Als jij en ik elkaar afmaken en Sadpanda schiet op onze uitgeputte twee een kogel is dat niet echt een prestatie van Sadpandaquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:53 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
En volg je ook de laatste paar maanden? Waarin Assad weer alles terug wint. De bevolking van Syrie is de Amerikaanse interventie beu.
Syrië...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem eens een oorlog wat de VS zich voor actief heeft voorbereid en simpelweg door Rusland is tegengehouden?
De focus in de Verenigde Staten is inmiddels van Assad naar ISIS verschoven als grote bedreiging en raad eens? ISIS wordt gebombardeerd momenteel.
Maar het betekent wel dat Sadpanda heeft gewonnen. En daar gaat het om. 't was ook geen prestatie van ISIS om het Iraakse leger te verslaan, want die renden weg. Maar dat betekent niet dat ze niet verslagen zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij en ik elkaar afmaken en Sadpanda schiet op onze uitgeputte twee een kogel is dat niet echt een prestatie van Sadpanda
In Irak of Afghanistan had Rusland niet echt een conflict of interest met de VS. Rusland houdt alleen tegen wat van belang is voor zichzelf. Stiekem zijn de Amerikanen en Russen niet zo een grote vijanden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, echt te vergelijken bijv met een Irak of Afghanistan.
Nimmer heeft de VS zich actief voorbereid op een oorlog met Syrie / Assad, zelfs toen er chemische wapens in Damascus werden gebruikt werd al snel naar diplomatieke wegen via de VN ingeschakeld.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Syrië...
Dus? Daar hebben Rusland en Syrië geen problemen mee.
Als Sadpanda door ons samen eerst de tering in is geslagen en zich terug moest trekken waarbij hij een groot deel van zijn macht is verloren, heeft hij het strategisch zeer goed gespeeld op langer termijn door dat wij 2 tegen elkaar keren, maar dat heeft weinig te maken met dat hij niet te verslaan is of niet kan verslagen worden door partij x, laat staan door X.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:55 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Maar het betekent wel dat Sadpanda heeft gewonnen. En daar gaat het om. 't was ook geen prestatie van ISIS om het Iraakse leger te verslaan, want die renden weg. Maar dat betekent niet dat ze niet verslagen zijn.
Desalniettemin was het fel tegen de oorlog in Irak, zowel diplomatiek als in de VN veiligheidsraad, niet alleen Rusland, de VS heeft toen praktisch de VN gepasseerd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:56 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
In Irak of Afghanistan had Rusland niet echt een conflict of interest met de VS. Rusland houdt alleen tegen wat van belang is voor zichzelf. Stiekem zijn de Amerikanen en Russen niet zo een grote vijanden.
Ja maar pas nadat Obama er achter kwam dat Rusland en Iran Syrië niet gingen opgeven. Een goed artikel erover: http://english.al-akhbar.com/node/16896quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nimmer heeft de VS zich actief voorbereid op een oorlog met Syrie / Assad, zelfs toen er chemische wapens in Damascus werden gebruikt werd al snel naar diplomatieke wegen via de VN ingeschakeld.
Jawel, want het gaat om het einddoel, en dat is dat hij niet verslagen zal worden. Dat hij het sluw aanpakt door anderen tegen elkaar te vechten, verandert daar niks aan. Het gaat om 't doel, niet om de methode.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als Sadpanda door ons samen eerst de tering in is geslagen en zich terug moest trekken waarbij hij een groot deel van zijn macht is verloren, heeft hij het strategisch zeer goed gespeeld op langer termijn door dat wij 2 tegen elkaar keren, maar dat heeft weinig te maken met dat hij niet te verslaan is of niet kan verslagen worden door partij x, laat staan door X.
Turkije dreigde steun in te trekken voor ISIS-coalitie. Maar we weten iig nu wel wat de waarheid is: Turkije steun(de)t ISISquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:01 schreef Reki het volgende:
Biden Apologizes to Turkey President in Phone Call
Je artikel stelt zelf dat de VS niet voorbereid was op de gevolgen van zo een aanval, als de Pentagon daarover de President moet informeren, dan is het safe to say dat ze hun opties aan het bekijken waren en niet bezig waren met een full scale war a la Irak.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja maar pas nadat Obama er achter kwam dat Rusland en Iran Syrië niet gingen opgeven. Een goed artikel erover: http://english.al-akhbar.com/node/16896
Nou begrijp ik dat jij de toekomst kunt zien en uitslag al in handen hebt, maar voor ons meir mortals moeten we dat nog ervaren en zien.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:01 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Jawel, want het gaat om het einddoel, en dat is dat hij niet verslagen zal worden. Dat hij het sluw aanpakt door anderen tegen elkaar te vechten, verandert daar niks aan. Het gaat om 't doel, niet om de methode.
De komende tijd zal veel duidelijk worden hieromtrent.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:02 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Turkije dreigde steun in te trekken voor ISIS-coalitie. Maar we weten iig nu wel wat de waarheid is: Turkije steun(de)t ISIS
Ik heb dan ook nooit gezegd dat ze bezig waren met een full scale war zoals in Irak, niemand had het daar ooit serieus over gehad.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je artikel stelt zelf dat de VS niet voorbereid was op de gevolgen van zo een aanval, als de Pentagon daarover de President moet informeren, dan is het safe to say dat ze hun opties aan het bekijken waren en niet bezig waren met een full scale war a la Irak.
Lol. Ik stel gewoon een prognose. Het kan altijd anders uitwijken: stel dat Turkije het Syrische leger aanvalt, dan is Assad de klos. Het hangt gewoon af van te veel variabelen, snapje?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou begrijp ik dat jij de toekomst kunt zien en uitslag al in handen hebt, maar voor ons meir mortals moeten we dat nog ervaren en zien.
Klopt, daar had ik het over, dat de VS niet bezig is met zo een oorlog te voor te bereiden, dat indien dit wel het geval was Rusland daar vrij weinig verandering in zou kunnen brengen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gezegd dat ze bezig waren met een full scale war zoals in Irak, niemand had het daar ooit serieus over gehad.
De plannen waren hetzelfde als in Libië; bombardementen op de overheid.
Maar wat we nu wel wederzijds kunnen vaststellen, samen, is dat Assad sinds 2011 flink wat klappen heeft gekregen van een alles behalve niet goed georganiseerde oppositie?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:08 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Lol. Ik stel gewoon een prognose. Het kan altijd anders uitwijken: stel dat Turkije het Syrische leger aanvalt, dan is Assad de klos. Het hangt gewoon af van te veel variabelen, snapje?
Heb je het nu over een full scale of over wat bombardementen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, daar had ik het over, dat de VS niet bezig is met zo een oorlog te voor te bereiden, dat indien dit wel het geval was Rusland daar vrij weinig verandering in zou kunnen brengen.
Full.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:11 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Heb je het nu over een full scale of over wat bombardementen?
De richting is omgedraaid. Assad is nu juist weer winsten aan het boeken omdat de oppositie erg zwak is geworden en de bevolking steeds meer ziet dat Assad beter was dan de Jihad.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar wat we nu wel wederzijds kunnen vaststellen, samen, is dat Assad sinds 2011 flink wat klappen heeft gekregen van een alles behalve niet goed georganiseerde oppositie?
Rusland zou altijd nog Assad zwaar kunnen bewapenen tegen een Amerikaanse interventie(op dat moment dan nog).quote:
Dan zie ik de relevantie niet? We hadden het in de eerste plaats over Syrië en dus bombardementen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, daar had ik het over, dat de VS niet bezig is met zo een oorlog te voor te bereiden, dat indien dit wel het geval was Rusland daar vrij weinig verandering in zou kunnen brengen.
De oppositie bestaat niet meer, het zijn versplinteringen, en zelfs dan nog heeft Assad niet veel actieve pogingen gedaan om verloren gebieden terug te veroveren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:12 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De richting is omgedraaid. Assad is nu juist weer winsten aan het boeken omdat de oppositie erg zwak is geworden en de bevolking steeds meer ziet dat Assad beter was dan de Jihad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |