Ik denk dat een EU-breed basisinkomen beter zou werken dan wanneer individuele landen het regelen, hoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Helaas wel. Hoe eerder we daar uit zijn hoe beter.
Misschien maar ik wil om andere redenen dat Nederland uit de EU stapt. Het gebrek aan transparantie, het belachelijke gegooi met geld aan onzinnige dingen en het gebrek aan democratie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat een EU-breed basisinkomen beter zou werken dan wanneer individuele landen het regelen, hoor.
Ik ben ook geen fan van de manier waarop de EU wordt ingevuld, maar met het concept ben ik het wel eens. Ik zie veel meer in het veranderen van hoe de EU werkt, dan eruit stappen en in ons eentje verder modderen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het gebrek aan transparantie, het belachelijke gegooi met geld aan onzinnige dingen en het gebrek aan democratie.
Je zult het sowieso EU-breed moeten regelen i.p.v. ieder voor zich. En dan nog moet je goed kijken hoe en wat. 150 euro in Bulgarije is wat anders dan 150 euro in Denemarken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat een EU-breed basisinkomen beter zou werken dan wanneer individuele landen het regelen, hoor.
En Nederland zelf geeft geen geld uit aan onzinnige dingen? Hoe zie je het dan voor je: Nederland uit de EU ?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Misschien maar ik wil om andere redenen dat Nederland uit de EU stapt. Het gebrek aan transparantie, het belachelijke gegooi met geld aan onzinnige dingen en het gebrek aan democratie.
Welke nadelen zijn er dan precies genegeerd door de voorstanders?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Lekker, boeiend allemaal. Gewoon lekker gratis geld en de rest zien we allemaal wel.
Ik ben niet per definitie tegen basisinkomen. Ik zie zeker wel wat voordelen, maar wat me stoort is dat de voorstanders nooit werkbare oplossingen hebben voor de grote nadelen of deze nadelen zelfs niet eens bespreken.
Ja, die ongelijkheid is sowieso een groot probleem in de EU.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zult het sowieso EU-breed moeten regelen i.p.v. ieder voor zich. En dan nog moet je goed kijken hoe en wat. 150 euro in Bulgarije is wat anders dan 150 euro in Denemarken.
Bijvoorbeeld het punt hoe je er mee omgaat als Nederland een basisinkomen heeft en de rest van de EU niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke nadelen zijn er dan precies genegeerd door de voorstanders?
Mwah. In Bulgarije heb je minder geld nodig om rond te komen dan in bijvoorbeeld Denemarken. Het verschil in BBP per capita tussen Luxemburg en NL is groter dan het verschil tussen NL en Roemenië....quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, die ongelijkheid is sowieso een groot probleem in de EU.
Het veranderen van de EU geloof ik niet in, daar is het veel te groot, log en onoverzichtelijk voor. Komt bij dat die hele structuur van achterkamertjespolitiek en machtsspelletjes zo ingebakken zit dat je dat niet zo maar verandert.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van de manier waarop de EU wordt ingevuld, maar met het concept ben ik het wel eens. Ik zie veel meer in het veranderen van hoe de EU werkt, dan eruit stappen en in ons eentje verder modderen.
Ja Nederland uit de EU en ik ben groot voorstander van kleinschaligheid. Dus provincies, gemeentes en steden veel meer macht geven. Een burgemeester die gekozen word in een stad (liefst niet behorend bij een landelijke politieke partij) heeft veel meer feeling met de inwoners dan de president van de EU met zijn inwoners.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
En Nederland zelf geeft geen geld uit aan onzinnige dingen? Hoe zie je het dan voor je: Nederland uit de EU ?
Nederland draait op export hè. Dat besef je je toch wel?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja Nederland uit de EU en ik ben groot voorstander van kleinschaligheid. Dus provincies, gemeentes en steden veel meer macht geven. Een burgemeester die gekozen word in een stad (liefst niet behorend bij een landelijke politieke partij) heeft veel meer feeling met de inwoners dan de president van de EU met zijn inwoners.
Daar ben ik uitgebreid op ingegaan, notabene in reactie op jou.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld het punt hoe je er mee omgaat als Nederland een basisinkomen heeft en de rest van de EU niet.
Je ziet nu al dat het Nederlandse sociale stelsel aantrekkelijk is voor mensen van buiten Nederland. Dat zal er met een basisinkomen niet minder op worden.
Die post waarbij je onderscheid maakt op basis van de nationaliteit van iemand, was dat toch?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ben ik uitgebreid op ingegaan, notabene in reactie op jou.
Dat is ook altijd zo'n dooddoener. Er zijn genoeg andere landen die het prima doen wb export die ook niet in de EU zitten. Hell er zijn meerdere rapporten die laten zien dat als Nederland uit de EU zou stappen we financieel beter af zouden zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland draait op export hè. Dat besef je je toch wel?
Dat rapportje van Wilders? Daar was toch de nodige kritiek op: http://www.z24.nl/onderne(...)rs-eu-rapport-432536quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is ook altijd zo'n dooddoener. Er zijn genoeg andere landen die het prima doen wb export die ook niet in de EU zitten. Hell er zijn meerdere rapporten die laten zien dat als Nederland uit de EU zou stappen we financieel beter af zouden zijn.
Dat is de mening van 1 man. En zo sterk vind ik het niet. Hij houdt bv al helemaal geen rekening met een verandering van het monetaire stelsel. Daar hebben we dan in ieder geval weer onze eigen controle over dan die waanzin van de EU.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat rapportje van Wilders? Daar was toch de nodige kritiek op: http://www.z24.nl/onderne(...)rs-eu-rapport-432536
Juist de rapporten van Wilders gaan compleet voorbij aan de volatiliteit van de wisselkoers. Men veronderstelt dat die stabiel zal zijn. Dat is nog niet gezegd natuurlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is de mening van 1 man. En zo sterk vind ik het niet. Hij houdt bv al helemaal geen rekening met een verandering van het monetaire stelsel. Daar hebben we dan in ieder geval weer onze eigen controle over dan die waanzin van de EU.
Ik heb het over een compleet ander financieel stelsel. De macht wegnemen van banken om geld te creeeren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Juist de rapporten van Wilders gaan compleet voorbij aan de volatiliteit van de wisselkoers. Men veronderstelt dat die stabiel zal zijn. Dat is nog niet gezegd natuurlijk.
Tja, dat is toch allemaal een beetje luchtfietserij. Basisinkomen, uit de EU, de banken liquideren... en 1-1-2016 ga je het allemaal geregeld hebben?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb het over een compleet ander financieel stelsel. De macht wegnemen van banken om geld te creeeren.
Gelukkig hebben banken die macht ook niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb het over een compleet ander financieel stelsel. De macht wegnemen van banken om geld te creeeren.
Als het alleen aan mij zou liggen wel. Ligt het helaas niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja, dat is toch allemaal een beetje luchtfietserij. Basisinkomen, uit de EU, de banken liquideren... en 1-1-2016 ga je het allemaal geregeld hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |