Wissselend. Er waren een paar stands voor hipsters en quinoakutten met prijzen zoals je ze in 020 zou verwachten. Maar over het algemeen vond ik het normale prijzen voor wat er lag. Er zijn vooral veel mooie producten te krijgen, en die zijn duurder dan wat je in de supermarkt kan vinden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:27 schreef videonatic het volgende:
Het schijnt vrij prijzig te zijn, klopt dit?
Er zit ook gewoon een Turkse bakker met gevulde broodjes voor een euro. En anders loop je naar buiten en sta je in het centrum met voor ieder wat wils. Niemand verplicht je om een biosmoothie of langoustines te kopen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:27 schreef videonatic het volgende:
Het schijnt vrij prijzig te zijn, klopt dit?
Precies. Ik hoop dat er straks net zo'n gemengd publiek komt als nu bijvoorbeeld bij de FenixFoodFactoryquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:31 schreef Isegrim het volgende:
En bovendien draait het niet om dingen als hipstersmoothies voor quinoakutten.Tenminste, dat is helemaal niet het gevoel dat ik erbij krijg.
Concurrentie, en dat hoort zo.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 03:04 schreef RobinOok het volgende:
Hoezo sneuvelen er natuurlijk wel een aantal marktkramen?
Hoeveel dan? En waarom dan?
Nee, omdat de gemeente het marktplein gaat renoveren, en van mening is dat er marktruimte in de markthal is bijgekomen. Daarom verdwijnen er 75 kramen (1/5e ongeveer) van de gewone markt. De markt hier is voor de meeste van die ondernemers hun bestaansrecht, dus die zullen hun zaak op kunnen doeken.quote:
Het is naar mijn weten toch de bedoeling dat het het marktplein op de schop gaat?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 03:04 schreef RobinOok het volgende:
Hoezo sneuvelen er natuurlijk wel een aantal marktkramen?
Hoeveel dan? En waarom dan?
Welke concurrentie? De kramen buiten bedienen een heel ander segment dan de kramen (winkels) in de markthal.quote:
Ik heb welgeteld 1 kraam van buiten ook binnen teruggevonden. Olijvenkraam.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:37 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Welke concurrentie? De kramen buiten bedienen een heel ander segment dan de kramen (winkels) in de markthal.
Triest voor die mensen dat ze op deze manier eruit worden gewerkt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 07:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, omdat de gemeente het marktplein gaat renoveren, en van mening is dat er marktruimte in de markthal is bijgekomen. Daarom verdwijnen er 75 kramen (1/5e ongeveer) van de gewone markt. De markt hier is voor de meeste van die ondernemers hun bestaansrecht, dus die zullen hun zaak op kunnen doeken.
Volgens mij niet nee. En de markt volgens mij als organisatie ook niet, maar als de marktorganisatie minder ruimte krijgt...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Triest voor die mensen dat ze op deze manier eruit worden gewerkt.Voor de overige marktlui kan die hal ook wel positief werken als een publiekstrekker (en natuurlijk het 'binnen kijken, buiten kopen' waar dat mogelijk is). Of het echt concurrentie zal zijn hangt denk ik af van hoe verschillend het aanbod is. Zijn de nieuwe plekken in de hal ook 'eigendom' van de gemeente, nee toch?
Er is plek zat daar lijkt me. Ik ben wel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien als het helemaal klaar is. Dat stuk van de Hoogstraat tussen de Koopgoot en de Binnenrotte was wel redelijk verpauperd. Zonde van zo'n prachtig stukje van de stad, nota bene waar Rotterdam ooit ontstaan is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij niet nee. En de markt volgens mij als organisatie ook niet, maar als de marktorganisatie minder ruimte krijgt...![]()
Ik snap niet dat ze de markt niet meer naar de omgeving uitbreiden. De zijstraten langs de binnenrotte op..
Dara heb je zo waar gelijk. Maar Stuttgart heeft nog iets wat mij altijd aansprak.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog een reden weer eens naar Rotjeknor te gaan.
Het doet me een beetje denken aan de Markthal in Stuttgart
Vergeet Porsche nietquote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:21 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dara heb je zo waar gelijk. Maar Stuttgart heeft nog iets wat mij altijd aansprak.
Cigarworld!
Zat mij ook al af te vragen of er een webcam wasquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:24 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon op een donderdagochtend?
Fuck.
Ik ben nog steeds niet geweest....
Ik wil een webcam! Dat ik eerst kan zien hoe de situatie is.
Ik durf anders niet hoor....
Nou ja, ik was er deze week voor het eerst in mijn eentje, en dan is het wel te doen: dan elleboog je gewoon overal tussendoor. Met iemand anders erbij is het een ramp - vind ik dan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:24 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon op een donderdagochtend?
Fuck.
Ik ben nog steeds niet geweest....
Ik wil een webcam! Dat ik eerst kan zien hoe de situatie is.
Ik durf anders niet hoor....
Bestaat er al een online versie?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Dringende mensenmassa's, gadver, heb daar zo verschrikkelijk de schurft aan
Aan het begin van de week gaan mensen altijd minder vaak winkelen dan wanneer de week zo tegen het einde loopt. Dat bedoelde ik ermee. Had je zelf ook wel kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:32 schreef RobinOok het volgende:
Ja, inderdaad.
En wat is dan het verschil tussen ma/di ochtend en een do ochtend dat minilot er was?
Ja,gegeven wat ik hierboven zei is het inderdaad logisch dat je tegen de drukte aanloopt als je later in de week en gedurende de dag er heen gaat.quote:Hallo, je doet net of het logisch is dat minilot moest ellebogen en dat ze maar beter naar je had moeten luisteren?!?!
Nou, nee dus. Dat had ik echt nooit zelf bedacht.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Aan het begin van de week gaan mensen altijd minder vaak winkelen dan wanneer de week zo tegen het einde loopt. Dat bedoelde ik ermee. Had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Voor iedereen, ook voor de klanten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het zo druk gaat blijven. Zou voor de ondernemers mooi zijn.
Ik ook. Zo verschrikkelijk die drukte, heb überhaupt een hekel aan de markt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:47 schreef RobinOok het volgende:
Ik wil mij niet al ellebogend een weg ergens doorheen banen.
Ik zou omdraaien. Wegwezen.
De drukte is wel eng; de hoogte van de relingen van de zitplekken/dakterrasjes boven de kraampjes komen echt gevaarlijk over op de foto. Het lijkt wel dat bij drukte en een verkeerde zet van wie dan ook, mensen een Ninja move moeten makenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:14 schreef DutchTrain het volgende:
Ik zag dat er vanmiddag weer lange rijen voor de deur stonden en de deuren een tijdje waren gesloten omdat het te druk was...
Weet je of ik daar ook halal kip kan kopen? En is er ook een soepkraam waar ik diverse soepjes kan kopen in een tonnetje? En is er ook een afhaalkraam met verschillende gerechten voor mensen die boodschappen willen doen, maar die dag niet meer gaan koken?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:19 schreef Hartigan het volgende:
Veel van dezelfde kraampjes: 4 keer kaas, 4 keer worst, 3 keer olijven, etc.
Bram Ladage staat ook hoog op de lijst, ik word al misselijk als ik die frituur en frietsaus lucht ruik om mij heen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:57 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik zou graag wat kramen schrappen en opnieuw invullen.
Maar ja, je moet niet vergeten, heel veel winkeliers durfden niet. Die er nu zitten waren dapper of zijn overgehaald. Dus ik denk dat de exploitant blij was met alles en iedereen die maar enigzins aan de voorwaarden voldeed.
De eerste die wat mij betreft weg mag is de fleurop.
Dan de Delifrance.
Ga dan eens een kijkje nemen bij Booij Kaas in de Fenix Food Factory. Veel keuze en ze hebben er ook veel verstand vanquote:Op zondag 19 oktober 2014 00:34 schreef Strychnos het volgende:
Wat ik echt miste was een echt goede kaasboer, want Cheese & More is leuk voor Amerikaanse toeristen in Amsterdam maar niet voor mij.
Wat heb je allemaal gekocht, Robin?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:23 schreef RobinOok het volgende:
Mijn lief heeft me vandaag meegesleept. We waren er om 10:01u en dat was nog prima te doen.
Uur later ben ik gevlucht.
Er staat ook een echt goede kaasboer, met voornamelijk boerenkaas.quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:34 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Bram Ladage staat ook hoog op de lijst, ik word al misselijk als ik die frituur en frietsaus lucht ruik om mij heen.
Wat ik echt miste was een echt goede kaasboer, want Cheese & More is leuk voor Amerikaanse toeristen in Amsterdam maar niet voor mij.
Oh Multivlaai en Sumo mogen ook weg wat mij betreft.
Was er trouwens op een woensdag en toen vond ik het nog super druk.
Wasabiblad! Dat heb ik er niet gezien/gevonden tot nu toe. Tof!quote:Op zondag 19 oktober 2014 09:21 schreef RobinOok het volgende:
Weinig, heel weinig. Gemberbloemen natuurlijk, wasabiblad, verse kathar (realiseerde me niet dat dat t Surninaamse woord voor Jackfruit/ nangka is. En "die staat er al op")
En nog 3 flessen wijn en wat broodjes bij Mei Sum.
Heb vooral gekeken en foto's gemaakt. Ga vandaag "een postje doen". :-)
quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:25 schreef Curiosity het volgende:
Er staat ook een echt goede kaasboer, met voornamelijk boerenkaas.
Deze bedoel ik niet, er staat er verderop nog 1 die meerdere soorten boerenkaas verkoopt. Weet even de naam niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Rotterdamse Markthal fotoalbum 2014
http://www.agirlsjournal.(...)2014/10/IMG_5560.jpgquote:Op zondag 19 oktober 2014 13:51 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Deze bedoel ik niet, er staat er verderop nog 1 die meerdere soorten boerenkaas verkoopt. Weet even de naam niet.
Gebeurt overal, is treurig, net als de kansloze wegen in the middle of nowhere in zuid Spanje die door Europa betaald zijn. Maar wat heeft het met de Markthal te maken?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:18 schreef bolker het volgende:
http://www.dichtbij.nl/ro(...)en-eu-subsidie-.aspx
Ben wel blij eigenlijk dat jij nog even daar bent langsgeweest want toen ik er even vluchtig was,was mij dit nog niet opgevallen. Het zit dus zo te zien boven? Gelijk maar eens uitproberen want zoals je weet zijn bowls voor mij als lunch altijd al veelvoorkomend.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:09 schreef RobinOok het volgende:
Was te lui vandaag. Dus maar 1 postje gedaan, die over de Wah Nam Hong:.
Juist door zo'n review zou je gaan? Waarom?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:38 schreef Cat22 het volgende:
Als de huisregels je niet aanstaan ben je vrij om jezelf en je geld naar een andere zaak te bewegen.
Of je schopt stennis, dat kan ook
Jammer dat ik niet in de buurt woon, nav je review zou ik er juist een keertje naartoe gaan.
Omdat ik benieuwd ben naar de kwaliteit van het eten, iets wat in deze review niet ter sprake komt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:39 schreef videonatic het volgende:
[..]
Juist door zo'n review zou je gaan? Waarom?
Ik moest hier aan denkenquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:01 schreef Isegrim het volgende:
Ik had wel haar gezicht willen zien toen je in het Kantonees reageerde.
Bij dit soort tentjes alleen maar makkelijker. Kan je meteen weglopen en niet een half uur moeten wachten op een rekeningquote:Maar waarom ben je zo principieel tegen vooraf betalen? Ik heb daar niet zo'n moeite mee eigenlijk.
Toen ik er was zat het hele terras op een enkele plaats na, aan verscheidende tafels vol, ik zei dat ik het het mee wilde nemen en dat het niet ingepakt hoefde te worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Onbeschofte bediening/service & procedurele regeltjes bij Rotterdamse Markthal Vietnamees!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag dus even opnieuw naar de 'Koopboog' alias de Rotterdamse Markthal gelopen om e.e.a. wat nader te bekijken waaronder dus het door Robin aangehaalde 'ramen' restaurant gedeelte boven bij Wah Nam Hong. Daar aangekomen om +/-12:30 uur zag ik onderstaand.
[ afbeelding ]
Dicht dus en niet open. Goed...apart op zijn zachtst gezegd als alle andere horeca-ondernemers open zijn en veel klandizie hebben. Dus werd richting de uitgang gelopen en achter de stand van slagerij J&S liep ik voorbij een Vietnames stand die geen naam heeftop de voorgevel,maar navraag leert dat het "Pho?" heet.... Juist ja... dit klinkt al ongezond i.m.o.
Maar goed,stand bekeken en zag er niet verkeerd uit en deed mij denken aan het aan de Meent gelegen Deli Tasty waar ik goede ervaringen met de Vietnamese keuken op eetgebied had. Nam plaats en wilde bestellen maar dat kon niet want je moest...herhaal moest! van de Chinese (kantonees) eigenaresse die net zo als het overig personeel geen Vietnamees was aan de voorkant van de stand bij de kassa je bestelling doen,zelfs als je tafeltje nog geen meter van de kassa is verwijderd en je al weet wat je gaat bestellen. Op deze foto is dat het tafeltje waar die twee Turken zitten.
Dat wekte al bij mij irritatie dat men erop staat dat je helemaal opstaat en je bestelling staande komt doen terwijl het ook vanaf je tafeltje zittend kan worden doorgegeven gezien de minimale afstand. Immers,ik wilde het daar opeten. Maar dan: Je moet van tevoren afrekenen alvorens je je bestelling krijgt, zelfs als je het daar nuttigt! Dat vond ik meer dan overdreven en hebberig en sowieso belachelijk daar de wet heel duidelijk is: Je hoeft helemaal niet vooraf te betalen voor je eten,ook al dweept men met eigen huisregels dat men dat liever wel heeft vanwege welke reden ook.
En toen ik weigerde te betalen en madam in het kantonees tegen haar collega's in het kantonees ging klagen waarom die man niet gewoon vooraf betaalt en zo moeilijk doet,toen antwoorde ik haar in het kantonees dat ze zich als een echte kantonees gedraagt: Hebberig en cheapskate in alles. Vandaar de eerste letter C in het kantonees.(Cantonese)en dat de gemiddelde Kantonees in mainland China vaak met de nek wordt aangekeken vanwege hun soms associale en inhalige( lees: Kapitalistische/westerse) houding jegens anderen.
Zij met stomheid geslagen dat ik zo terug reageerde,immers je verwacht van een Hollander niet dat hij je taal spreekt,laat staan verstaat. Ben opgestaan en weggegaan,drank niet afgerekend (ook niet aangeraakt) en mijn lunch op een vertrouwt Vietnamees adresje genuttigd en alles genomen wat ik in eerste instantie bij deze Markthal Vietnamees wilde bestellen.
Kortom voor een ieder die er ooit langs wilde gaan:
Nou,blij dat het bij jou schijnbaar wel goed is gegaan. Bij mij was het amper druk. Wat zeg ik: Ik was 1 van de 3 gasten die er zat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:08 schreef Curiosity het volgende:
Toen ik er was zat het hele terras op een enkele plaats na, aan verscheidende tafels vol, ik zei dat ik het het mee wilde nemen en dat het niet ingepakt hoefde te worden.
Dat ging niet helemaal goed en uiteindelijk kreeg ik het dus op een bord, ik zei maak niet uit, eet het wel staand van het bord, maar nee hoor, werd er een plek voor ons gezocht (waren met 2) en iedereen even inschikken. Prima service. En als je zag hoe vol het toen zat vind ik het niet raar dat er voorruit betaald dient te worden, je krijgt trouwens een bonnetje met nummer van je bestelling.
Is het ook niet. Je reinste onzin van Iwanius.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:10 schreef RobinOok het volgende:
Hoezo zou het verboden zijn om je klant te vragen vooruit te betalen?
Door wie is dat verboden dan? En waarom?
Door de horeca-gestapo, jeweetog!quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:10 schreef RobinOok het volgende:
Is 't ook niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:10 schreef RobinOok het volgende:
Ben het op vakantie in Engeland niet anders gewend als je eet bij een pub en ik vind het echt ideaal!quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij dit soort tentjes alleen maar makkelijker. Kan je meteen weglopen en niet een half uur moeten wachten op een rekening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |