abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145042034
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, moet uitgesloten worden.
Dus als iemand onderaan de trap ligt (jouw voorbeeld), en na onderzoek wijst niets op een misdrijf /geen bewijs, blijft het voor altijd een onopgeloste zaak?
Jee, dan hebben we hier denk ik wel duizenden onopgeloste zaken per jaar...
Make my day!
pi_145042038
Sjezus dit lijkt wel een groepsapp zo snel gaat het.

Zoals ik zei, we komen er niet uit.

Verdwalen naar links (kunnen jullie gaan bespreken hoe en waar ze verdwaald zijn)

Misdrijf naar rechts (kunnen we de tijdlijn bestuderen, wat het motief zou kunnen zijn, en wie er wel of geen alibi heeft etc)
pi_145042042
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:51 schreef Za het volgende:
Is het eigenlijk niet wonderlijk dat Kris en Lisanne aan niemand verteld hadden dat ze die dag de Pianista gingen lopen? Elke dag contact met hun ouders, Kris nog met haar vriend die ochtend, niets gezegd tegen de mevrouw van het hostel, toch best opmerkelijk en al helemaal omdat ze dan ook beseffen dat indien verdwaald gedurende dagen dat niemand weet waar ze zijn.
Ik denk dat de ouders niet de volledige correspondentie naar buiten gebracht hebben. Denk jij wel?
Make my day!
  dinsdag 30 september 2014 @ 01:55:26 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145042055
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:53 schreef agter het volgende:

[..]

Ik denk dat de ouders niet de volledige correspondentie naar buiten gebracht hebben. Denk jij wel?
Ik zou niet weten waarom ze wie dan ook zouden hebben moeten melden dat ze die trail gingen lopen. Ze wilden dat overdag doen (als de huidige tijdlijn klopt), hadden er voldoende tijd voor en konden makkelijk voor het avondeten wer terug zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_145042058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:52 schreef jackie12 het volgende:

Zoals ik zei, we komen er niet uit.

Verdwalen naar links (kunnen jullie gaan bespreken hoe en waar ze verdwaald zijn)

Misdrijf naar rechts (kunnen we de tijdlijn bestuderen, wat het motief zou kunnen zijn, en wie er wel of geen alibi heeft etc)
Mijn reactie nog gelezen in het vorige topic?

"Wat een onzin.
Deze post geeft aan dat jij duidelijk maar 1 kant op wilt denken. Heel zwart wit, en heel jammer van je denk-capaciteit.
Veel mensen hier houden namelijk alle mogelijkheden open, en sluiten niets uit. Dat wil nog niet zeggen dat ze het ene scenario even waarschijnlijk achten als het andere.

Mag ik je een tip geven?
Probeer eens vijf minuten de andere kant op te denken. Even deze casus serieus vanuit een ander standpunt bekijken... Het kan een eye-opener zijn."
Make my day!
  dinsdag 30 september 2014 @ 01:56:10 #56
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145042062
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:18 schreef agter het volgende:
Er is een theorie (ben de naam kwijt) dat als meerdere scenario's in gelijke mate waarschijnlijk zijn, je voor de simpelste moet kiezen.

Dank je wel Perico, voor het openen van het nieuwe topic.
ja alleen wat voor de een waarschijnlijker is, is dat voor een ander niet.

Met 51 verdwijningen in dat gebied en berovingen op het pianista pad denk ik dat een misdrijf waarschijnlijker is. Ook nog door meer dingen, maar laat ik het voor het gemak even bij deze twee houden.
Een ander vindt verdwaling, maar door verdwalen ga je niet dood, dus plus bijkomstigheden waarschijnlijker.
pi_145042064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ze wie dan ook zouden hebben moeten melden dat ze die trail gingen lopen. Ze wilden dat overdag doen (als de huidige tijdlijn klopt), hadden er voldoende tijd voor en konden makkelijk voor het avondeten wer terug zijn.
Ook dat.
Maar stel dat zo close waren als gesuggereerd wordt: wij kennen niet hun volledige correspondentie.
Make my day!
pi_145042069
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:53 schreef agter het volgende:

Men had geen idee waar ze waren, ze zijn in de compu van de school gedoken om te kijken waar ze op gezocht hadden. Indien de familie wist dat ze dat pad gingen lopen of de mevrouw van het hostel, dan had gelijk al gerichter gezocht kunnen worden, waarom dat niet naar buiten brengen als je info hebt die kan helpen je kinderen op te sporen?
  dinsdag 30 september 2014 @ 01:59:00 #59
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145042076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:51 schreef Za het volgende:
Is het eigenlijk niet wonderlijk dat Kris en Lisanne aan niemand verteld hadden dat ze die dag de Pianista gingen lopen? Elke dag contact met hun ouders, Kris nog met haar vriend die ochtend, niets gezegd tegen de mevrouw van het hostel, toch best opmerkelijk en al helemaal omdat ze dan ook beseffen dat indien verdwaald gedurende dagen dat niemand weet waar ze zijn.
Ja, Lisanne heeft toch lang met de hospita op de bank gezeten.. blijkbaar hadden ze de avond tevoren nog geen definitief plan. Het is ook jammer dat hun kamer niet verzegeld is, menigeen laat een briefje achter op hun kamer met: we zijn hier naartoe, denken vanavond weer terug te zijn.

Of niet, als je haast hebt, wat er zeker zal zijn geweest als je bedenkt dat je wel zes uur zult lopen of meer die dag. Dat Kris niets tegen haar vriend heeft gezegd is inderdaad ook heel opmerkelijk.

Terwijl ze echt heel erg communicatief waren richting het thuisfront.
pi_145042077
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

Niet zouden moeten, maar er was elke dag contact met de familie volgens Hans Kremers en Kris had die dag ook nog een bericht naar haar vriend gestuurd, ze hadden plannen die trail te gaan lopen, en toch wist niemand dat, ik vind het opmerkelijk en ook zonde.
pi_145042083
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:57 schreef Za het volgende:

[..]

Men had geen idee waar ze waren, ze zijn in de compu van de school gedoken om te kijken waar ze op gezocht hadden. Indien de familie wist dat ze dat pad gingen lopen of de mevrouw van het hostel, dan had gelijk al gerichter gezocht kunnen worden, waarom dat niet naar buiten brengen als je info hebt die kan helpen je kinderen op te sporen?
Ja, is plausibel.
Al denk ik dat het zoeken gestart is vanuit Panamese zijde de eerste dagen. Nog zonder alle info vanuit Nederland.
Blijft dan dus over dat ze het kennelijk niet gezegd hebben?
Make my day!
pi_145042084
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:55 schreef agter het volgende:

[..]

"Wat een onzin.
Deze post geeft aan dat jij duidelijk maar 1 kant op wilt denken. Heel zwart wit, en heel jammer van je denk-capaciteit.
Veel mensen hier houden namelijk alle mogelijkheden open, en sluiten niets uit. Dat wil nog niet zeggen dat ze het ene scenario even waarschijnlijk achten als het andere.

Mag ik je een tip geven?
Probeer eens vijf minuten de andere kant op te denken. Even deze casus serieus vanuit een ander standpunt bekijken... Het kan een eye-opener zijn."
Ik zit hier ten eerste langer dan jij.
Ik heb van 1 april tot begin augustus gelooft in verdwalen ( 4 maanden)
Ik heb me ontzettend verdiept en ben bijna een wandelende encyclopedie wat betreft deze zaak.
Ik ben daarin niet de enige en zijn er ook mensen die wel geloven in verdwalen

Mijn conclusie na een half jaar is dat kris en Lisanne door een misdrijf om het leven zijn gekomen.

Tunnelvisie? Mn derriere !!
  dinsdag 30 september 2014 @ 02:00:25 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145042086
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:26 schreef Nober het volgende:
Bijna een half jaar geleden en ze zijn al gevonden dus waarom nog een deel?
Omdat het kan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:52 schreef jackie12 het volgende:

:D
  dinsdag 30 september 2014 @ 02:03:37 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145042101
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:56 schreef agter het volgende:

[..]

Ook dat.
Maar stel dat zo close waren als gesuggereerd wordt: wij kennen niet hun volledige correspondentie.
Maar de ouders wel, mag ik aannemen ;)
En die wisten niks tot ze gebeld werden dat de meiden vermist waren.
  dinsdag 30 september 2014 @ 02:05:40 #65
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145042109
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:59 schreef Za het volgende:

[..]

Niet zouden moeten, maar er was elke dag contact met de familie volgens Hans Kremers en Kris had die dag ook nog een bericht naar haar vriend gestuurd, ze hadden plannen die trail te gaan lopen, en toch wist niemand dat, ik vind het opmerkelijk en ook zonde.
ik ook, voor vertrek werd elk detail gedeeld, tot 'vervelends' toe, aldus wie was het, de broer van kris? Die vertelde dat kris zo gedetailleerd vertelde over welke routes ze wilden lopen dat hij zich afvroeg of hij dat echt allemaal moest weten.
Maar goed, twee jonge meiden die opeens smorgens besluiten die route te lopen en smiddags nog ff naar de markt willen (las ik ergens, misschien niet waar maar niet gek als ze nog een plan hadden voro de middag), denken dan misschien nu ff snel muggenspul kopen, schoenen zsm aan en dan app ik onderweg wel ff waar we zijn.
pi_145042111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik zit hier ten eerste langer dan jij.
Ik heb van 1 april tot begin augustus gelooft in verdwalen ( 4 maanden)
Ik heb me ontzettend verdiept en ben bijna een wandelende encyclopedie wat betreft deze zaak.
Ik ben daarin niet de enige en zijn er ook mensen die wel geloven in verdwalen

Mijn conclusie na een half jaar is dat kris en Lisanne door een misdrijf om het leven zijn gekomen.

Tunnelvisie? Mn derriere !!
Je zit hier langer dan ik, dus je denkt meer autoriteit te hebben, meer te weten. Dat is een drogreden.
Jij sluit het verdwalen/ongeluk helemaal uit en dus heb je een tunnelvisie.
En dan wil je ook nog je wil opleggen op dit forum?

Gaat hem niet worden..voorspel ik je nu al.
Make my day!
pi_145042112
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Gaat voor veel dingen op maar niet voor een onderzoek bij een overlijden. Daar is het toch echt een kwestie van alle mogelijkheden onderzoeken en afstrepen.
da bedoel ik...........
pi_145042116
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:55 schreef agter het volgende:

[..]

"Wat een onzin.

Mag ik je een tip geven?
Er zijn hier plenty figuren die niet wensen af te wijken van het verdwaal scenario, tegen hen zou je hetzelfde kunnen zeggen, waarom doe je dat niet?
pi_145042121
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:54 schreef Perico het volgende:

Maar bij een verdwaling wordt Kris en Lisanne dan plots een verlammende zwakbegaafde wilsonbekwaamheid aangemeten, van dagenlang op een vier hectare ronddolen, waarna ze in de rivier verdrinken of in de buurt omkomen, waarna dan alle gieren en poema's uit het gebied plots ter plekke zijn om de resten naar de rivier te transporteren... of dan doet een flash flood wel het werk.
Je hoeft niet zwakbegaafd en/of wilsonbekwaam te zijn om te verdwalen of een ongeluk te krijgen in een gebied als dit (dit durf ik te stellen vanuit mijn persoonlijke ervaring, tevens durf ik te stellen dat ik niet zwakbegaafd óf wilsonbekwaam ben en redelijk wat ervaring heb in en kennis over bossen en regenwouden in het bijzonder). Kleine foutjes, grote gevolgen. Of zelfs niet eens foutjes, maar stom toeval. Zo werkt het soms helaas helaas in de praktijk. Dat gezegd hebbende sluit ik een misdaadscenario natuurlijk niet uit, maar een verdwalingsscenario met alles wat daar helaas bij zou kunnen komen kijken ook zeker niet.
pi_145042123
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee hoor. Aliens kun je overslaan bijvoorbeeld. Of een meteorietinslag. Of een tsunami. Of krokodillen.. Om maar eens wat te noemen..
ja, denk ik ook.....in deze zaak......
maar ik denk ook aan een valpartij......naast het niet meer uitgesproke dan.....
allebei....
  dinsdag 30 september 2014 @ 02:11:08 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145042126
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 02:09 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ja, denk ik ook.....in deze zaak......
maar ik denk ook aan een valpartij......naast het niet meer uitgesproke dan.....
allebei....
Ik denk dat weinigen zullen zeggen dat een valpartij uitgeloten is ;)
pi_145042133
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:25 schreef agter het volgende:

[..]

Nee hoor. Een overlijden is natuurlijk, tenzij je een niet natuurlijke dood plausibel kunt maken.
Zo werkt het ook in NL.
Is denk ik ook Occam's razor.
vaak is het ook andersom, dat ze uitgaan van een niet-natuurlijke dood tot dat het tegendeel bewezen wordt geacht.....
pi_145042140
4-
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 02:05 schreef agter het volgende:

[..]

Je zit hier langer dan ik, dus je denkt meer autoriteit te hebben, meer te weten.

Ja, ik denk dat ik sec meer weet dan jij.geeft niks anderen weten er nog meer van dan ik.
Autoriteit?
Mensen die geloven in een misdrijf worden keer op keer als gekkies weggezet.
Verdwaalaanhangers niet.
Over autoriteit gesproken

Jij sluit het verdwalen/ongeluk helemaal uit en dus heb je een tunnelvisie.
En dan wil je ook nog je wil opleggen op dit forum?

Ik geloof er nog 1% in maar ik geloofde ook maar 1% dat Nederland de halve finale zou halen op t WK, dus nee ik sluit het niet geheel uit

Gaat hem niet worden..voorspel ik je nu al.

Waar het me om gaat Agter, is dat je nu eenmaal 2 kampen hebt. De verdwaalaanhangers en de misdrijfaanhangers (en een paar daar tussen in)
Alles wat er nu besproken wordt is al een keer besproken en stopt iedereen er energie in om de ander zijn gelijk te laten geloven. Ik ook.
Maar dat gaat m niet worden. Dus na 6 maanden steek ik liever mn energie in positieve dingen dan mekaar in de haren vliegen (wat wij nu een beetje doen)

pi_145042149
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:33 schreef agter het volgende:

[..]

Jij denkt ze in NL alle overlijdens onderzoeken om een een onnatuurlijke dood uit te sluiten? No way.
Het is andersom: er wordt pas onderzocht als er een vermoeden is dat het onnatuurlijk is.
dit is niet juist !!
pi_145042158
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 02:07 schreef Za het volgende:

[..]

Er zijn hier plenty figuren die niet wensen af te wijken van het verdwaal scenario, tegen hen zou je hetzelfde kunnen zeggen, waarom doe je dat niet?
Dank je Za
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')