Een bekken bestaat uit 2 darmbeenderen die met ligamenten aan elkaar verbonden zijn. Het bekken is dus niet gebroken maar die ligamenten hebben losgelaten. Dat vind ik vreemd omdat die dingen pas extreem laat vergaan.. ongeveer net als haren of oren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:37 schreef jackie12 het volgende:
Op ongeveer diezelfde plek is het bekken van Kris gevonden en de gedachte van velen is dat het lichaam door de kracht van de rivier kapot geslagen is op de rotsen.
Wordt nog achtergehouden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:56 schreef Za het volgende:
Oftwel uit het onderzoek van het NFI zijn geen andere oproepen gebleken, geen sms'jes of wat dan ook alleen hetgeen al bekend was of wordt dit nog achtergehouden?
Huh? We weten toch niet waar de meiden toen waren? Hoe kan je dan zeggen dat dat niet klopt?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:00 schreef danyoromijn het volgende:
In de video met de vader van Kris geeft hij aan dat er na 45 minuten geen contact meer wasmet het netwerk en daarna ook niet meer. Dit klopt eigenlijk niet helemaal want zendmastenhebben nog wel een zwak signaal ontvangen, volgens het schema (en de originele tekst)ook op 2 April in de middag en volgens bepaalde bronnen ook rond 9 April.
Zieliger dan hoe dit forum soms is kan het eigenlijk al niet meer worden...quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:30 schreef Ouder1 het volgende:
[quote]Ik zal je even helpen want nu wordt het gewoon zielig.
Ik heb hier ook een kaartje van de Veluwe:quote:Jij bent in Park De Hoge Veluwe geweest.. dat is een miniem klein stukje van de Veluwe waar je op veel stukken toch echt uren aan één stuk rechtdoor kunt lopen zonder een weg, een huis, een fietspad of een bordje tegen te komen. Maar wel talloze zandpaden, kruisingen, aftakkingen, T splitsingen.. De kans dat je verdwaalt op de echte Veluwe (dus niet dat toeristische park) is vele malen groter dan op het verlengde van de Pianista trail. Op de Veluwe gebeurt dat namelijk ook dagelijks. Alleen komen ze er dan na uren lopen wel weer ergens uit of iemand tegen.
Haren? Die laten vrij snel los als ik wiki mag geloven. Vergaan zal idd heel wat langer duren.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een bekken bestaat uit 2 darmbeenderen die met ligamenten aan elkaar verbonden zijn. Het bekken is dus niet gebroken maar die ligamenten hebben losgelaten. Dat vind ik vreemd omdat die dingen pas extreem laat vergaan.. ongeveer net als haren of oren.
In de tropen bij hoge temperatuur en hoge luchtvochtigheid gaat het veel sneller dan "normaal".quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een bekken bestaat uit 2 darmbeenderen die met ligamenten aan elkaar verbonden zijn. Het bekken is dus niet gebroken maar die ligamenten hebben losgelaten. Dat vind ik vreemd omdat die dingen pas extreem laat vergaan.. ongeveer net als haren of oren.
Helaas voor jou. Ik vind paden niet zo leuk. Ga liever, daar waar het toegestaan is, wat dieper de bossen in.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jammer. Door dat soort acties overlijden er elk jaar weer vele dieren die opgeschrikt worden uit hun slaap (ze slapen overdag) en rennen in paniek de wegen op.
Blijf gewoon op de paden.
Zeer vreemdquote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:08 schreef Domnivoor het volgende:
In het artikel staat dat de telefoons en camera met plakband aan elkaar vast zaten: "la cinta autoadhesiva que unía la cámara y los teléfonos". Erg vreemd.
Maar vrijwel altijd als je ziet dat er ergens skelletten gevonden zijn, dan zitten de heupbotten nog gewoon aan elkaar vast. Ok, meestal zijn ze begraven geweest dus de botten kunnen nergens heen + nauwelijks zuurstof. Maar zelfs na 2000 jaar lijkt het heupbeen nog vast te zitten. Dan zou het in de jungle plots na een paar maanden al loslaten? Ik geloof niet dat er geen grote hoeveelheid energie aan te pas is gekomen, levend of dood.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:31 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
In de tropen bij hoge temperatuur en hoge luchtvochtigheid gaat het veel sneller dan "normaal".
Tel daarbij op de aaseters die daar ook in grote getale leven en binnen 2 maanden is een
lichaam dan kennelijk echt wel vergaan tot een skelet.
Je weet het beter dan de ouders en de locals en je weet het dus ook al beter wat betreft de Veluwe dan de mensen die daar wonen. Knap hoor!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:27 schreef danyoromijn het volgende:
Ben je ooit wel eens zelf in een jungle/regenwoud geweest? Zo niet, dan kun je er eigenlijkniet over oordelen als de Veluwe je enige referentiekader is. Zo'n mimiem stukje is hetPark de Hoge Veluwe trouwens niet, dat is het hele deel tussen Arnhem, Hoenderloo,Otterloo en Lunteren en juist het meest rustige deel (zonder huizen/dorpjes/wegen/etc.).
Dit was nagenoeg mijn scenario tot eind juli toen ik ook aan verdwalen dacht.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:14 schreef Poolbal het volgende:
Tsja ik mijn vermoeden is eigenlijk nog steeds een verdwaling. Ik denk als volgt: (en nee, geen uitsluitende bewijzen hiervoor, en ja veel invulling, en ik zal mijn vragen erbij aangeven)
>>> Kris en Lisanne beginnen redelijk op tijd aan het pad. Zijn in de veronderstelling dat ze zo'n 4-5 uur weg zijn en zijn op zo'n tocht voorbereid. Wat eten en drinken mee, het is warm dus weinig kleding en voldoende muggenspray. Hun telefoons zijn niet volledig opgeladen, of ze hebben in de ochtend er nog foto's en filmpjes mee gemaakt waardoor de batterijen tot zo'n 50% geslonken zijn.
>>> Op de top schieten ze foto's en zijn in de veronderstelling dat je door moet lopen om weer in Boquete te komen. Op de volgende foto's lijkt de pas er namelijk nog aardig in te zitten. Ik denk niet dat ze zo naief waren om met iemand mee te lopen, ze zien er te onbezorgd voor uit en op de foto's lijken ze gewoon heel erg "met zijn tweeën" te zijn (geen vreemde spullen, niet naar iemand buiten de foto kijken).
>>> Ze komen behoorlijk ver en bij het begin van de schemering krijgen ze door dat dit foute boel is. Hier zullen ze voor een keuze hebben gestaan: of al die uren terug lopen (maar in het donker lukt dat niet) of verder naar beneden. En misschien hebben ze al 'tekenen van beschaving' gezien, de brug, een weide, anderszins dus verder doorlopen is een optie.
Ze hebben hier ook al weinig batterij en besluiten hier dus zeer economisch mee om te gaan - ja, ik denk dat zij zich zoiets in die situatie wel degelijk kunnen voornemen.
- vraag: toch zou ik zelf vaker bellen, helemaal wanneer de nacht invalt. Waarom ze dit niet deden weet ik niet.
- vraag: whatsapp wordt niet opgeslagen, maar SMS wel. Ik zou ook zeker 1 sms proberen te sturen. Maar wellicht wisten ze dat 'niet bellen = niet smsen' en dus probeerden ze dat niet. Andere notitie apps (of kompas) worden niet gebruikt: teveel batterij of ze wisten niet dat het erop zat
>>> Vanaf hier slaat de paniek toe. Ik kan alleen maar gissen hoe vreselijk het moet zijn een nacht daar door te brengen, in alleen een broekje en shirt (bekende natuur kan snachts al eng zijn...laat staan onbekende jungle/tropisch bos). Mogelijk is er daarom ook snachts geen activiteit met telefoons: op dat moment ben je aan het overleven. Misschien hebben ze ook wel problemen gehad met dieren: mosquitos, slangen of paranoia over dieren. Het is ook heel goed mogelijk dat ze in die paniek elkaar kwijt zijn geraakt of verder van het pad afgeraakt zijn. Gelukkig hebben ze nog wel wat eten.
>>> Na de eerste nacht doorgekomen te zijn proberen ze nog eens te bellen. Misschien zijn ze hier elkaar al kwijt, of gewond, maar in ieder geval totaal ontredderd. Iedereen die zich niet kan voorstellen hoe zo'n nacht is nodig ik uit om één nacht, zonder tent maar wel voorbereid, in het bos te slapen. Verder naar boven lopen is geen optie meer: te vermoeid, gewond of ze zijn van het pad geraakt waardoor afdalen makkelijker is dan stijgen.
- Vraag: als ze elkaar kwijt waren, hoe eindigen dan de spullen bij elkaar? Ja, een rivier zet op dezelfde plekken af, maar toch acht ik het onwaarschijnlijk dat ze op verschillende plekken (bij) de rivier sterven en dan vervolgens op dezelfde plekken aanspoelen, een klein beetje althans want de rest is netjes weggespoeld?
>>> Op enig moment in de dagen erna raakt het eten op en begint het te regen. Al deze tijd is het maken van foto's en berichtjes aan het thuisfront geen prioriteit. Wondverzorging, vooruitkomen, elkaar proberen te vinden, voedsel en water en beschutting is nu prioriteit. Wel vinden ze de rivier en daar besluiten ze te blijven wachten.
- Vraag: in dit scenario zijn ze volgens mij al verder dan de vindplek van de broek van Kris. Ook zou die broek door en door vies moeten zijn. Ik geloof niet dat zij dat broekje 'zomaar' uit zou doen als ze geen andere broek bij zich had. Had ze die wel, dan kan de broek als een teken/spoor achtergelaten zijn. Maar dat zou moeten blijken uit de manier waarop het aangetroffen is (als een vod in de bosjes is geen spoor/teken)
>>> Bij de rivier komt er één te overlijden. Ik schat op dag 4, 5 of 6. De ander blijft omdat het een redelijke plek is en ze inmiddels hebben opgegeven om naar onder of boven te lopen. Vanaf hier is de overgeblevene zo verzwakt dat er nog weinig zinnigs gedaan wordt. In de nacht van 8 april hallucineert diegene redding, per helikopter of mensen, en zwaait ze met het geïmproviseerde aandacht/dierenafschrik-stokje en maakt daarbij foto's.
>>> Totaal verzwakt wordt er 11 april nog éénmaal geprobeerd te bellen, zonder resultaat. Bij de rivier komt ook de laatste persoon te overlijden waarna de elementen hun werk doen.
- Vraag: ik blijf opmerkelijk vinden dat er een half heupbot overblijft. Lastig te breken en lastig te vinden. Waarom zijn andere lichaamsdelen, mogelijk met kleding, dan zo lastig te vinden? Zou die rivier echt heupbotten breken en vervolgens één deel daarvan op het land werpen?
Er zijn geen sporen van aaseters gevonden op de botten. En idd. In Nederland duurt het al snel een jaar of langer voor een mens is vergaan tot bot.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:31 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
In de tropen bij hoge temperatuur en hoge luchtvochtigheid gaat het veel sneller dan "normaal".
Tel daarbij op de aaseters die daar ook in grote getale leven en binnen 2 maanden is een
lichaam dan kennelijk echt wel vergaan tot een skelet.
Niet voor mij hoor.. gewoon voor die dieren die je de dood in jaagt voor jouw plezier.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:34 schreef agter het volgende:
[..]
Helaas voor jou. Ik vind paden niet zo leuk. Ga liever, daar waar het toegestaan is, wat dieper de bossen in.
De maanden waarin dat voor jou gevaarlijk kan zijn dus. Die beesten interesseren je geen ruk. Duidelijk.quote:Jagershutten zoeken enzo.
En ja, ik weet welke maanden dieren echt met rust gelaten moeten worden.
Jackie,quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:43 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit was nagenoeg mijn scenario tot eind juli toen ik ook aan verdwalen dacht.
Goed geschreven maar juist de dingen die jij vreemd vindt plus een aantal andere dingen die er niet in staan hebben mijn gedachte veranderd.
De locals zeggen allemaal dat het gevaarlijk is om zonder gids de trail te lopen. Zeker voorbij de mirador. Kun je op alle video's en interviews terug vinden. De ouders van Kris denken daar anders over en willen verder uitzoeken of er een misdrijf gepleegd is. De ouders van Lisanne vinden de informatie die ze hebben voldoende om de zaak te willen afsluiten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je weet het beter dan de ouders en de locals en je weet het dus ook al beter wat betreft de Veluwe dan de mensen die daar wonen. Knap hoor!
En nee, het klopt dus niet wat je hier zegt.
Voor mij gevaarlijk? Nee. Daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, aan gevaarlijke dieren op de Veluwe. Hoe kom je daarbij? Wat een vreemde conclusie.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niet voor mij hoor.. gewoon voor die dieren die je de dood in jaagt voor jouw plezier.
[..]
De maanden waarin dat voor jou gevaarlijk kan zijn dus. Die beesten interesseren je geen ruk. Duidelijk.
quote:
Wat Lisanne haar ouders denken weten we niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De locals zeggen allemaal dat het gevaarlijk is om zonder gids de trail te lopen. Zeker voorbij de mirador. Kun je op alle video's en interviews terug vinden. De ouders van Kris denken daar anders over en willen verder uitzoeken of er een misdrijf gepleegd is. De ouders van Lisanne vinden de informatie die ze hebben voldoende om de zaak te willen afsluiten.
Ik vind de ouders van Kris overigens nu wel vrij stil. Ze laten weinig 'lekken' van het NFI rapport.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De locals zeggen allemaal dat het gevaarlijk is om zonder gids de trail te lopen. Zeker voorbij de mirador. Kun je op alle video's en interviews terug vinden. De ouders van Kris denken daar anders over en willen verder uitzoeken of er een misdrijf gepleegd is. De ouders van Lisanne vinden de informatie die ze hebben voldoende om de zaak te willen afsluiten.
De ouders van Kris deden veel aannames in hun video:quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:41 schreef Ouder1 het volgende:
Je weet het beter dan de ouders en de locals en je weet het dus ook al beter wat betreft de Veluwe dan de mensen die daar wonen. Knap hoor!
En nee, het klopt dus niet wat je hier zegt.
Ze zeggen dat zij denken dat ze van de brug zijn gevallen. Hoe komen ze daar?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, alleen zouden ze dan op zijn minst toch ook mee werken aan een verder onderzoek, in geval van twijfel bedoel ik.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
[..]
Wat Lisanne haar ouders denken weten we niet.
Misschien is het voor hen minder belangrijk hoe ze is overleden.
Ik heb begrepen dat ze gelovig zijn. Ik niet, maar kan me er iets bij voorstellen dat ze zich er bij neerleggen dat ze bij de Heer is.
En dat ze de doodsoorzaak over laten aan de experts.
(zij gingen begin april zelf ook niet naar Panama maar lieten dat over aan een oom en hun zoon)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |