Voor iedereen, ook voor de klanten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het zo druk gaat blijven. Zou voor de ondernemers mooi zijn.
Ik ook. Zo verschrikkelijk die drukte, heb überhaupt een hekel aan de markt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:47 schreef RobinOok het volgende:
Ik wil mij niet al ellebogend een weg ergens doorheen banen.
Ik zou omdraaien. Wegwezen.
De drukte is wel eng; de hoogte van de relingen van de zitplekken/dakterrasjes boven de kraampjes komen echt gevaarlijk over op de foto. Het lijkt wel dat bij drukte en een verkeerde zet van wie dan ook, mensen een Ninja move moeten makenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:14 schreef DutchTrain het volgende:
Ik zag dat er vanmiddag weer lange rijen voor de deur stonden en de deuren een tijdje waren gesloten omdat het te druk was...
Weet je of ik daar ook halal kip kan kopen? En is er ook een soepkraam waar ik diverse soepjes kan kopen in een tonnetje? En is er ook een afhaalkraam met verschillende gerechten voor mensen die boodschappen willen doen, maar die dag niet meer gaan koken?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:19 schreef Hartigan het volgende:
Veel van dezelfde kraampjes: 4 keer kaas, 4 keer worst, 3 keer olijven, etc.
Bram Ladage staat ook hoog op de lijst, ik word al misselijk als ik die frituur en frietsaus lucht ruik om mij heen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:57 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik zou graag wat kramen schrappen en opnieuw invullen.
Maar ja, je moet niet vergeten, heel veel winkeliers durfden niet. Die er nu zitten waren dapper of zijn overgehaald. Dus ik denk dat de exploitant blij was met alles en iedereen die maar enigzins aan de voorwaarden voldeed.
De eerste die wat mij betreft weg mag is de fleurop.
Dan de Delifrance.
Ga dan eens een kijkje nemen bij Booij Kaas in de Fenix Food Factory. Veel keuze en ze hebben er ook veel verstand vanquote:Op zondag 19 oktober 2014 00:34 schreef Strychnos het volgende:
Wat ik echt miste was een echt goede kaasboer, want Cheese & More is leuk voor Amerikaanse toeristen in Amsterdam maar niet voor mij.
Wat heb je allemaal gekocht, Robin?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:23 schreef RobinOok het volgende:
Mijn lief heeft me vandaag meegesleept. We waren er om 10:01u en dat was nog prima te doen.
Uur later ben ik gevlucht.
Er staat ook een echt goede kaasboer, met voornamelijk boerenkaas.quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:34 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Bram Ladage staat ook hoog op de lijst, ik word al misselijk als ik die frituur en frietsaus lucht ruik om mij heen.
Wat ik echt miste was een echt goede kaasboer, want Cheese & More is leuk voor Amerikaanse toeristen in Amsterdam maar niet voor mij.
Oh Multivlaai en Sumo mogen ook weg wat mij betreft.
Was er trouwens op een woensdag en toen vond ik het nog super druk.
Wasabiblad! Dat heb ik er niet gezien/gevonden tot nu toe. Tof!quote:Op zondag 19 oktober 2014 09:21 schreef RobinOok het volgende:
Weinig, heel weinig. Gemberbloemen natuurlijk, wasabiblad, verse kathar (realiseerde me niet dat dat t Surninaamse woord voor Jackfruit/ nangka is. En "die staat er al op")
En nog 3 flessen wijn en wat broodjes bij Mei Sum.
Heb vooral gekeken en foto's gemaakt. Ga vandaag "een postje doen". :-)
quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:25 schreef Curiosity het volgende:
Er staat ook een echt goede kaasboer, met voornamelijk boerenkaas.
Deze bedoel ik niet, er staat er verderop nog 1 die meerdere soorten boerenkaas verkoopt. Weet even de naam niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Rotterdamse Markthal fotoalbum 2014
http://www.agirlsjournal.(...)2014/10/IMG_5560.jpgquote:Op zondag 19 oktober 2014 13:51 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Deze bedoel ik niet, er staat er verderop nog 1 die meerdere soorten boerenkaas verkoopt. Weet even de naam niet.
Gebeurt overal, is treurig, net als de kansloze wegen in the middle of nowhere in zuid Spanje die door Europa betaald zijn. Maar wat heeft het met de Markthal te maken?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:18 schreef bolker het volgende:
http://www.dichtbij.nl/ro(...)en-eu-subsidie-.aspx
Ben wel blij eigenlijk dat jij nog even daar bent langsgeweest want toen ik er even vluchtig was,was mij dit nog niet opgevallen. Het zit dus zo te zien boven? Gelijk maar eens uitproberen want zoals je weet zijn bowls voor mij als lunch altijd al veelvoorkomend.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:09 schreef RobinOok het volgende:
Was te lui vandaag. Dus maar 1 postje gedaan, die over de Wah Nam Hong:.
Juist door zo'n review zou je gaan? Waarom?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:38 schreef Cat22 het volgende:
Als de huisregels je niet aanstaan ben je vrij om jezelf en je geld naar een andere zaak te bewegen.
Of je schopt stennis, dat kan ook
Jammer dat ik niet in de buurt woon, nav je review zou ik er juist een keertje naartoe gaan.
Omdat ik benieuwd ben naar de kwaliteit van het eten, iets wat in deze review niet ter sprake komt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:39 schreef videonatic het volgende:
[..]
Juist door zo'n review zou je gaan? Waarom?
Ik moest hier aan denkenquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:01 schreef Isegrim het volgende:
Ik had wel haar gezicht willen zien toen je in het Kantonees reageerde.
Bij dit soort tentjes alleen maar makkelijker. Kan je meteen weglopen en niet een half uur moeten wachten op een rekeningquote:Maar waarom ben je zo principieel tegen vooraf betalen? Ik heb daar niet zo'n moeite mee eigenlijk.
Toen ik er was zat het hele terras op een enkele plaats na, aan verscheidende tafels vol, ik zei dat ik het het mee wilde nemen en dat het niet ingepakt hoefde te worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Onbeschofte bediening/service & procedurele regeltjes bij Rotterdamse Markthal Vietnamees!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag dus even opnieuw naar de 'Koopboog' alias de Rotterdamse Markthal gelopen om e.e.a. wat nader te bekijken waaronder dus het door Robin aangehaalde 'ramen' restaurant gedeelte boven bij Wah Nam Hong. Daar aangekomen om +/-12:30 uur zag ik onderstaand.
[ afbeelding ]
Dicht dus en niet open. Goed...apart op zijn zachtst gezegd als alle andere horeca-ondernemers open zijn en veel klandizie hebben. Dus werd richting de uitgang gelopen en achter de stand van slagerij J&S liep ik voorbij een Vietnames stand die geen naam heeftop de voorgevel,maar navraag leert dat het "Pho?" heet.... Juist ja... dit klinkt al ongezond i.m.o.
Maar goed,stand bekeken en zag er niet verkeerd uit en deed mij denken aan het aan de Meent gelegen Deli Tasty waar ik goede ervaringen met de Vietnamese keuken op eetgebied had. Nam plaats en wilde bestellen maar dat kon niet want je moest...herhaal moest! van de Chinese (kantonees) eigenaresse die net zo als het overig personeel geen Vietnamees was aan de voorkant van de stand bij de kassa je bestelling doen,zelfs als je tafeltje nog geen meter van de kassa is verwijderd en je al weet wat je gaat bestellen. Op deze foto is dat het tafeltje waar die twee Turken zitten.
Dat wekte al bij mij irritatie dat men erop staat dat je helemaal opstaat en je bestelling staande komt doen terwijl het ook vanaf je tafeltje zittend kan worden doorgegeven gezien de minimale afstand. Immers,ik wilde het daar opeten. Maar dan: Je moet van tevoren afrekenen alvorens je je bestelling krijgt, zelfs als je het daar nuttigt! Dat vond ik meer dan overdreven en hebberig en sowieso belachelijk daar de wet heel duidelijk is: Je hoeft helemaal niet vooraf te betalen voor je eten,ook al dweept men met eigen huisregels dat men dat liever wel heeft vanwege welke reden ook.
En toen ik weigerde te betalen en madam in het kantonees tegen haar collega's in het kantonees ging klagen waarom die man niet gewoon vooraf betaalt en zo moeilijk doet,toen antwoorde ik haar in het kantonees dat ze zich als een echte kantonees gedraagt: Hebberig en cheapskate in alles. Vandaar de eerste letter C in het kantonees.(Cantonese)en dat de gemiddelde Kantonees in mainland China vaak met de nek wordt aangekeken vanwege hun soms associale en inhalige( lees: Kapitalistische/westerse) houding jegens anderen.
Zij met stomheid geslagen dat ik zo terug reageerde,immers je verwacht van een Hollander niet dat hij je taal spreekt,laat staan verstaat. Ben opgestaan en weggegaan,drank niet afgerekend (ook niet aangeraakt) en mijn lunch op een vertrouwt Vietnamees adresje genuttigd en alles genomen wat ik in eerste instantie bij deze Markthal Vietnamees wilde bestellen.
Kortom voor een ieder die er ooit langs wilde gaan:
Nou,blij dat het bij jou schijnbaar wel goed is gegaan. Bij mij was het amper druk. Wat zeg ik: Ik was 1 van de 3 gasten die er zat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:08 schreef Curiosity het volgende:
Toen ik er was zat het hele terras op een enkele plaats na, aan verscheidende tafels vol, ik zei dat ik het het mee wilde nemen en dat het niet ingepakt hoefde te worden.
Dat ging niet helemaal goed en uiteindelijk kreeg ik het dus op een bord, ik zei maak niet uit, eet het wel staand van het bord, maar nee hoor, werd er een plek voor ons gezocht (waren met 2) en iedereen even inschikken. Prima service. En als je zag hoe vol het toen zat vind ik het niet raar dat er voorruit betaald dient te worden, je krijgt trouwens een bonnetje met nummer van je bestelling.
Is het ook niet. Je reinste onzin van Iwanius.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:10 schreef RobinOok het volgende:
Hoezo zou het verboden zijn om je klant te vragen vooruit te betalen?
Door wie is dat verboden dan? En waarom?
Door de horeca-gestapo, jeweetog!quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:10 schreef RobinOok het volgende:
Is 't ook niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:10 schreef RobinOok het volgende:
Ben het op vakantie in Engeland niet anders gewend als je eet bij een pub en ik vind het echt ideaal!quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij dit soort tentjes alleen maar makkelijker. Kan je meteen weglopen en niet een half uur moeten wachten op een rekening
Pho Kyu heet het volgens mij.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Onbeschofte bediening/service & procedurele regeltjes bij Rotterdamse Markthal Vietnamees!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag dus even opnieuw naar de 'Koopboog' alias de Rotterdamse Markthal gelopen om e.e.a. wat nader te bekijken waaronder dus het door Robin aangehaalde 'ramen' restaurant gedeelte boven bij Wah Nam Hong. Daar aangekomen om +/-12:30 uur zag ik onderstaand.
[ afbeelding ]
Dicht dus en niet open. Goed...apart op zijn zachtst gezegd als alle andere horeca-ondernemers open zijn en veel klandizie hebben. Dus werd richting de uitgang gelopen en achter de stand van slagerij J&S liep ik voorbij een Vietnames stand die geen naam heeftop de voorgevel,maar navraag leert dat het "Pho?" heet.... Juist ja... dit klinkt al ongezond i.m.o.
Maar goed,stand bekeken en zag er niet verkeerd uit en deed mij denken aan het aan de Meent gelegen Deli Tasty waar ik goede ervaringen met de Vietnamese keuken op eetgebied had. Nam plaats en wilde bestellen maar dat kon niet want je moest...herhaal moest! van de Chinese (kantonees) eigenaresse die net zo als het overig personeel geen Vietnamees was aan de voorkant van de stand bij de kassa je bestelling doen,zelfs als je tafeltje nog geen meter van de kassa is verwijderd en je al weet wat je gaat bestellen. Op deze foto is dat het tafeltje waar die twee Turken zitten.
Dat wekte al bij mij irritatie dat men erop staat dat je helemaal opstaat en je bestelling staande komt doen terwijl het ook vanaf je tafeltje zittend kan worden doorgegeven gezien de minimale afstand. Immers,ik wilde het daar opeten. Maar dan: Je moet van tevoren afrekenen alvorens je je bestelling krijgt, zelfs als je het daar nuttigt! Dat vond ik meer dan overdreven en hebberig en sowieso belachelijk daar de wet heel duidelijk is: Je hoeft helemaal niet vooraf te betalen voor je eten,ook al dweept men met eigen huisregels dat men dat liever wel heeft vanwege welke reden ook.
En toen ik weigerde te betalen en madam in het kantonees tegen haar collega's in het kantonees ging klagen waarom die man niet gewoon vooraf betaalt en zo moeilijk doet,toen antwoorde ik haar in het kantonees dat ze zich als een echte kantonees gedraagt: Hebberig en cheapskate in alles. Vandaar de eerste letter C in het kantonees.(Cantonese)en dat de gemiddelde Kantonees in mainland China vaak met de nek wordt aangekeken vanwege hun soms associale en inhalige( lees: Kapitalistische/westerse) houding jegens anderen.
Zij met stomheid geslagen dat ik zo terug reageerde,immers je verwacht van een Hollander niet dat hij je taal spreekt,laat staan verstaat. Ben opgestaan en weggegaan,drank niet afgerekend (ook niet aangeraakt) en mijn lunch op een vertrouwt Vietnamees adresje genuttigd en alles genomen wat ik in eerste instantie bij deze Markthal Vietnamees wilde bestellen.
Kortom voor een ieder die er ooit langs wilde gaan:
Is er geen webcam?quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:19 schreef RobinOok het volgende:
Morgen de eerste storm! Wie gaat er kijken bij de bewegende wand?
iiiiik!quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:19 schreef RobinOok het volgende:
Morgen de eerste storm! Wie gaat er kijken bij de bewegende wand?
Beter op een niet marktdag gaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:29 schreef minilot het volgende:
Ondanks Iwanus z'n bewering kan ik melden dat het op deze dinsdagochtend nog steeds dringen was.
Verder geen wiebelende gevel kunnen waarnemen net: het waait helaas nog nauwelijks.
Ik ga als ik iets nodig heb, druk of niet. Zo'n ramp vind ik dat zelf nietquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:54 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Beter op een niet marktdag gaan.
Ik ook niet hoor, maar het kan heel erg schelen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ga als ik iets nodig heb, druk of niet. Zo'n ramp vind ik dat zelf niet
Je weet dat het herfstvakantie is he,dus logisch dat het deze week ook op dit soort dagen al vroeg erg druk is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:29 schreef minilot het volgende:
Ondanks Iwanus z'n bewering kan ik melden dat het op deze dinsdagochtend nog steeds dringen was.
.
Rip aan de nabestaandenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Top!
Ik ga zo voor het eerst. Ben heul erg benieuwd.
Succes!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Top!
Ik ga zo voor het eerst. Ben heul erg benieuwd.
Als ik het overleefd heb wel jaquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Succes!![]()
Kom je hier vertellen wat je gekocht hebt?
Dat blokje met Treuren en Rungis en Schmidt is gaaf hè?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat ontzettend tof zeg! Kijk mijn ogen uit. Heb ganzenvet bij Treuren kunnen krijgen. Bij hun gewone winkel had ik tijd geleden ¤50 aan kadobon uitgegeven aan allemaal lekkers
Gaan zo nog even terug om wat lekkers te eten daar. Hebben net een rondje gewone markt gedaan en zitten nu chill op een terrasje te genieten van een wijntje
Oh joepie eindelijk iets wat geen Sligro is en wel ganzenvet verkooptquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat ontzettend tof zeg! Kijk mijn ogen uit. Heb ganzenvet bij Treuren kunnen krijgen. Bij hun gewone winkel had ik tijd geleden ¤50 aan kadobon uitgegeven aan allemaal lekkers
Gaan zo nog even terug om wat lekkers te eten daar. Hebben net een rondje gewone markt gedaan en zitten nu chill op een terrasje te genieten van een wijntje
Ik vond alles eigenlijk helemaal super daar. Alleen de multi-vlaai/Bram ladage/enz misplaatst.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat blokje met Treuren en Rungis en Schmidt is gaaf hè?![]()
Prachtige foto weer robin, complimenten!quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:30 schreef RobinOok het volgende:
Vanaf morgen ook Japanse pompoenen van eigen polderbodem: kabocha!
De lekkerste pompoenen die er zijn.![]()
[ link | afbeelding ]
(vooraan bij de ingang, geloof ik)
Woohoo! Die heb ik nog nooit gegeten, maar erg benieuwd naar. Jeej!quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:30 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Oeh dta zijn goede koopjes zeg! wat ga je met de vijgen doen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:19 schreef mascara-klodder het volgende:
Op de markt buiten wel nog wat dingen gescoord voor een prikkie: 24 vijgen voor ¤2, 4 schalen peultjes voor ¤1, 2 doosjes frambozen voor ¤1 en
Het is Rotterdam: gewoon terugscheldenquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:17 schreef Isegrim het volgende:
Net geweest voor een cadeautje. Retedruk. Kerel schampt in de drukte mijn schouder en begint te schelden.
Echt, ik snap zulke mensen niet.
Je zult hem wel erg pijn hebben gedaan dan?quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:17 schreef Isegrim het volgende:
Net geweest voor een cadeautje. Retedruk. Kerel schampt in de drukte mijn schouder en begint te schelden.
Echt, ik snap zulke mensen niet.
Om precies te zijn, iets verderop in de Markthal dan bij de ingang, te weten bij de 'Wereld van Smaak'-kraam, waar elke week (geloof ik) een ander versproduct van Nederlandse bodem geshowcased wordt. En het ligt er nu dus stampvol Kabochapompoenen!quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:30 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
En ik vind gewone al zo lekker!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:50 schreef RobinOok het volgende:
Leuk. En daarna wil ik graag horen dat jij die Japanse ook veeeeeeeeeeeeeel lekkerder vindt dan gewone. Dan weet je dat vast.
Daar ga ik nu compôte van maken en koekjesquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:16 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Oeh dta zijn goede koopjes zeg! wat ga je met de vijgen doen?
Ja, moet je echt eens proberen. En dan liefst nu en niet veel later in het seizoen, als ze al wat ouder zijn. Nu zijn ze op hun best. Ben benieuwd dus wat jij ervan vindt dan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil die japanse graag eens proberen, want gewone pompoen, mwa, dan vind ik heel wat aardappels interessanter smaken
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:32 schreef minilot het volgende:
Vruchtvlees is wel geler en minder oranje dan op die foto's van jou Robin!
Klaar met roosteren nu. Tijd om 'm op te eten.
En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:32 schreef minilot het volgende:
Vruchtvlees is wel geler en minder oranje dan op die foto's van jou Robin!
Klaar met roosteren nu. Tijd om 'm op te eten.
Wat heb je allemaal nog meer met pompoen gemaakt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:02 schreef minilot het volgende:
Heeeeeeeeeeeeeeeel lekker!![]()
Ik hou sowieso wel van pompoen, maar deze heeft echt knuffelzacht vruchtvlees (na het roosteren) en smaakt inderdaad naar kastanje!![]()
Ik ben blij dat ik er meteen drie heb gekocht! Voor zo'n beetje al die Amerikaanse recepten met pompoen waar nu rond Halloween de blogs mee vol staan is deze pompoen ongetwijfeld een voortreffelijke keuze![]()
Voor mijn lunch ermee, zie het Foodgawkertopic.
Heb je ergens nog en ouwe afgelebberde sigaar zien liggen?quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:45 schreef RobinOok het volgende:
En ik hield na het relaas van Iwanius mijn hart vast bij het Vietnamese kraampje, maar hun Special Banh Mi was gewoon hardstikke lekker. Niks mis mee.
(ja, het kan altijd beter met meer originele smaken, maar het was echt heus gewoon een lekker broodje, zelfs na een half uur in alufolie)
[ link | afbeelding ]
(kleeeeeein beetje vals gespeeld, want zij deden er 1 miezerige stengel koriander op en dat heb ik thuis vervangen door meer koriander)
Mooi,welkome aanvulling op wat ik eerder neerpende.quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:43 schreef RobinOok het volgende:
Tadaaaaaaaaaaaaaaaa, mijn overzicht van alle stands in de markthal waar je als Asian Food Lover je hart kunt ophalen. Van Wah Nam Hong supermarkt tot tropische vruchten, Aziatische groenten en lekkere eettentjes:
RobinOok overzicht vd Markthal voor Aziatische Foodlovers.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:45 schreef RobinOok het volgende:
En ik hield na het relaas van Iwanius mijn hart vast bij het Vietnamese kraampje, maar hun Special Banh Mi was gewoon hardstikke lekker. Niks mis mee.
Knuffelzachtquote:
Ziet er goed uit, ik heb het broodje beef gegeten, erg simpel maar gewoon lekker.quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:45 schreef RobinOok het volgende:
(ja, het kan altijd beter met meer originele smaken, maar het was echt heus gewoon een lekker broodje, zelfs na een half uur in alufolie)
[ link | afbeelding ]
(kleeeeeein beetje vals gespeeld, want zij deden er 1 miezerige stengel koriander op en dat heb ik thuis vervangen door meer koriander)
Vis mag absoluutniet stinkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:55 schreef Peter het volgende:
Zou het stinken als je daar je raampje open zet? Die vislucht etc..
Click en Click.quote:Op zaterdag 8 november 2014 02:41 schreef RobinOok het volgende:
Nou, sorry, misschien kijk ik er overheen, maar ik herken of zie geen baguette op jouw foto's.
Ja, nee, niet overheen gekeken dus. Dat was wat ik vannacht ook zag. Geen Fransman die dat zou herkennen als een baguette. En dus geen Vietnamees die dat zou herkennen als een bánh mì.quote:
Getverdamme, je probeert ze alleen maar zwart te maken omdat ze jouw niet als koning hebben behandeld.quote:Op zondag 9 november 2014 00:56 schreef Iwanius het volgende:
Ja,nee ga ff miereneuken. Ik noemde het ook eerder een broodje voor het gemak.![]()
Waar jij aan voorbij gaat is dat die Markthal Vietnamees waar ik dus ben weggelopen echt laat merken dat ze geen echte Vietnamees zijn maar gewoon HK lui die net zo als met die all you can eat toko's ('Japans') de Vietnamese keuken immiteren en het bij hun niet om de traditionaliteit van alles gaat maar puur de commercie en dus met deze slechte/goedkoop stokbrood aankomen zetten i.v.g met bijvoorbeeld Deli Tasty op de Meent die tenminste beter brood gebruiken dan die ÁH' immitatie troep. En dan heb ik het niet eens hoe het belegen is.
I.i.g. zag ik op jouw broodje al meer groenvoer (zoveel wortel?) dan op dat broodje wat ik had.
I.i.g. is de Banh Mi van Deli Tasty meer 'echt'Vietnamees dan wat ze in de Markthal voorschotelen i.m.o. Ik zou zeggen ga die eens uitproberen en ik hoor het wel.
Nah, jouw vooroordelen over Chinese uitbaters gaan niet echt aan mij voorbij hoor, Iwanius.quote:Op zondag 9 november 2014 00:56 schreef Iwanius het volgende:
Waar jij aan voorbij gaat is dat die Markthal Vietnamees waar ik dus ben weggelopen echt laat merken dat ze geen echte Vietnamees zijn maar gewoon HK lui die net zo als met die all you can eat toko's ('Japans') de Vietnamese keuken immiteren en het bij hun niet om de traditionaliteit van alles gaat maar puur de commercie en dus met deze slechte/goedkoop stokbrood aankomen zetten i.v.g met bijvoorbeeld Deli Tasty op de Meent die tenminste beter brood gebruiken dan die ÁH' immitatie troep.
En nu nog graag even z'n echte identiteit openbaar maken?quote:Op zondag 9 november 2014 01:05 schreef y8987 het volgende:
Getverdamme, je probeert ze alleen maar zwart te maken omdat ze jouw niet als koning hebben behandeld.
Je bent een in en in triest mannetje, een haatcampagne beginnen tegen twee hardwerkende mensen omdat JIJ het concept van een afhaaltoko niet snapt.
Als ik in de snackbar aan een tafeltje ga zitten zonder iets te zeggen, dan kan ik er lang blijven zitten maar gaat d eigenaar me echt niet bedienen, en ook daar moet je gewoon vooraf betalen.
Laatst in Rotterdam betrapte ik mezelf erop of er geen vadsige vent met dikke sigaar aanwezig was die konijnen in zijn foto's aan het shoppen was bij elke Aziatische toko waar ik langsliepquote:Op zondag 9 november 2014 01:46 schreef golfer het volgende:
[..]
En nu nog graag even z'n echte identiteit openbaar maken?
Sigarenrokende patser zonder smaak?
Liefst met foto.
Ik heb geen vooroordelen jegens Chinese uitbaters. Zit jezelf nou geen helige status aan te meten. Robin.quote:Op zondag 9 november 2014 01:06 schreef RobinOok het volgende:
Nah, jouw vooroordelen over Chinese uitbaters gaan niet echt aan mij voorbij hoor, Iwanius.
Verder mag jij gerust zeggen dat jij het broodje bij Deli Tasti meer "echt" Vietnamees vindt dan wat ze je in de markthal voorschotelen. Ik zeg het tegenovergestelde. Ik herken in jouw foto's geen banh mi. Simpel. Het zal vast lekker zijn geweest, maar ik zie geen banh mi.
Nee,alleen maar omdat ze moeilijk deden om niks. Heb ik een pleuris hekel aan. Ik zit gvd 1 meter van je kassa vandaan en dan eisen dat je voor die kassa komt staan om je bestelling door te geven en eerst geld geven alvorens je daar gaat eten. Ik betaal als ik ergens ga zitten eten (tenzij het een kantine is maar daar betaal je ook nadat je alles hebt gekregen) al meer dan tig jaar nooit vooraf en het hoeft ook helemaal niet!quote:Op zondag 9 november 2014 01:05 schreef y8987 het volgende:
Getverdamme, je probeert ze alleen maar zwart te maken omdat ze jouw niet als koning hebben behandeld.
Als er bij mij haat komt dan heb ik daar hele andere methodes voor om dat duidelijk te maken.quote:Je bent een in en in triest mannetje, een haatcampagne beginnen tegen twee hardwerkende mensen omdat JIJ het concept van een afhaaltoko niet snapt.
Je leest alleen wat je wilt lezen en maakt er een verdraait verhaaltje van om een punt te kunnen maken wat geen punt is.quote:Als ik in de snackbar aan een tafeltje ga zitten zonder iets te zeggen, dan kan ik er lang blijven zitten maar gaat d eigenaar me echt niet bedienen, en ook daar moet je gewoon vooraf betalen.
quote:Op zondag 9 november 2014 17:36 schreef y8987 het volgende:
[..]
Dat mag niet, dat is racistisch.
Nu ga ik bij danny janken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ga nu maar gewoon verder met jullie fittie.quote:
Yup.quote:Op zondag 9 november 2014 17:53 schreef Merkie het volgende:
Iwanius is echt een droeftoeter. Wat een zelfverheven idioot.
Wat is het verschil tussen echte kaneel en cassia?quote:Op zondag 9 november 2014 18:14 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag op zoek naar echte kaneel (dus geen cassia) in de Markthal. Niet dus. Nergens te vinden en de kruidenstand leek het verschil niet te kennen. Uiteindelijk bij een supermarkt gehaald.
Weer wat geleerd!quote:Op zondag 9 november 2014 23:22 schreef RobinOok het volgende:
Andere boom, andere kwaliteit:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/kaneel-kassia/
Zag gisteren bij Gimsel op de verpakking staan Kaneel (Ceylon).quote:Op maandag 10 november 2014 06:47 schreef Isegrim het volgende:
Smaak is echt wel flink anders. Beide lekker, maar gewoon anders.
Inmiddels een webshop gevonden die het per kg verkoopt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:17 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zag gisteren bij Gimsel op de verpakking staan Kaneel (Ceylon).
Wow da's grootverbruikquote:Op zaterdag 15 november 2014 22:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Inmiddels een webshop gevonden die het per kg verkoopt.
We zijn een bakkerij aan het starten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Wow da's grootverbruik![]()
Waar gebruik je het voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |