Lekker dan zo'n werkgever die deze regels aan zijn laars lapt.quote:Op maandag 29 september 2014 11:15 schreef Deetch het volgende:
Lijkt me niet, bij een dakrand moet altijd valbeveiliging gedragen worden of er moet een dakrandhek geplaatst worden. Of er moet vanaf een (rol)steiger gewerkt worden. Hiervoor is de werkgever verplicht, dus de aannemer van de buren.
http://www.arboportaal.nl(...)erken-op-hoogte.html
muwahahahquote:Op maandag 29 september 2014 11:42 schreef Gloorbek het volgende:
Maak je geen zorgen buurman het is er één van Tempo-Team die weten prima wat ze doen.
Vroeg hem net of die nog even een vogelhuisje voor me wou ophangen, maken ze helemaal geen probleem van.
[ afbeelding ]
Lol, je hebt de boel ook maar even afgeisoleerd zie ikquote:Op maandag 29 september 2014 11:42 schreef Gloorbek het volgende:
Maak je geen zorgen buurman het is er één van Tempo-Team die weten prima wat ze doen.
Vroeg hem net of die nog even een vogelhuisje voor me wou ophangen, maken ze helemaal geen probleem van.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 september 2014 11:42 schreef Gloorbek het volgende:
[ afbeelding ]
dit. En economische delicten zijn echt heeeeeul duurquote:Op maandag 29 september 2014 14:02 schreef RoofingBurner het volgende:
Gewoon bellen naar de arbeidsinspectie. Dit kan je niet over je kant laten gaan, niet alleen omwille van de veiligheid, maar ook om het feit dat dit een economisch delict is. Door veiligheidsmaatregelen uit te sparen zijn ze goedkoper dan de concurrent die het wel allemaal goed regelt.
Is daar al een kliklijn voor?quote:Op maandag 29 september 2014 14:02 schreef RoofingBurner het volgende:
Gewoon bellen naar de arbeidsinspectie. Dit kan je niet over je kant laten gaan, niet alleen omwille van de veiligheid, maar ook om het feit dat dit een economisch delict is. Door veiligheidsmaatregelen uit te sparen zijn ze goedkoper dan de concurrent die het wel allemaal goed regelt.
quote:Op maandag 29 september 2014 10:52 schreef zoz het volgende:
De buren laten een dakkapel plaatsen. Ik zie een jong ventje best gevaarlijk werken zonder enige vorm van zekering. Is dit normaal? Dit moet toch een keer verkeerd gaan als dit je dagelijks werk is?
[ afbeelding ]
Op den duur lossen dit soort problemen zich vanzelf wel op.quote:Op maandag 29 september 2014 10:52 schreef zoz het volgende:
De buren laten een dakkapel plaatsen. Ik zie een jong ventje best gevaarlijk werken zonder enige vorm van zekering. Is dit normaal? Dit moet toch een keer verkeerd gaan als dit je dagelijks werk is?
[ afbeelding ]
Maar het word steeds zeldzamer, in de zware industrie kom ik bijna geen waaghalzen meer tegen. De straffen zijn ook niet mals, dat werkt ook mee. Maar ik zie zeer zeker een groeiend verantwoordelijkheidsbesef. De generatie die het allemaal niet zo boeit "Want de vorige keer viel ik toch ook niet" is bijna met pensioen.quote:Op maandag 29 september 2014 19:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb het zelf ook al vaak genoeg in de bouw zo gezien
Zo een jong ventje kan zich alleen maar verbeteren, als dit het moet zijn denk ik.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:30 schreef machtpen het volgende:
Er is helemaal niks nsb aan om op te bellen. Zo'n jong ventje heeft toch geen keuze want voor hem 100 anderen. Als hij er wat van zegt kan hij vermoedelijk gelijk moven.
Volgens mij hebben ze geluk gehad dan dat het in Nederland is of was,en niet ergens anders?quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:22 schreef zoz het volgende:
Dat NSB was ook maar een grapje. We hadden gewoon samen besloten dat er gebeld moest worden. Alleen de inspectie kon pas vandaag komen en is waarschijnlijk te laat.
idd. voor jou tien anderen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:30 schreef machtpen het volgende:
Er is helemaal niks nsb aan om op te bellen. Zo'n jong ventje heeft toch geen keuze want voor hem 100 anderen. Als hij er wat van zegt kan hij vermoedelijk gelijk moven.
Stuur als het ooit weer voorkomt de volgende keer even de arbo op het dak van de werkgever.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
idd. voor jou tien anderen.
Ben zelf ook al eens ergens weggestuurd als inlener om dat ik mijn twijfels had bij de manier waarop een rolsteiger in het pand opgesteld was.
Korte situatieschets; rolsteiger 3 delen hoog (+/- 12M) laatste plateau helemaal boven in op een oneffen ondergrond; zonder stempels aan de rolsteiger en om de werkzaamheden dan uit te kunnen voeren moesten we helemaal bovenop de rolsteiger gaan staan, zonder randbeveiliging of valbeveiliging.
Heb geweigerd de werkzaamheden in deze omstandigheden uit te voeren; dag later was ik plots voor het laatst
Het excuses van de aannemer was; hoe ik dacht dat de rest van hun jongens bij de nok van het dak kwamen. Dat deden hun ook via die steiger en dat konden wij dan ookquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Stuur als het ooit weer voorkomt de volgende keer even de arbo op het dak van de werkgever.
Schurft-hekel aan dat soort lui.
Blij dat ik van dat soort gezeik af ben, vooral de kleine bedrijfjes vinden veiligheid veel te duur.
Ik heb me laten vertellen dat daar verandering in zou gaan komen, maar geloven doe ik het niet.quote:
Dergelijke grappen hoef je bij ons niet te proberen, staat ontslag op staande voet op.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
idd. voor jou tien anderen.
Ben zelf ook al eens ergens weggestuurd als inlener om dat ik mijn twijfels had bij de manier waarop een rolsteiger in het pand opgesteld was.
Korte situatieschets; rolsteiger 3 delen hoog (+/- 12M) laatste plateau helemaal boven in op een oneffen ondergrond; zonder stempels aan de rolsteiger en om de werkzaamheden dan uit te kunnen voeren moesten we helemaal bovenop de rolsteiger gaan staan, zonder randbeveiliging of valbeveiliging.
Heb geweigerd de werkzaamheden in deze omstandigheden uit te voeren; dag later was ik plots voor het laatst
Levend en gezond weer thuis komen na je werk daar ligt de hoogste prioriteit.quote:
Precies, als ik daarvoor werk moet weigeren, dan doe ik dat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Levend en gezond weer thuis komen na je werk daar ligt de hoogste prioriteit.
Correct. Mijn werkgever kan nog zoveel willen uiteindelijk doe ik de laatste TRA en bepaal ik of ik het vertrouwd vind. En eventueel ga ik hierbij nog weer in overleg met de installatie-verantwoordelijke of vraag extra maatregelen aan. Word bij ons gelukkig nooit moeilijk over gedaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:50 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Precies, als ik daarvoor werk moet weigeren, dan doe ik dat.
DSM?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:54 schreef hottentot het volgende:
En opzettelijk roekeloos gedrag betekend levenslange ontzegging van het terrein.
Haha nee zit hier in de "buurt" alleen een kleine vestiging (Emmen). De rest is mij te ver reizen vanuit het Noorden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |