abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145079999
Ehm goed beetje vreemde zoektocht zo rond 1 uur. Maar ik probeer plaatjes van skeletten en lijken te vinden die in de jungle gevonden zijn. Het lastige is dat je vrijwel alleen maar begraven lichamen vindt..

Niet op de spoilers klikken als je geen lijken wilt zien.

Dit is één in cambodia (Dave Walker) in de buurt van Ankor Whatt (heeft er 2,5 maand gelegen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een dier, onbekend hoe lang het er al ligt en geen jungle, maar wel een gebied waar het ook vochtig kan zijn zo te zien. Alle botten zitten nog aan elkaar, ondanks dat de zwaartekracht eraan trekt (maar goed onbekend voor hoe lang)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onbekend hoe lang, bij de Ganges (india), maar ziet er uit alsof het er al een tijdje ligt. Iets verder zie je de heup en ook de voet is nog compleet.
SPOILER
Daarentegen is dit 1,5 maand, in Sri Lanka. Botten lijken behoorlijk los te liggen. Ik zie een deel van de heup, maar er ligt stof over. De rest heeft in ieder geval behoorlijk los gelaten.
SPOILER
right... ik ga zzzzz, morgen weer een dag.
pi_145080015
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:46 schreef agter het volgende:

[..]

Jackie,
Ik geloof ook het meest in het scenario van Poolbal. Maar juist de dingen die er wellicht niet in staan en jou van het tegendeel overtuigd hebben, kunnen het verschil maken.
Wat heeft jou van gedachten doen veranderen?
Kom ik later op terug, heel verhaal
pi_145080028
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Kom ik later op terug, heel verhaal
Graag! Neem je tijd, btw.
Make my day!
pi_145080034
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:16 schreef Poolbal het volgende:
Ehm goed beetje vreemde zoektocht zo rond 1 uur. Maar ik probeer plaatjes van skeletten en lijken te vinden die in de jungle gevonden zijn. Het lastige is dat je vrijwel alleen maar begraven lichamen vindt..

Niet op de spoilers klikken als je geen lijken wilt zien.

Dit is één in cambodia (Dave Walker) in de buurt van Ankor Whatt (heeft er 2,5 maand gelegen)
SPOILER
Een dier, onbekend hoe lang het er al ligt en geen jungle, maar wel een gebied waar het ook vochtig kan zijn zo te zien. Alle botten zitten nog aan elkaar, ondanks dat de zwaartekracht eraan trekt (maar goed onbekend voor hoe lang)
SPOILER
Onbekend hoe lang, bij de Ganges (india), maar ziet er uit alsof het er al een tijdje ligt. Iets verder zie je de heup en ook de arm is nog compleet.
SPOILER
Daarentegen is dit 1,5 maand, in Sri Lanka. Botten lijken behoorlijk los te liggen. Ik zie een deel van de heup, maar er ligt stof over. De rest heeft in ieder geval behoorlijk los gelaten.
SPOILER
right... ik ga zzzzz, morgen weer een dag.
ben je nou bezig je eigen scenario onderuit te halen? ;)
pi_145080036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:13 schreef Ouder1 het volgende:

Aanname. We weten niet of ze doorgelopen, teruggelopen of daar gebleven zijn.
Als ze vanaf de paddock waren teruggelopen, waren ze om 17:00 uur op de mirador
geweest en nog net voor het donker terug bij het begin van het pianista pad.

Anderhalf uur lang blijven stilstaan bij een paddock is wat lang lijkt mij, dus dat ze
doorgelopen zijn is aannemelijk, maar tot waar is natuurlijk niet duidelijk.

Ja, ze kunnen natuurlijk bij zo'n bergbeekje gevallen zijn, gewond zijn geraakt,
enkel verstuikt, dan gaat het allemaal een stuk langzamer ineens.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 01:21:53 #231
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145080051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:38 schreef Za het volgende:

[..]

Zeer vreemd
Maar wat staat er nou werkelijk, dat elk apparaat bij elkaar gehouden werd met tape (dus los van elkaar), of dat alledrie tesamen aan elkaar vast dus bij elkaar gehouden werden met tape?

Hieruit valt het niet op te maken: la cinta autoadhesiva que unía la cámara y los teléfonos"

(indien alles bij elkaar "la cinta autoadhesiva que unía la cámara con los teléfonos" toch? )
Het lijkt onwaarschijnlijk dat K of L die voorwerpen met plakband aan elkaar heeft geplakt. Is er na de vondst iemand met plakband in de weer geweest?
Ik vond in het woordenboek voor unir ook een medische betekenis, sluiten (van een wond). Waren de apparaten gebarsten/gebroken en werden ze met plakband bijeengehouden? Erg speculatief, ik weet het, maar bij het aan elkaar plakken van een camera en telefoons kan ik me weinig voorstellen.
(Ik heb overigens nooit anders gelezen dan dat alles intact in de rugzak werd aangetroffen.)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145080062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:19 schreef jackie12 het volgende:
[..]
ben je nou bezig je eigen scenario onderuit te halen? ;)
Dat gebroken heupbot blijf ik inderdaad vreemd vinden. Natuurlijk gaat decomposition snel, maar zo snel... daar twijfel ik aan. En als dat niet klopt moet het door iets krachtigs gebeurd zijn, voor of na de dood. Kan mensenwerk zijn, een zwaar ongeval of het water die een lichaam echt heeeeel hard tegen een rots gooit. Maar dan moet er, hoe luguber ook, nog vlees aan hebben gezeten. Want een skelet zinkt en dan wordt een heupbot niet zomaar weer even op land geworpen. En juist met vlees erom wordt het weer beschermd tegen zware impact... ik krijg het niet rond in mijn hoofd... En je verwacht er sporen op te zien als het in het water is gebeurd, die is dan door vele rotsen gebeukt.

Of dus inderdaad toch totale decomposition in een paar maanden. Ik snap niet dat er niet van dit soort info over decomposition beschikbaar was. Ik dacht dat men die voor zo'n beetje alle omstandigheden wel had uitgeprobeerd.
pi_145080064
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:21 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Het lijkt onwaarschijnlijk dat K of L die voorwerpen met plakband aan elkaar heeft geplakt. Is er na de vondst iemand met plakband in de weer geweest?
Ik vond in het woordenboek voor unir ook een medische betekenis, sluiten (van een wond). Waren de apparaten gebarsten/gebroken en werden ze met plakband bijeengehouden? Erg speculatief, ik weet het, maar bij het aan elkaar plakken van een camera en telefoons kan ik me weinig voorstellen.
(Ik heb overigens nooit anders gelezen dan dat alles intact in de rugzak werd aangetroffen.)
Het zal toch niet zo zijn dat de Panamese onderzoekers de tape hebben aangebracht?
Make my day!
pi_145080104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:20 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Als ze vanaf de paddock waren teruggelopen, waren ze om 17:00 uur op de mirador
geweest en nog net voor het donker terug bij het begin van het pianista pad.

Anderhalf uur lang blijven stilstaan bij een paddock is wat lang lijkt mij, dus dat ze
doorgelopen zijn is aannemelijk, maar tot waar is natuurlijk niet duidelijk.

Ja, ze kunnen natuurlijk bij zo'n bergbeekje gevallen zijn, gewond zijn geraakt,
enkel verstuikt, dan gaat het allemaal een stuk langzamer ineens.
Waar haal jij vandaan dat ze na de 1e quebrada om 13.54 uur door zijn gelopen?
pi_145080112
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:23 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Dat gebroken heupbot blijf ik inderdaad vreemd vinden. Natuurlijk gaat decomposition snel, maar zo snel... daar twijfel ik aan. En als dat niet klopt moet het door iets krachtigs gebeurd zijn, voor of na de dood. Kan mensenwerk zijn, een zwaar ongeval of het water die een lichaam echt heeeeel hard tegen een rots gooit. Maar dan moet er, hoe luguber ook, nog vlees aan hebben gezeten. Want een skelet zinkt en dan wordt een heupbot niet zomaar weer even op land geworpen. En juist met vlees erom wordt het weer beschermd tegen zware impact... ik krijg het niet rond in mijn hoofd... En je verwacht er sporen op te zien als het in het water is gebeurd, die is dan door vele rotsen gebeukt.

Of dus inderdaad toch totale decomposition in een paar maanden. Ik snap niet dat er niet van dit soort info over decomposition beschikbaar was. Ik dacht dat men die voor zo'n beetje alle omstandigheden wel had uitgeprobeerd.
Het heupbot zit met een gewricht (zgn SI-gewricht) vast aan het heiligbeen. Dit wordt met banden (is toch een vorm van soft tissue) op zijn plaats gehouden.
Ik denk dus niet dat het bot gebroken is.
Make my day!
pi_145080172
De expat gemeenschap in Boquete doet nogmaals een oproep aan mensen die iets weten om zich te melden...

http://www.boqueteguide.com/?p=11499
pi_145080200
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:36 schreef Grijzemassa het volgende:
De expat gemeenschap in Boquete doet nogmaals een oproep aan mensen die iets weten om zich te melden...

Ik vertaal het nog even
http://translate.google.c(...)%2F%3Fp%3D11499%26gt
pi_145080206
quote:

Nice!
Ik zou toch wel willen weten welke twee dames hun DNA achter lieten op de rugzak. Wat hun verhaal daarbij is.
Het hoeft niets te betekenen, maar mss ook wel.
Make my day!
pi_145080210
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:29 schreef agter het volgende:
[..]
Het heupbot zit met een gewricht (zgn SI-gewricht) vast aan het heiligbeen. Dit wordt met banden (is toch een vorm van soft tissue) op zijn plaats gehouden.
Ik denk dus niet dat het bot gebroken is.
inderdaad een vorm van softtissue, maar wel heel sterk. Nou ja, de experts moeten zich er over buigen. Google zal wel een vreemd beeld van mij hebben inmiddels..
pi_145080249
quote:

Wat een verhaal.
pi_145080259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:41 schreef Poolbal het volgende:

[..]

inderdaad een vorm van softtissue, maar wel heel sterk. Nou ja, de experts moeten zich er over buigen. Google zal wel een vreemd beeld van mij hebben inmiddels..
Die verbinding kan losser zitten bij vrouwen die zwanger geweest zijn of nog zijn, instabiliteit.
Daarmee impliceer of suggereer ik overigens niets (ik citeer enkel vanuit mijn medische kennis). Behalve dat het niet altijd zo strak aan elkaar hoeft te zitten, bij leven.

En, slaap lekker allemaal!
Make my day!
pi_145080281
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet heel interessant of een lichaam nou wel of niet uit elkaar kan vallen.
Ik vind die rugzak en het broekje veel interessanter.

Als ik kijk naar alle gevonden resten/spullen dan vind ik t lijken op Hans en Grietje die met steentjes de weg terug wilden vinden.
Een broekje met de knopen dicht als eerst
Daarna de rugzak h e l e m a a l in tact tussen rotsen
Daarna een schoen achter een boom...

Het is in mijn optiek allemaal geplaatst om iedereen te laten geloven dat ze verdwaald en verongelukt waren langs de rivier

Oh en om lekker even eigenwijs te doen: dit zei ik al VOOR Arrocha daarmee kwam.
Helemaal gek is die gedachte dus niet.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 02:05:05 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145080337
quote:

ik verwacht niet zoveel uit die hoek, de loyaliteit aan elkaar is erg hoog
  woensdag 1 oktober 2014 @ 02:10:19 #244
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145080346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:51 schreef jackie12 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet heel interessant of een lichaam nou wel of niet uit elkaar kan vallen.
Ik vind die rugzak en het broekje veel interessanter.

Als ik kijk naar alle gevonden resten/spullen dan vind ik t lijken op Hans en Grietje die met steentjes de weg terug wilden vinden.
Een broekje met de knopen dicht als eerst
Daarna de rugzak h e l e m a a l in tact tussen rotsen
Daarna een schoen achter een boom...

Het is in mijn optiek allemaal geplaatst om iedereen te laten geloven dat ze verdwaald en verongelukt waren langs de rivier

Oh en om lekker even eigenwijs te doen: dit zei ik al VOOR Arrocha daarmee kwam.
Helemaal gek is die gedachte dus niet.
Door de kaboutertjes?
pi_145080366
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 02:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Door de kaboutertjes?
Bedoel je de 7 dwergen of Paulus de Boskabouter?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 02:19:49 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145080367
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:41 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Maar vrijwel altijd als je ziet dat er ergens skelletten gevonden zijn, dan zitten de heupbotten nog gewoon aan elkaar vast. Ok, meestal zijn ze begraven geweest dus de botten kunnen nergens heen + nauwelijks zuurstof. Maar zelfs na 2000 jaar lijkt het heupbeen nog vast te zitten. Dan zou het in de jungle plots na een paar maanden al loslaten? Ik geloof niet dat er geen grote hoeveelheid energie aan te pas is gekomen, levend of dood.
ik weet niet wat fosfor doet?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 02:22:15 #247
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145080370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:10 schreef Domnivoor het volgende:
Zullen we een Veluwe-topic openen?
Ik kom daar ook vandaan 8-)

En dan kunnen we hier on topic blijven.
Dan wil ik een Zuid-Limburg topic openen. Mijn enige kans om Professor of the Mountain te zijn... wel met steenkolen, maar zonder Engels.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:53 schreef ToniB het volgende:
even nog mijn vraag uit vorig topic. Kun je vanaf het laatste foto moment 14.00 uur volgens camera in 4 tot 5 uur bij de Finca van een zekere Gids komen? 18.40 werd het donker.
Dat is zo'n 8 kilometer.. als je doorloopt, net te doen in dat terrein, als je het een beetje kent en de modder wat achterwege blijft.
pi_145080373
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:29 schreef agter het volgende:

[..]

Haren? Die laten vrij snel los als ik wiki mag geloven. Vergaan zal idd heel wat langer duren.
"De haren laten na 5 tot 8 dagen los. " volgens wiki:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verrotting
dat haren los laten na 5 a 8 dagen is TOTAAL uit de lucht gegrepen, net zo gek als dat nagels loslaten na een dag of 10.....ik weet niet wie dat stuk geschreven heeft, maar dat is een fantast !
ik heb t wel over mensen......ik heb geen ervaring met dieren, zeg ik erbij......

ik wil hierover de mening weten van ouder 1.....???.
pi_145080384
quote:
[..]

Dat is zo'n 8 kilometer.. als je doorloopt, net te doen in dat terrein, als je het een beetje kent en de modder wat achterwege blijft.
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html

Volgens Plinio duurt het voor een ervaren gids 2 dagen om bij de gevonden resten te komen..?!

(F zijn finca is verder, 4e kabelbrug maar dus maar zo'n 8 km?!)

Verder zegt hij "de man die hier woont heeft ze nog gezien"
Helemaal niet waar hij zag ze omhoog gaan einde van de middag

En verder had hij ze toch gezien? Waarom begint hij er niet over?!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 02:38:48 #250
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145080401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 02:30 schreef jackie12 het volgende:
Volgens Plinio duurt het voor een ervaren gids 2 dagen om bij de gevonden resten te komen..?!
Nee hoor, dat zal in totaal zo'n 16 km. zijn, als je ervaren bent ga je ook wat sneller door het terrein, dan schiet je ook wel een kleine 2 km. per uur op... binnen 2,5 dag was die ouwe man al tot in de buurt van Bocas del Toro gekomen, zo'n 38 km. dus.

Ligt eraan hoe lang je wil lopen per dag... 12 uur, of veel minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')