Juist de rapporten van Wilders gaan compleet voorbij aan de volatiliteit van de wisselkoers. Men veronderstelt dat die stabiel zal zijn. Dat is nog niet gezegd natuurlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is de mening van 1 man. En zo sterk vind ik het niet. Hij houdt bv al helemaal geen rekening met een verandering van het monetaire stelsel. Daar hebben we dan in ieder geval weer onze eigen controle over dan die waanzin van de EU.
Ik heb het over een compleet ander financieel stelsel. De macht wegnemen van banken om geld te creeeren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Juist de rapporten van Wilders gaan compleet voorbij aan de volatiliteit van de wisselkoers. Men veronderstelt dat die stabiel zal zijn. Dat is nog niet gezegd natuurlijk.
Tja, dat is toch allemaal een beetje luchtfietserij. Basisinkomen, uit de EU, de banken liquideren... en 1-1-2016 ga je het allemaal geregeld hebben?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb het over een compleet ander financieel stelsel. De macht wegnemen van banken om geld te creeeren.
Gelukkig hebben banken die macht ook niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb het over een compleet ander financieel stelsel. De macht wegnemen van banken om geld te creeeren.
Als het alleen aan mij zou liggen wel. Ligt het helaas niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja, dat is toch allemaal een beetje luchtfietserij. Basisinkomen, uit de EU, de banken liquideren... en 1-1-2016 ga je het allemaal geregeld hebben?
Het klinkt allemaal ook niet zo heel doordacht.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als het alleen aan mij zou liggen wel. Ligt het helaas niet.
Zucht hoe vaak moet ik het je nog uitleggen en aantonen voordat je stopt met die belachelijke ontkenningen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Gelukkig hebben banken die macht ook niet.
Welk stukje precies?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal ook niet zo heel doordacht.
Ah, hier gaat Japie weer tegenvragen stellen om de aandacht af te leidenquote:
Je vergeet nog geld opheffen, en alle bestuurslagen opsplinteren tot op gemeenteniveau. Dat laatste is wel handig, hoef je tenminste niet van land naar een ander land te verhuizen voor het hoogste basisloon, drie kilometer is genoeg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
* Uit de EU stappen
* Basisinkomen
* Banken liquideren
Oh ja, geld opheffen ook nog. Altijd goed voor de handel van een uit de EU gestapt Nederland.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:20 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Je vergeet nog geld opheffen, en alle bestuurslagen opsplinteren tot op gemeenteniveau. Dat laatste is wel handig, hoef je tenminste niet van land naar een ander land te verhuizen voor het hoogste basisloon, drie kilometer is genoeg.
Ze komt te laat zonder fatsoenlijke kleding. Aan exact wie heeft ze dat te danken dan? Het feit dat ze een loser is?quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat heeft ze dus niet totaal aan zichzelf te danken aangezien ik al eerder zei dat als er enorm veel banen zouden zijn werkgevers te weinig mensen hebben en iedereen aannemen die ze kunnen krijgen. Het heeft dus meer met het systeem te maken dan met haar.
Ons systeem is gebaseerd op schaarste. Dan zul je altijd "losers" hebben die buiten de boot vallen. Waar winnaars zijn moeten ook losers zijn.
Daarom zeg ik ook dat er nog wel degelijk een oplossing nodig is voor degenen die willen werken, maar nu niet aan de bak komen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze kunnen misschien wel werken, maar ze kunnen geen baan vinden. Die zijn er namelijk niet genoeg. Dus die redenering gaat alleen op bij voldoende werkgelegenheid.
Ik ga er vooral van uit dat er naar de overheid gekeken zal worden om te verzekeren dat mensen in hun levensonderhoud zullen kunnen voorzien. Ik vind het niet raar om vervolgens aan te nemen dat die overheid goedkoper af is door mensen te betalen voor werk dan door ze het geld gewoon te geven. Als er geen geld meer is, prima, dan is de overheid altijd nog goedkoper uit als de mensen die steun in natura ontvangen in ruil meehelpen bij de productie van die steun.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, maar ik heb dus ook over een situatie waarbij skynet ons goed verzorgt. We hebben nu een situatie die gebaseerd is op slavernij.
Jij gaat er in je laatste voorbeeld vanuit dat de situatie wb werk, monetaire systeem hetzelfde blijft maar dan moet ik nog zien. Als zelf een Asscher al over een basisinkomen begint....Komt bij dat de situatie wel moet veranderen, deze is gewoon onhoudbaar. En er komt steeds meer druk om het monetaire stelsel te veranderen.
Dan gaan ze mensen betalen voor werk waar nu kennelijk niemand voor wil betalen. Die mensen aansturen kost ook weer geld. Ik krijg dan toch visioenen van 20 mensen die aan een vuilniszak staan te sjorren en 3 'managers' die toekijken hoe ze dat doen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:55 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Ik ga er vooral van uit dat er naar de overheid gekeken zal worden om te verzekeren dat mensen in hun levensonderhoud zullen kunnen voorzien. Ik vind het niet raar om vervolgens aan te nemen dat die overheid goedkoper af is door mensen te betalen voor werk dan door ze het geld gewoon te geven. Als er geen geld meer is, prima, dan is de overheid altijd nog goedkoper uit als de mensen die steun in natura ontvangen in ruil meehelpen bij de productie van die steun.
Communisme is al een keer uitgeprobeerd het werkt niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:55 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Ik ga er vooral van uit dat er naar de overheid gekeken zal worden om te verzekeren dat mensen in hun levensonderhoud zullen kunnen voorzien. Ik vind het niet raar om vervolgens aan te nemen dat die overheid goedkoper af is door mensen te betalen voor werk dan door ze het geld gewoon te geven. Als er geen geld meer is, prima, dan is de overheid altijd nog goedkoper uit als de mensen die steun in natura ontvangen in ruil meehelpen bij de productie van die steun.
Jij bekijkt de zaak vanuit micro perspectief. Ik vanuit het macro perspectief, dat is het verschil.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ze komt te laat zonder fatsoenlijke kleding. Aan exact wie heeft ze dat te danken dan? Het feit dat ze een loser is?
Ben je een jeugdwerker ofzo dat je overal excuses voor verzint![]()
![]()
Jij probeert kutgedrag goed te lullen door het in een groter plaatje te plaatsen. Iedereen onder de 30 die werkloos is. Is compleet kansloos, een jostie, een keiharde loser. Nog nooit in mijn vriendengroep en familie gehoord dat iemand langer dan 2 maand moest zoeken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij bekijkt de zaak vanuit micro perspectief. Ik vanuit het macro perspectief, dat is het verschil.
Of iemand heeft gewoon een beperking, die evenwel niet voldoende is om beschouw te worden als (deel) arbeidsongeschikt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan moet je je toch afvragen waarom je het minimumloon niet waard bent... Of het minimumloon is te hoog of het ligt aan je instelling. Ik weet niet welke van die 2 nu waar is.
Nee, dan gaan ze mensen betalen voor werk waar tegen die tijd reguliere werkgevers geen mensen voor willen betalen, omdat die, in tegenstelling tot een overheid, geen kosten hebben aan mensen die van een uitkering moeten rondkomen (behalve wellicht in de vorm van de belastingen die de overheid heft om uitkeringen te kunnen betalen) en dus met een een geautomatiseerd systeem goedkoper uitzijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan gaan ze mensen betalen voor werk waar nu kennelijk niemand voor wil betalen. Die mensen aansturen kost ook weer geld. Ik krijg dan toch visioenen van 20 mensen die aan een vuilniszak staan te sjorren en 3 'managers' die toekijken hoe ze dat doen.
Zelfs al zou dat communistisch zijn, dan nog is het niet omdat communistische staten gefaald hebben, dat ook direct alle communistische ideeën fout zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Communisme is al een keer uitgeprobeerd het werkt niet.
Kutgedrag? Omdat je niet zo graag als een (loon) slaaf aan de slag wilt? Het is een kwestie van andere prioriteiten stellen. Niet iedereen wil dolgraag een huis en een carriere. Er zijn ook andere dingen in het leven die mensen belangrijk kunnen vinden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij probeert kutgedrag goed te lullen door het in een groter plaatje te plaatsen. Iedereen onder de 30 die werkloos is. Is compleet kansloos, een jostie, een keiharde loser. Nog nooit in mijn vriendengroep en familie gehoord dat iemand langer dan 2 maand moest zoeken.
Alleen al die verwende kutjes moeten eens stoppen kansloze communicatie opleiding en game-design opleidingen te kiezen. Na de opleiding accepteren dat je niet direct 2500+ gaat verdienen in de maand.
Prima, maar waarom zou iemand anders dat moeten betalen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kutgedrag? Omdat je niet zo graag als een (loon) slaaf aan de slag wilt? Het is een kwestie van andere prioriteiten stellen. Niet iedereen wil dolgraag een huis en een carriere. Er zijn ook andere dingen in het leven die mensen belangrijk kunnen vinden.
Omdat iedereen recht heeft op overleven?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Prima, maar waarom zou iemand anders dat moeten betalen?
Ok, ik ga er even in mee. In NL gaan alle 16 mio met de handen over elkaar zitten omdat ze geen loonslaaf willen zijn en andere prioriteiten hebben. Wat dan?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat iedereen recht heeft op overleven?
Dat kan, maar dat hoeft niet. Als een robot per afgeleverd product 90% kost van wat een mens kost, maar de kosten van een werknemer per tijdseenheid, zijn twee keer die van een uitkeringstrekker, dan zou de overheid wel gek zijn om het betreffende werk door een robot te laten doen als in dat geval een extra persoon van een uitkering afhankelijk zou worden. De overheid is dan dus duurder uit door het werk "goedkoper" te laten doen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:38 schreef Halcon het volgende:
Dan blijft het werk dat ook de overheid goedkoper zou kunnen doen of niet zou kunnen doen...
Als je je beperkt tot overbodig werk, klopt dat.quote:20 mensen basisinkomen geven is goedkoper dan die 20 overbodig werk te laten doen.
Dat laat dit experiment mooi zien dat de meeste mensen een nuttige zinvolle bijdrage aan de maatschappij willen leveren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ok, ik ga er even in mee. In NL gaan alle 16 mio met de handen over elkaar zitten omdat ze geen loonslaaf willen zijn en andere prioriteiten hebben. Wat dan?
Laat ze dat dan lekker zelf betalen verder. FEIT is dat zij nu vrijwillig in een uitkering zit. Vanwege haar eigen lakse gedrag.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kutgedrag? Omdat je niet zo graag als een (loon) slaaf aan de slag wilt? Het is een kwestie van andere prioriteiten stellen. Niet iedereen wil dolgraag een huis en een carriere. Er zijn ook andere dingen in het leven die mensen belangrijk kunnen vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |