lopen in Lissabon. Er zijn ergere plekken om je eerste HM te lopen :P Veel succes straks!
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 08:29 schreef Guard het volgende:
Ook veel succes voor de lopers bij de Rottemeren, Bergen en co.uk *O*

Wat een hoop toppers vandaag zeg :Y
En dit natuurlijk
pi_145207270
Precies een jaar geleden liep ik op dit evenement mijn eerste HM. Nu is het, een jaar later, mijn 7e, plus nog wat langere lopen incl. een M. Komt goed Yuki! Nog even en je loopt ze ook aan de lopende band!
Ja doei.
  zondag 5 oktober 2014 @ 08:47:11 #5
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_145207271
Succes allemaal. En vergeet niet te genieten.

Ik ga zometeen het strand onveilig maken. En het duin. En Wijk aan Zee. Tot vanmiddag!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_145207293
Alle wedstrijdlopers van vandaag heel veel plezier en succes gewenst! ^O^

Ik mag (moet) nog drie weken wachten tot m'n wedstrijdloopje -O-
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_145207296
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 08:47 schreef motorbloempje het volgende:
Precies een jaar geleden liep ik op dit evenement mijn eerste HM. Nu is het, een jaar later, mijn 7e, plus nog wat langere lopen incl. een M. Komt goed Yuki! Nog even en je loopt ze ook aan de lopende band!
Ik heb officieel pas 1 HM gelopen :o
Dat gaan we de komende tijd even goed maken, volgende maand 2 en hopelijk in het eerste kwartaal 2015 nog een stuk of 3, 4
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 oktober 2014 @ 08:57:39 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145207389
Heel veel plezier en succes vandaag!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145207395
Ik ga zo op weg naar m'n tweede HM. Streeftijd is een evenaring van m'n eerste (2:01:41). Over drie weken ga ik knallen voor een PR.

Succes en geniet iedereen ^O^.
Get stoned
pi_145207438
Trouwens. Mooi shirt en mooie medaille gehad :D

Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  ESF Reporter zondag 5 oktober 2014 @ 09:07:42 #11
87554 Cee
Welluk?
pi_145207502
Grote brand in het centrum van Breda, in finishgebied. :o
  zondag 5 oktober 2014 @ 09:07:43 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_145207503
Ik zag ze lopen met dat shirt idd.. Mooi!
Goed gedaan btw! Vandaag lekker niksen voor jou! :)

Ik zie trouwens dat mijn afstand in de WLWW voor straks nog niet is aangepast. Ik ga geen HM lopen maar 10km (en zelfs dat wordt al een opgave; gelukkig was werken niet zo heel druk en werd het niet zo heel laat). Het is wel heerlijk hardloopweer volgens mij :Y Weerappje vertelde mij dat het N-NO wind is.. dus de HM'ers hebben de laatste 6km wind mee naar de finish! (helaas heb ik de de laatste 5km wind tegen :( )
Zal zo eens even wat te eten maken en spullen bij elkaar zoeken enzo.. wie ik daar zie; tot straks!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 5 oktober 2014 @ 09:15:29 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145207613
Veel plezier vandaag allemaal!
pi_145207661
Ik loop volgende week pas mijn derde HM in 3,5 jaar. :@
Vanaf nu probeer ik de langere afstanden gewoon steeds bij te houden.

Cee, is het nog bezig? Wordt het afgelast? :o
pi_145207678
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:01 schreef mosselmossel het volgende:

[ afbeelding ]
Zeker. Die medailles worden steeds gedetailleerder.
Goed gedaan! ^O^
  zondag 5 oktober 2014 @ 09:31:50 #16
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_145207839
Mooie prestatie mossel!

Succes aan alle lopers vandaag! Ik hoop misschien vanmiddag ook nog wat km's te hobbelen :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_145208326
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:07 schreef Cee het volgende:
Grote brand in het centrum van Breda, in finishgebied. :o
Je gaat wel heel ver om niet te hoeven lopen. :o
pi_145208414
Ik heb ook pas 1 HM gelopen :P. Volgend jaar maar weer eens 1 proberen.

Het is wat frisser dan de rest van de week. Voor het lopen wel lekker, maar nu nog koud :P, beetje regen ook. Heb er zin in! ^O^
pi_145208689
Ik had vandaag mijn eerste HM gepland staan.

Ipv daarvan heb ik 3x 10 minuten gehobbeld met een trekkende enkel.
Het positieve er aan, het was lekker om weer een beetje te kunnen hobbelen op een mooie herfstdag.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_145208702
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:01 schreef mosselmossel het volgende:

[ afbeelding ]
Gaaf gedaan, coole medaille!
Zou de zwaarste marathon zijn van het land meen ik?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_145208823
Ik had gisteren mijn laatste lange duurloop (18 km). Het ging bepaald niet lekker, vooral de eerste 10km niet, maar wel weer de time on the feet gehaald. Denk dat de taperperiode precies op tijd komt, maar zo hoort het ook :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145208865
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:21 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Gaaf gedaan, coole medaille!
Zou de zwaarste marathon zijn van het land meen ik?
Daar adverteren ze mee, ja. Er zijn natuurlijk wel zwaardere trailmarathons, maar ik denk dat het qua wegmarathons wel de zwaarste is ja.

Vanmiddag kun je wel lezen hoe ik het heb gedaan. Heb verslag vrijwel af, moet nog even op wat foto's wachten.
pi_145209173
Kijk nou, bij de Veluwetrail:
pi_145209414
:D
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:15:01 #25
236410 MaleDuck
pi_145209651
Ghehe, je wordt een begrip mossel :D

Een voedingsblogje van mijn kant: http://allergenenhardloper.wordpress.com/2014/05/17/ontbijt/
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_145209989
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kijk nou, bij de Veluwetrail:
[ afbeelding ]
Dagje eruit?
Loop een marathon langs de Zeeuwse Kust!
pi_145210105
Oh noes mijn loopje is niet gelogd.. gelukkig was het maar 5km :o Wat een onbestemd gevoel :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145210150
In Breda:
quote:
Het parcours van de Singelloop komt in de buurt van de Molenstraat in de binnenstad, daar was zondagochtend brand boven een restaurant. De brand heeft geen gevolgen voor het hardloopevenement.
pi_145210208
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh noes mijn loopje is niet gelogd.. gelukkig was het maar 5km :o Wat een onbestemd gevoel :P
Heb ik ook last van. Ik moest welgeteld 1 minuut wachten voordat meneer Suunto een lock had :O
En bij het uploaden van mijn route, mis ik de eerste 4 km. De site zegt wel 15 km maar hij laat het pas zien vanaf de 4de km. }:|
pi_145210221
5km is eigenlijk ook wel ver genoeg. Als het al 5km was, m'n Garmin zegt van niet. Korte samenvatting: onverhard is meh en de snelheid is aardig uit m'n benen. 24:51 gelogd op 4.85km.

O, en ik heb m'n medaille in de put laten vallen. Gelukkig kreeg ik wel weer een nieuwe.
pi_145210274
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:44 schreef hatsaflats het volgende:
5km is eigenlijk ook wel ver genoeg. Als het al 5km was, m'n Garmin zegt van niet. Korte samenvatting: onverhard is meh en de snelheid is aardig uit m'n benen. 24:51 gelogd op 4.85km.
Maar was het leuk? ;)
pi_145210792
Al die mensen die een HM of een M lopen.. _O_

Ik was al blij dat ik vandaag de 10 onder het uur deed :9
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_145210847
Verslag gemaakt van de Kustmarathon!

SPOILER
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:15:49 #34
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145210949
O+! Prachtig geschreven, je hebt het gewoon gedaan man, een marathon!
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:22:12 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_145211103
_O_ Prachtig verslag!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_145211223
Prachtig verslag en foto's mossel!

Yuki zou nu ongeveer wel klaar moeten zijn toch?
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:28:15 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_145211269
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Prachtig verslag en foto's mossel!

Yuki zou nu ongeveer wel klaar moeten zijn toch?
Waarsch. geen internet daar :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_145211343
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Waarsch. geen internet daar :P
Ook nog geen resultaten op de website :o
Nouja, ik heb er vertrouwen in dat ze hem goed uit heeft gelopen!
pi_145211448
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ook nog geen resultaten op de website :o
Nouja, ik heb er vertrouwen in dat ze hem goed uit heeft gelopen!
Het is er een uur vroeger dan in NL toch? Dus dan is ze pas 11.30 NL tijd gestart..
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:52:43 #40
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145211974
:O
Net pas uit bed -O-
Dus niet kijken bij quoi en de swetsjes :(
Sorry...

Ben mega benieuwd naar hoe het met iedereen gaat!

En straks bij het ontbijt mosselverslag lezen O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_145212149
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar was het leuk? ;)
Mwah. Het is dat het in de buurt is en dat ik altijd wel wat bekenden tegenkom, maar ik loop wedstrijdjes liever over asfalt, ipv 90% onverhard. De omgeving is gerust heel mooi enzo hoor, maar tijdens zo'n loopje zie ik daar eigenlijk gewoon niks van. Maargoed, het is wel een goede training, en goed om dat luie lijf weer een beetje wakker te krijgen.

En dan nu even eten en het verslag van Mossel lezen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:00:06 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_145212224
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:57 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Mwah. Het is dat het in de buurt is en dat ik altijd wel wat bekenden tegenkom, maar ik loop wedstrijdjes liever over asfalt, ipv 90% onverhard. De omgeving is gerust heel mooi enzo hoor, maar tijdens zo'n loopje zie ik daar eigenlijk gewoon niks van. Maargoed, het is wel een goede training, en goed om dat luie lijf weer een beetje wakker te krijgen.

En dan nu even eten en het verslag van Mossel lezen.
True that :) + mijn spieren zijn niet zo geweldig opgewassen tegen ongelijkheden.
pi_145212387
Beter hardloopweer dan dit kun je je volgens mij niet wensen (ok, een pietsje minder wind misschien), dus ik verwacht wel supertijden van de rest van de lopers vandaag :D
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:07:24 #44
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145212456
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:11 schreef mosselmossel het volgende:

SPOILER
_O_
Mooi verslag weer. En megaknap doorgezet!!
pi_145212838
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:05 schreef hatsaflats het volgende:
Beter hardloopweer dan dit kun je je volgens mij niet wensen (ok, een pietsje minder wind misschien), dus ik verwacht wel supertijden van de rest van de lopers vandaag :D
In ieder geval van de lopers die niet helemaal naar Zuid-Europa zijn gevlogen om een loopje te doen...

Ik hoop dat er veel pr's verbroken worden vandaag. Ik had vanochtend vroeg op willen zijn om iedeen nog even succes te wensen, maar ja. Het was gezellig gisteravond in de kroeg...
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:19:54 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145212839
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:05 schreef hatsaflats het volgende:
Inderdaad ;)
Of in ieder geval hoop ik t voor ze. Ook voor warmweerloopster yuki
pi_145212991
quote:

SPOILER
Wat een super verslag en prestatie zeg.
pi_145213012
quote:

SPOILER
Nogmaals, respect om zo'n parcours te kiezen voor een eerste marathon en knap geloprn ondanks het pijn lijden.

Volgend jaar weer? :P
pi_145214828
Net de 10km hoge veluweloop gedaan, prima loopweertje hier, heerlijk gelopen :) Nu wachten op de finish van Tarahumara op de HM. De_Kluizenaar nogmaals enorm bedankt voor het startbewijs, leuk startnummer trouwens :)
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:17:07 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145214992
Whoop. Ik loop voorlopig geen HM meer en dat vind ik heul niet erg :)

2u28. Niet laatste en flinke eindversnelling, dat zijn de twee positieve punten :+
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:21:57 #51
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145215153
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:17 schreef Quoi het volgende:

2u28. Niet laatste en flinke eindversnelling, dat zijn de twee positieve punten :+
En bijna 2,5 uur gelopen ;). Het zit er iig weer op :*. Kan je nagaan hoe kort de 10km wedstrijdjes voor je zullen voelen nu!
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:26:23 #52
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_145215312
Mooi verslag Mossel! Leuk om te lezen!

Hier de Wijckloop 16km (gelogd: 15,7km) gelopen in 1:16:51. Ik had gegokt op 1u22 of 1u23 maar was dus een stuk sneller! Mijn berekening vooraf: 16km x 5min = 1u20 + strand + heuvel met trap = 1u22.

Het was dan ook briljant loopweer vanmorgen. Lekker koel, en op t strand wind in de rug. Eerste 3 km geprobeerd rustig aan te doen, maar met een keurige hartslag toch op 4:50/km kunnen blijven. Daarna de strandopgang op met mul zand. Zwaar! Een paar honderd meter over asfalt (jaja) en daarna weer linksaf t bos in. Meteen een paar metertjes omhoog en een single track op. Mooi uitzicht hier op het duin, en redelijk stevig aangestampte paadjes.

Netjes een paar mensen weer ingehaald en op naar de twee enige echte heuvels in het parkoers. Volgens mij is de ene 10 meter hoogteverschil en de andere 15 maar dat mag de pret niet drukken. Bij de tweede moet je een trap op (en daarna aan de achterkant weer een trap naar beneden). Enige stuk dat ik vandaag gewandeld heb.

Nou dacht ik dat ik het duingebied bij Beverwijk/Heemskerk aardig kende, maar ik heb blijkbaar nog een paar paadjes niet gehad. En ook daar zaten weer wat heuvels met mul zand tussen (grrr). Die zijn in de afdaling dan wel weer aardig. Gassen!

In een bosje aangekomen staat er een kudde Schotse Hoogland koeien te grazen. Dat is niet zo'n ramp, maar eentje staat er midden op het pad en dat betekent voor alle lopers dat er moet worden 'gekluund'. Stukje door het gras, om een boom heen, over een paar boomstronken en weer terug het pad op.

Het laatste stuk, achter Wijk aan Zee, is erg onregelmatig. Niet alleen omhoog en omlaag, maar ook zacht en hard en dan weer zacht en daarna weer hard. Het is zoeken naar de beste route met het meeste grip. Toch haal ik hier mijn snelste kilometer (4:33/km), ook omdat er iemand me al 2 kilometer in mijn nek aan het hijgen is. Hij zal me toch niet gaan inhalen? Mooi niet!

De hijger haalt mij in de voorlaatste bocht met grote snelheid in. Dat hou ik nooit bij, ik loop al zo snel! We komen aan bij de laatste bocht en moeten een poortje door, en daarna vals plat omhoog naar de finish. De hijger heeft een meter of 5 voorsprong, maar gaat al niet meer zo hard als die bocht daarvoor. Die kan ik dus nog terugpakken! Met een flinke eindsprint gaan we neus aan neus op de finish af. Ik ga t halen! Met een paslengte voorsprong (en een hartslag op 186) ben ik net iets eerder binnen. Gered! Ik geef de hijger een high-five en pak wat te drinken. Oja, ik moet ook nog mijn horloge uitzetten.

1u17m! 5 minuten sneller dan ik had gedacht! Kan twee oorzaken hebben. 1. Ik ben veel sterker dan ik dacht. 2. Mooie weer, trainingsopbouw van de afgelopen weken en supercompensatie van de 36km van vorige week zorgen voor een toptijd. Of allebei, natuurlijk...

SPOILER
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_145215647
Stipstreep heeft het deze keer niet gered. Bij 25km uitgestapt. Later meer.
pi_145215714
Wat klote stipstreep!!! -O-

Quoi: dat heb je toch maar weer geflikt, al snap ik ook dat je even klaar bent met de HM's.

Frsh: Goed gedaan!!! *G*
pi_145215720
Feli Mossel, in ieder geval mijn PR verbroken :+

http://evenementen.uitsla(...)tails.php?t=en&s=771

Dit weekend niet gelopen, wel een ander PR gezet.

SPOILER
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:40:52 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145215849
Ik werd aangemoedigd door een heel mooi klein krullenbolletje O+

Straks eens bijlezen hier. Thanks GotC en Gogo :)
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:47:50 #57
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145216102
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Quoi het volgende:
Ik werd aangemoedigd door een heel mooi klein krullenbolletje O+

Straks eens bijlezen hier. Thanks GotC en Gogo :)
F means you're fucked
pi_145216134
Q: je hebt het toch maar weer gedaan *O* In februari mag je weer! En dan ben ik er om je de finish over te jompelen, dus dan gaat het vast goed :P

Stiptstreep: :o

Nouja, ik ben toch nog 10e van de 276 vrouwen geworden, valt mee.
pi_145216152
Ha,

Er waren vroeger 2 hardloop topics toch, 1 voor gevorderden en 1 voor beginners of vergis ik mij?
Ik heb vroeger hardgelopen en toe toch weer gestopt helaas, ben nu flink aangekomen en heb echt geen conditie.
Vanaf februari kan onze lift niet meer gebruikt worden door asbest en wij wonen 6 hoog, dan merk je echt dat je conditie niks meer is als je zwaar hijgend boven aankomt _O- :').

Mijn vriendin heeft altijd fanatiek geturnd maar na gescheurde kruisbanden heeft ze daar helaas mee moeten stoppen, maar zij wil ook conditie opbouwen.
Zij heeft verder wel een gezonde bmi.

Ik moet zelf een kilo of 30 kwijt dus het is zaak dat ik rustig begin en niks forceer, ga ook beginnen met het schema van Evy 0-5km.

Dus dan kunnen we beide mooi rustig aan doen, vanmiddag beginnen we met 1-1-2-2-2-2-3-3.

Ben benieuwd :)

Wij lopen overigens langs de Maas in Rotterdam, daar wonen we praktisch naast dus hebben we iig mooi uitzicht tijdens het lopen ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_145216201
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:49 schreef junkiexp het volgende:
Er waren vroeger 2 hardloop topics toch, 1 voor gevorderden en 1 voor beginners of vergis ik mij?
Ik heb vroeger hardgelopen en toe toch weer gestopt helaas, ben nu flink aangekomen en heb echt geen conditie.
Vanaf februari kan onze lift niet meer gebruikt worden door asbest en wij wonen 6 hoog, dan merk je echt dat je conditie niks meer is als je zwaar hijgend boven aankomt _O- :').

Mijn vriendin heeft altijd fanatiek geturnd maar na gescheurde kruisbanden heeft ze daar helaas mee moeten stoppen, maar zij wil ook conditie opbouwen.

Ik moet zelf een kilo of 30 kwijt dus het is zaak dat ik rustig begin en niks forceer, ga ook beginnen met het schema van Evy 0-5km.

Dus dan kunnen we beide mooi rustig aan doen, vanmiddag beginnen we met 1-1-2-2-2-2-3-3.

Klinkt erg goed! Veel plezier!

Je/jullie zijn welkom in dit topic hoor :D Dit topic is inmiddels voor álle hardlopers.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:51:11 #61
3011 E.T.
pi_145216215
De mooie route langs de Rottemeren was ZWAAR vandaag. De helft van de te lopen afstand volle bak wind tegen (en in open gebied de hele tijd, dus de wind was best hard).

Doel was onder de 1.10 lopen.. met 1.09.57 prima volbracht :D Als de wind anders was geweest had er wel meer ingezeten, eerste vijf km's gingen prima en best snel. Heb heel veel verloren op de twee vijf-km's.

en we hadden een wel heel lieve bonus-supporter O+
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_145216238
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Klinkt erg goed! Veel plezier!

Je/jullie zijn welkom in dit topic hoor :D Dit topic is inmiddels voor álle hardlopers.
Thanks.
Ah vandaar, zat even terug te lezen maar alles gaat er flink fanatiek aan toe hier, afstanden die ik momenteel niet eens fiets :P
pi_145216253
Er zijn nog steeds 2 hardlooptopics, in het andere topic hebben ze het te druk met hardlopen, dus dat loopt niet hard......
pi_145216486
quote:

SPOILER
Man man man, wat klinkt dat als afzien zeg! Maar gods, wat kun je trots op jezelf zijn! Nog geen jaar geleden vond je de HM nog een tyfuseind, nu heb je gewoon het dubbele gelopen in een puike tijd op een mega zwaar parcours. Onwijze held! ^O^

Oh, en mietje als ik ben kreeg ik een klein traantje in mijn ooghoek bij het lezen van je laatste alinea's :')
pi_145216534
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:49 schreef junkiexp het volgende:
Ha,

Wij lopen overigens langs de Maas in Rotterdam, daar wonen we praktisch naast dus hebben we iig mooi uitzicht tijdens het lopen ^O^
Succes! Het is mooi lopen langs de Maas inderdaad :)
pi_145216604
Wat jammer Quoi. Dat is inderdaad niet wat je had gewild. Buh.
En stipstreep ook al zo balen. Maar een keer uitstappen is ook goed, dat maakt de volgende alleen maar weer een groter succes.

En ET gelukkig wel de doelen gehaald, mooi!
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:01:57 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_145216675
Jero is derde geworden bij zijn M vandaag *O*
pi_145216859
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:26 schreef Frsh het volgende:
Mooi verslag Mossel! Leuk om te lezen!

Hier de Wijckloop 16km (gelogd: 15,7km) gelopen in 1:16:51. Ik had gegokt op 1u22 of 1u23 maar was dus een stuk sneller! Mijn berekening vooraf: 16km x 5min = 1u20 + strand + heuvel met trap = 1u22.

Het was dan ook briljant loopweer vanmorgen. Lekker koel, en op t strand wind in de rug. Eerste 3 km geprobeerd rustig aan te doen, maar met een keurige hartslag toch op 4:50/km kunnen blijven. Daarna de strandopgang op met mul zand. Zwaar! Een paar honderd meter over asfalt (jaja) en daarna weer linksaf t bos in. Meteen een paar metertjes omhoog en een single track op. Mooi uitzicht hier op het duin, en redelijk stevig aangestampte paadjes.

Netjes een paar mensen weer ingehaald en op naar de twee enige echte heuvels in het parkoers. Volgens mij is de ene 10 meter hoogteverschil en de andere 15 maar dat mag de pret niet drukken. Bij de tweede moet je een trap op (en daarna aan de achterkant weer een trap naar beneden). Enige stuk dat ik vandaag gewandeld heb.

Nou dacht ik dat ik het duingebied bij Beverwijk/Heemskerk aardig kende, maar ik heb blijkbaar nog een paar paadjes niet gehad. En ook daar zaten weer wat heuvels met mul zand tussen (grrr). Die zijn in de afdaling dan wel weer aardig. Gassen!

In een bosje aangekomen staat er een kudde Schotse Hoogland koeien te grazen. Dat is niet zo'n ramp, maar eentje staat er midden op het pad en dat betekent voor alle lopers dat er moet worden 'gekluund'. Stukje door het gras, om een boom heen, over een paar boomstronken en weer terug het pad op.

Het laatste stuk, achter Wijk aan Zee, is erg onregelmatig. Niet alleen omhoog en omlaag, maar ook zacht en hard en dan weer zacht en daarna weer hard. Het is zoeken naar de beste route met het meeste grip. Toch haal ik hier mijn snelste kilometer (4:33/km), ook omdat er iemand me al 2 kilometer in mijn nek aan het hijgen is. Hij zal me toch niet gaan inhalen? Mooi niet!

De hijger haalt mij in de voorlaatste bocht met grote snelheid in. Dat hou ik nooit bij, ik loop al zo snel! We komen aan bij de laatste bocht en moeten een poortje door, en daarna vals plat omhoog naar de finish. De hijger heeft een meter of 5 voorsprong, maar gaat al niet meer zo hard als die bocht daarvoor. Die kan ik dus nog terugpakken! Met een flinke eindsprint gaan we neus aan neus op de finish af. Ik ga t halen! Met een paslengte voorsprong (en een hartslag op 186) ben ik net iets eerder binnen. Gered! Ik geef de hijger een high-five en pak wat te drinken. Oja, ik moet ook nog mijn horloge uitzetten.

1u17m! 5 minuten sneller dan ik had gedacht! Kan twee oorzaken hebben. 1. Ik ben veel sterker dan ik dacht. 2. Mooie weer, trainingsopbouw van de afgelopen weken en supercompensatie van de 36km van vorige week zorgen voor een toptijd. Of allebei, natuurlijk...

SPOILER
Mooie loop! Volgend jaar doe ik mee!
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:11:32 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145216971
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:00 schreef mosselmossel het volgende:
Wat jammer Quoi. Dat is inderdaad niet wat je had gewild. Buh.
En stipstreep ook al zo balen. Maar een keer uitstappen is ook goed, dat maakt de volgende alleen maar weer een groter succes.

En ET gelukkig wel de doelen gehaald, mooi!
Mooi verslag heb je geschreven!! :)
Prachtige ervaring, je hebt het echt heel goed gedaan :Y
pi_145217049
2x sub-2 hier! De een wat meer dan de ander, maar wel erg blij! Verslagen volgen nog, evenals bij lezen, want met een fluctuerende mobiele verbinding gaat dat niet zo chill. :P
Ja doei.
pi_145217112
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
2x sub-2 hier! De een wat meer dan de ander, maar wel erg blij! Verslagen volgen nog, evenals bij lezen, want met een fluctuerende mobiele verbinding gaat dat niet zo chill. :P
Wow nice, PR voor allebei of niet?
pi_145217234
Ja! Ik heb er iets van 6 min afgelopen, Wolve iets van 21 :') _O_
Ja doei.
pi_145217274
quote:
Wow, goed van jullie! Gefeliciteerd!
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:21:40 #74
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145217334
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
Welja, waarom ook niet :D

^O^
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2014 @ 15:23:03 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145217372
Zo... dat was een onverwacht zware HM. Met voor mijn huidige conditie een behoorlijke tijd, maar daar moest ik verdomd diep voor gaan. Kotsmisselijk in de laatste KM en tot 10 minuten geleden nog misselijk geweest. Zelfs even op bed gelegen :')

Anyway, 2:08 nog wat en mooi vlak gelopen ondanks de tegenvallende tegenwind
http://app.endomondo.com/workouts/419084454/819185

Mossel, tof verslag! Episch.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2014 @ 15:23:50 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145217396
quote:
Sub 2 uur HM boks.
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:28:57 #77
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145217555
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
:o *O*!
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:37:56 #78
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145217832
Mossel, wil je je verslag niet zo wegstoppen in spoilers en op andere site's enzo? Ik las er bijna overheen :o
Maar goed verslag wel, en geweldig gelopen! En dat terwijl je een aantal maanden terug nog riep dat jij echt voorlopig geen marathon ging doen. Respect enzo _O_

En wat ik van Jero voorbij zag komen is natuurlijk gewoon idioot, die jongen moet eens leren een beetje van de natuur te genieten, in plaats van zich er steeds zo snel van af te willen maken :+
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145217915
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:58 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Succes! Het is mooi lopen langs de Maas inderdaad :)
Thanks, we zijn alweer terug.
Alles uitgelopen, ging prima eigenlijk.

Ik wist nog met welke techniek ik moest lopen en het ademhalen ging ook prima.
Alleen soms willen mijn benen er vandoor en dat tempo red ik niet voor langere tijd dus moet ik me even inhouden.

Dinsdag volgende les ^O^ ^O^
pi_145218319
Mooie prestaties vandaag lees ik ^O^.

Hier stond mijn tweede HM op het programma, ook de Rottemerenloop. Mooie omgeving, en bijna perfect weer (de wind was wel pittig). De eerste 5km gezellig met Swets gelopen, daarna versneld, en besloten dat ik 'm wel in negatieve splits wilde lopen. Het werd een heerlijke inhaalrace, met op de laatste 5km 5:00 min/km (ik begon op 6:10 min/km in de eerste 5km). Ik kwam na 1:54:47 over de meet, en dat is bijna 7 minuten onder m'n oude PR *O*. Zeer tevreden, en het was gezellig!

SPOILER
Get stoned
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2014 @ 15:52:20 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145218362
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
-O- Watskebeurt?
pi_145218602
quote:

SPOILER
Heel erg cool hee!!! Diep respect!
pi_145218630
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:12 schreef Krattenkoning het volgende:
Net de 10km hoge veluweloop gedaan, prima loopweertje hier, heerlijk gelopen :) Nu wachten op de finish van Tarahumara op de HM. De_Kluizenaar nogmaals enorm bedankt voor het startbewijs, leuk startnummer trouwens :)
Het was een prachtige loop denk ik ;)
  zondag 5 oktober 2014 @ 16:02:23 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145218654
Hinder, zoals gezegd een respectabele tijd ^O^

Co.uk, Jero, wat een successen!

Ik heb Lee maar even opgezet. Gelukkig doet die ene club het beter dan ik vandaag deed ;) :P

Welkom nieuwe loperds! En meteen al geweest, wat leuk :s)
pi_145218713
Wat een bikkels zijn we toch met z'n allen. <3
pi_145219072
Geweldige prestaties weer hier. ^O^ Met PR's en anderszins lekker gelopen loopjes.

Ik ben nu wel erg benieuwd hoe snel Jero nu weer zijn wedstrijdje heeft afgeraffeld...
  zondag 5 oktober 2014 @ 16:17:11 #87
50430 Yuki
Student Midwife
pi_145219131
Ik heb gewoon een HM gelopen... :o

Wat ik in de gauwigheid al zag:
- hatsaflats: ik droom alleen van dat soort tijden... :D Op naar een fijne asfaltwedstrijd ;)
- Quoi: jammer zeg! Voorlopig even geen HM is misschien wel goed. Lekker genieten van kortere afstanden :Y verdien je! :*
- Stipstreep: what happened?! -O-
- ET: woei! Gefeliciteerd met je sub 1.10! *O*
- Hinder: knappe tijd! Gefeliciteerd! *O*
- Swets: ondanks misselijkheid toch doorgezet, bikkel! ^O^

Als ik nog iemand vergeten ben, sorry :@

Zo in bad, dan even mossels verslag lezen en later volgt ook m'n eigen verslag :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_145219149
Je kunt ook doorslaan natuurlijk:

quote:
Man running in inflatable bubble rescued off coast of Florida

(CNN) -- An ultra-marathoner trying to "run" from Florida to Bermuda in a human-powered inflatable bubble was rescued Saturday morning after he signaled for help, the Coast Guard said.

Reza Baluchi, according to his website, has set a goal of running across more than 190 recognized nations to encourage world peace. CNN ran a story about him in 2012.

The Coast Guard first encountered Baluchi on Wednesday after receiving a report about a man in a bubble off the coast of Miami, disoriented and asking for directions to Bermuda, a Coast Guard press release said. It was not clear when he started his quest.

A Coast Guard cutter found Baluchi. Officials described the craft as a "hydro pod bubble" and a man in a 2013 YouTube video called a Baluchi bubble "a big hamster wheel." It moved along the ground as Baluchi ran inside.

In the press release, the Coast Guard said Baluchi had protein bars, bottled water, a GPS and a satellite phone. The Coast Guard conveyed the voyage's dangers and asked Baluchi to quit his journey because he didn't have enough supplies. But he wouldn't leave his vessel, officials said.

The Coast Guard monitored his progress and on Saturday morning an exhausted Baluchi activated his personal locating beacon, the Coast Guard said.

A Coast Guard HC-130 airplane and MH-60 helicopter, along with the vessel Maersk Montana, were sent to rescue Baluchi 70 nautical miles east of St. Augustine, the Coast Guard said.

He was exhausted and taken to the Coast Guard air station in Clearwater, where his medical condition was evaluated. There were no reported injuries, the Coast Guard said.

"Part of his effort was to make world peace but he got caught up in the Gulf Stream," said Coast Guard public affairs specialist Mark Barney. "The chances of muscling out of the Gulf Stream were pretty low."

Baluchi could not be reached for comment, but a video posted on Baluchi's Facebook page described his plans to travel in the bubble across the Caribbean, as well as his other athletic exploits.

The CNN.com story quoted Baluchi saying he'd run across the United States twice and around its perimeter once. He fled Iran to escape persecution, he said. Now he is an American citizen.

"Reza doesn't listen to anyone," Davis Hyslop, a businessman and one of Baluchi's supporters, said in the 2012 story. "He has these outsized ambitions that he sets his mind to. He's a success above and beyond anyone's expectations. It's almost biblical. But you gotta be a little crazy to undertake such an endeavor, right?"

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)le-rescue/index.html
pi_145219303
quote:
17s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:17 schreef Yuki het volgende:

- hatsaflats: ik droom alleen van dat soort tijden... :D Op naar een fijne asfaltwedstrijd ;)
- Quoi: jammer zeg! Voorlopig even geen HM is misschien wel goed. Lekker genieten van kortere afstanden :Y verdien je! :*

Zo in bad, dan even mossels verslag lezen en later volgt ook m'n eigen verslag :)
Gewoon? Iets meer info mag wel, ook vóór het badderen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 16:22:40 #90
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145219334
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:51 schreef Hinder het volgende:
Mooie prestaties vandaag lees ik ^O^.

Hier stond mijn tweede HM op het programma, ook de Rottemerenloop. Mooie omgeving, en bijna perfect weer (de wind was wel pittig). De eerste 5km gezellig met Swets gelopen, daarna versneld, en besloten dat ik 'm wel in negatieve splits wilde lopen. Het werd een heerlijke inhaalrace, met op de laatste 5km 5:00 min/km (ik begon op 6:10 min/km in de eerste 5km). Ik kwam na 1:54:47 over de meet, en dat is bijna 7 minuten onder m'n oude PR *O*. Zeer tevreden, en het was gezellig!

SPOILER
Nette tijd! 7 minuten van je PR af is echt mega _O_
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
  zondag 5 oktober 2014 @ 16:23:06 #91
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145219353
quote:

Ja maar, ja maar...
Ik ben zo benieuwd!!! Alvast 1 tipje vd sluier?
pi_145219433
Nou dat ging uitstekelbaars op de Hoge Velwue HM :)

http://app.endomondo.com/workouts/419117462/11291298

Ideaal loopweer, wel vreemd om de pacer van 1:30 in te halen rond 17km. Die had z'n dag niet blijkbaar...

Heerlijk gelopen en een dik PR.
pi_145219453
Yuki! Goed gedaan!
  ESF Reporter zondag 5 oktober 2014 @ 16:26:30 #94
87554 Cee
Welluk?
pi_145219498
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je gaat wel heel ver om niet te hoeven lopen. :o

It wasn't me. :P Vandaag was de eerste DNS in mijn korte recreatieve hardloopcarrière (Breda Singelloop). Heb nog heel lang, tot aan de kluisjes, geprobeerd mezelf wijs te maken dat mijn voet écht wel die 5 kilometers zou kunnen volhouden. Heb vaak genoeg 10km, 13km en zelfs de 10EM gedaan, dit zou toch een 'eitje' zijn? Ik had er echt naar uitgekeken, de sfeer en het gezelschap en het weer waren super!

En als het pijn doet, soît, dan maar strompelend de finish over. Na een meter of 20 op de parkeerplaats wat te hebben gehobbeld als test, voelde ik geen pijn. Dat kwam 2 minuten later wel toen we richting de start liepen. Nom de dieu. Dat ging echt niet meer binnen 10 minuten goed komen. En als ik toch eigenwijs ging wezen (en ik ben eigenwijs), dan zou ik dat de komende week/weken moeten bekopen met nog meer pijn, nog minder lopen en daar had ik ook geen zin in. Met pijn in m'n hart haalde ik de speldjes uit mijn shirt en verwijderde ik het startnummer terwijl om me heen iedereen zich aan het klaarstomen was voor hun loop.

Aan de start en finish mijn zusje en een vriendin aangemoedigd en ondertussen nog steeds last van mijn voet na het beetje lopen dat ik had gedaan. Dus enigszins 'getroost' met de wetenschap dat ik die 5km niet eens uit zou hebben gelopen. Kruipend misschien.

Ik zie niets raars aan m'n voet, ik voel alleen dat er een soort brandende sensatie in plaatsvindt als ik er mee loop. Ik hou het op overbelasting, het arme schaap heeft tenslotte nogal wat te verduren gehad de vorige maand. En nu is het gefrustreerd. Hopelijk niet voor lang.
Streep erdoor, op naar de volgende.
  ESF Reporter zondag 5 oktober 2014 @ 16:34:14 #95
87554 Cee
Welluk?
pi_145219787
Lees nu de verhalen van de loophelden van dit weekend pas, mossel wat een prachtverslag. _O_
pi_145219964
Verstandig Cee
pi_145219990
Ik kan nog de trap af! :D Hoewel mijn bovenbenen wel protesteerden.

@Cee: wat jammer, maar ik denk de goeie beslissing.
pi_145220021
Yuki, Wolve, Moblo, Tarahumara, Jero, Hinder, E.T., Swets, iedereen die ik nu vergeet: *G* *O* *G*
pi_145220171
quote:

En dat alleen al is een *O* waard! Nu maar heel geduldig het verslag afwachten

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:25 schreef Tarahumara het volgende:

http://app.endomondo.com/workouts/419117462/11291298

Ideaal loopweer, wel vreemd om de pacer van 1:30 in te halen rond 17km. Die had z'n dag niet blijkbaar...

Heerlijk gelopen en een dik PR.
Dat ziet eruit als een erg mooi vlak gelopen wedstrijd ^O^ Gefeliciteerd
Nu op naar de sub 1:30?
pi_145220274
Zo. Thuis. Verslagje.

Mijn hemel. Wat een race! :D! Dat zag ik even niet aankomen. Ik had er wel op gehoopt, maar ik kijk altijd een beetje hoe het is op de dag is, gaat, dat soort dingen.

Uiteraard waren de startomstandigheden weer om te janken. Nog niet bijgekomen van ene ontstoken teen had ik wel weer een ontstoken blaar in de boog van m'n voet sinds vrijdag! :D :') feestjeeeeee. Veel lief tegen gedaan en goed voor gezorgd, maar het deed nog steeds veel pijn. Het zit precies daar op de boog van je schoenen ook, zeg maar, dus dat drukt er lekker tegenaan. Veel tape opgeplakt en maar naar de start. Na eerst nog even wildplassen omdat de rijen voor de dixi's en de invalidentoilet te lang duurden... Had zelfs nog een voyeur, maar die zei sorry, terwijl het helemaal niet zijn schuld was dat ik achter een auto zat te zeiken. Ach, Britten O+ :D

De start. Was bij wat 'snellen' gaan staan, oa. Wolve, maar ook de dames aan wie ik me hoopte te kunnen optrekken. Helaas gingen die véél te snel van start en waren ze zo in de verte verdwenen, samen met Wolve. Die heeft ze later ook weer alleen gelaten omdat ze erachter kwamen dat ze te hard gestart waren. Duh....

Dus eigenlijk heb ik de hele race in m'n eentje gelopen. Dat was aan de éne kant een blessing, omdat ik echt gewoon mijn eigen gevecht kon voeren en m'n eigen ding kon doen, maar ik had ergens ook wel graag met iemand mee willen rennen, want het was zwaar met die blaar, wat in de loop van de tijd blaren werden. Vanaf mijl 6 was het blisterfest *O* elke mijl een extra pijnlijk plekje erbij, maar tot die 6 mijl ging het eigenlijk wel lekker. Het was nog niet te warm, best wat schaduw, af en toe een zuchtje wind en het tempo zat er goed in. Al vrij snel zat ik op de 5.35min/km en dat is het tempo dat ik heb volgehouden. Ik had allerlei mogelijke strategieën de revue laten passeren. Zowel in de afgelopen dagen als na de start. Wat te doen, wat te doen? Langzamer beginnen en versnellen? Of zorgen dat ik loop, in een tempo, en blijven volhouden dat tempo? Het was het laatste geworden.

Ik wist dat ik met 5.40min/km 2.00.00 zou lopen. Dus zolang ik daar onder bleef zat 't goed. Dat ging dus tot aan mijl 6 ook eigenlijk nog wel redelijk vanzelf. Daarna werd het knokken tegen de wil om 'even te stoppen voor de blaren'. Je weet dat 't daarna alleen nog maar meer pijn gaat doen; stoppen en opstarten is een hels karwei met blaren, mááár... het zou zo fijn zijn, even géén of op z'n minst minder pijn :X EVEN, EVEN! Maar ja... dat zet geen zoden aan de dijk, dus maar door.

Het ging energiegewijs toch een stuk beter dan de week/weken hiervoor. Ik had meer gegeten, zowel gisteren als vanochtend, maar tóch zat er een goed gat in m'n energievoorraad. Ik merkte gewoon dat ik hád kunnen versnellen in de laatste 3 mijl. M'n ademhaling zat helemaal goed, op zich was m'n techniek ook het slechtste ooit, maar de energie in m'n benen en de rest van m'n lichaam. Het voelde nog steeds erg slap aan. Licht in m'n hoofd en ook dat was een grote verleiding om rustiger aan te gaan doen. Als ik zo door zou gaan zou ik op z'n minst van m'n stokje gaan, vlak voor of net na de finish.

En hier heb ik gedaan wat ik me enkele weken geleden heb voorgenomen. Gewoon eens een keer wel doorgezet in plaats van gaan voor lekker rustig (uit)hobbelen. Doorzetten. Ik zat nu al 10 mijl op 5.36min/km, dat kon nog wel voor de volgende 3 mijl. En wat waren die laatste 3 mijl lang.... Vooral mijl 11 en 12... Elke mijl stonden er bordjes. Ik had expres op m'n garmin alleen de gemiddelde snelheid staan, en hij stond op km's, maar na mijl 11 duurde het een EEUWIGHEID voordat bordje 12 er was. Ik heb me toch een halve mijl wijsgemaakt dat ze bordje 12 vergeten waren en dat ik ineens bij de finish zou zijn. Helaas. Nee. Daar was bordje 12. En toen moesten we nog zo'n lange mijl. Of nou ja, we... ik.. want ik liep nog steeds in m'n eentje. Heb de laatste 2 mijl wel veel mensen ingehaald. Veel lopers, maar ook mensen die ingestort hobbelden. Dat was wel echt een opsteker. Op naar de finishberg. Want ja, er zit een leuke 'dip' in de route zo'n 150m voor de finish :') Ik ging DOOD daar. Maar met al die mensen die daar al stonden was er gewoon niets anders te doen dan doorbuffelen. Ik wist dat daar de finish was, dus hup, die sub-2 was van mij. Meer dan 6 minuten van m'n PR af.

En dat was íe 1.58.24. Wolve stond al op me te wachten, samen met de rest van de mensen die al gefinished waren. O+ Súperprestaties ook allemaal. Zoveel PR's gerend door clubgenoten. Clubgenoot is ook 2e geworden, dus zeer goede ochtend voor de club. Het deed pijn, het was soms niet 'mooi', maar ik heb toch constant gelopen en mezelf laten zien dat ik écht wel een beetje door kan zetten en afzien soms, als ik 't echt graag wil. En dat is wat waard!

https://www.endomondo.com/workouts/419127700/881511
Ja doei.
pi_145220778
quote:

SPOILER
O+ Super om te lezen! Knappe prestatie! _O_
Ja doei.
  zondag 5 oktober 2014 @ 16:58:41 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145220779
Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Gefeliciteerd allebei :)
pi_145220871
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:17 schreef Quoi het volgende:

Awh -O- Balen dat het niet zo lekker ging. Maar toch weer gefinished en nu mag je bier! *O* O+
Ja doei.
pi_145221056
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:26 schreef Frsh het volgende:
Hier de Wijckloop 16km (gelogd: 15,7km) gelopen in 1:16:51.
Ook netjes gelopen man! Mooie tijd!

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:51 schreef Hinder het volgende:
Hier stond mijn tweede HM op het programma
Ook al zo'n geweldige tijd! Held! Super!

quote:
Ik heb gewoon een HM gelopen..
Dat heb je! _O_ welkom bij de club! _O_ *O* Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... dat was een onverwacht zware HM
Maar wel weer een HM! ^O^ Toch een nette tijd als het niet zo lekker ging!

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:25 schreef Tarahumara het volgende:
Baa(r)s! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:26 schreef Cee het volgende:
Vandaag was de eerste DNS in mijn korte recreatieve hardloopcarrière
Kut, maar verstandig. Op naar de volgende!

quote:
Ik las op WA al waarom, en dat is kut. :* hopelijk wordt 't niet erger!

En Jero _O_ *O* Wát een held. Baas.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 05-10-2014 17:16:45 ]
Ja doei.
pi_145221577
Ha. De uitzending nog gehaald op Omroep Zeeland. Op 3.45 ongeveer. Dat was in De Manteling, na het strand, op km 30 ongeveer.

http://www.omroepzeeland.(...)arathon-zeeland-2014
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:16:45 #106
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_145221614
Woei!
10 km in 50:16. een dik PR!
(Maar helaas net niet sub 50 ;) )

In het bruisende Zuidwolde

Km 2 9:42
Km 4 9:59
Km 6 10:11
Km 8 10:15
Km 10 10:02
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2014 @ 17:18:12 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145221680
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:15 schreef mosselmossel het volgende:
Ha. De uitzending nog gehaald op Omroep Zeeland. Op 3.45 ongeveer. Dat was in De Manteling, na het strand, op km 30 ongeveer.

Heb je de dvd al besteld? Ik heb de dvd van tv rijnmond van de marathon ook :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:20:18 #108
3011 E.T.
pi_145221774
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:15 schreef mosselmossel het volgende:

Ik heb je ook nog vlak voor en vlak na de finish gezien :Y
Saskia schrok hier van me toen ik riep "daar komt ie aan!" en na de "huh? wat?" was de camera weggedraaid. Vlak daarna zag ik je na de finish met medaille om lopen :)
pi_145221861
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je de dvd al besteld? Ik heb de dvd van tv rijnmond van de marathon ook :P
Is geen dvd van. Krijg nog wel een uitgebreid foto- en verhalenboek. Komt in november uit.
pi_145221864
Goed gedaan allen! Wat een mooie tijden, joh.
Ik heb nog geen verslagjes gelezen. :@

Heerlijk loopweer. En daarom maar een duurloop van 3 uur gedaan. :o Spierpijn laat ik zo wegmasseren.
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:23:42 #111
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_145221931
Zo, wat ging dat lekker! Maar ik geloof dat dat hier al gemeld was.

Omdat we met bussen naar de start gingen en je daar niks kon achterlaten, stonden we met z'n allen te koukleumen bij de start. Niet ideaal, maar eenmaal onderweg warmde ik gelukkig al vrij vlot weer op. De eerste mijl was wat rommelig. Veel inhaalacties. En natuurlijk nog een stuk drukker op de route. Maar al zigzaggend stuitte ik vanzelf op een groepje clubgenoten. Die leken een mooi tempo te hebben. En ze hadden John bij zich. De nog altijd zeer vlotte 70+er die ontzettend goed vlak kan lopen. "Mooi", dacht ik, even lekker blijven hangen om een beetje in het tempo te settelen. En zo liepen we met z'n vijven een eindje samen op.

Na twee mijl kwam de langzaamste van het stel er achter dat ze wat te hard gestart was. Dus die wilde het tempo wat omlaag hebben. "Mooi niet", dacht ik. Dus ik hield het tempo aan en liep even vooraan het groepje. Er bleven er twee bij degene die langzamer wilde, maar een van de dames wilde wel met mijn tempo mee. Dat kwam wel heel goed uit, want zij was op een 10-mijler niet lang geleden vlak achter me gefinished.

Zo samen met z'n tweeen liepen we lekker constant door. Af en toe wat zeggen, maar ook weer niet te veel. Precies genoeg om ook in de gaten te kunnen houden of je niet te hard gaat. En zo tikten de mijlen ongemerkt voorbij. Na 5 mijl zaten we dan ook nog op hetzelfde constante tempo.

Daarna kwam er een korte versnelling. Bijna ongemerkt begon de weg wat naar beneden te gaan. Bijna, want we zagen dat we ineens een paar tellen van het gemiddelde af hadden gehaald. Even kort een pas op de plaats dus. Met nog iets meer dan de helft te gaan, was het nog te vroeg voor een versnelling. Desondanks bleef het tempo iets vlotter dan eerst. Maar de inspanning bleef constant, geholpen door de lichte afdaling.

En zo tikten de mijlen bijna als vanzelf aan ons voorbij. Tot mijl 9 ging het eigenlijk nog als vanzelf. Niet ver daarna stond de laatste drankpost, dus nog even een gelletje (de tweede, de eerste was net voor de helft al opgeslurpt), en met een bekertje water even de zoetigheid een beetje wegspoelen. Ondertussen hoopte ik dat het gelletje wel echt wat zou doen, want het begon toch wel langzaam zwaarder te worden. Maar de 10 mijl werd nog vrij eenvoudig gehaald. En in een tijd sneller dan m'n record op de 10-mijl. Geen wonder dat het zwaarder begon te worden!

3,1 mijl te gaan. 5 kilometer. Dat moest toch wel te doen zijn? Het begon ondertussen iets drukker te worden op het pad. Vooral meer fietsers. En omdat het pad niet overal even breed was, moesten we af en toen even achter elkaar lopen. En tot nu toe had dat betekend dat we daarna wel weer naast elkaar gingen lopen. Maar eenmaal de 11 mijl gepasseerd lukte het me niet meer om haar bij te halen. Stukje bij beetje liep ze iets meer op me voor. En zo heb ik er tot mijl 12 zo'n beetje 10 meter achter gebungeld. Ik kon het tempo nog net min of meer volgen, maar had de kracht niet meer om haar nog bij te halen.

De laatste mijl was echt slopend. "Vier rondjes op de baan", riep ik nog. Maar wel de vier zwaarste rondjes ooit. Maar ondanks dat enige vorm van techniek ondertussen overboord was gegooid, vond m'n horloge dat het tempo nog op peil bleef. En toen... de dip. Gelukkig niet mentaal, maar ineens moesten we een stukje steil naar beneden (auw) en daarna weer steil omhoog (auw). Zo hoog was het waarschijnlijk niet eens, maar het voelde als een muur. Gelukkig had ik nog een klein beetje kracht over om het tempo er een beetje in te houden. En eenmaal door de dip zag ik een hoop mensen. En een paar tellen later zag ik ook de finish. En veel later had die ook niet moeten komen.

Helemaal op was ik, maar ik kon m'n ogen niet geloven toen ik m'n horloge stopte.

8)7

De clubgenote was 8 tellen voor me gefinished (en 12 tellen later over de start), dus is wel voor me gefinished. Maar wat zou het, deze steek ik in m'n zak!

SPOILER
Na even bij te zijn gekomen en wat te eten en drinken te hebben genomen zijn we met een paar mensen terug gelopen naar de finish. En niet veel later kwam Mo binnen. Ondanks alle tegenslagen toch haar sub-2 gehaald! O+ _O_
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_145222046
O+ jij O+
Ja doei.
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:26:34 #113
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_145222088
Mossel, mooi verslag! ^O^

Jero, mooie prestatie man! ^O^

Yuki, gefeliciteerd met je eerste HM! Mooie tijd! ^O^

Frsh, ook lekker gelopen! ^O^

En verder iedereen die ik nog vergeten was ( :@ ), ook goed gedaan! ^O^
pi_145222093
Zo, dat was Leeuwarden.
Een uur eerder binnen dan vorig jaar, en bandje behouden. Al met al weer geslaagd.
Vandaag verder niks meer doen en kijken hoe het morgen met de spierpijn staat...

https://www.endomondo.com/workouts/419168105/14083692
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_145222107
Get a room.

:P
pi_145222179
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:26 schreef wyccie het volgende:
Get a room.

:P
Dan moet een van ons een trap bedwingen (ik af of hij op), ik ben er nog niet achter wie het moet gaan doen :')
Ja doei.
pi_145222275
Oeh. Trap af is pijnlijker met spierpijn. Hij dus! *)
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:33:45 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145222413
Dat ben ik dus wél: soepel en zonder pijntjes. Blij mee :) #countyourblessings
pi_145222457
Oh, ik ben op zich nog vrij soepel, dat valt mee. Maar m'n blaren doen pijn :') heb er een die echt zo mooi groot is :') Echt goed opgezwollen :')
Ja doei.
pi_145222486
Wat een topprestaties zijn er hier weer neergezet door jullie! :D
Dikke _O_ voor iedereen!

Kom ik aanzetten met mijn doel om op 13 december 10km binnen het uur te lopen :') Als ik dat van jullie zo lees allemaal, kan ik daar voorlopig alleen nog maar van dromen :P Maar ik heb al wel met mezelf afgesproken, dat als - en daar ga ik vanuit - ik op 13 december binnen het uur finish, ik voor eind volgend jaar m'n eerste HM wil gaan lopen :D

Alleen dan moet alles wel beter gaan dan m'n laatste paar loopjes. Nu drie loopjes op m'n nieuwe schoenen gelopen, maar dat is nog verre van ideaal. Ik loop lekkerder op m'n oude schoenen. Bij deze nieuwe schoenen heb ik vrij veel last van pijntjes (schenen, knieën) :(
Maar dat is normaal toch, bij nieuwe schoenen 'inlopen'? Anders moet ik misschien toch andere schoenen, of op m'n oude, ofzo .. -O-
pi_145222531
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:35 schreef trolley het volgende:
Wat een topprestaties zijn er hier weer neergezet door jullie! :D
Dikke _O_ voor iedereen!

Kom ik aanzetten met mijn doel om op 13 december 10km binnen het uur te lopen :') Als ik dat van jullie zo lees allemaal, kan ik daar voorlopig alleen nog maar van dromen :P Maar ik heb al wel met mezelf afgesproken, dat als - en daar ga ik vanuit - ik op 13 december binnen het uur finish, ik voor eind volgend jaar m'n eerste HM wil gaan lopen :D

Alleen dan moet alles wel beter gaan dan m'n laatste paar loopjes. Nu drie loopjes op m'n nieuwe schoenen gelopen, maar dat is nog verre van ideaal. Ik loop lekkerder op m'n oude schoenen. Bij deze nieuwe schoenen heb ik vrij veel last van pijntjes (schenen, knieën) :(
Maar dat is normaal toch, bij nieuwe schoenen 'inlopen'? Anders moet ik misschien toch andere schoenen, of op m'n oude, ofzo .. -O-
Nee. Da's niet normaal. Op nieuwe schoenen moet je superlekker lopen. Terug naar de winkel ermee dus.
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:36:34 #122
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_145222545
quote:
Niks mis met zo'n doel! Een jaar geleden was dat ook nog een van mijn doelen. :o
pi_145222779
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:36 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nee. Da's niet normaal. Op nieuwe schoenen moet je superlekker lopen. Terug naar de winkel ermee dus.
Hmm, dan ga ik deze week terug naar de winkel. Zoals gezegd drie loopjes van 4 - 5 km per keer gedaan, en elke keer krijg ik al vrij snel last van m'n schenen en knieën helaas. Vandaag kwam ik dan ook stik chagrijnig thuis en stond op 't punt om ze zelfs al de prullenbak in te smijten :P Maar wel gek dat ze niet lekker lopen, want ze zijn wel aangemeten ..

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:36 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Niks mis met zo'n doel! Een jaar geleden was dat ook nog een van mijn doelen. :o
Nee, dat is het natuurlijk ook niet. Maar die prestaties die hier voorbij komen, dat is gewoon _O_
pi_145222879
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:42 schreef trolley het volgende:

[..]

Hmm, dan ga ik deze week terug naar de winkel. Zoals gezegd drie loopjes van 4 - 5 km per keer gedaan, en elke keer krijg ik al vrij snel last van m'n schenen en knieën helaas. Vandaag kwam ik dan ook stik chagrijnig thuis en stond op 't punt om ze zelfs al de prullenbak in te smijten :P Maar wel gek dat ze niet lekker lopen, want ze zijn wel aangemeten ..

Heb ik ook weleens gehad. Kan gebeuren. Dat ze in de winkel okee voelen, maar zodra je er wat meer op loopt toch niet. Heb toen andere schoenen gekregen die beter waren.
pi_145222970
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:44 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Heb ik ook weleens gehad. Kan gebeuren. Dat ze in de winkel okee voelen, maar zodra je er wat meer op loopt toch niet. Heb toen andere schoenen gekregen die beter waren.
Thanks! Dan ga ik komende week zeker om andere schoenen. Want hier word ik niet vrolijk van. En m'n voeten ook niet.
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:50:07 #126
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145223151
Wolve _O_ Dat zijn de leukere PR verbeteringen!

Trolley, 10km in een uur gaat hier überhaupt (nog?) niet lukken dusse :+
pi_145223376
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, ik ben op zich nog vrij soepel, dat valt mee. Maar m'n blaren doen pijn :') heb er een die echt zo mooi groot is :') Echt goed opgezwollen :')
Hoe kan dat toch? Loop jij om de haverklap op nieuwe schoenen of zo?
Ik vind het knap dat je ondanks al die blaren en pussende tenen toch gewoon loopt.

Wat ik bij de Vierdaagse de weken/maanden van tevoren doe: 2 keer per dag insmeren met kamferspiritus. En voor ik ga wandelen dik insmeren met Gehwol Voetcrème. En daaroverheen mijn dikke, geliefde Bridgedale-sokjes. O+
pi_145223529
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:46 schreef trolley het volgende:

[..]

Thanks! Dan ga ik komende week zeker om andere schoenen. Want hier word ik niet vrolijk van. En m'n voeten ook niet.
Twee jaar geleden had ik ook net nieuwe schoenen, met het trainen liep ik helemaal niet lekker. Ik schopte mezelf tegen mijn enkels. Ben toen even naar nieuwe schoenen gaan kijken, baalde ervan, want was toch 140 euro. Toen zei de verkoopster dat ik gewoon de oude terug kon geven als ik ze een beetje schoonmaakte. Echt geweldige service.
Was bij de Run2Day.
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:02:49 #129
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_145223706
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ Wow, ik ben niet zo van duimpjes, maar nu MOET ik wel.

Mooie M's gelopen, en HM's, pr's bij de vleet (Zwabber melde bij zijn eerste sub2 op de HM). Leuk om dit allemaal te lezen. Leuke verslagen ook.

Zelf dit weekend twee trainingen afgewerkt (25 km en 10km).
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_145223721
Mossel erg gaaf verslag! ^O^ Echt super gedaan! En mooi dat je de kramp de baas bleef. Topprestatie!

Voor de rest zijn er zoveel mooie prestaties neergezet vandaag dat ik ze niet allemaal kan gaan bespreken helaas ;) Wolve en moblo in ieder geval gefeliciteerd met beide nieuwe PR's ! Vet goed gedaan allebei en gewoon samen onder de 2 uur duiken, gaaf!
Yuki natuurlijk ontzettend goed gedaan Daar helemaal in Lissabon! Zeer benieuwd naar verslag en foto's!
De rest van alle HM lopers en de rest van de lopers ook vet goed gedaan! Wat een mooi weekend weer *O* _O_

Ik zal vanavond een stukje over mijn loopje plaatsen, al is er al wel wat over gezegd ;) ging in ieder geval erg lekker!
pi_145223758
quote:

SPOILER
Goed gedaan man! Wat een pleuriseind zo over strand en door de duinen lijkt me. Ik wil m ook ooit eens lopen :)
pi_145223976
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:44 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Dat ziet eruit als een erg mooi vlak gelopen wedstrijd ^O^ Gefeliciteerd
Nu op naar de sub 1:30?
Thnx! Ging erg lekker, ik kom het tempo er goed vasthouden. De geringe variatie in kilometertijden kwam voornamelijk door de kleine heuveltjes in het parcours.
Een sub 1:30 lijkt me mooi, al zit het er nu nog even niet in. Dit waren wel ideale omstandigheden en ik voelde me super, had niet veel sneller gekund. Maar als ik nog een paar maanden (jaar?) lekker kan doortrainen zit het er ooit wel in :)
pi_145224167
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:58 schreef wyccie het volgende:

[..]

Twee jaar geleden had ik ook net nieuwe schoenen, met het trainen liep ik helemaal niet lekker. Ik schopte mezelf tegen mijn enkels. Ben toen even naar nieuwe schoenen gaan kijken, baalde ervan, want was toch 140 euro. Toen zei de verkoopster dat ik gewoon de oude terug kon geven als ik ze een beetje schoonmaakte. Echt geweldige service.
Was bij de Run2Day.
Ik hoop dat ze dat bij de winkel waar ik ze vandaan heb ook willen, want inderdaad wat je zegt, 't gaat wel om 140 euro.
pi_145224545
DNF
quote:
Ik hou het even kort want zo een feest was het niet. Nu ik thuis ben schiet het toch steeds door mijn hoofd of ik niet gewoon door had moeten ploeteren. Dit was mijn tweede DNF ooit (de eerste was een paar jaar geleden de 10k van de spieren-voor-spieren-cityrun in H'sum, vanwege een geblesseerde hamstring), en ik kan dit keer niet eens een blessure de schuld geven dus het kan niet anders dan dat het allemaal te wijten is aan een moment van psychische zwakte :'(.

Wat is er gebeurd? Ondanks dat het helemaal geen lekkere temperatuur voor allerlei insecten was, is er bij een km of tien toch een steek- of bijtbeest (denk ik want ik heb m niet gezien) met een slok sportdrank meegegaan, en dat deed pijn aan mijn wang. Verder was er eigenlijk niet veel aan de hand, geen opgezwollen gezicht en geen benauwdheid en de pijn trok ook wel weg, maar vanaf dat moment heeft Stipstreep geen moment meer in zijn ritme gezeten en dat was klote. Het was aanpoten en die ellende begon precies waar we het mulle zand in werden gestuurd. Dat hielp ook niet echt. Enfin, de post van 18km ben ik nog voorbij gerend, maar bij 25km was ik het echt zat. Het geloof dat ik nog lekker ging lopen was eigenlijk wel weg en om nou nog een uur of twee door te gaan ploeteren daar had ik ook geen zin in. En dan zou ik de huldiging missen, wat niet de bedoeling was, want Jero had een podiumplaats voorspeld. En hij had gelijk. Achteraf had ik ook wel door kunnen gaan, want de huldiging was veel later dan ik had gedacht maar soit. Wat me opviel was dat de grote meneren uit de top drie niet echt hun best hadden gedaan. De winnares bij de dames had echt alles gegeven en kon haar benen niet meer buigen waardoor ze het podium op en af geholpen moest worden door een schare vrijwilligers. Bij de mannen zag het hele podium er echter uit alsof ze nog wel wat harder hadden gekund. Desalnietteminniettegenstaande dat feit: ik doe het ze niet na :P

Stip gaat nu zijn troostwhisky proeven en een hapje eten. Daarna moet ie van vriendinlief een herkansmarathon uitzoeken. Liefst dit jaar nog want "je bent nu toch lekker in vorm ?" :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2014 18:22:21 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2014 @ 18:34:08 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145225306
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:22 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Is geen dvd van. Krijg nog wel een uitgebreid foto- en verhalenboek. Komt in november uit.
Ow rly? Dat is wel tof!
pi_145225449
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
DNF

[..]

Ik hou het even kort want zo een feest was het niet. Nu ik thuis ben schiet het toch steeds door mijn hoofd of ik niet gewoon door had moeten ploeteren. Dit was mijn tweede DNF ooit (de eerste was een paar jaar geleden de 10k van de spieren-voor-spieren-cityrun in H'sum, vanwege een geblesseerde hamstring), en ik kan dit keer niet eens een blessure de schuld geven dus het kan niet anders dan dat het allemaal te wijten is aan een moment van psychische zwakte :'(.

Wat is er gebeurd? Ondanks dat het helemaal geen lekkere temperatuur voor allerlei insecten was, is er bij een km of tien toch een steek- of bijtbeest (denk ik want ik heb m niet gezien) met een slok sportdrank meegegaan, en dat deed pijn aan mijn wang. Verder was er eigenlijk niet veel aan de hand, geen opgezwollen gezicht en geen benauwdheid en de pijn trok ook wel weg, maar vanaf dat moment heeft Stipstreep geen moment meer in zijn ritme gezeten en dat was klote. Het was aanpoten en die ellende begon precies waar we het mulle zand in werden gestuurd. Dat hielp ook niet echt. Enfin, de post van 18km ben ik nog voorbij gerend, maar bij 25km was ik het echt zat. Het geloof dat ik nog lekker ging lopen was eigenlijk wel weg en om nou nog een uur of twee door te gaan ploeteren daar had ik ook geen zin in. En dan zou ik de huldiging missen, wat niet de bedoeling was, want Jero had een podiumplaats voorspeld. En hij had gelijk. Achteraf had ik ook wel door kunnen gaan, want de huldiging was veel later dan ik had gedacht maar soit. Wat me opviel was dat de grote meneren uit de top drie niet echt hun best hadden gedaan. De winnares bij de dames had echt alles gegeven en kon haar benen niet meer buigen waardoor ze het podium op en af geholpen moest worden door een schare vrijwilligers. Bij de mannen zag het hele podium er echter uit alsof ze nog wel wat harder hadden gekund. Desalnietteminniettegenstaande dat feit: ik doe het ze niet na :P

Stip gaat nu zijn troostwhisky proeven en een hapje eten. Daarna moet ie van vriendinlief een herkansmarathon uitzoeken. Liefst dit jaar nog want "je bent nu toch lekker in vorm ?" :')
Hardlopen moet ook in je hoofd goed zitten. Balen dat dat niet meer lukte. Geniet van de troostwhisky.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2014 @ 18:41:00 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145225735
quote:
Daarna moet ie van vriendinlief een herkansmarathon uitzoeken. Liefst dit jaar nog want "je bent nu toch lekker in vorm ?" :')

Balen, maar soms zit het er ook gewoon niet in. En het mentale deel is misschien nog wel belangrijker dan het fysieke deel bij een Marathon. Je was dus gewoon mentaal geblesseerd.
pi_145226032
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:03 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Goed gedaan man! Wat een pleuriseind zo over strand en door de duinen lijkt me. Ik wil m ook ooit eens lopen :)
Moet je zeker doen! Swets riep ook al dat-ie hem misschien wilde doen, dus kunnen jullie twee er een Fok!-meet van maken ;)

Het is in elk geval echt een aanrader. Hij is geweldig.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2014 @ 18:49:22 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145226143
Ik weet het nog niet met die marathons, ik kijk het nog ff aan.
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:00:57 #140
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145226683
En mossel, komt er een tweede marathon? :Y)
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:06:27 #141
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145226927
Ik heb net mijn eerste half uurtje na de marathon gelopen, en dat ging lekker soepel.

Op deze tijd over twee weken heb ik mijn marathon er alweer op zitten :s)
F means you're fucked
pi_145227105
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:00 schreef GotC het volgende:
En mossel, komt er een tweede marathon? :Y)
Daar doe ik nog geen uitspraken over.

Nu eerst nog genieten van deze en lekker herstellen (friet met frikandellen nu! O+ )
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:14:03 #143
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145227255
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:10 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Daar doe ik nog geen uitspraken over.

Nu eerst nog genieten van deze en lekker herstellen (friet met frikandellen nu! O+ )
Fooodddd :9 Heel goed!
pi_145227497
Hier ook net friet en frikandel speciaal, maar ook nog een kroket erbij :D
En een eiwitshake! ^O^
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:19:45 #145
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_145227524
Kroketten en frikandellen... :o

Die hebben we hier niet. ;(
  Moderator zondag 5 oktober 2014 @ 19:20:02 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_145227540
quote:
Kom ik aanzetten met mijn doel om op 13 december 10km binnen het uur te lopen
Het is een doel wat nog steeds ver van m'n bed is hoor ;) iedereen heeft hier z'n eigen doelen en niveaus.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_145227736
Wtf co.uk :o Enorm puike prestaties _O_

Hier weer terug van een (van de bijzonder weinige) borrel(s) bij de AV. Moeten ze vaker doen :9
pi_145227766
Nondeju, kijk ze hier eens gaan joh! Yuki, Jero, Wolve, Motobloempje en stipstreep, super gedaan! ^O^ En ja, Stipstreep noem ik nu ook heel bewust omdat uitstappen ontzettend moeilijk is, maar vaak wel de juiste keuze. Zoals Mossel al zei, het moet zowel lichamelijk als in je koppie goed zitten. Volgende keer beter, en nu idd genieten van die drank ;)
pi_145227908
Vandaag vriendin aangemoedigd bij de wandelmarathon.

Mooi parcours hoor, begrijpelijk dat je daar helemaal dood gaat 8)7
pi_145227927
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is een doel wat nog steeds ver van m'n bed is hoor ;) iedereen heeft hier z'n eigen doelen en niveaus.
En zo is het maar net!
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:34:22 #151
50430 Yuki
Student Midwife
pi_145228183
quote:

SPOILER
Wauw.
Gewoon wauw. O+

SPOILER
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:52:26 #152
50430 Yuki
Student Midwife
pi_145229111
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:23 schreef Wolve000 het volgende:
Zo, wat ging dat lekker! Maar ik geloof dat dat hier al gemeld was.

<knip>

SPOILER
Holy shit zeg, wat een PR's!! _O_
pi_145229749
Klein proefstukje:

Hoge Veluwetrail Marathon.

SPOILER
TLDR;
https://www.endomondo.com/workouts/419164001/2368823
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2014 @ 20:09:03 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145230033
We hebben gewoon een toptrailer in ons midden O+
pi_145230061
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:03 schreef Jero_nimo het volgende:
Klein proefstukje:

SPOILER
TLDR;
Wat een baas ben jij toch.
pi_145230084
Die Pascal zag ik ook al bij de N70 trail. Volgens mij spaart hij medailles.
pi_145230095
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:09 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Back at ya! :)
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:10:26 #158
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145230110
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:09 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik kan het niet beter zeggen.
Mooi verslagje ook weer.
Maar die bovenbenen van die kerel naast je :o Doet niet onder voor de gemiddelde Tour de France renner :o
pi_145230124
Ik snap niet hoe je eigenlijk iets te hard rent en alsnog kunt ouwehoeren. _O_
  Moderator zondag 5 oktober 2014 @ 20:11:04 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_145230144
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:10 schreef SiIk het volgende:

[..]

Mooi verslagje ook weer.
Maar die bovenbenen van die kerel naast je :o Doet niet onder voor de gemiddelde Tour de France renner :o
Dat dacht ik ook!! Them legs :o

En verder _O_ voor Jero!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:11:20 #161
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_145230157
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:10 schreef SiIk het volgende:

[..]

Mooi verslagje ook weer.
Dat zijn beste boomstammen idd :P
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:13:18 #162
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145230270
Jero _O_ _O_
pi_145230273
Ze zijn bijna net zo groot als Jero's taille.
Hij zal vast ook wel moeite hebben met skinny jeans. :P
pi_145230300
Daar dacht ik ook al aan toen ik die foto zag ja. Huge! :D
pi_145230309
quote:
Klein proefstukje:

SPOILER
TLDR;
_O_
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:16:06 #166
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145230423
Jero _O_

Maar volgende keer laat je je niet meer verslaan door een fransoos hoor :{w
F means you're fucked
pi_145230443
Snelle jellejero!
pi_145230503
quote:
Klein proefstukje:

SPOILER
TLDR;
_O_
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:17:37 #169
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145230506
lol, ik loop zo weinig loopjes van 5 kilometer dat mijn uitlooprondje van daarnet nummer 5 van mijn snelste 5k's ooit is :+
F means you're fucked
pi_145230646
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:17 schreef YUR het volgende:
lol, ik loop zo weinig loopjes van 5 kilometer dat mijn uitlooprondje van daarnet nummer 5 van mijn snelste 5k's ooit is :+
Haha, straks met 5k fartlek gewoon een PR lopen dan :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:21:22 #171
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145230676
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:20 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Haha, straks met 5k fartlek gewoon een PR lopen dan :P
Ik heb niet zoveel snelheid in de benen op dit moment denk ik :D
F means you're fucked
pi_145230742
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:21 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel snelheid in de benen op dit moment denk ik :D
Supercompensatie! Maar Amsterdam ga je dus wel lopen zag ik al? _O_
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:23:28 #173
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145230796
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:22 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Supercompensatie! Maar Amsterdam ga je dus wel lopen zag ik al? _O_
Ik voel me nu in orde, dus waarom ook niet. Zolang ik daar niet ga overdrijven...
F means you're fucked
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:24:10 #174
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_145230833
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:19 schreef Wolve000 het volgende:
Kroketten en frikandellen... :o

Die hebben we hier niet. ;(
I feel your pain Bro
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_145230839
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik voel me nu in orde, dus waarom ook niet. Zolang ik daar niet ga overdrijven...
Doe je toch wel :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:25:13 #176
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145230898
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:24 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Doe je toch wel :P
Alleen al door te starten zeker?
F means you're fucked
pi_145230994
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:25 schreef YUR het volgende:

[..]

Alleen al door te starten zeker?
Ja. Maar bij Loch Ness zou je er ook 5 uur over doen. Dat heb je lang niet gehaald.
pi_145231145
quote:
Klein proefstukje:

SPOILER
TLDR;
Nogmaals petje af _O_
pi_145231148
quote:
Klein proefstukje:

SPOILER
TLDR;
WTF! 3:15 lopen op zo'n parcours ! _O_ Geweldig gelopen

Was het trouwens degene die als 5e eindigde waar je nog een stuk mee liep? Met hem heb ik vorige week de halve nog een stukje samen gelopen
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:30:53 #180
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145231258
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:26 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja. Maar bij Loch Ness zou je er ook 5 uur over doen. Dat heb je lang niet gehaald.
Nee, de finish kwam te snel dichterbij :{
F means you're fucked
pi_145231410
quote:
11s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:28 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

WTF! 3:15 lopen op zo'n parcours ! _O_ Geweldig gelopen

Was het trouwens degene die als 5e eindigde waar je nog een stuk mee liep? Met hem heb ik vorige week de halve nog een stukje samen gelopen
Ja klopt, hij is vlak voor het einde nog ingehaald zie ik net. Hij zei al dat op het laatste stukje (200m) nog iemand hard langskwam. Maar dat kon ook 1 van de anders afstanden zijn geweest. Niet dus. Haha, toevallig! :)
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:36:17 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145231565
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:24 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

I feel your pain Bro
That makes 4 of us (of mist MoBlo ze niet?). Verder zijn er gewoon geen smileys genoeg voor de prestaties van iedereen dit weekend. Wederom een geweldig weekend dus, met als dipje de DNF van stipstreep, maar uitstappen is óók een prestatie zoals al eerder is gezegd. Hulde iedereen *O* (zelf kan ik het nog steeds niet geloven dat ik gewoon al het raceparcours van 13 december heb gelopen en dan ook nog in 1:12. En zonder noemenswaardige spierpijn, dat is ook wel apart).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:39:21 #183
50430 Yuki
Student Midwife
pi_145231757
quote:
Mijn god... Snelle! :o
Goed man, gefeliciteerd!! *O*
  ESF Reporter zondag 5 oktober 2014 @ 20:40:13 #184
87554 Cee
Welluk?
pi_145231801
Wauw, Jeronimo, gefeliciteerd met die prachtige podiumplek!

co.uk, ook topprestaties, 'even' wat PR's verpulverd, netjes! En wat een mooie verslagen weer. Ik denk zo onderhand dat schrijftalent onlosmakelijk verbonden is met hardloopfanatisme. _O_

En de rest die ik vergeten ben, jullie zijn allemaal goed bezig, punt uit, pootjes omhoog, biertjes voor iedereen. Stipstreep, klote dat je moest uitstappen, des te beter ga je de volgende keer knallen. Ik voel het aan m'n theewater.
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:42:43 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145231948
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:40 schreef Cee het volgende:
co.uk, ook topprestaties, 'even' wat PR's verpulverd, netjes! En wat een mooie verslagen weer. Ik denk zo onderhand dat schrijftalent onlosmakelijk verbonden is met hardloopfanatisme. _O_
Dat schoot ook door mijn hoofd ja. Ik denk dat iedereen tijdens het lopen al hele epistels in zijn hoofd aan het bedenken is :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:42:55 #186
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_145231963
sjips.... bijna over Jero's verslag heen gelezen!!
Een ongelovelijke prestatie waarbij ONZE Jero gewoon een deel van de Europese trail (sub)top zijn hakken laat zien....

_O_
pi_145231996
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:33 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ja klopt, hij is vlak voor het einde nog ingehaald zie ik net. Hij zei al dat op het laatste stukje (200m) nog iemand hard langskwam. Maar dat kon ook 1 van de anders afstanden zijn geweest. Niet dus. Haha, toevallig! :)
Ha, nu snap ik waarom hij zo veel makkelijker door de duinen liep dan ik. Ook zo'n trailfanaat ;)
pi_145232042
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:24 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

I feel your pain Bro
Zo veel Nederlanders in NZ en nergens een NL snackbar? Of bestaan die echt alleen maar in Spanje?

Verder ^O^ _O_ voor alle lopers van dit weekend. Jullie zijn stuk voor stuk toppers!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_145232050
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:30 schreef YUR het volgende:

[..]

Nee, de finish kwam te snel dichterbij :{
Geef de finish maar de schuld :')

Maar misschien kom ik in Amsterdam wel jompelen! Of misschien vrijwilligen, ik wil wel een gratis shirt :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:46:49 #190
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145232173
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:44 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Geef de finish maar de schuld :')

Maar misschien kom ik in Amsterdam wel jompelen! Of misschien vrijwilligen, ik wil wel een gratis shirt :P
^O^

Ik krijg ook een gratis shirt *O*
F means you're fucked
pi_145232251
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
sjips.... bijna over Jero's verslag heen gelezen!!
Een ongelovelijke prestatie waarbij ONZE Jero gewoon een deel van de Europese trail (sub)top zijn hakken laat zien....

_O_
Nou nou, alleen Pascal is Nederlandse top en die loopt me er dik uit. De rest die achter mij geëindigd zijn, zijn amateurs net als mij ;) . Maar toch ontzettend blij mee! O+
pi_145232505
Enorme zweeffoto van de Posbankloop
SPOILER
En hier ga ik maar niet voor betalen...
SPOILER
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:54:20 #193
50430 Yuki
Student Midwife
pi_145232651
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:16 schreef Jumparound het volgende:
Woei!
10 km in 50:16. een dik PR!
(Maar helaas net niet sub 50 ;) )

In het bruisende Zuidwolde

Km 2 9:42
Km 4 9:59
Km 6 10:11
Km 8 10:15
Km 10 10:02
Feli! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:26 schreef Wolve000 het volgende:

Yuki, gefeliciteerd met je eerste HM! Mooie tijd! ^O^

Dank je :)

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:33 schreef Quoi het volgende:
Dat ben ik dus wél: soepel en zonder pijntjes. Blij mee :) #countyourblessings
Da's fijn! ^O^

quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:02 schreef Corniel het volgende:
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ Wow, ik ben niet zo van duimpjes, maar nu MOET ik wel.

Mooie M's gelopen, en HM's, pr's bij de vleet (Zwabber melde bij zijn eerste sub2 op de HM). Leuk om dit allemaal te lezen. Leuke verslagen ook.

Zelf dit weekend twee trainingen afgewerkt (25 km en 10km).
Marathontraining is begonnen? :s)

Alvast een *O* voor Zwabber!

quote:
DNF

Balen, maar wel heel goed voor te stellen.
Het idee van een insectensteek in je mond :{ huuu!

Even de wonden likken en dan naar je vriendin luisteren ;)

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:06 schreef YUR het volgende:
Ik heb net mijn eerste half uurtje na de marathon gelopen, en dat ging lekker soepel.

Op deze tijd over twee weken heb ik mijn marathon er alweer op zitten :s)
Mafkees! :D

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:25 schreef Levitas het volgende:
Nondeju, kijk ze hier eens gaan joh! Yuki, Jero, Wolve, Motobloempje en stipstreep, super gedaan! ^O^ En ja, Stipstreep noem ik nu ook heel bewust omdat uitstappen ontzettend moeilijk is, maar vaak wel de juiste keuze. Zoals Mossel al zei, het moet zowel lichamelijk als in je koppie goed zitten. Volgende keer beter, en nu idd genieten van die drank ;)
Dank je :)

quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:52 schreef Tarahumara het volgende:
SPOILER
Je vliegt! :D

quote:
[spoiler]
[ afbeelding ]
[/spoiler]
Whahaha _O-
Sorry :X :@
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:54:54 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_145232693
Ik sta werkelijk op geen enkele Posbankfoto :') Alleen stukjes been en arm her en der.
pi_145232865
quote:
SPOILER
SPOILER
Wow die eerste foto inderdaad! Dat is gewoon vliegen! Kom je dan niet erg hard neer? :P Wel cool! ^O^
pi_145232878
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:54 schreef SEMTEX het volgende:
Ik sta werkelijk op geen enkele Posbankfoto :') Alleen stukjes been en arm her en der.
Ik heb er nog 3 van mezelf... :@
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2014 @ 20:58:45 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145232967
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:54 schreef SEMTEX het volgende:
Terwijl normaal de lekkere chicks als eerste op de foto worden gezet.
pi_145233017
Zo, aangemeld om te vrijwilligen in Amsterdam. Ik krijg "twee maanden voor de loop een brief", dus ik ben benieuwd :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:00:28 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145233077
Yuki waar blijft je verslag nouuuu :'(
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:01:03 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_145233125
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Terwijl normaal de lekkere chicks als eerste op de foto worden gezet.
Ik zie aan mijn filmpjes dat ik dat die dag echt niet was :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:03:21 #201
50430 Yuki
Student Midwife
pi_145233279
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:00 schreef GotC het volgende:
Yuki waar blijft je verslag nouuuu :'(
Ik weet 't :o

Eerst moest ik in bad. Echt. Dat moest.
Toen kon ik even bijlezen, maar moesten we vervolgens koffie drinken en een broodje eten, want het was al na 4'en en we hadden nog niet gegeten. Nu heb ik op ongeveer iedereen gereageerd... En is het etenstijd :')

Dus nog even geduld :@ Sorry!

SPOILER: Tipje van de sluier
pi_145233669
quote:
11s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:03 schreef Yuki het volgende:

[..]

Toen kon ik even bijlezen, maar moesten we vervolgens koffie drinken en een broodje eten, want het was al na 4'en en we hadden nog niet gegeten. Nu heb ik op ongeveer iedereen gereageerd... En is het etenstijd :')

Maar heb je lol gehad? En wil je er weer een lopen?
pi_145234230
quote:

[..]

Geniet er lekker van, je hebt hem niet gelopen om hier een verslag te schrijven.
Verslagje kan morgen ook nog...
pi_145234418
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:19 schreef Guard het volgende:

[..]

Geniet er lekker van, je hebt hem niet gelopen om hier een verslag te schrijven.
Verslagje kan morgen ook nog...
Ahum... Hier een verslag achter kunnen laten is de enige reden om te lopen :P

Tijdens de borrel vanmiddag ben ik er trouwens achter gekomen dat ik niet de enige ben die de baan nu wel een pietsjebeetje erg zacht vindt. En hij schijnt ook nog erg glad te worden als ie nat is. Zou minder moeten worden naarmate hij wordt ingelopen, maar in de tussentijd houd ik m'n hart vast.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:25:31 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145234620
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Tijdens de borrel vanmiddag ben ik er trouwens achter gekomen dat ik niet de enige ben die de baan nu wel een pietsjebeetje erg zacht vindt. En hij schijnt ook nog erg glad te worden als ie nat is. Zou minder moeten worden naarmate hij wordt ingelopen, maar in de tussentijd houd ik m'n hart vast.
Precies! :+

Je geliefde baan! :o ;(

Yuki, prachttijd! Eerst lekker nagenieten en eten :9 Yur heeft ook nog geen echt verslag gedaan dusja ;)
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:25:55 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_145234648
Mooie medailles trouwens, bij de Hoge Veluwe trail O+
pi_145234737
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Verslagje is morgen ook nog leuk...
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:28:11 #208
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145234764
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:27 schreef Guard het volgende:

[..]

Verslagje is morgen ook nog leuk...
Why so serious ;(
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:28:32 #209
236410 MaleDuck
pi_145234782
Helden _O_
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  FOK!fotograaf zondag 5 oktober 2014 @ 21:29:03 #210
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_145234806
Gaaf om allemaal weer te lezen dit weekend!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_145234815
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:28 schreef GotC het volgende:

[..]

Why so serious ;(
Omdat Yuki nu lekker van een feestmaal moet genieten en niet achter een tobo zitten :)
pi_145234833
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:25 schreef GotC het volgende:

[..]

Precies! :+

Je geliefde baan! :o ;(

Yuki, prachttijd! Eerst lekker nagenieten en eten :9 Yur heeft ook nog geen echt verslag gedaan dusja ;)
Hij loopt nu ongeveer net zo als een bospaadje: al je energie wordt opgezogen. Maar dinsdag ga ik het proberen met schoenen met minder demping (en continental rubber onder de zolen, mocht het nat zijn :P), dus wie weet valt het dan weer mee. Wel heel kut, maar ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die erover miept.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:33:43 #213
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_145235039
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:29 schreef Guard het volgende:

[..]

Omdat Yuki nu lekker van een feestmaal moet genieten en niet achter een tobo zitten :)
Yuki heeft haar prioriteiten in de verkeerde volgorde!!
Verslag!!
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:34:13 #214
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145235067
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:29 schreef Guard het volgende:

[..]

Nogmaals, why so serious ;( Dat zijn wij ook niet.
pi_145235218
Ik moet een kaartje maken met geschatte doorkomsttijden op verschillende km punten op de marathon voor wat lieve mensen die willen komen aanmoedigen.. Maar ik vind het een beetje lastig, de eerste 15km zal je nog niet zoveel speling hebben maar als dingen niet volgens plan gaan kun je zomaar 20-30 minuten later bij het 35km punt aankomen dan gepland :P Iemand ervaring mee?

De start is natuurlijk ook nog een mysterie, er wordt gestart om 09.30 maar wanneer mijn vak dan start.. geen idee..
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:39:01 #216
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145235303
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet een kaartje maken met geschatte doorkomsttijden op verschillende km punten op de marathon voor wat lieve mensen die willen komen aanmoedigen.. Maar ik vind het een beetje lastig, de eerste 15km zal je nog niet zoveel speling hebben maar als dingen niet volgens plan gaan kun je zomaar 20-30 minuten later bij het 35km punt aankomen dan gepland :P Iemand ervaring mee?
Als je ergens 30 minuten later dan gepland aankomt, zijn je supporters mooi op tijd. Ik zie geen problemen dus
F means you're fucked
pi_145235351
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:39 schreef YUR het volgende:

[..]

Als je ergens 30 minuten later dan gepland aankomt, zijn je supporters mooi op tijd. Ik zie geen problemen dus
Hmm ja maar 30 minuten lang geconcentreerd proberen te spotten of je mij ziet lijkt me ook best vermoeiend :P Ik heb ook niet echt een beeld hoe druk het zal zijn verder in het parcours, of je nog echt hutje mutje loopt of dat ze je van verre zien aankomen..
pi_145235404
Filmpje van de start van de Kustmarathon:
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:41:06 #219
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145235409
Dat is het probleem vd supporters, niet van jou ;) Risico van het vak, zeg maar!
pi_145235414
quote:

[..]

Mooie tijd hoor Yuki ^O^ Gefeliciteerd!
En? Smaakt naar meer of eens maar nooit weer?
pi_145235437
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm ja maar 30 minuten lang geconcentreerd proberen te spotten of je mij ziet lijkt me ook best vermoeiend :P Ik heb ook niet echt een beeld hoe druk het zal zijn verder in het parcours, of je nog echt hutje mutje loopt of dat ze je van verre zien aankomen..
Tis handiger dat de toeschouwers een herkennings-iets meenemen, zodat jij ze al van een afstand ziet staan, dan kun je iets roepen als je langs stuift :)
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:42:10 #222
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145235466
Ja, laat ze allemaal een roeispaan meenemen ofzo
F means you're fucked
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:43:28 #223
34586 kepler
No bounce, no play
pi_145235536
Mooie verhalen allemaal!

Na tijd afwezigheid ben ik eindelijk weer aan het lopen! Had van de zomer last van de ziekte van Lyme (milde klachten gelukkig, voornamelijk erg vermoeid), wat ook erg demotiverend werkte :{

Maar volgende week zondag weer een 10k wedstrijd, december de bruggenloop, januari Egmond en dan in April weer Rotterdam marathon :D
The line is a dot to you!
pi_145235571
Ik moet nog zoveel bijlezen...

Twee dingen wil ik alvast even kwijt:

Mossel, what can I say. Ik kan een ton vullen met superlatieven en er een willekeurige uit grabbelen voor je. Ze zijn allemaal van toepassing. Ik moet jouw blog nog lezen, maar dat doe ik snel.

Wolve, ik heb echt lopen grijnzen toen ik jouw finishtijd voorbij zag komen op endomondo. Jij bent mijn grootste held hier. Vorig jaar eindigde jij (in mijn herinnering) geregeld bij de laatsten en nu spurt je naar grote hoogtes. Ik vind het een geweldig verhaal, die gigantische progressie. Ik hoop dat ik in december nog tijd heb om een stukje mee te hobbelen in Barnsley, maar eigenlijk Am I not Worthy. Ik denk niet dat ik nog wat tegen je durf te zeggen, ik kan alleen nog maar vol bewondering kijken naar het Barnsley Harriers-hesje. Oogcontact is uit den boze, daar ben ik te verlegen voor. Zeker bij helden.
pi_145235576
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:42 schreef YUR het volgende:
Ja, laat ze allemaal een roeispaan meenemen ofzo
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:45:14 #226
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145235625
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef kepler het volgende:
Mooie verhalen allemaal!

Na tijd afwezigheid ben ik eindelijk weer aan het lopen! Had van de zomer last van de ziekte van Lyme (milde klachten gelukkig, voornamelijk erg vermoeid), wat ook erg demotiverend werkte :{

Maar volgende week zondag weer een 10k wedstrijd, december de bruggenloop, januari Egmond en dan in April weer Rotterdam marathon :D
Welkom terug man ^O^
F means you're fucked
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:45:37 #227
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145235647
Kepler! :W
pi_145235654
quote:

[..]

Hebben ze geen sms service voor doorkomsten bij de Amsterdam marathon? Geef je ze daar lekker voor op! :P
Jack does it in real time...
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:48:03 #229
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_145235780
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:41 schreef GotC het volgende:
Dat is het probleem vd supporters, niet van jou ;) Risico van het vak, zeg maar!
dit dus..... Mrs.RD stond een uurtje of 2 te wachten in de kou voordat ik finishte, ik heb haar nooit gedwongen om mee te gaan als suporter!

en Kepler, welkom terug!
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:48:15 #230
34586 kepler
No bounce, no play
pi_145235786
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Welkom terug man ^O^
Ik heb me wel uitgeschreven bij Haag helaas, toch net iets te ver. Ik kom wel nog een keertje meelopen op de zaterdag!eerst nog ff verhuizen!
The line is a dot to you!
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:49:32 #231
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145235851
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:45 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Hebben ze geen sms service voor doorkomsten bij de Amsterdam marathon? Geef je ze daar lekker voor op! :P
Dat is in theorie een prachtig concept, maar het heeft hier bij geen enkele marathon gewerkt :').
CPC overigens perfect!
  Moderator zondag 5 oktober 2014 @ 21:49:48 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_145235859
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:45 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Die services willen nog wel eens falen! :o
pi_145236010
Ik heb de services ook nog nooit gebruikt, maar dat ze falen is vrij jammer.

Amsterdam heeft ook geen 'live' doorkomsten online geloof ik, in Berlijn hadden ze dit wel geloof ik laatst? Want iemand postte hier nog dat hij TWC of Guard aan het volgen was of iets.
Jack does it in real time...
pi_145236048
quote:

[..]

Heb je een iPhone en je supporters ook? Dan werkt de app "vrienden" erg puik voor dit soort grappen, je deelt je locatie met anderen. voor andere smartphones is er anders ook vast wel iets vergelijkbaars. En je kan je tussentijden ook zien op de A'dam marathon app, eventueel live delen op facebook.

Ging allemaal prima met mijn supporters vorig jaar.
pi_145236556
quote:
SPOILER
SPOILER
Zo, je vliegt.
Ik heb er vandaag op gelet bij mezelf. Ik doe meer aan snelwandelen eigenlijk, nauwelijks een zweefmoment te bespeuren. ;(
De tweede foto valt toch mee? Alleen een geknakt duimpje.
Je hoeft er ook niet uit te zien alsof je een fotoshoot doet.

Dacht trouwens dat je er heel anders uitzag, komt door je naam (ielig mannetje, krullend haar, beetje macrobiotisch). Maar ik kwam er net eerder al achter dat het iets is, een evenement of zo.
pi_145236592
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:52 schreef DeeBee het volgende:
Ik heb de services ook nog nooit gebruikt, maar dat ze falen is vrij jammer.

Amsterdam heeft ook geen 'live' doorkomsten online geloof ik, in Berlijn hadden ze dit wel geloof ik laatst? Want iemand postte hier nog dat hij TWC of Guard aan het volgen was of iets.
Dat was een app, waar de doorkomsttijden iedere 5 km op vermeld werden.
Bij de TTM hadden ze een app waarmee je een loper "live" kon volgen op het parcours mbv GPS (met als voorwaarde dat de loper ook de app geinstalleerd had en, niet onbelangrijk, ook zijn/haar tel bij had).
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:04:18 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145236606
Ik ben Chef Doorkomsttijden :7 Daar hielp meneer die liep ook wel aan mee, moet ik zeggen :P

Marges hou je. Toeschouwen is ook sport.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:06:41 #238
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145236720
Zo, ingeschreven voor de 10.5km @ Linschotenloop op 20 december :7

Mag ik in de OP?
pi_145236860
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:06 schreef GotC het volgende:

Mag ik in de OP?
:Y
Done!
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:12:00 #240
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145236982
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:09 schreef Guard het volgende:

[..]

Done!
Thanks! :*
pi_145237098
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:03 schreef wyccie het volgende:

[..]

Zo, je vliegt.
Ik heb er vandaag op gelet bij mezelf. Ik doe meer aan snelwandelen eigenlijk, nauwelijks een zweefmoment te bespeuren. ;(
De tweede foto valt toch mee? Alleen een geknakt duimpje.
Je hoeft er ook niet uit te zien alsof je een fotoshoot doet.

Dacht trouwens dat je er heel anders uitzag, komt door je naam (ielig mannetje, krullend haar, beetje macrobiotisch). Maar ik kwam er net eerder al achter dat het iets is, een evenement of zo.
De Tarahumara is een indianenstam uit Mexico, ze doen alles hardlopend, op dunne sandaaltjes leggen ze enorme afstanden af. Het boek Born to Run van Christopher Mcdougall gaat over grotendeels over de Tarahumara. Erg interessant en inspirerend boek (voor mij in iig) :)
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:14:17 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145237108
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:06 schreef GotC het volgende:

Mag ik in de OP?
Kijk! :7
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:15:06 #243
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145237148
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

Kijk! :7
Doe je ook mee? :Y)
pi_145237190
Doet me denken aan de Maasai. Daar heb ik slippers van. Die zij overigens van autobanden maken. :')
pi_145237242
Wat hebben veel mensen dit weekend weer gelopen. En niet de minste afstanden ook! Erg mooie prestaties, van podium tot hekkensluiter maar allemaal even mooi *O*

Ik heb vandaag maar 4x1km gelopen. Lekker in het bos in de regen. Heerlijk loopweer! Geen centje pijn aan de knie maar het was dan ook een relaxed tempo.
Vanmiddag de fietsen alvast overgehuisd. Mijn mevrouw 3 fietsen in één keer en ik mijn mtb. Wilde de 12 km naar mijn ouders zo snel mogelijk fietsen, maar stoplichten en verzuurde bovenbenen gooide roet in het eten: 35 minuten :( Jero loopt dat nog sneller ;)
pi_145237266
Guard, wil je mij bij de Marathon van Amsterdam zetten op 19 oktober? :7
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:19:56 #247
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145237385
quote:
6s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Reveeeeeengeeeee! >:)
pi_145237421
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Reveeeeeengeeeee! >:)
Alleen geen zand :'(
pi_145237453
Knappe tijden weer Wolve, MoBlo, Yuki, Zwaberhark, Tarahumara, Jeronimo, Swetsenegger *O* *O*
Hopelijk ben ik niemand vergeten. Zonde dat je uit moest stappen Stipstreep, hopelijk kun je snel weer revanche nemen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:21:31 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145237470
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:15 schreef GotC het volgende:

[..]

Doe je ook mee? :Y)
Práchtige afstand :7
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:21:55 #251
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145237487
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik neem wel een emmertje zand voor je mee O+
pi_145237498
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik wil best een emmertje zand voor je voeten leeggooien, maar ik ben dan zelf nog aan het semitrailen.
pi_145237519
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:21 schreef Voccar het volgende:
Stipstreep, hopelijk kun je snel weer revanche nemen.
Zie drie posts hoger 8-)
pi_145237548
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:21 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik neem wel een emmertje zand voor je mee O+
Haags zand is vast beter dan Nijmeegs zand.
pi_145237558
quote:
6s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
^O^
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:23:24 #256
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145237581
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:21 schreef Quoi het volgende:

[..]

Práchtige afstand :7
Ik zeg doen! Ik zorg voor de aanmoedig-mini :7
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:41:23 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145238389
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:23 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik zeg doen! Ik zorg voor de aanmoedig-mini :7
Dat is chantage :o
Eerst eens 7hl en bruggenloop, dan waarschijnlijk die én natuurlijk de kerstcross.

Ook wel weer leuk, herfst + winter O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:42:00 #258
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145238413
En 2 oliebollencrossen en de duinrellcross :s)
F means you're fucked
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:44:58 #259
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145238567
Ik ga ook crossen :7 Gewoon een keertje, omdat het kan.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:45:08 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145238579
Nee :N Eén cross: de korte kerstcross. Het moet ook leuk blijven.
pi_145238589

Heerlijk onscherpe telefoonfoto van een clubgenoot zo rond het 6.5mijl punt!

Maar ook daar wist ik al dat ik 1.58.23 ging lopen 8-) Duimpjes! ^O^
Ja doei.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:45:34 #262
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145238602
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:45 schreef Quoi het volgende:
Nee :N Eén cross: de korte kerstcross. Het moet ook leuk blijven.
Oliebollen johhh! :9
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:50:18 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145238859
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:45 schreef GotC het volgende:

[..]

Oliebollen johhh! :9
Misschien dan, maar dan alleen de korte :)

Mo! Knap dat je het kunt, de duimpjes. Ik heb één middelvinger opgestoken naar een wielrenner en heb de loopmaatjes die me de laatste 200m wilden vergezellen mijn ware aard laten zien }) (ik heb bij de 20 km mijn laatste positie ingewisseld voor op-twee-na laatste en wilde alleen maar weten of 'ze' op velige afstand waren)

Maar de vrijwilligers van De Kieviten in mijn hart gesloten. Ik kreeg een blikje sinas en druivensuiker bij de 18 km O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:52:29 #264
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145238969
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

Misschien dan, maar dan alleen de korte :)

Mo! Knap dat je het kunt, de duimpjes. Ik heb één middelvinger opgestoken naar een wielrenner en heb de loopmaatjes die me de laatste 200m wilden vergezellen mijn ware aard laten zien }) (ik heb bij de 20 km mijn laatste positie ingewisseld voor op-twee-na laatste en wilde alleen maar weten of 'ze' op velige afstand waren)

Maar de vrijwilligers van De Kieviten in mijn hart gesloten. Ik kreeg een blikje sinas en druivensuiker bij de 18 km O+
Die doe ik dan ook wel :Y
pi_145238982
Ik kom mij ook weer eens melden na een korte vakantie :D . Ik weet niet of het gepast is, maar bij deze alsnog een kort verslag van de Mud Masters Marathon.

De Mud Masters Marathon werd dit jaar pas voor de tweede keer gehouden. Het is een afstand wat maar een klein deelnemersveld heeft. De marathon strekt zich over één ronde van 18 kilometer en twee rondes van 12 kilometer en een beetje. Ik zeg een beetje omdat de meting bij benadering is. Om die reden tel ik deze afstand niet als een "echte" marathon. Die wil ik straks op de weg afleggen. Er zijn in Nederland overigens maar twee runs die een marathon afstand hebben. Dus deze uitlopen, mag je toch wel bijzonder noemen.

Mijn langste afstand op de weg was tot dusver de 10 EM van de Dam tot Damloop een week eerder. De langste afstand tijdens een obstacle run was tot dusver 20 kilometer en een beetje. Je mag dus wel stellen dat ik redelijk onvoorbereid aan de start verscheen. De reden hiervoor was dat ik een week eerder een startbewijs voor de marathon had overgenomen van iemand die zelf niet meer kon. Ik zou eigenlijk de 18 kilometer lopen. Op zich wel redelijk te doen zou je zeggen, van 18 kilometer naar een marathon :+ .

De start was om 10:30 dus ik moest al vroeg naar Biddinghuizen vertrekken. Ik had nog even snel een tosti naar binnen gewerkt en een banaan voor onderweg meegenomen en daar ging ik. De weerverwachting was goed dus het zou sowieso een mooie dag worden. Ik had mijzelf voorgenomen om in ieder geval het rondje van 18 kilometer te lopen en dan te kijken of ik genoeg over had voor de laatste 24 kilometer. Maar ik ging er uiteraard helemaal voor om het uit te lopen, want stoppen komt niet in mijn woordenboek voor.

Het was bij aankomst nog vrij rustig, dus ik kon op mijn gemak even rondkijken en mijn startnummer ophalen. Daar zag ik al snel wat medelopers om even een praatje mee te maken. Het blijft toch wel bijzonder om te zien hoe klein het aantal lopers is die de marathonafstand durven te lopen. Ik was ook één van de weinigen die voor aanvang nog nooit een marathon had gelopen. De meesten waren toch wel doorgewinterde lopers die er meerdere achter hun naam hadden staan. Het eerste startvak stond sowieso al vol met atleten, want naast de marathonlopers gingen hier ook de wedstrijdlopers van start. De wedstrijdlopers liepen overigens geen marathon maar 18 kilometer met een tijdlimiet van 01:45:00.

Om even voor 10 uur werden we naar het startvak gedirigeerd. Het ging nu toch echt gebeuren. Ik had vooraf eigenlijk geen spanning, maar toen ik in het startvak stond begon het toch wel een beetje te kriebelen. Dat was eigenlijk het moment dat ik echt het gevoel had dat ik voor het eerst in mijn leven meer dan 42 kilometer af ging leggen. En wie had dat een jaar geleden kunnen bedenken, toen ik voor het eerst schoenen aantrok om te gaan hardlopen. Ik liep toen met pijn en moeite 3 kilometer en nu stond ik aan de start van een marathon.

Ik had gelukkig voor mezelf al wat staan rekken en strekken, want naast wat springen was er niet echt een opwarmer. Het was eigenlijk wachten op het aftellen. De laatste handjes werden geschut en toen was daar eindelijk het startschot. Ik was aan de zijkant van het startvak gaan staan om de wedstrijdlopers niet in de weg te lopen. Ik had geleerd van mijn eerdere loopjes en ging rustig van start. Na een kleine 200 meter moesten we gelijk een stuk tot aan ons middel door een sloot lopen. Ik ben altijd een beetje huiverig voor water, omdat het gelijk zo een aanslag op je spieren is. En dan ook nog eens zo vroeg in het parcours. Ik begon al gelijk te vrezen voor kramp.
We waren eigenlijk nauwelijks onderweg toen het volgende loodzware onderdeel stond te wachten. Dit was letterlijk loodzwaar, want we moesten daar zakken van 20 kg over een behoorlijke afstand meedragen. Ik was blij dat je die maar één keer hoefde te doen, want ik was een tweede keer waarschijnlijk door mijn hoeven gezakt.
De eerste 10 kilometer gingen voor mijn gevoel redelijk snel voorbij. Ik kon meelopen met een aantal andere marathonlopers die ongeveer even snel gingen. Er waren niet of nauwelijks wachttijden omdat we de grote drukte nog voor waren. En de hindernissen waren niet overdreven zwaar, al viel ik wel een paar keer in het water. Ik begon wel serieus trek en ongelovelijke dorst te krijgen. Het was warm weer en ik had vooraf nauwelijks meer gegeten of gedronken dan normaal. De verzorgingsposten waren dan ook een geschenk uit de hemel. Bij de eerste verzorgingspost kon ik het nog af met een beetje water, maar bij de tweede heb ik een partij staan schransen niet tekort. Ik stond de ene na de andere banaan in een vloeiende beweging naar binnen te werken.

Na een korte onderbreking en even bijgekletst te hebben, ging ik weer verder. Ik had inmiddels al moeten lossen met de andere groep en het leek mij verstandig om wat rustiger aan te doen. Er waren onderweg genoeg andere lopers om even bij aan te haken. Alle marathonlopers waren herkenbaar door een grote “M” en dat zorgde voor veel aanmoedigingen en mensen die even naast je kwamen lopen om te kletsen. Dat had ik af en toe wel nodig, want ik begon na 14 kilometer al een beetje vermoeide benen te krijgen. Ik was al wat langzamer gaan lopen, maar ik begon nu echt in te leveren. De laatste 4 kilometer van het rondje van 18 kilometer waren erg moeilijk. En dat was voornamelijk omdat de intensiteit van de hindernissen op het laatste stuk het hoogst was met de befaamde Pipe Runner XXL als hoogtepunt, een zogehete quater pipe waar je tegenop moest rennen. Een ideale hindernis als je al vermoeide benen hebt. Na wat plichtmatig door stroom te zijn gelopen, liep ik door naar de finish om de eerste 18 kilometer in ongeveer 02:30:00 af te sluiten.

Mijn benen begonnen al een beetje te trekken en ik voelde een lichte kramp opkomen zodra ik aanzette. Ik kon de kramp er gelukkig uitlopen toen ik weer naar de start liep voor de laatste twee rondes van 12 kilometer. Daar stond alweer een nieuwe wave klaar. De marathonlopers mochten er voorbij de start weer op. Maar dit stond verder nergens aangegeven. Ik ben toen maar over het hekwerk geklommen en verder gelopen. Bij de eerste hindernissen schoot de kramp er weer een beetje in. Ik heb vanaf dat moment eigenlijk alles met water zoveel mogelijk gemeden. Het was eigenlijk alleen nog maar overleven. Ik werd inmiddels aan alle kanten ingehaald door frisse mensen die net aan hun afstand waren begonnen. Dat werkte ook niet bepaald motiverend, maar opgeven was het laatste wat ik wilde.

Het was mijn geluk dat ik onderweg een paar marathonlopers tegenkwam die het ook moeilijk hadden. Daar ben ik een tijd achter blijven hangen tot de verzorgingspost op ongeveer 25 kilometer. Daar stond ik meer dood dan levend een paar bananen naar binnen te prakken om vervolgens weer verder te gaan. Een militair langs de route had mij zien worstelen en kwam even naast mij lopen om te vragen of ik opgevangen moest worden. Hij kon het wel waarderen dat ik er niet uit wilde stappen. Ik had immers nog maar 16 kilometer te gaan. Die overwinning liet ik mij niet meer afpakken ook al moest ik daarvoor over de streep kruipen.

De vermoeidheid had er inmiddels voor gezorgd dat mijn benen helemaal niet meer mee wilde werken. In mijn hoofd probeerde ik steeds weer aan te zetten, maar mijn lichaam trok telkens aan de noodrem. De laatste ronde van 12 kilometer heb ik ook veel gelopen en een aantal hindernissen overgeslagen. Ik probeerde afwisselend op snelheid te lopen en weer een stuk uit te lopen. Dit om maar te voorkomen dat de spieren stijf zouden worden en ik helemaal niet meer op gang zou komen. Ondertussen zat ik eigenlijk alleen nog maar naar de klok te kijken. Ik was namelijk bij de laatste 10 kilometer al ruim 5 uur onderweg en de laatste wave was al vertrokken.
De kilometers gingen tergend langzaam voorbij. Nog maar 9 kilometer, nog maar 8 kilometer, nog maar 7 kilometer, nog maar...nog maar. En toen was daar ineens dat heerlijke geluid van de achtbaan en het geluid van joelende mensen. Ik wist dat ik het ging halen.

Het gevoel wat ik kreeg toen ik weer toeschouwers zag, is niet te omschrijven. Ik had inmiddels wel zoveel last van mijn kuiten dat ik de Pipe Runner XXL maar overgeslagen heb. Er stond ook nog eens een behoorlijke wachtrij en ik kreeg al kramp bij het aanzicht van al die zwemmende mensen. Ik kreeg van een toeschouwer nog het verwijt naar mijn oren geslingerd dat het valsspelen was om er omheen te lopen. Het zal allemaal wel. Ik wilde mij nog omdraaien om te zeggen dat ik bijna een marathon had gelopen, maar ik was te vermoeid om nog in discussie te gaan met een toeschouwer die waarschijnlijk in zijn leven nog nooit een meter heeft gelopen. Ik ben daarna ook weer netjes de route opgelopen om af te maken waar ik aan begonnen was.

Bij het afdalen van de laatste heuvel sprak ik iemand van het Politie/KMAR startvak die bijna niet meer op zijn benen kon staan nog wat moed in terwijl ik zelf ook bijna niet meer kon lopen. En met een laatste inspanning ging ik richting de eindstreep, die ik al twee keer eerder gepasseerd was om in iets meer dan 07:30:00 binnen te komen. Er waren geen bloemen en het was geen heldenontvangst, maar ik voelde mij toch trots dat ik het gehaald had. Ik wil mezelf nog geen marathonloper noemen, omdat ik vind dat dit voorbehouden is aan mensen die deze afstand op de weg of onder 06:00:00 af hebben gelegd. Dit neemt niet weg dat ik met veel voldoening terug zal kijken op de dag dat ik voor het eerst een marathonafstand heb gelopen.

En zo zag ik er na ongeveer 42 kilometer met een vlag rondlopen uit. Dus geen zweeffoto, geen lachje en al helemaal geen duimpjes. Ik wilde op dat moment eigenlijk alleen nog maar het einde halen.

zondag 5 oktober 2014 @ 22:53:31 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145239025
Zou ik echt maar doen. Tijdens die lange ga je dood :Y Gezellig!
pi_145239146
Super Devv! Toffe foto O+
Ja doei.
pi_145239174
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:50 schreef Quoi het volgende:
Mo! Knap dat je het kunt, de duimpjes.
Altijd! 8-)
Ja doei.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:57:40 #269
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145239235
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Quoi het volgende:
Zou ik echt maar doen. Tijdens die lange ga je dood :Y Gezellig!
Tof! Kort klinkt perfect :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:59:18 #270
50430 Yuki
Student Midwife
pi_145239315
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Altijd! 8-)
Ik kon 't niet meer, aan het eind :N
pi_145240660
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:09 schreef Guard het volgende:

[..]

Done!
Ik wil ook graag in de OP bij de Linschotenloop; 10,5km *O*
pi_145241115
quote:
6s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:35 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik wil ook graag in de OP bij de Linschotenloop; 10,5km *O*
Geregeld!
pi_145244125
Devv _O_ Tof verhaal! En wat een prestatie! Gewoon een dikke obstakelmarathon uitgelopen. Erg goed gedaan *O*
pi_145244331
De taperziekte begint nu al toe te slaan bij mij.. Mijn rustpols was 43, ik voel geen enkel spiertje/gewricht meer en voor het eerst sinds weken voelen mijn benen volledig hersteld, maar op een of andere manier voelt dat verdacht :P
pi_145244393
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:52 schreef Devv het volgende:
Ik kom mij ook weer eens melden na een korte vakantie :D . Ik weet niet of het gepast is, maar bij deze alsnog een kort verslag van de Mud Masters Marathon.

Echt heel knap dat je de mentale kracht had om door te zetten. Toch hoop ik dat je de volgende keer iets beter voorbereid bent, want heel verstandig klinkt het allemaal niet :P Nog veel last gehad achteraf?
pi_145244518
Waarom sleep je in hemelsnaam die vlag mee Devv?
Was het nog niet zwaar genoeg zonder? :P

Wel knap dat je het gedaan hebt, en de volgende kan met een wat betere voorbereiding een stukkie sneller :)
pi_145244757
quote:
Knip
Baas :D

Gewoon een stormbaan van ruim 42 km pakken als eerste marathon _O-

@guard, kan deze bij de bruggenloop:

1[*]Spiritusbus - 15 km

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2014 08:25:26 ]
pi_145244966
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:47 schreef Guard het volgende:
Precies, dat vraag ik me ook af. Ik heb net je verslag gelezen Devv en voel gewoon plaatsvervangende uitputting.
pi_145245004
wow Devv. Wat een bikkel.
pi_145245052
quote:

[ afbeelding ]
Dapper!
Maar ik vind het haast onverantwoord om zo slecht voorbereid aan zoiets mee te doen. Kan me toch ook niet voorstellen dat je er op deze manier helemaal 100% voldaan er op terug kunt kijken.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:54:44 #281
236410 MaleDuck
pi_145245100
Netjes hoor Devv! Bizarre stunt... tijdens je vakantie nog wel kunnen lopen?

Ik heb me voor-ingeschreven voor de Strongman Run 2015... Idee van een paar collega's :D
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:10:29 #282
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145245309
Devv :o

Vanmiddag met wat collega's een klein rondje hardlopen in Utrecht. Weer eens wat anders :)
F means you're fucked
pi_145245371
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:22 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Baas :D

Gewoon een stormbaan van ruim 42 km pakken als eerste marathon _O-

@guard, kan deze bij de bruggenloop:
[ code verwijderd ]

Yup!
pi_145245430
Hm, ik kan in A'dam nog kleding innemen en uitdelen, of op de verzorgingspost op het 41km-punt staan. Ik denk dat het laatste leuker is.
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:20:05 #285
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145245470
Jero: held!
pi_145245514
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:17 schreef hatsaflats het volgende:
Hm, ik kan in A'dam nog kleding innemen en uitdelen, of op de verzorgingspost op het 41km-punt staan. Ik denk dat het laatste leuker is.
Ah cool! Dat is wel de meest spectaculaire verzorgingspost denk ik :P
pi_145245566
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:12 schreef La_Tramposa het volgende:
De taperziekte begint nu al toe te slaan bij mij.. Mijn rustpols was 43, ik voel geen enkel spiertje/gewricht meer en voor het eerst sinds weken voelen mijn benen volledig hersteld, maar op een of andere manier voelt dat verdacht :P
Ach, dit is nog nikss. Straks krijg je nog spierpijn van het niksdoen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:28:29 #288
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145245623
quote:
Lijkt me ook wel :) beetje de mensen moed inpraten
pi_145245632
SPOILER
TL;DR: ontvoerd door aliens, ingewanden verkocht aan de maffia, gastoptreden bij de Kellyfamily.
pi_145245725
Devv _O_
pi_145245735
Haha Devv held! *O* gewoon even een M lopen omdat je nog een startbewijs kon krijgen

Zwabber lees nu jou post! Mooi verslag.. goed gedaan! Je hebt je doel gehaald! _O_

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2014 09:36:48 ]
pi_145245737
Mooi verslag Zwab _O_
pi_145245756
Ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik ga nooit meer zonder voorbereiding een marathon lopen. Het was achteraf gewoon onbezonnen en ik zal het vanaf nu ook iedereen afraden. Maar het was wel supertof :D . Het herstel viel eigenlijk wel mee. Ik heb alleen de dagen erna vermoeide benen gehad. Maar dinsdag kon ik alweer 40 kilometer fietsen en woensdag heb ik nog even een stukje door San Francisco gelopen. Zaterdag kon ik weer voluit de estafette lopen, dus het gaat vast goed komen met de HM van Amsterdam.

quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:54 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ik heb me voor-ingeschreven voor de Strongman Run 2015... Idee van een paar collega's :D
Leuk *O* .
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:47 schreef Guard het volgende:

[..]

Die vlag is een beetje gekkigheid wat er ingeslopen is. Het begon met vlaggen. En tegenwoordig nemen ze van alles mee zoals autobanden, kruiwagens (ja, echt) en gewichtsvesten.
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:35:05 #294
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145245767
Zwabber O+ _O_ Gewoon opgewacht worden door je eigen vriendin O+ En ook nog eens 1:58 lopen!
pi_145245911
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:28 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik probeerde aan te haken en dat lukte ook nog. Wel werd ik geholpen door het enige stukje onverhard op het parkoers. Tussen kilometer 12 en 13 loop je namelijk over zand en sommige meters waren behoorlijk mul. Mijn kilometertijd liep akelig op richting de 6 min/km.
Ze hebben het parcours veranderd :N
Vorig jaar zat dat stukje er nog niet in.

Knappe prestatie!
pi_145245972
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:41 schreef pijll het volgende:

[..]

Ze hebben het parcours veranderd :N
Vorig jaar zat dat stukje er nog niet in.
Hm, ik zal het eens naast jouw HVL van vorig jaar leggen om te zien waar het verschil zit.
pi_145245980
quote:
SPOILER
TL;DR: ontvoerd door aliens, ingewanden verkocht aan de maffia, gastoptreden bij de Kellyfamily.
Geweldig gedaan Zwabbert! Dit wil ik ook gaan doen. Onder de 2 uur.
pi_145246003
quote:
Dan ben je meer hulpverlener op een rampplek :')
pi_145246006
quote:
SPOILER
Topprestatie Zwabber ^O^ Een mooi verslag van een memorabel optreden. Al wist ik eerlijk gezegd niet dat de Kellyfamily nog steeds bestond.

@Devv: wat een geweldige foto!
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:47:07 #300
236410 MaleDuck
pi_145246034
Mooi geschreven Zwabber, je wist me weer tot uiteenlopende emoties te dwingen...
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:50:32 #301
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145246095
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')