Elke week gaan er ongeveer 15 km's bij, dus we klimmen weer naar de 100...ben daar wel blij mee. Moet wel m'n bladboutjes denk ik nakijken, kraakt nogal bij de trapers nu. En m'n achterwiel maakt wat lawaai. maar even naar de FM om het na te laten kijken, mischien is de naaf wel aan het afsterven. Het zijn qua spaken sterk gevlochte wielen, alleen met een goedkoop naafje. Als ie echt stuk gaat, komt er een stel handgevlochten bomproof exemplaren, vraag dan is, gewoon lage velgen. of toch een klein beetje opstaand? Maakt het voor zo'n tourder als ik enig verschil? Denk het eigelik niet.quote:
beetje wat je wil uitgeven , als je bomproof wil,dan zijn wat hogere velgen zeker ook geschikt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 08:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Elke week gaan er ongeveer 15 km's bij, dus we klimmen weer naar de 100...ben daar wel blij mee. Moet wel m'n bladboutjes denk ik nakijken, kraakt nogal bij de trapers nu. En m'n achterwiel maakt wat lawaai. maar even naar de FM om het na te laten kijken, mischien is de naaf wel aan het afsterven. Het zijn qua spaken sterk gevlochte wielen, alleen met een goedkoop naafje. Als ie echt stuk gaat, komt er een stel handgevlochten bomproof exemplaren, vraag dan is, gewoon lage velgen. of toch een klein beetje opstaand? Maakt het voor zo'n tourder als ik enig verschil? Denk het eigelik niet.
neem ajb niet een koersbroek in het wit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goeie raad, zie ze inderdaad voor 80 euro online...en zelfs verkrijgbaar in wit
geil man , en dan met die harige billen er inquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
neem ajb niet een koersbroek in het wit.
Zuilen boven het winkelcentrumquote:
Vooral als ie al te vaak gewassen is, lekker geil doorschijnend...quote:Op maandag 6 oktober 2014 08:36 schreef dop het volgende:
[..]
geil man , en dan met die harige billen er in
zelfs zonder wassen schijnen de meeste wittebroeken al door, no go for mequote:Op maandag 6 oktober 2014 08:54 schreef forty-two het volgende:
[..]
Vooral als ie al te vaak gewassen is, lekker geil doorschijnend...
Bestel je alvast net zo'n goed weer als vorige keer ?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
14 mei is de klimclassic. Maken we er weer net zo'n feest van als vorig jaar?
Dus het mag wel als ik m'n reet scheer? Gewoon, even de grenzen vaststellenquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:36 schreef dop het volgende:
[..]
geil man , en dan met die harige billen er in
quote:32 of 36 gaats zal heel weinig of niets uitmaken als je handgemaakte wielen hebt met goede velgen en spaken.
Dit is de reden dat we zeer beperkt 36 gaats velgen hebben, en geen navensets. Deze kunnen evt. wel besteld worden, maar zijn echter hierdoor veel duurder.
- Rigida 36gaats Zilver, 105 naven, DT spaken + vlechten = EUR 382,00.
- Mammoet 32 gaats Zwart, 105 naven, DT spaken + vlechten = EUR 324,00.
met heenrijavontuur?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef MarcoD het volgende:
Ben er dit jaar ook wel bij, een keertje de klimclassic op eigen tempo rijden :-)
En in maart weer de vennbahn 200?
De planning is in 2015 wat anders:quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef MarcoD het volgende:
Ben er dit jaar ook wel bij, een keertje de klimclassic op eigen tempo rijden :-)
En in maart weer de vennbahn 200?
quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=71498
We zijn niet de enige
Is dat in/naar Namurs?quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
De citadelrit heb ik nog niet gedaande 300 lijkt me ook wel wat!
Ja, ik ga ook alvast de agenda voor volgend jaar maken. Deze bovenstaande ritten in een trainingsschema meenemen, en dan volgend jaar mikken op de dolomieten marathon en de sportful maratona + wat kleine cyclo's.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
De citadelrit heb ik nog niet gedaande 300 lijkt me ook wel wat!
uiteraard, die 200 & 300 lijken mij ook wel wat!quote:
Ben jij weleens met de trein naar Zwitserland geweest (inclusief je fiets). Is dat een beetje te doen?quote:
Meerdere keren...is heel goed te doen. De City Night line verrtekt vanuit A'dam geloof ik (ik stap altijd op Utrecht in) en gaat via Arnhem de grens over. Er is een aparte wagon voor fietsen, met van die haken waar je je voorwiel aan moet ophangen. Je kan een slaapstoel nemen, maar ik pak altijd een couchette, maar 1 of 2 tientjes duurder dan de stoel, en slaapt meestal beter denk ik.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:47 schreef MarcoD het volgende:
Ben jij weleens met de trein naar Zwitserland geweest (inclusief je fiets). Is dat een beetje te doen?
Wil volgend jaar misschien in een weekje vanaf Zwitserland naar huis fietsen.
Zit je wiel wel recht?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:01 schreef Leonos het volgende:
Afgelopen zaterdag is mijn achterbandje lek gereden, spijker in de achterband, dus met moeite mijn binnenband kunnen vervangen, pomp geleend van een voorbijganger... Veel gekut, maar band uiteindelijk gemaakt!
Dus ik verder rijden, schakelt mijn voorblad niet meer van het kleinste blad af, als ik dan het achterblad schakelde ging deze heel erg ratelen, moest dus nog 11km in de laagste versnelling rijden. B
Nu heb ik thuis gekeken, maar nu krijg ik dit echt niet gefixt, jullie een idee wat dit kan zijn?
Waarschijnlijk iets misgegaan met de ketting er terug op te leggen?
Kut fiets
Misschien doordat mijn achterwiel scheef zit, schakelt deze voor niet goed?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zit je wiel wel recht?
Oow voorblad zie ik...
De Citadelrit is inderdaad naar de Citadel van Namur. Uiteraard met controle op de Citadelquote:
Gaaf programma!quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De Citadelrit is inderdaad naar de Citadel van Namur. Uiteraard met controle op de Citadel.
Voor het verdere planwerk staan er al kalenders op www.mrpbp.nl en op www.randonneurs.be. Ik heb mijn lijstje tot PBP met potlood al klaar:
21 februari 200km Herentals
1 maart 200km Maastricht (voorrijden en organiseren)
7 maart 200km Moeskroen
28 maart 300km Maastricht (voorrijden en organiseren)
4 april 200km Merselo
25 april 400km Maastricht (voorrijden en organiseren)
9 mei 300km Merselo
13 juni 600km Maastricht (voorrijden en organiseren)
20 juni 600km Merselo
18 juli 300km Lier
15 augustus Parijs-Brest-Parijs
In mei ga ik dan op vakantie, onderweg neem ik dan nog 1-2 brevetten mee. Dan kom ik in principe uit op 2 randonneursseries en wat extra ritten vooraf aan PBP. En iets van 8k aan de start. Daarmee moet ik fit genoeg zijn.
Uiteraard ook nog heel wat individuele 200km en meer ritten, die kan ik ook wel zonder peloton.
ben het wel met je wielbouwer eens 32 gaats met goede velgen en spaken is ruim voldoende.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus het mag wel als ik m'n reet scheer? Gewoon, even de grenzen vaststellen![]()
Maar nee, wit gaan we maar niet doen, zwart is klassiek en kleedt bovendien slanker af.
Vroeg me wat die velgen betreft af of hoge of lage velgen qua stijfheid veel verschil zullen maken vooral. Ik ga voor 36 spaken in elk geval, lekker stevig.
Edit: had ooit eens info gevraagd bij een wielbouwer, die zij dit over het aantal spaken:
[..]
Dank!quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De CNL komt half 7 's ochtends aan in Basel, stopt eerst in Basel Bad, en daarna Basel SBB(hoofdstation).
Mijn vaste leverancier inderdaad.Tot nu toe altijd het geld waard.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:33 schreef Gripper het volgende:
via www.treinreiswinkel.nl zou ik proberen
De controles zijn om te kijken of je de route inderdaad gefietst hebt. Het is nog even te vroeg om dit helemaal op GPS te doen. Een enkele organisator, waaronder ik, wil bij een verloren kaart nog wel eens de GPS track als alternatieve controlemogelijkheid gebruiken, volgens een strenge uitleg van de regels mag dat niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gaaf programma!
Hoe zit dat met die controles dan? Kom je in een bepaalde klasse ofso als je vaak gestempeld wordt? Of is het slechts voor eigen herinnering?
Ah zo! Klinkt wel behoorlijk serieus, al was me dat wel duidelijk door het verslag van die monsterrit. Heb je voor die tochten die jij organiseert ook een licentie nodig?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De controles zijn om te kijken of je de route inderdaad gefietst hebt. Het is nog even te vroeg om dit helemaal op GPS te doen. Een enkele organisator, waaronder ik, wil bij een verloren kaart nog wel eens de GPS track als alternatieve controlemogelijkheid gebruiken, volgens een strenge uitleg van de regels mag dat niet.
Rij ik een Britse DIY permanent dan mag ik 'm wel helemaal via GPS validatie doen. Maar goed dat geldt dan alleen voor de Britse puntencompetitie.
2015 is voor randonneurs extra belangrijk. Om aan PBP mee te mogen doen moet je je kwalificeren. Je moet een 200, 300, 400 en 600km brevet rijden binnen bepaalde maanden. Alleen door de ACP erkende brevetten mogen. Die van mij zijn erkend via de NTFU.
Van 2014 wordt je langste gehomologeerde rit meegeteld. Die telt mee voor het moment van inschrijven. Mocht PBP vol raken dan kan dat nogal belangrijk zijn.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ah zo! Klinkt wel behoorlijk serieus, al was me dat wel duidelijk door het verslag van die monsterrit. Heb je voor die tochten die jij organiseert ook een licentie nodig?
In ieder land waar brevetten georganiseerd worden heeft de ACP (Audax Club Parisien) een contactpersoon. In Nederland is dat iemand van de NTFU. Formeel keurt alleen hij de brevetten goed, in Nederland zit er een commissie van de NTFU voor. Je moet het aanmelden via een NTFU vereniging. Ik organiseer voor ERN. ERN is een speciale vereniging voor randonneurs. In de praktijk is het dus het ERN bestuur dat je rit voordraagt en dan is alles in orde. De meeste brevetten in Nederland worden door ERN georganiseerd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ah zo! Klinkt wel behoorlijk serieus, al was me dat wel duidelijk door het verslag van die monsterrit. Heb je voor die tochten die jij organiseert ook een licentie nodig?
Niks mis mee, zo onzeker ben je toch niet? Overigens schijnt de Vipao amper door en tot nu toe is wit gewoon wit gebleven. Op een smeervlekje na.quote:Op maandag 6 oktober 2014 08:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
neem ajb niet een koersbroek in het wit.
Wat heeft dat met onzekerheid te maken? Een smoezelige witte/grijze broek is geen porum en bij een regenrit zie je zo bij je naad inquote:Op maandag 6 oktober 2014 13:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Niks mis mee, zo onzeker ben je toch niet? Overigens schijnt de Vipao amper door en tot nu toe is wit gewoon wit gebleven. Op een smeervlekje na.
Gewoon niet in de regen rijden, probleem opgelost.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat heeft dat met onzekerheid te maken? Een smoezelige witte/grijze broek is geen porum en bij een regenrit zie je zo bij je naad in
quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:41 schreef Ericr het volgende:
Maar jullie lijken wel een stel wijven. In de zomer is zo'n witte broek best prettig, net zoals lichte kleding ook prettiger is dan donkere kleding als het warm is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |