Geen antwoord gehad helaas. Ik zal eens een ander proberen te mailen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:06 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Geruisloos, ben jij nog iets over de vegetatie van de nachtfoto's te weten gekomen (via je mail aan Panamese botanici, of anderszins)?
Weten we zeker dat K&L de enige waren die informatie op die pc opvroegen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Plus dat de ouders verklaard hebben dat de meiden volledige en niet misleidende info bekeken hebben op de websites en dat foutieve/onvolledige info dus niet de oorzaak kan zijn geweest. De ouders hebben meer info dan wij.
Toen de meiden verdwenen was het al tijden kurkdroog..quote:Op maandag 29 september 2014 22:35 schreef danyoromijn het volgende:
sometimes hard to see the trail because of the rain
quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ondervroeg, ondervroeg... Hij zal wat vragen gesteld hebben her en der, maar getuigen zoeken, vinden en verhoren??? Nee hoor
Precies wat ik ook wou zeggen.. "Ondervragen" is wel heel sterk aangezet naar mijn mening..quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:06 schreef agter het volgende:
[..]
Kun jij me het verschil vertellen tussen ondervragen, en (zoals een goed mens kan zijn) gewoon eens rond informeren of iemand ze gezien heeft?
Ik vind je woordkeuze 'ondervragen' namelijk nogal getuigen van een bias.
Ik denk ook dat er meerdere fouten gemaakt zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:05 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Verdwaling lijkt me inderdaad niet het meest waarschijnlijke, evenmin misdaad. Het meest waarschijnlijke is een menselijke fout of twee. Namelijk de simpele overtuiging dat de trail een rondje was, en de verkeerde keuze om door te lopen in plaats van om te keren.
Dit scenario is niet uit te sluiten, dus nog steeds het meest waarschijnlijke.
met een taxi ...toevallig ?quote:Op maandag 29 september 2014 18:57 schreef blondetrien het volgende:
Van Alex Humphrey is het helemaal niet bekend of hij op het pianista verdwenen is. Die is voor het laatst gezien bij zijn hostel. Hij was op weg naar een waterval die even buiten Boquete aan de hoofdweg zou liggen.
Ik heb ook al wel eens het woord 'verhoren' voorbij zien komen. Lijkt mij gewoon misplaatst.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Precies wat ik ook wou zeggen.. "Ondervragen" is wel heel sterk aangezet naar mijn mening..
Voor zover we weten kunnen ze alleen de naam van de trail en de plaatjes bekeken hebben, en gedacht hebben, "ja dit is wel wat, lets go". Gezien hun hike outfit zou het me niets verbazen als ze de sites alleen gescand hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:08 schreef agter het volgende:
[..]
Weten we zeker dat K&L de enige waren die informatie op die pc opvroegen?
Waren zij de enige met toegang op die pc? Of zou iemand anders ook die zoektermen ingegeven kunnen hebben?
Over de ochtend van 1 april weten we niets zeker.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:08 schreef agter het volgende:
[..]
Weten we zeker dat K&L de enige waren die informatie op die pc opvroegen?
Waren zij de enige met toegang op die pc? Of zou iemand anders ook die zoektermen ingegeven kunnen hebben?
Eens.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:12 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb ook al wel eens het woord 'verhoren' voorbij zien komen. Lijkt mij gewoon misplaatst.
maar hier staat ; maandagochtend 1 april......huhh?quote:Op maandag 29 september 2014 23:31 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
dit moet een bericht zijn van 2013, denk ik ...want dit jaar viel 1 april op een dinsdag......
ik kan in het artikel zelf, geen jaartal vinden......
Is het bijv. uitgesloten dat andere mensen die info opgevraagd hebben op de pc?quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Voor zover we weten kunnen ze alleen de naam van de trail en de plaatjes bekeken hebben, en gedacht hebben, "ja dit is wel wat, lets go". Gezien hun hike outfit zou het me niets verbazen als ze de sites alleen gescand hebben.
Waar het op neer komt is dat niemand precies weet wat ze gelezen hebben en al helemaal niet hoe ze de omschrijving van de trail hebben geïnterpreteerd.
Foutje denk ik. Het was 1 april van dit jaar, staat in de andere artikelen goed.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:15 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
maar hier staat ; maandagochtend 1 april......huhh?
Nee dat denk ik niet. Tenzij je daar moet inloggen met een persoonlijk account of iets dergelijks. Of als ze op camera staan. Zonder die bewijzen is een bewering over wat ze wel of niet wisten over de trail dus een grote aanname.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:16 schreef agter het volgende:
[..]
Is het bijv. uitgesloten dat andere mensen die info opgevraagd hebben op de pc?
Ik heb ook geen idee hoeveel toeristen daar waren, op die taalschool. Voor hetzelfde geld hebben daar nog meer westerse meisjes gezeten (en ze lijken allemaal op elkaar, heb ik ergens gelezenquote:Op dinsdag 30 september 2014 00:20 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Tenzij je daar moet inloggen met een persoonlijk account of iets dergelijks. Een bewering over wat ze wel of niet wisten over de trail lijkt me dus een grote aanname.
Wel denk ik dat er een grote kans is dat zij het inderdaad waren die naar de info hebben gezocht.
Zeker voor mensen hier idd die geen enkele info daarover hebben kunnen inzien.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:20 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Tenzij je daar moet inloggen met een persoonlijk account of iets dergelijks. Een bewering over wat ze wel of niet wisten over de trail lijkt me dus een grote aanname.
Wel denk ik dat er een grote kans is dat zij het inderdaad waren die naar de info hebben gezocht.
Welke info hebben die ouders dan precies?quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zeker voor mensen hier idd die geen enkele info daarover hebben kunnen inzien.
Maar zoals gewoonlijk weten enkele het weer beter dan de ouders die die info wel hebben.
Poekje die info komt ergens anders vandaan:quote:Op maandag 29 september 2014 13:23 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn vraag in het WS forum aan B over die ProjectAvalon pagina waarop een user Buares een user Lux quote, die zei dat de dames die 2PM afspraak hadden, is geknipped door een mod. Nou heb ik de vraag via hun DM systeem aan B gesteld. Maar ja, als Perico gelijk heeft, wat zo maar zou kunnen, en dat B een soort Panam troll is, waarmee zij rookgordijnen willen opwerpen voor de 80% misdaadgelovigers - zoals ik- , komt er misschien niets uit.
Oh, Ik kan nu wel inloggn in ProjectAvalon.net, maar nog geen users benaderen, mijn 'application for membership has been submitted for review' ... duurt wel superlang bij die club alllemaal, zucht.
De ouders weten ongetwijfeld meer. Maar ze kunnen nooit weten wat Kris en Lisanne precies gelezen hebben over de trail. Zelfs als er printjes van de sites op hun kussens zijn gevonden, niemand weet of ze de tekst daarvan gelezen hebben. En het is al helemaal niet te zeggen hoe ze de tekst hebben geïnterpreteerd. Begrijpend lezen is namelijk niet voor iedereen even vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar zoals gewoonlijk weten enkele zolderkamerautisten het weer beter dan de ouders die die info wel hebben.
In het ieder geval welke websites de meiden bekeken hebben. Het lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk dat daar ook tijdframes bij zaten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:23 schreef agter het volgende:
[..]
Welke info hebben die ouders dan precies?
5 1 ??? ......zooohee......bloeiende ( en bloedende - ) handel daar !quote:Op maandag 29 september 2014 19:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
51 in het afgelopen jaar in dat gebied volgens de uitzending van spoorloos..
Is dat gescheld nou nodig?quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar zoals gewoonlijk weten [b]enkele het weer beter dan de ouders die die info wel hebben.
Van een gids die niet op de foto wou. Of wel, maar zij vonden hem te lelijk.quote:Op maandag 29 september 2014 11:32 schreef gynaika het volgende:
Ik "denk" dat de vrouwen de gehele tocht op welke manier dan ook onder begeleiding hebben gedaan.
Begin je nou weer over het meer dan buitengewoon onwaarschijnlijke geval van orgaanhandel?quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:27 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
5 1 ??? ......zooohee......bloeiende ( en bloedende - ) handel daar !
Dus die info op die pc kan 100% alleen door de dames opgezocht zijn?quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In het ieder geval welke websites de meiden bekeken hebben. Het lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk dat daar ook tijdframes bij zaten.
quote:Op maandag 29 september 2014 20:48 schreef theavenger_ep het volgende:
Vanaf Dag 1 heb ik niet in verdwalen geloofd ik. Ik ben geen enkele consistente onderbouwing voor verdwaling en of ongeluk tegengekomen op de fora.
Uitgaande van een misdrijf is iedereen waar de meiden direct dan wel indirect in Boquete mee te maken hebben
gehad verdacht!
Wat ik nog niet ben tegengekomen in het lijstje is de leiding van de school waar ze die week aan de slag zouden gaan. Deze school heeft informatie (CV's foto's et cetera ) van de meiden gehad waar een potentiële dader mee aan de slag is kunnen gaan! Zit er bij de bekende verdachten iemand die een contact met die school had!
Ik meen dat dat werd gezegd in de video op AFK, maar ik ga niet al die video's na kijken om het voor je op te zoeken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
En kom eens met een bron dat de ouders gezegd hebben dat ze geen misleidende info gezien hebben..
Ja, laten we weer opnieuw beginnen om iedereen verdacht te maken om helemaal niksquote:
De lijken lagen op het pad? Tja, dan is er geen aanwijzing voor verdwalen.quote:Op maandag 29 september 2014 17:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanwijzing dat ze verdwaald zijn. Het is op die manier aantoonbaar ook nog nooit gebeurd, dus niet waarschijnlijk.
AFK?quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik meen dat dat werd gezegd in de video op AFK, maar ik ga niet al die video's na kijken om het voor je op te zoeken.
En K&L wilden ook geen foto van elkaar op de Mirador? Lijkt mij vreemd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:28 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Van een gids die niet op de foto wou. Of wel, maar zij vonden hem te lelijk.
geweldig toch, eerst janken dat er hier te veel sneren worden uitgedeeld en dat het geen doen is om door die ego's heen te lezen, om vervolgens, als je doorhebt dat dat ook deels eigen verantwoording is, je niet te kunnen beheersen.quote:Op maandag 29 september 2014 23:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Waarom die term gebruiken. Nergens voor nodig
Eerst al beweren dat het niveau op ws hoger is dan hier en nu dit. Dat is best denigrerend.
Het is laat en ik heb nogal veel aan mijn hoofd..quote:
die vraag heb je vanmiddag ook gesteld en hebben meerdere mensen antwoord op gegeven.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:31 schreef agter het volgende:
[..]
En K&L wilden ook geen foto van elkaar op de Mirador? Lijkt mij vreemd.
Answers For Kris?quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is laat en ik heb nogal veel aan mijn hoofd..
Zeg het gewoon en dan sla ik me wel voor mijn kop dat ik er niet op kwam...
EDIT: Answers for KRIS...quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is laat en ik heb nogal veel aan mijn hoofd..
Zeg het gewoon en dan sla ik me wel voor mijn kop dat ik er niet op kwam...
Ze hebben toch foto's van elkaar? Alleen één waar ze samen op staan (dat wij weten)..quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:31 schreef agter het volgende:
[..]
En K&L wilden ook geen foto van elkaar op de Mirador? Lijkt mij vreemd.
Maar wel genoeg mensen die "freaked out" zijn kennelijk omdat ze niet weten waar ze heen moeten:quote:Op maandag 29 september 2014 17:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanwijzing dat ze verdwaald zijn. Het is op die manier aantoonbaar ook nog nooit gebeurd, dus niet waarschijnlijk.
Dat. En we hebben niet alle foto's gezien. Soms weet je ook niet of zo'n foto door een derde of met de automaat van de camera genomen is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
die vraag heb je vanmiddag ook gesteld en hebben meerdere mensen antwoord op gegeven.
Wie weet is die foto er wel, genomen door een derde met zijn eigen telefoon onder het motto 'ik app m je dadelijk door'.
Ja een samen foto, bedoel ik ook.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze hebben toch foto's van elkaar? Alleen één waar ze samen op staan (dat wij weten)..
Vind ik niet sterk als ze zelf hun goede, mooie camera al in de aanslag hadden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
die vraag heb je vanmiddag ook gesteld en hebben meerdere mensen antwoord op gegeven.
Wie weet is die foto er wel, genomen door een derde met zijn eigen telefoon onder het motto 'ik app m je dadelijk door'.
Zo las ik hem ook...quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
geweldig toch, eerst janken dat er hier te veel sneren worden uitgedeeld en dat het geen doen is om door die ego's heen te lezen, om vervolgens, als je doorhebt dat dat ook deels eigen verantwoording is, je niet te kunnen beheersen.
Bij ons weten is ie er niet. Bij al mijn kennis is er geen foto waar ze samen op staan. Terwijl ze hun superieure camera in de aanslag hadden...quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat. En we hebben niet alle foto's gezien. Soms weet je ook niet of zo'n foto door een derde of met de automaat van de camera genomen is.
Ik geloof daar ook niet in, maar een misdrijf scenario is ook een lastige optie.quote:Op maandag 29 september 2014 17:22 schreef Ouder1 het volgende:
Dat klopt. Voor zover we weten is er niet 1 foto (op de Pianista, de Mirador of erna) waar ze beiden opstaan. En een zelfontspanner lijkt me lastig tenzij er handige muurtjes oid stonden of ze een statief meesleepten..quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:40 schreef agter het volgende:
[..]
Bij ons weten is ie er niet. Bij al mijn kennis is er geen foto waar ze samen op staan. Terwijl ze hun superieure camera in de aanslag hadden...
Is niet zo vreemd hoor. Als Kris dan later foto's wil delen, staat alles op de camera van Lisanne. Die dan weer de PC van de taalschool nodig heeft om de kaart uit te lezen. En dan heeft Kris de foto nog niet zo 1-2-3, zeker niet als Whatsapp de primaire bron van communicatie met het thuisfront is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:37 schreef agter het volgende:
Vind ik niet sterk als ze zelf hun goede, mooie camera al in de aanslag hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |