Het al dan niet ingeven van de pincode heeft geen gevolg voor het eventueel oppikken van de signalen door de mast. De enige voorwaarde is dat de telefoon aan moet staan. Ook zonder simkaart pikt de mast het signaal op. Zonder simkaart, zonder pincode, kun je (zoals bekend) gewoon nog het noodnummer bellen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:39 schreef ToniB het volgende:
Nergens in dit overzicht staat dat ze pin hebben ingevoerd. En als er maar af en toe een minuutje contact met een mast is geweest/ signaal opgevangen kan dat misschien net te kort zijn geweest om een duidelijke plek te kunnen bepalen voor de onderzoekers. Toen men eenmaal een gebied had bepaald en ging zoeken met helikopters werden de telefoons niet meer gebruikt (pas weer 11 april) en konden dus geen signalen meer ontvangen.
http://i.imgur.com/WiJl9u8.jpg
Ik heb dit weekend nog op een bospad (zandpad) gelopen daarquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen dat je ook op de Veluwe kunt verdwalen.En dat er genoeg kleine paadjes zijn.
Daarom ook daar gps (iPhone) bij me.
Het weer was er goed voor!quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:00 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend nog op een bospad (zandpad) gelopen daar
Hoe kom je erbij? Ik loop er dagelijks en kom nergens een bordje tegen of een verhard pad.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:52 schreef danyoromijn het volgende:
In de Veluwe zijn overal verharde paden, geen zandpaadjes dwars door het bos,en staan er regelmatig wegwijzers of andere signalen dat je je nog op het pad bevindt.
Het is stil hier.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:17 schreef jackie12 het volgende:
Misschien dat jullie een keer kunnen afspreken voor een gezellig wandelingetje
Je vergeet de verdwaling aanhangers die alles wat op iets anders zou kunnen duiden direct afschieten als 'onwaarschijnlijk'...quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:53 schreef SAJ het volgende:
Fijn hoor die Plasterk en z'n draagvlak. Maar ging nu ergens anders over, namelijk het verschil in redeneren bij 2 groepen hier, de- misdrijf scenario aanhangers- en de alle scenario's open houden aanhangers
Ligt eraan vanaf welke kant ;-)quote:
Weggelopen van huis? (Is maar een aanname, hoor)quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:26 schreef ToniB het volgende:
http://elsiglo.com/panama(...)iriqui-2014/23792130
"Volgens een rapport van het Openbaar Ministerie in Chiriqui provincie, heeft klachten ontvangen van verdwijningen van januari tot juni van dit jaar 2014, waar ze 51 gevallen behandeld van ontbrekende onder deze 31 vrouwen en 20 mannen, die zijn gelegen hebben en slechts drie zijn in onderzoek.
Bovendien, twee jonge Nederlandse Lisanne Froon 22, en Kris Kremers, die 21 jaar verdwenen sinds 2 april van dit jaar. "
Toch wel opvallend veel vrouwen!
zie: http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-6/page6quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:49 schreef agter het volgende:
Iemand een goede vertaling van het hele artikel?
Ik zal je even helpen want nu wordt het gewoon zielig. Jij bent in Park De Hoge Veluwe geweest.. dat is een miniem klein stukje van de Veluwe waar je op veel stukken toch echt uren aan één stuk rechtdoor kunt lopen zonder een weg, een huis, een fietspad of een bordje tegen te komen. Maar wel talloze zandpaden, kruisingen, aftakkingen, T splitsingen..quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:13 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Ok, ik neem dat van je aan, ik heb alleen een fietstocht gemaakt en dat pad was (gelukkig) verhard.
Kan je nagaan, als je zelfs in de Veluwe kunt verdwalen, hoe het dan is in een stuk regenwoud
zo groot als 2 Nederlandse provincies bij elkaar, waar bijna niemand woont.
Het verschil met de Veluwe is dat je daar na 1 kilometer rechtdoor lopen alweer tekens van
de bewoonde wereld ziet (een bord, een pad, een hek, etc.), dus echt lang verdwalen kun je
er niet, je krijg het in ieder geval niet voor elkaar daar om 7 dagen rond te dolen, dan ben je
allang de Veluwe weer uit.
Mij is verteld dat dit de eerste (kabel)brug is:quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:27 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Ligt eraan vanaf welke kant ;-)
Vanaf Nortena wel, vanaf Boquete noemen we dit de 3e
(al zouden we 'm ook de 2e moeten noemen, want de
eerste "brug" over een zijrivier is geen kabelbrug).
Dit is in ieder geval niet dezelfde kabelbrug als op die
andere 4 foto's waar je ze vanaf de zijkant ziet.
Thanks!quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:30 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
zie: http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-6/page6
Ik denk dat de rugzak is geplaatst.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:20 schreef agter het volgende:
[..]
Het is stil hier.
Jackie, vraagje voor jou:
Kun jij de gevonden sporen op de tassen passen binnen jouw theorie?
En ook het vastplakken van de gsm's aan de camera met plakband... Vaag vind ik dat.
Kun jij het matchen?
Dank!quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:37 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat de rugzak is geplaatst.
De gevonden spullen in de rugzak waren allemaal intact.
Zelfs 2 goedkope zonnebrilletjes zagen er nog picobello uit.
Op ongeveer diezelfde plek is het bekken van Kris gevonden en de gedachte van velen is dat het lichaam door de kracht van de rivier kapot geslagen is op de rotsen.
Dan zou die rugzak (met inhoud) helemaal in gruzelementen zijn veranderd is mijn mening.
Of ik het kan passen in mijn scenario?
Dat er zoveel DNA is gevonden vind ik niet zo spannend. Hoeveel mensen hebben die spullen wel niet in handen gehad?
De man waarvan ik het mogelijk acht dat hij meer weet, F schijnt dus (naar wat ik heb begrepen) als eerste de rugzak hebben gekregen dus ook zijn DNA zal waarschijnlijk overal opzitten.
Dat van de plakband/telefoons/fotocamera weet ik sinds vandaag en heb daar geen verklaring voor.
zou kunnen. Voorlopig worden ze wel vermist.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:28 schreef agter het volgende:
[..]
Weggelopen van huis? (Is maar een aanname, hoor)
Maar ik weet van de situatie in. NL wel dat het merendeel van de vermissingen gewoon weer levend terug gevonden worden of zelf weer naar huis gaan.
Voor zover ik weet hebben ze nog bij niemand dna afgenomen. Het is zeker de moeite waard om al die sporen in kaart te brengen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:37 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat de rugzak is geplaatst.
De gevonden spullen in de rugzak waren allemaal intact.
Zelfs 2 goedkope zonnebrilletjes zagen er nog picobello uit.
Op ongeveer diezelfde plek is het bekken van Kris gevonden en de gedachte van velen is dat het lichaam door de kracht van de rivier kapot geslagen is op de rotsen.
Dan zou die rugzak (met inhoud) helemaal in gruzelementen zijn veranderd is mijn mening.
Of ik het kan passen in mijn scenario?
Dat er zoveel DNA is gevonden vind ik niet zo spannend. Hoeveel mensen hebben die spullen wel niet in handen gehad?
De man waarvan ik het mogelijk acht dat hij meer weet, F schijnt dus (naar wat ik heb begrepen) als eerste de rugzak hebben gekregen dus ook zijn DNA zal waarschijnlijk overal opzitten.
Dat van de plakband/telefoons/fotocamera weet ik sinds vandaag en heb daar geen verklaring voor.
Telefoons staan niet op de foto, de camera indien in de beschermhoes wel, deze zat dan iig niet vastgeplakt aan de telefoons, het is niet duidelijk of alle artikelen apart met plakband waren vastgeplakt, of alledrie aan elkaar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:48 schreef agter het volgende:
Dank!
Dat plakband? Zal niet door de dames zo gedaan zijn. Moet door Panamezen zijn.
Zaten ze op de foto van de gevonden rugzak ook al aan elkaar vast?
Ik meen dat één van de telefoons nog één keer ergens een signaal heeft opgepikt?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:14 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
zucht... dan hadden de mobieltjes weer contact met het netwerk moeten maken
en dat contact is er na 1 April rond 13:45 nooit meer geweest...
In de video met de vader van Kris geeft hij aan dat er na 45 minuten geen contact meer wasquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:23 schreef jackie12 het volgende:
Hier heb je absoluut een punt alleen heb ik nergens kunnen lezen of dat wel of niet gebeurd is.
Geruisloos heeft een kaartje gemaakt wbt de belgegevens.
Is een goed duidelijk kaartje die een helder overzicht geeft over wanneer de telefoon is aangedaan, er gebeld is naar 112/911 enz.
Tja, dat is nog steeds niet helemaal duidelijk. Een noodnummer kun je bellen zonder pin,quote:Toch geeft dit kaartje geen definitief uitsluitsel over bepaalde dingen.
Zo staat er bv "no pin" op 6 april om 10.26 uur en op 11 april.
Het rare is dat op 6 april 13.37 dat er niet staat.
Ook op alle andere dagen staat dat niet.
Hebben ze dus op alle dagen ook echt een pincode ingevoerd of niet?
Velen hier zeggen ja, want anders stond er bij die andere 2 niet expliciet "no pin"
Ik heb daar grote twijfels over maar dit is wel heel belangrijk om te weten.
Dat ze nooit hebben geprobeerd te SMS'en of Whatsappen begrijp ik echt niet....quote:Verder is er nog helemaal NIETS naar buiten gekomen of de meiden nog gebeld/gesmst of geappt hebben.
De ouders hebben het NFI rapport en weten dat wel en mijn veronderstelling is dat ze dit dus niet gedaan hebben anders hadden Kris haar ouders iig geweten dat ze wel verdwaald waren.
Jammer. Door dat soort acties overlijden er elk jaar weer vele dieren die opgeschrikt worden uit hun slaap (ze slapen overdag) en rennen in paniek de wegen op.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:06 schreef agter het volgende:
[..]
Het weer was er goed voor!
Ik loop vaak wildsporen na, over die kleine paadjes gemaakt door de dieren. Veel dieren hebben bijv een ander gebied om te fourageren dan om te rusten en ze gebruiken zelfgemaakte paden soms jaren.
Iedere zijn hobby..Maar ik vind het dwalen daar erg leuk om te doen.
Indien geen dierlijk DNA dan kan dat scenario van Pitti de prullenbak in misschien?quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:11 schreef Geruisloos het volgende:
Met het DNA gaan ze niet ver komen ben ik bang. Zowel voor als na de vermissing kunnen de objecten volop met DNA materiaal van derden zijn besmet.
Wel zou het interessant zijn als er DNA gevonden is op meerdere objecten, die bijvoorbeeld afzonderlijk van elkaar zijn gevonden, met hetzelfde DNA en dat niet van een onderzoeker is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |