Dat is een oppositie. Oppositie is nooit een verenigde groepering. Het is altijd een verzamelwoord voor hen die tegen de regering strijden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De oppositie bestaat niet meer, het zijn versplinteringen, en zelfs dan nog heeft Assad niet veel actieve pogingen gedaan om verloren gebieden terug te veroveren.
Volgens mij zei jij toch echt dat de VS Syrie niet kan uitschakelen. Daarom maak ik een onderscheid tussen full scale war, bombardementen en de falende diplomatische tactieken die ze hebben bewandeld.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan zie ik de relevantie niet? We hadden het in de eerste plaats over Syrië en dus bombardementen.
The officials said Russia warned it could potentially retaliate if U.S. or Arab airstrikes go beyond targeting Islamic State of Iraq and Syria, or ISIS, and instead bomb any Syrian regime targets.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij zei jij toch echt dat de VS Syrie niet kan uitschakelen. Daarom maak ik een onderscheid tussen full scale war, bombardementen en de falende diplomatische tactieken die ze hebben bewandeld.
Er was weldegelijk in eerste instantie een verenigd gewapend oppositie tegen Assad, wat na intrek van verschillende overtuigingen en doelen is versplinterd, dat was niet in het begin zo.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:15 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat is een oppositie. Oppositie is nooit een verenigde groepering. Het is altijd een verzamelwoord voor hen die tegen de regering strijden.
Assad is alles slim aan het spelen.
Israël en Turkije werken samenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:18 schreef mylamboisblack het volgende:
Ondertussen gaat Israel door met agressie. Als ze de Palestijnen niet aanvallen, dan maar Syrie.
http://www.aljazeera.com/(...)149238203135606.html
Een full scale war zou dezelfde gevolgen hebben als waarmee Iran, Hezbollah en Rusland dreigde bij de bombardementen. Dus waarom zouden ze het bij een full scale war niet tegen kunnen houden?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij zei jij toch echt dat de VS Syrie niet kan uitschakelen. Daarom maak ik een onderscheid tussen full scale war, bombardementen en de falende diplomatische tactieken die ze hebben bewandeld.
Zeker niet. De YPG is een oppositiegroep, maar is bijvoorbeeld niet samen gegaan met de FSA oid. Verschillende andere groeperingen erbij.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er was weldegelijk in eerste instantie een verenigd gewapend oppositie tegen Assad, wat na intrek van verschillende overtuigingen en doelen is versplinterd, dat was niet in het begin zo.
Ik denk dat er al aardig wat surface to air missles in Damascus staan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:13 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Rusland zou altijd nog Assad zwaar kunnen bewapenen tegen een Amerikaanse interventie(op dat moment dan nog).
Als ik mij niet vergis, had ik ergens gelezen dat Rusland had gedreigd Assad zwaar te bewapenen mocht Amerika Assad bombarderen. Dat was recentelijk. Ik ga 't even opzoeken.
Ik dacht dat Turken Israel haatten? En nu opeens samenwerken? Zullen de Palestijnen wel blij mee zijn, die Erdogan prijzen voor een paar woordjes op nationale tv.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Israël en Turkije werken samen![]()
Je spreek jezelf tegen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er was weldegelijk in eerste instantie een verenigd gewapend oppositie tegen Assad, wat na intrek van verschillende overtuigingen en doelen is versplinterd, dat was niet in het begin zo.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar wat we nu wel wederzijds kunnen vaststellen, samen, is dat Assad sinds 2011 flink wat klappen heeft gekregen van een alles behalve niet goed georganiseerde oppositie?
Turkije werkt al heel lang samen met Israëlquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:20 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik dacht dat Turken Israel haatten? En nu opeens samenwerken? Zullen de Palestijnen wel blij mee zijn, die Erdogan prijzen voor een paar woordjes op nationale tv.
Dat was sarcastisch, gast.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije werkt al heel lang samen met Israël
twitter:DefenseUnits twitterde op zaterdag 04-10-2014 om 16:32:48Media Release, #Kobane 10-4-2014 http://t.co/eMFblcz6uG reageer retweet
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:21 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DefenseUnits twitterde op zaterdag 04-10-2014 om 16:32:48Media Release, #Kobane 10-4-2014 http://t.co/eMFblcz6uG reageer retweet
Simpel, omdat als ik het vergelijk - en ik blijf er op terugkomen een full scale war - met Irak dat de VS een nogal dreigender toon zou slaan, in het geval van Syrie is het vrij zwak geweest waarbij Obama niet echt een dreigende toon sloeg tegen de rest van de wereld zoals Bush die dit deed en de wereld feitelijk in 2 kampen verdeelde.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een full scale war zou dezelfde gevolgen hebben als waarmee Iran, Hezbollah en Rusland dreigde bij de bombardementen. Dus waarom zouden ze het bij een full scale war niet tegen kunnen houden?
De gewapende strijd is begonnen met de FSA en met de powervacuum die zij hebben achtergelaten, met het vertrek van Assad hebben meer groepen zich kunnen bewapenen en Syrie in kunnen komen, had je moeten proberen pre-2011 in de tijd dat al-mukhabarat almachtig was.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zeker niet. De YPG is een oppositiegroep, maar is bijvoorbeeld niet samen gegaan met de FSA oid. Verschillende andere groeperingen erbij.
In werkelijkheid bestond de FSA niet echt. Gewoon een smoesjesnaam van Amerika om de zieltjes van haar burgers te winnen. Er waren al sinds dag 1 verschillende groeperingen die streden tegen elkaar.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De gewapende strijd is begonnen met de FSA en met de powervacuum die zij hebben achtergelaten, met het vertrek van Assad hebben meer groepen zich kunnen bewapenen en Syrie in kunnen komen, had je moeten proberen pre-2011 in de tijd dat al-mukhabarat almachtig was.
Ach hou toch op, pas nadat Assads soldaten in grote groepen gingen deserteren en of op gingen in FSA hebben de andere groepen een kans gezien om de wapens te grijpen en iets te ondernemen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:27 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
In werkelijkheid bestond de FSA niet echt. Gewoon een smoesjesnaam van Amerika om de zieltjes van haar burgers te winnen. Er waren al sinds dag 1 verschillende groeperingen die streden tegen elkaar.
De FSA is nooit een verenigde organisatie geweest, maar bedacht door Amerika om de burgers iets te verkopen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach hou toch op, pas nadat Assads soldaten in grote groepen gingen deserteren en of op gingen in FSA hebben de andere groepen een kans gezien om de wapens te grijpen en iets te ondernemen.
Dat is heel wat anders dan waar ik het over had.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even serieus, jij denkt dat de VS zich door Rusland en Iran laat tegenhouden als morgen Assad Israel aanvalt?
Dat is een hele andere situatie. Elke situatie is anders.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Simpel, omdat als ik het vergelijk - en ik blijf er op terugkomen een full scale war - met Irak dat de VS een nogal dreigender toon zou slaan, in het geval van Syrie is het vrij zwak geweest waarbij Obama niet echt een dreigende toon sloeg tegen de rest van de wereld zoals Bush die dit deed en de wereld feitelijk in 2 kampen verdeelde.
Even serieus, jij denkt dat de VS zich door Rusland en Iran laat tegenhouden als morgen Assad Israel aanvalt?
De prominente figuren binnen de FSA vanaf het begin al aan waren deserteurs, legerleiders van Assad die het vorm hebben gegeven, dat Amerika het een imago heeft gegeven klopt, oprichting niet echt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:31 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De FSA is nooit een verenigde organisatie geweest, maar bedacht door Amerika om de burgers iets te verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |