Onzin man, nee is nee en dat heb je dan maar te respecterenquote:Op dinsdag 30 september 2014 07:50 schreef jakosi het volgende:
Wat een bullshit. Een reden dat Californie geen plek meer is voor jonge mannen.
Overwinning van de feminazi's wordt gezien als een overwinning voor de mens maar jonge mannen worden in onze samenleving meer en meer gemarginaliseerd.
Oh, en daarbij betekent 'nee' bij een meisje ook wel vaak 'ja'.
Heb vaak genoeg meisjes gehad 'nee we gaan niet seksen' , en iets later: 'pak maar een condoom'quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:51 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Onzin man, nee is nee en dat heb je dan maar te respecteren
Natuurlijk niet, lucky bastard.quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:55 schreef Leafeon672 het volgende:
Als een man 's ochtends wakker wordt door zijn vriendin/vrouw die aan zijn piemel zit te frunniken, is het dan ook verkrachting?
Wie heeft jou dat in godsnaam ooit verteld? ....quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:50 schreef jakosi het volgende:
Wat een bullshit. Een reden dat Californie geen plek meer is voor jonge mannen.
Overwinning van de feminazi's wordt gezien als een overwinning voor de mens maar jonge mannen worden in onze samenleving meer en meer gemarginaliseerd.
Oh, en daarbij betekent 'nee' bij een meisje ook wel vaak 'ja'.
Dan heeft ze geen ruggengraat. Nee is nee en blijft nee.quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:53 schreef jakosi het volgende:
[..]
Heb vaak genoeg meisjes gehad 'nee we gaan niet seksen' , en iets later: 'pak maar een condoom'
Even op een rijtje:quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:55 schreef Leafeon672 het volgende:
Als een man 's ochtends wakker wordt door zijn vriendin/vrouw die aan zijn piemel zit te frunniken, is het dan ook verkrachting?
Evenals vrouwen die vals aangifte doen van een nooit gebeurde verkrachtingquote:Op dinsdag 30 september 2014 07:51 schreef Lothiriel het volgende:
Tsja, het klinkt wat belachelijk maar als het enigszins helpt, waarom ook niet. Verkrachters zijn vuile beesten, bah
Ik word zo moe van dit soort posts met misplaatste slachtofferrol.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Even op een rijtje:
- Alleen vrouwen kunnen worden verkracht
- Als een lerares seks heeft met een leerling is dat "nice"
- Als een leraar seks heeft met een leerling moet hij aan zijn ballen worden opgeknoopt
- Alleen blanken kunnen discrimineren.
Lighten up bro.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dit soort posts met misplaatste slachtofferrol.
Hij benoemt anders stuk voor stuk feiten. Mensen hier worden moe van de misplaatste slachtofferrol van de anti-Pieten brigade.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dit soort posts met misplaatste slachtofferrol.
Ah nog een hardnekkige mythe onder (blanke hetero)mannen die van een slachtofferrol houden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:43 schreef Civilian het volgende:
[..]
Evenals vrouwen die vals aangifte doen van een nooit gebeurde verkrachtingEn zolang ze die niet dezelfde straf geven als verkrachters, mogen ze van mij oprotten met dit soort regels..
http://m.vice.com/read/th(...)-richard-dawkins-999quote:The “accuser-might-be-lying” theory inevitably pops up around every rape case. But false accusations of rape occur in only about 2 to 3 percent of cases. That’s roughly the same rate as false accusations of other violent crimes, according to the US Justice Department. Studies in the UK have yielded similar results, but the myth of the always-lying rape accuser persists.
Het zijn geen feiten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij benoemt anders stuk voor stuk feiten. Mensen hier worden moe van de misplaatste slachtofferrol van de anti-Pieten brigade.
Ik heb het niet over mannen die roepen dat het mogelijk is. Ook in jouw quote staat dat dit gebeurt. Dat het maar 2-3% is doet er niet toe. Er zijn vrouwen die er over liegen en zo potentieel het leven van een ander verknallen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah nog een hardnekkige mythe onder (blanke hetero)mannen die van een slachtofferrol houden.
[..]
http://m.vice.com/read/th(...)-richard-dawkins-999
SHOTS FIRED!!!!!quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij benoemt anders stuk voor stuk feiten. Mensen hier worden moe van de misplaatste slachtofferrol van de anti-Pieten brigade.
Dan moet je haar wel 3 dagen 24 uur per dag in de gaten houden om te voorkomen dat ze alsnog drugs of alcohol gebruikt!quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:57 schreef DonJames het volgende:
Dus eerst even langs de politie voor een blaastest, dan naar de dokter om het bloed te testen op sporen van GHB, coke, Rohypnol en XTC, en vervolgens even naar de notaris voor een gemeenschapsovereenkomst. Die daarna ook even laten ondertekenen door haar ouders, en na de drie dagen afkoelingsperiode mag je los!
Oh well, als echte Fok!ker heb ik wel eens meer moeite moeten doen
Mwah.. Lees ook vaak genoeg dat er in de V.S. een lerares is opgepakt/veroordeelt omdat ze seks met een leerling heeft gehad.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, gewoon even opbergen in de kelder.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan moet je haar wel 3 dagen 24 uur per dag in de gaten houden om te voorkomen dat ze alsnog drugs of alcohol gebruikt!
Genocides ook, daarom niet erg?quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:09 schreef De_Guidance het volgende:
False rape accusations zijn ZELDZAAM
http://yesmeansyesblog.wo(...)llegations-are-rare/
http://www.theguardian.co(...)mestic-violence-rare
Rare vergelijking, maar ok. Wat hij bedoelt is dat het een heel klein deel van de feitelijke geregistreerde verkrachtingen betreft. Ik ben het er mee eens dat dat ook bestraft moet worden, maar sommigen gaan er hier van uit dat dat heel erg vaak gebeurt, wat zeker niet het geval is.quote:
Dan heeft ze in de eerste plaats totaal geen ruggengraat, of ze vind het leuk om een beetje te 'plagen', weet ik veel. Een 'pak maar een condoom' kun je dus wel interpreteren als een 'ja'.quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:53 schreef jakosi het volgende:
[..]
Heb vaak genoeg meisjes gehad 'nee we gaan niet seksen' , en iets later: 'pak maar een condoom'
Ik herinner je graag aan het feit dat het wel de mannelijke fokkers zijn die dat geweldig en nice en hun droom vinden, terwijl de vrouwelijke fokkers wel het bestaan van verkrachting van mannen erkennen. Dat is overigens een mooie afspiegeling van hoe het over het algemeen ook over gedacht wordt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Even op een rijtje:
- Alleen vrouwen kunnen worden verkracht
- Als een lerares seks heeft met een leerling is dat "nice"
- Als een leraar seks heeft met een leerling moet hij aan zijn ballen worden opgeknoopt
- Alleen blanken kunnen discrimineren.
Dat ontkent ook niemand. Maar een beetje verkrachter laat zich niet stoppen door een meisje dat zegt dat ze er niet van is gediend.quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:51 schreef Lothiriel het volgende:
Tsja, het klinkt wat belachelijk maar als het enigszins helpt, waarom ook niet. Verkrachters zijn vuile beesten, bah
Heb je zeker een punt. Zo had ik er nog niet bij stilgestaanquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ontkent ook niemand. Maar een beetje verkrachter laat zich niet stoppen door een meisje dat zegt dat ze er niet van is gediend.
Er zijn ook landen wanneer je als je verkracht bent aangifte doet je door de wetgeving nogmaals wordt gestraft.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:51 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Heb je zeker een punt. Zo had ik er nog niet bij stilgestaan![]()
Reageerde vooral op de gewoonlijke zever dat verkrachting meestal verzonnen is ed.
Maakt niet echt uit. Blijkbaar is er een cultuur van aanranding als er zo veel klachten zijn. Oplossing is wel matig; the land of the free maar straal bezopen neuken valt daar niet onder.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:00 schreef KreKkeR het volgende:
Hoe is deze studente dan precies verkracht of aangerand? (Als in: in wat voor situatie)
Ik krijg hem dan niet meer omhoog. Die prestatie zou juist beloond moeten worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:06 schreef n8n het volgende:
[..]
Maakt niet echt uit. Blijkbaar is er een cultuur van aanranding als er zo veel klachten zijn. Oplossing is wel matig; the land of the free maar straal bezopen neuken valt daar niet onder.
En dat is dan ook meer dan terecht nogal strafbaar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:02 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mannen die roepen dat het mogelijk is. Ook in jouw quote staat dat dit gebeurt. Dat het maar 2-3% is doet er niet toe. Er zijn vrouwen die er over liegen en zo potentieel het leven van een ander verknallen.
Een vrouw zou sowieso geen spijt krijgen als ze niet meteen voor slet wordt uitgemaakt als ze blijkbaar geniet van seks.quote:
En per vrouw die liegt staan er 49 mannen tegenover die het leven van een ander verknallen. Alleen maar omdat ze hun poten niet thuis kunnen houden. Echt een waardeloos kul-argument, zorg gewoon dat ze het goed vindt en klaar. Steek je zaakje ook niet in iedere domme labiele doos en je zult weinig probleem krijgen met zulke krankzinnige vrouwen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:02 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mannen die roepen dat het mogelijk is. Ook in jouw quote staat dat dit gebeurt. Dat het maar 2-3% is doet er niet toe. Er zijn vrouwen die er over liegen en zo potentieel het leven van een ander verknallen.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah nog een hardnekkige mythe onder (blanke hetero)mannen die van een slachtofferrol houden.
[..]
Maar hoe weet je wat een ware en wat een valse aantijging is? Je kunt helemaal niet zeggen ''in maar 2 tot 3% van de gevallen'' want je kunt niet in de hoofden van mensen kijken. Als iemand veroordeeld wordt, zal het onderzoek zeggen dat het dus ''geen valse aangifte was''. Lekker makkelijk.quote:But false accusations of rape occur in only about 2 to 3 percent of cases
Ik geloof eerder dat het andersom is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:28 schreef Lhyanna het volgende:
[..]
En per vrouw die liegt staan er 49 mannen tegenover die het leven van een ander verknallen.
Dus je legt nu het probleem bij de slachtoffers?quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:28 schreef Lhyanna het volgende:
[..]
En per vrouw die liegt staan er 49 mannen tegenover die het leven van een ander verknallen. Alleen maar omdat ze hun poten niet thuis kunnen houden. Echt een waardeloos kul-argument, zorg gewoon dat ze het goed vindt en klaar. Steek je zaakje ook niet in iedere domme labiele doos en je zult weinig probleem krijgen met zulke krankzinnige vrouwen.
Wtf heeft de ZP-discussie hier nou weer mee te maken? En hoe kom je in hemelsnaam op het achterlijke idee dat er maar 1 groep slachtofferrolhuilies zou kunnen zijnquote:Op dinsdag 30 september 2014 08:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja, dit gaat natuurlijk wat meer over het grijze gebied, waarin wat mij betreft mensen(mannen en vrouwen) wat beter opgevoed mogen worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ontkent ook niemand. Maar een beetje verkrachter laat zich niet stoppen door een meisje dat zegt dat ze er niet van is gediend.
Kom dan eens met bewijs, jouw onderbuik zegt mij niets. Aantoonbaar is het dus dat 2-3% van de aangiftes vals zijn en dan hebben we het dus nog niet eens over de gevallen die niet te bewijzen zijn. Heb je enig idee hoe gedetailleerd die aangiftes voor verkrachting moeten? Heb je enig idee hoeveel zaken er worden afgedekt en wat allemaal wel en niet onder verkrachting valt? De meeste vrouwen durven al geen aangifte te doen omdat het process zo extreem is. Als het dan ook nog eens niet te bewijzen wordt, vreet dat aan slachtoffers.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik geloof eerder dat het andersom is.
Wie weet, als we het ook stoer gaan vinden dat vrouwen met meerdere mannen naar bed gaan, dat valse aangiftes uit spijt sowieso minder voor gaan komen. Verder heb ik ook ooit een artikel gelezen dat vrouwen veel minder worden geloofd(vooral door andere vrouwen overigens) en dat heeft natuurlijk ook zo zijn gevolgen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Een vrouw zou sowieso geen spijt krijgen als ze niet meteen voor slet wordt uitgemaakt als ze blijkbaar geniet van seks.
Touchéquote:Op dinsdag 30 september 2014 10:32 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus je legt nu het probleem bij de slachtoffers?Ik dacht dat dat een doodzonde was.
Natuurlijk. Maar hoe wil je dat met dit soort wetgevingen regelen. Straks wordt het nog verboden dat vrouwen sterke drank mogen drinken voor gevaar dat ze een te gewillig slachtoffer worden. Dit is totale waanzin. Geef dan goede voorlichting.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou ja, dit gaat natuurlijk wat meer over het grijze gebied, waarin wat mij betreft mensen(mannen en vrouwen) wat beter opgevoed mogen worden.
Vrouwen zouden wat duidelijker die nee neer moeten zetten vaak, maar de mannen zouden iemand die zo ver heen is dat ze amper meer haar eigen naam kent met rust moeten laten.
Het is denk ik meer een signaalwet, hij lijkt me amper uitvoerbaar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar hoe wil je dat met dit soort wetgevingen regelen. Straks wordt het nog verboden dat vrouwen sterke drank mogen drinken voor gevaar dat ze een te gewillig slachtoffer worden. Dit is totale waanzin. Geef dan goede voorlichting.
Ik denk dat daarin ook geldt dat niet alleen de (vermeende) mate van valse beschuldigingen een rol speelt, maar ook de (vermeende) mate waarin men het waarschijnlijk acht dat men daar potentieel slachtoffer van wordt. Veel mannen hebben nou eenmaal vaak seks met vrouwen en bevinden zich dus regelmatig in een situatie waarin men theoretisch gezien valselijk beschuldigd zou kunnen worden. Men heeft niet vaak het idee zich in een situatie te bevinden waar men potentieel valselijk van diefstal, mishandeling of moord zou kunnen worden beschuldigd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
[..]
http://m.vice.com/read/th(...)-richard-dawkins-999
Kleine aanpassing en ook gelijk de oplossing voor je raadselquote:Op dinsdag 30 september 2014 10:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat daarin ook geldt dat niet alleen de (vermeende) mate van valse beschuldigingen een rol speelt, maar ook de (vermeende) mate waarin men het waarschijnlijk acht dat men daar potentieel slachtoffer van wordt. Veel mannen hebben willen nou eenmaal vaak seks met vrouwen en zouden zich dus niet regelmatig willen bevinden in een situatie waarin men theoretisch gezien valselijk beschuldigd zou kunnen worden. Men heeft niet vaak het idee zich in een situatie te bevinden waar men potentieel valselijk van diefstal, mishandeling of moord zou kunnen worden beschuldigd.
Waarom de gemiddelde Fok!ker zich zo'n zorgen maakt over valselijke beschuldiging van verkrachting is mij verder een raadsel.
Daar is wel een redelijke indicatie van te maken. Aangiftes die niet kloppen en het verhaal van de slachtoffers wijken vaak in een aantal zaken nogal af van aangiftes die wel kloppen. Waterdicht is het niet, maar het slaat nergens op m er bij voorbaat vanuit te gaan dat dit uit de duim gezogen is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
[..]
Maar hoe weet je wat een ware en wat een valse aantijging is? Je kunt helemaal niet zeggen ''in maar 2 tot 3% van de gevallen'' want je kunt niet in de hoofden van mensen kijken. Als iemand veroordeeld wordt, zal het onderzoek zeggen dat het dus ''geen valse aangifte was''. Lekker makkelijk.
Totale onzin dus, die link van jou.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wtf heeft de ZP-discussie hier nou weer mee te maken? En hoe kom je in hemelsnaam op het achterlijke idee dat er maar 1 groep slachtofferrolhuilies zou kunnen zijn
Dit gaat niet zo zeer om de rechtspraak of de politie, maar de manier waarop universiteiten omgaan met 'campus rape'. In de VS worden dat soort zaken vaak binnen een universiteit afgehandeld in plaats van strafrechtelijk. Vaak wordt er bij studentes op aangedrongen om dat op die manier te laten doen. De uitkomst is echter nogal meer dan eens teleurstellend. Zo was er bijvoorbeeld een geval waarbij de daders voor straf na hun afstuderen levenslang geschorst zouden worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is denk ik meer een signaalwet, hij lijkt me amper uitvoerbaar.
Zelfs buiten het grijze gebied is het hartstikke moeilijk om tot een veroordeling te komen, er zijn talloze zaken waarin het feit dat er verkracht is niet ter discussie staat maar het toch niet tot een veroordeling komt, de zaken binnen dat grijze gebied ga je nooit goed kunnen bewijzen dus zullen nooit tot een veroordeling komen.
Maar wat het wel kan doen is zorgen dat slachtoffers wat serieuzer genomen worden door bv die campuspolitie en vooral dat het een beetje een afschrikwekkend effect heeft waardoor die oerdomme jongen wat beter nadenkt voordat hij wat doet.
Want dit gaat niet zo om die enge in de bosjes sleep verkrachter, dit gaat over domme jongens die denken dat het allemaal niet zo erg is, dat een meisje die "out" is gegaan pakbaar is en daar zelf om vraagt, anders had ze maar niet "out" moeten gaan. Of de jongens die denken ja ze ging met me uit, ging mee naar mijn kamer, ze mag zich niet bedenken.
Het probleem daar is dat vrouwen niet serieus genomen worden, er zijn grote onderzoeken geweest naar de politie-rapporten en zodra een vrouw gedronken heeft, drugs gebruikt heeft, een eerdere aangifte van verkrachting heeft gedaan(ook als dat tot een veroordeling is gekomen) en nog wel meer vage zaken wordt ze al in de hoek van (mogelijke) leugenaar geplaatst en als zodanig behandeld.
Uit die onderzoeken bleek dat veelste veel agenten die verkrachtingen behandelen geloven dat bijkans alle vrouwen daarover liegen.
Hier is dat anders, maar in amerika is dit echt een heel groot probleem. Als het dan toch tot de rechtszaal komt is het feit dat de vrouw gedronken heeft veelste vaak reden tot vrijspraak, er wordt echt aan karaktermoord gedaan. Dat dus ook als elke blinde gek kan zien dat het wel degelijk verkrachting was.
Door de verkrachters?quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:54 schreef erodome het volgende:
slachtoffers wat serieuzer genomen worden
Ha ha, zo grappig... Echt een heel erg hilarisch onderwerp.quote:
quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:50 schreef Leafeon672 het volgende:
Weer een manier om mannen makkelijker achter de tralies te krijgen.
Want dat gebeurd zo makkelijk bij dit misdrijf, die arme mannen toch...quote:
Formeel: ja. En als je als man je vrouw/vriendin als ze slaapt penetreert telt dat ook.quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:55 schreef Leafeon672 het volgende:
Is het punt van deze wet niet om dubbelzinnigheden uit te sluiten, zodat het pas als toestemming geldt wanneer iemand expliciet zegt: 'Ik wil dat je dit doet.'? Als iemand zegt: 'Pak maar een condoom', dan kan dat ook geïnterpreteerd worden als: 'Pak maar een condoom en maak er een kunstwerk van.' Het hele idee van deze wetgeving is juist om allerlei multi-interpretabele zinnetjes uit te sluiten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:35 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dan heeft ze in de eerste plaats totaal geen ruggengraat, of ze vind het leuk om een beetje te 'plagen', weet ik veel. Een 'pak maar een condoom' kun je dus wel interpreteren als een 'ja'.
Ik reageer op het feit dat men zegt 'soms betekent nee 'ja'', wat dus zeker niet het geval is.
In de USA zitten veel onschuldige mannen vast voor verkrachting.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Want dat gebeurd zo makkelijk bij dit misdrijf, die arme mannen toch...
Kom op zeg, haal je hoofd uit het zand, het tegendeel is de waarheid, verkrachters zijn verdomde lastig achter de tralies te krijgen.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:57 schreef DonJames het volgende:
Dus eerst even langs de politie voor een blaastest, dan naar de dokter om het bloed te testen op sporen van GHB, coke, Rohypnol en XTC, en vervolgens even naar de notaris voor een gemeenschapsovereenkomst. Die daarna ook even laten ondertekenen door haar ouders, en na de drie dagen afkoelingsperiode mag je los!
Oh well, als echte Fok!ker heb ik wel eens meer moeite moeten doen
In de USA denken ze ook niet verder na dus iedereen die dat bewijs niet heeft preventief opsluiten en veroordelen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:19 schreef Me_Wesley het volgende:
En hoe ga je dan vaststellen dat er ook daadwerkelijk ja is gezegd? Of moet er een onafhankelijke getuige zijn? Opname maken? Mijn god
In Nederland is het speciale studentenstrafrecht al heel lang afgeschaft, en dat was in de tijd dat ze nog een degen droegen. Het lijkt mij van de zotte dat zo'n ernstig misdrijf buiten het strafrecht wordt gehouden. Als je dan ook nog verkrachting gaat uitbreiden tot allerlei seksueel gedrag dan heb je van twee kanten normvervaging waarbij er van het zware delict van de echte verkrachting niet veel over zal blijven.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit gaat niet zo zeer om de rechtspraak of de politie, maar de manier waarop universiteiten omgaan met 'campus rape'. In de VS worden dat soort zaken vaak binnen een universiteit afgehandeld in plaats van strafrechtelijk. Vaak wordt er bij studentes op aangedrongen om dat op die manier te laten doen. De uitkomst is echter nogal meer dan eens teleurstellend. Zo was er bijvoorbeeld een geval waarbij de daders voor straf na hun afstuderen levenslang geschorst zouden worden.
Ik zou niet verbaasd zijnquote:Op dinsdag 30 september 2014 13:20 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
In de USA denken ze ook niet verder na dus iedereen die dat bewijs niet heeft preventief opsluiten en veroordelen?
Tja, als ik jouw huis binnenloop, de TV pak en weer naar buiten loop dan zal ik ook moeten bewijzen dat ik daar jouw toestemming voor heb.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:20 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
In de USA denken ze ook niet verder na dus iedereen die dat bewijs niet heeft preventief opsluiten en veroordelen?
Hmmm, haal je inderdaad allemaal goede punten aan. Ik hekel zelf vooral de houding die veel mannen lijken te hebben omtrent verkrachting. Niet zelden hoor ik zaken als "verkrachting, dat is een vrouw die zich achteraf bedenkt" en dergelijke. Of dat macho-gedrag is, of dat ze dat echt menen, dat weet ik niet. Ik weet wél dat m'n haar er recht van overeind gaat staan...quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:05 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is het punt van deze wet niet om dubbelzinnigheden uit te sluiten, zodat het pas als toestemming geldt wanneer iemand expliciet zegt: 'Ik wil dat je dit doet.'? Als iemand zegt: 'Pak maar een condoom', dan kan dat ook geïnterpreteerd worden als: 'Pak maar een condoom en maak er een kunstwerk van.' Het hele idee van deze wetgeving is juist om allerlei multi-interpretabele zinnetjes uit te sluiten.
Verkrachting op campussen in Amerika, date-rape, enz. is iets verschrikkelijks, en het is heel erg dat verkrachting zo moeilijk te bewijzen is, maar het is een gevaarlijk hellend vlak om de bewijstlast op deze manier om te draaien. Op papier zou het voor iedereen moeten gelden, maar in elk artikel wat je erover leest lijkt het er in wezen om te gaan om meer veroordelingen van mannen te garanderen door de definitie van verkrachting in het onredelijke uit te breiden. Het wordt puur als geslachtsoorlog geframed. Ik zie echter niet in waarom je het ene onrecht door het andere zou moeten vervangen. Mensen die zo denken, zijn een beetje gevaarlijk bezig.
Neem bijvoorbeeld de kwestie van dronkenschap of andere invloed. Als iemand dronken is en 'ja' zegt, dan telt dat niet en is het ook verkrachting, volgens dit artikel. Ook weer een extreme en onjuiste maatregel met een nobel doel: om te voorkomen dat iemand zo bezopen is dat ze niet meer weet wat ze doet of zegt, niet meer toerekeningsvatbaar is, niet meer bij bewustzijn, enz. Maar hoe vaak gebeurt het niet dat beide partners dronken zijn? Hebben ze dan elkaar verkracht? Dan komt het er op neer wie er als eerste spijt van krijgt en naar de politie stapt, terwijl ze in feite enthousiaste, weliswaar misschien iets teleurstellende seks hebben gehad.
Ook dit geval van het meisje met haar matras (aan de andere kant van de VS trouwens) kan meerdere kanten hebben. Zij heeft er maandenlang niks aan gedaan, er is geen bewijs, en nu gebruikt ze de kwestie als afstudeerproject en media-actie, m.a.w. ze krijgt er studiepunten en aandacht voor (welke scriptiebegeleider zou het nu nog wagen haar een onvoldoende te geven?). Misschien is haar hele verhaal wel waar en heeft zich een verschrikkelijk onrecht voltrokken, maar hoe moeten we dat nu weten? Is het dan rechtvaardig om die jongen van school te trappen, hem zijn onderwijs en wellicht verdere levensloop te ontnemen, zonder enig bewijs, puur en alleen omdat hij door drie vrouwen beschuldigd wordt en omdat er een mediahype ontstaan is?
Het is terecht om boos te zijn vanwege de mogelijkheid dat een verkrachter vrij op de campus rondloopt, maar als de woede geweest is, wat kun je er dan nog mee? Misschien is het wel zo dat de politie (of de decaan van de universiteit in dit geval) ongevoelige vragen stelt, en dat moet veranderen, maar wat moeten ze dan doen? Wat is de oplossing? We hebben een rechtstaat en onschuldpresumptie, behalve voor verkrachting, dan laten we feministische organisaties en de media gewoon als aanklager, rechter en beul functioneren? Dat kan natuurlijk niet.
Hoe werd ze 'niet serieus genomen' en waarom werd de verdachte vrijgesproken?quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:47 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hmmm, haal je inderdaad allemaal goede punten aan. Ik hekel zelf vooral de houding die veel mannen lijken te hebben omtrent verkrachting. Niet zelden hoor ik zaken als "verkrachting, dat is een vrouw die zich achteraf bedenkt" en dergelijke. Of dat macho-gedrag is, of dat ze dat echt menen, dat weet ik niet. Ik weet wél dat m'n haar er recht van overeind gaat staan...
Ik denk dat men in plaats van deze maatregelen invoeren misschien beter meer begrip zou hebben voor verkrachting. Net als wat ik hierboven zeg, wordt verkrachting in veel gevallen totaal niet ernstig genomen, misschien wel als het overduidelijk is (kleren uiteengescheurd enzo), maar ik ben een jaar geleden met een vriendin naar de politie gestapt nadat ze verkracht was, namen ze absoluut niet serieus. Het werd ook geseponeerd, de dader zei gewoon dat ie niks gedaan had. Dat kan ook niet de bedoeling zijn, dus ik vind dat er wel degelijk wat moet veranderen omtrent verkrachting.
Misschien om te beginnen een mentaliteitsverandering: neem slachtoffers serieus, en doe meer moeite om verkrachting te onderzoeken + geef hogere straffen voor verkrachting. Op beide vlakken schiet de politie, de rechtsstaat en de samenleving nog enorm tekort, naar mijn mening. Omdat ik deze mening heb, krijg ik ook vaak te horen dat ik me laat beknotten door 'de feministen', of een homo ben; daar zit toch ook iets mis. Omdat je verkrachting serieus neemt én durft aan te kaarten zou je geen echte man zijn. Ik denk dat dààr ook iets aan moet veranderen én dat dat ook gewoon mogelijk is.
Tot zover mijn kijk op de zaak
quote:
Tsja als ik mijn vriendin neuk en ze de volgende week een hekel aan me heeft omdat ik vreemdga is het natuurlijk normaal dat ik 20 jaar de cel in moetquote:Op dinsdag 30 september 2014 13:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, als ik jouw huis binnenloop, de TV pak en weer naar buiten loop dan zal ik ook moeten bewijzen dat ik daar jouw toestemming voor heb.
Onvoldoende bewijslast. En ze hadden daarvoor een relatie gehad, zij had het uitgemaakt, en dat kon die kerel dus niet verkroppen. Hij beweerde dus dat ze hem gewoon wou kloten...quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe werd ze 'niet serieus genomen' en waarom werd de verdachte vrijgesproken?
Begrijpend lezen is blijkbaar erg lastig. Het betreft hier allereerst al de gedragscodes van universiteiten en niet de wetgeving. Universiteiten kunnen studenten helemaal niet 20 jaar de cel in flikkeren, die kunnen hooguit studenten schorsen of van de campus verbannen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:50 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
[..]
Tsja als ik mijn vriendin neuk en ze de volgende week een hekel aan me heeft omdat ik vreemdga is het natuurlijk normaal dat ik 20 jaar de cel in moet
In amerika zitten er amper verkrachters vast, laat staan onschuldigen. Wat je zegt is echt niet waar, niet eens een klein beetje, het is de mythe rond verkrachting waar je achteraan loopt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:11 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
In de USA zitten veel onschuldige mannen vast voor verkrachting.
We hebben het nu over de US ja er lopen veel verkrachters vrij rond maar dat los je niet op door dit soort belachelijke regelgeving.
In de US als je vriendin een of andere gek is kan ze zomaar zonder bewijs je beschuldigen van verkrachting en word je opgesloten.
Er zitten in de US ontzettend veel mensen niet alleen voor verkrachting maar ook andere dingen vast zonder direct bewijs.
Ik ben natuurlijk tegen het verkrachten van vrouwen maar doe dan iets nuttigs en ga geen domme wetten bedenken.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:04 schreef erodome het volgende:
[..]
In amerika zitten er amper verkrachters vast, laat staan onschuldigen. Wat je zegt is echt niet waar, niet eens een klein beetje, het is de mythe rond verkrachting waar je achteraan loopt.
Sorry hoor, maar dit gebeurd dus echt zo goed als nooit. Ook niet in amerika.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:50 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
[..]
Tsja als ik mijn vriendin neuk en ze de volgende week een hekel aan me heeft omdat ik vreemdga is het natuurlijk normaal dat ik 20 jaar de cel in moet
Onvoldoende bewijs, neem ik aan? Is dat niet een heel goede reden om iemand vrij te spreken?quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:52 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Onvoldoende bewijslast. En ze hadden daarvoor een relatie gehad, zij had het uitgemaakt, en dat kon die kerel dus niet verkroppen. Hij beweerde dus dat ze hem gewoon wou kloten...
Ik ken haar, dus ik weet dat dat niet het geval is.
Ligt aan de mate van bewijslast die vereist wordt natuurlijk. Als er vier mannelijk getuigen nodig zijn die kunnen bevestigen dat er sprake was van verkrachting om tot een overtuigende bewijslast te komen, dan lijkt onvoldoende bewijs mij an sich niet direct altijd een goede reden om iemand vrij te spreken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Onvoldoende bewijs, neem ik aan? Is dat niet een heel goede reden om iemand vrij te spreken?
Hoe moet ik dat anders verwoorden? In het politiebureau werd het afgehandeld alsof het om een fietsendiefstal ging (ik kan dat weten, m'n fiets is al herhaaldelijk gepikt :p). Enorm lang daar zitten, ondanks de vraag voor een vrouwelijke politieagente, toch een man, schreef wat op en dan gewoon droog 'we zullen het onderzoeken' zonder enig woordje uitleg. Dat noem ik niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Onvoldoende bewijs, neem ik aan? Is dat niet een heel goede reden om iemand vrij te spreken?
En hoe werd ze niet serieus genomen?
Wordt er in verkrachtingszaken in Nederland of in de VS dan onredelijk veel bewijs gevraagd?quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ligt aan de mate van bewijslast die vereist wordt natuurlijk. Als er vier mannelijk getuigen nodig zijn die kunnen bevestigen dat er sprake was van verkrachting om tot een overtuigende bewijslast te komen, dan lijkt onvoldoende bewijs mij an sich niet direct altijd een goede reden om iemand vrij te spreken.
In nederland niet, het is gewoon een lastig te bewijzen iets en komt erg vaak neer op woord tegen woord.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wordt er in verkrachtingszaken in Nederland of in de VS dan onredelijk veel bewijs gevraagd?
Sja, als dat nodig is om van je gezeur af te zijn ...quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:53 schreef jakosi het volgende:
[..]
Dat agenten onverschillig reageren is een vaak gehoorde klacht, maar dat kan niet veranderen. Agenten moeten immers neutraal blijven. Als ze dat niet zijn, kunnen ze het slachtoffer (of iemand anders) op oneigenlijke wijze beïnvloeden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat anders verwoorden? In het politiebureau werd het afgehandeld alsof het om een fietsendiefstal ging (ik kan dat weten, m'n fiets is al herhaaldelijk gepikt :p). Enorm lang daar zitten, ondanks de vraag voor een vrouwelijke politieagente, toch een man, schreef wat op en dan gewoon droog 'we zullen het onderzoeken' zonder enig woordje uitleg. Dat noem ik niet serieus nemen.
Zijn dat de woorden van de agent, of jouw eigen woorden? Want ook in België geldt dat iemand niet veroordeeld kan worden als er redelijkerwijs twijfel bestaat of hij schuldig is. Als er geen forensisch bewijs is noch betrouwbare getuigen (d.w.z., getuigen die ondubbelzinnig kunnen bevestigen dat er een verkrachting heeft plaatsgevonden), bestaat die twijfel en kan de verdachte niet veroordeeld worden.quote:En zoals ik al zei; niet genoeg bewijslast (=bewijs) dus. In die zin dat ze een (seksuele) relatie hadden gehad, en dat dus sporen die vindbaar waren dmv forensisch onderzoek niet genoeg bewijs waren voor een veroordeling. Er waren 2 getuigen, maar dat was ook niet voldoende. Het werd 'waarschijnlijk' geacht, het verhaal, maar niet 100 procent zeker.
Niemand zegt dat het niet gebeurd is. Het probleem is slechts dat het moeilijk is om voldoende bewijs te verzamelen om iemand te kunnen veroordelen.quote:Ik ken haar alleen wel al m'n halve leven, en weet dat ze niet liegt. Gewoon ook al omdat ze helemaal depressief is sinds dat voorval en zeker nadat het geseponeerd werd en die klootzak er zo vanaf kwam. Daar word ik gewoon boos van, dat kun je toch wel begrijpen neem ik aan.
Ik ben Belg overigens, mogelijk gaat dat anders in Nederland.
Op zich niet, punt is dat meeste verkrachtingen zonder getuigen gebeuren dus daar heb je al weinig aan. Zoals Erodome overigens ook zegt komt het meestal uit op woord tegen woord.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wordt er in verkrachtingszaken in Nederland of in de VS dan onredelijk veel bewijs gevraagd?
Precies. Wat kun je daar als rechtsstaat nou tegen doen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:35 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Op zich niet, punt is dat meeste verkrachtingen zonder getuigen gebeuren dus daar heb je al weinig aan. Zoals Erodome overigens ook zegt komt het meestal uit op woord tegen woord.
In de vs gaan ze erg ver idd, is er geen zwaar geweld gebruikt dan loopt de verkrachter er meestal zo mee weg, hoe bewezen het verder ook is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:35 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Op zich niet, punt is dat meeste verkrachtingen zonder getuigen gebeuren dus daar heb je al weinig aan. Zoals Erodome overigens ook zegt komt het meestal uit op woord tegen woord.
En de VS moet je je maar eens verdiepen. Een paradijs voor iedereen die graag verkrachtertje speelt. Veel politici verkondigen zelfs dat verkrachting niet bestaat of dat als je zwanger bent van een verkrachter je niet verkracht kan zijn want dat zou een vrouwenlichaam niet toelaten en dat soort onzin. En veel Amerikanen slikken dat als zoete koek, dat is nog het ergste van allemaal.
Wat vrouwelijke agenten betreft, kan dat volgens mij geen probleem zijn want in Leuven loopt het er vol van, aangiftes van oa. verkrachting kunnen behandeld worden door een heel ruim deel van het korps. En ik had toch echt het idee dat er een iets te hoog onverschilligheidsgehalte in de lucht hing. Neutraliteit moet altijd bewaakt worden uiteraard, maar een beetje mededogen kan echt geen kwaad, of misschien toch een kleine schijn daarvan. Ik vond het echt heel erg koel allemaal; dat kan ook aan de agent hebben gelegen want ik weet nog dat ik voor m'n fiets toch een stuk vriendelijker onthaald werd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat agenten onverschillig reageren is een vaak gehoorde klacht, maar dat kan niet veranderen. Agenten moeten immers neutraal blijven. Als ze dat niet zijn, kunnen ze het slachtoffer (of iemand anders) op oneigenlijke wijze beïnvloeden.
Daarnaast zijn niet overal vrouwelijke agentes voorhanden die gemachtigd of in staat zijn zo'n aangifte op te maken.
[..]
Zijn dat de woorden van de agent, of jouw eigen woorden? Want ook in België geldt dat iemand niet veroordeeld kan worden als er redelijkerwijs twijfel bestaat of hij schuldig is. Als er geen forensisch bewijs is noch betrouwbare getuigen (d.w.z., getuigen die ondubbelzinnig kunnen bevestigen dat er een verkrachting heeft plaatsgevonden), bestaat die twijfel en kan de verdachte niet veroordeeld worden.
[..]
Niemand zegt dat het niet gebeurd is. Het probleem is slechts dat het moeilijk is om voldoende bewijs te verzamelen om iemand te kunnen veroordelen.
Dat is dus de relevante vraag.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ben je aan de Grote Markt of de Philipssite geweest? Aan de Grote Markt zitten namelijk vooral wijkagentjes die weinig kunnen en mogen. De recherche zit aan de Philipssite, daar zitten ook de mensen die je serieus kunnen helpen. Bij de Philipssite krijg je ook veel betere service dan aan de Grote Markt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:44 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat vrouwelijke agenten betreft, kan dat volgens mij geen probleem zijn want in Leuven loopt het er vol van, aangiftes van oa. verkrachting kunnen behandeld worden door een heel ruim deel van het korps. En ik had toch echt het idee dat er een iets te hoog onverschilligheidsgehalte in de lucht hing. Neutraliteit moet altijd bewaakt worden uiteraard, maar een beetje mededogen kan echt geen kwaad, of misschien toch een kleine schijn daarvan. Ik vond het echt heel erg koel allemaal; dat kan ook aan de agent hebben gelegen want ik weet nog dat ik voor m'n fiets toch een stuk vriendelijker onthaald werd.
Ik durf er mijn hoofd onder te verwedden dat die agenten het ook vervelend vinden. Ik heb al verschillende keren te maken gehad met dat korps, en ze hebben al vaker dan eens hun frustratie geuit dat ze niet meer mogen doen. Maar de wet is er niet voor niets, en ergens mogen we blij zijn dat de politie deze zo respecteert - al vallen er daardoor soms gevallen door de mazen.quote:Er was overigens wel forensisch bewijs, maar ze hadden daarvoor een seksuele relatie gehad en er was dus geen sluitend bewijs dat het om verkrachting ging (kon ook van eerder contact zijn). En ik heb het in m'n eigen woorden gezegd, ik weet niet eens meer hoe het precies geformuleerd werd, maar het kwam er wel op neer dat er twijfel was over de schuld van de dader en dat men dus niets kon doen.
Ik heb daar langs de ene kant begrip voor en langs de andere kant een heleboel onbegrip - in de zin dat het overduidelijk was dat het wel degelijk had plaatsgevonden, dat kon je zelfs van hun gezichten aflezen. Daarom vind ik het ook zo jammerlijk.
Maar ik begrijp je standpunt hoor
Eerste de Grote Markt inderdaad, werden we doorverwezen naar de Philipssite. Je bent (goed) bekend met Leuven zo te zien?quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ben je aan de Grote Markt of de Philipssite geweest? Aan de Grote Markt zitten namelijk vooral wijkagentjes die weinig kunnen en mogen. De recherche zit aan de Philipssite, daar zitten ook de mensen die je serieus kunnen helpen. Bij de Philipssite krijg je ook veel betere service dan aan de Grote Markt.
Daar heb je zeker ook een punt natuurlijk. Als je zelf onterecht beschuldigd wordt dan is het maar goed dan men niet slechts medelijden toont met het slachtoffer maar rationeel nadenkt. Punt is gewoon dat bij verkrachtingen zowat alle aangiftes 'echt' zijn, het is een mythe dat dat vaak onterecht aangegeven zou worden. Dat er zoveel door mazen glippen zoals je zegt is ook niet echt positief voor het meldingspercentage.quote:Ik durf er mijn hoofd onder te verwedden dat die agenten het ook vervelend vinden. Ik heb al verschillende keren te maken gehad met dat korps, en ze hebben al vaker dan eens hun frustratie geuit dat ze niet meer mogen doen. Maar de wet is er niet voor niets, en ergens mogen we blij zijn dat de politie deze zo respecteert - al vallen er daardoor soms gevallen door de mazen.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit gebeurd dus echt zo goed als nooit. Ook niet in amerika.
RAPE CULTURE!!! Net zoals iedereen zijn fiets op slot zet moet je als vrouw ook gewoon blijven nadenken voor je wat doet. Maar als iemand dit zegt in de VS dan is diegene meteen verkrachting aan het goedpraten volgens de feministen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:06 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]![]()
Nee er zitten geen mensen zonder bewijs vast in de US haha![]()
In de usa heb je een jury en die kan je zonder bewijs veroordelen.
Als die jury medelijden met zo'n meisje heeft of je niet mag ga je jaren de bak in of er nou een haartje bewijs is of niet.
Er zitten miljoenen amerikanen vast en een deel daarvan is onschuldig en daar zitten ook vooral verkrachtingszaken bij.
Omdat bij een verkrachting het vaak niet om bewijs gaat maar om het woord van de vrouw het is vaak duidelijk dat ze geneukt hebben maar de man zegt dat hij toestemming had en de vrouw van niet.
Je gaat me zeker zeggen dat dit nooit voorkomt nou veel vaker dan je denkt.
Het hele punt is ook de vrouwen willen dat er hogere cijfers komen voor veroordeling op hetzelfde moment zit je met het probleem dat in bijna geen enkel geval er concreet bewijs is.
Er is alleen maar het woord van de vrouw tegen de man als je daarop meer mensen wilt veroordelen is er iets goed fout met het rechtssysteem waarin een vrouw gelijk krijgt en een man de cel in gaat zonder bewijs.
Yup ik ben zeker tegen verkrachting maar deze regeltjes zijn gewoon belachelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:16 schreef Brum_brum het volgende:
Wat een achterlijke regels weer. Na een biertje mag je geen seks meer hebben? Gaan we nu vrouwen opsluiten als ze seks hebben met hun vriendje die terug komt van een feestje?
[..]
RAPE CULTURE!!! Net zoals iedereen zijn fiets op slot zet moet je als vrouw ook gewoon blijven nadenken voor je wat doet. Maar als iemand dit zegt in de VS dan is diegene meteen verkrachting aan het goedpraten volgens de feministen.
De gevangenisindustrie is daar 'big business' een 'grote zaak', daar gaat miljarden in om en de gevangenislobby doet alles om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen zolang mogelijk opgesloten zitten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:50 schreef Leafeon672 het volgende:
Weer een manier om mannen makkelijker achter de tralies te krijgen.
Dan zal jij je daar wel thuis voelen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Zieke geesten daar in de V.S.
Nee, ik ben liever in Rusland, Argentinie, Cuba of Bolivia of zo.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:35 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dan zal jij je daar wel thuis voelen.
Even een onderscheid: dat iemand het risico op een misdaad kan verkleinen, betekent niet dat hij medeschuldig is aan de misdaad mocht die toch voorvallen. Als je fiets gejat wordt omdat je 'm niet op slot hebt gezet, ben je geen fietsendief, je bent niet medeschuldig aan fietsendiefstal, je nodigt niemand uit om je fiets te stelen, die fietsendief had nog steeds geen recht om je fiets te jatten en je hebt nog steeds het recht om hem te vervolgen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:16 schreef Brum_brum het volgende:
Wat een achterlijke regels weer. Na een biertje mag je geen seks meer hebben? Gaan we nu vrouwen opsluiten als ze seks hebben met hun vriendje die terug komt van een feestje?
[..]
RAPE CULTURE!!! Net zoals iedereen zijn fiets op slot zet moet je als vrouw ook gewoon blijven nadenken voor je wat doet. Maar als iemand dit zegt in de VS dan is diegene meteen verkrachting aan het goedpraten volgens de feministen.
Op zijn minst nee zeggen lijkt me wel het minimale wat een vrouw moet doen om niet medeschuldig te zijn. Daar willen ze ook vanaf stappen. Je uitspraken over feministen geven wel aan dat jij de nieuwe golf feminisme uit Amerika volledig hebt gemist.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Even een onderscheid: dat iemand het risico op een misdaad kan verkleinen, betekent niet dat hij medeschuldig is aan de misdaad mocht die toch voorvallen. Als je fiets gejat wordt omdat je 'm niet op slot hebt gezet, ben je geen fietsendief, je bent niet medeschuldig aan fietsendiefstal, je nodigt niemand uit om je fiets te stelen, die fietsendief had nog steeds geen recht om je fiets te jatten en je hebt nog steeds het recht om hem te vervolgen.
Niemand die ook maar een beetje weet van feminisme zal zeggen dat je verkrachting goedpraat als je zegt dat een vrouw het kan voorkomen door bepaalde dingen te doen. Dat is gewoon een feit. Een ongemakkelijk en oneerlijk feit, maar evengoed een feit.
Ze zeggen pas dat je verkrachting goedpraat als je suggereert dat een vrouw verkrachting heeft uitgelokt door bepaalde dingen niet te doen of dat een vrouw medeschuldig is aan haar verkrachting omdat ze niet alles in haar macht heeft gedaan om die te voorkomen.
Ik ben een beetje bekend met de gang van zaken op dit gebied in amerika en de vrouw is daar enorm in het nadeel(of nog erger, een mannelijk verkrachtings-slachtoffer). Heb het al meerdere keren gezegd, maar drank/drugsgebruik, niet reageren zoals het "hoort", eerdere verkrachtings-aangifte's, losbandig verleden, eerdere seksuele betrekkingen met de dader. Het zijn allemaal redenen tot vrijspraak en dat komt echt aan de lopende band voor. Zelfs bij vrouwen die gewelddadig verkracht zijn en de schade daarvan hebben bewezen in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:06 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]![]()
Nee er zitten geen mensen zonder bewijs vast in de US haha![]()
In de usa heb je een jury en die kan je zonder bewijs veroordelen.
Als die jury medelijden met zo'n meisje heeft of je niet mag ga je jaren de bak in of er nou een haartje bewijs is of niet.
Er zitten miljoenen amerikanen vast en een deel daarvan is onschuldig en daar zitten ook vooral verkrachtingszaken bij.
Omdat bij een verkrachting het vaak niet om bewijs gaat maar om het woord van de vrouw het is vaak duidelijk dat ze geneukt hebben maar de man zegt dat hij toestemming had en de vrouw van niet.
Je gaat me zeker zeggen dat dit nooit voorkomt nou veel vaker dan je denkt.
Het hele punt is ook de vrouwen willen dat er hogere cijfers komen voor veroordeling op hetzelfde moment zit je met het probleem dat in bijna geen enkel geval er concreet bewijs is.
Er is alleen maar het woord van de vrouw tegen de man als je daarop meer mensen wilt veroordelen is er iets goed fout met het rechtssysteem waarin een vrouw gelijk krijgt en een man de cel in gaat zonder bewijs.
Nee hoor, ik heb dat allemaal meegekregen. Je moet alleen gelegenheidsfeministen niet verwarren met de echte feministen. Er zijn veel vrouwen (en white knights) die feminisme verkeerd gebruiken of zelfs misbruiken om gelijk te krijgen. Maar er zijn ook vrouwen die daadwerkelijk over zulke dingen nadenken en daardoor niet zulke domme dingen zeggen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Op zijn minst nee zeggen lijkt me wel het minimale wat een vrouw moet doen om niet medeschuldig te zijn. Daar willen ze ook vanaf stappen. Je uitspraken over feministen geven wel aan dat jij de nieuwe golf feminisme uit Amerika volledig hebt gemist.
Dat is niet waar, ze willen dat vrouwen die "out" gaan geen loslopend wild meer zijn. Nu worden de daders die vrouwen op die manier misbruiken niet gestraft, niet eens een beetje.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Op zijn minst nee zeggen lijkt me wel het minimale wat een vrouw moet doen om niet medeschuldig te zijn. Daar willen ze ook vanaf stappen. Je uitspraken over feministen geven wel aan dat jij de nieuwe golf feminisme uit Amerika volledig hebt gemist.
Dat van die mannelijke slachtoffers had ik al gezegd, heb al aangegeven dat het daarvoor zelfs nog veel erger is, die worden amper geloofd, behalve als ze door een duidelijk sterkere man(of meerdere) zijn verkracht en vooral geen erectie hebben gehad.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:13 schreef wonderer het volgende:
Voordeel van de man? Vertel dat maar eens aan de mannen die verkracht worden![]()
De rape-culture is in het voordeel van de verkrachters.
Nee dat klopt maar hoe lossen we dat op denk je door meer mannen te veroordelen zonder bewijs?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bekend met de gang van zaken op dit gebied in amerika en de vrouw is daar enorm in het nadeel(of nog erger, een mannelijk verkrachtings-slachtoffer). Heb het al meerdere keren gezegd, maar drank/drugsgebruik, niet reageren zoals het "hoort", eerdere verkrachtings-aangifte's, losbandig verleden, eerdere seksuele betrekkingen met de dader. Het zijn allemaal redenen tot vrijspraak en dat komt echt aan de lopende band voor. Zelfs bij vrouwen die gewelddadig verkracht zijn en de schade daarvan hebben bewezen in het ziekenhuis.
Woord tegen woord komt ook daar amper tot nooit tot een veroordeling, gerede twijfel weet je nog, geld ook daar, er hoeft maar 1 jurylid tussen te zitten die de schuld niet bewezen acht of die vindt dat het slachtoffer zelf schuld heeft(wat daar nogal veel voorkomt) en de dader loopt weg ermee.
Dit is de keiharde waarheid, ik zeg niet dat het nooit voorkomt dat iemand daar onschuldig vast wordt gezet voor dit, maar de keren dat de overduidelijke dader zo wegloopt komt vele malen meer voor, dat is niet eens een beetje in verhouding.
Je komt hier met allerlei uitzonderingsgevallen terwijl de regels gaan over 99% van alle seksuele contacten. Je verhaal rond bewusteloze mensen waar je alles maar mee mag doen is de grootste onzin. Sinds mensenheugenis zijn mensen het er al over eens dat het feit dat je slaapt niet betekend dat je ja of nee hebt gezegd tegen iets.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb dat allemaal meegekregen. Je moet alleen gelegenheidsfeministen niet verwarren met de echte feministen. Er zijn veel vrouwen (en white knights) die feminisme verkeerd gebruiken of zelfs misbruiken om gelijk te krijgen. Maar er zijn ook vrouwen die daadwerkelijk over zulke dingen nadenken en daardoor niet zulke domme dingen zeggen.
En 'op z'n minst nee zeggen' geeft wel aan dat je er niets van snapt. Wat met bewusteloze vrouwen? Die mag je gewoon straffeloos neuken dus? Of met vrouwen die van angst dichtklappen? Psychologische druk kan erg sterk zijn.
Bullshit.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is niet waar, ze willen dat vrouwen die "out" gaan geen loslopend wild meer zijn. Nu worden de daders die vrouwen op die manier misbruiken niet gestraft, niet eens een beetje.
Dit gaat om geen nee meer kunnen zeggen, zo ver heen zijn. Dit is een groot probleem op de universiteiten daar, vrouwen worden gewoon niet serieus genomen en de daders blijven vrolijk rondlopen.
Ja er is een rape-culture daar, maar dan wel in het voordeel van de man. Vrouwen horen zich niet in zulke situatie's te begeven is daar nog erg zwaar de mening, net zoals een vrouw die losbandig is amper tot geen kans maakt om een dader veroordeeld te krijgen als ze verkracht wordt.
Hier is dat niet verder op te lossen, in amerika is het hoog tijd voor een mentaliteitsverandering en misschien een anders rechtssysteem.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:42 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee dat klopt maar hoe lossen we dat op denk je door meer mannen te veroordelen zonder bewijs?
Er moet wat aan gedaan worden maar wel iets wat nut heeft en niet het probleem verschuift.
Er zijn vele onderzoeken, als je echt geinteresseerd was had je ze al gekend, ze zijn een enkele muisklik verder te vinden namelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:46 schreef Brum_brum het volgende:
Bullshit.
Ik ben zeer geïnteresseerd in een filmpje van een man die op het nieuws zegt dat verkrachting oké is in Amerika. Het is niet zo heel erg raar dat losbandige vrouwen minder snel geloofd worden. Dat is volledig terecht namelijk. Onder invloed van drank en/of drugs kun je al snel dingen nog verkeerder dan normaal herinneren en achteraf spijt krijgen van daden die je nuchter niet zou doen. Dikke pech voor je, maar dan moet je maar geen drugs gebruiken.
Ja, ik woon/studeer/werk daar al enkele jaren. Daardoor heb ik ook al verschillende keren van doen gehad met de lokale hermandad.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:04 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Eerste de Grote Markt inderdaad, werden we doorverwezen naar de Philipssite. Je bent (goed) bekend met Leuven zo te zien?
Dat snap ik dus niet: omdat de dader in een ander geval niet gepakt wordt, zou jij plots geen aangifte gaan doen? Dat is niet logisch.quote:[..]
Daar heb je zeker ook een punt natuurlijk. Als je zelf onterecht beschuldigd wordt dan is het maar goed dan men niet slechts medelijden toont met het slachtoffer maar rationeel nadenkt. Punt is gewoon dat bij verkrachtingen zowat alle aangiftes 'echt' zijn, het is een mythe dat dat vaak onterecht aangegeven zou worden. Dat er zoveel door mazen glippen zoals je zegt is ook niet echt positief voor het meldingspercentage.
Behalve dat jij stelt dat een vrouw expliciet 'nee' moet zeggen. Dat kan ze niet als ze bewusteloos is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:46 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je komt hier met allerlei uitzonderingsgevallen terwijl de regels gaan over 99% van alle seksuele contacten. Je verhaal rond bewusteloze mensen waar je alles maar mee mag doen is de grootste onzin. Sinds mensenheugenis zijn mensen het er al over eens dat het feit dat je slaapt niet betekend dat je ja of nee hebt gezegd tegen iets.
Nu heb je een grote mond, maar als een enorme neger nogal indringend aanbiedt om jouw kontgat op te rekken, dan piep je wel anders.quote:Als vrouwen dichtklappen hebben ze gewoon dikke pech. Als de partner ze niet bedreigd heeft tenminste. Als jij je zin krijgt kun je als man kun je nooit meer veilig seks hebben en als vrouw wordt je behandeld als wilsonbekwame 12 jarige.
Onderzoeken zijn moeilijker te vinden dan aanhangers van verkrachting aangezien het de norm is volgens jou. Dus kom er alsjeblieft mee als het zo overduidelijk is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn vele onderzoeken, als je echt geinteresseerd was had je ze al gekend, ze zijn een enkele muisklik verder te vinden namelijk.
En nee, ik heb het niet over achteraf spijt krijgen, ik heb het over iemand met een losbandig verleden die bruut verkracht wordt, dat de dader er zo mee wegloopt omdat er karaktermoord wordt gepleegd.
Ook bij drugs/drank gaat het te vaak over zaken die niet eens een beetje in het grijze gebied zitten, maar over de overduidelijke gewelddadige verkrachtingen.
Moet ik echt dat onderzoek voor de zoveelste keer opzoeken?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:04 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Onderzoeken zijn moeilijker te vinden dan aanhangers van verkrachting aangezien het de norm is volgens jou. Dus kom er alsjeblieft mee als het zo overduidelijk is.
Nee ik vind dat hier in Nederland alles vergeleken met recht in de USA het hier nog behoorlijk goed werkt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier is dat niet verder op te lossen, in amerika is het hoog tijd voor een mentaliteitsverandering en misschien een anders rechtssysteem.
De volgende keer dat ik commentaar geef over een nieuwe wet die zo'n beetje iedere goederen uitwisseling een brute roof maakt moet ik dan ook een lijst met uitzonderingen ter grote van een a4 geven met wanneer ik iets wel echt diefstal vind?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Behalve dat jij stelt dat een vrouw expliciet 'nee' moet zeggen. Dat kan ze niet als ze bewusteloos is.
[..]
Nu heb je een grote mond, maar als een enorme neger nogal indringend aanbiedt om jouw kontgat op te rekken, dan piep je wel anders.
Nee. Jij zegt dat pro verkrachting zijn de cultuur van dat land is. Dan moet je toch wel tenminste één persoon met een beetje reputatie kunnen vinden die verkrachting goedpraat op nationale tv?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Moet ik echt dat onderzoek voor de zoveelste keer opzoeken?
Kijk even in de postgeschiedenis, zat topics over verkrachting, met een beetje geluk staat de link erin, heb ik namelijk al vele keren geplaatst.
HAHAHAHA en dan naar Rusland willenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, ik ben liever in Rusland, Argentinie, Cuba of Bolivia of zo.
Ik houd niet van politiestaten, derhalve geen V.S. voor mij.
Ten aanzien van de vrijwilligheid blijft het het ene woord tegen het andere, en dat mag natuurlijk niet tot een veroordeling leiden. Het strafrecht is dan ook slechts bij uitzondering bruikbaar wanneer je iemand toelaat in je huis of op een andere besloten plek alleen bent met een man. Daar kan justitie je natuurlijk nooit beschermen, dat moet je zelf doen. Je moet je in bepaalde situaties alleen begeven met iemand je vertrouwt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:44 schreef Lothiriel het volgende:
Er was overigens wel forensisch bewijs, maar ze hadden daarvoor een seksuele relatie gehad en er was dus geen sluitend bewijs dat het om verkrachting ging (kon ook van eerder contact zijn). En ik heb het in m'n eigen woorden gezegd, ik weet niet eens meer hoe het precies geformuleerd werd, maar het kwam er wel op neer dat er twijfel was over de schuld van de dader en dat men dus niets kon doen.
Ik heb daar langs de ene kant begrip voor en langs de andere kant een heleboel onbegrip - in de zin dat het overduidelijk was dat het wel degelijk had plaatsgevonden, dat kon je zelfs van hun gezichten aflezen. Daarom vind ik het ook zo jammerlijk.
Dat was puur als reactie op een opmerking dat er een rape culture was van de vuige feministen die mannen in de bak willen hebben. Ik zei niet dat er een pro verkrachtings cultuur is daar, ik zei dat het eerder andersom is dan dat die arme mannen zo gepakt worden, helemaal onschuldig enzo...quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:12 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nee. Jij zegt dat pro verkrachting zijn de cultuur van dat land is. Dan moet je toch wel tenminste één persoon met een beetje reputatie kunnen vinden die verkrachting goedpraat op nationale tv?
Leukquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja, ik woon/studeer/werk daar al enkele jaren. Daardoor heb ik ook al verschillende keren van doen gehad met de lokale hermandad.
Omtrent dat eerste denk ik wel dat dat het geval is ja. Als je ziet hoeveel zaken er geseponeerd worden, zou je dan niet het idee gaan creëren "melden heeft toch geen zin want er wordt niets mee gedaan?". Misschien ten onrechte, maar dat krijg je wel als er bijna nooit gestraft wordt (ook al is dat conform de wet).quote:Dat snap ik dus niet: omdat de dader in een ander geval niet gepakt wordt, zou jij plots geen aangifte gaan doen? Dat is niet logisch.
Daarnaast is het de vraag wat je wilt: liever onschuldigen de gevangenis in of liever schuldigen vrij? Als je de wet zo gaat veranderen dat in verkrachtingszaken over het algemeen voldoende bewijs is, zullen er veel onschuldigen de gevangenis ingaan. Niet alleen mensen die van verkrachting beschuldigd worden, maar ook mensen die van iets anders beschuldigd worden.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja er is een rape-culture daar, maar dan wel in het voordeel van de man. Vrouwen horen zich niet in zulke situatie's te begeven is daar nog erg zwaar de mening, net zoals een vrouw die losbandig is amper tot geen kans maakt om een dader veroordeeld te krijgen als ze verkracht wordt.
Leugenaar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat was puur als reactie op een opmerking dat er een rape culture was van de vuige feministen die mannen in de bak willen hebben. Ik zei niet dat er een pro verkrachtings cultuur is daar, ik zei dat het eerder andersom is dan dat die arme mannen zo gepakt worden, helemaal onschuldig enzo...
Maar hier heb je een artikel, vooral even doorbladeren naar de voorbeelden graag, het is wat leeswerk, maar je zegt zelf geinteresseerd te zijn:
http://www.hawaii.edu/hiv(...)en_s_Credibility.pdf
Nu haal je denk ik een aantal dingen door elkaar. Als een losbandige dronken vrouw die met een kerel meegaat aangifte doet van verkrachting, is haar woord tegen het zijne niet snel voldoende voor een veroordeling. En terecht niet lijkt me. Als een vrouw wel op haar woord geloofd wordt omdat het zo'n keurig type is, is dat ook al dubieus.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is niet waar, ze willen dat vrouwen die "out" gaan geen loslopend wild meer zijn. Nu worden de daders die vrouwen op die manier misbruiken niet gestraft, niet eens een beetje.
Dit gaat om geen nee meer kunnen zeggen, zo ver heen zijn. Dit is een groot probleem op de universiteiten daar, vrouwen worden gewoon niet serieus genomen en de daders blijven vrolijk rondlopen.
Het hoeft niet te gaan om een vrouw die met iemand meegaat, dat is nu juist het probleem in amerika. Een losbandig verleden(en dat vinden ze al snel!) is genoeg.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nu haal je denk ik een aantal dingen door elkaar. Als een losbandige dronken vrouw die met een kerel meegaat aangifte doet van verkrachting, is haar woord tegen het zijne niet snel voldoende voor een veroordeling. En terecht niet lijkt me. Als een vrouw wel op haar woord geloofd wordt omdat het zo'n keurig type is, is dat ook al dubieus.
Hoeveel bewijs is er verder dan? Als er genoeg bewijs is komt het er ook niet op aan dat de vrouw geloofd wordt en de man niet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Het hoeft niet te gaan om een vrouw die met iemand meegaat, dat is nu juist het probleem in amerika. Een losbandig verleden(en dat vinden ze al snel!) is genoeg.
"Keurige" types worden wel sneller geloofd, alhoewel sneller nogal tegenvalt in dit geval, het is meer dat "losbandigheid" te vaak betekend dat een veroordeling er gewoon niet in zit, hoeveel bewijs er verder ook is.
Ik heb voorbeelden gelezen van vrouwen die aardig toegetakeld waren, netjes bij het ziekenhuis waren geweest, alles dus geregistreerd en nog liep de dader weg omdat de vrouw in kwestie ook wisselende sekscontacten had gehad in het verleden(soms maar een enkele). Er was dus in die zaken dna bewijs, bewijs van schade, bewijs dat de dader in kwestie in contact was geweest met de vrouw(op dat moment) en zelfs een enkele zaak waarin de dader het ook niet echt ontkende in de verhoren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoeveel bewijs is er verder dan? Als er genoeg bewijs is komt het er ook niet op aan dat de vrouw geloofd wordt en de man niet.
Ik ga het niet voor het Amerikaanse rechtssysteem opnemen, maar DNA en contact is natuurlijk geen bewijs van verkrachting.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb voorbeelden gelezen van vrouwen die aardig toegetakeld waren, netjes bij het ziekenhuis waren geweest, alles dus geregistreerd en nog liep de dader weg omdat de vrouw in kwestie ook wisselende sekscontacten had gehad in het verleden(soms maar een enkele). Er was dus in die zaken dna bewijs, bewijs van schade, bewijs dat de dader in kwestie in contact was geweest met de vrouw(op dat moment) en zelfs een enkele zaak waarin de dader het ook niet echt ontkende in de verhoren.
En verwondingen die wijzen op verkrachting?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ga het niet voor het Amerikaanse rechtssysteem opnemen, maar DNA en contact is natuurlijk geen bewijs van verkrachting.
DNA, overduidelijk sporen van geweld, bewezen contact tijdens het misdrijf, als dat niet eens meer bewijs is, wat is het dan wel?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ga het niet voor het Amerikaanse rechtssysteem opnemen, maar DNA en contact is natuurlijk geen bewijs van verkrachting.
Dat kan, maar niet elke verwonding sluit vrijwilligheid uit.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En verwondingen die wijzen op verkrachting?
Maar als de man nou zegt dat het vrijwillige (ruwe) seks was, hoe is contact en DNA dan bewijs van verkrachting? Als hij zegt dat hij haar nooit gezien heeft wel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:55 schreef erodome het volgende:
[..]
DNA, overduidelijk sporen van geweld, bewezen contact tijdens het misdrijf, als dat niet eens meer bewijs is, wat is het dan wel?
En vooral geld hier dat het feit dat een vrouw seksueel actief was voor de vrijspraak zorgde en niets anders.
Letterlijk uitgescheurde vagina's, blauwe ogen en andere kwetsuren, bloedingen van binnen daar beneden en andere grove ellende. Hoe geloofwaardig is die ruwe seks op ten duur?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar als de man nou zegt dat het vrijwillige (ruwe) seks was, hoe is contact en DNA dan bewijs van verkrachting? Als hij zegt dat hij haar nooit gezien heeft wel.
Als bewezen kan worden dat de man dit letsel heeft veroorzaakt en haar heeft verkracht dan is het nogal duidelijk maar dat ligt aan de jury.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Letterlijk uitgescheurde vagina's, blauwe ogen en andere kwetsuren, bloedingen van binnen daar beneden en andere grove ellende. Hoe geloofwaardig is die ruwe seks op ten duur?
En het ging hier ook niet over daders die beweerde aan zware sm te doen...
Dat komt idd door de jury, er hoeft er maar 1 tussen te zitten die van mening is dat "sletten" het verdienen, of dat verkrachting aan bepaalde belachelijke eisen moet voldoen(alleen maar de gewelddadige in de bosjes sleur verkrachting) of wat dan ook en een dader loopt zo weg ermee, ook al is het bewijs verder gewoon rond.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:20 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dan is het nogal duidelijk maar dan ligt het ook erg aan de jury.
Er zijn veel dingen mis met het rechtssysteem in de VS.
Klopt komt ook soms voor dat het andersom is maar het is gewoon helemaal scheef daar in de VS.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat komt idd door de jury, er hoeft er maar 1 tussen te zitten die van mening is dat "sletten" het verdienen, of dat verkrachting aan bepaalde belachelijke eisen moet voldoen(alleen maar de gewelddadige in de bosjes sleur verkrachting) of wat dan ook en een dader loopt zo weg ermee, ook al is het bewijs verder gewoon rond.
Wel in de celquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:25 schreef Gezicht het volgende:
Dus je mag geen seks meer hebben onder de invloed van alcohol of drugs?
Ja er is een verkrachting cultuur daar zeg je letterlijk. Daarna doe je boehoe en roep je wat over context. Mensen zoals jij zijn de reden dat vrouwen niet geloofd worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:24 schreef erodome het volgende:
Je rukt het geheel en al uit de context nu brum en dat weet je dondersgoed, heb dan ook vrij precies aangegeven wat ik daarmee bedoel.
Kortom, dat de vrouw aan allerlei voorwaarden moet voldoen om geloofd te worden, hele rare voorwaarden.
Maar lees dat grote artikel eens aandachtig...
Jij was het die feministen en rape culture riep schat... Heb je dat artikel nu al gelezen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:34 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja er is een verkrachting cultuur daar zeg je letterlijk. Daarna doe je boehoe en roep je wat over context. Mensen zoals jij zijn de reden dat vrouwen niet geloofd worden.
Ik wil niet zeggen dat ik een enorme player ben maar het is niet waar dat jij beweert. En ik heb dit weleens meegemaakt ja je hebt verschillende soorten 'nee'quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:07 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wie heeft jou dat in godsnaam ooit verteld? ....
Nogmaals, ik ga het Amerikaanse rechtssysteem niet verdedigen. Maar jij zit fout als je DNA en aanwezigheid ziet als bewijs van onvrijwillige seks, terwijl het slechts bewijs is van seks, niet van de onvrijwilligheid.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Letterlijk uitgescheurde vagina's, blauwe ogen en andere kwetsuren, bloedingen van binnen daar beneden en andere grove ellende. Hoe geloofwaardig is die ruwe seks op ten duur?
En het ging hier ook niet over daders die beweerde aan zware sm te doen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |