Als de Amerikaanse economie instort heeft China ook niks meer. Dan zijn die ook zo klaar.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:32 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
China compenseert haar exportoverschot met kopen van kapitaal in de VS. Als China op grote schaal kapitaal verkoopt, stort de Amerikaanse kapitaalmarkt weer in. Zo makkelijk is dat niet voor Amerika om Oeigoerse terroristen te steunen.
Pak eens een goed boek van the foreign affairs council over hoeveel de CIA aan onderzoek doet over China voor je zulke idiote reacties post.quote:
Dat gat vullen ze wel op met Arab moneyquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:33 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
China van binnen kapot maken, betekent een zware klap voor de Amerikanen zelf. China doet namelijk onwijs veel investeringen in de VS.
Dat is een heel ander verhaal. De soennieten en sji'ieten streden toen tegen elkaar, nu is er een burgeroorlog gaande met een barbaarse groep die we niet meer hebben gezien sinds de Tweede Wereldoorlog. Dat is het verschil.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niks, net zoals de jaren daarvoor toen het onrustig was in Irak. Toen de Soennieten en Sjiieten elkaar opbliezen in Irak deed Turkije ook niks,.
Neuh, je kan het zoals Irak zien, de regime van Saddam is met de grond gelijk gemaakt, de oliebehoeftes daarentegen werden nog rendabeler voor de VS.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:33 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
China van binnen kapot maken, betekent een zware klap voor de Amerikanen zelf. China doet namelijk onwijs veel investeringen in de VS.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat gat vullen ze wel op met Arab money
Flipmode, dit dat
De VS kan Syri niet eens uitschakelen, en dan kunnen ze wel China uitschakelen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tip voor jou: Onderschat nooit de Amerikaanse, vooral Britse verdeel en overheers strategie.
Terwijl jij net een boek uit hebt, heeft de CIA al 300 plannen klaar om de diverse volkeren in China op te stoken en van binnenuit China in chaos te brengen.
Ok je geeft nu al antwoord, dit betekend als wat jij beweert wat de VS aan het doen is, dat is pure zelfmoordquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als de Amerikaanse economie instort heeft China ook niks meer. Dan zijn die ook zo klaar.
De VS heeft enorme belangen in China. China collapse = Amerikaanse kapitaalmarkt collapsequote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Divide_and_conquer
Arab moneyquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Flipmode, dit dat
Dat moet sarcasme zijnquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Rusland is gewoon chill met Tataren hoor.
Als Syrie olie had of een chemisch aanval op Israel / Turkije had uitgevoerd had je moeten zien wat er niet kon met Syrie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De VS kan Syri niet eens uitschakelen, en dan kunnen ze wel China uitschakelen?
De Amerikanen zullen daarom China niet laten instorten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als de Amerikaanse economie instort heeft China ook niks meer. Dan zijn die ook zo klaar.
Nee. Rusland is gewoon chill met de inwoners van de autonome republieken.quote:
Voplgens mij is Syri nu 1 grote puinhoop. Ik weet niet wat je verstaat onder uitschakelen? Moeten ze er een parkeerplaats van maken?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De VS kan Syri niet eens uitschakelen, en dan kunnen ze wel China uitschakelen?
En dat zegt ClapClapYourHands, minister van Buitenlandse Zaken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Flipmode, dit dat
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als Syrie olie had of een chemisch aanval op Israel / Turkije had uitgevoerd had je moeten zien wat er niet kon met Syrie.
Irak werd kapot gemaakt omdat Saddam de dollar wou inruilen voor de euro. China is niet opeens begonnen met minder investeringen doen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, je kan het zoals Irak zien, de regime van Saddam is met de grond gelijk gemaakt, de oliebehoeftes daarentegen werden nog rendabeler voor de VS.
Niet heel veel maar wel wat jaquote:
De Syrische regering uitschakelen bedoel ik natuurlijk, een overwinning van de rebellen dus.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Voplgens mij is Syri nu 1 grote puinhoop. Ik weet niet wat je verstaat onder uitschakelen? Moeten ze er een parkeerplaats van maken?
Heb het nog gevonden, het was wel een Chinese demograaf, dus misschien niet erg betrouwbaar. Niettemin een paar interessante punten die hij maakt. (voor bronnen zie 'migration to xinjiang)quote:
Alleen heeft Irak niet het machtspotentieel wat China wel heeft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:37 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Irak werd kapot gemaakt omdat Saddam de dollar wou inruilen voor de euro. China is niet opeens begonnen met minder investeringen doen.
Hij bedoelt dat Amerika erin faalt om Syrie van binnen kapot te maken, laat staan China.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als Syrie olie had of een chemisch aanval op Israel / Turkije had uitgevoerd had je moeten zien wat er niet kon met Syrie.
Ja, Nederland en Turkije heeft ook olie, alleen is het geen serieus interessant hoeveelheid voor de VS.quote:
Een grote puinhoop, waarin Assad steeds meer terrein wint. Assad gaat gewoon winnen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Voplgens mij is Syri nu 1 grote puinhoop. Ik weet niet wat je verstaat onder uitschakelen? Moeten ze er een parkeerplaats van maken?
Ja tuurlijk joh, als ik jou mag geloven is ISIS bijna verslagenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:39 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Een grote puinhoop, waarin Assad steeds meer terrein wint. Assad gaat gewoon winnen.
Berichtgeving uit de Krim gevolgd de laatste tijdquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij zijn gewoon "geciviliseerd". De eigen taal leeft nog gewoon hoor en wordt in scholen onderwezen. Verder vertelt de Russische overheid niet welke cultuur jij moet volgen.
Er is geen full scale war met Syrie / Assad geweest, eerder beetje politieagentje spelen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:39 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat Amerika erin faalt om Syrie van binnen kapot te maken, laat staan China.
Krim-Tataren zijn huilebalken die maar met hun fascistenvriendjes in Kiev moeten gaan rollenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:40 schreef .Exe het volgende:
[..]
Berichtgeving uit de Krim gevolgd de laatste tijd
Die was er wel bijna, maar dat hebben Rusland en China geblokkeerd weet je nog?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is geen full scale war met Syrie / Assad geweest, eerder beetje politieagentje spelen.
Syri blokkeert inderdaad een pijplijn en een andere pijplijn moeten worden tegengehouden. Het is een van de redenen, het bondgenootschap met Rusland en de steun aan Hezbollah en het verzet in Gaza zijn belangrijker.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Niet heel veel maar wel wat jaTrouwens de reden waarom Amerika dit doet is omdat Syri de bouw van een pijplijn blokkeert. Dat denk ik dan
Niet echt betrouwbaar. Daarnaast, waar is de bron? Die is belangrijk. Ik zie 'm alleen op een Wikipedia: Talk pagina staan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:38 schreef Roceco het volgende:
[..]
Heb het nog gevonden, het was wel een Chinese demograaf, dus misschien niet erg betrouwbaar. Niettemin een paar interessante punten die hij maakt. (voor bronnen zie 'migration to xinjiang)
''The Chinese demographer Qiu Yuanyao projects a zero growth rate of Xinjiang's Han population by 2020, and negative growth thereafter with Hans dropping to 24% percent of the region's population by 2030.[239][240] Factors contributing to this Han decline include: a high minority birth rate, brain drain of thousands of Xinjiang university graduates per year, and recruitment of Xinjiangese civil servants from work units on China's eastern coast.[241] According to the Xinjiang regional government, 12,000 students from Xinjiang leave the area for education, and only 20% return, resulting in a loss of 210,000 skilled Xinjiangese over 20 years.[242]''
Dat zeg ik, beetje politieagentje spelen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Die was er wel bijna, maar dat hebben Rusland en China geblokkeerd weet je nog?
Ik heb juist gezegd dat ISIS pas binnen 5 tot 10 jaar te verslaan is, meerdere malen gezegd zelfs.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja tuurlijk joh, als ik jou mag geloven is ISIS bijna verslagen
Oh, al die terroristen trainen, wapens geven, is allemaal geen onderdeel geweest van een intensief verdeel en heerspolitiek? Yeah right.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is geen full scale war met Syrie / Assad geweest, eerder beetje politieagentje spelen.
Mijn punt was dat ze het niet eens gelukt om de Syrische overheid te vernietigen terwijl ze dat wel willen vanwege de pijplijnen, bondgenootschap met Rusland/Iran en de steun aan Hezbollah en verzet in Gaza. China lukt dan al helemaal niet...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, Nederland en Turkije heeft ook olie, alleen is het geen serieus interessant hoeveelheid voor de VS.
Je snapt me niet, jij zei dat de VS alles kon doen met landen, nou blijkbaar niet omdat 2 grootmachten het hebben geblokkeerdquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zeg ik, beetje politieagentje spelen.
Ehm, sinds 2011, over hoeveel steden heeft Assad de controle verlorenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:43 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Oh, al die terroristen trainen, wapens geven, is allemaal geen onderdeel geweest van een intensief verdeel en heerspolitiek? Yeah right.
Een paper genaamd, ''Sautman, Barry (2000), "Is Xinjiang an Internal Colony?", Inner Asia (Brill) 2 (33, number 2): 239–271''quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:42 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Niet echt betrouwbaar. Daarnaast, waar is de bron? Die is belangrijk. Ik zie 'm alleen op een Wikipedia: Talk pagina staan.
Ik betwijfel eerder of er draagvlak is voor een nieuw oorlog in de Verenigde Staten, in 2003 trok de VS zich vrij weinig aan van China, Rusland en zelfs eigen bondgenoot Frankrijk, allemaal leden van de veiligheidsraad. Als er voldoende maatschappelijk draagvlak en motivatie ( lees: belangen ) was in de VS, had Assad niet veel langer op zijn troon gezeten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ze het niet eens gelukt om de Syrische overheid te vernietigen terwijl ze dat wel willen vanwege de pijplijnen, bondgenootschap met Rusland/Iran en de steun aan Hezbollah en verzet in Gaza. China lukt dan al helemaal niet...
Ja joh, ik zei dat de VS alles kon doen met landen? Voordat je een ander beticht van niet snappen, leer eens goed en begrijpend lezen. Ten tweede nogmaals, kijk wat de VS met Assad doet als er een aanval komt op Israel bijv.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je snapt me niet, jij zei dat de VS alles kon doen met landen, nou blijkbaar niet omdat 2 grootmachten het hebben geblokkeerd
Poetin was toen nog maar net aan de macht en wou goede relaties met de VS hebben, als Rusland het tegen zou willen houden kon dat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik betwijfel eerder of er draagvlak is voor een nieuw oorlog in de Verenigde Staten, in 2003 trok de VS zich vrij weinig aan van China, Rusland en zelfs eigen bondgenoot Frankrijk, allemaal leden van de veiligheidsraad. Als er voldoende maatschappelijk draagvlak en motivatie ( lees: belangen ) was in de VS, had Assad niet veel langer op zijn troon gezeten.
China gaat uit zichzelf kapot. De bubbels die zij hebben gecreerd in hun eigen economie gaan vroeg of laat ontploffen. De sociale onrust neemt nu al toe.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:33 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
En volg je ook de laatste paar maanden? Waarin Assad weer alles terug wint. De bevolking van Syrie is de Amerikaanse interventie beu.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ehm, sinds 2011, over hoeveel steden heeft Assad de controle verloren?
Juist wel. Ze zijn in een korte tijd teruggedrongen naar een minderheid, binnen hun eigen gebied.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:46 schreef Roceco het volgende:
[..]
Een paper genaamd, ''Sautman, Barry (2000), "Is Xinjiang an Internal Colony?", Inner Asia (Brill) 2 (33, number 2): 239–271''
Maar ben het op zich met je eens, is niet heel betrouwbaar en van even terug.
Toch denk dat de argumenten op zich niet slecht zijn. In tegenstelling tot sommige minderheden denk ik niet dat de Oeigoeren moeten vrezen voor 'marginalisatie'. Enfin, we zullen zien wat de toekomst uitwijst.
Noem eens een oorlog wat de VS zich voor actief heeft voorbereid en simpelweg door Rusland is tegengehoudenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Poetin was toen nog maar net aan de macht en wou goede relaties met de VS hebben, als Rusland het tegen zou willen houden kon dat.
Er was niet minder draagvlak onder de bevolking voor dan bij de bombardementen op Libi.
Syrie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem eens een oorlog wat de VS zich voor actief heeft voorbereid en simpelweg door Rusland is tegengehouden?
De focus in de Verenigde Staten is inmiddels van Assad naar ISIS verschoven als grote bedreiging en raad eens? ISIS wordt gebombardeerd momenteel.
Als jij en ik elkaar afmaken en Sadpanda schiet op onze uitgeputte twee een kogel is dat niet echt een prestatie van Sadpandaquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:53 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
En volg je ook de laatste paar maanden? Waarin Assad weer alles terug wint. De bevolking van Syrie is de Amerikaanse interventie beu.
Syri...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem eens een oorlog wat de VS zich voor actief heeft voorbereid en simpelweg door Rusland is tegengehouden?
De focus in de Verenigde Staten is inmiddels van Assad naar ISIS verschoven als grote bedreiging en raad eens? ISIS wordt gebombardeerd momenteel.
Maar het betekent wel dat Sadpanda heeft gewonnen. En daar gaat het om. 't was ook geen prestatie van ISIS om het Iraakse leger te verslaan, want die renden weg. Maar dat betekent niet dat ze niet verslagen zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij en ik elkaar afmaken en Sadpanda schiet op onze uitgeputte twee een kogel is dat niet echt een prestatie van Sadpanda
In Irak of Afghanistan had Rusland niet echt een conflict of interest met de VS. Rusland houdt alleen tegen wat van belang is voor zichzelf. Stiekem zijn de Amerikanen en Russen niet zo een grote vijanden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, echt te vergelijken bijv met een Irak of Afghanistan.
Nimmer heeft de VS zich actief voorbereid op een oorlog met Syrie / Assad, zelfs toen er chemische wapens in Damascus werden gebruikt werd al snel naar diplomatieke wegen via de VN ingeschakeld.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Syri...
Dus? Daar hebben Rusland en Syri geen problemen mee.
Als Sadpanda door ons samen eerst de tering in is geslagen en zich terug moest trekken waarbij hij een groot deel van zijn macht is verloren, heeft hij het strategisch zeer goed gespeeld op langer termijn door dat wij 2 tegen elkaar keren, maar dat heeft weinig te maken met dat hij niet te verslaan is of niet kan verslagen worden door partij x, laat staan door X.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:55 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Maar het betekent wel dat Sadpanda heeft gewonnen. En daar gaat het om. 't was ook geen prestatie van ISIS om het Iraakse leger te verslaan, want die renden weg. Maar dat betekent niet dat ze niet verslagen zijn.
Desalniettemin was het fel tegen de oorlog in Irak, zowel diplomatiek als in de VN veiligheidsraad, niet alleen Rusland, de VS heeft toen praktisch de VN gepasseerd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:56 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
In Irak of Afghanistan had Rusland niet echt een conflict of interest met de VS. Rusland houdt alleen tegen wat van belang is voor zichzelf. Stiekem zijn de Amerikanen en Russen niet zo een grote vijanden.
Ja maar pas nadat Obama er achter kwam dat Rusland en Iran Syri niet gingen opgeven. Een goed artikel erover: http://english.al-akhbar.com/node/16896quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nimmer heeft de VS zich actief voorbereid op een oorlog met Syrie / Assad, zelfs toen er chemische wapens in Damascus werden gebruikt werd al snel naar diplomatieke wegen via de VN ingeschakeld.
Jawel, want het gaat om het einddoel, en dat is dat hij niet verslagen zal worden. Dat hij het sluw aanpakt door anderen tegen elkaar te vechten, verandert daar niks aan. Het gaat om 't doel, niet om de methode.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als Sadpanda door ons samen eerst de tering in is geslagen en zich terug moest trekken waarbij hij een groot deel van zijn macht is verloren, heeft hij het strategisch zeer goed gespeeld op langer termijn door dat wij 2 tegen elkaar keren, maar dat heeft weinig te maken met dat hij niet te verslaan is of niet kan verslagen worden door partij x, laat staan door X.
Turkije dreigde steun in te trekken voor ISIS-coalitie. Maar we weten iig nu wel wat de waarheid is: Turkije steun(de)t ISISquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:01 schreef Reki het volgende:
Biden Apologizes to Turkey President in Phone Call
Je artikel stelt zelf dat de VS niet voorbereid was op de gevolgen van zo een aanval, als de Pentagon daarover de President moet informeren, dan is het safe to say dat ze hun opties aan het bekijken waren en niet bezig waren met een full scale war a la Irak.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja maar pas nadat Obama er achter kwam dat Rusland en Iran Syri niet gingen opgeven. Een goed artikel erover: http://english.al-akhbar.com/node/16896
Nou begrijp ik dat jij de toekomst kunt zien en uitslag al in handen hebt, maar voor ons meir mortals moeten we dat nog ervaren en zien.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:01 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Jawel, want het gaat om het einddoel, en dat is dat hij niet verslagen zal worden. Dat hij het sluw aanpakt door anderen tegen elkaar te vechten, verandert daar niks aan. Het gaat om 't doel, niet om de methode.
De komende tijd zal veel duidelijk worden hieromtrent.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:02 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Turkije dreigde steun in te trekken voor ISIS-coalitie. Maar we weten iig nu wel wat de waarheid is: Turkije steun(de)t ISIS
Ik heb dan ook nooit gezegd dat ze bezig waren met een full scale war zoals in Irak, niemand had het daar ooit serieus over gehad.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je artikel stelt zelf dat de VS niet voorbereid was op de gevolgen van zo een aanval, als de Pentagon daarover de President moet informeren, dan is het safe to say dat ze hun opties aan het bekijken waren en niet bezig waren met een full scale war a la Irak.
Lol. Ik stel gewoon een prognose. Het kan altijd anders uitwijken: stel dat Turkije het Syrische leger aanvalt, dan is Assad de klos. Het hangt gewoon af van te veel variabelen, snapje?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou begrijp ik dat jij de toekomst kunt zien en uitslag al in handen hebt, maar voor ons meir mortals moeten we dat nog ervaren en zien.
Klopt, daar had ik het over, dat de VS niet bezig is met zo een oorlog te voor te bereiden, dat indien dit wel het geval was Rusland daar vrij weinig verandering in zou kunnen brengen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gezegd dat ze bezig waren met een full scale war zoals in Irak, niemand had het daar ooit serieus over gehad.
De plannen waren hetzelfde als in Libi; bombardementen op de overheid.
Maar wat we nu wel wederzijds kunnen vaststellen, samen, is dat Assad sinds 2011 flink wat klappen heeft gekregen van een alles behalve niet goed georganiseerde oppositie?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:08 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Lol. Ik stel gewoon een prognose. Het kan altijd anders uitwijken: stel dat Turkije het Syrische leger aanvalt, dan is Assad de klos. Het hangt gewoon af van te veel variabelen, snapje?
Heb je het nu over een full scale of over wat bombardementen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, daar had ik het over, dat de VS niet bezig is met zo een oorlog te voor te bereiden, dat indien dit wel het geval was Rusland daar vrij weinig verandering in zou kunnen brengen.
Full.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:11 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Heb je het nu over een full scale of over wat bombardementen?
De richting is omgedraaid. Assad is nu juist weer winsten aan het boeken omdat de oppositie erg zwak is geworden en de bevolking steeds meer ziet dat Assad beter was dan de Jihad.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar wat we nu wel wederzijds kunnen vaststellen, samen, is dat Assad sinds 2011 flink wat klappen heeft gekregen van een alles behalve niet goed georganiseerde oppositie?
Rusland zou altijd nog Assad zwaar kunnen bewapenen tegen een Amerikaanse interventie(op dat moment dan nog).quote:
Dan zie ik de relevantie niet? We hadden het in de eerste plaats over Syri en dus bombardementen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, daar had ik het over, dat de VS niet bezig is met zo een oorlog te voor te bereiden, dat indien dit wel het geval was Rusland daar vrij weinig verandering in zou kunnen brengen.
De oppositie bestaat niet meer, het zijn versplinteringen, en zelfs dan nog heeft Assad niet veel actieve pogingen gedaan om verloren gebieden terug te veroveren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:12 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De richting is omgedraaid. Assad is nu juist weer winsten aan het boeken omdat de oppositie erg zwak is geworden en de bevolking steeds meer ziet dat Assad beter was dan de Jihad.
Dat is een oppositie. Oppositie is nooit een verenigde groepering. Het is altijd een verzamelwoord voor hen die tegen de regering strijden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De oppositie bestaat niet meer, het zijn versplinteringen, en zelfs dan nog heeft Assad niet veel actieve pogingen gedaan om verloren gebieden terug te veroveren.
Volgens mij zei jij toch echt dat de VS Syrie niet kan uitschakelen. Daarom maak ik een onderscheid tussen full scale war, bombardementen en de falende diplomatische tactieken die ze hebben bewandeld.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan zie ik de relevantie niet? We hadden het in de eerste plaats over Syri en dus bombardementen.
The officials said Russia warned it could potentially retaliate if U.S. or Arab airstrikes go beyond targeting Islamic State of Iraq and Syria, or ISIS, and instead bomb any Syrian regime targets.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij zei jij toch echt dat de VS Syrie niet kan uitschakelen. Daarom maak ik een onderscheid tussen full scale war, bombardementen en de falende diplomatische tactieken die ze hebben bewandeld.
Er was weldegelijk in eerste instantie een verenigd gewapend oppositie tegen Assad, wat na intrek van verschillende overtuigingen en doelen is versplinterd, dat was niet in het begin zo.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:15 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat is een oppositie. Oppositie is nooit een verenigde groepering. Het is altijd een verzamelwoord voor hen die tegen de regering strijden.
Assad is alles slim aan het spelen.
Isral en Turkije werken samenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:18 schreef mylamboisblack het volgende:
Ondertussen gaat Israel door met agressie. Als ze de Palestijnen niet aanvallen, dan maar Syrie.
http://www.aljazeera.com/(...)149238203135606.html
Een full scale war zou dezelfde gevolgen hebben als waarmee Iran, Hezbollah en Rusland dreigde bij de bombardementen. Dus waarom zouden ze het bij een full scale war niet tegen kunnen houden?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij zei jij toch echt dat de VS Syrie niet kan uitschakelen. Daarom maak ik een onderscheid tussen full scale war, bombardementen en de falende diplomatische tactieken die ze hebben bewandeld.
Zeker niet. De YPG is een oppositiegroep, maar is bijvoorbeeld niet samen gegaan met de FSA oid. Verschillende andere groeperingen erbij.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er was weldegelijk in eerste instantie een verenigd gewapend oppositie tegen Assad, wat na intrek van verschillende overtuigingen en doelen is versplinterd, dat was niet in het begin zo.
Ik denk dat er al aardig wat surface to air missles in Damascus staan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:13 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Rusland zou altijd nog Assad zwaar kunnen bewapenen tegen een Amerikaanse interventie(op dat moment dan nog).
Als ik mij niet vergis, had ik ergens gelezen dat Rusland had gedreigd Assad zwaar te bewapenen mocht Amerika Assad bombarderen. Dat was recentelijk. Ik ga 't even opzoeken.
Ik dacht dat Turken Israel haatten? En nu opeens samenwerken? Zullen de Palestijnen wel blij mee zijn, die Erdogan prijzen voor een paar woordjes op nationale tv.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Isral en Turkije werken samen![]()
Je spreek jezelf tegen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er was weldegelijk in eerste instantie een verenigd gewapend oppositie tegen Assad, wat na intrek van verschillende overtuigingen en doelen is versplinterd, dat was niet in het begin zo.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar wat we nu wel wederzijds kunnen vaststellen, samen, is dat Assad sinds 2011 flink wat klappen heeft gekregen van een alles behalve niet goed georganiseerde oppositie?
Turkije werkt al heel lang samen met Isralquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:20 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik dacht dat Turken Israel haatten? En nu opeens samenwerken? Zullen de Palestijnen wel blij mee zijn, die Erdogan prijzen voor een paar woordjes op nationale tv.
Dat was sarcastisch, gast.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije werkt al heel lang samen met Isral
twitter:DefenseUnits twitterde op zaterdag 04-10-2014 om 16:32:48Media Release, #Kobane 10-4-2014 http://t.co/eMFblcz6uG reageer retweet
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:21 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DefenseUnits twitterde op zaterdag 04-10-2014 om 16:32:48Media Release, #Kobane 10-4-2014 http://t.co/eMFblcz6uG reageer retweet
Simpel, omdat als ik het vergelijk - en ik blijf er op terugkomen een full scale war - met Irak dat de VS een nogal dreigender toon zou slaan, in het geval van Syrie is het vrij zwak geweest waarbij Obama niet echt een dreigende toon sloeg tegen de rest van de wereld zoals Bush die dit deed en de wereld feitelijk in 2 kampen verdeelde.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een full scale war zou dezelfde gevolgen hebben als waarmee Iran, Hezbollah en Rusland dreigde bij de bombardementen. Dus waarom zouden ze het bij een full scale war niet tegen kunnen houden?
De gewapende strijd is begonnen met de FSA en met de powervacuum die zij hebben achtergelaten, met het vertrek van Assad hebben meer groepen zich kunnen bewapenen en Syrie in kunnen komen, had je moeten proberen pre-2011 in de tijd dat al-mukhabarat almachtig was.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zeker niet. De YPG is een oppositiegroep, maar is bijvoorbeeld niet samen gegaan met de FSA oid. Verschillende andere groeperingen erbij.
In werkelijkheid bestond de FSA niet echt. Gewoon een smoesjesnaam van Amerika om de zieltjes van haar burgers te winnen. Er waren al sinds dag 1 verschillende groeperingen die streden tegen elkaar.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De gewapende strijd is begonnen met de FSA en met de powervacuum die zij hebben achtergelaten, met het vertrek van Assad hebben meer groepen zich kunnen bewapenen en Syrie in kunnen komen, had je moeten proberen pre-2011 in de tijd dat al-mukhabarat almachtig was.
Ach hou toch op, pas nadat Assads soldaten in grote groepen gingen deserteren en of op gingen in FSA hebben de andere groepen een kans gezien om de wapens te grijpen en iets te ondernemen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:27 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
In werkelijkheid bestond de FSA niet echt. Gewoon een smoesjesnaam van Amerika om de zieltjes van haar burgers te winnen. Er waren al sinds dag 1 verschillende groeperingen die streden tegen elkaar.
De FSA is nooit een verenigde organisatie geweest, maar bedacht door Amerika om de burgers iets te verkopen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach hou toch op, pas nadat Assads soldaten in grote groepen gingen deserteren en of op gingen in FSA hebben de andere groepen een kans gezien om de wapens te grijpen en iets te ondernemen.
Dat is heel wat anders dan waar ik het over had.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even serieus, jij denkt dat de VS zich door Rusland en Iran laat tegenhouden als morgen Assad Israel aanvalt?
Dat is een hele andere situatie. Elke situatie is anders.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Simpel, omdat als ik het vergelijk - en ik blijf er op terugkomen een full scale war - met Irak dat de VS een nogal dreigender toon zou slaan, in het geval van Syrie is het vrij zwak geweest waarbij Obama niet echt een dreigende toon sloeg tegen de rest van de wereld zoals Bush die dit deed en de wereld feitelijk in 2 kampen verdeelde.
Even serieus, jij denkt dat de VS zich door Rusland en Iran laat tegenhouden als morgen Assad Israel aanvalt?
De prominente figuren binnen de FSA vanaf het begin al aan waren deserteurs, legerleiders van Assad die het vorm hebben gegeven, dat Amerika het een imago heeft gegeven klopt, oprichting niet echt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:31 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De FSA is nooit een verenigde organisatie geweest, maar bedacht door Amerika om de burgers iets te verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |