Oei. Geloof mij maar dat als je een roedel wilde zwijnen in hun slaap stoort terwijl ze jongen hebben, dat je dan echt wel in gevaar bent.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:48 schreef agter het volgende:
[..]
Voor mij gevaarlijk? Nee. Daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, aan gevaarlijke dieren op de Veluwe. Hoe kom je daarbij? Wat een vreemde conclusie.
Nee ik heb zeker ook geen waardeoordeel. Kan het van beide kanten begrijpen.(voor zover iemand dat kan begrijpen natuurlijk, wat die mensen moeten doorstaan)quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind de ouders van Kris overigens nu wel vrij stil. Ze laten weinig 'lekken' van het NFI rapport.
Voor ons jammer, maar wellicht voor hen logisch.
Ik heb er geen waardeoordeel over, overigens.
Misschien twijfelen ze ook wel maar laten ze dit over aan de experts.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, alleen zouden ze dan op zijn minst toch ook mee werken aan een verder onderzoek, in geval van twijfel bedoel ik.
Hier maak je al je eerste foutieve aanname. Om te beginnen zat er 2 en een half uur tussen die laatste foto en de noodoproep, geen anderhalf uur. Vervolgens weten we niet of ze zijn doorgelopen, daar gebleven of terug gelopen. Volgens F waren er bij de paddock geen sporen van de meiden op 3 april.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:52 schreef danyoromijn het volgende:
De ouders zijn niet verder gelopen dan de paddock, helaas, want de noodoproep is
anderhalf uur verder lopen daarvandaan gemaakt.
Wat is er voor jou zo moeilijk te begrijpen aan dat een trail uit meerdere delen bestaat en dat het deel tot aan de tweede oversteek gewoon heel gemakkelijk te herkennen is? Eén pad en meer niet.quote:De locals kennen het gebied goed en zullen zelf niet zo snel verdwalen, maar waarom
denk je dat bij het lopen van de culebra trail een gids streng wordt aangeraden?
En waarom schrijven 2 Amerikaanse toeristen dat ze zonder gids nooit de weg zouden
hebben kunnen vinden? Omdat het zo'n makkelijk pad is, vele malen makkelijker
dan lopen in de Veluwe? Wordt tijd voor een verplichte gids in de Veluwe dan....
Laten we de Veluwe discussie achter ons laten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:52 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
De ouders van Kris deden veel aannames in hun video:
1) de meiden zouden nooit van het pad af gaan 2) de meiden zijn nooit hier (bij de paddock)
geweest, want ze hebben hier geen foto's gemaakt (geldt ook voor de 2e quebrada)
3) als er wat was gebeurd, dan zouden ze terug zijn gelopen.
Alledrie aannames gebaseerd op hoe zij zelf denken, wat zij gedaan zouden hebben
(logisch nadenkend en niet in een paniek-situatie)
De ouders zijn niet verder gelopen dan de paddock, helaas, want de noodoproep is
anderhalf uur verder lopen daarvandaan gemaakt. De ouders hebben dus geen
volledig beeld van de pianista trail.
De locals kennen het gebied goed en zullen zelf niet zo snel verdwalen, maar waarom
denk je dat bij het lopen van de culebra trail een gids streng wordt aangeraden?
En waarom schrijven 2 Amerikaanse toeristen dat ze zonder gids nooit de weg zouden
hebben kunnen vinden? Omdat het zo'n makkelijk pad is, vele malen makkelijker
dan lopen in de Veluwe? Wordt tijd voor een verplichte gids in de Veluwe dan....
Nu de NFI-rapporten in Panama zijn aangekomen heb ik het volste vertrouwen in de Panamese roddelpers. Vroeg of laat komt die info bij ons terechtquote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind de ouders van Kris overigens nu wel vrij stil. Ze laten weinig 'lekken' van het NFI rapport.
Voor ons jammer, maar wellicht voor hen logisch.
Ik heb er geen waardeoordeel over, overigens.
Je bent duidelijk niet bekend met Fok. Zo noemen veel Fok-kers elkaar. Mij dus ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:00 schreef danyoromijn het volgende:
Oh ja, Ouder1, nog iets:
Hoe hypocriet om de mensen hier 'zolderkamerautisten' te noemen, terwijl je zelf al
weken/maanden lang zowat dagelijks uren op dit forum zit ;-)
Ook bizar dat je de andere users hier zo wegzet, terwijl je niets van ze weet,
heel bevooroordeeld en dus heel dom.
Dat pad waarvan de gidsen zeggen "dat is geen pad"? Dat pad naar een punt waar je over de begroeiing heen kunt kijken die het bijzondere uitzicht blokkeert? Dat pad bedoel je nog steeds?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:01 schreef agter het volgende:
Terwijl je in de video duidelijk ziet dat er ergens nog een pad is (steap area).
Absoluut!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:01 schreef agter het volgende:
[..]
Laten we de Veluwe discussie achter ons laten.
Ik vind het jammer dat de ouders de trail gelopen hebben met het idee van 'er zijn hier geen zijpaden, je kunt alleen vooruit of achteruit'. Terwijl je in de video duidelijk ziet dat er ergens nog een pad is (steap area).
Ze zijn daar ook, in mijn beleving, niet met een open mind geweest, die zijpaden en mogelijkheden zoekt en onderzoekt. Ze zijn ook niet verder gelopen, want 'daar kunnen ze nooit geweest zijn'.
Dat neem ik ze overigens zeer zeker niet kwalijk.
Maar ik, en wsl wel meer mensen, vind dat een gemiste kans.
Dan moeten die dieren wel eerst dagen rennen, toch? Voordat ze bij een weg zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jammer. Door dat soort acties overlijden er elk jaar weer vele dieren die opgeschrikt worden uit hun slaap (ze slapen overdag) en rennen in paniek de wegen op.
Blijf gewoon op de paden.
Afhankelijk van waar op de Veluwe natuurlijk. En welke kant ze dan op rennen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dan moeten die dieren wel eerst dagen rennen, toch? Voordat ze bij een weg zijn.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:01 schreef agter het volgende:
[..]
Laten we de Veluwe discussie achter ons laten.
Ach, het kan gezelligerquote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar op de Veluwe natuurlijk. En welke kant ze dan op rennen.
Maar als jij je pleziertje maar hebt, toch?
De laatste foto was bij de 1e quebrada (bergbeekje), maar de paddock is een uur vanaf dequote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:59 schreef Ouder1 het volgende:
[quote]Hier maak je al je eerste foutieve aanname. Om te beginnen zat er 2 en een half uur tussen die laatste foto en de noodoproep, geen anderhalf uur. Vervolgens weten we niet of ze zijn doorgelopen, daar gebleven of terug gelopen. Volgens F waren er bij de paddock geen sporen van de meiden op 3 april.
Kun je gewoon eens stoppen met die negatieve houding in je posts en doen alsof de anderequote:Wat is er voor jou zo moeilijk te begrijpen aan dat een trail uit meerdere delen bestaat en dat het deel tot aan de tweede oversteek gewoon heel gemakkelijk te herkennen is? Eén pad en meer niet.
Sorry maar als je van de natuur houdt en je woont in deze omgeving dan is het gewoon schrijnend om steeds weer te moeten ervaren (lezen/horen/zien) hoe dit soort gedrag van met name Randstedelingen dieren het leven kost. Om over financiële schade nog maar te zwijgen.quote:
Ja, ik vind het heel jammer dat dat niet in kaart gebracht is. Van die paar video-takes, met het idee 'er zijn hier geen zijpaden', was er toch maar mooi 1 op film vastgelegd. Laat staan als je eens zou gaan onderzoeken welke zijpaden er eigenlijk wel allemaal zijn. En zeker juist na de top, want daar is nog minder kennis en beeld van.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Absoluut!
Boven op de mirador was ik ZEKER dat ene paadje gaan bekijken waar Roelie over begon.
Verder was ik sowieso tot de rivier doorgelopen.
Idd gemiste kans
(en met een duiveltje op mn schouder zeg ik dan waarom niet? Was er een bepaald iemand met ze mee?)
Misschien zelf eens van je zolderkamer afkomen en eens een hike in een junglequote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niet bekend met Fok. Zo noemen veel Fok-kers elkaar. Mij dus ook.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:10 schreef Domnivoor het volgende:
Zullen we een Veluwe-topic openen?
Ik kom daar ook vandaan![]()
En dan kunnen we hier on topic blijven.
Aanname. We weten niet of ze doorgelopen, teruggelopen of daar gebleven zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:10 schreef danyoromijn het volgende:
De laatste foto was bij de 1e quebrada (bergbeekje), maar de paddock is een uur vanaf de1e quebrada, dus is het anderhalf uur van de paddock tot aan de plaats van de noodoproep.
Inderdaad!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:10 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
De sporen kunnen zijn uitgewist, doordat er bv. een hele kudde koeien overheen gewandeld
is, zoals we ook zagen in de video. Bovendien wist F. toch niet wat voor schoenen ze aan
hadden, dus hoe kon hij zo zeker weten dat hij geen sporen van ze had gezien?
Deze is toch ook op de Mirador? En het is toch gewoon bewezen dat ze doorgelopen zijn?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:13 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, ik vind het heel jammer dat dat niet in kaart gebracht is. Van die paar video-takes, met het idee 'er zijn hier geen zijpaden', was er toch maar mooi 1 op film vastgelegd. Laat staan als je eens zou gaan onderzoeken welke zijpaden er eigenlijk wel allemaal zijn. En zeker juist na de top, want daar is nog minder kennis en beeld van.
Niet alleen voor het verdwaal scenario, maar ook voor de mogelijkheid van een misdaad. Wie kon volgens welke route overal bij?
Haha, ja vast wel, maar dan wel achterstevoren en binnenstebuiten en 5 x verkeerd vertaald....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:01 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nu de NFI-rapporten in Panama zijn aangekomen heb ik het volste vertrouwen in de Panamese roddelpers. Vroeg of laat komt die info bij ons terecht
Hoeveel ik ook terug wil zeggen en antwoorden, dat is niet het topic hier.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sorry maar als je van de natuur houdt en je woont in deze omgeving dan is het gewoon schrijnend om steeds weer te moeten ervaren (lezen/horen/zien) hoe dit soort gedrag van met name Randstedelingen dieren het leven kost. Om over financiële schade nog maar te zwijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |