abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145143523
Ik begreep dat er 150 000 Koerdische joden in Israel wonen, waar ligt hun geschiedenis precies?
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_145143525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:57 schreef IPA35 het volgende:
Ben nu op PC. Jullie mogen alles vragen G's :{ ...
Waar kom je vandaan ?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:00:57 #253
365082 IPA35
Patriarch
pi_145143574
quote:
12s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:59 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Waar kom je vandaan ?
Gelderland...

quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe gaat het?
Lange dag gehad. Eerst werk en toen naar een lezing geweest.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145143592
Nog geneukt?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:01:55 #255
365082 IPA35
Patriarch
pi_145143607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:
Nog geneukt?
Nee...

Zo kan ie wel weer.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145143657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Gelderland...

[..]

Lange dag gehad. Eerst werk en toen naar een lezing geweest.
Ben je allochtoon of autochtoon ?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:06:47 #258
365082 IPA35
Patriarch
pi_145143762
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:03 schreef Montana_ir het volgende:
autochtoon
pi_145143798
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:06 schreef IPA35 het volgende:

[..]

^O^
pi_145143807
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:59 schreef primakov het volgende:
Ik begreep dat er 150 000 Koerdische joden in Israel wonen, waar ligt hun geschiedenis precies?
Irak voor een deel volgens mij. Netanyahu is ook voor een onafhankelijk Koerdistan.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:10:44 #261
365082 IPA35
Patriarch
pi_145143860
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:07 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

^O^
Iran?
pi_145143864
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:59 schreef primakov het volgende:
Meeste uit Irak en Iran.
pi_145143872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Iran?
Nee
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:11:23 #264
365082 IPA35
Patriarch
pi_145143878
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:11 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Nee
Wat dan?
pi_145143902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:11 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wat dan?
Prive :D
pi_145143906
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:12 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Prive :D
:')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:13:44 #267
365082 IPA35
Patriarch
pi_145143938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')
Hij wil gewoon Perziër genoemd worden...
pi_145143968
Ik verwachtte weer een IPA35sk verhaal nav mijn vraag, maar tevergeefs.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
pi_145144067
'Strijd om Kobani is zo goed als verloren'

http://www.bnr.nl/nieuws/(...)zo-goed-als-verloren
pi_145144182
Ze zeggen dat Davutoglu, Turks Minister-President, heeft gezegd dat Turkije Kobane niet zal laten vallen. Iemand die dit kan bevestigen? 't wordt veelvuldig op Twitter geroddeld.
pi_145144200
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:19 schreef Montana_ir het volgende:

Die doornbos gaat altijd uit van het ergste. Hij heeft vaak dingen mis hoor. Maar soms heeft hij gelijk :{
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:26:53 #272
365082 IPA35
Patriarch
pi_145144238
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:15 schreef primakov het volgende:
Ik verwachtte weer een IPA35sk verhaal nav mijn vraag, maar tevergeefs.
Ik heb daar niet zo'n verstand van. Joodse Koerden komen natuurlijk uit dezelfde gebieden als de andere Koerden.

Weet dat het idee van Israël Europees was. De Midden-Oosterse Joden (Mizrachim) hadden het in eerste instantie niet zo op deze rare Oost-Europeanen die een ""Joodse Staat"" wilde in de Levant. Integendeel, de Talmoed verbiedt zionisme expliciet en men had relatief redelijke relaties met hun Islamitische landgenoten. Echter, zoals je wel zult weten, kwam er een oorlog in het Britse Mandaat van Palestina waarbij 80% van de Palestijnen -zo'n 800.000 mensen meen ik- werden verdreven uit wat nu het erkende deel van Israël is.

Dit waren de hoogtij dagen van het Arabisch nationalisme. De Arabieren over de gehele Arabische wereld kookte van woede om deze gebeurtenissen in Palestina die wij vandaag de dag kennen onder de Arabische naam "Nakba" (ramp/catastrofe). Het gevolg was dat deze woede werd afgereageerd op de Arabisch en Midden-Oosterse Joden. Deze Joodse gemeenschappen werden vervolgens bijna geheel vernietigd (m.u.v. Marokko en Djerba, en ook in Syrië deels hoewel die allemaal in de vroege jaren 2000 zijn vertrokken). Deze mensen hadden nergens om heen te gaan behalve Israël. Daarom zijn vandaag de dag ruim de helft van de Israëlische Joden van Midden-Oosterse komaf en zijn ze hun behandeling door hun Islamitische ex-landgenoten niet vergeten. De grootste etnische groep onder Joden in Israël zijn Marokkanen! (Niet alleen hier vormen zijn dus gehate en problematische immigranten.) De vervolging van Joden na de gebeurtenissen van 1948 waren vooral erg intensief in Irak, waar natuurlijk veel Koerden wonen. Als er later nog Joodse-Koerden waren dan zullen deze zeker de benen hebben genomen toen Saddam met zijn anti-Koerdische acties begon. In ieder geval hebben de Arabieren zich enorm in hun voet geschoten door de Mizrachim tot vijand te maken in kinderachtige wraakacties!
pi_145144278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:19 schreef Montana_ir het volgende:

Ik denk het niet hoor. De Koerden hebben bewezen het sterkste guerrilla-volk te zijn sinds Vietnam. Daarnaast kan je niet met zwaar materiaal vechten binnen een stad, dus ISIS zal niet meer in een voordeel zitten.

Ik denk eerlijk gezegd dat de YPG deze strijd wel gaat winnen om Kobani, tenzij ISIS bereid is meer dan 6000 strijders op te geven voor de stad.
pi_145144302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:26 schreef IPA35 het volgende:
Britse Mandaat van Palestina waarbij 80% van de Palestijnen -zo'n 800.000 mensen meen ik- werden verdreven uit wat nu het erkende deel van Israël is.

Nee, waren maar 130 000 als ik mij niet vergis.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:29:48 #275
365082 IPA35
Patriarch
pi_145144321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:28 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Nee, waren maar 130 000 als ik mij niet vergis.
Joodse leugens.
pi_145144332
quote:

[..]

Ik heb daar niet zo'n verstand van. Joodse Koerden komen natuurlijk uit dezelfde gebieden als de andere Koerden.

Weet dat het idee van Israël Europees was. De Midden-Oosterse Joden (Mizrachim) hadden het in eerste instantie niet zo op deze rare Oost-Europeanen die een ""Joodse Staat"" wilde in de Levant. Integendeel, de Talmoed verbiedt zionisme expliciet en men had relatief redelijke relaties met hun Islamitische landgenoten. Echter, zoals je wel zult weten, kwam er een oorlog in het Britse Mandaat van Palestina waarbij 80% van de Palestijnen -zo'n 800.000 mensen meen ik- werden verdreven uit wat nu het erkende deel van Israël is.

Dit waren de hoogtij dagen van het Arabisch nationalisme. De Arabieren over de gehele Arabische wereld kookte van woede om deze gebeurtenissen in Palestina die wij vandaag de dag kennen onder de Arabische naam "Nakba" (ramp/catastrofe). Het gevolg was dat deze woede werd afgereageerd op de Arabisch en Midden-Oosterse Joden. Deze Joodse gemeenschappen werden vervolgens bijna geheel vernietigd (m.u.v. Marokko en Djerba, en ook in Syrië deels hoewel die allemaal in de vroege jaren 2000 zijn vertrokken). Deze mensen hadden nergens om heen te gaan behalve Israël. Daarom zijn vandaag de dag ruim de helft van de Israëlische Joden van Midden-Oosterse komaf en zijn ze hun behandeling door hun Islamitische ex-landgenoten niet vergeten. De grootste etnische groep onder Joden in Israël zijn Marokkanen! (Niet alleen hier vormen zijn dus gehate en problematische immigranten.) De vervolging van Joden na de gebeurtenissen van 1948 waren vooral erg intensief in Irak, waar natuurlijk veel Koerden woonden. Als er later nog Joodse-Koerden waren dan zullen deze zeker de benen hebben genomen toen Saddam met zijn anti-Koerdische acties begon. In ieder geval hebben de Arabieren zich enorm in hun voet geschoten door de Mizrachim tot vijand te maken in kinderachtige wraakacties!
_O_
pi_145144355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:29 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Joodse leugens.
Of Arabische overdrijvingen om in een slachtofferrol te kruipen? Feit is dat de Arabieren heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezetten. Arabieren komen uit het Arabisch schiereiland, en niet verder. Dus als Arabieren beginnen over landjepik, dan mogen zij met z'n alle terug naar het Schiereiland!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:32:19 #278
365082 IPA35
Patriarch
pi_145144380
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:31 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Of Arabische overdrijvingen om in een slachtofferrol te kruipen? Feit is dat de Arabieren heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezetten. Arabieren komen uit het Arabisch schiereiland, en niet verder. Dus als Arabieren beginnen over landjepik, dan mogen zij met z'n alle terug naar het Schiereiland!
Germanen wonen in Duitsland, Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Zweden en Noorwegen. Moeten wij allemaal "terug" naar Duitsland?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:35:25 #279
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_145144464
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:28 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Ik denk het niet hoor. De Koerden hebben bewezen het sterkste guerrilla-volk te zijn sinds Vietnam. Daarnaast kan je niet met zwaar materiaal vechten binnen een stad, dus ISIS zal niet meer in een voordeel zitten.

Ik denk eerlijk gezegd dat de YPG deze strijd wel gaat winnen om Kobani, tenzij ISIS bereid is meer dan 6000 strijders op te geven voor de stad.
Nu komt het op man tot man gevechten, dat is iets anders dan een bommetje van afstand te laten ontploffen of met zijn 5en een politieagentje in zijn auto neerknallen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_145144466
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Germanen wonen in Duitsland, Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Zweden en Noorwegen. Moeten wij allemaal "terug" naar Duitsland?
Ja. Doei.
pi_145144487
quote:

[..]

Dit waren de hoogtij dagen van het Arabisch nationalisme. De Arabieren over de gehele Arabische wereld kookte van woede om deze gebeurtenissen in Palestina die wij vandaag de dag kennen onder de Arabische naam "Nakba" (ramp/catastrofe). Het gevolg was dat deze woede werd afgereageerd op de Arabisch en Midden-Oosterse Joden. Deze Joodse gemeenschappen werden vervolgens bijna geheel vernietigd (m.u.v. Marokko en Djerba, en ook in Syrië deels hoewel die allemaal in de vroege jaren 2000 zijn vertrokken). Deze mensen hadden nergens om heen te gaan behalve Israël. Daarom zijn vandaag de dag ruim de helft van de Israëlische Joden van Midden-Oosterse komaf en zijn ze hun behandeling door hun Islamitische ex-landgenoten niet vergeten. De grootste etnische groep onder Joden in Israël zijn Marokkanen! (Niet alleen hier vormen zijn dus gehate en problematische immigranten.) De vervolging van Joden na de gebeurtenissen van 1948 waren vooral erg intensief in Irak, waar natuurlijk veel Koerden wonen. Als er later nog Joodse-Koerden waren dan zullen deze zeker de benen hebben genomen toen Saddam met zijn anti-Koerdische acties begon. In ieder geval hebben de Arabieren zich enorm in hun voet geschoten door de Mizrachim tot vijand te maken in kinderachtige wraakacties!
Mooi geschreven, veel wist ik al. Dat van Marokkanen weet ik ja, heb ooit nog een filmpje gezien van een Russische jood die een Marokkaanse jood de huid vol scheldt.

Ik dacht dat je wellicht wat meer wist van de Israelisch-Koerdische verhoudingen, ik weet bijv wel dat de Barzani stam en ook andere stammen veel bescherming hebben geboden aan joden begin 20e eeuw en dat zij door Koerden als gelijken werden beschouwd. Ik kan echter weinig vinden over verbonden achter de schermen, niet raar natuurlijk gezien de sentimenten tegen Israel in de omgeving, openlijke steun aan de Koerden zou het voor de Koerden daar alleen maar lastiger maken.

@Halcon, dat Netanyahu idd Koerdische onafhankelijkheid steunt is in het nieuws gekomen ja.
pi_145144506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om wat wij vinden, wij doen niet moeilijk over wat welk land heeft. Het gaat hier om huilende Arabieren die huilen dat hun land bezet wordt, terwijl ze zelf heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezet houden.
pi_145144532
quote:
Er bestaan geen Arabieren in N-Afrika dude :{w

Er zijn verarabiseerde berbers. En thats it.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145144534
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:35 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Nu komt het op man tot man gevechten, dat is iets anders dan een bommetje van afstand te laten ontploffen of met zijn 5en een politieagentje in zijn auto neerknallen.
Dat is ook inderdaad anders dan een volk onderdrukken de eigen taal te spreken, en dan vervolgens stoer te doen dat jouw volk wel geavanceerde wapens mag kopen/bezitten, terwijl dat andere volk het moet doen met verouderde Soviet-wapens.
pi_145144536
quote:

[..]

Feit is dat de Arabieren heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezetten. Arabieren komen uit het Arabisch schiereiland, en niet verder.
Weer dit argument, verbaast me dat je niet het hierbij behorende plaatje van Israel als (blauw? eilandje) tussen de Arabische landen post, wat door het pro-Israel kamp vaak wordt neergezet.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:38:17 #286
365082 IPA35
Patriarch
pi_145144539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:36 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om wat wij vinden, wij doen niet moeilijk over wat welk land heeft. Het gaat hier om huilende Arabieren die huilen dat hun land bezet wordt, terwijl ze zelf heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezet houden.

Waarom denk jij dat Syriërs er anders uit zien dan Jemenieten? Waarom zien Egyptenaren er anders uit dan Marokkanen? Nou?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:38:39 #287
165802 Reki
no comment.
pi_145144578
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:35 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Dit geval is geheel anders dan je simpele voorbeeld van PKK'ers ooit hebben gedaan in Turkije.
pi_145144581
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:36 schreef primakov het volgende:

[..]

Mooi geschreven, veel wist ik al. Dat van Marokkanen weet ik ja, heb ooit nog een filmpje gezien van een Russische jood die een Marokkaanse jood de huid vol scheldt.

Ik dacht dat je wellicht wat meer wist van de Israelisch-Koerdische verhoudingen, ik weet bijv wel dat de Barzani stam en ook andere stammen veel bescherming hebben geboden aan joden begin 20e eeuw en dat zij door Koerden als gelijken werden beschouwd. Ik kan echter weinig vinden over verbonden achter de schermen, niet raar natuurlijk gezien de sentimenten tegen Israel in de omgeving, openlijke steun aan de Koerden zou het voor de Koerden daar alleen maar lastiger maken.

@Halcon, dat Netanyahu idd Koerdische onafhankelijkheid steunt is in het nieuws gekomen ja.
De Koerden zijn door hun onderdrukking, altijd al een seculiere partij geweest, vandaar dat ze verschillende geloven negeren en liever een veilige gemeenschap nastreven.

En Israel steunt de Koerden helaas niet. De ware aard van Israel is wel te zien in deze strijd, ze houden zich opvallend stil. Daarnaast: het is alleen maar van strategisch belang voor Israel om te doen alsof ze bondgenoten zijn van de Koerden, om nog meer verdeeldheid te creeeren tussen de moslims(wat duidelijk een voordeel biedt voor Joden).
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:40:24 #290
365082 IPA35
Patriarch
pi_145144587
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:38 schreef Reki het volgende:

[..]

Dezelfde locatie 3 maanden geleden: http://www.panoramio.com/photo/109139145
Vuile smeerpijp heeft wel eerst snel die fles Jack Dagnals leeggeat voordat het filmpje werd opgenomen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:40:37 #291
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_145144589
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:38 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Dat is ook inderdaad anders dan een volk onderdrukken de eigen taal te spreken, en dan vervolgens stoer te doen dat jouw volk wel geavanceerde wapens mag kopen/bezitten, terwijl dat andere volk het moet doen met verouderde Soviet-wapens.
Je leeft nog in de jaren 80/90.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_145144597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ah kijk een Arabier!
pi_145144601
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is een feit dat Arabieren een groot deel van de Berberse cultuur hebben uitgewist, hun inwoners hebben gehersenspoeld, en dus hun land bezet houden.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:41:36 #294
365082 IPA35
Patriarch
pi_145144612
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:41 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ah kijk een Arabier!
Wat is dat?! Wat moet dat hierrr?!?!
pi_145144615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:41 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Het is een feit dat Arabieren een groot deel van de Berberse cultuur hebben uitgewist, hun inwoners hebben gehersenspoeld, en dus hun land bezet houden.
Leermeester voor Turken geweest? ;)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:42:44 #296
365082 IPA35
Patriarch
pi_145144626
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:42 schreef primakov het volgende:

[..]

Waarschijnlijk waren dat gewoon de Grieken hoor.
pi_145144659
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:42 schreef primakov het volgende:

[..]

Het schijnt dat Hitler zijn inspiratie heeft gehaald uit de Armeense genocide. Of dit zo is, weet ik niet. :P
pi_145144694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:41 schreef mylamboisblack het volgende:
De Berberse cultuur is helemaal niet uitgewist, juist behouden maar gewoon "Arabische cultuur" wordt het genoemd :D Overal is door overnemen van Arabische taal slechts Arabisch etiketje opgeplakt, maar alles is nog steeds berbers. Ook bij de Noord-Afrikanen die Arabisch als moedertaal hebben; de oma's hebben berbertattoos, hoofdgerechten zijn couscous (berbers eten) etc, bruilofttradities idemdito.

Gehersenspoeld is men wel deels ja. Maarjah, boeiend.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145144743
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:46 schreef Aloulou het volgende:
De Berberse cultuur is helemaal niet uitgewist, juist behouden maar gewoon "Arabische cultuur" wordt het genoemd
Zie jij het Berberschrift dan ergens nog terug? Die is compleet onbruikbaar gemaakt.

vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:50:25 #300
365082 IPA35
Patriarch
pi_145144764
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:49 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Zie jij het Berberschrift dan ergens nog terug? Die is compleet onbruikbaar gemaakt.

[ afbeelding ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')