quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb daar niet zo'n verstand van. Joodse Koerden komen natuurlijk uit dezelfde gebieden als de andere Koerden.
Weet dat het idee van Israël Europees was. De Midden-Oosterse Joden (Mizrachim) hadden het in eerste instantie niet zo op deze rare Oost-Europeanen die een ""Joodse Staat"" wilde in de Levant. Integendeel, de Talmoed verbiedt zionisme expliciet en men had relatief redelijke relaties met hun Islamitische landgenoten. Echter, zoals je wel zult weten, kwam er een oorlog in het Britse Mandaat van Palestina waarbij 80% van de Palestijnen -zo'n 800.000 mensen meen ik- werden verdreven uit wat nu het erkende deel van Israël is.
Dit waren de hoogtij dagen van het Arabisch nationalisme. De Arabieren over de gehele Arabische wereld kookte van woede om deze gebeurtenissen in Palestina die wij vandaag de dag kennen onder de Arabische naam "Nakba" (ramp/catastrofe). Het gevolg was dat deze woede werd afgereageerd op de Arabisch en Midden-Oosterse Joden. Deze Joodse gemeenschappen werden vervolgens bijna geheel vernietigd (m.u.v. Marokko en Djerba, en ook in Syrië deels hoewel die allemaal in de vroege jaren 2000 zijn vertrokken). Deze mensen hadden nergens om heen te gaan behalve Israël. Daarom zijn vandaag de dag ruim de helft van de Israëlische Joden van Midden-Oosterse komaf en zijn ze hun behandeling door hun Islamitische ex-landgenoten niet vergeten. De grootste etnische groep onder Joden in Israël zijn Marokkanen! (Niet alleen hier vormen zijn dus gehate en problematische immigranten.) De vervolging van Joden na de gebeurtenissen van 1948 waren vooral erg intensief in Irak, waar natuurlijk veel Koerden woonden. Als er later nog Joodse-Koerden waren dan zullen deze zeker de benen hebben genomen toen Saddam met zijn anti-Koerdische acties begon. In ieder geval hebben de Arabieren zich enorm in hun voet geschoten door de Mizrachim tot vijand te maken in kinderachtige wraakacties!
Of Arabische overdrijvingen om in een slachtofferrol te kruipen? Feit is dat de Arabieren heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezetten. Arabieren komen uit het Arabisch schiereiland, en niet verder. Dus als Arabieren beginnen over landjepik, dan mogen zij met z'n alle terug naar het Schiereiland!quote:
Germanen wonen in Duitsland, Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Zweden en Noorwegen. Moeten wij allemaal "terug" naar Duitsland?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:31 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Of Arabische overdrijvingen om in een slachtofferrol te kruipen? Feit is dat de Arabieren heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezetten. Arabieren komen uit het Arabisch schiereiland, en niet verder. Dus als Arabieren beginnen over landjepik, dan mogen zij met z'n alle terug naar het Schiereiland!
Nu komt het op man tot man gevechten, dat is iets anders dan een bommetje van afstand te laten ontploffen of met zijn 5en een politieagentje in zijn auto neerknallen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:28 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor. De Koerden hebben bewezen het sterkste guerrilla-volk te zijn sinds Vietnam. Daarnaast kan je niet met zwaar materiaal vechten binnen een stad, dus ISIS zal niet meer in een voordeel zitten.
Ik denk eerlijk gezegd dat de YPG deze strijd wel gaat winnen om Kobani, tenzij ISIS bereid is meer dan 6000 strijders op te geven voor de stad.
Ja. Doei.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Germanen wonen in Duitsland, Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Zweden en Noorwegen. Moeten wij allemaal "terug" naar Duitsland?
Mooi geschreven, veel wist ik al. Dat van Marokkanen weet ik ja, heb ooit nog een filmpje gezien van een Russische jood die een Marokkaanse jood de huid vol scheldt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb daar niet zo'n verstand van. Joodse Koerden komen natuurlijk uit dezelfde gebieden als de andere Koerden.
Weet dat het idee van Israël Europees was. De Midden-Oosterse Joden (Mizrachim) hadden het in eerste instantie niet zo op deze rare Oost-Europeanen die een ""Joodse Staat"" wilde in de Levant. Integendeel, de Talmoed verbiedt zionisme expliciet en men had relatief redelijke relaties met hun Islamitische landgenoten. Echter, zoals je wel zult weten, kwam er een oorlog in het Britse Mandaat van Palestina waarbij 80% van de Palestijnen -zo'n 800.000 mensen meen ik- werden verdreven uit wat nu het erkende deel van Israël is.
Dit waren de hoogtij dagen van het Arabisch nationalisme. De Arabieren over de gehele Arabische wereld kookte van woede om deze gebeurtenissen in Palestina die wij vandaag de dag kennen onder de Arabische naam "Nakba" (ramp/catastrofe). Het gevolg was dat deze woede werd afgereageerd op de Arabisch en Midden-Oosterse Joden. Deze Joodse gemeenschappen werden vervolgens bijna geheel vernietigd (m.u.v. Marokko en Djerba, en ook in Syrië deels hoewel die allemaal in de vroege jaren 2000 zijn vertrokken). Deze mensen hadden nergens om heen te gaan behalve Israël. Daarom zijn vandaag de dag ruim de helft van de Israëlische Joden van Midden-Oosterse komaf en zijn ze hun behandeling door hun Islamitische ex-landgenoten niet vergeten. De grootste etnische groep onder Joden in Israël zijn Marokkanen! (Niet alleen hier vormen zijn dus gehate en problematische immigranten.) De vervolging van Joden na de gebeurtenissen van 1948 waren vooral erg intensief in Irak, waar natuurlijk veel Koerden wonen. Als er later nog Joodse-Koerden waren dan zullen deze zeker de benen hebben genomen toen Saddam met zijn anti-Koerdische acties begon. In ieder geval hebben de Arabieren zich enorm in hun voet geschoten door de Mizrachim tot vijand te maken in kinderachtige wraakacties!
Het gaat hier niet om wat wij vinden, wij doen niet moeilijk over wat welk land heeft. Het gaat hier om huilende Arabieren die huilen dat hun land bezet wordt, terwijl ze zelf heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezet houden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Germanen wonen in Duitsland, Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Zweden en Noorwegen. Moeten wij allemaal "terug" naar Duitsland?
Er bestaan geen Arabieren in N-Afrika dudequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:31 schreef mylamboisblack het volgende:
Of Arabische overdrijvingen om in een slachtofferrol te kruipen? Feit is dat de Arabieren heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezetten. Arabieren komen uit het Arabisch schiereiland, en niet verder. Dus als Arabieren beginnen over landjepik, dan mogen zij met z'n alle terug naar het Schiereiland!
Dat is ook inderdaad anders dan een volk onderdrukken de eigen taal te spreken, en dan vervolgens stoer te doen dat jouw volk wel geavanceerde wapens mag kopen/bezitten, terwijl dat andere volk het moet doen met verouderde Soviet-wapens.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:35 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nu komt het op man tot man gevechten, dat is iets anders dan een bommetje van afstand te laten ontploffen of met zijn 5en een politieagentje in zijn auto neerknallen.
Weer dit argument, verbaast me dat je niet het hierbij behorende plaatje van Israel als (blauw? eilandje) tussen de Arabische landen post, wat door het pro-Israel kamp vaak wordt neergezet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:31 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Feit is dat de Arabieren heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezetten. Arabieren komen uit het Arabisch schiereiland, en niet verder.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:36 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om wat wij vinden, wij doen niet moeilijk over wat welk land heeft. Het gaat hier om huilende Arabieren die huilen dat hun land bezet wordt, terwijl ze zelf heel Noord-Afrika en de helft van het MO bezet houden.
Dezelfde locatie 3 maanden geleden: http://www.panoramio.com/photo/109139145quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:33 schreef UpsideDown het volgende:
ISIS komt opeens met heel veel beeldmateriaal om hun terreinwinst te bewijzen, nog 1:
Dit geval is geheel anders dan je simpele voorbeeld van PKK'ers ooit hebben gedaan in Turkije.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:35 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nu komt het op man tot man gevechten, dat is iets anders dan een bommetje van afstand te laten ontploffen of met zijn 5en een politieagentje in zijn auto neerknallen.
De Koerden zijn door hun onderdrukking, altijd al een seculiere partij geweest, vandaar dat ze verschillende geloven negeren en liever een veilige gemeenschap nastreven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:36 schreef primakov het volgende:
[..]
Mooi geschreven, veel wist ik al. Dat van Marokkanen weet ik ja, heb ooit nog een filmpje gezien van een Russische jood die een Marokkaanse jood de huid vol scheldt.
Ik dacht dat je wellicht wat meer wist van de Israelisch-Koerdische verhoudingen, ik weet bijv wel dat de Barzani stam en ook andere stammen veel bescherming hebben geboden aan joden begin 20e eeuw en dat zij door Koerden als gelijken werden beschouwd. Ik kan echter weinig vinden over verbonden achter de schermen, niet raar natuurlijk gezien de sentimenten tegen Israel in de omgeving, openlijke steun aan de Koerden zou het voor de Koerden daar alleen maar lastiger maken.
@Halcon, dat Netanyahu idd Koerdische onafhankelijkheid steunt is in het nieuws gekomen ja.
Vuile smeerpijp heeft wel eerst snel die fles Jack Dagnals leeggeat voordat het filmpje werd opgenomen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:38 schreef Reki het volgende:
[..]
Dezelfde locatie 3 maanden geleden: http://www.panoramio.com/photo/109139145
Je leeft nog in de jaren 80/90.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:38 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad anders dan een volk onderdrukken de eigen taal te spreken, en dan vervolgens stoer te doen dat jouw volk wel geavanceerde wapens mag kopen/bezitten, terwijl dat andere volk het moet doen met verouderde Soviet-wapens.
Ah kijk een Arabier!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Er bestaan geen Arabieren in N-Afrika dude
Er zijn verarabiseerde berbers. En thats it.
Het is een feit dat Arabieren een groot deel van de Berberse cultuur hebben uitgewist, hun inwoners hebben gehersenspoeld, en dus hun land bezet houden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Er bestaan geen Arabieren in N-Afrika dude
Er zijn verarabiseerde berbers. En thats it.
Wat is dat?! Wat moet dat hierrr?!?!quote:
Leermeester voor Turken geweest?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:41 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Het is een feit dat Arabieren een groot deel van de Berberse cultuur hebben uitgewist, hun inwoners hebben gehersenspoeld, en dus hun land bezet houden.
Waarschijnlijk waren dat gewoon de Grieken hoor.quote:
Het schijnt dat Hitler zijn inspiratie heeft gehaald uit de Armeense genocide. Of dit zo is, weet ik niet.quote:
De Berberse cultuur is helemaal niet uitgewist, juist behouden maar gewoon "Arabische cultuur" wordt het genoemdquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:41 schreef mylamboisblack het volgende:
Het is een feit dat Arabieren een groot deel van de Berberse cultuur hebben uitgewist, hun inwoners hebben gehersenspoeld, en dus hun land bezet houden.
Zie jij het Berberschrift dan ergens nog terug? Die is compleet onbruikbaar gemaakt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:46 schreef Aloulou het volgende:
De Berberse cultuur is helemaal niet uitgewist, juist behouden maar gewoon "Arabische cultuur" wordt het genoemd
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:49 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zie jij het Berberschrift dan ergens nog terug? Die is compleet onbruikbaar gemaakt.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |