abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145059509
wat een schlet die meid.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:12:25 #127
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_145059513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Moet ik echt dat onderzoek voor de zoveelste keer opzoeken?
Kijk even in de postgeschiedenis, zat topics over verkrachting, met een beetje geluk staat de link erin, heb ik namelijk al vele keren geplaatst.
Nee. Jij zegt dat pro verkrachting zijn de cultuur van dat land is. Dan moet je toch wel tenminste één persoon met een beetje reputatie kunnen vinden die verkrachting goedpraat op nationale tv?
pi_145059579
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nee, ik ben liever in Rusland, Argentinie, Cuba of Bolivia of zo.

Ik houd niet van politiestaten, derhalve geen V.S. voor mij. :{w
HAHAHAHA en dan naar Rusland willen _O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_145059638
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:44 schreef Lothiriel het volgende:

Er was overigens wel forensisch bewijs, maar ze hadden daarvoor een seksuele relatie gehad en er was dus geen sluitend bewijs dat het om verkrachting ging (kon ook van eerder contact zijn). En ik heb het in m'n eigen woorden gezegd, ik weet niet eens meer hoe het precies geformuleerd werd, maar het kwam er wel op neer dat er twijfel was over de schuld van de dader en dat men dus niets kon doen.

Ik heb daar langs de ene kant begrip voor en langs de andere kant een heleboel onbegrip - in de zin dat het overduidelijk was dat het wel degelijk had plaatsgevonden, dat kon je zelfs van hun gezichten aflezen. Daarom vind ik het ook zo jammerlijk.
Ten aanzien van de vrijwilligheid blijft het het ene woord tegen het andere, en dat mag natuurlijk niet tot een veroordeling leiden. Het strafrecht is dan ook slechts bij uitzondering bruikbaar wanneer je iemand toelaat in je huis of op een andere besloten plek alleen bent met een man. Daar kan justitie je natuurlijk nooit beschermen, dat moet je zelf doen. Je moet je in bepaalde situaties alleen begeven met iemand je vertrouwt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145059662
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:12 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Nee. Jij zegt dat pro verkrachting zijn de cultuur van dat land is. Dan moet je toch wel tenminste één persoon met een beetje reputatie kunnen vinden die verkrachting goedpraat op nationale tv?
Dat was puur als reactie op een opmerking dat er een rape culture was van de vuige feministen die mannen in de bak willen hebben. Ik zei niet dat er een pro verkrachtings cultuur is daar, ik zei dat het eerder andersom is dan dat die arme mannen zo gepakt worden, helemaal onschuldig enzo...

Maar hier heb je een artikel, vooral even doorbladeren naar de voorbeelden graag, het is wat leeswerk, maar je zegt zelf geinteresseerd te zijn:

http://www.hawaii.edu/hiv(...)en_s_Credibility.pdf
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:17:35 #131
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_145059676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Ja, ik woon/studeer/werk daar al enkele jaren. Daardoor heb ik ook al verschillende keren van doen gehad met de lokale hermandad.
Leuk :). Ik ben gewoon afkomstig van Leuven en studeer er momenteel.

quote:
Dat snap ik dus niet: omdat de dader in een ander geval niet gepakt wordt, zou jij plots geen aangifte gaan doen? Dat is niet logisch.

Daarnaast is het de vraag wat je wilt: liever onschuldigen de gevangenis in of liever schuldigen vrij? Als je de wet zo gaat veranderen dat in verkrachtingszaken over het algemeen voldoende bewijs is, zullen er veel onschuldigen de gevangenis ingaan. Niet alleen mensen die van verkrachting beschuldigd worden, maar ook mensen die van iets anders beschuldigd worden.
Omtrent dat eerste denk ik wel dat dat het geval is ja. Als je ziet hoeveel zaken er geseponeerd worden, zou je dan niet het idee gaan creëren "melden heeft toch geen zin want er wordt niets mee gedaan?". Misschien ten onrechte, maar dat krijg je wel als er bijna nooit gestraft wordt (ook al is dat conform de wet).

En uiteraard wil ik geen mensen in de gevangenis die daar niet thuis horen. Gevoelsmatig voelt het gewoon fout om verkrachters maar ook andere criminelen vrij te laten terwijl het overduidelijk is dat ze schuldig zijn. Echter is het goed dat men zich aan de wet houdt, vanzelfsprekend.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:20:43 #132
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_145059764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja er is een rape-culture daar, maar dan wel in het voordeel van de man. Vrouwen horen zich niet in zulke situatie's te begeven is daar nog erg zwaar de mening, net zoals een vrouw die losbandig is amper tot geen kans maakt om een dader veroordeeld te krijgen als ze verkracht wordt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat was puur als reactie op een opmerking dat er een rape culture was van de vuige feministen die mannen in de bak willen hebben. Ik zei niet dat er een pro verkrachtings cultuur is daar, ik zei dat het eerder andersom is dan dat die arme mannen zo gepakt worden, helemaal onschuldig enzo...

Maar hier heb je een artikel, vooral even doorbladeren naar de voorbeelden graag, het is wat leeswerk, maar je zegt zelf geinteresseerd te zijn:

http://www.hawaii.edu/hiv(...)en_s_Credibility.pdf
Leugenaar.
pi_145059871
Je rukt het geheel en al uit de context nu brum en dat weet je dondersgoed, heb dan ook vrij precies aangegeven wat ik daarmee bedoel.
Kortom, dat de vrouw aan allerlei voorwaarden moet voldoen om geloofd te worden, hele rare voorwaarden.

Maar lees dat grote artikel eens aandachtig...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145059951
Ieder nadeel hep s'n voordeel:

Openingszinnen hoef je niet meer te hebben, je stapt gewoon op mooie vrouwen af en vraagt enkel 'Yes?'..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_145060068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is niet waar, ze willen dat vrouwen die "out" gaan geen loslopend wild meer zijn. Nu worden de daders die vrouwen op die manier misbruiken niet gestraft, niet eens een beetje.
Dit gaat om geen nee meer kunnen zeggen, zo ver heen zijn. Dit is een groot probleem op de universiteiten daar, vrouwen worden gewoon niet serieus genomen en de daders blijven vrolijk rondlopen.

Ja er is een rape-culture daar, maar dan wel in het voordeel van de man. Vrouwen horen zich niet in zulke situatie's te begeven is daar nog erg zwaar de mening, net zoals een vrouw die losbandig is amper tot geen kans maakt om een dader veroordeeld te krijgen als ze verkracht wordt.
Nu haal je denk ik een aantal dingen door elkaar. Als een losbandige dronken vrouw die met een kerel meegaat aangifte doet van verkrachting, is haar woord tegen het zijne niet snel voldoende voor een veroordeling. En terecht niet lijkt me. Als een vrouw wel op haar woord geloofd wordt omdat het zo'n keurig type is, is dat ook al dubieus.
pi_145060271
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nu haal je denk ik een aantal dingen door elkaar. Als een losbandige dronken vrouw die met een kerel meegaat aangifte doet van verkrachting, is haar woord tegen het zijne niet snel voldoende voor een veroordeling. En terecht niet lijkt me. Als een vrouw wel op haar woord geloofd wordt omdat het zo'n keurig type is, is dat ook al dubieus.
Het hoeft niet te gaan om een vrouw die met iemand meegaat, dat is nu juist het probleem in amerika. Een losbandig verleden(en dat vinden ze al snel!) is genoeg.
"Keurige" types worden wel sneller geloofd, alhoewel sneller nogal tegenvalt in dit geval, het is meer dat "losbandigheid" te vaak betekend dat een veroordeling er gewoon niet in zit, hoeveel bewijs er verder ook is.

Dit is NIET het geval hier in nederland, dit heeft te maken met het rechtssyteem daar, het jury systeem en het zwart maken van het slachtoffer wat als ok wordt gezien, dat er dus vanalles bijgehaald wordt wat niet direct met het delict te maken heeft.
pi_145060442
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Het hoeft niet te gaan om een vrouw die met iemand meegaat, dat is nu juist het probleem in amerika. Een losbandig verleden(en dat vinden ze al snel!) is genoeg.
"Keurige" types worden wel sneller geloofd, alhoewel sneller nogal tegenvalt in dit geval, het is meer dat "losbandigheid" te vaak betekend dat een veroordeling er gewoon niet in zit, hoeveel bewijs er verder ook is.
Hoeveel bewijs is er verder dan? Als er genoeg bewijs is komt het er ook niet op aan dat de vrouw geloofd wordt en de man niet.
pi_145060612
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoeveel bewijs is er verder dan? Als er genoeg bewijs is komt het er ook niet op aan dat de vrouw geloofd wordt en de man niet.
Ik heb voorbeelden gelezen van vrouwen die aardig toegetakeld waren, netjes bij het ziekenhuis waren geweest, alles dus geregistreerd en nog liep de dader weg omdat de vrouw in kwestie ook wisselende sekscontacten had gehad in het verleden(soms maar een enkele). Er was dus in die zaken dna bewijs, bewijs van schade, bewijs dat de dader in kwestie in contact was geweest met de vrouw(op dat moment) en zelfs een enkele zaak waarin de dader het ook niet echt ontkende in de verhoren.

Die voorbeelden komen dan uit de politie-rapporten en de verslagen van de rechtbank, heb het niet over een verhaal van een vrouw op het internet waarbij niet gecontroleerd kan worden of wat ze zegt echt waar is.
Nogmaals voor de duidelijkheid, dit gaat niet over nederland, maar over amerika.
pi_145060804
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb voorbeelden gelezen van vrouwen die aardig toegetakeld waren, netjes bij het ziekenhuis waren geweest, alles dus geregistreerd en nog liep de dader weg omdat de vrouw in kwestie ook wisselende sekscontacten had gehad in het verleden(soms maar een enkele). Er was dus in die zaken dna bewijs, bewijs van schade, bewijs dat de dader in kwestie in contact was geweest met de vrouw(op dat moment) en zelfs een enkele zaak waarin de dader het ook niet echt ontkende in de verhoren.
Ik ga het niet voor het Amerikaanse rechtssysteem opnemen, maar DNA en contact is natuurlijk geen bewijs van verkrachting.
pi_145060833
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ga het niet voor het Amerikaanse rechtssysteem opnemen, maar DNA en contact is natuurlijk geen bewijs van verkrachting.
En verwondingen die wijzen op verkrachting?
pi_145060851
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

DNA, overduidelijk sporen van geweld, bewezen contact tijdens het misdrijf, als dat niet eens meer bewijs is, wat is het dan wel?
En vooral geld hier dat het feit dat een vrouw seksueel actief was voor de vrijspraak zorgde en niets anders.
pi_145060898
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

En verwondingen die wijzen op verkrachting?
Dat kan, maar niet elke verwonding sluit vrijwilligheid uit.
pi_145061000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:55 schreef erodome het volgende:

[..]

DNA, overduidelijk sporen van geweld, bewezen contact tijdens het misdrijf, als dat niet eens meer bewijs is, wat is het dan wel?
En vooral geld hier dat het feit dat een vrouw seksueel actief was voor de vrijspraak zorgde en niets anders.
Maar als de man nou zegt dat het vrijwillige (ruwe) seks was, hoe is contact en DNA dan bewijs van verkrachting? Als hij zegt dat hij haar nooit gezien heeft wel.
pi_145061055
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar als de man nou zegt dat het vrijwillige (ruwe) seks was, hoe is contact en DNA dan bewijs van verkrachting? Als hij zegt dat hij haar nooit gezien heeft wel.
Letterlijk uitgescheurde vagina's, blauwe ogen en andere kwetsuren, bloedingen van binnen daar beneden en andere grove ellende. Hoe geloofwaardig is die ruwe seks op ten duur?
En het ging hier ook niet over daders die beweerde aan zware sm te doen...
pi_145061631
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Letterlijk uitgescheurde vagina's, blauwe ogen en andere kwetsuren, bloedingen van binnen daar beneden en andere grove ellende. Hoe geloofwaardig is die ruwe seks op ten duur?
En het ging hier ook niet over daders die beweerde aan zware sm te doen...
Als bewezen kan worden dat de man dit letsel heeft veroorzaakt en haar heeft verkracht dan is het nogal duidelijk maar dat ligt aan de jury.
Er zijn veel dingen mis met het rechtssysteem in de VS.
pi_145061676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:20 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dan is het nogal duidelijk maar dan ligt het ook erg aan de jury.
Er zijn veel dingen mis met het rechtssysteem in de VS.
Dat komt idd door de jury, er hoeft er maar 1 tussen te zitten die van mening is dat "sletten" het verdienen, of dat verkrachting aan bepaalde belachelijke eisen moet voldoen(alleen maar de gewelddadige in de bosjes sleur verkrachting) of wat dan ook en een dader loopt zo weg ermee, ook al is het bewijs verder gewoon rond.
pi_145061757
Dus je mag geen seks meer hebben onder de invloed van alcohol of drugs?
Flesje bier
pi_145061971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat komt idd door de jury, er hoeft er maar 1 tussen te zitten die van mening is dat "sletten" het verdienen, of dat verkrachting aan bepaalde belachelijke eisen moet voldoen(alleen maar de gewelddadige in de bosjes sleur verkrachting) of wat dan ook en een dader loopt zo weg ermee, ook al is het bewijs verder gewoon rond.
Klopt komt ook soms voor dat het andersom is maar het is gewoon helemaal scheef daar in de VS.
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:25 schreef Gezicht het volgende:
Dus je mag geen seks meer hebben onder de invloed van alcohol of drugs?
Wel in de cel :')
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:34:26 #149
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_145062049
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:24 schreef erodome het volgende:
Je rukt het geheel en al uit de context nu brum en dat weet je dondersgoed, heb dan ook vrij precies aangegeven wat ik daarmee bedoel.
Kortom, dat de vrouw aan allerlei voorwaarden moet voldoen om geloofd te worden, hele rare voorwaarden.

Maar lees dat grote artikel eens aandachtig...
Ja er is een verkrachting cultuur daar zeg je letterlijk. Daarna doe je boehoe en roep je wat over context. Mensen zoals jij zijn de reden dat vrouwen niet geloofd worden.
pi_145063658
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:34 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja er is een verkrachting cultuur daar zeg je letterlijk. Daarna doe je boehoe en roep je wat over context. Mensen zoals jij zijn de reden dat vrouwen niet geloofd worden.
Jij was het die feministen en rape culture riep schat... Heb je dat artikel nu al gelezen?

En je verdere idiote bewering mag je steken waar de zon niet schijnt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')